Geoməkan məlumatlarının
idarə olunması
FotoTarixi bir
faktdır ki, Azərbaycan diplomatiyasının uğurları
sayəsində ölkəmiz hazırda əməkdaşlıqda
arzuolunan ayrı–ayrı məsələlərdə movqeyi
öyrənilən çox önəmli ölkələrdən
biridir. Təbii ki, bütün bunlar ümummilli
liderimiz Heydər Əliyevin zəngin irsinin layiqli
davamçısı, Prezidentimiz cənab İlham Əliyevin
qiymətli əlavələrlə zənginiəşdirdiyi
daxili və xarici siyasətin inkişaf strategiyasının
möhtəşəm təntənəsinin daha bir real təzahürüdür.
Ölkəmizin
iqtisadi yüksəlişi bir qayda olaraq dünyanın
inkişaf etmiş ölkəiərinin daim diqqət mərkəzindədir.
1 noyabr 2012–ci il tarixində də Tailand Krallığında
keçirilmiş BMT–nin Asiya və Sakit Okean üzrə
Regional Kartoqrafik Konfransında Azərbaycan
Respublikasının Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi sədrinin Asiya və
Sakit Okean üçün Geoməkan İnformasiyasının
İdarəolunması üzrə BMT–nin Regional Komitəsinin
İcraçı Şurasının 11 üzvündən
biri seçilməsi də məhz həmin uğurlara söykənir
desək, səhv etmiş olmarıq.
BMT–nin
Qlobal Geoməkan İnformasiyasının İdarəolunması
üzrə təşəbbüsünə uyğun Doha şəhərində
(Qətər) 4–6 fevral 2013–cü il tarixdə müvafiq
dövlət orqanlarının rəhbərlərinin
iştirakı ilə yüksək səviyyəli ikinci Forum
keçirilmişdir. Həmin
Forumda Azərbaycan Respublikasını Dövlət Torpaq və
Xəritəçəkmə Komitəsinin nümayəndə
heyəti təmsil etmişdir.
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi ölkəmizdə coğrafi informasiyanın idarə olunması sahəsinə məsul dövlət orqanı kimi müəyyənləşdirilmiş və son zamanlar öz fəaliyyətində beynəlxalq təşkilatlarla əməkdaşlığı genişləndirməklə yanaşı coğrafi informasiyanın idarə olunması, o cümlədən geoməkan informasiyası ilə bağlı da mühum nailiyyətlər əldə etmişdir.
Geoməkan informasiyası —ərazi və Yer səthində, Yerin səthaltı qatında, Yer atmosferinin səthüstü qatında və yerətrafı fəzada mövcud olan obyektlər barədə müxtəlif fəaliyyət sahəsində istifadəsi zəruri olan verilənlər toplusudur. Sadələşdirilmiş baxışda bu anlayışa xəritədə tapıla bilən əsas topoqrafik informasiyanı aid etmək olar. Lakin həqiqətdə bu anlayışa həmçinin torpaqlardan istifadə, əhalinin sıxlığı və s. bu kimi informasiyaları nümayiş etdirən mürəkkəb təbəqələrdə birləşdirilmiş məkana bağlı müxtəlif məlumat çoxluqları da aiddir.
Müasir dövrdə geoməkan informasiyasının istifadəsinə imkan yaradan texnika və texnologiyalar surətlə inkişaf edir və bu tip informasiyanın tətbiqləri həddən artıq çoxalır.
