| Ümummilli
lider və Azərbaycan kəndinin müasir texnika təminatı
Ümummilli
liderimiz, müstəqil Azərbaycan dövlətinin
yaradıcısı Heydər Əliyev Azərbaycana rəhbərliyinin
həm birinci, həm də ikinci dönəmində
iqtisadiyyatımızın bütün sahələri kimi, kənd
təsərrüfatının inkişafında, xüsusən
də aqrar bölmənin
texnika təminatında müstəsna xilmətlər göstərmişdir.
Ulu öndərin kənd təsərrüfatının
inkişafına xüsüsi diqqət və
qayğısını daha aydın təsəvvür etmək
üçün onun hakimiyyətinin birinci dövrü ərəfəsində
aqrar bölmənin vəziyyətinə, təhlilinə
qısaca nəzər salmaq kifayətdir. Ötən əsrin
60–cı illərinin sonunadək iqtisadiyyatın aparıcı
sahələrindən olan kənd təsərrüfatı
böhran və tənəzzül içərisində idi. Bu
sahədə Azərbaycan müttəfiq respublikalar arasında
axırıncı yerlərdən birini tutur, dövlət
tapşırıqları belə yerinə yetirilmirdi. Hər hektardan orta hesabla cəmi 10–11 sentner taxıl,
15–16 sentner pambıq, 40 sentner üzüm, 14 sentner meyvə
istehsal olunurdu.
Heydər
Əliyevin Azərbaycan KP MK–nın iyul (1969–cu il)
plenumunda birinci katib seçilməsi ilə respublikada yeni
ab–hava yarandı. Azərbaycan iqtisadiyyatında,
o cümlədən kənd təsərrüfatında baş
alıb gedən gerilik obyektiv təhlil olunaraq tədbirlər
planı hazırlandı və həyata keçirilməyə
başlandı. Ümummilli liderin müdrik
siyasəti nəticəsində Moskvanın diqqətini Azərbaycanın
problemlərini həll etməyə yönəltmək
mümkün oldu. 1970–ci il iyulun 23–də
Sov.İKP MK və SSRİ Nazirlər Soveti “Azərbaycan SSR–də
kənd təsərrüfatını inkişaf etdirmək tədbirləri
haqqında” qərar qəbul etdi.
Fitri istedad sahibi olan Heydər Əliyev kənd təsərrüfatının
gələcəyini yalnız intensiv inkişaf amilləri əsasında
görürdü və Moskvanı buna inandıra bildi. 1975–ci il
iyulun 9–da Sov.İKP MK və SSRİ Nazirlər Soveti “Azərbaycan
SSR–də kənd təsərrüfatı istehsalını
daha da intensivləşdirmək tədbirləri haqqında”
yeni qərar qəbul etdi. SSRİ kimi nəhəng
dövlətin qısa zaman kəsiyində Azərbaycanda kənd
təsərrüfatının inkişafı ilə
bağlı dalbadal iki qərar qəbul etməsi respublika rəhbərliyinin
qələbəsi idi və bu, Sovet İttifaqında Heydər
Əliyevin böyük nüfuz sahibi olmasından xəbər
verirdi.
Təbii ki, bu böyük insanın zəhməti hədər
getmədi.
Respublikamızda kənd təsərrüfatı mexanikləşdirildi, genişmiqyaslı
meliorasiya təbdirləri həyata keçirildi,
pambığın hər hektardan məhsuldarlığı 28
sentnerə çatdırıldı, onun dövlətə
satış qiyməti təxminən 35 faiz
artırıldı. Respublika tarixində ilk dəfə olaraq 1,2 milyon tona yaxın taxıl istehsal olundu.
Amma ağır zəhmət hesabına
qazanılmış bu nailiyyətlər ötən əsrin
80–ci illərinin sonu 90–cı illərin əvvəllərində
heçə endirildi. Səriştəsiz rəhbərlik, məsuliyyətsizlik
ucbatından iqtisadiyyatın digər sahələri kimi kənd
təsərrüfatı da tədricən tənəzzüllə
uğradı.
