Qeyri–neft sektorunun inkişafı
prioritet məsələdir
Ümummilli
lider Heydər Əliyev 29 dekabr 2000–ci ildə “Yeni əsr və
üçüncü minillik münasibətilə Azərbaycan
xalqına müraciət”ində qeyd edirdi: “Müstəqil Azərbaycanın
neft strategiyasını ardıcıl həyata keçirərək
biz böyük uğurlara nail olmuşuq. Gələcəkdə
isə bu uğurlar daha da artacaqdır…Təbii ki, neft
özlüyündə bizim üçün heç də məqsəd
deyildir. O, Azərbaycan Respublikasının müstəqilliyinin,
iqtisadiyyatın digər sahələrinin inkişaf etdirilməsi,
yeni sahələrin yaradılması, xalqın rifah
halının yüksəldilməsi kimi ali
məqsədlərimizin uğurla həyata keçirilməsi
üçün güclü bir vasitədir, əlverişli
bir mənbədir. Tam qətiyyətlə demək
olar ki, bu vasitədən səmərəli və məqsədyönlü
istifadə etməklə, bu mənbədən lazımınca
bəhrələnməklə biz yaxın gələcəkdə
Azərbaycanı ən yüksək həyat səviyyəli
ölkələrdən birinə çevirə biləcəyik”.
Heydər Əliyevin bu sözləri Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin
uğurlu siyasəti nəticəsində bu gün artıq
reallığa çevrilmişdir. Azərbaycan uzunmüddətli və
davamlı iqtisadi inkişafa nail olmaq üçün özünün
zəngin neft–qaz ehtiyatlarından istifadə edərək “qara
qızıl”ın qeyri–neft sektorunun inkişafı
üçün aparıcı qüvvə olan insan
kapitalına çevrilməsi, gələcəkdə neft–qaz
gəlirlərindən asılı olmayan güclü, rəqabətədavamlı
iqtisadiyyat qurulması strategiyasını uğurla həyata
keçirir.
Ümummilli
lider Heydər Əliyevin müəyyənləşdirdiyi
strategiya və Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin uğurlu iqtisadi siyasəti nəticəsində,
dünyada baş verən qlobal iqtisadi böhran şəraitində
Azərbaycan iqtisadiyyatı mənfi xarici iqtisadi təsirlərə
dayanıqlılıq nümayiş etdirmiş, iqtisadi
artımın davamlılığı təmin edilmişdir. Makroiqtisadi sabitliyi qoruyub saxlamaq, iqtisadiyyatın
şaxələndirilməsi, qeyri–neft sektoru və
regionların inkşafının sürətləndirilməsi,
sahibkarlığı inkişaf etdirmək və ona dövlət
dəstəyini gücləndirmək, özəl bölmənin
inkişafı üçün azad rəqabət və
münbit investisiya mühiti yaratmaq bu mərhələdə həyata
keçirilən iqtisadi siyasətin səciyyəvi xüsusiyyətlərindən
olmuşdur.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev hələ bir
neçə il əvvəl qeyd edirdi: “Azərbaycanda
iqtisadi inkişafın istiqamətləri çoxşaxəlidir
və biz bu gün qeyri–neft sektorunun inkişafına
üstünlük veririk. Bu bizim prioritet məsələmizdir”.
Respublikamızda bu istiqamətdə həyata keçirilən
tədbirlər qısa müddətdə kifayət qədər
uğurlu nailiyyətlər əldə etməyə imkan
vermişdir. Artıq 2013–cü ildə Bakıda keçirilən
Dünya İqtisadi Forumunun açılışında
ölkə Prezidenti qeyd edir ki, “son 10 il ərzində əsas
məqsədimiz iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi
olmuşdur. Əgər Azərbaycanın
iqtisadi inkişafına nəzər yetirsəniz, görərsiniz
ki, iqtisadiyyatımız son 10 ildə dünyada ən sürətlə
inkişaf edən iqtisadiyyatlardan biri olmuşdur”.
Son 10 ildə
Azərbaycanda real ÜDM–in həcmi 3 dəfədən
çox artmış, respublikamız Cənubi Qafqaz üzrə
yaradılan əlavə dəyərin 70 faizindən çox
hissəsinə sahib olmaqla regionun lider dövləti kimi
mövqeyini gücləndirmişdir. Neft gəlirlərinin
qeyri–neft sektoruna yönəldilməsi ilə bu sahənin
inkişafında ciddi nailiyyətlər qazanılmışdır.
