“ERMƏNİLİK” İDEOLOGİYASI:
tarixi-hüquqi-siyasi müstəvidə
“Ermənilik” ideologiyası Çar Rusiyasının Şərq geopolitikasında bir komponent olan Qafqaz siyasətinin ideoloji silahı və aləti kimi “Qriqorian kilsəsi”nə transfer edilmiş və daima oradan kordinasion üsullarla nəzarətdə saxlanılmışdır. Terrogen “Ermənilik” həm yaranışı, patogen ideologiya olaraq, erməni kütləsini buna yoluxdurması, həm də bu ideologiyanın mütəmadi olaraq şüurlara hopdurmaq və davamlı surətdə təbliğinin, elmi, ictimai-siyasi sferada erməni nümayəndələrin (təbliğatçıların, katalizatorların) formalaşması üçün I Pyotrdan etibarən Rusiya imperiyası, sonralar Sovet Rusiyası, hazırda isə Putin Rusiyası tərəfindən birbaşa xüsusi fəaliyyət aparılmışdır, indi də aparılır. Başqa sözlə, Rusiya ənənəvi olaraq erməniliyin “carçı”larını doğmuş və bəsləmişdir. Bu fikrimi əsaslandırmaq üçün 10.02.2016-cı ildə cəllad, bütövlükdə Qarabağ hadisələrində, xüsusən də Xocalı faciəsində türk körpələrinin qatili kimi “məşhurlaşan” cani Zori Balayanın səkkizcildlik kitabının Rusiyada dövlət səviyyəsində nəşr edilməsi və Rusiyanın görkəmli nümayəndələrinin iştirakı ilə təntənəli təqdimatının keçirilməsini qeyd edə bilərəm. Bu, yuxarıda deyilənlərin əyani sübutudur.
1. Ermənilik ideologiyasını yaradan tarixi-siyasi şərait.
Əvvələn vurğulanmalıdır ki, dünyada erməni adlı xalq yoxdur, özlərini “hay” adlandıran, yabanı və köçəri, genetik kod və antropoloji strukturca hind qaraçı tayfalarına mənsub, əsrlərlə Vətən axtarışında olan, daha çox hissəsi tarixi Azərbaycan ərazilərində məskunlaşdırılan, bizim (aşağıda təhlil ediləcək ideologiyanın adı ilə) erməni adlandırdığımız, oğru, satqın, xain və nankor etnos var... Bu müddəanı əsaslandırmaq üçün, Hatəm Cabbarlının “Ermənistanın xarici siyasəti (1991-2012)” adlı fundamental monoqrafiyasında erməni milli kimliyi məsələsi barədə apardığı əhatəli araşdırmasına müraciət etmək istərdim. “Erməni tarixçiləri arasında onların kökünün haradan gəldiyi haqqında fikir birliyi yoxdur. Bir qrup tarixçi ermənilərin köklərini Kitabi-Müqəddəs rəvayətlərinə kimi aparıb çıxararaq Sincarlı Yasefin övladı Haykın törəmələri olduğunu bildirirlər. Bir qrup tarixçi isə, erməniləri frikyalıların bir qolu olaraq göstərərək erməni tarixinin başlanğıcını onların frikiyalılarla bir yerdə yaşamağa başladığı dövrdən, yəni eramızdan əvvəl VII və VI əsrdən hesablayır. Tarixi prosesdə bu etnik qrupların bəzilərinin fiziki kodları, bəzilərinin adət-ənənələri, bəzilərinin də maddi, mənəvi dəyərləri və mədəniyyətləri erməni etnik kimliyi altında cəmləşmişdir. Hanriş Pudor ermənilərin xristian olmaqla bərabər, sami irqinə mənsub olduqlarını, ən bariz fiziki xüsusiyyətlərinin qartalburun, yoğun olmalarını, L.Şufer onların yəhudi və hititlərdən törədiklərini, S.Valsinger erməni və yəhudilər arasında nəzərə çarpan bənzərliklərin olduğunu, bunun fiziki oxşarlıqla yanaşı, ticarətə olan yaxınlıqları ilə isbat edildiyini, J.Deniker ermənilərin əsasən qarışıq bir irq olduğunu, hindli, əfqan, asuri və türk irqləri arasında ortaq cəhətlər olduğunu, Robart De Qais ermənilərin Orta Asiya və Pamir yaylaqlarından gələn aryen boyları və Mesopotamiyadan şimala çıxan sami irqinə mənsub tayfaların qarışığı olduğunu bildirmişdir”. (Hatəm Cabbarlı “Ermənistanın xarici siyasəti (1991-2012)”. Bakı 2014. 508 səh. s.30-34). Göstərilən araşdırma isbat edir ki, erməni kütləsi Anadolu və Qafqaz ərazisində aboorigen əhali olmayıb. Məhz Vətən qazanmaq cəhdi ilə aborigen əhaliyə, türkə nifrət və düşmən qismində formalaşıb.