Dövlət tərəfindən hazırlanmış topoqrafik verilənlər həm dövlət, həm də qeyri–dövlət təşkilatları tərəfindən istifadə olunan çoxlu sayda məkana bağlı verilənlər toplusu üçün baza təbəqəsi rolunu oynayır. Müxtəlif ölkələrin hökumətləri tərəfindən geoməkan informasiyanın toplanmasına böyük vəsaitlərin sərf olunmasına baxmayaraq, bu gün həmin informasiyaların tam potensialınından istifadə etmək adətən çətin olur. Bunun konkret halda bir sıra obyektiv və subyektiv səbəbləri mövcuddur. Məsələn, müxtəlif dövlət orqanları tərəfindən eyni əraziyə aid ayrı–ayrılıqda toplanmış informasiya hissələrinə vahid yönləndirmə bir çox hallarda həmin ərazinin müxtəlif yollarla təsvir olunması ucbatından qeyri–mümkün olur. Azərbaycan Respublikasının Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi olaraq “Torpaqların qiymətləndirilməsi və coğrafi informasiya Geomatika” Standartlaşdırma üzrə Texniki Komitə tərəfindən dünyada hamılıqla qəbul olunmuş İSO, OGC standartlarının yerli şəraitə lokalizasiyası və tətbiqi, Milli Məkan Məlumatları İnfrastrukturu Konsepsiyasının təbliği Vahid Elektron Kartoqrafik Əsasın təqdim olunması, mövcud CİS–lərin unifikasiyası üzrə “Dəyirmi masa”nın fəaliyyəti ilə bu qəbildən olan çətinliklərin aradan qaldırılması istiqamətində bir çox insanlar və təşkilatlar tərəfindən bir çox tətbiqlər üçün istifadə oluna bilən vahid verilənlər bazasının yaradılması məqsədilə geoməkan informasiyanın toplanması, idarəolunması və istifadəsinin təkmilləşdirilməsi ilə əlaqədar bir sıra təşəbbüslərlə çıxış etmişik.
Son illərdə dünyada, o cümlədən Azərbaycanda təbii fəlakətlərin baş verməsində surətli artım nəzərə çarpmaqdadır. Bunlara misal olaraq. Haitidə və Yaponiyada olan zəlzələləri, Katrina və son günlərdə baş verən Sendi qasırğalarını, o cumlədən ölkəmizə ziyan vurmuş Kür çayının daşmasını və Zaqatla–Balakən zonasındakı zəlzələni, həmçinin bir sıra ərazilərdəki torpaq sürüşmələrini göstərmək olar. Bu təbii fəlakətlərin nəticəsi olaraq minlərlə insan təhlükə ilə üzləşir, öz yasayış yerini və bəzən də həyatını itirir. Ölkələrin iqtisadiyyatına külli miqdarda ziyan dəyir.
Odur ki, BMT və digər əlaqədar agentliklər geoməkan məlumatlardan istifadə etməklə bu kimi təbii fəlakətlər haqqıda məlumat verə biləcək proqramlar hazırlamışlar. 2010–cu il Haiti zəlzələsi zamanı coğrafı informasiya sistemlərindən həm vəziyyətin öyrənilməsi, həm də əməliyytatlann aparılmasında geniş istifadə olunmuşdur. Dağıntılarla əlaqədar yaxşı strukturlanmış geoməkan informasiyası yardımın çatdırılması ilə yanaşı bərpa işləri üçün effektiv strategiyanın hazırlanmasının da əsasıdır.
Yaxın dövrlərə qədər qlobal çağırışlarla əlaqədar geoməkan informasiyasının istənilən toplanması və yaradılması ayrı–ayrı dövlətlər, müvafiq təşkilatlar və yaxud BMT–nin bölmələri tərəfindən həyata keçirilirdi. Belə olduqda yuxarıda qeyd olunan proseslər böyük zaman, maliyyə və səy tələb edirdi. Bununla yanaşı, toplanmış geoməkan informasiyası ondan yaxşı və effektiv istafadə üçün hətta milli səviyyədə belə ziddiyyətli və qeyri–adekvat olurdu. Bütövlükdə dünyaya baxdıqda bir sıra millətlər artıq coğrafı informasiya institutların və qanunvericilik çərçivələrini artıq təsis etmişlər.
Geoməkan informasiyasının qlobal paylaşımı üçün mövcud olan səylərin müəyyən məhdudiyyətləri vardır. Millətlər arasında geoməkan informasiyanın yaradılmasında və toplanmış bu informasiyanın paylaşımında texnologiya, “Kow–how”, metodlar kimi həmçinin müxtəlif strategiyalar da zəruridir. Bütün bunlar üçün müxtəlif beynəlxalq təşkilatlar, institutlar, şirkətlər və mütəxəssislər mövcuddur. Öz funksiyalarını layiqincə həyata keçirmək üçün onlar hamısı geoməkan informasiyasının paylaşımı üçün qlobal mexanizmin yaradılmasına səy göstərməlidirlər. Buna uğurlu nümunə kimi geoməkan informasiyası sahəsində standartlaşma üçün mövcud İSO və OGC standartlarını göstərmək olar. Bunula belə fərdi təşkilata köklənmiş müstəsna fəaliyyət kifayət qədər effektiv ola bilməz.