1993–cü
ilin ortalarında Heydər Əliyev xalqın təkidi və
xahişi ilə ikinci dəfə respublikada ali
hakimiyyətə gəldi. Cəbhə bölgələrinə
və kənd rayonlarına ilk səfərləri, adamlarla
görüşləri və söhbətləri zamanı bu
sahəyə dərindən bələd olan Heydər
Əliyev görürdü ki, ölkənin aqrar sahəsində
yaranmış çox mürəkkəb vəziyyətdən
çıxmaq, bir sıra köklü tədbirlərin
kompleks formada həyata keçirilməsini təmin etmək
obyektiv zərurətə çevrilmişdir. Həmin
tədbirlər kompleksi sistemi ölkədə iqtisadi
islahatların həyata keçirilməsini nəzərdə
tuturdu. Bundan əvvəlki dövrlərdə
islahat pərdəsi altında həyata keçirilən
sistemsiz, xaotik, son məqsədi və nəticələri məlum
olmayan tədbirlərdən fərqli yeni islahatlar
proqramının qayəsi milli iqtisadiyyatın bazar münasibətlərinə
keçməklə sağlamlaşdırılmasına
yönəldilmişdi. Burada Azərbaycanın
kənd təsərrüfatının və xalqın milli
xüsusiyyətləri nəzərə
alınmışdı.
Heydər Əliyev dəqiq qiymətləndirdi ki, aqrar
islahatların aparılmasının həyata keçirilməsi
işi qısamüddətli tədbir deyil, tarixi bir prosesdir. Bu prosesdə əvvəlki
təsərrüfatçılıq mexanizmi yeni təsərrüfatçılıq
mexanizmi ilə əvəz olunmalı, kənd təsərrüfatının
idarə edilməsi bazar münasibətlərinə keçid
prinsiplərinin tələblərinə
uyğunlaşdırılmalıdır. Köklü
struktur dəyişiklikləri aparılmalı, dövlət
mülkiyyəti özəlləşdirilməli, yeni
mülkiyyət münasibətləri və
çoxnövlü təsərrüfatçılıq
formaları inkişaf etdirilməlidir. Sahibkarlığın
inkişafı üçün hüquqi, iqtisadi, təşkilati
və texniki şərait yaradılmalı, sahələrarası,
müəssisələrarası və dövlətlərarası
yeni istehsal–iqtsadi əlaqələr qurulmaqla kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalçıları üçün əsl
rəqabət mühiti formalaşdırılmalıdır.
İndi
keçilmiş yola nəzər saldıqda təhlillər
göstərir ki, bilavasitə ulu öndər Heydər
Əliyevin rəhbərliyi altında ölkədə aqrar
islahata başlamazdan əvvəl, yəni 1993–cü ilin ikinci
yarısından sonra respublikada daxili ictimai–siyasi stabilliyə
nail olunmuş, müstəqil Azərbaycan dövləti
dünya ölkələri arasında
tanıdılmış, bir sıra beynəlxalq təşkilatlarla
iqtisadi–siyasi əlaqələr yaradılmışdır.
Respublikanın ilk milli Konstitusiyası qəbul edilmiş,
ölkə tarixində ilk dəfə olaraq
çoxpartiyalı sistem əsasında demokratik parlament
seçkiləri keçirilmiş və ali
qanunvericilik orqanı olan parlament
formalaşdırılmışdır.
Ulu
öndərin rəhbərliyi altında aqrar sahədə
bazar iqtisadiyyatına uyğun aparılan islahatlar onun
bazasını təşkil edən “Aqrar islahatın əsasları
haqqında”, “Sovxoz və kolxozların islahatı haqqında”,
“Torpaq islahatı haqqında”, “Azərbaycan Respublikasında
1995–1998–ci illərdə dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsinin
Dövlət Proqramı” barədə, “Kəndli (fermer) təsərrüfatları
haqqında”, “Kooperasiya haqqında” və s. qanunlara uyğun həyata
keçirilmişdir.
