AZƏRBAYCANI DÜNYAYA
SEVDİRƏN BƏSTƏKAR
Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının VIII qurultayının ilk günü
açılış konsertində Firəngiz Əlizadənin
Heydər Əliyevə həsr olunmuş “İthaf” əsəri
ifa olundu.
Musiqinin gözəlliyi və əzəməti
dinləyiciləri sanki sehirləmişdi. Azərbaycanın
ümummilli lideri, ulu öndər Heydər Əliyevə həsr
olunan bu əsəri dinləyəndən sonra bu böyük
istedad sahibinin sənətkarlıq qüdrətini bir daha dərk
etdim.
Firəngiz Əlizadə çağdaş Azərbaycan
musiqi mədəniyyətinin inkişafında əvəzedilməz
rolu olan bəstəkardır. Bəstəkarın
özünəməxsus, dərin fəlsəfi məzmunu və
yüksək professionallığı ilə seçilən əsərləri
dünyada - ABŞ, İngiltərə, Fransa, Almaniya, Misir,
Türkiyə, Çexiya, Polşa, Rumıniya və başqa
ölkələrdə böyük şöhrət
qazanmışdır və ən yaxşı Qərb
dirijorlarının konsert proqramlarında, musiqili teatrların
repertuarında layiqli yer tutub.
Oxucularda aydın təsəvvür yaranması
üçün Firəngiz xanımın beynəlxalq arenada səslənən
əsərlərini xatırlatmaq istərdim.
Onun musiqisinin dünyanın ən möhtəşəm
konsert salonlarında zəfər yürüşü
1976-cı ildən başlayır. Həmin il F.Əlizadə
İtaliyanın Pezaro şəhərində keçirilən
beynəlxalq festivalda özünün fortepiano
sonatasını ifa edərək beynəlxalq arenada müəllif
və ifaçı kimi ilk uğurunu qazanır.
1979-cu ildə F.Əlizadənin
“Habilsayağı” əsəri ilk dəfə Leninqradda
M.Rastropoviçin yetirməsi, məşhur violonçel
ustası İvan Mozettinin ifasında səslənir və bəstəkarın
yaradıcılıq üslubunun xarakterini dolğun
nümayiş etdirir. Sonrakı illərdə F.Əlizadənin
musiqisi Stokholmda (1982), Varşavada (1983), Berlində (1986),
Londonda (1987), Amsterdamda (1989), Mexikoda (1989), Dausburqda (1991)
keçirilən beynəlxalq musiqi festivallarında ifa olunur və
müəllifinə müasir dünya musiqisinin ən parlaq
simalarından biri şöhrətini qazandırır.
1992-ci ildə F.Əlizadə Türkiyə Mədəniyyət
Nazirliyinin sifarişi ilə Mərsin şəhərində
opera və balet teatrının açılışı
üçün “Boş beşik” baletini yazır, 1993-cü
ilin yanvarında teatrın açılışı və əsərin
ilk tamaşası olur.
1993-cü ildə Nyu-Yorkun məşhur Linkoln mərkəzində
San-Fransiskonun dünya şöhrətli “Kronos” qrupunun
ifasında F.Əlizadənin “Muğamsayağı” əsərinin
premyerası keçirilir.
1999-cu ildə F.Əlizadə rəsmi qonaq
statusu ilə İsveçrənin Lüsern şəhərində
keçirilən beynəlxalq musiqi festivalına dəvət
olunur və qadın bəstəkarlar içərisində ilk
olaraq “baş bəstəkar” fəxri tituluna layiq
görülür. Həmin festivalın
proqramına F.Əlizadənin səkkiz əsəri daxil edilir
və bəstəkarın iki yeni əsərinin - “İpək
yolu” instrumental əsərinin və Nazim Hikmətin sözlərinə
bəstələnmiş “Ölməzliyə səyahət”
vokal kompozisiyasının premyerası keçirilir.
