Azərbaycan
təhsil sisteminin təkmilləşdirilməsi prioritet məsələdir
Yaşadığımız əsrdə təhsilin
qarşısında duran ən aktual problemlərdən biri
şəxsiyyətin formalaşdırılması məsələsidir. Bu barədə
zaman-zaman müxtəlif fikirlər söylənilmiş və
fərqli nəzəriyyələr yaranmışdır.
Danılmaz bir faktdır ki, təhsil tək-tək
insanları deyil, bütöv bir xalqı dəyişdirə
bilən ən böyük amildir. Məhz
bu səbəbdən dünyanın hər bir ölkəsi təhsilin
inkişafına böyük önəm verir. Təsadüfi deyildir ki, Azərbaycan dövləti də
milli təhsilimizin inkişafını daim diqqət mərkəzində
saxlayır. Bu sahədə ən
böyük məsuliyyət də, ən böyük yük
də məhz Təhsil Nazirliyinin üzərinə
düşür, desək, yəqin ki, yanılmarıq.
Hər il olduğu kimi, 2016-cı ildə də Azərbaycan
təhsilinin təkmilləşdirilməsi, onun dünyanın
mütərəqqi təhsil sisteminə inteqrasiyası istiqamətində
işlər uğurla davam etdirilmiş, böyük nailiyyətlər
qazanılmışdır. Bu yaxınlarda nəfis
tərtibatla nəşr olunmuş “Azərbaycan Respublikası
Təhsil Nazirliyi. İllik hesabat. 2016” adlı kitab da bu mənada böyük maraq
doğurur. Belə ki, kitabda nazirliyin ötən il ərzində fəaliyyəti, görülən
işlər, qazanılan uğurlar barədə
ayrı-ayrı bölmələrdə geniş məlumat
verilir. Statistik göstəricilər fonunda milli
təhsilimizin inkişafının ümumi mənzərəsi
əks olunur. Hər kəs üçün maraqlı
olacağını nəzərə alaraq kitabdan bəzi məqamları
oxucuların diqqətinə çatdırırıq:
Milli təhsilimizin
inkişafı daim diqqət mərkəzindədir
Azərbaycan
təhsilinin inkişafında böyük xidmətləri olan
ulu öndərimiz Heydər Əliyevin ölkəyə rəhbərliyinin
bütün dövrlərində həyata keçirilən tədbirlər
nəticəsində milli təhsil sistemində əhəmiyyətli
dəyişikliklər baş vermiş, onun inteqrasiyası istiqamətində
zəruri addımlar atılmış, bu da ümumən təhsilin
forma və məzmunca zənginləşməsinə, yeni təlim
texnologiyalarının tətbiqinə imkan
yaratmışdı. Bununla bağlı ulu öndər deyirdi:
“Hər bir xalqın səviyyəsini onun bilik səviyyəsi
müəyyən edir. Bilik səviyyəsinə də nail
olmaq üçün təhsil daim mövcud olmalıdır və
o, ardıcıl surətdə inkişaf etməlidir. Biz buna nail olmuşuq və ümidvaram ki, bundan
sonra da bu məsələ diqqət mərkəzində
olacaqdır. Biz gələcəkdə Azərbaycan təhsilinin
daha da təkmilləşməsinə, keyfiyyətinin yüksəlməsinə
nail ola biləcəyik”.
Sevindirici haldır ki, Azərbaycanda dinamik iqtisadi
inkişafın sürətləndirilməsinə, cəmiyyət
həyatının bütün sahələrində mütərəqqi
islahatların aparılmasına böyük önəm verən
Prezident İlham Əliyev elm və təhsilin problemlərini də
diqqət mərkəzində saxlayaraq ulu öndərin bu sahədə
müəyyənləşdirdiyi prioritetlərin də
varisliyini təmin edə bildi.
Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin bu sahəyə diqqətlə
yanaşması, dövlət büdcəsinin vəsaitlərinin
ildən-ilə artması təhsil sahəsində məhz
maliyyə çatışmazlığı səbəbindən
uzun illərdən bəri yığılıb qalmış
bəzi problemlərin həlli məsələsini
aktuallaşdırdı, dövlət investisiyalarının həcmcə
artımını təmin etdi, bu sahənin dünya
standartları səviyyəsinə qalxmasına geniş imkanlar
yaratdı, Azərbaycanda ölkənin gələcək
inkişaf modelinin və insan kapitalının
formalaşmasına xidmət edən ümumtəhsil hərəkatı
başlandı.
