MƏHƏBBƏTƏ
MƏHƏBBƏTLƏ
Azərbaycan oxucusunu yaxşı şeirlə heyrətləndirmək çox çətindir—onun zövqü minilliklərin möhtəşəm milli poeziyası ilə cilalanıb. Ona görə də İradə Əlilinin “Mənim sevgi dünyam” adlı toplusuna nəzər salanda, tanış mövzunun səmimilik təravətini, hissə sədaqət ruhunu, sevdalı xarakterini dəqiq duymaq olur.
Kitab mövzu baxımdan klassik poeziyamızın həmişəyaşar ruhuna çox doğmadır. Formaca tamam fərqlidir ondan, yaxşı olan nəyi varsa ancaq bu günə—müasirliyə bağlıdır. Ona görə də içindəki şeirlərə təkbətək səviyyələri ilə deyil, onların hamısına toplu halında dəyər verilməsi daha doğru və obyektiv olardı. Kitab həvəslə oxunur, səhifələri tez-tez aşırırsan ki, təzə, isti, doğma bir sevgiyə qovuşmağa gecikməyəsən.
Şeirlərin ümumi ruhunda gizli bir giley
də hiss olunur. Amma bu giley daşlaşmayıb,
kövrəkdir, ən
xəfif səmimiyyətin
qarşısında tab gətirə
bilməyəcək dərəcədə
məsumdur. Lirik qəhrəman
məhəbbətdən acıqlı,
sərt, şikayətçi,
tələbkardır, buna
baxmayaraq səmimidir, öz hissinə hörmət edən və həsrətlə vüsal gözləyən
birimizdir. Müəllifin özünəməxsusluğu məhz bu biçimin
içində qərarlaşıb—o,
sanki özü-özünə
şeir yazıb, təəssüfünü, qəzəbini
bildirir, küsür, barışır, sonda yenə məhəbbətin
gücünə pənah
aparır. Bu cür realizə olunmaq İradə Əlili sevgisinin müxtəliflikdən yaranan
vəhdətini poetik sözə xidmətə istiqamətləndirə bilir.
Şair İlyas Tapdığın kitaba ön sözündə oxuyuruq: “...İradə xanımın, doğrudan da, sevgidən kənar mövzusu yoxdur. Bunların hamısı onun üçün Vətən
sevgisi, Ana sevgisi, çağlayan su sevgisi, quşların cəh-cəhi ilə birləşir, bəlkə
də bütün bunlar İradə xanım haqqında ritorik sözlər kimi anlaşılsın, əslində belə deyil... Bircə arzusu var: Dünya
sevgi ilə yatıb, sevgi ilə oyansın”.
Həqiqətən də, İradə Əlili səmimi duyğular şairidir. Onda ictimai
mövzunu poeziyaya gətirmək həvəsi
və niyyəti qəti yoxdur. Müəllifin belə bir demokratizmi heç nədən çəkinmədən
etiraf etmək bacarığına söykənir.
“Bunu yazmaq
olar, bunu isə belə yazmaq olmaz” süni
qadağası yoxdur onda. Ola bilsin,
bu cəhət onun bir qism
oxucunu itirməsinə
səbəb olur, amma bütövlükdə
qazancı sevən könülləri qovuşdurmaq
məmnunluğudur.
Ümumiyyətlə, hər misrasından məhəbbət
daman kitabdakı misra-motivlər həm tanış gəlir, həm də doğma, buna görə də onları müqayisəyə
düzüb fərqləndirmək
yaradıcılıq üçün
meyar deyil. Bu fikrin məntiqinə
görə kitabı bütövlükdə, birnəfəsə
mütaliə etmək
məsləhətdir.
Yeri gəlmişkən, bir məsələyə də
toxunaq: “Mənim sevgi dünyam” kitabı “yaxşı
mahnı sözləri”
kimi öz bəstəkarını gözləyən
toplu kimi də diqqətəlayiqdir.
“Qadın məntiqi”
İradə Əlilinin
şeirlərində çox
güclüdür. Bugünkü rahatsız dünyada “Bir sakit dünya
istəyirəm mən;
Orda çiçəklərin
savaşı olsun”, yaxud “Böyük qəbahətim, ən böyük səhvim; Sənə ürək verdim, ürəksiz qaldım” tipli arzu-ittihamlara kitabda sıx-sıx rast gəlinir.
Müəllifin daxili dialoq—zamanla,
Vətənlə, dostla,
uşaqla-böyüklə, sevgili ilə—forması ilə süjetli şeir, lirik-psixoloji tablo yaratmaq meyli də maraqlıdır:
“Evimin bəzəyi olan şəklinə; Baxıb səndən sənə umub-küsmüşəm”.
Bu tipli fikirlər onun hətta nisgilli şeirlərinin içində də isti ovqatdan işartı
verir, oxucuda təsəlli yaradır, sevdaya inamını çoxaldır: “Özümdə
səni mən, özüm bilmişəm;
Könlüm bu sevdadan yaman gileyli!”.
“Sevirəm Vətənim
Azərbaycanı; Onun
hər guşəsi könül bağımdır”—bu kolorit müəllifin
Sevgi dünyasını
daha da şaxələndirir,
hər həyat anını, hər kiçicik maddiliyi məhəbbətləşdirir.
Kitaba müəllifin
müxtəlif illərdə
qələmə aldığı
bayatılar, uşaq şeirləri də daxildir. Sevgi lövhələrini sözə çəkən
mənsur və mənzum şeirlər isə kitabdakı qafiyəli şeirlərin
başqa biçimdə
davamını xatırladır.
Bu, ovqatın tədricən “sərinləşdiyi”
deyil, poetik fikrin ifadə sərbəstliyindən yaranan
nikbin yaradıcılıq
üsulu kimi diqqət çəkir.
Və müəllifin nə vaxtsa nəsrə keçə biləcək
bir nasir qığılcımına da
sahib olduğu gizlinini
açır.
Kitabda istifadə
olunan şəkillər
məzmunludur, hər biri şeirlərə qovuşaraq lirikliyi artırır.
İradə Əlilinin şeir dünysı Plotonik məhəbbət uzaqlığı
üzərində qurulub. Onun təsəvvür
etdiyi GÖZƏLLİK yaxındadır,
amma problem ona sahib çıxa bilənin yoxluğundadır. Ona görə
də İradə Əlilinin sevda üsyanı, bax bu poeziya ideologiyası
uğrundadır.
Müəllifin şeir yazmaq texnikası sadədir, bəzən hətta qafiyə, üslub, poetik ritm pozuntularına
da rast gəlinir. Lakin bunlar
ötəridir, fikrimizcə,
peşəkar nəşriyyat
redaktoru gələcəkdə
bunları asanlıqla
islah edə bilər.
...Axı təkcə məhəbbət şeirlərilə
həyata əlavə
nə demək olar? “Mənim sevgi dünyam”ın cavabı belə bir ritorik sualı
çox asanlıqla miskinləşdirir:
Sevməyi bacaran qadın—gözəldir!
Sevməyi bacaran kişi—pis
ola bilməz!
Elçin VƏLƏDOĞLU,
Respublika.-2014.-6 may.-S.12.