Həmin il Almaniyada nəşr olunan “Musik Texte”
musiqi jurnalı özünün 100-cü, yubiley nömrəsini
bütövlükdə F.Əlizadəyə həsr edir. Alman
rejissoru Valdemar Ştayn F.Əlizadəyə həsr olunmuş
“Azərbaycanlı maestro” sənədli filmini çəkir.
2000-ci ildə F.Əlizadə dünya şöhrətli
violonçel çalan Yo-Yo Manın “İpək yolu”
transkontinental layihəsində özünün dörd
kompozisiyası ilə iştirak edir. Bu sıraya daxil olan Nəsiminin
sözlərinə yazılmış “Dərviş” əsəri
muğam ustası Alim Qasımovun iştirakı ilə səslənərək
layihənin ən uğurlu əsəri hesab olunur.
İtaliyanın “Cakonda” teatrında F.Əlizadənin
A.S.Puşkinin sözlərinə bəstələnmiş
“Gözəllik hakimiyyəti” vokal kompozisiyası məşhur
ingilis muğənnisi C.Ceymsin ifasında ilk dəfə səslənir.
Az sonra İsrailin Təl-Əviv şəhərində
keçirilən beynəlxalq festivalın yekunu olaraq
F.Əlizadənin müəllif konserti təşkil olunur.
2002-2006-cı illər ərzində
Nyu-York, Milan, Turin, London, Berlin, Hamburq, Lüsern, Şürix,
Bern, Tokio, Seul, Şanxay, Sinqapur, Vyana, Zalsburq, Antverpen,
Amsterdam, Oslo şəhərlərində F.Əlizadənin
müəllif konsertləri keçirilir. 2005-ci ildə
UNESCO-nun 60 illik yubileyi münasibətilə Parisdə
keçirilən konsertdə F.Əlizadənin Şərq və
Qərb musiqi ənənələrinin sintezini əks
etdirən “Çarpazlaşma” əsəri ilk dəfə ifa
olunur. Bu əsərin ifasında müəllif həm
də pianoçu və dirijor kimi çıxış edir.
2006-cı ildə Vyanada Volfqanq Amadey Motsartın 250 illik
yubileyinə həsr olunmuş konsertdə F.Əlizadənin
unudulmaz bəstəkarımız Tofiq Quliyevin xatirəsinə
həsr etdiyi “Abşeron kvinteti” əsəri səslənir.
Xarici ölkələrin məşhur musiqi
kollektivlərinin sifarişi ilə yazılmış və
ifa olunmuş əsərlərindən: Violonçel
üçün “Oyan!” (Paris, 2005), Kvintet
üçün “Xəzər” (Nyu-York, 2006), fleyta, klarnet,
skripka və zərb alətləri üçün “Atəş”
(Sietl, 2006), “Optical İdentity” baleti (Sinqapur, 2007), Misteriya “Al
Kamandcaty” (Roma, 2007), skripka üçün “Dastan” (Ausburq,
2007), fortepiano, violonçel və kamera orkestri
üçün “Dəniz” (Bern, 2008), “Your name means the Sea”
operası (Hyuston, 2011), xanəndə, flamenko ifaçısı
və ansambl üçün “Mugflagamenco” (Amsterdam, 2011),
Skripka və fortepiano üçün “İmpuls” (ABŞ,
2012), fortepiano üçün “Landscape” (Fransa, 2012) və s.
qeyd etmək olar.
Məşhur amerikalı skripkaçı,
meqastar Hillari Hanın Firəngiz Əlizadənin əsəri
də daxil olan “Deutsche Grammafon” albomu 2014-cü ildə
“İlin ən yaxşı kamera musiqisi” nominasiyasında
“Grammy” mükafatına layiq görülüb. Azərbaycan bəstəkarlıq
məktəbi tarixində Firəngiz Əlizadə bu
mükafatı alan ilk bəstəkardır.