Qeyri–neft sektorunda yeni istehsal sahələrinin
açılması və yeni iş yerlərinin
yaradılması, istehsal, nəqliyyat və kommunal
infrastrukturun misli görünməmiş miqyasda inkişaf
etdirilməsi, müasir sosial infrastruktur müəssisələrinin
yaradılması bu dövrdə bütövlükdə
ölkəmizin dinamik və dayanıqlı yüksəlişinin
əsasını təşkil etmiş, Azərbaycanda
iqtisadiyyatın ağırlıq mərkəzinin artıq
qeyri–neft sektorunun üzərinə keçirilməsinə
imkan vermişdir ki, bu da qeyri–neft sektorunun dinamik
inkişafına, ölkə iqtisadiyyatının
diversifikasiyasına yönəldilmiş siyasətin nəticəsidir.
Qeyd edək ki, əvvəllər respublikamızda ÜDM
istehsalında qeyri–neft sektorunun nisbi üstünlüyü
olsa da, 2006–ci ildən bu nisbət neft–qaz sektorunun xeyrinə dəyişmişdi. Neft–qaz
sektorundakı bu üstünlük 2012–ci ilə qədər
davam etmişdir. Doğrudur, 2009–cu ildə qeyri–neft
sektorunda ÜDM istehsalı az fərqlə
də olsa, neft–qaz sektorundakı istehsalı
qabaqlamışdı. Lakin bu, böhranın əlaməti
olduğundan mövqe dəyişikliyi dayanıqlı
olmadı və 2010–2011–ci illərdə neft–qaz sektorunda yenidən
daha çox ÜDM istehsal edildi. Lakin
artıq 2012–ci ildə qeyri–neft sektorunda ÜDM istehsalı
neft–qaz sektorunu yenidən ötdü. 2012–ci ildə
ümumi daxili məhsulun artımı, 2,2
faiz, onun adambaşına düşən həcmi 5884,5 manat
(7490,5 ABŞ dolları) təşkil etmiş, ÜDM–in
artımı qeyri–neft sektoru hesabına təmin olunmuşdur.
Ötən il qeyri–neft sektoru üzrə artım 9,7 faiz olmuş və bu sahənin ÜDM–də
payı artaraq 52,7 faizə çatmışdır. Təhlillər göstərir ki, bu yerdəyişmə
artıq dayanıqlı olacaq və gələcək illərdə
qeyri–neft sektorunda artım templərin ümumi
iqtisadiyyatdakı artım templərini qabaqlaması davam edəcək
və nəticədə ÜDM–də qeyri–neft sektorunun
payı daha da artacaqdır.
2012–ci ildə
ölkədə sənaye müəssisələri tərəfindən
33945.6 milyon manatlıq məhsul istehsal olunmuşdur ki, bunun da
75,4 faizi mədənçıxarma, 18,9 faizi emal, 5,1 faiz,
elektrik enerjisi, qaz və buxar istehsalı
bölüşdürülməsi və təchizatı, 0,6
faizi, su təchizatı, tullantıların təmizlənməsi
və emalı sahələrində istehsal edilmişdir. Sənayenin
ümumi buraxılışında qeyr–neft sənayesinin
xüsusi çəkisi 19,2 faiz təşkil
etmişdir. Emal sənayesində 2011–ci ilin müvafiq
dövrünə nisbətən müqayisəli qiymətlərlə
5,4 faiz çox məhsul istehsal olunmuş,
sənayenin bu növündə qeyri–neft məhsulları
istehsalının xüsusi çəkisi 69,2 faiz olmuşdur.
Emal sənayesində məhsul buraxılışının
strukturunda ən yükək xüsusi çəkiyə qida məhsullarının
istehsalı (38,6 faiz), neft məhsullarının istehsalı
(30,8 faiz), metallurgiya sənayesi (5 faiz), tikinti məmulatlarının
istehsalı (4,9 faiz), elektrik avadanlıqlarının
istehsalı (3,8 faiz), içki istehsalı (2,5 faiz), kimya sənayesi
(2,4 faiz), maşın və avadanlıqların istehsalı
(2,1 faiz) sahələri malik olmuş, digər 16 alt sahənin
birgə xüsusi çəkisi isə 9,9 faiz təşkil
etmişdir.
