Sosial təminat sistemi yeni inkişaf mərhələsində
Sosial müdafiə
anlayışına hüquqi aspektdən yanaşsaq, o, əhalinin
daha az müdafiə olunan təbəqələri, qocalar, əlillər,
çoxuşaqlı və aztəminatlı ailələrə,
tələbələrə maddi yardımların göstərilməsi
və sadalanan sistemin dağılmasının
qarşısının alınması üzrə əlavə
tədbirlər kompleksi kimi başa düşülür. Digər
tərəfdən, bu anlayışda əhaliyə göstərilən
yardımlarla, qocalığa, əlilliklə əmək
qabiliyyətini müvəqqəti itirməklə, həmçinin
ailə başçısını itirməklə, yəni
klassik sosial risklərlə bağlı göstərilən
yardımlarla bərabər, ölkədə formalaşan yeni
iqtisadi sistemlərin meydana gəlməsi və inkişafı
ilə əlaqədar keçid dövründə
ortalığa çıxan müəyyən risklərin,
yoxsulluğun, aztəminatlılığın
qarşısının alınmasında istifadə
olunması nəzərdə tutulur.
Bu sahə
üzrə araşdırıcı alimlərimizin fikirlərinə
əsaslansaq, elm sahəsində ümumi və xüsusi
növlərə ayrılmaqla sosial müdafiə dövlətin
ən mühüm funksiyalarından biri hesab edilir. Ümumi
sosial müdafiədə vətəndaşların sosial və
digər hüquqlarının təmin edilməsi nəzərdə
tutulur. Xüsusi sosial müdafiə növü isə zərurətlə
əlaqədar xüsusi sosial yardıma ehtiyacı olan təbəqələrin,
sosial qrupların dairələrinin stabilləşdirilməsi
yönümündə tənzimləyici sistem kimi xarakterizə
edilir.
Qeyd etmək
lazımdır ki, sosiai təminatın mahiyyətini ifadə
edən əlamətlərə əsasən ümumi daxili məhsulun
sosial təminat sistemi vasitəsilə
bölüşdürülməsi bu bölüşdürmənin
həyata keçirilməsinin təşkilati–hüquqi
üsulları dövləti xarakter daşıyır.
Bir sözlə,
sosial təminat vətəndaşlara və onların ailə
üzvlərinə gəlir mənbələrini
yaşayış minimumlarını itirdikləri, sadalanan
bütün hallarda, yəni tibbi yardım göstərilməsi,
ailənin uşaqların saxlanılması, digər xidmətlərin
göstərilməsi ilə onların tələbatlarının
ödənilməsi üçün nəzərdə tutulan
sosial vəsaitlərin bölüşdürülməsi
üzrə ictimai münasibətlərin məcmusu hesab edilir.
Sosial təminatın idarəçilik formalarına gəldikdə
idarəetmənin xarakterlərinə uyğun və
asılı olaraq sosial idarəetmənin müxtəlif modelləri
formalaşır. Sosial təminat hüququnun üç
funksiyasından biri olan siyasi funksiyası da elə əhalinin
sosial müdafıəsinin təşkil olunması və tənzimlənməsi
forması kimi başa düşülür. Belə ki, bu sahə
dövlətə spesifik vasitələrlə sosial təminat
üçün sosial siyasətin əsas istiqamətlərini
reallaşdırmaq imkanı verir. Ümumiyyətlə, idarəetmə
özlüyündə nədir? İdarəetmə
sosial–iqtisadi, informasiya və təşkilati–texniki hadisələrlə
bağlı, digər tərəfdən, fəaliyyət
prosesi və obyektin vəziyyətinin, keyfiyyətinin dəyişməsi
ilə məşğul olan elmdir. İdarəetmə fəaliyyət
tempi ilə xarakterizə olunur və insan əməyinin
özünəməxsus bir növü hesab edilir. İdarəetmə
göstərilən sistemlərin–bioloji sistem, sosial sistem və
texniki sistemlərin ümumi funksiyası hesab edilir. Bu funksiyanın,
yəni idarəetmənin köməyi sayəsində göstərilən
sistemlər qorunub saxlanılır və fəaliyyət
göstərir. Göstərilən sistemlər içərisində
sosial sistemlərin idarə edilməsi cəmiyyətdə
insanların idarə edilməsi başa düşülür.