Ölkədə
təhsilin səviyyəsinin müasir standartlara
uyğunlaşdırılması, milli təhsilimizin
inkişafı istiqamətində görülən işlərə
yüksək dəyər verən dövlət
başçısı demişdir: “Azərbaycanda təhsil
sisteminin təkmilləşməsinə çox böyük
diqqət göstərilir. Təhsil bizim gələcəyimizdir.
Təhsilin səviyyəsi ölkəmizin
perspektivlərini müəyyən edəcəkdir. Biz inkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsini
yaxşı bilirik və görürük ki, o ölkələr,
sözün əsl mənasında, inkişaf edir ki, orada təhsilin
səviyyəsi yüksəkdir. Biz
çalışırıq ki, Azərbaycanda bu sahəyə
daim diqqət göstərilsin, praktiki tədbirlər
görülsün, həm təhsil sisteminin maddi-texniki bazası
güclənsin, eyni zamanda və ən önəmlisi təhsilin
keyfiyyəti artsın. Həm orta, həm də ali məktəblərdə bu proses
ardıcıllıqla, vahid sistem şəklində
aparılmalıdır və aparılır”.
Təhsil biliklərin əldə edilməsi və fəaliyyətdə
tətbiqi üçün ən vacib amildir. Məhz
intellektual potensialın formalaşdırılmasında, maddi sərvətlərin
insan kapitalına çevrilməsində də təhsilin
müstəsna əhəmiyyəti var. İstənilən cəmiyyətin
taleyi ilk növbədə onun üzvlərinin inkişaf səviyyəsindən
asılıdır, istedadlı, yüksək təhsilli, iradəli
şəxslərdən ibarət cəmiyyət daha mükəmməl
ümumi yaşayış formaları yaradır və
inkişaf edir. Azərbaycan Respublikası Prezidenti
İlham Əliyevin uzaqgörənliklə söylədiyi:
“Biz maddi dəyərlərimizi, iqtisadi potensialımızı
insan kapitalına çevirməliyik. Çünki
insanın savadı, biliyi onun gələcək həyatını
müəyyən edir, ölkənin hərtərəfli
inkişafına xidmət edir” —kimi konseptual müddəaların
əsasında da məhz həmin yanaşma dayanır.
Söylənən bu fikirlərin
reallaşdırılmasında isə ən böyük məsuliyyət
təhsil sisteminin üzərinə düşür. Bu məsuliyyəti
düzgün qiymətləndirən təhsil naziri Mikayıl
Cabbarovun da dediyi kimi: “Çünki məhz Təhsil
Nazirliyinin başlıca missiyası vətəndaşa məktəbəqədər
təhsildən başlayaraq ali təhsilədək
xidmət etməkdən ibarətdir. Bu günün gəncinin
gələcəyin faydalı vətəndaşı olması
üçün həm mənəvi, həm də vətənpərvər
ruhda yetişdirməyi özünün ali
məqsədi hesab edən müasir təhsil, təlim və tərbiyə
sistemi formalaşdırılmalıdır. Bu məqsədlə
ölkə başçısının 2013-cü ildə
imzaladığı “Azərbaycan Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə Dövlət Strategiyası” qeyd
olunan hədəflərə nail olunması üçün
“yol xəritəsi” hesab olunur”.
Məktəbəqədər
təhsil
vahid təhsil
sisteminin
ilk pilləsidir
Məktəbəqədər təhsil uşaqların
intellektual, fiziki və psixoloji inkişafında, potensial
imkanlarının üzə çıxarılmasında, məktəbə
hazırlanmasında, onlarda mədəni keyfiyyətlərin,
müstəqillik, yaradıcılıq, təşəbbüskarlıq
hisslərinin və həyati bacarıqların
formalaşmasında mühüm rol oynayır. Maddi sərvətlərin
insan kapitalına çevrilməsinin təməli məhz məktəbəqədər
təhsil müəssisələrində qoyulur. Bu səbəbdən də məktəbəqədər
təhsil sisteminin inkişafı Azərbaycan
Respublikasının dövlət təhsil siyasətinin
strateji istiqamətlərindən birini təşkil edir və
bu sahəyə xüsusi diqqət yetirilir. Belə ki, 2015-ci ildə 5 yaşlı uşaqlar
üçün məktəbəhazırlıq proqramı təşkil
edilmiş, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarına
əsasən 2016-2017-ci tədris ilindən başlayaraq, 2020-ci
ilədək uşaqların məktəbəhazırlıqla
əhatə olunma səviyyəsinin mərhələlərlə
90 faizə çatdırılmasını təmin etmək
üçün zəruri tədbirlərin həyata
keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur.
