Aşıq Ələsgərin 200 illik yubileyi
qarşısında
Zəngin sənət xəzinəsi
Aşıq poeziyasının, ümumən ədəbiyyatımızın ən uca zirvələrindən sayılan böyük ustadımız göyçəli Aşıq Ələsgərin adı, şəxsiyyəti, yaradıcılığı xalqımız üçün əziz və doğmadır. Bu doğmalığın səbəbi ondan ibarətdir ki, Dədə Ələsgər XIX əsrin müdrik ozanı, korifey sənətkarı kimi tarixə düşmüş, böyük istedad sahibi kimi xalqımızın əxlaqi sərvətlərini, mənəvi dəyərlərini, adət-ənənələrini, sevincini-kədərini, ictimai dərdlərini çox böyük ustalıqla, uca sənətkarlıqla öz əsərlərində əks etdirmişdir.
Saz, söz sərrafı, aşıq poeziyasının, ədəbiyyatımızın ən uca zirvəsində dayanan Aşıq Ələsgər 1821-ci ilin baharında Göyçə Mahalının Ağkilsə kəndində dünyaya göz açmış, kiçik yaşlarından saza-sözə böyük maraq göstərmişdir.
Tanınmış bəstəkar Hacı Xanməmmədovun bir sıra mahnılarını yada salmaq yerinə düşərdi. “Sarıköynək”, “Güləndam”, “Güllü”, “Xoş gəldin”, “Telli”, “Salatın”, “Dağlar” və sair qoşma və gəraylılarına yazılan mahnılar könlü xalq musiqisinə məlhəm insanların zümzüməsindən əskik olmur.
Aşıq Ələsgər el şənliklərini, el məclislərini aparan, ustadlarının deyişmə məclislərinin başında görünən aşıqlardan olub. Onun şeirlərini oxuduqca hiss edirsən ki, sərraf şair yurdunun, Göyçə gölünün, el-obasının vurğunu olub. Dədə Ələsgərin şeirlərinin hər birində bir rəssam, musiqi duyumu, memar zərifliyi, söz sərrafı qüdrəti görünür.
Aşıq Ələsgərin Göyçə gözəli Həcər xanıma xitabən dediyi:
Həcər xanım, qaşın, gözün təhrində
Xətt yazsam, Quranda ayə düşərmi? - misralındakı bənzətmə nə qədər gözəl, nə qədər dərin fəlsəfi hisslərdən yoğrulub. Bu sətirlərdə həm gözəlin gözəlliyini söz nizamına düzmək məqamı var, həm də ustadın ərəb əlifbasını yaza bilmək qabiliyyəti görünür.
Aşıq Alının yanında şəyirdlik edən Dədə Ələsgər sənətinin sirləri ilə bərabər, ondan ədəb və mərifət qaydalarını da öyrənmişdir. Aşıq Alı toy məclislərinin birində Ələsgərlə deyişmiş və şəyirdinin şöhrətini qaldırmaq, onu el içində ucaltmaq məqsədilə qəsdən ona məğlub olaraq sazını qalib tərəfə-Ələsgərə təqdim etmək istəmişdir. Ələsgər isə böyük təvazükarlıq hissi ilə ustadının qarşısında baş əyib, ona öz ehtiramını bu sözlərlə ifadə etmişdir:
Bir şəyird ki, ustadına kəm baxa,
Onun gözlərinə
qan damar-damar.
Şəyidlik dövrünü başa vurduqdan sonra Aşıq Ələsgər
Göyçə ilə
yanaşı, İrəvanda,
Naxçıvanda, Qazaxda,
Qarabağda, Gəncədə
də məşhurlaşmış,
Göyçə aşıq
məktəbinə rəhbərlik
etmişdir.
1918-1919-cu illərdə erməni daşnaklarının
türklərə qarşı
törətdiyi qırğın
nəticəsində Göyçə
mahalının var-yoxu
talanmış, əhali
öz ata-baba yurdunu tərk edib, Azərbaycanın müxtəlif rayonlarına
köçməyə məcbur
olmuşlar. İki ilə qədər
Yanşaqda yaşayan Aşıq Ələsgər
sonra Tərtərə
köçmüş, bir
neçə ay orada qalmış, Murov, Xaqbula üçün darıxmış, yurd həsrəti ilə yenidən aşıqlar yurdu loğman təbiətli Göyçə
mahalına qayıtmış.
Dədə Ələsgər
tez-tez keçmiş günləri xatırlayır,
dünya, həyat barədə düşünüb
kədərlənirdi:
Səksəni, doxsanı keçibdir
yaşım,
Əzrail
həmdəmim məzar
yoldaşım
Gor deyə tərpənir bəlalı başım
Daha köç
təbilin çal, qoca baxtım.
Aşıq Ələsgər yaradıcılığının
bir qolunu da onun təbiət
gözəlliklərinə vurğunluğu, təbiət
aşiqi olması, təbiət tərənnümünün
hissləri təşkil
edir. Xüsusən dağlara söz
qoşması bir ayrı aləmdir. Ustad sənətindən qaynayan
çeşmədir.
Aşıq Ələsgər öz
elini Göyçə
gölünün nəğməli
sahillərini, başı
buludlardan nəm çəkən “Çalmalı”
dağının romantik
mənzələrini, bütövlükdə
“Qafqaz elini” necə dolandığını
ustalıqla, poetik ilhamla qələmə almışdır.