Sosial sistemlərdə idarəetmə idarəetmənin ən
çətin sahəsidir. Belə ki, sosial idarəetmə
müəyyən maraqlar əsasında həyata
keçirilir. Ümumiyyətlə, idarəetmə sistemində
əsas–təsir etmədir. Təsir nəticəli fəaliyyət,
qarşılıqlı fəaliyyət və
qarşılıqlı münasibət deməkdir. Bu
baxımdan İdarəedici təsirlərə: qanunlar, fərmanlar,
normativ aktlar, dövlət proqramları, planlar, əsasnamələr,
təlimatlar, qayda və normalar, təşkilatlar üzrə əmr
və sərəncamlar və s. daxil edilir.
İdarəetmə
münasibətləri həcminin sistemləri isə insanlar
arasında yaranan əlaqələrin toplusundan ibarət
mürəkkəb bir sistemdir. Bu sistem müəyyən
qaydalara əsaslanaraq təşkilati növlərə
ayrılır. Bu təşkilati növlərə idarəedən
və idarəolunan sistemlər arasındakı münasibət,
idarəedən sistemin özünün daxilindəki idarəetmə
münasibətləri, idarəetmə pillələri
arasındakı idarəetmə münasibətləri və rəhbərlə
tabeçilikdə olan münasibətlər, yəni
subordinasiya münasibətləri daxildir. Subordinasiya münasibətləri
əsasən xidməti tabeçilik adlandırılır.
Nizam–intizam qaydalarına əsasən tənzimlənir. Rəhbərin
sərəncam verərkən öz vəzifə öhdəliklərinə
uyğun olaraq tabeçilikdə olanın ondan tələb
olunanın vicdanla yerinə yetirilməsi bu münasibətlərin
əsasını təşkil edir və rəhbərin
mükafatlandırmaq, tabeçilikdə olanın isə
müəyyən qaydalar çərçivəsində tənqid
etmək və şikayət etmək hüququ da bu münasibətlərə
aid edilir.
Sosial təminatın
idarə olunması sistemində iqtisadi, statistik və tarixi
yanaşmaları nəzərə alsaq, ilk öncə qeyd etmək
istərdim ki, iqtisadi cəhətdən sosial təminat sisteminə
yanaşmada Azərbaycan Respublikasında bütün dövrlərdə
vətəndaşların pensiya təminatı,
respublikamızın sırf iqtisadiyyatının
inkişafı ilə bağlı olmuş və inkişaf
etmişdir. Xüsusilə vurğulamaq lazımdır ki,
ümummilli liderimizin respublikamıza birinci rəhbərliyi
dövründə 70–ci illərin sonundan başlayaraq respublika
sənayesi və kənd təsərrüfatının yenidən
qurulması, sürətlə inkişafı,
respublikamızın iqtisadi cəhətdən tamamilə
dirçəlməsi istər sənaye sahəsində, istərsə
də kənd təsərrüfatı sahəsində
ümumi daxili məhsulun artım tempinə səbəb
olmuşdur. Vətəndaşlara ödənilən yüksək
əmək haqları və onlara əlavə rüblük və
illik yüksək həcmli mükafatların tətbiqi sahəsində
respublika əhalisinin həmin dövrdə istehsalatda
çalışan təbəqəsinin pensiya yaşı
çatan insanları arasında və çalışdıqları
dövrdə əmək qabiliyyətini itirən əlil
insanlar arasında ölkə üzrə o dövrə
uyğun müəyyən edilən yüksək məbləğli
pensiya təminatı çərçivəsində aylıq
məbləğlər müəyyənləşdirmiş və
bu yönümdə həmin dövrlərə aid orta pensiya təminatı,
respublikada orta aylıq əmək haqqına nisbətdə
yüksək göstəricilərlə artım məbləği
təşkil etmişdir.
Bu
yönümdə cənab Prezidentimiz İlham Əliyev
çıxışında qeyd etdiyi kimi, Respublika üzrə
pensiyanın orta aylıq əmək haqqına nisbətdə
40 faiz təşkil etməsi və bu göstəricinin ölkə
iqtisadiyyatının artım tempinə uyğun dövləti
və pensiyaçıları qane edəcək dərəcədə
gələcəkdə müntəzəm surətdə
artırılmasını nəzərdə tutması, bu təminatda
davamlı yüksək faiz göstəricilərinin əldə
edilməsi bilavasitə ümummilli liderimizin təməlini
qoyduğu, qəbul etdiyi pensiya təminatı
konsepsiyasının davamlı inkişafıdır.