Qeyd olunan proqram 2015-ci ildə bütün 5 yaşlı
uşaqların 24 faizini əhatə edirdisə, 2016-cı ildə
bu göstərici 55 faizə çatmışdır.
Məktəbəqədər
təhsilin uşaqların məktəbdəki bilik və
bacarıqlarının göstəricilərinə və gələcək
nailiyyətlərinə necə təsir etməsi məsələsi
beynəlxalq təcrübədə öyrənildiyi kimi,
ölkəmizdə həyata keçirilən 5 yaşlı
uşaqların məktəbəhazırlıq
proqramının nəticələri də Təhsil Nazirliyi tərəfindən
təhlil edilmiş, tədqiqat aparılan 89 pilot məktəbdə
I sinif şagirdlərinin bilik səviyyəsi qiymətləndirilmiş
və nəticə şagirdlərin hazırlıq qrupunda
iştirak etməsi faktı ilə müqayisə
edilmişdir.
Təhlillər
onu göstərmişdir ki, Təhsil Nazirliyinin təşkil
etdiyi məktəbəhazırlıq pilot qruplarında
iştirak etmiş I sinif şagirdlərinin bilik səviyyələri
digər müəssisələrdə hazırlıq
keçmiş şagirdlərdən, məktəbə
hazırlıqsız daxil olan şagirdlərdən də
yüksək olmuşdur.
Aparılan tədqiqatın nəticələri bir daha
onu sübut etdi ki, yaxşı təşkil olunmuş məktəbəqədər
təhsil gələcəkdə sosial davranış, yüksək
akademik qiymətlər, həmçinin yüksək təhsil
dərəcəsi əldə etmək də daxil olmaqla,
uzunmüddətli inkişafa səbəb olur. Bütün
bunları nəzərə alaraq, Təhsil Nazirliyinin təklifləri
əsasında respublikanın bütün bölgələrinin
dövlət ümumtəhsil müəssisələrində
dövlət büdcəsi vəsaiti hesabına məktəbəhazırlıq
qrupları yaradılmışdır.
Beləliklə,
2016-2017-ci tədris ilində respublikanın 2,795 ümumtəhsil
məktəbində 4.410 qrupda 86.970 nəfər uşaq məktəbəhazırlıq
təhsilinə cəlb edilmişdir.
Ümumi
təhsil: islahatlar və perspektivlər
Əvvəlki illərdə olduğu kimi, 2016-cı ildə
də ümumi təhsilin inkişafı istiqamətində
mühüm işlər həyata keçirilmiş və
ayrı-ayrı sahələrdə böyük uğurlar əldə
olunmuşdur.
İlk növbədə təmayüllü məktəblərin
şəbəkəsi genişləndirilmişdir. Belə
ki, 2015-2016-cı tədris ilində 58 məktəbdə 176
sinif komplektində təxminən 3.700 nəfərə
yaxın şagird X sinifdə təmayüllər üzrə
tədrisə cəlb olunmuş, 2016-2017-ci tədris ilindən
Azərbaycanın 5 şəhər və 36 rayonunun 124 məktəbində
təhsilin təmayüllər üzrə təşkilinə
başlanılmışdır. Hazırda 324
sinifdə 7.268 şagirdə tam orta təhsil təmayüllər
üzrə tədris olunur. Müəyyən olunmuş
pilot məktəblər müvafiq təmayüllər üzrə
tədris planı və fənn proqramları ilə təmin
edilmişdir.
Diaqnostik qiymətləndirmə müəllimlərin
bilik və bacarıqlarının artırılması, tədrisin
keyfiyyətinin yaxşılaşdırılmasında
böyük əhəmiyyət kəsb edir. 2015-2016-cı illərdə
Bakıda keçirilən diaqnostik qiymətləndirmədə
28.758 nəfər, ölkənin 12 bölgəsində isə
26.290 müəllim iştirak etmişdir. 2016-cı ilin iyun
ayı ərzində müəllimlərin iş yerinin dəyişdirilməsi
üzrə müsabiqə keçirilmiş və bu
müsabiqədə 1.621 nəfər iştirak etmişdir ki,
bu da əvvəlki ildəkindən 714 nəfər çox
olmuşdur.
