ADINI DOĞRULDAN
“NƏQŞİ–CAHAN”IM
Son illərdə
yaradıcılığımla bağlı olaraq Bakıda
yaşasam da tez–tez doğma Naxçıvanımıza gələrək
könlümün ayrılmadığı bu yerlərdə
rahatlıq və dinclik tapıram. Belə vaxtlarda bəzən
aylarla öz arxivimdə çalışır, doğma yurdu
qədəm–qədəm gəzir,
ağrılı–acılı və xoş xatirələrlə
görüşürəm.
Bu dəfə
niyyətim Hz. Nuhun Türbəsini və həmişə
olduğu kimi doğmalarımın məzarlarını ziyarət
etmək, “Şəhidlər Xiyabanı”nda olub Vətənimizin
ərazi bütövlüyü uğrunda canlarından
keçən igid oğullarımızın xatirəsini yad edərək
“Əcəmi seyrəngahı”na gəlib ümummilli
liderimizin müqəddəs büstü önündə
baş əymək, sonra isə əsrlər yadigarı olan
“Möminə xatun”un önündən keçib “Xan Evi”nin həyətindən
Arazın o taylı–bu taylı sahilini seyrə dalmaq idi. Bu
kövrək duyğularla gəzərkən elə bir aləmə
düşdüm ki, sevinc kədəri üstələyə
bildi. Şəhərimizin gözəllikləri önündə
az qala donub qalmışdım. Qədim yurdum, yollarında məni
çaşdıracaq qədər dəyişmişdi.
Binaların yeni görkəmi, yeni tikililər, hər yerdə
göz oxşayan səliqə–sahman məni heyrətdə
qoyaraq sonsuz sevinc bəxş edirdi. Hələ
yaşıllıqlar, gül–çiçəklər!
Mən belə
yaradan, quran əllərə könlümdə təşəkkürlər
deyə–deyə gəzdikcə dilimdən şeirimin sətirləri
süzülürdü:
Gözəllik içində
gördüm yurdumu,
Ona bəzək vuran əllərə alqış!
Bir anda könlümdən qovdu dərdimi,
Məni ovunduran yollara alqış!
A yurdum, qurbanam bu vüsalına,
Bu gözəl çağına, bu
cəlalına.
Axır ki, qovuşdun istiqlalına,
Sabaha aparan ellərə alqış!
Düşündüm ki, hər
guşəsi pir–ocaqlı, Əs–habül–kəhf ziyarətgahlı
qədim Nuh yurdu, Atabəylərin Nəqşi–Cahanı elə
beləcə bəzənməli idi. Bu zaman gəncliyimdə
yazdığım “Əcəmi yadigarı” şeirimi
xatırladım:
Atabəylər zamanının
Yaraşıqlı yadigarı!
Bir hekayət söylər mənə,
Göy kaşılar üzərində
Atabəylər zamanının
Yaraşıqlı yadigarı!
Bir hekayət söylər mənə,
Göy kaşılar üzərində
O memarın yazdıqları.
Sən bu sakit görkəminlə
Yaşadıqca zaman–zaman,
Bir sənətkar əllərinin
Qüdrətini yaşadırsan.
Sonsuz düşüncələrlə
böyük babam Miriş ağanın yurdunda ulu öndərimizin
təşəbbüsü ilə ucaldılmış “Həzrəti–Zəhra
Məscidi”nin qarşısına nə vaxt
çatdığımı bilmədim. Onun
açılışı münasibətilə burada
—qadınlar salonunda şirinlik paylamağım yadıma
düşdü. Bu ocağın da şəhərimizə
payladığı bərəkətə şükürlər
olsun!
Böyük Vətən müharibəsindən
qələbə sevincilə qayıdan atamın
vaxtaşırı əlimdən tutub gəzdirdiyi
“Böyük bağ”ın sanki məni
tanıdıqlarını yarpaqlarının xəfif
xışıltısı ilə bildirən əzəmətli
ağaclarının yanından ötüb Muxtar Respublika Ədəbiyyat
Muzeyinin yeni binasına fərəhlə tamaşa etdikdən
sonra bir az da irəliləyib şəhərimizin baş
meydanına yetişdim. Burada yenidənqurmadan
sonra yaraşıqlı görkəm almış Heydər Əliyev
Muzeyinə, onun qarşısında ucalan ümummilli liderimizin
əzəmətli heykəlinə və göylərdə
dalğalanan üçrəngli, ay–ulduzlu
bayrağımıza qürurla baxdım. Bir
neçə addım irəliləyib indi “Azadlıq
meydanı” adlanan bu yerləri seyr edərkən ötən illər
kino lenti kimi gözlərim önündə “canlandı”.