Başlıca məsələlərdən biri də Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin
29.11.2012–ci il tarixdə imzaladığı müvafiq sərəncama
əsasən, respublikada pensiya təminatı sisteminin
islahatı konsepsiyası layihəsinin hazırlanması ilə
bağlı sənəddir. Bu sərəncam respublikada pensiya
təminatının gələcəkdə inkişaf
etmiş ölkələrin pensiya təminatına
uyğunlaşdırlması və bu təminatın daha da
yaxşılaşmasına əsaslı nümunədir.
Tarixi yanaşmadan
götürdükdə isə Azərbaycanın pensiya
sığorta təminatı sahəsində ilkin istiqamətlər
neft sənayesinin meydana gəldiyi və dəmir, filiz mədənlərinin
istismarının başlanılması ilə əlaqədar əmələ
gəlmişdir. Bununla əlaqədar XIX əsrin II
yarısında bu sahələr üzrə
yardımçı kassalar yaradıldı.
Yardımçı kassalar vasitəsilə əsas pensiyalar, həmçinin
əsas pensiyaların üzərinə xidmət illərinə
görə, yəni ki, bu sahələrdə
çalışan insanlara çalışdığı
illərə görə pensiyalar verildi. Həmin
işçilər kassalardan öz hesablarında
toplanmış vəsaitdən asılı olaraq
ömürlük pensiya almaq hüququ qazanırdılar.
Bundan əlavə,
dəmir yollarında, şəhərlərdə və
keçid məntəqələrində pensiya və köməkçi
əmanət kassaları yaradılmışdır. Bu kassalara
da təminat sahəsi üçün vəsaitlər qoyulurdu.
Kassaların əsas vəsaitini bu sahədə
çalışanların məcburi ayırmalar, yəni,
aylıq məvacibin müəyyən faizləri (təxminən
5–6 faiz) xəzinə vəsaiti və könüllü
üzvlük ayırmaları təşkil etmişdir.
Azərbaycanda
ilk dəfə fəhlələrin sığorta olunması
Rusiyada bu sahə üzrə aktlar meydana gəldikdən sonra tətbiq
edilmişdir, yəni istehsalatda bədbəxt hadisələrə
görə işəgötürənin məsuliyyəti
haqqında 1903–cü il qanunu və bədbəxt hadisələrdən
və xəstəliklərdən fəhlələrin
sığortası haqqında 23 iyun 1912–ci il qanunları
mövcud olmuşdur.
Bu qanun
tarixdə “Sığorta” qanunu adlandırılırdı.
Qanunun mahiyyəti əsasən 26 həftə xəstəlik
müddəti olan adamlara əlilliyə görə pensiya təyin
edilməsidir. Qanun proletariatın çox cuzi hissəsini,
beşdə bir hissəsini əhatə edirdi. Bu qanunun mahiyyəti
müəyyən formada sosial sığortanın tərkibində
sosial vəziyyəti yüngülləşdirməyə
yönəlmişdir. 1918–1920–ci illərdə
yaşamış Azərbaycan Xalq Cumhuriyyətinin
dövründə də ilk dəfə olaraq 7 dekabr 1918–ci ildə
Parlamentin açılışında Əhalinin Sosial Təminatının
Təşkili və yaxşılaşdırılması
istiqamətində bir sıra aktlar qəbul edilmişdir. Bu
aktlara gəlir vergisindən azad olunan varidat miqdarının
artırılması haqqında qərarlar və
qaçqınların sosial müdafıəsinin gücləndirilməsi
ilə əlaqədar qərarlar daxil edilmişdir.
26 avqust
1918– ci il tarixdə milli hökumət pensiya təminatının
qanun layihəsinin tərtib olunması ilə əlaqədar
komissiyanın təşkil olunması haqqında qərar qəbul
etmişdir. Komissiyanın işi pensiya nizamnaməsinin işlənilib
hazırlanmasından ibarət olmalı idi. Bu baxımdan 27
avqust 1919–cu il tarixdə ardıcıl olaraq iki qərar qəbul
edildi. Bunlardan biri xidmət illərinə görə, istefaya
çıxan dövlət qulluqçularına
çalışdıqları illərə pensiyanın təyin
edilməsi ilə bağlı qanunun hazırlanması idi və
bunun həyata keçirilməsi Ədliyyə Nazirliyinə
tapşırıldı. İkinci qərar isə aidiyyəti
nazirliklərin qurumların üzvlərindən ibarət
komissiyanın üzvlərini təşkil etməklə
1919–cu ilin sentyabr ayınadək ümümi pensiya Nizamnaməsini
yaratmaqla, Nazirlər Sovetinin müzakirəsinə verilməsi
nəzərdə tutulurdu. Lakin ölkədə bolşeviklərin
hakimiyyətə gəlməsi bu qərarların həyata
keçirilməsinə imkan vermədi.