Müəllimlərin işə qəbulu üzrə
müsabiqəyə də maraq artmışdır. Sözügedən
müsabiqənin nəticələrinə əsasən bu il kənd məktəblərinə işə
düzələn 1.758 nəfər gənc mütəxəssisə
Nazirlər Kabinetinin qərarına uyğun olaraq, həvəsləndirmə
tətbiq edilmişdir. Ötən il həvəsləndirmə
tədbirləri 1.735 müəllimə şamil olunmuşdu.
Müəllimlərə mütəmadi dəstək vermək,
onların inkişafını təmin etmək, müəllim
fəaliyyətinə nəzarət etmək, təkmilləşməyə
ehtiyacı olan müəllimləri müxtəlif təlimlərə
göndərmək, təcrübəli müəllimlərin
yeni gələn müəllimlərə kömək göstərməsi
üçün şərait yaratmaq ümumtəhsil müəssisələri
rəhbərlərinin birbaşa vəzifəsidir. Təhsil Nazirliyi
2013-2014-cü tədris ilindən başlayaraq, hər il təhsilin keyfiyyətinin
artırılması, təhsilin idarə olunmasının təkmilləşdirilməsi
məqsədilə məktəb rəhbəri olmaq istəyən
müəllim və direktor müavinləri üçün təlimlər
təşkil edir.
2016-cı ildə ölkənin müxtəlif
rayonlarından ümumilikdə 180 nəfər bu təlimlərdə
iştirak etmiş və onlardan 27 nəfər direktor vəzifəsinə
təyinat almışdır.
Ölkənin
şəhər və rayonlarının ümumtəhsil məktəblərində
vakant olan məktəb direktoru vəzifəsinə seçimin
obyektiv, şəffaf aparılması, səriştəli,
peşəkar, müasir idarəetmə bacarıqlarına
malik şəxslərin seçilməsi, bu işin daha səmərəli
tənzimlənməsi məqsədilə Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyinin təsdiq etdiyi qaydalara əsasən
cari ilin aprel ayında müsabiqə elan edilmiş, müsabiqədə
iştirak edən 1.591 nəfərdən 208 namizəd
seçdiyi vakant yer üzrə direktor vəzifəsinə
işə qəbul edilmişdir.
Beynəlxalq təcrübə göstərir ki, müəllimlərin
yetişməsi üçün nə qədər səy
göstərilərsə, təhsilin də səviyyəsi o qədər
yuxarı olar.
Bu mənada 500 və yuxarı bal toplayan
abituriyentlərin müəllimlik ixtisasını seçməsinə
təşviq olunması məqsədilə Təhsil
Nazirliyinin həyata keçirdiyi tədbirlər də öz
müsbət nəticəsini verməkdədir. Əgər
2015-ci ildə müəllimlik ixtisasını 697 nəfər
seçmişdisə, 2016-cı ildə onların sayı 977
nəfər olmuşdur. Bu isə öz
növbəsində 40 faiz artım deməkdir.
2016-cı
ildə respublika və beynəlxalq fənn olimpiadalarında
iştirak edən şagirdlərin də, qazanılan
medalların da sayı artmış “Sağlam təhsil –
sağlam millət” layihəsi uğurla davam etdirilmiş, “Məktəblinin
dostu” pilot layihəsinə start verilmişdir. Qeyd edək ki, Təhsil
Nazirliyi və Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Vətəndaşlara Xidmət və Sosial
İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyi ilə birgə
həyata keçirilən “Məktəblinin dostu” layihəsi təhsilin
idarə edilməsinin təkmilləşdirilməsi, valideynlərin
ümumtəhsil müəssisələrinin həyatında
daha yaxından iştirakını təmin etmək məqsədilə
təşkil olunmuşdur.
İnklüziv təhsil. Bu, sağlamlıq
imkanları məhdud şəxslərin təhsilidir. “İnklüziv təhsil” modeli xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan uşaqların təhsili ilə
yanaşı, onların həyata transformasiyasını və
inkişafını nəzərdə tutur. Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan
uşaqların sağlam uşaqlarla birlikdə təhsil alması
onları cəmiyyətdən və yaşıdlarından təcrid
olunmaqdan xilas edir, onların həyata inteqrasiyasına,
inkişafına və hüquqlarının təmin
olunmasına kömək edir.
