Əli Abbasov: “Ölkənin
iqtisadi inkişafı İKT sahəsində həyata
keçirilən tədbirlərin intensivliyini zəruri edir”
2007-ci ildə
Azərbaycanda İKT bazarının həcmi 900 milyon ABŞ
dollarından artıq olmuş, 2008-ci ildə isə 990,5 milyon
manat (1,2 milyard ABŞ dolları) təşkil etmişdir. Artıq
Azərbaycan şirkətləri həm regionun İKT
bazarında, həm də qlobal bazarda iştirak edirlər. Eyni
zamanda, ölkəmizin coğrafi mövqeyi imkan yaradır ki,
Azərbaycan region üçün istehsal və ixrac,
informasiya resursları və tranziti mərkəzi kimi
formalaşa bilsin.
- Cənab
nazir, Rabitə və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinin
yaradılmasından 5 il ötür. Ötən
5 ili necə xarakterizə edərdiniz?
- Bu gün Azərbaycanda
ulu öndərimiz Heydər Əliyevin uğurlu neft
strategiyasının bəhrəsi bütün sahələrdə
olduğu kimi informasiya-kommunikasiya texnologiyaları sahəsində
də özünü göstərməkdədir. Azərbaycanda
qeyri-neft sektorunun inkişafı Azərbaycan dövlətinin
başçısı cənab İlham Əliyevin siyasətinin
əsas prioritet istiqamətlərindən biridir. Ölkəmizdə
qeyri-neft sektorunun inkişafına əsaslı sürətdə
beş il öncə başlanılmış və bu
inkişafın nəticəsi olaraq, son illər bu sahədə
artım tempi təqribən 10-12 faiz olmaqla, ümumdünya
iqtisadi artım tempini təqribən iki dəfə
qabaqlayır. İndi əsas məqsəd Azərbaycanın təbii
sərvətlərə əsaslanan iqtisadi sektorunu yüksək
texnoloji tutumlu iqtisadi sektora transformasiya etməkdədir, yəni
neftdən istifadə edərək ölkənin gələcək
davamlı və dayanıqlı iqtisadiyyatını
qurmaqdır.
Prezident
İlham Əliyev tərəfindən müstəqil Azərbaycan
dövlətinin sürətli və davamlı inkişafı
üçün iri miqyaslı işlər, dövlət
proqramları və islahatlar həyata keçirilib. Təsadüfi
deyil ki, qloballaşan dünyanın ən müasir
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının Azərbaycanda tətbiqi
bu siyasi kursda prioritet məsələlərdəndir. Azərbaycanın
İKT sahəsində regionun aparıcı ölkəsinə
çevrilməsi üçün məqsədyönlü
dövlət siyasəti həyata keçirilir.
Son 5 ildə Azərbaycanda
İKT və poçt sahəsində orta artım 32,1% təşkil
etmişdir. İKT Azərbaycanda enerji sənayesindən sonra ən
dinamik inkişaf tempinə malik olan sahədir və qeyri-neft
sektorunda tikinti sahəsindən sonra ikinci vergi ödəyicisidir.
Qeyd edim ki, 2007-ci ildə Azərbaycanda İKT bazarının
həcmi 900 milyon ABŞ dollarından artıq olmuş, 2008-ci
ildə isə 990,5 milyon manat (1,2 milyard ABŞ dolları) təşkil
etmişdir. Artıq Azərbaycan şirkətləri həm
regionun İKT bazarında, həm də qlobal bazarda iştirak
edirlər. Eyni zamanda, ölkəmizin coğrafi mövqeyi imkan
yaradır ki, Azərbaycan region üçün istehsal və
ixrac, informasiya resursları və tranziti mərkəzi kimi
formalaşa bilsin.
Əvvəlki
illərdə olduğu kimi, 2008-ci ildə də sahə
üzrə yüksək artım əldə olunmuş və
bu artım 28,3% təşkil etmişdir. Ötən ilin ən
başlıca nəticəsi ölkəmizdə bütün
yaşayış məntəqələrinin telefonlaşdırılmasına
nail olmağımızdır. Bu, MDB ölkələri
arasında ilk göstəricidir. Bunun üçün adi rabitə
vasitələri ilə yanaşı, simsiz və peyk rabitə
texnologiyaları tətbiq edilmiş və hətta ən ucqar
coğrafi məntəqələrə də telefon xidməti
çatdırılmışdır. 544 ucqar
yaşayış məntəqəsindən 136-da simsiz, 318-də
isə peyk rabitə avadanlıqları
quraşdırılmışdır.