BMT kartoqrafik, statistik, həmçinin məkan məlumatlarının lokallaşdırılmış geoməkan verilənləri, tətbiqləri və xidmətlərdən daha geniş istifadə üçün inteqrasiyasının əhəmiyyətini, Birləşmiş Millətlər Təşkilatının kartoqrafiya, coğrafi adlar və geoməkan informasiyası sahəsində, o cümlədən konfransların təşkili, ekspertlərin müşavirələri, texniki məqalələrin nəşri, tədris kurslarının təşkili və əməkdaşlıq əsasında layihələrin həyata keçirilməsi ilə beynəlxalq əməkdaşlığa yardımçı olduğunu, qlobal geoməkan informasiyası sahəsində beynəlxalq əməkdaşlığın möhkəmləndirilməsi məqsədilə konkret tədbirlərin görülməsinin müstəsna əhəmiyyətini nəzərə alaraq müvafiq səlahiyyətlərə malik olan qlobal geoməkan informasiyasının idarəolunması üzrə Ekspertlər komitəsinin yaradılması barədə qərar gəbul etmişdir. BMT–nin qlobal geoməkan informasiyasının idarəolunması üzrə təşəbbüsünün (UN–GGİM) məqsədi qlobal geoməkan informasiyası üçün gündəmin müəyyənləşdirilməsində aparıcı rol oynamaq və ondan başlıca qlobal cağırışlara yönəlik istifadəni təşmiq etməkdir. O üzv ölkələr arasında və üzv ölkələrlə bevnəlxalq təşkilatlar arasında əməkdaşlıq və koordinasiya üçün bir forum rolunu oynayır. UN–GGİM iki paralel strukturdan – 2011–ci ildə BMT–nin ECOSOC (BMT–nin İqtisadi və Sosial Şurası) vasitəsilə yaratdığı Ekspertlər Komitəsi (ilk iclası 2011–ci ilin oktyabrında Koreyanın Seul şəhərində ikinci iclası isə 2012–ci ilin avqust ayında ABŞ–ın Nyu–York şəhərində keçirilmişdir) və yüksək səviyyəli forumdan ibarətdir. BMT–nin rəsmi Ekspertlər Komitəsi UN–GGİM üçün ekspertlərin qlobal məsləhətləşməsi mexanizmini təmin edir və Yüksək Səviyyəli Forumun gündəliyini hazırlayır. Yüksək Səviyyəli Forum (ilk iclası 2011–ci ilin oktyabrında Koreyanın Seul şəhərində keçirilmiş və “Seul Deklarasiyası” qəbul olunmuşdur)qərar gəbul edənləri qlobal geoməkan informasiyasının idarəolunmasının əhəmiyyəti barədə məlumatlandırır və forumun məsləhətləşmələrinin nəticələrini hər bir milli siyasətdə əks etdirilməsini təmin edir.
Digər qlobal mexanizm kimi Braziliyanın Rio de Janeyro şəhərində ötən ilin iyununda keçirilmiş BMT–nin Dayanıqlı inkişaf üzrə Konfransını (Rio+20) qeyd etmək lazımdır. Həmin Konfrans üçün Ekspertlər Şurasınm sorğusuna əsasən Dayanıqlı İnkişafın monitorinqi: Geoməkan İnformasiyasının Rio+20 prosesinə töhfəsi” adlı məqalə hazırlanmışdır. Konfransın nəticəsi olaraq qəbul olunmuş “Biz istədiyimiz gələcək” adlı sənəd qəbul olunmuşdur. Həmin sənəddə bir neçə yerdə geoməkan informasiyasının idarə olunmasının əhəmiyyəti xüsusilə vurğulanmışdır.
