İNSAN HÜQUQLAR I SAHƏSİNDƏ
YENİ STRATEGİYALARIN BANİSİ
Bu il
xalqımız ümummilli lider Heydər Əliyevin anadan
olmasının 90 illiyini böyük təntənə ilə
qeyd edir.
Təqdirəlayiq
haldır ki, XX əsrin sonlarında öz müstəqilliyini
bərpa etmiş və hüquqi, demokratik dövlət
quruculuğu yolunu tutan Azərbaycan Respublikasında
1993–2003–cü illərdə həyata keçirilmiş mütərəqqi
islahatlar məhz prezident Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır.
Xalqımızın
böyük oğlu, ulu öndər Heydər Əliyevin Azərbaycanın
inkişafında və dövlətçiliyin möhkəmlənməsində
misilsiz xidmətləri olmuşdur. Müasir Azərbaycanın
bugünkü hərtərəfli inkişafının əsası
məhz ümummilli lider tərəfindən qoyulmuşdur.
1993
–cü ildə xalqın təkidli tələbi ilə ulu
öndərin ikinci dəfə hakimiyyətə gəlməsindən
sonra həyata keçirilmiş islahatlar nəticəsində
ölkədə makroiqtisadi və maliyyə sabitliyi əldə
edilmiş, iqtisadiyyatda struktur dəyişiklikləri dərinləşmiş,
sahibkarlığın inkişafı üçün
münbit şərait yaranmışdır. Bütün
istiqamətlərdə ardıcıl aparılan işlər
ölkənin sosial–iqtisadi inkişafına, o cümlədən
əhalinin rifah halının yaxşılaşmasına
güclü təkan vermişdir.
Heç
də təsadüfi deyildir ki, ulu öndərin yenidən
siyasi hakimiyyətə qayıdışı tarixə
Qurtuluş Günü kimi daxil olmuşdur. Ümummilli liderimiz
Azərbaycanın müstəqil dövlət kimi əbədi
varlığını təmin etmişdir. Heydər Əliyevin
müstəqilliyimizin qorunmasında ölçüyəgəlməz
xidmətləri olmuşdur.
Heydər
Əliyevin Azərbaycan rəhbərliyinə
qayıdışı ilə ölkənin ictimai–siyasi, sosial,
iqtisadi, elmi–mədəni həyatında, beynəlxalq əlaqələrdə
dönüş yaranmış, elmi əsaslara, beynəlxalq
norma və prinsiplərə uyğun müstəqil dövlət
quruculuğu prosesi başlanmışdır. Heydər Əliyevin
həyata keçirdiyi təxirəsalınmaz tədbirlərin
nəticəsi kimi, həm Milli Ordunun
formalaşdırılması, Azərbaycanın milli mənafelərini
qorumağa qadir nizami silahlı qüvvələrin
yaradılması, torpaqlarımızın müdafiə
olunması ilə bağlı mühüm addımlar
atılmış, həm də atəşkəsə nail
olmaq üçün bütün siyasi və diplomatik vasitələr
işə salınmış, bunun da nəticəsində
1994–cü ilin mayında ölkəmiz üçün həyati
əhəmiyyət kəsb edən atəşkəsə nail
olunmuşdur.
Heydər
Əliyev iqtisadi siyasətin hazırlanıb həyata
keçirilməsinə, iqtisadiyyatın dinamik
inkişafına da daim qayğı göstərmişdir.
Burada Heydər Əliyevin neft strategiyası başlıca yer
tutur. Onun əsasını isə 1994–cü il sentyabrın
20–də imzalanmış “Əsrin müqaviləsi” təşkil
edir.
Belə
ki, “Əsrin müqaviləsi”nin imzalanması gənc Azərbaycan
Respublikasının dünya iqtisadiyyatına
inteqrasiyasında, onun potensialının artmasında
mühüm addımdır. Bu müqavilə Şərqlə
Qərb arasında əməkdaşlıqda Azərbaycanın
regiondakı liderliyini təmin etmişdir.