Ümumilikdə,
ölkəmizdə telekommunikasiya infrastrukturunun modernləşdirilməsi,
ən yeni texnologiyaların tətbiqi üzrə ciddi işlər
görülməkdədir.
2003-2008-ci illər
ərzində 987 846 nömrə tutumlu yeni ATS-lər istifadəyə
verilərək ümumiistifadəli sabit telefon şəbəkəsinin
tutumu 1505 841 nömrəyə
çatdırılmışdır. Respublika telefon şəbəkəsində
elektron ATS-lərin xüsusi çəkisi 2009-cu ilin əvvəlində
83,1%, o cümlədən Bakı şəhərində 85,5%,
respublikanın digər bölgələrində isə 80,7% təşkil
etmişdir. Artıq respublikanın 23 şəhər və
rayonunun, o cümlədən bütövlükdə
Naxçıvan Muxtar Respublikasının telefon şəbəkələri
yenidən qurularaq tam
elektronlaşdırılmışdır. 2003-2008-ci illər ərzində
sabit şəbəkə telefonlarından istifadə edən
abunəçilərin sayı 394 862 nəfər artaraq 1 318
662 nəfərə, mobil şəbəkə abunəçilərinin
sayı 4 842 900 nəfər artaraq 5 900 000 nəfərə
çatdırılmışdır. Hər 100 nəfər əhaliyə
düşən mobil abunəçilərin sayı 68-ə
yüksəlmişdir. Bu illər ərzində hər 100 ailəyə
düşən sabit şəbəkə telefonlarının
sayı 49,0 ədəddən 65,8 ədədə qədər
artırılmışdır. Ölkə daxilində rabitənin
keyfiyyətinin artırılması məqsədilə
2004-2008-ci illərdə 1243 km uzunluğunda fiber-optik kabel magistralları
və xətləri tikilərək istifadəyə
verilmiş, TAE fiber-optik kabel magistralının Azərbaycan
seqmentlərinə birbaşa qoşulan telekommunikasiya
qovşaqlarının sayı 33-dən 50-yə
çatdırılmışdır.
Sevindirici
haldır ki, yeni xidmətlər poçt sahəsində də
öz yerini tapmaqdadır. Bildiyiniz kimi, poçt ən qədim
rabitə növüdür, lakin kompyuterləşdirmə,
İnternetin və mobil rabitənin inkişafı, elektron məktubların
geniş istifadəsi vətəndaşlar arasındakı əlaqələrdə
məktublaşmanın, yəni əsas poçt xidmətinin
azalmasına səbəb olmuşdur. Hazırda məktub
göndərmək əvəzinə videoəlaqə, elektron
məktub göndərmək və ya birbaşa
danışıq üsullarından istifadəyə daha
çox üstünlük verilir. Bu isə poçt sektorunun
gəlirlərinin azalmasına səbəb olur. Vəziyyətdən
çıxış yolu kimi 2005-ci ildə Dünya Bankı
ilə Azərbaycan hökuməti arasında poçt sahəsində
“Maliyyə xidmətlərinin inkişafı” layihəsinin
icrasına başlanılmışdır. Bu layihə sayəsində
poçt şöbələrinin bank-maliyyə xidmətləri
göstərməsini təmin etmək üçün vahid
kompyuter şəbəkəsinin yaradılması, pul
köçürmələrinə sərf olunan xərclərin
azalması, regionlarda sahibkarlığın inkişafı və
yeni iş yerlərinin açılması təmin ediləcəkdir.
Nəticədə poçt müəssisələri keyfiyyətcə
yeni inkişaf səviyyəsinə çatacaq, poçt şəbəkəsinin
iqtisadi durumu yaxşılaşacaq və rəqabətə
davamlılığı artacaqdır. Milli Məclisin keçən
il “Poçt rabitəsi haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanununa etdiyi düzəlişlər və
əlavələr buna hüquqi şərait yaradır.
