Pedaqoji təcrübə kadr
hazırlığının vacib sahəsidir
Cəmiyyətin
hərtərəfli inkişafında, onun
intellektual potensialının
formalaşmasında, maddi sərvətlərin
insan kapitalına çevrilməsində ali təhsilin müstəsna rolu
danılmazdır. Təbii ki, bu məsələ həmişə olduğu kimi, bu gün də əsas prioritet məsələ olaraq
qalmaqdadır. Bunun isə səbəbi çox sadədir. Yeni nəsil
azərbaycanlıların dünyanın inkişaf
etmiş ölkələrinin insanları
ilə inteqrasiya olunmaları çox vacib və
lazımdır. Bunun üçün sözsüz ki, hər
şeydən öncədünyadakı inkişaf
təmayüllərindən baş
çıxara bilən yeni kadrlar yetişdirilməlidir.Bu cür
qlobal məsələlərə diqqətlə
yanaşıldıqda, sözsüz ki, ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin zəngin irsinin əvəzsiz mənbə olduğunun şahidi oluruq. Ümummilli liderin gənc
nəslin milli–mənəvi dəyərlər zəminində
tərbiyə olunması və təhsil işinin
səmərəli təşkili üçün
tövsiyələri yəqin ki, heç zaman yaddaşlardan silinməyəcəkdir. Ulu öndərin
ən böyük arzusu
müstəqil Azərbaycan gənclərini azad,
dünyəvi, hüquqi–demokratik
görüşə, müasir
düşüncəyə, yeni təhsil–tərbiyə
texnologiyalarına, əxlaqi–mənəvi saflığa,
yüksək peşə və ixtisas
hazırlığına və eyni zamanda öz milli soykökümüzə bağlı
olmalarını görmək idi. Sevindirici haldır ki, bu arzuların gerçəkləşməsi üçün möhtərəm prezidentimiz İlham Əliyev
tərəfindən bu kurs
hazırda layiqincə davam etdirilir.
Bu məsələlər “Təhsil haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanununda öz əksini tapmışdır. Bu qanuna əsasən təhsil alanlar dövrün tələblərinə və şəraitinə uyğunlaşmalı, rəqabətqabiliyyətli olmalı, informasiya cəmiyyətində yaşayıb fəaliyyət göstərməyə, ünsiyyət yaratmaq bacarığına yiyələnməli, fasiləsiz təhsil almalı, müasir standartlara uyğun gələn biliklərə və dünyagörüşə, yüksək intellektual səviyyəyə və praktiki iş qabiliyyətinə, yeni texnologiyaya yiyələnməlidirlər.
Yüksək ixtisaslı, milli–bəşəri, mənəvi–əxlaqi dəyərlərə, keyfiyyətlərə sahib vətəndaşların hazırlanıb həyatda səmərəli fəaliyyət göstərmələri bir sıra məsələlərin həllini tələb edir. Deməli, təhsilin bütün pillələrində təlim və tərbiyə prosesinin səmərəliliyi pedaqoji kadrlarının elmi səviyyəsindən, ustalığından, pedaqoji etikaya bələdliyindən, ən əsası, pedaqoji sahədə işə praktiki hazırlığından asılıdır. Bu isə ali təhsil müəssisələrində müasir pedaqoji kadrların hazırlanması prosesində pedaqoji təcrübənin çox mühüm əhəmiyyət daşıdığını aşkara çıxarır.
Pedaqoji təcrübə kadr hazırlığının ən vacib sahələrindən biri olub, ali təhsil müəssisələrinin tədris planında xüsusi yeri olan bir prosesdir. Pedaqoji təcrübə zamanı təhsil alanların ali məktəblərdə aldıqları bilik dərinləşir, möhkəmlənir və nəticədə gələcək müəllimlər pedaqoji iş sahəsində yeni bacarıq və vərdişlərə yiyələnirlər. Təhsil alanların yaxşı bir mütəxəssis kimi hazırlığı məhz praktiki yolla başa çatır, nəzəri biliklər pedaqoji təcrübə müddətində icra oluna–oluna mənimsənilir.
Ümumilikdə götürəndə pedaqoji təcrübələrin iki səciyyəvi cəhəti var. Bunlardan birincisi odur ki, tələbələr pedaqoji təcrübə müddətində müəllimlik peşəsi mədəniyyətinə uyğunlaşmağa yardımçı olan inkişaf yolunu təmin edirlər. İkincisi isə, pedaqoji təcrübə tələbələrə nəzəriyyəni birbaşa təcrübə ilə birləşdirmək imkanı verir.
Araşdırmalardan məlum oldu ki, Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetində pedaqoji təcrübə mərhələsi bilavasitə universitet rəhbərliyinin ciddi nəzarəti və metodiki tövsiyələri ilə başlayır. ADPU–nun rektoru, AMEA–nın müxbir üzvü, əməkdar elm xadimi, fizika–riyaziyyat elmləri doktoru, professor Yusif Məmmədovun təşəbbüsü və göstərişi ilə pedaqoji təcrübənin səmərəli təşkilində çox mühüm əhəmiyyət kəsb edən təcrübə yerlərinin seçilməsi məsələsinə qabaqkı illərdən tam fərqli olaraq, xüsusi diqqət yetirilmiş və şəhərin metroya, nəqliyyata yaxın olan ən nüfuzlu, ən müasir, əsaslı təmirdən çıxmış yeni məktəblər ilə müqavilələr bağlanmış, orta məktəbin bütün siniflərinə aid yeni dərs vəsaitləri alınıb kitabxanaya verilmiş və təcrübəyə gedən müəllim və tələbələr bu dərs vəsaitləri ilə tam təmin olunmuşlar.