Neft
strategiyasının əsas tərkib hissələrindən
biri də onun dünya bazarlarına çıxarılması
idi. 1999–cu il aprelin 17–də Bakı–Supsa neft kəməri
istifadəyə verildi. Noyabrın 18–də isə ATƏT–in
İstanbul sammitində Azərbaycan, Gürcüstan və
Türkiyə prezidentləri tərəfindən neftin
Bakı–Tbilisi–Ceyhan əsas ixrac boru neft kəməri ilə nəql
edilməsinə dair saziş imzalandı. 2006–cı ilin
yayında istismara verilmiş həmin kəmərə Heydər
Əliyevin adı verilmişdir.
Neft Azərbaycan
xalqının təbii sərvətidir. Ona görə də
neftdən əldə olunan gəlir Azərbaycan xalqı və
dövlətinin tərəqqisinə xidmət edir. Bunu nəzərə
alan Heydər Əliyev 1999–cu il dekabrın 29–da Dövlət
Neft Fondunun yaradılması haqqında fərman
imzalamışdır.
Heydər
Əliyevin neft strategiyasının həyata keçirilməsi
nəticəsində Azərbaycan Respublikası dünyanın
əsas neft istehsalı mərkəzlərindən birinə
çevrilmişdir.
Neftlə
bərabər, sənayenin digər sahələri də,
xüsusilə qabaqcıl texnika və texnologiyalar əsasında
müxtəlif sahələrin inkişafı diqqət mərkəzində
olmuşdur. Bunun üçün sənayenin əsas göstəricilərinə
və sahələr üzrə sənaye məhsullarının
həcminə dair məlumatlara nəzər salmaq kifayətdir.
Heydər
Əliyevin hakimiyyəti dövründə Azərbaycan
Respublikasında olan sənaye müəssisələrinin
sayı 2306–dan 5202–yə çatmış, yəni 55%
artmışdır.
Heydər
Əliyev iqtisadi siyasətinin ən uğurlu cəhətlərindən
biri də planlı–sosialist təsərrüfatından azad
olan bazar iqtisadiyyatına keçilməsinin təmin edilməsi
olmuşdu. Özəlləşdirmə siyasəti uğurla həyata
keçirilmiş, yeni sahibkarlar təbəqəsi təşəkkül
tapmış, istehsalın strukturunda özəl bölmənin
payı artmışdır.
Heydər
Əliyevin idarəetmə siyasətində xalqın
rifahının yüksəldilməsi, həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılması, bir sözlə,
bütün tədbirlərin sosialyönümlü olması
həmişə önəmli yerə malik olmuşdur. Bu, ilk
növbədə, dövlət büdcəsindən sosial məsələlərin
həlli üçün ayrılan vəsaitin ildən–ilə
artırılmasında əksini tapmışdır. Digər
tərəfdən, əhalinin pul gəlirləri də
yüksələn xətlə çoxalmışdır.
Qaçqınların və məcburi köçkünlərin
vəziyyətinin yaxşılaşdırılması daim
diqqət mərkəzində saxlanılmışdır. Bunun
üçün 1998–ci il sentyabrın 17–də xüsusi
Dövlət Proqramı qəbul edilmişdir.
Yoxsulluğun
azaldılması da əsas istiqamətlərdən biri idi.
Bunun üçün dövlətin sosial sahədə tədbirlərinin
genişləndirilməsi ilə birgə, yeni iş yerlərinin
açılmasına, əhalinin məşğulluq səviyyəsinin
yüksəldilməsinə xüsusi fikir verilirdi. Bu proses
davam etdirilməklə son 10 ildə yoxsulluq səviyyəsi
49%–dən 6%–ə endirilmişdir.
Qərblə
Şərq arasında olduqca əlverişli geosiyasi və
strateji mövqeyə malik olan Azərbaycan Respublikasının
qədim İpək Yolunun üzərində–dünya nəqliyyat
sisteminin kəsişmə nöqtəsində yerləşməsi
olduqca mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Odur ki,
prezident Heydər Əliyevin uzaqgörənliklə irəli
sürdüyü qədim İpək Yolunun bərpası
ideyası, 1993–cü ilin mayında Traseka Proqramının qəbulu
Azərbaycanın Avropa–Qafqaz–Asiya nəqliyyat dəhlizinə cəlb
edilməsində, nəticə etibarilə, onun iqtisadi
potensialının artmasında mühüm rol
oynamışdır. 1996–cı ilin dekabrında Azərbaycan,
Gürcüstan və Ukrayna dövlət
başçıları Avrasiya dəhlizinin yaradılması
haqqında saziş imzalamışlar. 1998–ci ilin sentyabrında
Bakıda İpək Yolunun bərpası ilə bağlı
33 ölkənin, 13 beynəlxalq təşkilatın
iştirakı ilə keçirilən konfrans Azərbaycanın
dünya iqtisadiyyatına inteqrasiyasını daha da sürətləndirmiş,
onun dinamik və ahəngdar inkişafını təmin
etmişdir.