Ölkədəki bütün sovxoz və kolxozlarda
islahat aparılmış, onlarda əmlak, o cümlədən
texnika fermerlər arasında pay kimi
bölüşdürülərək özəlləşdirilmişdir. Aqrar bölmədə
mövcud olan “Rayaqrotexservis” istehsalat birlikləri, təchizat
bazaları, təmir zavodları və nəqliyyat müəssisələri
özəlləşdirilərək səhmdar cəmiyyətlərinə
çevrilmişdir.
Əvəzsiz istehsal vasitəsi olan torpağın şəxsi
mülkiyyətə verilməsi adamların torpağa
bağlılığının artmasına, ondan səmərəli
istifadə edilməsinə, kiçik və orta
sahibkarlığın inkişafına təkan vermişdir. Aparılan
islahatlar nəticəsində sahibkarların xüsusi
mülkiyyətə, o cümlədən texnikalara
qarşı münasibəti
yaxşılaşmışdır.
Görülən
tədbirlərlə bərabər qeyd etmək lazımdır
ki, 1991–ci ildə mərkəzləşdirilmiş sistem ləğv
olunduqdan sonra kənd təsərrüfatının
ehtiyacları üçün respublikaya maddi–texniki vasitələrin
gətirilməməsi, sahibkarlarda olan texnikanın çox
köhnə olması, onların çoxunun istismar müddətinin
qurtarması və sayının azalması şumun, səpinin
keyfiyyətsiz aparılmasına gətirib
çıxarmış, kənd təsərrüfatı
işlərində çətinliklər
yaratmışdı. Təbii ki, bütün
bunlar ümummilli liderin diqqətində idi və o, kənd təsərrüfatının
texnika problemini həll etmək üçün tədbirlər
görürdü. Məsələn, 1998–ci il ulu öndər
Heydər Əliyevin Yaponiya səfərindən sonra
respublikanın kənd təsərrüfatı
üçün 21,8 milyon ABŞ dolları məbləğində
qrant ayrıldı və onun hesabına respublikaya 773 ədəd
kombayn, müxtəlif kənd təsərrüfatı
texnikaları gətirilib sahibkarlara verildi.
Mən kəndin texnika təminatı ilə məşğul
olan bir quruma rəhbərlik etdiyimə görə,
şübhəsiz, ilk növbədə ümummilli liderin məhz
bu sahədəki xidmətlərinə toxundum. Amma bu dahi
insanın həyatının elə qiymətli məqamları
var ki, bu yazıda ona toxunmasam, danışmasam, zənnimcə,
düz olmaz. Ola bilər kimsə fikirləşsin
ki, bu söhbətin texnikaya dəxli yoxdur, amma mövzuya, dahi
Heydər Əliyevin bir daha böyüklüyünə
çox dəxli var. Mən əslən Qərbi Azərbaycandanam,
Göyçə mahalının Şişqaya kəndində
doğulmuş və boya–başa çatmışam. Bizim kənddəki kolxoza mən yeniyetmə olanda əmim
Mikayıl Bayramov rəhbərlik edirdi. Mən X sinifdə
oxuyanda (1975–ci il idi) qonşu Norakent erməni
kəndinin kolxoz sədri bizim camaata demədən
çöldəki təxminən 100 hektar əkin sahəmizi şumlatmış
və çuğundur əkmişdi. Bizim
kolxozun sədri bunu eşidib qeyzlənmiş, bizə məxsus
olan həmin 100 hektarı təzədən
şumlatmış və buğda əkmişdi. Bunu eşidən ermənilər çox hirsləndilər
və kolxoz sədri Mikayıl Bayramova hücumlar
başlandı. Məsələ o qədər
şişdi ki, bizim sədri Ermənistan KP MK–da müzakirə
edib partiyadan çıxarmağı qərara aldılar.
