Statistik metaməlumatlar sisteminin
yaradılması və inkişafı əsas məqsədlərdəndir
Qloballaşan dövrdə statistik məlumatların
hazırlanması prosesi, o cümlədən məlumatların
hazırlanmasında tətbiq olunan texnologiyalar, metod və
üsullar, təsnifatlar və s. məsələlər
müasir istifadəçidə ciddi maraq doğurur. Hətta
bir sıra hallarda istifadəçilər məlumatın
özündən daha çox onun formalaşması
xüsusiyyətlərinə diqqət yetirirlər. İstifadə
etdikləri məlumatların keyfiyyətinə tam əmin
olmaq üçün “statistik məlumat haqqında məlumat”,
yəni metaməlumat əldə etmək istəyirlər.
Dünyanın
qabaqcıl ölkələrinin statistika təşkilatları
istifadəçilərin bu mövzuda tələb və
maraqlarına diqqətlə yanaşır, onların gələcəkdə
daha da artacağını bilir və öz fəaliyyətlərinin
planlaşdırılmasında yeni
çağırışları vaxtında nəzərə
alırlar. Çağırışların nəzərə
alınması dedikdə, yalnız bu tip sorğulara hazır
olmaq deyil, həmçinin prosesin və sistemin mütəşəkkil
təşkili və davamlı şəkildə səmərəli
aparılması başa düşülməlidir. Məsələyə
daha diqqətlə yanaşdıqda, bu işin təşkilinin
istifadəçilərlə müqayisədə statistika
orqanlarının özlərinə daha çox lazım
olduğunu müəyyən etmək elə də çətin
deyil. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 2012–ci il 21 dekabr tarixli 2621 nömrəli sərəncamı
ilə təsdiq edilmiş “2013–2017–ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında rəsmi statistikanın inkişafı Dövlət
Proqramı”nda metaməlumatlar sisteminin yaradılması
Dövlət Statistika Komitəsinin qarşısında
tapşırıq kimi qoyulmuşdur.
Metaməlumatlar
ifadəsi ölkə təcrübəsində yeni olduğuna
görə, bir sıra hallarda istifadəçilər metaməlumatları
metodologiya kimi qəbul edir və yaxud bu ifadəni daha az,
ehtiyatla işlədirlər. Bu səbəbdən metaməlumat
anlayışının daha aydın, ətraflı
açıqlanmasına və təşviq edilməsinə ehtiyac
duyulur.
Sadə mənada
statistik metaməlumat statistik məlumat haqqında məlumatdır.
Bu, statistikada istehsal olunan son məhsullara (məlumatlara) aid
olunur və istifadəçilər üçün nəzərdə
tutulur. Metaməlumatlar statistik məlumatların izahlı təqdimatını
yaxşılaşdırdığı üçün,
istifadəçi maraqlandığı informasiyanın tərifi,
mənbəyi, əlaqə, toplanma metodu, dövriliyi,
ölçü vahidi və s. haqqında daha ətraflı məlumat
əldə edə bilir. Eyni zamanda bu yolla statistika orqanları
istifadəçilərin inamını qazanırlar.
Metaməlumatlar
metodologiyadan daha geniş məna kəsb etməklə məlumatların
izahı (tərifi) ilə yanaşı, onların
toplanması, işlənməsi və yayılması
zamanı istifadə olunan resursları da əhatə edir, yəni
burada statistik proseslərdə iştirak edən mütəxəssislər
və texnologiyalar nəzərə alınır. Bu baxımdan
sözün geniş mənasında metaməlumatlar statistik
metaməlumatlar sistemi ifadəsi ilə əvəz olunur və
bu sistemi üç komponent —insan resursları, proseslər və
texnologiyalar kontekstindən izah etmək olar.
Son illər
metaməlumatlar informasiya texnologiyalarının, o cümlədən
internet resurslarının inkişafı fonunda daha qabarıq nəzərə
çarparaq onun tərkib hissəsindən birinə
çevrilmişdir və metaməlumatların təqdimatı
ilə bağlı dünya təcrübəsində müxtəlif
strukturlardan və təcrübələrdən istifadə
olunur. Azərbaycan Respublikasında bu tələblər “Dublin
özəyi”nə (DCMİ, Dublin Core Metadata İnitiative) əsaslanmaqla,
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2012–ci il 4
sentyabr tarixli 189 nömrəli qərarı ilə təsdiq
edilmiş “Dövlət orqanlarının internet informasiya
ehtiyatlarının yaradılmasına və idarə edilməsinə
dair Tələblər”də öz əksini
tapmışdır.