Ümummilli
liderin əsasını qoyduğu siyasət ölkəmizin iqtisadi
inkişafını təmin etmiş, dünya
iqtisadiyyatında Azərbaycan modelinin yaranması ilə nəticələnmişdir.
Dünyanın aparıcı ölkələrini iqtisadi
böhran bürüdüyü, kreditlərin
azaldığı, sosial ödənişlərin məhdudlaşdığı
bir zamanda Azərbaycanda iqtisadi inkişaf tempi artmaqdadır.
Heydər
Əliyevin Azərbaycana rəhbərliyinin birinci
dövründə olduğu kimi, bu dövrdə də milli–mənəvi
inkişafa xüsusi qayğı göstərilmişdir. Elm və
təhsil sahəsində yeni uğurlar əldə edilmiş,
bazar iqtisadiyyatına keçidin yaratdığı problemlərin
həllinə xüsusi diqqət yetirilmişdir.
Yeni cəmiyyət
formalaşması mədəniyyətin inkişafında daha dərin
dəyişikliklərlə müşahidə edilmiş, mədəniyyətin
bütün sahələrinə dövlət
qayğısı artırılmışdır.
Heydər
Əliyevin azərbaycançılıq ideologiyası milli–mənəvi
inkişafın əsas zəmini olmuşdur. O, milli–mənəvi
dəyərlərimizin öyrənilməsini, qorunub
saxlanmasını və inkişaf etdirilməsini əsas vəzifələrdən
biri kimi irəli sürürdü.
“…Hər
bir azərbaycanlı öz milli mənsubiyyətinə görə
qürur hissi keçirməlidir və biz azərbaycançılığı
– Azərbaycan dilini, mədəniyyətini, milli–mənəvi
dəyərlərini, adət–ənənələrini
yaşatmalıyıq” – deyən Heydər Əliyev azərbaycançılığı
milli bir ideologiya kimi irəli sürür, mədəniyyətimizi,
mənəvi dəyərləri təkcə milli
varlığımızın deyil, həm də siyasi
varlığımızın – dövlət quruculuğu
prosesinin mühüm atributu kimi dəyərləndirirdi.
Ulu
öndərin milli–mənəvi dəyərlərin
qorunması ilə bağlı 2001–ci il avqustun 13–də verdiyi
“Milli–mənəvi dəyərlərin pozulması
xalqımıza qarşı bağışlanmaz xəyanətdir”
bəyanatı problemə təkcə dövlət rəhbərinin
deyil, həm də müdrik bir el ağsaqqalının
münasibəti idi.
Göründüyü
kimi, Heydər Əliyev Azərbaycanın mədəni yüksəlişi
üçün də mühüm tədbirlər həyata
keçirmişdir. 2001–ci il avqustun 9–da Azərbaycan Əlifbası
və Azərbaycan Dili Gününün təsis edilməsi,
2002–ci ildə Şirvanşahlar Sarayında, Möminə
xatın məqbərəsində, Qarabağlar türbəsində
və Şəki Xan Sarayında təmir–bərpa işlərinin
aparılması, Qız qalasının və İçərişəhərin
YUNESKO–nun “Dünya mədəniyyəti irsi” siyahısına
daxil edilməsi ölkə mədəniyyətinin
inkişafına əvəzsiz töhfələr vermişdir.
Heydər
Əliyev tərəfindən yaradılmış siyasi və
iqtisadi baza Azərbaycan Respublikasının gələcək
inkişaf strategiyasının əsasını təşkil
edir. Artıq Azərbaycan dünyanın mühüm
yanacaq–energetika regionlarından birinə çevrilərək
öz inkişafının keyfiyyətcə yeni mərhələsinə
qədəm qoymuşdur.
Heydər
Əliyevin səyi nəticəsində Azərbaycanda vətəndaş
cəmiyyəti qurulması sahəsində uğurlu
addımlar atılmışdır.