Nə qədər
çal–çağırlı, təm–təraqlı, təntənəli
günlərin, rəsmi bayramların, tarixi hadisələrin
şahididir bu meydan. Bu zaman müstəqil
Naxçıvanımızın bu meydandakı ən möhtəşəm,
şərəfli və unudulmaz günü —1992–ci ilin 9
oktyabrı yadıma düşdü. Milli
Ordumuzun MR Ali Məclisinin sədri Heydər Əliyev tərəfindən
qəbul edilən ilk hərbi paradı. Düşündüm
ki, belə bir təntənənin təkrar olunacağı
gün —bu meydanda Qələbə paradının gerçəkləşəcəyi
gün o qədər də uzaqda deyil.
Bu nikbin duyğularla meydanın o biri
başına adlayıb böyük Mirzə Cəlilin dərin
mənalı heykəlilə qarşılaşanda onun
açılışı münasibətilə
yazdığım misralar yenidən fikrimdən keçdi:
Alqış, el dərdini
daşıyanlara!
Həyatdan getsə də o
yaşayarmış.
Hələ də sirdaşdır bu
insanlara,
Demə, heykəlin də ürəyi
varmış
Odur, fikirlərə qərq olub yenə,
Görür öz torpağım,
öz elim mənim.
Heyranam sənətin bu qüdrətinə.
Hələ də
düşünür Cəlilim mənim.
Heykəlin yanından ötüb
istifadəyə verildiyi gündən bu dahinin adını
daşıyan qocaman sənət
ocağının—Naxçıvan Dövlət Musiqili Dram
Teatrının qarşısında durdum. Muxtar respublikanın ən böyük teatrsevəri
—Ali Məclis sədrinin xüsusi diqqəti və himayədarlığı
sayəsində bu qədim məbədə yeni həyat
verilirdi, binada tamamilə yenidənqurma ilə əlaqədar əsaslı
təmir işləri aparılırdı. Bu mənzərənin sevincilə məni uzaq illərə
aparan qəhərin göz yaşları qarışdı.
İlk xatırladığım 1964–cü ilin
bir xoş payız axşamı oldu —bu möhtəşəm
binanın əzəmətli sütunları arasındakı
qapılarının, yeni səhnənin pərdələrinin
ilk tamaşaçıların üzünə
açıldığı gün. Özü
də mənim dramaturgiyada ilk qələm təcrübəm
olan “Məhsəti” mənzum pyesinin ilk tamaşası ilə.
Beş gün ardarda anşlaqla (tamaşa zalı dopdolu) gedən
bu tamaşa həm də teatrın yeni adına
tam uyğun olaraq təzə səhnədə göstərilən
ilk musiqili–dram əsəri kimi yaddaşlarda yaşamaqdadır.
O unudulmaz gündən bir neçə il sonra
özümün də burada qədim sənət
ocağının ilk ədəbi hissə müdiri kimi 22 il
uzun müddət teatrın baş rəssamı olmuş
ömür–gün yoldaşımla, neçə–neçə
korifey sənətkarla bərabər
çalışdığım dövrlər, həmin
müddətdə bu səhnədə tamaşaya qoyulmuş
daha üç pyesimin premyera günləri xəyalımdan
keçdi. Bu xəyallar içərisində sanki
yenə də işə gedirəmmiş kimi teatrın
arxa—xidməti qapısı önünə gəlib
çatdım. Çox kövrəldiyimdən buradan tez
uzaqlaşmaq məqsədilə geriyə qanrılanda bir az aralıda “Cavidlər” türbəsini
gördüm. H.Cavidin Ev–Muzeyilə məqbərə
arasındakı əraziyə çatanda “yağışdan
çıxıb yağmura düşdüm” —artıq göz
yaşlarımı saxlaya bilmədim. Mən
doğulub böyüdüyüm məhəlləmdə —Əlixan
məhəlləsində idim.
Bu yerlərə elim baxsın doyunca,
Cavidimiz gəzən yerdi bu yerlər.
Həsrət qaldıq ona illər boyunca,
Bu həsrətə dözən yerdi
bu yerlər.
