TARİXİ QAYIDIŞ VƏ XALQIN
QURTULUŞU
...“Mənə bu gün böyük etimad göstərdiyinə görə Milli Məclisin üzvlərinə minnətdarlığımı bildirirəm. Sizi əmin edirəm ki, ağır bir yükü aparmağa çalışacağam və bu vəzifənin ləyaqətlə yerinə yetirilməsinə səy edəcəyəm. Bildirmək istəyirəm ki, Azərbaycanın bugünkü ağır, mürəkkəb və gərgin vəziyyətini tam məsuliyyətlə dərk edirəm. Bu vəzifəni üzərimə götürərək öz məsuliyyətimi anlayıram və bunların hamısını rəhbər tutaraq əlimdən gələni edəcəyəm... Ali Sovetin sədri kimi Azərbaycan xalqının tarixi nailiyyəti olan Azərbaycan Respublikasının dövlət müstəqilliyini qorumağı, möhkəmləndirməyi, inkişaf etdirməyi özüm üçün ən əsas vəzifələrdən biri hesab edirəm... Ömrümün bundan sonrakı hissəsini harada olursa-olsun, yalnız və yalnız Azərbaycan Respublikasının müstəqil dövlət kimi inkişaf etməsinə həsr edəcəyəm”. Bu fikri ulu öndər Heydər Əliyev 1993-cü il 15 iyununda Azərbaycan parlamentinin tarixi iclasında sədr seçildikdən sonra öz çıxışında səsləndirib.
1993-cü il 15 iyun tarixi müasir Azərbaycan Respublikasının tarixinə Qurtuluş Günü kimi daxil olub. Azərbaycan xalqı və dövləti həqiqətən də həmin gün xilaskar Heydər Əliyevin yenidən hakimiyyətə qayıdışı nəticəsində parçalanmaq, vətəndaş müharibəsi, torpaqlarımızın daha böyük hissəsinin işğal olunması və s. kimi təhlükələrdən, bir sözlə, məhv olmaqdan xilas oldu və qurtuldu. Haqlı olaraq, 1997-ci ildən bayram kimi qeyd olunan həmin günə 1998-ci ildən dövlət statusu verilmişdir.
XALQ HEYDƏR ƏLİYEVİN YOLUNU ÇOXDAN GÖZLƏYİRDİ
Üstündən 27 il ötməsinə baxmayaraq, hələ indiyə qədər də 1993-cü il 4 iyun Gəncə hadisələrinə və Heydər Əliyevin hakimiyyətə yenidən qayıdışı tarixinə ayrı-ayrı qələm sahibləri, iqtidaryönümlü siyasi partiyalar və radikal müxalifət nümayəndələri tərəfindən müxtəlif rakursdan baxılır və qiymətləndirilir. Bu günün özünə qədər də o vaxtkı AXC-Müsavat hakimiyyətinin mənsubları bu tarixi hadisənin əsl mahiyyətini ya başa düşmür, ya da qəsdən müxtəlif yanlış mövqelərdən izah etməklə öz məğlubiyyətlərinə haqq qazandırmağa, bu və ya digər üsul və vasitələrlə günahı başqalarının və yaxud da bir-birinin üzərinə atmaqla öz günahlarını ört-basdır etməyə, özlərini sudan quru çıxarmağa cəhd edirlər. Əsl həqiqətdə isə bu hadisələr o dövrdə ölkəmizdə olan anarxiyanın, başıpozuqluğun, hakimiyyətsizliyin, özbaşınalığın məntiqi nəticəsindən doğmuşdu.
Bu çox yanlış fikirdir ki, əgər Gəncə hadisələri baş verməsəydi, AXC-Müsavat cütlüyü hakimiyyətdən getməyəcəkdi. Xeyr, gec, ya tez o hakimiyyəti xalq özü ayağa qalxaraq silib-süpürüb atacaqdı... Ona görə ki, istər keçmiş partnomenklatura kommunistlərini və onların bərbad idarəçiliyini, istərsə də AXC-Müsavat iqtidarının səriştəsiz rəhbərliyini xalq qəbul etmirdi. Birinciləri, yəni Ə.Vəzirov və A.Mütəllibov komandasının üzvlərini xalq ona görə qəbul etmədi ki, onlar SSRİ dağılan ərəfədə dünyada gedən proseslərin mahiyyətini dərk etmirdilər. Bir tərəfdən SSRİ-nin sonuncu rəhbəri M.S.Qorbaçovun xeyir-duası ilə Dağlıq Qarabağ və ona bitişik torpaqlarımız Ermənistan Respublikası tərəfindən işğal olunurdu, onların gözü isə yenə də Moskvada idi və oradan buyruq gözləyirdilər.