Azərbaycanda
çoxpartiyalı sistemin təşəkkülünə
diqqət yetirilmiş, qeyri–hökumət təşkilatlarının
yaranması və fəaliyyətinin genişlənməsində
də yeniliklər özünü göstərmişdir.
Müstəqillik,
demokratiya, tərəqqi yoluna qədəm qoymuş
xalqımız Azərbaycan xalqının böyük
övladı Heydər Əliyevin insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının qorunması istiqamətində
həyata keçirdiyi ardıcıl, qətiyyətli siyasətinin
uğurlu nəticələrindən bu gün də bəhrələnməkdədir.
Məlumdur
ki, iqtisadi, sosial və siyasi islahatların həyata
keçirilməsi qanunvericilik bazası olmadan mümkün
deyildir. Buna görə də dövlət quruculuğuna
hüquqi bazanın yaradılmasından
başlanılmışdır.
Hüquqi
islahatların təməli isə öz əksini Azərbaycan
Respublikasının yeni Konstitusiyasında tapmışdır.
Müstəqil Azərbaycanımızın ilk demokratik
Konstitusiyası məhz Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə
hazırlanmış və 12 noyabr 1995–ci ildə ümumxalq səsverməsi
(referendum) yolu ilə qəbul edilmişdir.
Heydər
Əliyev yeni Konstitusiyanı son dərəcə mükəmməl
bir sənəd kimi hazırlamağı tövsiyə edərək
demişdir:
“Biz elə
bir layihə hazırlamalı və nəhayət, elə bir
Konstitusiya qəbul etməliyik ki, o, müstəqil Azərbaycan
Respublikasının demokratik prinsiplər əsasında uzun
müddət sabit yaşamasını təmin edən Əsas
Qanun, tarixi sənəd olsun”.
Ölkəmizin
yeni Konstitusiyasının yaradılmasında həm tarixi
keçmişimizin dəyərlərindən, həm də
ümumbəşəri dəyərlərdən,
dünyanın demokratik dövlətlərinin təcrübəsindən
istifadə edilməsi mühüm vəzifə kimi
qarşıya qoyulmuşdu.
Bu ali sənəd
dünyanın sivil dövlətlərinin və beynəlxalq təşkilatlarının
adından qəbul olunan sənədlərdən mükəmməlliyi,
bəşəri dəyərlərə sadiqliyi ilə
seçilir. Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında ümumbəşəri normalar
özünün əhatəli təsbitini
tapmışdır.
Əsas
Qanunumuzun 48 maddədən ibarət üçüncü fəslinin
bütün müddəaları insana, onun ləyaqətinə,
hüquqlarına hörmət ruhunda yazılmış, insan
hüquq və azadlıqları ən yüksək dəyər
kimi təsbit olunmuşdur.
Konstitusiyanın
12–ci maddəsinin I hissəsinə görə insan və vətəndaş
hüquqlarının və azadlıqlarının, Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşlarına layiqli həyat
səviyyəsinin təmin edilməsi dövlətin ali məqsədidir.
Heydər
Əliyev Konstitusiyanın həyatiliyini təmin etmək
üçün onun təkmilləşdirilməsi sahəsində
də fəaliyyətini davam etdirmişdir. O, 2002–ci ildə Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasına dəyişikliklər edilməsi
haqqında qərar qəbul etmiş, avqust ayında bu məsələlər
üzrə referendum keçirilmişdir.
Müasir
dünyada hər bir dövlətin demokratik dəyərlərə
sadiqliyi onun insan hüquqlarına münasibəti ilə
müəyyən olunur. Bu mənada Heydər Əliyevin müstəqil
respublikamıza başçılıq etdiyi dövrlərdə
ən çox diqqət yetirdiyi sahələrdən biri də
insan hüquq və azadlıqlarının qorunması
olmuşdur. Ümummilli liderimiz özünün proqram xarakteri
daşıyan çıxışlarının birində “Vəzifəli
şəxslərin fəaliyyətini onların insan
hüquqlarının qorunmasındakı xidmətlərinə
görə qiymətləndirmək lazımdır” deməklə
insan hüquqlarının müdafiəsinə daim
böyük önəm verdiyini diqqətə
çatdırmışdır.