2012–ci ildə
ölkənin qeyri–neft sektorunda 28474.9 milyon manatlıq əlavə
dəyər yaradılmış və ümumilikdə onun
56,5 faizdən çoxu sosial və digər xidmətlər,
ticarət, nəqliyyat vasitələrinin təmiri və
tikinti sahələrinin payına düşmüşdür.
Ölkə iqtisadiyyatının qeyri–neft sektorunda yaradılan əlavə
dəyəri 2011–ci ilin müvafiq dövrü ilə
müqayisədə 9,7 faiz çox
olmuşdur. Qeyri–neft sənayesində 6510.4 milyon manatlıq məhsul
istehsal edilmişdir ki, bu da ölkə üzrə
bütün sənaye məhsullarının 19,2
faizini təşkil etməklə əvvəlki ilin müvafiq
dövrü ilə müqayisədə onun payı 2,5 faiz
artıqdır.
2012–ci il
üzrə ölkənin iqtisadi və sosial sahələrinin
inkişafı üçün bütün maliyyə mənbələrindən
əsas kapitala 15338,5 milyon manat vəsait
yönəldilmişdir. Əvvəlki illə
müqayisədə əsas kapitala yönəldilmiş vəsaitin
həcmi 18 faiz artmışdır. 78,8
faizini daxili investisiyalar təşkil edən bu vəsaitin
11690.5 milyon manatı (76,2 faizi) qeyri–neft sektorunun
inkişafında istifadə edilmişdir.
Qeyri–neft
sektorunun davamlı inkişafı istiqamətində
aparılan sənayeləşmə siyasəti nəticəsində
qeyri–neft sənayesində 7,8 faiz illik
artıma nail olunmuşdur. İl ərzində Sumqayıt
Texnologiyalar Parkında ağır maşınqayırma və
dəqiq emal mərkəzləri zavodları, Gəncədə
alüminium, Naxçıvan və Qaradağda sement
zavodları, bərk məişət tullantılarının
çeşidlənməsi və yandırılması
zavodları da daxil olmaqla, 100–dək sənaye müəssisəsinin
istifadəyə verilməsi, 90–dan artıq sənaye müəssisəsinin
inşasının davam etdirilməsi qeyri–neft sektorunun
inkişafında mühüm rol oynayır.
Dövlət büdcəsinin daha etibarlı
formalaşmasında da qeyri–neft sektorunun rolu əhəmiyyətli
dərəcədə artmışdır. Qeyri–neft
sektoru 2012–ci ilin sonunda neft–qaz sektorunu məhsul istehsalında
qabaqlasa da hələ dövlət büdcəsinin gəlirlər
hissəsinin formalaşmasında eyni mövqeyi təmin edə
bilməmişdir. Bununla belə büdcənin
gəlirlər hissəsi üçün daha böyük əhəmiyyət
daşıyan vergi daxilolmalarında qeyri–neft sektoru liderliyi ələ
ala bilmişdir. Vergilər Nazirliyi tərəfindən
dövlət büdcəsinə vergi daxilolmalarının həcmi
5634629,6 min manat təşkil etmişdir.
Bunun da 3021641,7 min manatı və ya 53,7
faizi qeyri–neft sektoru üzrə təmin olunmuşdur ki, bu da
2011–ci ilin müvafiq dövrü ilə müqaisədə
13,9 faiz çoxdur.