1988-ci ildən sonra respublikamızda baş verən hadisələri qısaca olaraq bir daha xatırlasaq görərik ki, 1991-ci ilin oktyabrında Azərbaycan Respublikası keçmiş SSRİ-nin dağılması ərəfəsində öz dövlət müstəqilliyini yenidən bərpa etdiyi ərəfədə respublikamızda çox böyük çaxnaşmalar baş verdi, bu müstəqillik elə-belə ucuz başa gəlmədi. İlk öncə, 1988-ci ilin fevralından başlayaraq qonşu Ermənistan Respublikası tərəfindən keçmiş SSRİ rəhbəri M.S.Qorbaçov başda olmaqla sovet rəhbərliyinin himayəsi ilə Azərbaycanın qədim torpağı və tarixi ərazisi olan Dağlıq Qarabağa qarşı ərazi iddiaları irəli sürməklə problemin başlanmasına rəvac verildi. Daha sonra Ermənistan Respublikasında yaşayan 250 mindən artıq azərbaycanlı tarixi Qərbi Azərbaycan torpaqları olan İrəvan və digər bölgələrdən qovulub çıxarıldı. Bununla da kifayətlənməyən düşmən dövlətlər və xarici qüvvələr müstəqilliyini bərpa etmək istəyən Azərbaycanı cəzalandırmaq, onu ayrı-ayrı hissələrə parçalamaq məqsədi ilə Sumqayıt, 20 Yanvar, Xocalı və s. kimi yeni-yeni düşünülmüş ssenarilər əsasında hadisələr törədərək Azərbaycanın daxilində tam ictimai-siyasi, iqtisadi və hərbi böhran şəraiti yaratdılar. Vəziyyəti xüsusilə təhlükəli edən səbəblərdən biri də bu idi ki, həmin dövrdə nə ölkəyə rəhbərlik edən Ə.Vəzirov, A.Mütəllibov, E.Qafarova kimi yerli sovet və kommunist rəhbərləri, nə də yenicə siyasi meydana çıxmış və hakimiyyətə can atan Xalq Cəbhəsi fəalları birləşərək ölkəni bu vəziyyətdən qurtara bilmədilər. Xocalı faciəsi (1992-ci il fevralın 26-sı) baş verdikdən və Şuşa şəhəri işğal olunduqdan (1992-ci il 8 may) sonra Ayaz Mütəllibovun rəhbərlik etdiyi keçmiş sovet kommunist rəhbərliyinin hakimiyyətinə son qoyuldu. İqtidara müstəqillik tərəfdarı olduqlarını bəyan edən, lakin heç bir idarəçilik təcrübələri olmayan Xalq Cəbhəsi fəalları gəldikdən sonra vəziyyət daha da ağırlaşdı. Qısa müddət ərzində AXC-Müsavat iqtidarının səriştəsiz kadr siyasəti, iqtisadiyyat və xarici siyasət və bir çox başqa sahələrdə yol verdikləri səhvlər nəticəsində Azərbaycanda tam şəkildə hakimiyyət boşluğu, anarxiya və özbaşınalıq yarandı.