Dövlət
Statistika Komitəsinin bu sahədə gördüyü işlərdən
istifadəçilər üçün nəzərə
çarpan nəticəsi özünün veb səhifəsində,
əsas menyuda çevik “Metaməlumatlar” bölməsinin
yaradılması olmuşdur. Hazırda bütün istifadəçilər
göstəricilər və statistik hesabat formaları
haqqında aktual, dəqiq və dolğun metaməlumatları
sərbəst şəkildə əldə edə bilərlər
(http://www.stat.gov.az/menu/7/).
Yuxarıda
qeyd edildiyi kimi, geniş mənada metaməlumatlar məlumatlarla
yanaşı, statistik prosesləri və informasiya
texnologiyalarını əhatə edir. Statistik proseslər
dedikdə, məlumatlara tələbatın müəyyənləşdirilməsi
mərhələsindən həmin məlumatların arxivləşdirilməsinədək
olan istehsal prosesləri və statistik informasiya sistemləri ilə
əlaqəli olan proseslər nəzərdə tutulur. Bu
proseslərin hansı ardıcıllıqla həyata
keçirildiyinin sənədləşdirilməsi, yəni
metaməlumatların yaradılması gərəkdir.
İstehsal prosesləri ilə bağlı hazırda ən
yaxşı nümunə 2009–cu ildə BMT–nin Avropa İqtisadi
Komissiyası, Avropa İttifaqının Statistika Bürosu və
İqtisadi Əməkdaşlıq və İnkişaf Təşkilatı
tərəfindən birgə hazırlanmış statistik
biznes proseslərin ümumi modelinin 4–cü versiyası hesab
olunur. Dövlət Statistika Komitəsində bu modeldən
istifadə etməklə statistika fəaliyyətinin əsas mərhələləri
üzrə metaməlumatların yaradılması vasitəsi
ilə standartlaşdırılması
aparılmışdır. Model imkan verir ki, statistik məhsulun
xüsusiyyətindən asılı olaraq fəaliyyət insan
resursları ilə əlaqələndirilsin və sistem müəyyən
olunmuş texnoloji sxem əsasında həyata keçirilsin. Məsələn,
istehlak qiymətləri indeksinin istehsalı üçün nəzərdə
tutulmuş fəaliyyət çərçivəsində
göstəriciyə olan tələbatın müəyyənləşdirilməsi,
layihələndirmə, istehsal sisteminin yaradılması, məlumatların
toplanması, işlənməsi, təhlili, yayılması,
arxivləşdirmə və qiymətləndirmə mərhələləri
üzrə proseslər icra edilsin. Bu da prosesin və nəticə
etibarilə məlumatların keyfiyyətinin artırılmasına
xidmət edir. Burada metaməlumatların rolu isə bilavasitə
həmin proseslərin və istifadə olunan informasiya sistemlərinin
yazılı qeydə alınmasıdır. Metaməlumatların
yaradılması (yazılması) statistik istehsalın
standartlaşdırılmasına və nəticə
etibarı ilə səmərəliliyin artırılmasına
gətirib çıxarır.
Hər
bir təşkilat statistik metaməlumatlar sisteminin tətbiqinə
başlamamışdan öncə onun mahiyyətini, məqsəd
və vəzifələri, həmçinin icra mərhələlərini
tam təsvir etməli, informasiya sistemi haqqında fəaliyyətləri
planlaşdırmalıdır.
Statistik
metaməlumatlar sisteminin yaradılmasının ən
üstün xüsusiyyətləri ondan ibarətdir ki, fəaliyyətlər
sistemləşdirilir və sənədləşdirilir, iş
insan resurslarının fərdi xüsusiyyətləri ilə
deyil, sistem üzərində qurulur. Məsələn, mütəxəssis
işdən çıxdıqda o, bildiklərini özü ilə
“götürə” bilmir, yeni gələn işçi isə
öz fəaliyyətini yazılmış metaməlumatlar
üzərində təşkil edir. Belə olduqda sistem
dayanmadan müvəffəqiyyətlə işləyir, təşkilat
daha dayanıqlı olur, bilik itkisi riski azalır. Bundan
başqa, hər hansı müşahidə təşkil
olunarkən kadrların təcrübəsizliyi və ya
yaddaşsızlığı səbəbindən buraxıla
bilən (nəzərdən qaçan) proses, yarana biləcək
xətalar minimuma endirilir və təbii ki, son nəticədə
məlumatların keyfiyyəti yüksəlir.