Qısa
müddət ərzində Heydər Əliyev tərəfindən
insan hüquq və azadlıqlarının təmini məqsədi
ilə bir sıra mühüm tədbirlər həyata
keçirilmiş, müvafiq qanunvericilik aktları qəbul
olunmuş, fərman və sərəncamlar
imzalanmışdır. Bu sahədə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 1996–cı il 21 fevral tarixli sərəncamını
xüsusilə qeyd etmək lazımdır. Bu sərəncama
uyğun olaraq respublikamızda Hüquqi İslahat
Komissiyası yaradılmış, ölkəmizdə həyata
keçirilməsi planlaşdırılan hüquqi islahatlar
sürətləndirilmişdir. Bu komissiya tərəfindən
beynəlxalq təcrübə əsasında həyatın
bütün sahələrini əhatə edən və
mühüm münasibətləri tənzimləyən
normativ–hüquqi aktlar hazırlanmışdır.
Azərbaycanda
beynəlxalq standartlara və normalara uyğun Cinayət, Cinayət–Prosessual,
Mülki və Mülki–Prosessual məcəllələrin,
habelə məhkəmə–hüquq sistemi ilə bağlı
yeni qanunların hazırlanmasının əsası
qoyulmuşdur.
Əsas
Qanunun ardınca qəbul edilən qanunvericilik aktları Azərbaycan
Respublikasının siyasi və iqtisadi həyatının
hüquqi əsasda qurulması, hüquqi islahatların həyata
keçirilməsi üçün mühüm addım
olmaqla, insan hüquq və azadlıqlarının təmin
edilməsini dövlətin ali məqsədi kimi ön plana
çıxarmış oldu.
Heydər
Əliyev yalnız qanunlar qəbul edilməsinə deyil,
onların həyata keçirilməsinə də xüsusi
diqqətlə yanaşırdı. 1998–ci ildə respublikada ilk
dəfə olaraq Konstitusiya Məhkəməsi
yaradıldı.
Prezident
Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilmiş hüquqi islahatların bir istiqaməti də
seçki hüququnun daha effektiv təmin edilməsi ilə
bağlı olmuşdur.
Azərbaycan
dövlətçiliyinin inkişafında bələdiyyələr
haqqında qanun qəbul edilməsi və bələdiyyə institutunun
fəaliyyətə başlaması da yeni hadisə idi. 1999–cu
il dekabrın 12–də bələdiyyələrə ilk
seçki keçirilmiş, 23 min şəxs bələdiyyə
üzvü olmuşdur.
Azərbaycan
Respublikasında seçki sahəsində həyata
keçirilən islahatların məntiqi davamı kimi,
seçki sisteminin təkmilləşdirilməsi və
seçki hüquqlarının təmin edilməsi məqsədi
ilə 27 may 2003–cü il tarixdə Avropa standartlarının tələblərinə
uyğun və Avropa Şurasının Venesiya
Komissiyasının iştirakı ilə hazırlanan yeni
Seçki Məcəlləsi qəbul edilmişdir. Artıq ölkəmizdə
prezident, parlament və bələdiyyə seçkiləri bu
məcəllə əsasında keçirilir.
Demokratik
quruluşun, vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşması prosesinin ayrılmaz tərkib hissələrindən
biri söz azadlığının təmin olunmasından ibarətdir.
Ümummilli
liderin həyata keçirdiyi uzaqgörən siyasət ölkənin
ictimai–siyasi həyatında sabitliyin bərqərar olması, vətəndaşların
təhlükəsizliyinin və qanunçuluğun təmin
edilməsi, sosial–iqtisadi problemlərin həlli sahəsində
ciddi addımların atılması kütləvi informasiya
vasitələrinin fəaliyyəti, söz, fikir və məlumat
azadlığının qorunması sahəsində əsaslı
irəliləyişlərin əldə olunmasına şərait
yaratdı. Belə ki, Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə
Azərbaycanda mətbuat orqanlarının azad fəaliyyəti
və inkişafı yolunda süni maneələrin aradan
qaldırılması, qanunvericilik bazasının təkmilləşdirilməsi,
kütləvi informasiya vasitələrinin maddi–texniki təchizatının
yaxşılaşdırılması sahəsində
ardıcıl tədbirlər həyata keçirilmişdir. Vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğunu özünün inkişaf modeli
kimi qəbul edən Azərbaycan Respublikası insan
hüquqları, söz və mətbuat
azadlığının təmin olunması ilə
bağlı mövcud olan əksər beynəlxalq konvensiya və
sazişlərə qoşulmuşdur. Müstəqil kütləvi
informasiya vasitələrinin təsis edilməsi və azad fəaliyyəti
üçün ölkəmizdə zəruri qanunvericilik
bazası yaradılmışdır.