Qeyri–neft sektorunun inkişafı ilk növbədə
sahibkarlığın inkişafı ilə
bağlıdır. Neft–qaz sektorundan fərqli olaraq burada
yaradılan əlavə dəyər daha çox sayda
sahibkarlıq subyekti və işçi qüvvəsi
hesabına təmin olunur. Bu gün Azərbaycan
iqtisadiyyatının qeyri–neft sektorundakı 470 mindən
çox sahibkarlıq subyektində 3 milyondan artıq insan
çalışır ki, bu da respublikamızda işsizlik problemlərinin
həlli baxımından çox böyük əhəmiyyətə
malikdir. Bu mənada əvvəlki illərdə
olduğu kimi, 2012–ci ildə də sahibkarlığın
inkişafı iqtisadi siyasətin prioritet istiqamətlərindən
olmuşdur. Ötən il
sahibkarlıq fəaliyyətinin daha da genişləndirilməsi,
özəl sektora dövlət dəstəyinin
artırılması, sahibkarların hüquqlarının
müdafiəsi və sahibkarlığa əsasız
müdaxilələrin aradan qaldırılması istiqamətində
işlər davam etdirilmişdir. Sahibkarlığın
maliyyə təminatı yaxşılaşmış, güzəştli
kreditlərin həcmi artmışdır. Qeyri–neft
sektorunun inkişafında özəl sektora verilən kreditlər
çox böyük rol oynayır. Məhz
həmin kreditlərin nəticəsidir ki, son illər ərzində
bəzi bölgələrdə ÜDM 3–4 dəfə
artıb. Burada Sahibkarlığa Kömək
Milli Fondunun ayırdığı kreditlərin də rolu
böyükdür. 2012–ci ildə Sahibkarlığa
Kömək Milli Fondunun vəsaitləri hesabına 2419
sahibkarlıq subyektinə, 218 milyon manat güzəştli
kredit verilmişdir ki, bunun da 68 faizi aqrar sektorun, 32 faizi isə
sənaye və turizmin inkişafına
ayrılmışdır. Verilmiş kreditlərin
83 faizi regionların payına düşmüşdür.
Bu kreditlər hesabına 9100–dək yeni iş yerinin
yaradılması nəzərdə tutulur. 2012–ci
ildə yeni texnologiyalara əsaslanan 88 layihəyə 188 milyon
manat güzəştli kredit verilmişdir.
Ümumilikdə,
2012–ci il ərzində fond tərəfindən maliyyələşdirilmiş
94 istehsal, emal və infrastruktur müəssisəsi fəaliyyətə
başlamışdır ki, bunun da 84–ü aqrar sənaye
kompleksləri, 10–u isə digər sənaye sahələri–metal
konstruksiyalar zavodu, toxuculuq, parça boyama, tikiş,
kağız və karton məhsulları istehsalı müəssisələridir.
Ölkədə
istehsal olunan rəqabətqabiliyyətli qeyri–neft məhsullarının
mövcud və potensial xarici bazarlara ixrac imkanlarının
daha da genişləndirilməsi məqsədi ilə ötən
il yerli və xarici iş adamlarının
və beynəlxalq tərəfdaşların iştirakı ilə
107–si xaricdə, 201–i isə daxildə olmaqla 308 tədbir
keçirilmişdir.
Qeyri–neft sektorunun inkişafında “Azərbaycan
Respublikasının regionlarının 2009–2013–cü illərdə
sosial–iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı” ilə nəzərdə
tutulmuş tədbirlərin həyata keçirilməsinin, o
cümlədən regionlarda istehsal və xidmət müəssisələrinin
istifadəyə verilməsinin böyük rolu olmuşdur. Ekspertlər
qeyd edir ki, regionların inkişafı artıq Azərbaycanın
qeyri–neft sektorunun ixrac potensialının, Azərbaycan biznesində
payının artmasına gətirib
çıxarmışdır. Ümumiyyətlə,
son illərdə regionlarda istifadəyə verilən müəssisələrin
istehsal gücünü artırması və yeni rəqabətqabiliyyəti
məhsulların buraxılışı sənaye sektorunun
ümumi daxili məhsulda xüsusi çəkisinin
artmasına səbəb olmuşdur.
Dövlət proqramları çərçivəsində
həyata keçirilmiş tədbirlər nəticəsində
regionlarda rəqabət qabiliyyətli və ixrac
yönümlü məhsullar istehsal edən müəssisələr
yaradılmış, bir çox məhsullarımız
artıq Avropa və Amerika bazarlarına da ixrac olunaraq,
qeyri–neft ixracını artırmışdır. Belə ki,
2010–cu ildə Azərbaycan biznesinin cəmi 5 faizi regionların
payına düşürdüsə, artıq bu rəqəm
10 faizə yaxınlaşıb. Əgər 2010–cu ildə
büdcə gəlirlərinin 4 faizi regionların payına
düşürdüsə, bu rəqəm artıq 10 faizə
yaxınlaşıb ki, bu da qeyri–neft sektorunun inkişafı
hesabına əldə olunub. Sənaye məhsulunun
ümumi buraxılışının 88.1 faizi Bakı şəhərində,
11.9 faizi isə digər iqtisadi rayonlarda istehsal olunmuşdur.