30 dekabr
1922–ci il tarixdə SSRİ yaradıldı. Onun ilk
Konstitusiyası 1923–cü ildə qəbul olundu. Həmin
Konstitusiyaya əsasən sosial təminat hüquq normativ
aktlarının yaradılması Xalq Əmək
Komissarlığına tapşırıldı. İlk olaraq
1921–ci ilin dekabrında əlillərin sosial təminatı
haqqında ailə başçısı vəfat etdikdə
onun ailə üzvləri haqqında qərarlar, onlara pensiya
normaları Xalq Sosial Təminat Komissarlığı tərəfindən
qəbul olundu.
Ardıcıl
olaraq 1925–ci ildən xalq müəllimləri və maarif
işçilərinə, 1930–cu illərdə səhiyyə
işçilərinə və veteranlara xidmət illərinə
görə pensiyalar təyin olunmağa başlandı. Qeyd edək
ki, yeni iqtisadi siyasət dövründə ilk dəfə
olaraq muzdla işləyənlərin ayrı–ayrı
qurumların hesabına sosial sığortanın tətbiq
olunmasına başlanılmışdır. SSRİ–nin tarixdə
pensiya təminatı sahəsində etdiyi ilk əsasnamə
1925–ci ilin avqust ayında qəbul edilmiş əmək
stajına malik əlillərin və onların ailə üzvlərinin
sığorta olunması statusu ilə bağlı sənəd
olmuşdur. Bunun davamı olaraq 1928–ci ildən toxuculuq sənayesi
işçlərinin yaşa görə pensiya təminatı
müəyyən edilmiş, bu təminata əsasən
kişilər üçün 60, qadınlar üçün
isə 55 yaş müəyyənləşdirilmişdir.
1930–cu ildə qəbul edilmiş kənd təsərrüfatı
artellərinin nizamnaməsinə əsasən qocalara, əmək
qabiliyyəti olmayan kolxozçulara yardım göstərilməsi
nəzərdə tutulurdu. Bundan başqa, 1926–1932–ci illərdə
sosial sığorta təminatının qanunvericiliyində
yaxşılaşdırmaya doğru müəyyən
addımlar atılmış, bu haqda 23 iyun 1931–ci ildə
MİK və XKC tərəfındən qəbul edilərək
sosial sığorta haqqında qərar
adlandırlmışdır. Bu qərara əsasən əmək
qabiliyyətini itirməyə görə müavinətin məbləği
müəyyən stajlara əsasən 50 faizdən əmək
haqqının 100 faizinə qədər müəyyən
edilirdi. Digər tərəfdən, 17 aprel 1932–ci ildə
uşağın doğumu ilə əlaqədar müavinət
ödənilməsi qaydaları və dəfnlə əlaqədar
müavinət haqqında qaydalar qəbul olunaraq təsdiq
edilmişdir.
1955–ci il
fevralın 5–də dövlət sosial sığortası
üzrə müavinətin təyini və ödənişi
qaydaları haqqında əsasnamə tətbiq edilmiş,
1956–cı ilin iyul ayında isə dövlət
pensiyalarının tətbiq edilməsinə
başlanılmışdır. Ardıcıl olaraq 1964–cü
ilin iyul ayından kolxoz üzvlərinin pensiya təminatı
haqqında qərarlar olmuşdur. Ən mühüm sənədlərdən
biri də Nazirlər Sovetinin 26 sentyabr 1967–ci il tarixli sovet
xalqının maddi rifah səviyyəsinin yüksəldilməsi
tədbirləri haqqında qəbul edilmiş qərarıdır.