Forumun Birləşmiş Krallığın xidmət rəhbəri Vanessa Lourensin moderatorluğu ilə keçirilən 4 fevral tarixli Nazirlər seqmentində ABŞ, Belçika, Fici, Bəhreyn, Qətər, Nigeriya, Burkina Fasonu təmsil edən nazirlər və xidmət rəhbərləri ilə yanaşı, mən də çıxış etdim. Ölkəmizin müstəqillik illərində əldə etdiyi nailiyyətlərdən, ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata keçirilmiş torpaq islahatından, xarici və daxili sahibkarlar üçün yaradılmış əlverişli investisiya mühiti barədə Forum iştirakçılarını məlumatlandırdım. Prezident cənab İlham Əliyev tərəfindən təsdiq olunmuş “Azərbaycan 2020: Gələcəyə baxış” İnkişaf Konsepsiyasının başlıca amallarını diqqətə çatdıraraq qarşıya qoyulan məqsədlərə nail olmaq üçün mühüm alətlərdən biri olaraq geoməkan məlumatlarının idarəolunmasını xüsusilə vurğuladım və bu istiqamətdə Azərbaycan Respublikasının Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsində aparılan işlər barədə müfəssəl məlumat verdim. Tədbirdə bir çox ölkərlərin müvafiq sahələrə məsul dövlət qurumlarının rəhbərləri ilə aparılan fikir mübadiləsində ölkəmizdə bütün sahələr üzrə, o cümlədən coğrafi informasiyaların idarə olunması sahəsində görülmüş işlər məmnunluqla qarşılanmış, Azərbaycanın bu sahədə bir sıra beynəlxalq təşkilatlarda çox ciddi mövqeyə malik olduğu xüsusi qeyd olunmuşdur.
Bu sırada BMT–nin Regional Cartoqrafik Konfranslarını
xüsusilə qeyd etmək olar. Bu Konfranslar Asiya və
Sakit okean regionu üçün üç ildə bir dəfə,
Amerika üçün isə dörd ildə bir dəfə
keçirilir və həmin regionda milli xəritəçəkmə
və geodeziya qurumları, həmçinin geoməkan informasiyası
sahəsində fəaliyyət göstərən beynəlxalq
elmi təşkilatlar arasında informasiya mübadiləsi
üçün mühüm regional mexanizmlərdir. Bu konfranslar arası dövrdə fəaliyyətin tənzimlənməsi
üçün müvafiq daimi komissiyalar yaradılır.
Asiya və Sakit okean hövzəsi regionu
üçün CİS İnfrastrukturuna dair Daimi Komitə
(PCGİAP) 1995–ci ildə yaradılmış və onun üzərinə
işçi qrupların təsis olunması və onların
illik plenar iclasları və yarımillik icraçı
şuranın iclasları vasitəsilə idarə olunması
ilə regional məkan məlumatları infrastrukturunun
inkişafı üzrə layihələrin həyata
keşirilməsi öhdəliyi qoyulmuşdur.
Amerika regionunu təmsil edən Amerika üçün
Geoməkan Məlumatları İnfrastrukturu üzrə Daimi
Komissiya (PC–İDEA) geoməkan informasiyasının istifadəsindən
irəli gələn iqtisadi, sosial və digər dəyərlərdən
maksimum dərəcədə yararlanmaq məqsədilə təsis
olunmuşdur.
Şura ilə birlikdə fəaliyyət göstərən
Planlaşdırma üzrə İşçi Qrup vasitəsilə
Komitə aşağıdakı yeddi mövzunu əhatə edən
2009–2013–cü il üçün iş planını qəbul
etmişdir: institusional bacarığın yaradılması;
standartlar və texniki spesifikasiyalar; Məkan Məlumatları
İnfrastrukturunun (MMİ) yaradılması üçün ən
yaxsı təcrübələr və iş planları; Milli
Geoməkan İnformasiyası orqanlarında yeniliklər; region
üçün Məkan Məlumatları İnfrastrukturu ilə
əlaqədar biliklərin toplanması (MMİ üzrə
observatoriya); MMİ–nin Amerikada yaradılmasının vəziyyətinin
qiymətləndirilməsi və MMİ ilə əlaqədar
diskussiyaların texnoloji əsasların Bu yeddi mövzudan əlavə,
Komitə həmçinin MMİ–yə yönəlik fəlakətlərin
və risklərin qarşısının alınması
üçün preventiv tədbirlərlə baglı iclaslar
da keçirir.
EuroGeographics
təşkilatı üzvlük Assosiasiyası və Avropa
milli xəritəçəkmə, kadastr və torpaq
qeydiyyatı qurumlarının səsi olaraq Avropa
üçün Rəqəmsal Gündəlik İNSPİRE
direktivi, Avropa Məkan Quruluşu və s. bu kimi müvafiq
qanunvericilik və təşəbbüslərlə milli xəritəçəkmə,
kadastr və torpaq qeydiyyatı qurumlarını dəstəkləyir.
Hazırda ölkə Prezidentinin
razılığı əsasında Azərbaycan
Respublikasının Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsi vasitəsilə EuroGeographics təşkilatında
üzvlüyünün təmin olunması ilə əlaqədar
işlər yekun fazaya daxil olmuşdur.