Bu ilin fevral ayında ABŞ-da məşhur “San
Fransisko” “Art Center”də “Kronos” festivalı çərçivəsində
bəstəkarın “Rəqs” əsərinin premyerası
keçirilib. “Kronos” Kvarteti tərəfindən ifa edilən
bu yeni əsər tamaşaçıların gurultulu
alqışları ilə qarşılanıb. Kvartetin “Gələcək
üçün əlli” adlı eksklüziv proqramı
üçün yazılmış əsər, Azərbaycanda
qədim zamanlardan bu günümüzə qədər gəlib
çatan müxtəlif rəqs ritmlərini özündə
təcəssüm etdirir. Azərbaycan musiqi tarixində Firəngiz
Əlizadə yeganə bəstəkardır ki, “Kronos” Kvarteti
onun əsərlərini tez-tez repertuarına daxil edərək,
ona yeni-yeni musiqilər bəstələməyi sifariş
verir.
Almaniyanın Koburq şəhərinin
“Landestheater” teatrının səhnəsində isə Firəngiz
xanımın bəstələrindən ibarət “Gizli hadisələr”
adlı balet uğurla təqdim edilib. Bu şəhərin opera
və balet teatrının repertuarına daxil edilmiş balet səhnəyə
Mark Makkleyn, Tara Yipp və Poşenq Yeh tərəfindən
qoyulub.
Aprel ayında Hollandiyada “Amsterdam Royal
Concertgebouw” konsert salonunda premyerası keçirilən “Nəsimi
passion” əsərindən dünyanın musiqi ictimaiyyəti və
KİV-lər bu gün də heyranlıqla söz
açır.
Bu sadaladıqlarım Firəngiz Əlizadənin
bəstəkarlıq yaradıcılığının az bir
hissəsidir.
Firəngiz Əlizadə bu gün dünyada
müasir musiqinin ən görkəmli nümayəndəsi
hesab edilir. Çünki onun yaradıcılığı
dünya mədəniyyətinin güzgüsüdür. Onun
dünya musiqi tarixinə verdiyi əsas töhfələrdən
biri Azərbaycan musiqi ənənələri ilə Qərb
musiqisini böyük ustalıqla üzvi surətdə birləşdirmək,
sintezini yaratmaqdır. Firəngiz xanımın sənətini
çox yüksək qiymətləndirən M.Rastropoviç
onun haqqında deyir: “Bütün dünya tərəfindən
tanınan istedadlı bəstəkar Firəngiz xanım həm
də öz dövlətininn layiqli vətəndaşıdır,
əsl azərbaycanlıdır”.
“Azərbaycan bəstəkarı mədəniyyətlərin
dialoquna, Şərq və Qərbə xas mənəvi dəyərlərin
qarşılıqlı mübadiləsinə və bir-birini
tamamlamasına böyük töhfə vermişdir. O öz musiqisində Qərb bəstəkarlıq məktəbi
ilə Şərqin zəngin irsi olan muğamın təsirli
sintezinə nail olmuşdur”,- bu fikirlər isə uzun illər
Firəngiz Əlizadə ilə əməkdaşlıq edən
Hamburq Beynəlxalq Musiqi Nəşriyyatının təmsilçisi
doktor Hans Sikorskiyə məxsusdur.
Bu gün haqlı olaraq Firəngiz Əlizadəni
dünyanın ən məşhur bəstəkarlarından
biri adlandırırlar. Mən isə deyərdim
ki, Firəngiz xanım dünyanın sülh bəstəkarıdır.
Çünki onun əsərləri üçün sərhəd
yoxdur. İstər amerikan, alman, fransız, istər rus, eləcə
də türk qardaşlarımız bu bəstəkarı
özününkü hesab edir və onun əsərlərinə
böyük məmnunluq hissi ilə qulaq asırlar. Bu bəstəkar
üçün ən vacib və ən sevindirici bir
haldır.
Əlbəttə ki, yaradıcılıq sahələri
ilə yanaşı, Firəngiz Əlizadənin musiqi-ictimai fəaliyyətindən
də ayrıca danışmağa dəyər. Belə ki, o, respublikanın musiqi-ictimai həyatında
önəmli rolu olan görkəmli musiqi xadimidir. 1974-cü
ildən SSRİ və Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının üzvü olan F.Əlizadə 1979-cu ildə
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı İdarə heyətinin
katibi, 2007-ci ildə Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının sədri seçilib. Daha sonra –
2012-ci ildə İttifaqın üzvləri onu yekdilliklə
yenidən sədr seçdilər və bu günə kimi həmin
vəzifədə fəaliyyətini uğurla davam etdirir.