Bu məqsədlə 2016-cı ildə xüsusi təhsil
sistemində interaktiv proseslər həyata keçirilmiş və
xüsusi qayğıya ehtiyacı olan uşaqların
yaradıcılıq potensialının inkişafı sahəsində
inklüziv təlimin keyfiyyətinin yüksəldilməsi
istiqamətində səmərəli işlər
görülmüşdür. İlk növbədə əlilliyi
olan uşaqların ümumi təhsilə cəlb olunması məqsədilə
pilot məktəblərin sayı
artırılmışdır.
Ümumiyyətlə,
respublikada sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlardan
9.355 nəfəri evdə, 2.558 nəfəri xüsusi məktəblərdə,
2.725 nəfəri isə xüsusi internat məktəblərində
təhsilə cəlb olunmuşdur.
Ötən
il “Azərbaycan Respublikasında dövlət uşaq müəssisələrindən
uşaqların ailələrə verilməsi
(De-institusionalizasiya) və alternativ qayğı Dövlət
Proqramı” çərçivəsində Təhsil
Nazirliyinin müvafiq qurumlarla işi gücləndirilmiş,
dövlət məktəblərində ingilis dilində
danışıq qabiliyyətlərinin inkişaf etdirilməsi
(SPEX), “Məktəb İcma Qurumları” layihələrinin
davamlılığı təmin olunmuş, “Sabahın alimləri”,
“Ədəbiyyat biliciləri”, “Ən yaxşı təqdimat”
və s. kimi layihələrin əhatə dairəsi genişləndirilmiş,
şagirdlərin məktəbdənkənar fəaliyyəti
istiqamətində rəngarəng tədbirlər həyata
keçirilmişdir.
İlk
peşə-ixtisas təhsili
ixtisaslı kadr hazırlığını
təmin
edir
Son illər
ölkəmizdə dinamik inkişaf edən iqtisadiyyatın bir
çox sahələrinin ixtisaslı kadrlarla tələbatının
dolğun ödənilməsi, əhaliyə göstərilən
texniki peşə xidmətlərinin beynəlxalq tələblər
səviyyəsində qurulması və s. ölkəmizdə
peşə təhsilinin inkişafı məsələlərini
də gündəmə gətirmişdir.
İlk
peşə-ixtisas təhsili sahəsində peşə
hazırlığının səmərəliliyini
artırmaq və rəqabətqabiliyyətli ixtisaslı kadrların
hazırlanmasını təmin etmək məqsədilə
2016-cı ildə Təhsil Nazirliyi yanında Peşə Təhsili
üzrə Dövlət Agentliyi yaradılmış, müxtəlif
istiqamətlər üzrə ixtisaslaşmış Bakı
Dövlət Peşə Təhsili Mərkəzləri və
Gəncə Dövlət Peşə Təhsil Mərkəzləri
təşkil edilmişdir.
Eyni
zamanda “Azərbaycan Respublikasında ilk peşə-ixtisas təhsilinin
inkişaf Konsepsiyası”nın, Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin “Milli iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas
sektorları üzrə strateji yol xəritəsinin
başlıca istiqamətləri”nin təsdiqi və bundan irəli
gələn məsələlər haqqında 16 mart
2016-cı il tarixli sərəncamına əsasən “Azərbaycan
Respublikasında Peşə təhsili və təlimi sektorunun
Strateji Yol Xəritəsi”nin nazirliyin müvafiq bölmələri
ilə birlikdə “Dövlət və bələdiyyə tərəfindən
yaradılan ilk peşə-ixtisas təhsili müəssisələrinin
nümunəvi nizamnaməsi”nin və “Azərbaycan
Respublikasında ilk peşə-ixtisas təhsilinin Dövlət
standartları”nın yeni layihələri
hazırlanmışdır.
2016-2017-ci
tədris ilində Nazirlər Kabineti tərəfindən
dövlət ilk peşə-ixtisas təhsili müəssisələrinə
154 ixtisas üzrə 18.820 nəfər şagird qəbulu
planı müəyyən edilmiş, əmək
bazarının tələbatını daha dolğun təmin
etmək məqsədilə təhsil nazirinin müvafiq əmri
ilə 15 yeni ixtisas “İlk peşə ixtisas təhsili üzrə
ixtisasların təsnifatı”na əlavə edilmişdir.