Ermənilərin türklərə
qarşı alət kimi istifadə edilməsi ideyası, bunun
reallaşması istiqamətində isə “ermənilik
ideologiyası”nın yaradılması, bu mif çərçivəsində
daimi əldə saxlanılması planı XVIII əsrdən
etibarən I Pyotrun “İsti dənizlərə çıxmaq”
kimi vacib strategiyasının bir hissəsi idi. O, öz vəsiyyətnaməsində
davamlı olaraq türklərlə müharibə etməyin və
tədricən Qaradəniz üzərində hegemon
olmağın zəruriliyini vurğulamışdır. Bununla
belə o, hiyləgər vasitələrlə Osmanlı ilə
Avropanın qarşı qoyulmasına nail olmağı vacib
hesab edirdi. Məsələn, “Avstriya ilə əlaqələr
qurub, türklərin Avropadan uzaqlaşdırılmasına
yardımçı olmaq, İstanbul üzərindəki istəklərinə
maneə yaratmaq lazımdır. Buna görə də
Avropanın digər dövlətləri ilə türklərin
aralarında hansısa formada bir savaş yaratmaq
lazımdır...” (Le Spectacle Du Monde 80, Paris, s.48. akt. Nurşen MAZICI, Belgelerle
Uluslararası Rekabette Ermeni Sorununun Kökeni 1878-1918,
İstanbul 1987. s.5.) Bu strategiyanın
reallaşması istiqamətində Osmanlını daxildən
məşğul edən bir fakt “icad etmək” vacib məsələ
olaraq gündəmdə saxlanılırdı. Əlbəttə, erməni faktoru ən optimal variant
kimi nəzərdən keçirilirdi. Bu
xüsusda, “Çar Rusiyası “Osmanlıda erməni” məsələsi
uğrunda əməliyyatlar aparmağa niyyətli olmaqla
yanaşı, (birinci niyyət istiqamətində—R.R.) öz
imperatorluğundakı ermənilərin üzərində
ciddi təşviqat və təşkilat işləri apararaq
Anadoluda bir mərkəziyyətçi siyasətin
reallaşdırılmasını (erməni vilayətinin
yaradılmasını— R.R.) qarşıya qoydu” (E.Drıault,
‘La question d’Orient depuis les origines jusqu’a nos jours’, Paris 1898, akt.
Stefanos Yerasimos, Az Gelişmişlik Sürecinde Türkiye, 2. Kitap, çev. Babür KUZU, İstanbul 1987. s.386).
“1877-1878-ci
illərdə Osmanlı ilə Rusiya müharibəsindən
sonra “Sülh müqaviləsi” imzalandıqdan bir az
keçmiş, ermənilər ruslarla görüşüb
Berlin Konfransında Güney Anadoluda erməni
azlığının olduğu ərazidə “islahat aparmaq”
adlı bir maddə daxil edilməsinə müvəffəq
olmuşdular. Bir tərəfdən Berlin
anlaşması, müstəqillik əldə etmiş
kiçik dövlətlər, digər tərəfdən də
ərazi qoparmağa çalışan azlıqlar Osmanlı
dövlətinin əleyhinə aparılan genişmiqyaslı
siyasətə tərkib olmuşdular. Erməni
məsələsi məhz belə bir şəraitdə
Çar Rusiyası və İngiltərə başda olmaqla Qərb
dövlətləri tərəfindən doğulub inkişaf
etdirilməyə başladı” (Ermeni araştırmaları.
Tarix, Siyasət və Beynəlxalq
İlişkiler Dergisi. Ankara. 2008. 31-ci Sayı. s.32).
2. “Ermənilik”
ideologiyasının mahiyyəti və təzahürləri.
“Ermənilik” ideologiyası nədir? Buna cavab üçün
K.Rusinyanın “Ermənistan” - bu, sadəcə, ölkə
deyil, ən azı sivilizasiyadır” xülyasını, yaxud,
Q.Matevosiyanın erməniliyin atributu kimi qəbul edilən
xülyalarına nəzər salaq: “Vətən Allahdan
vacibdir. Vətəndən vacibi kilsə, kilsədən
vacibi Böyük Tiqran, Böyük Tiqrandan vacibi isə
“Böyük Ermənistandır”. Bu patogen
xülyanın mahiyyətinə (analitik yanaşma ilə) nəzər
saldıqda iki müddəa hasil olur.
I. Vətənin,
yəni coğrafi ərazinin Allahdan vacib hesab edilməsi, onu
göstərir ki, “Qriqorian” başda olmaqla bütün kilsə
inzibati sistemi və ruhanilik institutları öz (zahirdəki) təyinatına
uyğun olaraq dini ayinlər ilə, mənəviyyatla məşğul
deyil, (heç bir ilahi hədlərə məhəl qoymadan)
maddi əmtəə ilə əlaqədardır.