2008-ci ilin
yekunlarına görə, əhalinin hər 100 nəfərinə
düşən internet istifadəçilərinin sayı
37,0-ə bərabər olmuşdur ki, bu da 2005-ci illə
müqayisədə 4,6 dəfə çoxdur. Ölkədaxili
internet şəbəkəsinin qlobal internet şəbəkəsinə
qoşulma sürəti 2004-cü ildə 240 Mb/saniyə təşkil
etdiyi halda, 2008-ci ildə 8 Gb/saniyəyə çatdırılmışdır.
Bunun sayəsində mütəmadi olaraq qiymətlərin
azalması baş vermiş, respublikamızdan beynəlxalq
internet şəbəkəsinə informasiya ixracının həcmi
25 dəfə, idxalının həcmi isə 17 dəfə
artmışdır.
Bütün bu
qeyd olunanlara baxmayaraq, hələ istədiyimiz məqsədlərə
tam nail olmamışıq və bu istiqamətdə
çalışırıq. Ölkənin telefon şəbəkəsinin
tam elektronlaşdırılması, “100 ailə-100 telefon” nəticəsinə
nail olunması, simsiz texnologiyaların əhatə dairəsinin
genişləndirilməsi və yeni texnologiyaların tətbiqi,
İnternetdən istifadənin genişləndirilməsi
qarşıda duran vəzifələrimizdir.
- “Azərbaycan
Respublikasında Rabitə və İnformasiya
Texnologiyalarının inkişafı üzrə 2005-2008-ci illər
üçün I Dövlət Proqramı”nın icrası
uğurla başa çatdırılmışdır. Bəs,
2009-20012-ci illəri əhatə edən II Dövlət
Proqramı özündə nələri ehtiva edir?
-
İnformasiya-kommunikasiya texnologiyalarının (İKT)
inkişafı Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyevin Sərəncamı ilə təsdiq
edilmiş “Azərbaycan Respublikasında Rabitə və İnformasiya
Texnologiyalarının inkişafı üzrə 2005-2008-ci illər
üçün I Dövlət Proqramı”na əsasən həyata
keçirilir. Dövlət Proqramı Ümummilli liderimiz Heydər
Əliyev tərəfindən müəyyən edilmiş və
ölkəmizdə informasiya cəmiyyətinə keçidi təmin
edəcək Milli Strategiyanın icrasına yönəlmişdir.
Milli Strategiyanın həyata keçirilməsi mərhələlərlə
aparılır və bu baxımdan, qəbul edilmiş Dövlət
Proqramında 2005-2008-ci illəri əhatə edən ilk mərhələ
üzrə tapşırıqlar nəzərdə
tutulmuşdur. Ümumi olaraq “Elektron Azərbaycan”
adlandırılmış bu Dövlət Proqramı İKT
sahəsinin inkişafı, onun müxtəlif sahələrdə
tətbiqi, təşkilati-iqtisadi, elmi-texniki məsələlərin
həlli üzrə çoxsaylı tədbirləri nəzərdə
tutmuşdur. Keçən müddət ərzində Dövlət
Proqramının icrası həyata keçirilmiş və
qarşıya qoyulan məsələlər ümumən həll
edilmişdir.
Artıq
Dövlət Proqramının 2009-2012-ci illəri əhatə
edən növbəti mərhələsi üçün sənədin
layihəsi hazırlanmışdır. Bildiyiniz kimi, informasiya
cəmiyyəti quruculuğu ölkənin bütün sahələrini
əhatə edən bir prosesdir. Bu məqsədlə indiki
proqramda müxtəlif sahələr üzrə İKT-nin tətbiqi,
onların əhatə dairəsinin genişləndirilməsi
ilə bağlı layihələrə üstünlük
verilmişdir. Proqram müxtəlif qurumlardan alınmış
təkliflər əsasında və əvvəlki mərhələnin
nəticələri, cəmiyyətin tələbatı,
dünya təcrübəsi, həmçinin ölkəmizin
sosial-iqtisadi inkişafı qiymətləndirilməklə
formalaşdırılmışdır. Dövlət
Proqramı sahələrarası xarakter daşıyır və
ümumən cəmiyyətin inkişafına xidmət edir. Bu
proqramda “E-hökumət həlləri”, “e-hökumətin
formalaşdırılması” məsələsi mühüm
yer tutur.
- “Elektron
Hökumət”in formalaşdırılması ilə
bağlı nə deyə bilərsiniz?