İlk peşə-ixtisas təhsilinin ictimai statusunun
yüksəldilməsi, inkişafı və təhsilin məzmununun
təkmilləşdirilməsi istiqamətində bir sıra
layihələr həyata keçirilmiş, beynəlxalq əməkdaşlıq
genişləndirilmişdir.
Ali və
orta-ixtisas təhsil
sistemi
yeniləşir
2005-ci ildə Azərbaycan Bolonya prosesinə qoşulandan
sonra Avropa təhsil məkanına inteqrasiyanı təmin etmək
məqsədilə böyük işlər
görülmüşdür. Ali təhsildə
aparılacaq islahatların konturları yenidən müəyyənləşdirilmiş,
bakalavr hazırlığının məzmununa və səviyyəsinə
qoyulan minumum dövlət tələblərinin strukturu təsdiq
olunmuş, yeni nəsil dövlət təhsil standartları
işlənib hazırlanmış, “Ali təhsil müəssisələrində
kredit sistemi ilə tədrisin təşkili barədə
nümunəvi əsasnamə” təsdiq edilmişdir.
Götürülmüş öhdəliklərin həyata
keçirilməsi istiqamətində tədbirlər əvvəlki
illərdə olduğu kimi, 2016-cı ildə də davam
etdirilmişdir.
2016-cı ilin sentyabrında Azərbaycan Dövlət
Neft və Sənaye Universitetinin nəzdində Fransa-Azərbaycan
Universiteti fəaliyyətə başlamışdır. Hazırda
universitetdə kimya mühəndisliyi, kompüter elmləri,
geofizika mühəndisliyi, neft-qaz mühəndisliyi
ixtisasları üzrə kadr hazırlığı
aparılır.
2015-ci
ilin sentyabr ayından fəaliyyətə başlayan və Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyi tərəfindən həyata
keçirilən “Ali təhsil sisteminin Avropa Ali Təhsil Məkanına
inteqrasiyasının inkişafı üzrə Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyinə dəstək” adlı
Tvinninq layihəsinin məqsədi Avropa ali
təhsil məkanının standartlarına inteqrasiya yolu ilə
ölkəmizin ali təhsil sisteminin gücləndirilməsidir.
Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyinin və
digər aidiyyəti qurumların institusional potensialının
artırılması əsas hədəf seçilmişdir.
Əsas tərəfdaşlar kimi Azərbaycan Respublikası
Təhsil Nazirliyi, Finlandiya Təhsilin Qiymətləndirilməsi
Mərkəzi və Estoniya Ali Təhsildə Keyfiyyətin təmin
olunması üzrə Agentliyi çıxış edir. Tvinninq layihəsinin
2017-ci ilin avqustuna qədər davam etməsi və layihə
çərçivəsində dörd fəaliyyət sahəsi
üzrə konkret nəticələrin əldə olunması
gözlənilir.
Təhsil
Nazirliyinin 2015-ci ilin dekabrında “Thomson Reuters” şirkəti
ilə imzaladığı müqaviləyə əsasən
iki qurum arasında əməkdaşlıq davam etdirilmiş,
bu, Azərbaycanın 40 ali təhsil müəssisəsini
əhatə etmişdir. Dünyanın ən
tanınmış elmi-analitik informasiya təminatçısı
olan “Thomson Reuters” şirkəti ilə əməkdaşlıq
rəqabətqabiliyyətli insan kapitalının
hazırlanması siyasətinə əsaslanır və
ölkəmizin inkişaf konsepsiyasına dəstək göstərilməsi
məqsədini daşıyır.
Aztəminatlı
ailələrdən olan tələbələrin təhsilalma
imkanlarını genişləndirmək, eləcə də
onların təhsil məsrəflərinin maliyyələşdirilməsinə
dəstək olmaq məqsədilə 2016-cı ildə
“Maarifçi” Tələbə Kredit Fondu fəaliyyətə
başlamışdır ki, onun da əsas missiyası təhsil
haqqını ödəməkdə çətinlik çəkən
aztəminatlı ailələrdən olan tələbələrə
uzunmüddətli güzəştli kreditlər verilməsi
yolu ilə ali təhsil almaqda bərabər
imkanların yaradılmasıdır.