Praktika
göstərir ki, layihələrin idarə olunmasında, təşkilati
məsələlərin həll olunmasında, strateji
planlaşdırmada, insan resurslarından səmərəli
istifadə edilməsində və s. məsələlərdə
metaməlumatların böyük əhəmiyyəti
vardır.
Metaməlumatların
əsas istifadəçiləri respondentlər, hökumət,
KİV və s. milli və beynəlxalq səviyyədə
statistik məlumatların istifadəçiləri, habelə
statistika təşkilatının rəhbərləri, sahə
statistikləri, metodoloqlar, informasiya sisteminin
yaradıcıları və
iştirakçılarıdır.
Metaməlumatların
köməyi ilə təşkilatın rəhbəri statistik
informasiya sistemində statistik prosesləri tam görür və
ona nəzarət edir, mütəxəssislərin fəaliyyətini
tam izləyir, idarə edir və daha düzgün qərarları
qəbul edir. Məsələn, o, hər hansı statistik məlumatın
hazırlanmasında iştirak edən mütəxəssislər,
onların statistik istehsalın hansı mərhələsində
nəyə cavabdeh olduğunu, hansı prosesin icra
olunmadığını və s. məsələləri
müşahidə etməklə təşkilatın daha səmərəli
fəaliyyət göstərməsi üçün geniş
imkanlar əldə edir və nəticədə düzgün
strateji idarəetməyə nail olur.
Sahə
statistikləri, metodoloqlar, informasiya sisteminin
yaradıcıları və iştirakçıları da
metaməlumatlardan faydalanırlar, onlar əvvəlki
müşahidə (iş) haqqında metaməlumatlara
müraciət etməklə təcrübə ilə
tanış olur, registrlər, təsnifatlar, standartlar və
istifadə olunan metodlar, proqram təminatları və s.
haqqında məlumat əldə edir, bilik bazasını
artırır və öz fəaliyyətlərini
düzgün qururlar.
Respondentlər,
hökumət, KİV və s. milli və beynəlxalq səviyyədə
statistik məlumatların istifadəçiləri əsas
etibarilə statistika hesabatları və son məhsula dair metaməlumatlardan
istifadə edirlər. Onlar bu informasiyanı əldə etməklə
statistik məlumat istehsalçısının fəaliyyətini
daha uğurlu hesab edir, ona etibar edərək məlumatlarından
yararlanırlar.
Metaməlumatların
ümumi çərçivəsi sahəsində Dövlət
Statistika Komitəsi tərəfindən tətbiq olunan və
ya tətbiqi planlaşdırılan standartlarla bağlı gələcək
prioritetlər haqqında məlumatdan öncə qeyd etmək
lazımdır ki, yuxarıda qeyd olunmuş məsələlərin
əhəmiyyətini və
çağırışları, həmçinin BMT–nin
Avropa İqtisadi Komissiyası, Avropa İttifaqının
Statistika Bürosu və İqtisadi Əməkdaşlıq və
İnkişaf Təşkilatı kimi mühüm beynəlxalq
təşkilatlar tərəfindən 2010–cu ildə Azərbaycan
Respublikasının Rəsmi statistika sisteminin Qlobal Qiymətləndirilməsində
keyfiyyətin idarə olunması və metaməlumatlar sistemlərinin
yaradılması ilə bağlı verilmiş tövsiyələri
nəzərə alaraq komitədə statistik metaməlumatlar
sisteminin yaradılmasına 2011–ci ildən qərar
verilmişdir. Bu məqsədlə metaməlumatlar çərçivəsinə
dair digər ölkələrin təcrübələri
öyrənilmiş, mövcud vəziyyət ətraflı
şəkildə təhlil olunmuşdur.