Rəsmi statistikaya görə, 2003–cü ildən
indiyədək ölkədə 2000–ə qədər istehsal
təyinatlı obyekt istifadəyə verilmişdir. Hazırda regionlarda 200–dən çox müəssisə,
o cümlədən 70–dən çox sənaye müəssisəsinin
tikintisi davam etdirilir, 75 istehsal–emal müəssisəsinin
istifadəyə verilməsi gözlənilir. Bu istehsal–emal müəssisələri
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun güzəştli
hesabına tikilir.
Bütövlükdə,
2012–ci ildə regionlarda 44500 və ya 2011–ci ildəkindən 17
faiz çox vergi ödəyicisi qeydiyyatdan keçmiş,
regionlar üzrə vergi dajilolmaları 4,8 faiz artmış,
410–dan çox sənaye, kənd təsərrüfatı, xidmət
və ticarət müəssisəsi fəaliyyətə
başlamış 400–dən çox müəssisənin isə
tikintisi davam etdirilmişdir.
Bütün bunlar xarici ekspertlər tərəfindən
də xüsusi qeyd olunmuş, Azərbaycanın dünya
iqtisadiyyatlarının rəqabətlik reytinqində öz
mövqeyini əhəmiyyətli dərəcədə
yaxşılaşdırmasına imkan vermişdir. 2012–2013–cü
illər üçün dünya iqtisadiyyatlarının rəqabətlik
reytinqində respublikamız dünyanın 50 ən rəqabətli
iqtisadiyyatları qrupuna daxil olmuş və 144 ölkə arasında
46–cı olmuş və 2011–ci illə müqayisədə
öz mövqeyini 9 pillə
yaxşılaşdırmışdır. Makroiqtisadi
sabitlik göstəricisinə görə Azərbaycan 18–ci yerdə
olmaqla ilk iyirmilikdə qərarlaşmışdır.
2011–ci illə müqayisədə ən böyük
artım (19 pillə) “Əmtəə bazarının səmərəliliyi”
göstəricisi üzrə əldə edilmişdir. Azərbaycan “İnnovasiya
potensialı” göstəricisi üzrə 14 pillə, “Texnoloji
səviyyə” göstəricisi üzrə 13 pillə,
institutların keyfiyyəti göstəricisi üzrə isə
5 pillə irəliləmişdir. Rəqabətlilik
indeksinə görə Azərbaycan artıq 4 ildir ki, MDB məkanında
liderdir.
Hazırkı mərhələdə qarşıda duran əsas
vəzifə iqtisadiyyatın şaxələndirilməsini
sürətləndirmək, qeyri–neft sektorunun yüksək
inkişaf tempini gələcək illərdə də qoruyub
saxlamaq və onun ixrac imkanlarını genişləndirməkdən
ibarətdir. “Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf Konsepsiyasında ixrac
yönümlü iqtisadi model əsas
götürülmüşdür və nəzərdə
tutulr ki, iqtisadiyyatın rəqabət qabiliyyətinin yüksəldilməsi
və strukturunun təkmilləşdirilməsi qeyri–neft ixracının
artımına səbəb olacaqdır. Qeyri–neft
sənayesinin sürətli inkişafı ilə
yanaşı, innovasiya fəaliyyətinin təşviqi və
genişləndirilməsi ölkədə biliyə əsaslanan
iqtisadiyyatın formalaşması üçün əlverişli
zəmin yaradacaqdır.