Afrika regionu üçün də analoji məqsədlə
yaradılmış beynəlxalq təşkilatlar mövcuddur. Müstəqil
Dövlətlər Birliyi ölkələri üçün
bu qəbildən olan koordinasiya məsələləri
geodeziya, kartoqrafiya, kadastr və Yerin məsafədən
zondlanması üzrə MDB–nin Dövlətlərarası
Şurasının iclaslarında müzakirə olunur. Qeyd etmək lazımdır ki, Şuranın növbəti
XXXIV sessiyası 2012–ci ilin 22–23 noyabr tarixlərində
Bakıda keçirilmişdir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 6 sentyabr 2001–ci il tarixli Fərmanı
ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasının
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi
haqqında Əsasnamə”yə əsasən komitə geoməkan
məlumatlarının idarəolunması sahəsində əsas
mərkəzi icra hakimiyyəti orqanıdır. Ona
verilmiş səlahiyyətlər çərçivəsində,
öz vəzifə və funksiyalarının həyata
keçirilməsi ilə əlaqədar komitə geoməkan məlumatlarının
idarəolunması sahəsində 2012–ci ildə bir sıra əhəmiyyətli
işlər görmüş və nailiyyətlər əldə
etmişdir.
Ötən ilin oktyabr ayının 5–də Qlobal Xəritəçəkmə
üzrə Beynəlxalq İdarəetmə Komitəsinin rəsmi
saytında Azərbaycan Respublikasının Qlobal Xəritəsinin
2–ci versiyası istifadəyə verilmişdir. Artıq
bütün dünya üzrə istifadəçilərin Azərbaycan
Respublikasının açıq geoməkan məlumatlarından
yararlana bilməsi üçün tam şərait
yaradılmışdır. Nəqliyyat,
torpaq örtüyü və sosial yönümlü məkansal
məlumatları özündə ehtiva edən 5–dən
artıq elektron təbəqəli bu qlobal coğrafi informasiya
sisteminin bundan sonra da təkmilləşdirilməsi gözlənilir.
Biz həmçinin təqdim etdiyimiz məkansal
məlumatlardan istifadə dinamikası və məqsədləri
baradə müfəssəl statistik məlumatlar da əldə
edirik.
Bu illər ərzində Azərbaycan Respublikası
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi
tərəfindən aparılmış işlər nəticəsində
olduqca böyük həcmdə aktual coğrafi informasiya
toplanmışdır. Bu gün bizim qarşımızda duran ən
mühüm məsələlərdən biri toplanmış
məkansal məlumatların düzgün
strukturlaşdırılmasının, ondan istifadənin sadələşdirilməsi
və paylaşmasının yeni formalarının işlənib
hazırlanmasıdır. Bununla əlaqədar
Komitənin beynəlxalq qurum və təşkilatlarla əlaqələri
durmadan genişlənir.
BMT–nin təşəbbüşü
ilə 29 oktyabr – 1 noyabr tarixlərində keçirilən 50–yə
yaxın ölkəni əhatə edən Asiya və Sakit Okean
regionu üçün Beynəlxalq Kartoqrafik Konfransın
gedişində də geoməkan informasiyasının idarəolunması
ilə bağlı bir sıra mühüm qərarlar qəbul
olunmuşdur. Yuxarıda qeyd etdiyimiz PCGİAP təşkilatının
əvəzinə BMT–nin Qlobal Geoməkan Məlumatlarının
İdarəolunması üzrə Asiya və Sakit okean Regional
Komitəsi təsis olunmuşdur. Komitənin
ilk plenar iclasında Çin Xalq Respublikası və Yaponiya tərəfindən
mənim namizədliyim Regional Komitənin İcra
Şurasına irəli sürülmüş və mən
Şuranın on bir üzvündən biri seçilmişəm.
Aşağıda
qeyd olunan üç mühüm məsələ geoməkan
informasiyasının idarəolunması üçün
gündəmdə duran başlıca problemləri
özündə əks etdirir: qlobal geodeziya istinad çərçivələrinin
vacibliyi; fəlakətlərin idərolunması
üçün verilənlərin paylaşılması və
inteqrasiyası; iqtisadi inkişaf üçün məkana
bağlı informasiyanın idarə olunması. Bunların hər biri milli, regional, həmçinin
qlobal səviyyədə dayanıqlı inkişaf
çağırışlarına ünvanlanmış
mühüm mövzulardır.