- Ümumən
“Elektron hökumət”in formalaşdırılması geniş
şaxəli və mərhələli prosesdir. “Elektron
hökumət” dövlət orqanlarının öz
aralarında və vətəndaşlar, biznes qurumları ilə
əlaqələrinin İKT-nin tətbiqi ilə həyata
keçirilməsi mexanizmidir. Aydındır ki, həm dövlət
orqanlarının öz fəaliyyətlərində İKT-dən
istifadəni, həmçinin vətəndaşlar və biznes
dairələri yaranmış yeni imkanlardan istifadə edirlər.
Hətta beynəlxalq təcrübədə elektron hökumətin
formalaşdırılmasını 5 mərhələyə
bölürlər. Dünya ölkələrinin təcrübəsi
onu göstərir ki, hələlik 5-ci mərhələyə
çatmış ölkələr ümumən azdır və
əksəriyyəti əsasən 3-4-cü mərhələdədir.
Məlumat üçün bildirim ki, BMT-nin 2008-ci il
üçün “Elektron hökumət üzrə
hesabatı”nda Azərbaycan 182 ölkə arasında 89-cu yerdə
olmuşdur.
Elektron
hökumətin formalaşdırılması ölkəmizdə
dövlət orqanlarının fəaliyyətinin səmərəliliyinin
artırılması, onların şəffaflığının
təmin edilməsi və bürokratiyanın
azaldılmasına xidmət edir. Artıq bu istiqamətdə
bir çox layihələr həyata keçirilmişdir.
Vergilər Nazirliyi tərəfindən sahibkarlıq subyektlərinin
hüquqi qeydiyyatının təşkili, gömrük
sistemində və sosial müdafiə sahəsində informasiya
sistemlərinin yaradılması, əhalinin reyestrinin,
daşınmaz və daşınan əmlakın reyestrlərinin,
torpaq kadastrının və digər layihələr buna
misaldır. Bunun sayəsində
dövlət orqanları artıq elektron xidmətlərin
göstərilməsinə başlamışlar. Elektron vergi bəyannamələrinin
təqdimi, abituriyentlərin və dövlət qulluğuna qəbul
olunmaq istəyən şəxslərin elektron ərizə
verməsi, boş iş yerləri barədə məlumatların
əldə edilməsi, istənilən dövlət
orqanına elektron məktubla müraciət edilməsi
günümüzün reallığına çevrilmişdir.
İşlərin
daha da sürətləndirilməsi və kompleks şəkildə
aparılması üçün, “2008-2015-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və
davamlı inkişaf Dövlət Proqramı”na uyğun olaraq
“Elektron hökumətin formalaşdırılması üzrə
Fəaliyyət Proqramı”nın layihəsi
hazırlanmış və hazırda Nazirlər Kabinetində
müzakirə olunur.
İKT sahəsində
hər hansı layihələrin və qərarların işlənilməsi
zamanı bu sahədəki beynəlxalq təcrübə ciddi
öyrənilir, təhlil edilir və yerli şəraitə
münasib olan məqamlar müəyyənləşdirilir. Elektron hökumətin
formalaşdırılması istiqamətində Estoniya təcrübəsi
öyrənilir. Ümumiyyətlə, Azərbaycan müxtəlif
ölkələrlə, şirkətlərlə əməkdaşlığa
hazırdır və mövcud olan iqtisadi fəaliyyət və
investisiya mühiti buna tam imkan yaradır. Bununla əlaqədar
olaraq, bir çox ölkələrin təcrübəsi
ölkəmizdə tətbiq olunur. Məsələn, nəqliyyat
sahəsində intellektual sistemin yaradılmasında Koreya
şirkəti, elektron imzanın infrastrukturunun qurulmasında
ABŞ şirkəti iştirak edir. Odur ki, ölkəmiz konkret
layihələr üzrə mövcud olan həllərdən ən
münasib olanını seçmək imkanına malikdir.
- Regional
İnnovasiya Zonalarının icra mexanizmi barədə məlumat
verərdiniz.