1974–cü ildən isə aztəminatlı ailələrin
uşaqlarına müavinətlərin verilməsinə
başlanılmışdır. Pensiya–sığorta–müavinət
haqqında qəbul edilmiş qərarlar sosial həmrəylik
prinsiplərinə əsaslanmaqla fəaliyyəti
dövründə müəyyən inkişaf mərhələləri
keçmiş və 80–ci illərin sonuna kimi təcrübəli
idarəçilərin, respublika rəhbərlərinin,
ölkə iqtisadiyyatına bələd adamların
bacarıqları sayəsində öz təminat səviyyəsini
qoruyub saxlaya bilmişdir. Lakin 80–ci illərin sonlarında
SSRİ rəhbərliyində aparılan dəyişikliklər,
təcrübəli və ölkə iqtisadiyyatını dərindən
bilən insanların rəhbərlikdən kənarlaşdırılması
və səriştəsiz insanların respublikaya və ölkəyə
rəhbərlik etməsi nəticəsində ölkə
iqtisadiyyatı tədricən çökməyə və
pensiya təminatının orta aylıq əmək haqqına
nisbəti 60–50 faiz arası səviyyəsindən 40–35 faiz səviyyəsinədək
aşağı düşməyə
başlamışdır.
Bununla əlaqədar
SSRİ–nin pensiya təminatı sistemində əsaslı
islahatların aparılmasına zərurət yarandı və
1990– cı ilin 28 aprel tarixində 7 fəsil 66 maddədən
ibarət hərbi qulluqçuların, ardınca isə 15 may
1990–cı il tarixdə mülki vətəndaşların
pensiya təminatına dair yeni qanunlar qəbul edilir. Bu
qanunçuluq 5 fəsil, 131 maddədən ibarət tərtib
edilmişdir.
Bununla
yanaşı, ilk dəfə olaraq 1 yanvar 1991–ci ildən
başlayaraq əmək stajı olmayan, pensiya yaşı
çatan yaşlı insanların və əlillik hüququ
yaranan vətəndaşların sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsi baxımından sosial pensiyaların təyin
edilməsi qanuna salındı və müəyyən edildi.
1991–ci ilin 18 oktyabr tarixində SSRİ–nin dağılması
ilə pensiya təminatı sahəsində qəbul edilmiş
son qərarların həyata keçirilməsi mümkün
olmadı.
Respublikamızın
dövlət müstəqilliyinin bərpasından sonra Azərbaycanda
ilk dəfə vətəndaşların pensiya təminatı
haqqında Azərbaycan Respublikasının Qanunu 23 sentyabr
1992–ci il tarixdə Milli Məclisdə qəbul olunub. Qanun 1
yanvar 1993–cü il tarixdən Azərbaycan Respublikasında
qüvvəyə minmişdir. Qüvvədə olan qanun 116
maddədən ibarət olmuşdur. Lakin müzakirədən
keçirilərək qəbul edilmiş 1992–ci il qanunu ölkədə
xaosun özbaşnalığın nəticəsində
ölkə iqtisadiyyatının tənəzzülə
uğraması ilə əlaqədar həmin dövrə aid
sosial–iqtisadi inkişaf vəziyyəti ilə bağlı əhəmiyyətini
getdikcə itirmişdir. Pensiyaların hesablanma qaydalarına dəyişikliklər,
dirçəlişlər edilməsi ilə bağlı
ümummilli liderimiz tərəfindən 28 iyun 1994–cü və
29 avqust 1995–ci ildə yeni qərarlar qəbul edildi. 01.02.1995–ci
il tarixdən ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin əməyin ödənilməsi sahəsində
əlavə tədbirlər haqqında 11 mart 1996–cı il tarixli
fərmanına müvafiq pensiyaların məbləğinin
minimum əmək haqqına bağlılığından
uzaqlaşdırdı. Bununla əlaqədar pensiya təminatının
beynəlxalq təcrübəyə yaxınlaşması və
bu təminatların artırlması baxımından 13 iyun
1997–ci il tarixdə qanunçuluğa dəyişikliklər
edilmişdir. Bu dəyişiklik əsasən iki mərhələni
əhatə etmişdir. Birinci mərhələ dövriyyədə
olan pensiyaların aylıq pensiyalarının həcminin
yüksək məbləğdə artırılması və
ikinci mərhələdə isə yaş həddinin hər
il 6 ay artırmaqla 01 avqust 1997–ci ildən kişilər üzrə
60 yaşdan 62 yaşa çatması idi.