Dayanıqlı
inkişaf üçün geodeziya istinad çərçivəsi
Bu mövzu Asiya və Sakit okean hövzəsi
üçün olduqca münasibdir. UN–GGİM Ekspertlər
Komitəsinin ikinci iclasında qlobal geodeziya istinad şəbəkəsinin
əhəmiyyəti barədə PCGİAP tərəfmdən
onun Geodeziya İşçi Qrupu vasitəsilə əhəmiyyətli
və dəyərli müzakirələr
başlanmışdır. “Mövqe” geoməkan
informasiyasının idarə olunmasında ən fundamental
konsepsiya olmasına rəğmən bu mövqeyin əldə
olunması üçün hansı prinsip və metodların
tələb olunduğu aydın deyil. Milli,
regional və qlobal sərhədlər daxilində və
onlardan kənarda mövqeləndirmənin dəqiqliyinin təyinində
nəzərə çarpacaq fərqlilik meydana
çıxır, mövqeləndirmə beynəlxalq əməkdaşlıq,
qlobal geodeziya infrastrukturundan birgə istifadə vasitəsilə
genişləndirilə və gücləndirilə bılən
bir qlobal bacarıq toplanmış verilənlərə
açıq əlçatanlıqdır.
Fəlakətlərin
idarəolunması üçün verilənlərin
paylaşılması və inteqrasiyası
Rio+20–nin yekun sənədi hökümətləri və
təşkilatları mövcud şərtiər və imkanlar
daxilində şəhərlərin və icmaların fəlakətlərə
dözümlülüyünü artırmaqla fəlakət
risklərinin azaldılmasını təmin etməyə
sövq edir. Məxsusən sənəd təhlükə və
risklərin hərtərəfli qiymətləndirilməsinin,
bilik və etibarlı geoməkan informasiyası daxil olmaqla
informasiya paylaşımının əhəmiyyətini tanıyır.
Baxmayaraq ki bu mövzu Asiya və Sakit okean
regionunda yaxşı başa düşülür, bu direktiv
geoməkan informasiyasının təhlükə və risklərin
idarəolunması və azaldılmasının bütün mərhələlərində
həyati vacib rol oynadığını müəyyənləşdirir.
İqtisadi
inkişaf üçün məkana bağlı
informasiyanın idarə olunması
Yuxarıda qeyd etdiyimiz bütün qlobal
çağırışlardan milli rəhbərlər
üçün daha vacib olanı onların xalqlarının
təhlükəsizliyini və çiçəklənməsini
təmin etmək üçün milli iqtisadiyyatlarının
inkişaf etdirilməsidir. Mən əminəm
ki, geoməkan informasiyasını iqtisadi inkişafa şərait
yaradan amil kimi dəyərləndirilməsi ilə
bütün mütəxəssislər razılaşar. İnformasiya texnologiyalarında, tətbiqlərdə,
veb əsaslı servislərdə, mobil texnologiyalarda,
açıq məlumatlar təşəbbüslərində,
“bulud” texnologiyalarında əldə olunmuş nailiyyətlərin
köməyilə inkişaf etmiş və inkişafda olan
iqtisadiyyatlar geoməkan informasiyasına və məkan əsaslı
servislərə yatırılmış investisiyaların
yüksələn geri dönmə dövrünü
yaşayırlar. Bu inkişafı qlobal
olaraq dəstəkləmək bizim üçün zamanın
tələbidir. Tətbiqlərin
imkanlarının genişləndirilməsi, məkan servislərinə
yeni dəyərin gətirilməsi və nəticə etibarilə
iqtisadi inkişaf baxımından artan dəqiqlikli geoistinad
verilənlərə malik olmaq zəruridir.
Lakin biz həmçinin meydana çıxan bu məkan əsaslı
verilənlərin inteqrasiyası, paylaşımı, əlçatanlığı
və yayımını dəstəkləmək
üçün tələb olunan siyasəti, qanunvericiliyi və
qanun çərçıvələrini müəyyənləşdirməliyik. Bu milli geoməkan
informasiyası qurumlarının roludur. Əminəm
ki, Azərbaycan Respublikasının Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsi də özünün bütün potensialından
istifadə edərək, bu çətin məsələnin
öhdəsindən uğurla gələcək.
Qərib Məmmədov,
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsinin sədri, akademik.
Respublika.- 2013.- 22 fevral.- S. 3.