Əsas fəaliyyətlərdən
biri də metaməlumatlarla bağlı komitənin
aparatında müstəqil struktur bölmənin
yaradılması olmuşdur. Kollegiyanın qərarı ilə
“Dövlət Statistika Komitəsində keyfiyyətin idarə
olunması və metaməlumatlar sisteminin yaradılmasına
dair 2012–2013–cü illər üzrə fəaliyyət
planı” təsdiq olunmuşdur. Rəsmi statistika
hesabatlarına və göstəricilərə dair vahid
struktur və proqram təminatı hazırlanmış, veb səhifədə
1000–dən çox statistik göstərici üzrə, habelə
qüvvədə olan bütün statistik hesabatlar üzrə
metaməlumatlar yerləşdirilmiş, statistik göstəricilər
və hesabatlara dair metaməlumatlara müxtəlif formatlarda
baxış imkanı yaradılmışdır. Əsas fəaliyyət
istiqamətləri üzrə beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən
qəbul edilmiş standart model (GSBPM) əsasında statistik
istehsalın 9 mərhələsi və 47 altprosesi
yazılmış, yazılı qeydlərin aparılmasına
başlanılmışdır.
Beynəlxalq
təşkilatların və ölkə statistikasının məlumatları
və metaməlumatları arasında əlaqələndirmənin
düzgün və uzunmüddətli təşkili beynəlxalq
standartların istifadəsini şərtləndirir.
Göründüyü kimi, Dövlət Statistika Komitəsi
statistik metaməlumatlar sisteminin yaradılması, onun
inkişafı sahəsində milli xüsusiyyətləri nəzərə
almaqla, beynəlxalq standartların tətbiqinə xüsusi
önəm verir. Komitənin mütəxəssisləri tərəfindən
aparılmış araşdırmalar göstərir ki,
dünyada statistik metaməlumatlar sistemini tam ideal qurmuş
ölkə yoxdur. Əksər ölkələrin, o cümlədən
Azərbaycanın statistikləri öz işlərini statistik
metaməlumatların mövcud standartları, statistik
konsepsiyaları, texniki standartları, modellər və statistik
təcrübə, metodoloji təlimatlar və tövsiyələr
üzərində qurmuşdur.
Rəsmi
statistika sistemində metaməlumatlar sistemi statistik təsnifatların
və registrlərin tətbiqindən başlayır. Bu sahədə
Dövlət Statistika Komitəsi ciddi uğurlar əldə
etmiş, beynəlxalq səviyyədə tətbiq olunan, demək
olar ki, bütün təsnifatların milli versiyaları
hazırlanmışdır. Beynəlxalq təsnifatlarla tam
uyğun olan 24, habelə ölkə qanunvericiliyinə əsaslanmaqla
hazırlanmış 6 milli statistik təsnifat dövlət təsnifatları
kimi nəinki statistika orqanlarında, eləcə də ölkə
ərazisində vahid standartlar kimi istifadə olunmaqdadır.
Bununla yanaşı, bilavasitə statistika orqanlarında istifadəsi
məqsədilə müxtəlif sahələr üzrə təsnifləşdirmələr
aparılmışdır. Bu, imkan verir ki, metaməlumatlar təsnifatlar
əsasında idarə olunsun və informasiya sistemlərinə
inteqrasiya edilsin. Eyni fikirləri registrlər haqqında da
söyləmək mümkündür. Məlumatların idarə
olunması, həmçinin giriş və
çıxış məlumatlarının inteqrasiyasında
əvəzolunmaz rola malik olan müəssisələr
registrində əsas təsnifatlar və statistik vahidlər əhatə
olunduğuna görə məlumat bazalarının idarə
olunması, eləcə də müşahidələrin təşkili,
məlumatların yekunlaşdırılması və istifadəçi
cədvəllərinin alınması onun üzərindən həyata
keçirilir. Azərbaycanda 1995–ci ildən
yaradılmış uçot vahidlərinin vahid registri əsasında
statistik məqsədlər üçün registrlər (məcmu)
tam formalaşdırılmışdır.
Statistik
metaməlumatların əsas obyektlərindən biri də
statistik anlayışların, terminlərin həmahəng
edilməsi məqsədilə göstərici və məhsul
adlarının, habelə metaməlumatların
unifikasiyasıdır. Bu sahədə işlərin tam həyata
keçirilməsi çox ağır prosesdir. Belə ki, təqdim
olunan məlumatların çıxış məlumatlarına
birbaşa inteqrasiyası, müxtəlif proseslərdə
istifadə olunan terminlərin uzlaşdırılması və
onların metaməlumatlarla əlaqəsinin qurulması illərlə
vaxt və insan resursları tələb edir. Məsələn,
istifadəçinin “sənaye istehsalı indeksi” kimi
gördüyü statistik məhsul müxtəlif hesabat
formalarının çoxlu sayda sətir və
sütunlarından asılıdır. Bu sətir və
sütunların sayı on minlərlə
ölçülür, istehsal olunan statistik məhsul isə
bu misalda birə bərabərdir. Eyni zamanda respondent
üçün “istehsal etdiyiniz məhsulun həcmi” sualı
istifadəçilər üçün “istehsal olunmuş məhsulun
həcmi” deməkdir və onlar arasında həm birbaşa
elektron əlaqənin, həm də bütün proses
üçün metaməlumatların tətbiqi qarşıda
duran əsas vəzifələrdən biridir. Belə vəzifələrə
həmçinin göstəricilər və metaməlumatlar
üçün hazırlanacaq lüğətləri də
daxil etmək olar.