- Regional
İnnovasiya Zonası (RİZ) ölkəmizin İKT sektorunun
inkişafına təkan verəcək amillərdən biri
sayılır. Yüksək texnologiyalar üzrə RİZ-in
yaradılması iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrində
yüksək texnologiyaların tətbiqinə, kiçik və
orta sahibkarlığın inkişafına, xarici şirkətlərin
və potensial investorların ölkəyə cəlb edilməsinə,
insan resurslarının inkişafına, respublikada elektron
avadanlıqların və proqram təminatının
istehsalının genişlənməsinə xidmət edə
bilər.
RİZ-in əsas
hədəfləri ölkə iqtisadiyyatının
diversifikasiyası prosesində katalizator rolunu oynamaq, İKT
sektorunun ÜDM-də xüsusi çəkisini artırmaq,
intellektual potensialı gücləndirmək və innovasiya
yönümlü istehsalı təşviq etmək,
regionların inkişafına xidmət etmək, ölkənin
ixrac potensialını artırmaq, Azərbaycanı regionun
İKT mərkəzinə çevirməkdən ibarətdir.
Bu baxımdan,
telekommunikasiya sektorunun liberallaşdırılması, əqli
mülkiyyət hüquqlarının və qeyri-maddi aktivlərin
daha ciddi və effektiv şəkildə mühafizə edilməsi,
İKT inkişaf siyasətinin genişləndirilməsi,
kiçik və orta sahibkarlığın dəstəklənməsi
yolu ilə yüksək inkişafa nail olmaq
mümkündür. Bundan əlavə, Azərbaycan
özünün İKT sektorunu inkişaf etdirməklə,
istehsalı genişləndirməklə yeni ixrac və əməkdaşlıq
imkanlarının yaradılmasını təmin edəcəkdir.
RİZ-in
texniki-iqtisadi əsaslandırılması işlənilmiş,
tərkibi müəyyənləşdirilmiş, fəaliyyəti
üçün ilkin təşkilati və hüquqi sənəd
layihələri hazırlanmış, İKT bazarında tələb
və təklifin təhlili aparılmışdır. Güman edirik ki, hazırda Milli Məclisin
gündəliyində olan “Xüsusi iqtisadi zonalar haqqında” və
“İxrac məqsədli neft-qaz fəaliyyətinə xüsusi
iqtisadi rejimin tətbiqi haqqında” qanun layihələrinin qəbul
edilməsi bu prosesə təkan verəcək, RİZ-in təşkilati
işləri və fəaliyyəti ilə bağlı məsələlərin,
tətbiq ediləcək müxtəlif güzəştlərin
müəyyənləşdirilməsində
yardımçı olacaqdır. Nəzərə almaq
lazımdır ki, dünyada innovativ inkişaf gələcək
iqtisadi rifahın əsası sayılır və demək olar
ki, bütün ölkələrdə, o cümlədən
Rusiya, Qazaxıstan, Ukrayna, Belarus, Türkiyə və regionun
digər dövlətlərində bu məqsədlə əməli
işlər görülür.
“Azərbaycan Respublikasında Rabitə
və İnformasiya Texnologiyalarının inkişafı
üzrə 2005-2008-ci illər üçün I Dövlət
Proqramı”nın icrası uğurla başa
çatdırılmışdır. Bəs,
2009-20012-ci illəri əhatə edən II Dövlət
Proqramı özündə nələri ehtiva edir?
İnformasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının (İKT) inkişafı Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin Sərəncamı
ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasında Rabitə
və İnformasiya Texnologiyalarının inkişafı
üzrə 2005-2008-ci illər üçün I Dövlət
Proqramı”na əsasən həyata keçirilir. Dövlət Proqramı Ümummilli liderimiz
Heydər Əliyev tərəfindən müəyyən
edilmiş və ölkəmizdə informasiya cəmiyyətinə
keçidi təmin edəcək Milli Strategiyanın
icrasına yönəlmişdir. Milli Strategiyanın həyata
keçirilməsi mərhələlərlə aparılır
və bu baxımdan, qəbul edilmiş Dövlət
Proqramında 2005-2008-ci illəri əhatə edən ilk mərhələ
üzrə tapşırıqlar nəzərdə
tutulmuşdur. Ümumi olaraq “Elektron Azərbaycan”
adlandırılmış bu Dövlət Proqramı İKT
sahəsinin inkişafı, onun müxtəlif sahələrdə
tətbiqi, təşkilati-iqtisadi, elmi-texniki məsələlərin
həlli üzrə çoxsaylı tədbirləri nəzərdə
tutmuşdur. Keçən müddət ərzində Dövlət
Proqramının icrası həyata keçirilmiş və
qarşıya qoyulan məsələlər ümumən həll
edilmişdir.