Hazırda Bakı şəhərinin bir çox orta məktəblərində və Bakı Slavyan Universiteti nəzdindəki lisey kompleksdə tələbələrin pedaqoji təcrübələri davam edir. Universitetin metodist müəllimləri, pedaqoqları və həm də psixoloqları təcrübənin gedişində yaxından iştirak edirlər. Tələbələrə həm universitet həm də orta məktəb rəhbərliyi tərəfindən göstərilən qayğı nəticəsində təcrübəçilərin məktəbə gəlişi və həm də tədris müəssisəsində onların məsuliyyəti və yaradıcılıq əhval–ruhiyyəsi qabaqkı illərdən də xeyli yüksək səviyyədə olmuşdur.
Nəticədə, demək olar ki, bütün orta məktəb direktorları təcrübəyə gələnləri şəxsən qarşılamış, onlara xüsusi qayğı ilə yanaşmış, pedaqoji rəhbər və metodist müəllimləri dinləyib təcrübə vaxtını dəqiqləşdirmiş, sınaq dərslərinin təşkilinə bilavasitə özləri nəzarət etmişlər. Məktəb direktorluğu təcrübəçi tələbələrin normal çalışmaları, müşahidə aparmaları məqsədilə, ilk növbədə sinif üçün əlverişli şərait yaratmışdır. Universitetin tələbələri onlar üçün göstərdikləri xüsusi diqqət və qayğıya görə, Bakı Şəhər Baş Təhsil İdarəsinin rəisi, respublikanın əməkdar müəllimi, Nailə xanım Rzaquliyevaya, eləcə də orta məktəb rəhbərliklərinə minnətdarlıq edirlər.
Təbii ki, təcrübəçi tələbələrin qarşısında duran ən mühüm və ən məsul vəzifə sınaq dərslərinin aparılması ilə bağlıdır. Sevindirici haldır ki, hazırda təcrübəçi tələbələrin bütün sınaq dərslərini yeni təlim texnologiyalarından, interaktiv və inteqrativ metodlardan istifadə etməklə yerinə yetirirlər ki, bu da müasir dərslərdə nəzərdə tutulan fəal dərsin quruluşu, o cümlədən motivasiya, tədqiqatın aparılması, məlumat mübadiləsi, məlumatın təşkili və müzakirəsi, nəticənin çıxarılması, refleksiya (əksetdirmə), reproduktivlik və sairə öz əksini tapmışdır. Bütün bunlar məktəb rəhbərliyi, pedaqoji rəhbər və metodist müəllim birliyinin həyata keçirdiyi birgə fəaliyyət proqramı nəticəsində pedaqoji təcrübə iştirakçılarının məsuliyyət hissini artırmışdır. Təcrübəçi tələbələrin təhkim olunmuş müəllimlərlə – gələcək həmkarları ilə sistemli şəkildə iş aparmaq hissini dərinləşdirmiş, şagirdlərdə pedaqoji təcrübəyə gələnlərin işinə ciddi münasibət aşılanmış, ümumilikdə pedaqoji təcrübənin daha səmərəli, effektli, yaradıcı təşkilinə güclü təsir göstərilmişdir. Təbii ki, bu işin ən dəyərli məqamlarından biri tələbənin yaxşı işinin ümumməktəb üzrə qabaqcıl təcrübənin bir faktı kimi dəyərləndirilməsidir. Bununla bağlı, “təcrübəçi tələbələrin dərsləri” adlı stend tərtib olunmuşdur.
Təcrübəçi tələbələrin orta məktəblərdə, eləcə də respublikamızda keçirilən müxtəlif tədbirlərdə fəal iştirak etmələrini də unutmaq olmaz. Xüsusən, 20 Yanvar faciəsi ilə bağlı respublikamızda keçirilən tədbirlərdə ADPU–nun tələbələrinin yüksək səviyyədəki iştirakını qeyd etmək olar.
Sözsüz ki, qazanılan bütün
bu uğurlara baxmayaraq, qloballaşmanın geniş
vüsət aldığı informasiya cəmiyyətində
sosial–iqtisadi fəaliyyət
sahələrində rəqabətin gücləndiyi, habelə
təbii resursların tədricən tükəndiyi bir vaxtda Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universiteti
təhsil sahəsində öz fəaliyyətini
davam etdirir və gələcək
işlərini günün tələbləri
səviyyəsində qurmağa
çalışır. Bu baxımdan yeni innovasiya
texnologiyalarından istifadə etməklə, qüvvədə
olan pedaqoji təcrübənin
aparılmasının modernləşdirilməsi nəticəsində
internetdən istifadə etməklə, virtual
pedaqoji təcrübələrin
aparılması qarşıda duran əsas
məqsədlərdən biridir. Qeyd edək ki, bu gün
dünyada kifayət qədər bu sahədə təcrübə
qazanılmış, xüsusi virtual pedaqoji təcrübə
saytlarında pedaqoji təcrübənin təşkil
edilməsi üçün müxtəlif
normativ sənədlər, materiallar
və metodiki göstərişlər yerləşdirilmişdir.
Universitetin rektoru, professor Yusif Məmmədovun
xüsusi qayğısı və köməkliyi
ilə artıq bu sahədə ilkin işlər görülmüşdür.
Ramiz Yusifli
Respublika.- 2013.- 1 fevral.- S. 6.