Metaməlumatlar
sisteminin formalaşdırılması texniki standartların tətbiqini
şərtləndirir. Yuxarıda artıq
vurğulandığı kimi, internet informasiya ehtiyatlarında
yayımlanan məlumatlarda, həm statistika, həm də
qeyri–statistika sahələri üzrə “Dublin özəyi”
standartı mövcuddur. İnternet mühitində informasiya
resurslarının istifadə dairəsi baxımından “Dublin
özəyi” metaməlumatlar standartı dünyada ən
çox yayılmış universal metaməlumatlar sistemi
sayılır. Bu standart, statistik məlumatların
istehsalçılarını və istifadəçilərini
qlobal informasiya şəbəkələrinin resurslarına
cüzi məsrəflərlə daxil olmasını
asanlaşdırır. “Dublin özəyi” metaməlumat
standartı, həmçinin metaməlumatlar kataloqunun
yaradılması və mövcud məlumat mənbələrinin
qeyd olunmasında da istifadə edilir. Bundan başqa, həm
statistik məlumatların, həm də metaməlumatların
mübadiləsində beynəlxalq təcrübədə
“Statistik məlumatlar və metaməlumatlar mübadiləsi”
standartı (SMMM, Statistical Data and Metadata eXchange – SDMX)
üstünlük qazanmaqdadır. Avropa Statistika Bürosunun
tövsiyə etdiyi bu standart 21 qrup üzrə 77 təmsilçi
anlayışdan ibarət olmaqla hazırda statistika sahəsində
xüsusi önəm daşıyır və əminliklə
demək olar ki, bilavasitə statistika məqsədləri
üçün hazırlanmış bu standart yaxın gələcəkdə
əsas standarta çevriləcəkdir. Bu standartda metaməlumatların
təsviri və mübadiləsində olduqca səmərəli
qəbul edilmiş XML (eXtensible Markup Language) formatından
istifadə edilir. “SMMM” standartı əsasında yayılan
metaməlumatı istənilən ölkə öz metaməlumat
sisteminə inteqrasiya edə bilər, eləcə də beynəlxalq
təşkilatlar ölkə məlumatlarına vahid keçid
imkanı qazanırlar. İstifadəçi yönlü
“Dublin özəyi” və “SMMM” standartından başqa,
bilavasitə statistik proseslərin sənədləşdirilməsi
sahəsində “Məlumatların sənədləşdirilməsi
təşəbbüsü”standartı (MST, DDİ – Data
Documenation İnitiative) yaxşı nümunə hesab olunur. Rəsmi
statistika sisteminin iştirakçıları və daha
çox təşkilatdaxili istifadə üçün nəzərdə
tutulmuş proseslərdə “MST” standartına, istifadəçilər
üçün nəzərdə tutulan proseslərdə isə
“Dublin özəyi” və “SMMM” standartına
üstünlük verilir. Bu standart da XML formatındadır və
veb texnologiya üzərindən həyata keçirilən
proseslərə inteqrasiyanı mümkün edir.
Statistik məlumat
istifadəçiləri əldə etdiyi məlumatların və
metaməlumatların keyfiyyət aspektlərinə
böyük önəm verərək onların aktual, dəqiq,
aydın, əlaqələndirilmiş, müqayisəli,
vaxtlı–vaxtında olmasını tələb edir. Dövlət
Statistika Komitəsi keyfiyyətin təmin olunması sahəsinə
ciddi yanaşaraq məqsəd və siyasətini bəyan
etmiş, öncə qeyd olunan fəaliyyət planı təsdiq
olunmuş, keyfiyyət məsələləri üzrə
işlərin yaxşı əlaqələndirilməsi
üçün şura yaratmış, rəhbərliyin
keyfiyyət üzrə nümayəndəsini təyin
etmişdir. Nəticədə sənədləşdirilmiş
prosedurların yazılmasına, fəaliyyətlər üzrə
proseslərin xəritələrinin hazırlanmasına nail
olunmuş və keyfiyyətin idarə olunması və metaməlumatlar
sisteminin tətbiqinə başlanılmışdır.