Bu təminatın
digər mərhələsi isə 01.08.1998–ci il tarixdən təminat
sistemində işlək bir mexanizm yaradılmaqla pensiyanın
məbləğinin minimum əmək haqqı ilə əlaqəsinin
ləğv edilməsi olmuşdur. 01.08.1997–ci ildən qüvvədə
olan pensiya təminatı haqqında bu qanunçuluq 116 maddədən
ibarət olmuşdur. 01.08.1997–ci il tarixdən pensiya
qanunçuluğuna edilən dəyişikliklərlə bərabər
18 fevral 1997–ci il tarixdə Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 250 LQ N–li təsdiq etdiyi qanuna əsasən 04 fəsildən
31 maddədən ibarət sosial sığora haqqında qanun qəbul
edilmişdir. Növbəti mərhələdə 17 iyul
2001–ci il tarixdə bugünkü pensiya təminatı sahəsində
ən mühüm sənəd olan pensiya islahatı
konsepsiyası təsdiq edilmişdir.
01.01.2006–cı
il tarixdən pensiyaların təyin edilməsi və ödənilməsi
ilə əlaqədar köklü islahatlar həyata
keçirildi. Belə ki, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
07 fevral 2006–cı il tarixli qanununa əsasən əmək
pensiyaları sosial müavinətdən ayrılaraq məcburi
dövlət sosial sığorta sisteminə əsaslanmışdır.
Həmin dövrdə paralel olaraq sosial müavinətlər
haqqında da qanun qəbul edilmişdir. Qəbul edilmiş hər
iki sahə üzrə qanunlar aşağıdakı formada təsnifləşdirilmişdir:
1. Sosial sığorta haqqında, sosial sığorta sistemində
fərdi uçot haqqında və Respublika üzrə vahid əmək
pensiyaları haqqında qanunlar. 2. Dövlət sosial müavinətləri
haqqında və ünvanlı dövlət sosial
yardımı haqqında qanunlar.
Qeyd etmək lazımdır ki, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi altında sosial təminat sahələri üzrə qəbul edilmiş qanunlar və 2009–2015–ci illər üzrə sığorta pensiya təminatı sahəsindəki proqram bu gün öz bəhrəsini verməkdədir. Belə ki, qəbul edilmiş proqramların icrası çərçivəsində və həyata keçirilən ardıcıl islahatlarla əlaqədar, bir şöbə rəhbəri kimi öz səlahiyyətlərimiz çərçivəsində qeyd edim ki, bu sahədə icraçı funksiyasını yerinə yetirən Dövlət Sosial Müdafiə Fondu sosial təminat sahəsində Beynəlxalq təşkilatların tamhüquqlu üzvü seçilmiş və bu yönümdə texninki sahədə keçirilən bir çox nominasiyaların qalibi olmuşdur. Qeyd etdiyimiz kimi, proqramın icrası əmək pensiyalarının bugünki səviyyəsini müəyyənləşdirmiş və respublika üzrə yoxsulluğun aradan qaldırılması davamlı inkişaf proqramına da təsirini göstərərək ümumi yoxsulluğun səviyyəsi aşağı salınmışdır. Bu gün Azərbaycanda pensiya təminatının vətəndaşlara təyin olunmasında, ödənişində nisbi və mütləq səviyyələr əsas götürülür, bu səviyyələr dövlət tərəfindən daima izlənilir və nəzarətdə saxlanılır.
Hörmətli prezidentimiz cənab İlham Əliyevin 2012–ci ilin sosial–iqtisadi inkişafının yekunlarına və 2013–cü ildə qarşıda duran vəzifələrə həsr edilmiş Nazirlər Kabinetinin iclasında qeyd etdiyi kimi respublika üzrə orta pensiyanın 200 dollara yaxın olması, əvəzləşmə əmsalının inkişaf etmiş ölkələr səviyyəsinə çatması bununla da orta pensiya məbləğinin orta aylıq əmək haqqına 40 faiz təşkil etməsi sosial təminat sisteminə, sığorta pensiya qanunlarının tətbiqinə ölkə rəhbəri tərəfindən verilən qiymətdir. Qeyd etmək isəyirəm ki, Respublika Prezidentinin rəhbərliyi altında öz səlahiyyətlərimiz çərçivəsində sosail sahədə qəbul edilmiş proqram və qərarların həyata keçirilməsində və nəzərdə tutulan konsepsiya və qanunların mərhələli icrasında davamlı fəaliyyətimizi artıraraq sosial təminata ehtiyacı olanlara xidmətin keyfiyyətinin yüksəlməsinə çalışacağıq.
Məhərrəm NOVRUZOV,
DSMF–nin Abşeron rayon
şöbəsinin müdiri.
Respublika.- 2013.- 9 fevral.- S. 14.