İqtisadi
İnkişaf Nazirliyinin proqnozlarına görə, Azərbaycanda
növbəti üç ildə qeyri–neft ÜDM–inin
artımı orta hesabla 8 faiz təşkil edəcək,
diversifikasiya üzrə aparılan uğurlu iqtisadi siyasət
2015–ci ildə qeyri–neft sektorunun ÜDM–də payının
artaraq 61,3 faizə çatmasına gətirib
çıxaracaqdır. Ölkə Prezidentinin 2012–ci ilin əvvəllərində
hökumət qarşısında qoyduğu yeni vəzifəyə
əsasən 2004–cü ildən bu yana 300
faizdən çox artan Ümumi Daxili Məhsul (ÜDM)
qarşıdakı 10 ildə daha iki dəfə
artmalıdır. Lakin bu artım əsasən
qeyri–neft sektorunun hesabına baş verməlidir. Dünya Bankının proqnozlarında da deyilir ki, Azərbaycan
iqtisadiyyatının yaxın və orta pesrpektivlərdə
inkişafı məhz qeyri–neft sektoru hesabına baş verməlidir.
Ekspertlərin fikrincə, Azərbaycanda qeyri–neft
iqtsadiyyatının ortamüddətli inkişafını təmin
etmək üçün maliyyə sektorunun çevikliyinin
artırılması və ölkəyə yeni kapitalın cəlb
edilməsi baxımından kapital bazarlarının inkişaf
etdirilməsi çox vacibdir. Biznes mühitinin, rəqabət
qanunvericiliyi və siyasətinin daha da yaxşılaşdırılması
istiqamətində tədbirlər davam etdirilməli,
investorların hüquqlarının qorunması mexanizmləri
təkmilləşdirilməli, qanunların davamlı və ədalətli
tətbiqi və hüququn aliliyinin işlək sisteminin
formalaşdırılması diqqət mərkəzində
saxlanılmalıdır.
“Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış”
İnkişaf Konsepsiyasında qeyd edilir ki, qeyri–neft sektorunun gələcək
inkişafını təmin etmək üçün xarici
ticarət prosedurlarının sadələşdirilməsi və
təkmilləşdirilməsi, beynəlxalq bazarlara
çıxışda və xarici bazarlarda rəqabət
gücünün artırılmasında sahibkarlara göstərilən
dövlət dəstəyinin artırılması istiqamətində
tədbirlər həyata keçiriləcəkdir. Kiçik və
orta sahibkarlıq subyektlərinin ixrac qabiliyyətini
artırmaq məqsədi ilə təşviqedici tədbirlər
həyata keçiriləcək, sahibkarlıq subyektlərinin
dövlət tərəfindən güzəştli kreditlərlə
təminat səviyyəsi yüksəldiləcək, daxili
bazarın haqsız rəqabətdən qorunması
üçün beynəlxalq təcrübədə qəbul
olunmuş antidempinq və digər qoruyucu tədbirlər həyata
keçiriləcəkdir.
Eyni zamanda gömrük və miqrasiya
prosedurlarının təkmilləşdirilməsi, həmçinin
investorları yerli bazarlara daxil olmaqdan çəkindirən
amillərin aradan qaldırılması üçün səylər
səfərbər ediləcəkdir. Ümumdünya Ticarət
Təşkilatına (ÜTT) daxil olmaq üçün beynəlxalq
ticarət sisteminə uyğun islahatların həyata
keçirilməsi, qanunların dünya ticarət sistemində
tətbiq edilən praktikaya uyğunlaşdırılması
son nəticə olaraq yerli şirkətlərin və
bütövlükdə ölkə iqtisadiyyatının
inkişafına yeni imkanlar açacaqdır.
Qeyri–neft sənayesinin inkişaf etdirilməsi məqsədilə
ölkənin malik olduğu təbii və iqtisadi
resursların təsərrüfat dövriyyəsinə cəlb
edilməsi genişləndiriləcək və onlardan istifadənin
səmərəliliyi yüksəldiləcəkdir.
Konsepsiyanın əhatə etdiyi dövr ərzində alternativ enerji mənbələrindən istifadənin sürətləndirilməsi məqsədilə stimullaşdırıcı tədbirlərin həyata keçirilməsi, institusional mühitin inkişaf etdirilməsi, elmi–texniki potensialın gücləndirilməsi, mütəxəssis hazırlığının davam etdirilməsi və enerji istehlakçılarının maarifləndirilməsi istiqamətində işlərin aparılması planlaşdırılır.