Qazanılmış təcrübə göstərmişdir
ki, keyfiyyətin təmin olunması ilə metaməlumatlar
sisteminin inkişafı paralel olmalıdır. Qeyd etmək
lazımdır ki, “metaməlumatların idarə olunması”
BMT–nin tövsiyələrinə uyğun keyfiyyətin təmin
olunmasının 19 baza prinsipindən biridir. Komitə bu məsələyə
xüsusi fikir verir, metaməlumatların səmərəli
idarə olunması üçün beynəlxalq səviyyədə
qəbul edilmiş ən yaxşı standart və təcrübələrdən
istifadə edir.
Əvvəldə
qeyd edildiyi kimi, Dövlət Statistika Komitəsində statistik
istehsalın keyfiyyətinin idarə olunması “Statistik biznes
proseslərin ümumi modeli”nin (GSBPM) milli versiyası əsasında
aparılır və hazırda daha detallı fəaliyyətlər
də əhatə olunmanı nəzərdə tutan təkmilləşdirmələr
həyata keçirilir. Keyfiyyət məruzələrinin
hazırlanması üçün “Rəsmi statistika
haqqında”Azərbaycan Respublikasının Qanunu və digər
normativ sənədlərə, Dövlət Statistika
Orqanlarının Normalar Məcəlləsinə, habelə
Avropa İttifaqının “Keyfiyyət hesabatı
üçün Avropa Statistika Sisteminin standartı”na (ESS ESQR)
əsaslanan milli “Keyfiyyətin qiymətləndirilməsi
üzrə məruzələrə dair standart və tövsiyələr”
təsdiq olunmuşdur. Əsas obyekti statistik proses və nəticəsi
olan statistik məhsula dair keyfiyyət məruzələrinin
hazırlanması, həmçinin metaməlumatların keyfiyyətindən
asılıdır və bu məruzədə aktuallıq, dəqiqlik,
məlumatların vaxtında olması və onlara bərabər
giriş, göstəricinin uyğunluğu və müqayisəliliyi,
iqtisadi səmərəlilik, respondentlərə düşən
yükün qiymətləndirilməsi və s. məsələlər
öz əksini tapmalıdır. Statistik məhsulun zəif və
güclü tərəflərini təhlil etməyə imkan
verən keyfiyyət məruzələri, həmçinin
statistik istehsalçılar arasında müqayisəni
asanlaşdıracaq.
Metaməlumatların
yayılmasına qoyulan tələblərlə bağlı
BMT–nin Avropa İqtisadi Komissiyasının, Beynəlxalq Valyuta
Fondunun, İqtisadi Əməkdaşlıq və
İnkişaf Təşkilatının və digər beynəlxalq
təşkilatların təlimat və tövsiyələri
komitə tərəfindən araşdırılmış,
milli xüsusiyyətlər nəzərə alınmaqla
müvafiq tövsiyələr hazırlanmış və
hazırda tətbiq olunur.
Bütün
mövcud standartların, modellərin, tövsiyələrin və
yaxşı təcrübələrin
araşdırılması imkan vermişdir ki, Dövlət
Statistika Komitəsi statistik metaməlumatlar sisteminin tətbiqini
məqsədyönlü şəkildə təmin etsin və
nəticədə səmərəli idarə olunan metaməlumatlardan
komitənin özü də daxil olmaqla istifadəçilər
daha yaxşı bəhrələnsinlər.
Qeyd
olunanlar deməyə əsas verir ki, Dövlət Statistika Komitəsində
statistik metaməlumatlar sisteminin strateji idarəçiliyi komitənin
strateji idarəçiliyinə interqasiya olunmuşdur.
Hazırda da statistik metaməlumatlar sistemi idarəçiliyinin
hər mərhələsinin komitə rəhbərliyinin dəstəyi,
həmçinin sahə statistikləri, metodoloqlar, informasiya
texnologiyaları üzrə mütəxəssislərin, bir
sözlə bütün işçi heyətinin komanda şəklində
cəlb olunması əsasında həyata keçirilməsi
uğurla davam etdirilir.
Arif Vəliyev,
Azərbaycan Respublikası Dövlət
Statistika Komitəsinin sədri.
Respublika.- 2013.- 1 mart.- S. 13.