II. Kilsənin
Vətəndən, “Böyük Tiqran”ın kilsədən,
“Böyük Ermənistan”ın “Böyük Tiqran”dan vacib
hesab edilməsi isə, çoxsaylı kütləni
psevdoideologiya qurbanına çevirib onu, (həyatın
bütün sahələrində) sosial-iqtisadi, ictimai-siyasi və
hərbi terrogen fəaliyyətlə kökləmək,
başqasının olanı ələ keçirmək,
maddi-fiziki qəsb və işğal etmək, talamaq,
yağmalamaq yoluna istiqamətləndirməkdir. Başqa
sözlə, erməni kilsələri ibadət məkanı
deyil, terror mexanizminin qərargahı funksiyasını həyata
keçirib, hazırda da belədir, gələcəkdə də
belə olacaq.
Əlbəttə, bu ideologiya təkcə qərbi Azərbaycanda,
qədim İrəvan ərazilərində olan türk
torpaqları ilə məhdudlaşmır. Belə ki, erməni
quldurluğunun etnokorporasiya ideoloqlarından olan “Ermənistan
paytaxtları” kitabının müəllifi Sergey Vardanyana
görə, İrəvandan başqa, Türkiyə, Azərbaycan
şəhərləri başda olmaqla Tiflis, Kiyev, Yerusəlim,
Soçi, habelə, Aropada Almaniyanın Bavariya torpaqları və
Macarıstan da daxil olmaqla “ermənilik 22 paytaxtı olan bir əraziyə
sahib olmağın ideologiyasıdır... Mərhum professor
Rövşən Mustafayev “Ermənilik bəşəriyyətə
qarşı təhlükədir” adlı əsərində
qeyd edir ki, S.Vardanyan öz müsahibələrinin birində
jurnalistin “Görəsən, nə üçün belə az?” sualına cavab olaraq iblisliklə ah çəkir
və “Ermənistanın bütün 22 paytaxtı haqqında
yazmağa bir ömür bəs etmədiyini kədərlə
söyləyir” (5, 127). Qeyd edilməlidir ki, bu kitab daima erməniliyi
dəstəkləyən Vatikanın kitabxanasında yuxarı
sıralarda saxlanılır...
3. “Ermənilik”,
xristianlıq müttəfiqliyi və ermənilərin ziddiyyəti.
Əgər
həmin kitab Vatikan kitabxanasında belə “nüfuz”a malikdirsə
və hazırkı vəziyyətdə üzdə
demokratiyadan, humanizmdən dəm vuran, arxada isə terror
maşını olan işğalçı, erməniliyi qidalandıran,
dəstəkləyən xristian müttəfiqliyini təmsil
edən qüvvələrin hansı məqsədlərdə
olduğu buradan aydın görünür. Azərbaycan
ərazisində və müsəlman dövlətləri
(Türkiyə ilə Cənub Azərbaycan və Şimal Azərbaycan)
arasına yerləşdirilmiş ermənilik, xristian müttəfiqliyinin
geosiyasi maraqları, xüsusən, Qafqazda
xristianlığın ideoloji, maddi, coğrafi bazasının
möhkəmləndirilməsi üçün xüsusi əhəmiyyətə
malikdir. Məhz hazırda xristian birliklərinin
QARABAĞ FACİƏSİ, XOCALI SOYQIRIMI həqiqətlərinə
münasibətdə tutduqları mövqe riyakarlıqla ikiliyə
əsaslanır və bu iki tərəflilikdə Azərbaycana
olan formal və nəticəsiz münasibət çoxminillik
yurdundan, ata-baba torpağından vəhşicəsinə təcavüzlə
və zorla qovulmuş, qaçqın, köçkün,
soyqırıma məruz qalan, kütləvi qırılan Azəri-türkünün
haqqına ürək yanğısı deyil, enerji siyasətinin
təhlükəsizliyin təmin edilməsi üçün
göstərilən münasibətlərdir. Yəni,
əgər Azərbaycan enerji resurslarına malik olmasaydı
heç şübhəsiz ki, xristian birlikləri
üçün əhəmiyyət kəsb etməzdi və
arxalı erməniliyin işğalçılığı
müqabilində ikitərəflilik yox, birmənalı olaraq
“işğalıalqışlama münasibəti”
nümayiş etdirərdilər. Fikrimi əsaslandırmaq
üçün vurğulayım ki, (Rusiyanın
Gürcüstanın ərazi bütövlüyünü
pozduğu zaman 09.09.2008-ci ildə Fransa prezidenti N.Sarkozinin təcili
olaraq Tiflisə gəlməsi, həmçinin Ukrayna hadisələrində
Krımın işğalına rəğmən ABŞ-ın
və Avropanın Rusyaya göstərdiyi təzyiqlər,
sanksiyalar yuxarıda qeyd etdiyimiz xristianlıq amilinin bariz
nümunələridir). Bir halda ki, Ermənistan
Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü pozanda,
Qarabağ faciələri yaradanda, Xocalı
soyqırımı törədəndə xristian dövlətləri
müşahidəçi mövqeyində idi. Hətta
2015-ci ilin Aprel döyüşlərində Azərbaycanın
haqq işinə qarşı çıxaraq başda BMT-nin
baş katibi olmaqla bütün xristian dövlət
başçıları Azərbaycanı dayanmağa
çağırdı (məcbur etdi)...