Köməksiz qalmışdıq. Kim idi bizi
müdafiə edən? Camaat Bakıya, ümid, pənah
yeri olan Heydər Əliyevə müraciət etməyi qərara
aldı. O vaxt Heydər Əliyevin Ermənistan rəhbərliyinə
bircə telefon zəngi kifayət elədi ki, həmin 100 hektar
torpağımızı geri qaytarsınlar, əmimə də
toxunmasınlar.
Ona görə də Heydər Əliyev təkcə Azərbaycandakı
yox, bütün dünyadakı azərbaycanlıların pənahı,
ümid yeri və rəhbəri idi. Xüsusilə də Qərbi
Azərbaycanda yaşayan bizim camaatın, çünki bizə
qarşı erməni deportasiyası elə o vaxtlar da
mövcud idi.
Mən bu böyük insanla ilk dəfə 2002–ci ildə
Prezident Aparatında təşkil edilən sərgidə
üz–üzə gəldim. O vaxt mən “Bakı şərab–1″də
çalışırdım. Ümummilli lider məhsullara
diqqətlə baxdı, müəssisənin fəaliyyəti
ilə maraqlandı. Dedi ki, mən orada 1981–ci ildə
olmuşam, müəssisə indi necə işləyir, nə
kimi problemləri var? Mən də ona müəssisə
və məhsulun istehsalı barədə ətraflı məlumat
verdim. Təbii ki, ümummilli liderin
tapşırıq və tövsiyələrini də diqqətlə
dinləyib əməl etdim.
Bu gün Azərbaycan Heydər Əliyevin müəyyən
etdiyi yolla dönmədən irəliləyir. Bunu 2003–cü il oktyabr ayının 15–də xalqın
böyük əksəriyyətinin səsini qazanaraq Prezident
seçilmiş İlham Əliyevin qətiyyətlə
atdığı addımlar sübut edir. O, hələ yenicə
formalaşmış Nazirlər Kabinetinin birinci iclasında
Heydər Əliyev tərəfindən başlanmış
aqrar siyasəti, yeni iqtisadi münasibətləri və
sahibkarlığı inkişaf etdirməyi, aqrar
islahatların ikinci mərhələsinə keçməyi, əhalinin
maddi rifahının
yaxşılaşdırılmasını qarşıya məqsəd
qoymuşdur.
Cənab
İlham Əliyevin 24 noyabr 2003–cü ildə “Azərbaycan
Respublikasında sosial–iqtisadi inkişafın sürətləndirilməsi
tədbirləri haqqında”, 11 fevral 2004–cü ildə “Azərbaycan
Respublikası regionlarının sosial–iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramının (2004–2008–ci illər) təsdiq
edilməsi haqqında”, 23 oktyabr 2004–cü il tarixli “Aqrar
bölmədə idarəetmənin təkmilləşdirilməsi
tədbirləri haqqında” və “Aqrar bölmədə
lizinqin genişləndirilməsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında” imzaladığı sərəncamlarda Azərbaycan
kəndinin dirçəlişi üçün bir çox tədbirlər
kompleksi öz əksini tapmışdır.
Cənab Prezident kəndin texnika təminatına həmişə
böyük diqqət yetirir. Təsadüfü deyil ki, nitqlərinin
birində demişdir: “Aqrolizinq” Səhmdar Cəmiyyətinin fəaliyyəti
sayəsində Azərbaycanda artıq kənd təsərrüfatı
texnikası istehsal olunmağa başlamışdır. Bu da çox vacibdir. Biz maksimum dərəcədə
yerli istehsalı gücləndirməliyik və bu bizim iqtisadi
sahədəki prioritet məsələlərimizdən
biridir”.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin 23
oktyabr 2004–cü il tarixli sərəncamı
ilə “Aqrolizinq” Açıq Səhmdar Cəmiyyəti
yaradılmış və dövlət
başçısının sonralar müvafiq sərəncamları
ilə səhmdar cəmiyyətin fəaliyyət dairəsi ildən–ilə
genişləndirilmişdir. Belə ki, kənd təsərrüfatı
texnikalarının kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalçılarına lizinqə verilməsi ilə bərabər
mineral gübrələrin, pestisidlərin, texnoloji
avadanlıqların, tinglərin, buğda toxumlarının,
cins damazlıq heyvanların gətirilib müəyyən
olunmuş qaydalara uyğun məhsul istehsalçılarına
çatdırılması və kənd təsərrüfatında
aqrotexniki xidmətlərin aparılması kimi əlavə
funksiyalar da ona həvalə edilmişdir.