Artıq
Dövlət Proqramının 2009-2012-ci illəri əhatə
edən növbəti mərhələsi üçün sənədin
layihəsi hazırlanmışdır. Bildiyiniz kimi, informasiya cəmiyyəti
quruculuğu ölkənin bütün sahələrini əhatə
edən bir prosesdir. Bu məqsədlə indiki proqramda müxtəlif
sahələr üzrə İKT-nin tətbiqi, onların əhatə
dairəsinin genişləndirilməsi ilə bağlı layihələrə
üstünlük verilmişdir. Proqram müxtəlif
qurumlardan alınmış təkliflər əsasında və
əvvəlki mərhələnin nəticələri, cəmiyyətin
tələbatı, dünya təcrübəsi, həmçinin
ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafı qiymətləndirilməklə
formalaşdırılmışdır. Dövlət
Proqramı sahələrarası xarakter daşıyır və
ümumən cəmiyyətin inkişafına xidmət edir. Bu
proqramda “E-hökumət həlləri”, “e-hökumətin
formalaşdırılması” məsələsi mühüm
yer tutur.
- “Elektron
Hökumət”in formalaşdırılması ilə
bağlı nə deyə bilərsiniz?
- Ümumən
“Elektron hökumət”in formalaşdırılması geniş
şaxəli və mərhələli prosesdir. “Elektron hökumət” dövlət
orqanlarının öz aralarında və vətəndaşlar,
biznes qurumları ilə əlaqələrinin İKT-nin tətbiqi
ilə həyata keçirilməsi mexanizmidir. Aydındır
ki, həm dövlət orqanlarının öz fəaliyyətlərində
İKT-dən istifadəni, həmçinin vətəndaşlar
və biznes dairələri yaranmış yeni imkanlardan istifadə
edirlər. Hətta beynəlxalq təcrübədə elektron
hökumətin formalaşdırılmasını 5 mərhələyə
bölürlər. Dünya ölkələrinin təcrübəsi
onu göstərir ki, hələlik 5-ci mərhələyə
çatmış ölkələr ümumən azdır və
əksəriyyəti əsasən 3-4-cü mərhələdədir.
Məlumat üçün bildirim ki, BMT-nin 2008-ci il
üçün “Elektron hökumət üzrə
hesabatı”nda Azərbaycan 182 ölkə arasında 89-cu yerdə
olmuşdur.
Elektron
hökumətin formalaşdırılması ölkəmizdə
dövlət orqanlarının fəaliyyətinin səmərəliliyinin
artırılması, onların şəffaflığının
təmin edilməsi və bürokratiyanın
azaldılmasına xidmət edir. Artıq
bu istiqamətdə bir çox layihələr həyata
keçirilmişdir. Vergilər Nazirliyi tərəfindən
sahibkarlıq subyektlərinin hüquqi qeydiyyatının təşkili,
gömrük sistemində və sosial müdafiə sahəsində
informasiya sistemlərinin yaradılması, əhalinin
reyestrinin, daşınmaz və daşınan əmlakın
reyestrlərinin, torpaq kadastrının və digər layihələr
buna misaldır. Bunun sayəsində dövlət orqanları
artıq elektron xidmətlərin göstərilməsinə
başlamışlar. Elektron vergi bəyannamələrinin təqdimi,
abituriyentlərin və dövlət qulluğuna qəbul
olunmaq istəyən şəxslərin elektron ərizə
verməsi, boş iş yerləri barədə məlumatların
əldə edilməsi, istənilən dövlət
orqanına elektron məktubla müraciət edilməsi
günümüzün reallığına
çevrilmişdir.
İşlərin
daha da sürətləndirilməsi və kompleks şəkildə
aparılması üçün, “2008-2015-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və
davamlı inkişaf Dövlət Proqramı”na uyğun olaraq
“Elektron hökumətin formalaşdırılması üzrə
Fəaliyyət Proqramı”nın layihəsi
hazırlanmış və hazırda Nazirlər Kabinetində
müzakirə olunur.