“Azərbaycan
Respublikasında söz, fikir və məlumat
azadlığının təmin edilməsi sahəsində əlavə
tədbirlər haqqında” 6 avqust 1998–ci il tarixdə
imzalanmış fərman kütləvi informasiya vasitələrinin
sərbəst inkişafı, onların cəmiyyətin dinamik
şəkildə demokratikləşməsinə təsir edən
qüdrətli vasitəyə çevrilməsi yolunda dövlət
siyasətinin həyata keçirilməsində mühüm
addım oldu. Bu fərmanla Nazirlər Kabineti yanında Mətbuatda
və digər Kütləvi İnformasiya Vasitələrində
Dövlət Sirlərini Mühafizə edən Baş İdarə
ləğv edilmiş, hərbi senzura yaradılması
haqqında 16 aprel 1992–ci il tarixli fərman və bütün
informasiya yayımı üzərində nəzarət tətbiq
edilməsi ilə bağlı 15 aprel 1993–cü il tarixli sərəncam
qüvvədən düşmüş hesab edilmişdir.
2000–ci il
martın 6–da Heydər Əliyevin imzaladığı sərəncamla
“2000–2001–ci illərdə kütləvi informasiya vasitələrinin
maddi–texniki şəraitinin
yaxşılaşdırılması üzrə tədbirlər
Proqramı” təsdiq olunmuş və müvafiq dövr ərzində
uğurla icra olunmuşdur.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin “Kütləvi informasiya vasitələrinə
dövlət qayğısının artırılması
haqqında” 20 iyul 2001–ci il tarixli fərmanında isə milli mətbuatın
inkişafı ilə əlaqədar əlavə tədbirlər
nəzərdə tutulmuşdur.
BMT–nin
2000–ci ildə keçirilmiş minilliyin sammitindən irəli
gələn öhdəliklərin yerinə yetirilməsi
üçün zəruri tədbirlərin həyata
keçirilməsini təmin etmək məqsədi ilə
2003–cü il 20 fevral tarixli fərmanla “2003–2005–ci illər
üçün Azərbaycanda yoxsulluğun azalması və
iqtisadi inkişaf üzrə Dövlət Proqramı” təsdiq
edilmiş və bu sənədin icrası nəticəsində
insanların sosial–iqtisadi hüquqlarının daha səmərəli
müdafiəsi istiqamətində mühüm addımlar
atılmışdır.
Məlum
olduğu kimi, insan hüquq və azadlıqlarının təmini
ilə bağlı beynəlxalq müqavilələrdə və
dövlətdaxili qanunvericilik aktlarında təsbit olunmuş
hüquqlardan kəsb etdiyi əhəmiyyətinə görə
ən vacibi yaşamaq hüququdur. Məhz bu hüququn
qorunması, toxunulmazlığı digər hüquq və
azadlıqların təmin olunmasına şərait
yaratmış olur. Təsadüfi deyildir ki, tarix boyu insanlar məhz
yaşamaq hüququnun tam təmin olunması və qorunması
istiqamətində mübarizə aparmış və
aparmaqdadırlar.
Heydər
Əliyevin hakimiyyətə qayıdışından sonra
insan hüquq və azadlıqlarının təmini məqsədi
ilə həyata keçirilən hüquqi islahatlar
sırasında ən mühümü məhz yaşamaq
hüququnun təmini istiqamətində həyata keçirilən
tədbirlər olmuşdur.
1993–cü
ildən respublikamızda ölüm cəzasının tətbiqi
üzərində veto qoyulmuş, 1998–ci il 10 fevral tarixli Azərbaycan
Respublikasının Qanunu ilə isə ölüm cəzası
ləğv olunaraq ömürlük azadlıqdan məhrumetmə
cəzası ilə əvəz olunmuşdur.