Bu işlərin
həyata keçirilməsi üçün hər il dövlət
büdcəsindən və digər mənbələrdən
“Aqrolizinq” ASC–yə ayrılmış maliyyə vəsaiti ilə
yanaşı təkrar istifadə vəsaiti hesabına
alınan kənd təsərrüfatı texnikaları, mineral
gübrələr, texnoloji avadanlıqlar kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalçılarının təminatını
ciddi surətdə yaxşılaşdırmışdır. Aqrotexniki xidmətlər üzrə fəaliyyət
dairəsi genişləndirilmiş və xidmətlərin
keyfiyyəti xeyli yüksəlmişdir.
Dövlətin
aqrar siyasətinin həyata keçirilməsinə xidmət
edən “Aqrolizinq” ASC yarandığı vaxtdan 371,26 milyon manat dəyərində müxtəlif
kənd təsərrüfatı texnikalarının, texnoloji
avadanlıqların, mineral gübrələrin və pestisidlərin
istehsalçılara çatdırılmasını təmin
etmişdir.
Ümumiyyətlə,
fəaliyyətə başladığı 2005–ci ildən
ötən dövr ərzində “Aqrolizinq” ASC tərəfindən
12 665 ədəd kənd təsərrüfatı
texnikaları, o cümlədən 1029 ədəd
taxılyığan kombayn, 3619 ədəd traktor, 160 ədəd
ekskavator, 7857 ədəd müxtəlif təyinatlı kənd
təsərrüfatı texnikası və qoşqusu, 106 dəst
texnoloji avadanlıq, 259,1 min ton ammonium nitrat (azot), 54,21 min ton
superfosfat, 301,7 ton pestisidlər gətirilmişdir. Onların böyük əksəriyyətinin kənd
təsərrüfatı məhsulları
istehsalçılarının istifadəsinə verilməsi təmin
edilmişdir. İndiyə kimi alınmış
texnikalardan 7689 ədəd, o cümlədən 154 ədəd
taxılyığan kombayn, 2608 ədəd traktor, 94 ədəd
ekskavator və 4833 ədəd traktora qoşulan digər kənd
təsərrüfatı texnikaları lizinq qaydasında
mülkiyyət formasından asılı olmayaraq hüquqi və
fiziki şəxslərə lizinqə verilmişdir.
“Aqrolizinq” ASC–nin kollektivi əmindir ki, ulu öndər
Heydər Əliyevin siyasi kursunu uğurla davam etdirən
dövlət başçısı cənab İlham
Əliyevin rəhbərliyi altında Azərbaycan bundan sonra
daha da tərəqqi edəcək, qüdrətli bir dövlətə
çevriləcəkdir.
“Aqrolizinq” ASC öz fəaliyyəti çərçivəsində
qarşıya qoyulan vəzifələrin müvəffəqiyyətlə
həyata keçirilməsində həmişə dövlətin,
Kənd Təsərrüfatı Nazirliyinin köməyinə
arxalanır və məhz bu dəstəkdən bəhrələnərək
bundan sonra da uğurla işləməyə, bütün
imkanlardan tam istifadə etməyə
çalışacaqdır.
Əli Bayramov,
“Aqrolizinq” ASC–nin
sədri.
Respublika.-
2012.- 12 dekabr.- S. 4.