Onu da demək istərdim ki, Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqı yarandığı gündən musiqi mədəniyyətinin
inkişafında çox əhəmiyyətli rol oynayır. Bu
təşkilatın başında həmişə
böyük sənətkarlar, şəxsiyyətlər
dayanıb. Üzeyir Hacıbəylidən sonra İdarə heyətinin
sədrləri görkəmli bəstəkarlar - Səid
Rüstəmov, Qara Qarayev, Tofiq Quliyev olublar. Bu ənənə
bu gün də davam edir. Bəstəkarlar
İttifaqının İdarə heyətinin sədri Firəngiz
Əlizadə təşkilatın işinin daha səmərəli
qurulmasına böyük əmək sərf edir.
Bu gün Firəngiz Əlizadənin
başçılıq etdiyi musiqiçilərimizin ən
nüfuzlu təşkilatı olan, möhkəm ənənələrə
və zəngin tarixə malik Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqı respublikanın musiqi həyatında öndə
gedir, yüksək bədii səviyyənin saxlanılması
istiqamətində öz sözünü deyir. Bəstəkarlarımızın dəyərli əsərləri
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının xətti ilə
festivallarda, plenumlarda, baxışlarda, konsertlərdə səsləndirilir,
onların kompakt diski və albomları buraxılır, son nəticədə
professional musiqimiz yeni töhfələrlə zənginləşir.
Həmçinin, Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının təşəbbüsü ilə
tanınmış bəstəkarlar və
musiqişünasların həyat və
yaradıcılığından bəhs edən kitabçalar
nəşr olunur.
Yeri gəlmişkən qeyd etməliyəm ki,
Azərbaycanda keçirilən bir çox musiqi tədbirlərinin
təşkilində F.Əlizadənin rolu böyükdür. Bilavasitə Azərbaycanın Birinci vitse-prezidenti,
Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, UNESCO-nun və İSESCO-nun
xoşməramlı səfiri Mehriban Əliyevanın təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə keçirilən “Muğam Aləmi”
Beynəlxalq Muğam Festivallarında bədii rəhbər
kimi konsert proqramlarının, elmi simpoziumların təşkili,
nəşrlərin hazırlanmasında Firəngiz
xanımın böyük əməyi vardır. Eyni zamanda,
“İpək yolu” Beynəlxalq Musiqi Festivalını da
xüsusi qeyd etmək istərdim. Bu möhtəşəm
festivalın əsas məqsədi qədim dövrlərdən
Azərbaycan şəhərlərindən keçən tarixi
“İpək yolu”nun əhatə etdiyi Şərq və Qərb
mədəniyyətinin qarşılıqlı əlaqələrini
daha da genişləndirməkdən ibarətdir. Konsertlərin
Şəkidə keçirilməsi bu musiqi proqramlarına
xüsusi rəngarənglik, poetiklik və gözəllik bəxş
edir.
Bir neçə gün əvvəl – mayın
28-də Respublika Gününü qeyd etdik. Həmin gün həm
də Firəngiz xanımın doğum günü kimi əlamətdar
hadisə olaraq musiqi təqvimimizə daxil oldu. Özü də
yubiley doğum günü. Və mayın 28-i musiqi ictimaiyyətinə
ikiqat bayram sevinci yaşatdı.
Həyatı boyu yaradıcılıq
axtarışında olan Firəngiz xanım bu gün də ənənəsinə
sadiqdir. O, Azərbaycanı, doğma Vətənini
böyük məhəbbətlə sevir və ona vicdanla xidmət
edir. İnanırıq ki, onun əsərlərinin sədası
bundan sonra da dünyanın ən məşhur konsert salonlarından
gələcək.
İltifat HACIXANOĞLU.
Respublika.-
2017.- 3 iyun.- S.6.