Şərqdə
ilk dəfə məhz bizim respublikamızda ölüm cəzasının
ləğv edilməsi dünyada böyük əks–səda
doğurmuşdur. Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə həyata keçirilmiş bu islahat dövlətimizin
humanist siyasi kurs həyata keçirdiyini bəyan etməklə
onun Avropa hüquq məkanına inteqrasiyasını sürətləndirmişdir.
Yaşamaq
hüququnun təmin edilməsi baxımından ölkəmizdə
dəfələrlə tətbiq olunmuş əfv və
amnistiya aktları xüsusi əhəmiyyət kəsb edir.
Heydər
Əliyev müdrik rəhbər olaraq cəzanın humanistliyi
və adekvatlığını, tərbiyəvi əhəmiyyətini
də daim önə çəkərək ölkədə əfvetmə
institutunun formalaşması istiqamətində real addımlar
atmışdır. Belə ki, Azərbaycan Respublikasında ilk
əfv fərmanı prezident Heydər Əliyev tərəfindən
1995–ci ildə imzalanmış və demək olar ki, bu tarixdən
etibarən Azərbaycanda əfv institutu bərpa olunmuşdur.
1995–2003–cü
illərdə Heydər Əliyev tərəfindən 32 əfv
fərmanı imzalanmış, bu fərmanlar 3104 məhkuma
şamil edilmişdir. Ulu öndər Heydər Əliyev eyni
zamanda Azərbaycanda amnistiya aktlarının qəbulunu da
mütərəqqi ənənəyə çevirmişdir.
1996–cı ildən başlayaraq 9 amnistiya aktı qəbul
edilmiş və on minlərlə insana tətbiq edilmişdir.
Ümumiyyətlə,
dövlətimizin humanist siyasəti nəticəsində
1995–2013–cü illər ərzində 54 əfv fərmanı
imzalanmışdır ki, bunun da nəticəsində minlərlə
insan azadlığa qovuşmuşdur.
Yeri gəlmişkən,
qeyd edək ki, fəaliyyət dövrü ərzində
Ombudsman ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevə
yüzlərlə məhkumun əfv olunması ilə
bağlı müraciət ünvanlamış, həmin
müraciətlərin bir qismi nəzərə
alınmış, bugünədək ümumilikdə 391 məhkum
əfv edilərək azadlığa
buraxılmışdır.
İnsan
hüquqlarının və azadlıqlarının təmin
olunması istiqamətində qəbul edilmiş normativ sənədlər
sırasında Heydər Əliyevin 22 fevral 1998–ci il tarixində
imzaladığı “İnsan və vətəndaş
hüquqlarının və azadlıqlarının təmin
edilməsi sahəsində tədbirlər haqqında” fərmanı,
habelə 1998–ci il 18 iyun tarixli sərəncamı ilə təsdiq
edilmiş və bu il 15 illiyi tamam olan “İnsan
hüquqlarının müdafiəsinə dair Dövlət
Proqramı”nı xüsusilə qeyd etmək lazımdır.
Belə ki, bu sənədlərdə insan
hüquqlarının müdafiəsi sahəsində
mühüm tədbirlərin həyata keçirilməsi, o
cümlədən Azərbaycan Respublikasının İnsan
hüquqları üzrə səlahiyyətli müvəkkili təsisatının
yaradılması, ölkəmizin insan hüquqları
haqqında beynəlxalq sazişlərə qoşulması, bu
sahədə elmi–tədqiqat institutunun yaradılması,
normativ–hüquqi aktların insan hüquqlarına dair beynəlxalq
standartlara tam uyğunluğunun təmin edilməsi, hüquqi
mexanizmlərin təkmilləşdirilməsi, insan
hüquqları sahəsində fəaliyyət göstərən
beynəlxalq qurumlarla əməkdaşlığın daha da
inkişaf etdirilməsi, bu sahədə fəaliyyət
göstərən beynəlxalq institut və mərkəzlərdə
tədqiqat və təhsil proqramları üzrə mütəxəssislərin
hazırlanması, insan hüquqları haqqında öhdəliklərə
riayət edilməsi və digər məsələlər nəzərdə
tutulmuşdur.
(davamı növbəti
saylarımızda)
Prof. Elmira Süleymanova,
Azərbaycan Respublikasının
İnsan Hüquqları üzrə
Müvəkkili
(Ombudsman)
Respublika.- 2013.- 20 aprel.- S. 4.