Qeyri–neft sektorunun inkişafına xidmət edən və müasir tələblərə cavab verən istehsal, sosial və bazar infrastrukturu şəbəkəsi yaradılacaq, təsərrüfatçılığın və idarəçiliyin mütərəqqi formalarından istifadə genişləndiriləcəkdir.
Bölgələrdə yerli xammala əsaslanan sənaye müəssisələrinin fəaliyyətinin keyfiyyətcə müasir səviyyədə qurulması və yeni müəssisələrin yaradılması istiqamətində tədbirlər həyata keçiriləcəkdir. Sənaye müəssisələrində innovasiya yönümlü texnologiyaların tətbiqi stimullaşdırılacaq, ixtisaslaşmış və ümumi təyinatlı sənaye şəhərcikləri yaradılacaqdır. İqtisadi rayonlar üzrə sənaye şəhərciyi infrastrukturun formalaşdırılması qeyri–neft emal sənayesinin inkişaf etdirilməsi ilə bağlı dövlət investisiya siyasətində əsas istiqamət olacaqdır. Bu baxımdan hər bir iqtisadi rayonun potensialı nəzərə alınmaqla xüsusi iqtisadi zonalarının yaradılması və sənaye şəhərciklərinin (o cümlədən Sumqayıtda neft–kimya məhsullarının emalı, Balaxanıda məişət tullantılarının emalı və Gəncədə metal (alüminium) məmulatların istehsalı üzrə sənaye şəhərcikləri) qurulması mühüm addımlardır. Qarşıdakı onillikdə respublikamızda 500–dən artıq yeni sənaye müəssisəsinin yaradılması nəzərdə tutulur. Onların əsas hissəsi iri sənaye mərkəzləri olmaqla iqtisadiyyatın inkişafında xüsusi rol oynayacaq. Xüsusilə də sənaye texnoparklarının ərazisində yaradılacaq bu müəssisələrin əsas profili ixracyönümlü iqtisadiyyatın stimullaşdırılmasına xidmət edir. Bu məqsədlə yeni sənaye mərkəzlərinə investorların cəlb olunması üçün ölkədə daha əlverişli biznes imkanları yaradılacaq.
Qeyri–neft sənayesinin ənənəvi istehsal sahələrinin (kimya sənayesi, metallurgiya, maşınqayırma, elektrotexnika, edektronika, yüngül sənaye, yeyinti sənayesi və s.) inkişaf etdirilməsi və ixrac imkanlarının artırılması ilə yanaşı, rəqabətəqabiləyyətli yeni istehsal sahələrinin yaradılması da dəstəklənəcəkdir. Ölkənin qeyri–neft sektoruna yerli və xarici investisiyaların cəlb edilməsinin intensivləşdirilməsi məqsədilə stimullaşdırıcı mexanizmlər tətbiq ediləcək, ixrac yönümlü qeyri–neft sektorunun inkişafı məqsədilə dövlət və özəl sektorun investisiya əməkdaşlığı inkişaf etdiriləcəkdir. Qeyri–neft sənayesinin inkişafı və ərzaq təhlükəsizliyi baxımından xüsusi əhəmiyyət kəsb edən sahələrdən biri kimi, kənd təsərrüfatı məhsullarının istehsalı və emalına xüsusi diqqət yetiriləcək, müasir texnologiyaların tətbiqi yolu ilə mövcud aqroemal müəssissəlirinin istehsal gücünün artırılması və yeni belə müəssilərinin yaradılması istiqamətində kompleks tədbirlər həyata keçiriləcəkdir.
Beləliklə, hesab edirik ki, ümummilli lider Heydər Əlyievin müəyyənləşdirdiyi və Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən yaradıcılıqla davam etdirilən sosial–iqtisadi siyasətin strateji məqsədlərinin reallaşdırılması ölkədə rəqabətədavamlı və özünüinkişaf qabiliyyətinə malik sosialyönümlü, diversifikasiya olunmuş milli iqtisadiyyatın formalaşdırılması və dünya təsərrüfat sisteminə inteqrasiyasının başa çatdırılmasını, respublikamızda davamlı inkişaf üçnü əlverişli şəraitin yaradılmasını təmin edəcəkdir.
Rəşad
ƏSGƏROV
Respublika.- 2013.- 25 iyun.- S. 6.