İKT sahəsində
hər hansı layihələrin və qərarların işlənilməsi
zamanı bu sahədəki beynəlxalq təcrübə ciddi
öyrənilir, təhlil edilir və yerli şəraitə
münasib olan məqamlar müəyyənləşdirilir. Elektron hökumətin
formalaşdırılması istiqamətində Estoniya təcrübəsi
öyrənilir. Ümumiyyətlə, Azərbaycan müxtəlif
ölkələrlə, şirkətlərlə əməkdaşlığa
hazırdır və mövcud olan iqtisadi fəaliyyət və
investisiya mühiti buna tam imkan yaradır. Bununla əlaqədar
olaraq, bir çox ölkələrin təcrübəsi
ölkəmizdə tətbiq olunur. Məsələn, nəqliyyat
sahəsində intellektual sistemin yaradılmasında Koreya
şirkəti, elektron imzanın infrastrukturunun qurulmasında
ABŞ şirkəti iştirak edir. Odur ki, ölkəmiz
konkret layihələr üzrə mövcud olan həllərdən
ən münasib olanını seçmək imkanına
malikdir.
- Regional
İnnovasiya Zonalarının icra mexanizmi barədə məlumat
verərdiniz.
- Regional
İnnovasiya Zonası (RİZ) ölkəmizin İKT sektorunun
inkişafına təkan verəcək amillərdən biri
sayılır. Yüksək texnologiyalar üzrə RİZ-in
yaradılması iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrində
yüksək texnologiyaların tətbiqinə, kiçik və
orta sahibkarlığın inkişafına, xarici şirkətlərin
və potensial investorların ölkəyə cəlb edilməsinə,
insan resurslarının inkişafına, respublikada elektron
avadanlıqların və proqram təminatının
istehsalının genişlənməsinə xidmət edə
bilər.
RİZ-in əsas
hədəfləri ölkə iqtisadiyyatının
diversifikasiyası prosesində katalizator rolunu oynamaq, İKT
sektorunun ÜDM-də xüsusi çəkisini artırmaq,
intellektual potensialı gücləndirmək və innovasiya
yönümlü istehsalı təşviq etmək,
regionların inkişafına xidmət etmək, ölkənin
ixrac potensialını artırmaq, Azərbaycanı regionun
İKT mərkəzinə çevirməkdən ibarətdir.
Bu baxımdan,
telekommunikasiya sektorunun liberallaşdırılması, əqli
mülkiyyət hüquqlarının və qeyri-maddi aktivlərin
daha ciddi və effektiv şəkildə mühafizə edilməsi,
İKT inkişaf siyasətinin genişləndirilməsi,
kiçik və orta sahibkarlığın dəstəklənməsi
yolu ilə yüksək inkişafa nail olmaq
mümkündür. Bundan əlavə, Azərbaycan
özünün İKT sektorunu inkişaf etdirməklə, istehsalı
genişləndirməklə yeni ixrac və əməkdaşlıq
imkanlarının yaradılmasını təmin edəcəkdir.
RİZ-in
texniki-iqtisadi əsaslandırılması işlənilmiş,
tərkibi müəyyənləşdirilmiş, fəaliyyəti
üçün ilkin təşkilati və hüquqi sənəd
layihələri hazırlanmış, İKT bazarında tələb
və təklifin təhlili aparılmışdır. Güman
edirik ki, hazırda Milli Məclisin gündəliyində olan
“Xüsusi iqtisadi zonalar haqqında” və “İxrac məqsədli
neft-qaz fəaliyyətinə xüsusi iqtisadi rejimin tətbiqi
haqqında” qanun layihələrinin qəbul edilməsi bu prosesə
təkan verəcək, RİZ-in təşkilati işləri
və fəaliyyəti ilə bağlı məsələlərin,
tətbiq ediləcək müxtəlif güzəştlərin
müəyyənləşdirilməsində
yardımçı olacaqdır. Nəzərə almaq
lazımdır ki, dünyada innovativ inkişaf gələcək
iqtisadi rifahın əsası sayılır və demək olar
ki, bütün ölkələrdə, o cümlədən
Rusiya, Qazaxıstan, Ukrayna, Belarus, Türkiyə və regionun
digər dövlətlərində bu məqsədlə əməli
işlər görülür.
Abbasov Əli
Rabitə dünyası .-2009.- 20 fevral .- S.9-11.