Ali təhsil
sistemində aparıcı və uğurlu layihə olan SABAH
qrupları 2014-2015-ci tədris ilində 7 ali
təhsil müəssisəsində
formalaşdırılmış, 2016-2017-ci tədris ilində
onların sayı 11-ə
çatdırılmışdır. Hazırda SABAH
qruplarında təhsil alan tələbələrin sayı 2.300-ü
keçmişdir.
“2007-2015-ci illərdə Azərbaycan
gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili
üzrə Dövlət Proqramı” çərçivəsində
2015-2016-cı tədris ilində Dövlət Proqramına
sonuncu sənəd qəbulu həyata keçirilmiş və
müsabiqə nəticəsində dünyanın
aparıcı ali təhsil müəssisələrində təhsil
hüququ qazanmış 373 tələbənin adı Proqram təqaüdçüləri
siyahısına daxil edilmişdir. Bununla da, 2007-ci ildən bu
günə qədər Xaricdə Təhsil üzrə
Dövlət Proqramı çərçivəsində təhsil
almaq hüququ qazanmış tələbələrin sayı
3.558 nəfərə çatmışdır.
Bütün bunlarla yanaşı,
Azərbaycanın ali təhsil müəssisələrində
oxumaq istəyən xarici vətəndaşların da sayı
artmışdır. 2016-2017-ci tədris ili üzrə
hazırda ölkəmizdə 5.007 nəfər əcnəbi tələbə
təhsil alır. Əcnəbi tələbələrin
üstünlük təşkil etdiyi ali təhsil müəssisələri
sırasında ilk üçlüyü Azərbaycan Tibb
Universiteti, Azərbaycan Memarlıq və İnşaat
Universiteti və Bakı Dövlət Universiteti tutur.
2016-cı ildə orta ixtisas təhsili
müəssisələrinin şəbəkəsinin
optimallaşdırılması, təkrarlanmanın aradan
qaldırılması, idarəetmənin, maliyyələşdirmənin,
kadr hazırlığının səmərəsinin və
keyfiyyətinin yüksəldilməsi məqsədilə
bır sıra struktur dəyişikliyi edilmişdir.
Təbii ki, böyük bir qurumun
nailiyyətlərini, uğurlarını bir qəzet
yazısında tam əhatə etmək mümkün deyil,
lakin qeyd olunanlar belə deməyə əsas verir ki, Təhsil
Nazirliyi Dövlət Strategiyasının qarşıya
qoyduğu hədəflərə çatmaq üçün
bundan sonrakı illərdə də öz fəaliyyət
tempini qoruyub saxlayacaqdır. Bu inam təhsil
naziri Mikayıl Cabbarovun söylədiyi fikirlərdə də
ifadə olunur: “İnanıram ki, yaxın gələcəkdə
Azərbaycan Respublikası Prezidenti cənab İlham
Əliyevin 6 dekabr 2016-cı il tarixli Fərmanı ilə təsdiq
olunmuş “Azərbaycan Respublikasının milli iqtisadiyyat
perspektivi üzrə Strateji Yol Xəritəsi”ndə təhsilin inkişafı üzrə müəyyənləşdirilmiş
başlıca hədəflərə — insan kapitalının
formalaşması və inkişafı üçün təhsilin
bütün pillələrində keyfiyyətin
artırılmasına, eləcə də əmək məhsuldarlığının
yüksəldilməsini təmin etmək məqsədilə
insan kapitalının inkişafına, araşdırma və
təkmilləşdirmə sahəsinə investisiya
qoyuluşunun stimullaşdırılmasına nail ola biləcəyik.
Bununla da, Azərbaycanda insan kapitalının
inkişafında fasiləsizliyin (ömür boyu öyrənmək)
təmin edilməsi, məktəbəqədər və
ümumi təhsil də daxil olmaqla, peşə təhsili və
ixtisaslı kadr hazırlığının əmək
bazarının tələblərinə
uyğunlaşdırılması, eləcə də
“elm-təhsil-istehsalat” əlaqələrinin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində proqramların hazırlanması və həyata
keçirilməsi bundan sonra da davam etdiriləcəkdir”.
Zümrüd
QURBANQIZI,
Respublika.-2017.-
23 may.- S.10.