Məqbərəyə daxil olub Cavidlərə
Ulu Tanrıdan rəhmət dilədikdən sonra ev–muzeyin dəmir
çəpərinə yaxınlaşaraq qızıl güllərlə
dolu həyətini seyrə daldım. Bir anda
insanların məni əhatəyə aldığını
hiss etdim. Dönüb baxarkən onların məhəllə
sakinləri olduqlarını anladım. Aralarında
mənimlə daha səmimi görüşən yaşlı
nəslin nümayəndələrini və
qohumlarımızı tanıya bildim. Bu il
Bakıda yenicə nəşr olunmuş “Əlixan məhəlləsi”
kitabımın çantamda olan bir neçə nüsxəsini
onlara və birini də Cavidin Ev–Muzeyinə bağışlayaraq
xudahafizləşib evimizin səmtinə doğru yoluma davam
etdim. İndi ulu öndərimizin adını
daşıyan Uşaq və Gənclər
Yaradıcılıq Mərkəzinin yerləşdiyi
üçmərtəbəli, yaraşıqlı binanın
arxa hissəsi bizim evin və böyük həyətimizin
yeridir. Buraya çatan kimi yenidən
doluxsundum. Bir zamanlar düz həyətimizdən
axıb gedən Bazarçayın şırıltısı
və sahil boyu o baş–bu başa qaçan uzun
hörüklü balaca qızın şaqraq
gülüşü qulaqlarımda əks–səda verirdi.
Gözlərimdə gilələnən göz
yaşı məni keçmiş uşaqlıq xatirələrimdən
bu günə qaytardı. Burada çox ləngimədən
məni tam 35 il müəllim kimi məktəbimizə
aparan küçə ilə üzü yuxarı irəlilədim.
Bu da Heydər Əliyev adına
Hərbi lisey! Onun tamamilə yenilənmiş,
yaşıllığa, gül–çiçəyə qərq
olmuş ərazisinə, təzə tikilmiş,
yaraşıqlı korpuslarına valeh olmamaq mümkün
deyil. Yenə düşüncələrə
dalıram. Təxminən 50 il öncə,
elə bu ərazidə Naxçıvan Şəhər
İnternat–Məktəbin açılışı oldu. İlk gündən buranın pedaqoji kollektivinə
biz də —mən və ömür–gün yoldaşım da
daxil olmuşduq, müvafiq olaraq fransız dili və rəsm–rəsmxət
müəllimləri kimi. Böyük oğlumuz da otuz il işlədiyim bu məktəbin məzunu
oldu. Çox qəribədir. Bu təsadüfdür, yoxsa həyatın
qanunauyğunluğu? Bu gün burada —hərbi liseydə
on ilə yaxındır ki, gəlinim tarix müəllimi kimi
çalışır, beş il əvvəl
buradan məzun olan nəvəm isə hazırda Silahlı
Qüvvələrimizin zabiti kimi Vətənə xidmət etməkdədir.
Hərbi liseyin həyətində gəzişən
kursantlara baxarkən düşündüm: bu gün muxtar
respublikamız, xüsusən də onun paytaxtının hər
bir guşəsi aybaay, günbəgün yeni libasa
bürünür, inkişaf edir, çiçəklənir. Hər bir sahəyə böyük diqqət,
qayğı addımbaşı hiss olunur. Bu
tərəqqini, bu gözəlliyi yaradan insanlar kimi onu göz
bəbəyi kimi qoruyacaq igid oğullarımız da var.
Dərindən nəfəs alaraq
yavaş–yavaş gəlib Heydər Əliyev prospektinə,
şəhərin “Dördyol” adlanan hissəsinə
çatdım. Buradan yurdumun gözəlliklərini
gözlərimə yığaraq, hafizəmə həkk edərək
bir daha seyr etdim. Qəlbimdən bu misralar keçdi:
Gözümü qoynunda açdım
dünyaya,
Ey əziz, mehriban, doğma
diyarım.
Oldum söz aşiqi, düşdüm
sevdaya,
Sən oldun sevgilim, sən oldun
yarım.
Sənin vəsfin üçün borcluyam
hələ,
Bu eşqin önündə acizdir qələm.
Gərəkdir Tanrıdan bir ilham gələ,
Yazıla hüsnündə olan bu aləm…
Doğma Naxçıvanımızı
abadlaşdıran, gözəlləşdirən,
çiçəkləndirən, tərəqqisi uğrunda
yorulmadan, böyük vətənpərvərliklə, qeyrətlə,
hünərlə, çalışan, qədim Nuh yurdunu gəncləşdirən,
onu sabahlara doğru ilhamla, inamla irəli aparan fədakar
insanlara eşq olsun! Ulu Tanrım onlara yar olsun!
KƏMALƏ,
şair–dramaturq,
Azərbaycan
Respublikasının
Əməkdar incəsənət
xadimi,
Prezident təqaüdçüsü
Respublika.-
2012.- 18 avqust.- S. 6.