Ölkəmizdə Aşıq Ələsgər
irsinin öyrənilməsinə
həmişə diqqət
yetirilir.
1972-ci ildə Dədə
Ələsgərin anadan
olmasının 150 illiyi,
1998-ci ildə isə
175 illiyi Azərbaycanın
hər yerində qeyd olunmuşdur.
Vaxtı ilə Ulu Göyçənin
Ağkilsə kəndində
Dədə Ələsgərin
büstü qoyulmuş,
dövlət səviyyəsində
keçirilən bu geniş tədbirdə Azərbaycan nümayəndələri,
görkəmli incəsənət
ustaları, el aşıqları
iştirak etmişlər. Təəssüflər
olsun ki, Aşıq Ələsgərin
dünyaya göz açdığı Ağkilsə
kəndi bu gün nankor ermənilərin tapdağı
altındadır...
Ölkəmizdə Aşıq Ələsgər
irsinin öyrənilməsinə
həmişə diqqət
yetirilir. 2011-ci ildə
Dədə Ələsgərin
anadan olmasının
190 illiyi təntənə
ilə qeyd olundu.
Paytaxtda min bir könüldən aşıq poeziyasına üstünlük verən,
Göyçə mahalının
yetirməsi, xeyriyyəçi
kimi məşhurlaşmış,
tədqiqatçı Akif
Nəbiyevin təşəbbüsü
ilə Dərnəgül
Əyləncə Mərkəzində,
geniş bir məkanda Dədə Ələsgərə həsr
olunmuş yubiley tədbiri keçirildi. Mərasimdə bəlkə də minə yaxın saz-söz həvəskarı,
Ukrayna, Rusiya Federasiyası, İran və başqa ölkələrdə yaşayan
həmvətənlərimiz, müxtəlif bölgələrdən
gəlmiş el aşıqları
iştirak edirdi.
Belə bir əzəmətli tədbir Heydər Əliyev sarayında da keçirildi.
İlhamla hazırlanmış Ulu Göyçənin xəritəsi,
Aşıq Ələsgərin
zövqlə hazırlanmış
portreti insanlarda xoş ovqat yaradırdı.
İllər ötüb keçəcək,
xalqımız el sənətkarı,
söz sərrafı Aşıq Ələsgərlə
bağlı silsilə
tədbirlər keçirən,
sidq ürəklə aşıq poeziyasına bağlanan iş adamı Akif Nəbiyevin xidmətlərini
heç vaxt unutmayacaqdır. Bir sözlə, o, öz
xeyirxah əməlləri
ilə aşıqsevərlərin
sevimlisinə çevrilmiş,
özünə şan-şərəf
heykəli ucaltmışdır.
Qarşıdan Göyçə aşıq
mühitinin formalaşmasında
özünəməxsus dəst-xətti
olan, saz-söz dünyasının zirvəsinə
ucalan göyçəli
Dədə Ələsgərin
200 illik yubileyi gəlir. Göyçə aşıq məktəbinin
banisi olan Aşıq Ələsgərlə
bağlı tədqiqatçı
Akif Nəbiyevlə görüşüb söhbət
etdik. O, bizi maraqlandıran məsələlərə
aydınlıq gətirərək
dedi:
—Xalqımız Ələsgər
kimi qüdrətli, ozan sənətinin inkişafında böyük
xidmətləri olan, adı dillərdə gəzən el sənətkarının
200 illik yubileyinə hazırlaşır. Dədə Ələsgər
aşıq poeziyasının,
saz ifaçılarımızın
zənginləşməsinə böyük təkan vermiş, öz yüksək sənətkarlığı
ilə aşıq sənətinin şöhrətini
göylərə qaldırmışdır.
Onun dilə gətirdiyi telli sazın simlərindən nələr
süzülüb gəlmirdi?
Sidq ürəklə Ələsgər
poeziyasına bağl
anan Akif Nəbiyev vurğuladı ki, onun təşəbbüsü
ilə son illərdə
Xaçmaz rayonunda Dədə Ələsgərlə
bağlı tədbirlər
keçirilir. Aşıq Ələsgərin
Xaçmaz və Qazaxda büstləri qoyulmuşdur.
Dədə Ələsgərin 200 illik
yubileyi yaxınlaşır. Ölkəmizdə saz, söz sərrafı
Aşıq Ələsgərin
yubileyi geniş şəkildə qeyd olunacaq. Yəqin ki, el sənətkarının
adının əbədiləşməsi
üçün lazımi
işlər görüləcək,
Ələsgərin əzəmətli
abidəsi ucaldılacaq,
adına küçələr veriləcəkdir.
Çoxəsrlik aşıq poeziyasını
əlçatmaz, əzəmətli
bir dağa bənzətsək, bu dağın zirvəsində
sənət qartalı
olan, XIX əsrin müdrik ozanı Dədə Ələsgər
dayanır. Aşıq Ələsgər şifahi xalq ədəbiyyatına, aşıq
poeziyasına dərindən
bələd olan, şeirin-sənətin qiymətini
bilən el sənətkarı
kimi məşhurlaşmışdır.
Qədir ASLAN,
Əməkdar jurnalist.
Respublika.- 2020.- 11 iyul.- S.6.