Azərbaycan elmi və ədəbi mühitində bu məsələnin
mahiyyətini açan bir sıra ziyalılarımız
olmuşdur.
Onlardan biri də Erməniliyin “Dənizdən-dənizə Ermənistan”
planına toxunan Ö.F.Nemanzadə hələ 1905-ci ildə
“İrşad” qəzetində yazırdı: “Ermənilər
öz planlarını həyata keçirmək
üçün bizi İrəvandan, Qarabağdan və Qarsdan
qovmağa çalışacaqlar. Biz bilməliyik
ki, ermənilər bu yolda hər bir alçaqlığa əl
ata bilərlər. Onlar qəsdən
müsəlmanları öz üzərlərinə
qaldıracaq, onların hücumuna və özlərinin müəyyən
itkisinə şərait yaradacaq və beləliklə,
bütün Avropanın diqqətini “əzabkeş bir xalq”
olmalarına cəlb edəcəklər. Onlar öz cinayətləri
üçün tədricən planlar hazırlayır və
onu həyata keçirməyə yollar axtarırlar”... Çox təəssüf ki, bu tarixi fikir öz əksini
göstərdi.
“Ermənilik” heç şübhəsiz ki, etnokarparasion
amil kimi daima kilsədə təşkilatlanıb və kilsədən
koordinasiya edilib. Bu ideologiyanın strateji
hazırlığı və taktiki təchizatı baxımdan
kilsə əvəzedilməz qərərgahdır. Ona görə də haylar hələ XIX-XX əsrlərdə
Gürcüstan ərazisindəki kilsələri belə ən
hiyləgər vasitələrlə işğal etməyə,
öz təsirləri altına almağa
çalışıblar. Bununla
bağlı görkəmli gürcü
yazıçısı və maarifçisi
İ.Q.Çavçavadze 1902-ci ildə yazdığı
“Bağıran daşlar və erməni təlimləri”
adlı kitabında hayların işğalçı
simasını bir daha ifşa etmişdir. Məhz
tarixən Xocalı soyqırımına qədər baş
verən hadisələrin hamısı belə planlar istiqamətində
inkişaf edib. Lakin təəssüf ki,
biz bir xalq olaraq lazımi ibrətlər almamış,
düzgün nəticələr
çıxarmamışıq.
Erməniliyin hər vəchlə nəinki neqativ səciyyə
daşıdığını, hətta kütləvi pisixoz
xarakterli patogen ideologiya olmasını təsdiq edən bir
çox faktlardan biri də onun öz daxili münasibətlərində
ciddi intriqaların mövcudluğudur. Bunlardan diaspor və “Ay Dat”
“kentronı xayer” və “banqladeşi”, arasındakı,
ortodoksal ape, Qarabağ, İran, Rusiya, Suriya ermənilərinin
ictimai-siyasi şüurundakı ziddiyyətlərdir. Buna konkret nümunə kimi ermənilərin Livandan
departasiya edilməsinə qarşı çıxan Klikiya Evi
katolikosu I Avraamla diaspor arasında olan çəkişmələr
və s.
R.Mustafayevin
fikrinə görə, “Erməniliyin əvvəlki etnososial
mühitdə yeni mifologemlər axtarışını
dayandırmaq və milli ekokvadratdan çıxmaq cəhdi etnokorporasiyanın
artıq hamıdan üstün olması kimi təhlükəli
həddə gətirib çıxarıb və “bəşəriyyətin
yaranmasında və inkişafında” xüsusi hal qismində
özünün yeni konseptual “mən” cizgilərini faktik olaraq
önə çəkib” (“Dirçəliş XXI əsr”
2007. s.128).
(davamı növbəti
saylarımızda)
RUŞAN RUŞANZADƏ,
Siyasi elmlər
üzrə fəlsəfə doktoru, AMEA-nın Fəlsəfə
İnstitutunun böyük elmi işçisi.
Respublika.- 2020.- 12 fevral.- S.6.