Artıq Xocalı hadisələrindən sonra xalq yaxşı dərk edirdi ki, Azərbaycanı bu ağır bəlalardan xilas etmək üçün yeganə bir şəxsiyyət - dünya şöhrətli siyasətçi və dövlət xadimi olan Heydər Əliyev hakimiyyətə gəlməlidir. Məhz belə bir vaxtda, yəni ölkə tam mənəvi, siyasi, iqtisadi və hərbi böhran vəziyyətində olduğu bir zamanda Gəncədə 1993-cü ilin 4 iyun hadisələri baş verdi, ölkədə mitinqlər başlandı, döyüş bölgələrindəki silahlı qüvvələr geri çağırıldı. Vəziyyəti düzəltmək üçün Gəncəyə ezam edilmiş Prezident Aparatının o vaxtkı ərazi orqanları ilə iş üzrə şöbə müdiri və dövlət müşaviri olan Arif Hacıyev isə AXC İK-nın bəyanatını səhv adlandırdı. Söz yox ki, Arif Hacıyev tərəfindən verilən bu açıqlama hakimiyyət daxilində ayrı-ayrı qruplaşmaların olmasından xəbər verir, hakimiyyətdaxili qarşıdurmanı kəskinləşdirməyə xidmət edirdi. Belə də oldu. Beləliklə, hakimiyyətdaxili düşmənçiliyin məntiqi nəticəsi olaraq 1993-cü il 4 iyun hadisələri baş verdi. Ona görə də 1993-cü ilin iyun hadisələrinin baş verməsinə görə o vaxtkı hakimiyyəti idarə edənlər də Surət Hüseynovun dəstəsi ilə bərabər şəkildə məsuliyyət daşıyırdılar. Beləliklə, ölkədə siyasi böhranın günbəgün dərinləşdiyi, Dağlıq Qarabağdan əlavə, ətraf rayonların, o cümlədən Kəlbəcərin işğalından bir az sonra Gəncədə polkovnik S.Hüseynovun rəhbərliyi ilə dövlət çevrilişinə cəhd olundu və hərbi qiyam başlandı. AXC-Müsavat iqtidarı şok vəziyyətində idi. Hadisələrin sürətlə cərəyan etməsi fonunda dövlət orqanlarının çaş-baş qalması, AXC rəhbərliyinin isə ümumiyyətlə, iflic vəziyyətdən çıxa bilməməsi qabarıq şəkildə özünü büruzə verirdi. DİN və AXC informasiya mərkəzinin yaydığı məlumatlarda vəziyyət reallığa uyğun qiymətləndirilmir, hadisələrə görə bütün cavabdehlik S.Hüseynovun üzərinə atılırdı.
1993-cü il iyunun 5-də xalqa müraciətində sabiq prezident Əbülfəz Elçibəy gəncləri səbirli olmağa və vətəndaş sülhünü bərpa etməyə çağırırdı. Bununla da ən yüksək səviyyədə etiraf olunurdu ki, ölkədə vətəndaş qarşıdurması mövcuddur. Hadisələrin qarşısını almaq gücündə olmayan AXC-Müsavat iqtidarı 2 gün sonra, iyunun 7-də Prezident Aparatında (PA) müşavirə keçirmək qərarına gəldi. Lakin bu müşavirə nəinki vəziyyəti düzəltdi, əksinə onu daha da ağırlaşdırdı. Həmin müşavirədə Müsavat partiyasının hazırkı sədri Arif Hacılı Gəncənin bombalanması kimi “dahiyanə” təkliflə çıxış etmişdi. Azərbaycan prezidenti Əbülfəz Elçibəyin nitqindəki qarmaqarışıqlıq da hakimiyyətin düşdüyü çaşqınlığı əyani şəkildə göstərirdi. Orada verilən təkliflərin də heç biri ağlabatan deyildi. Müdafiə naziri D.Rzayevin məsələyə aydınlıq gətirmək cəhdi, daxili işlər naziri A.Abdullayevin nitqinin son ümidləri alt-üst etməsi F.Hacıyev kimi avantüristlərin məsuliyyətsiz fikirlər söyləməsinə şərait yaradırdı. O, həmin vaxt müşavirədə belə demişdi: “Bu gündən etibarən konkret hərbi qüvvələrə icazə verilsin ki, Gəncə şəhərindən əhalinin çıxarılmasına və orada hərbi əməliyyatın keçirilməsinə imkan verilsin”.
Bir qədər əvvəl müxalifətə müraciətdə “biz tank üstündə hakimiyyətə gəlmişik, bacarırsınız, siz də gəlin”, - deyən spiker İsa Qəmbərin kresloda düşdüyü ağır durum da göz qabağında idi.
Sonrakı günlərdə, iyunun 8-9-da Milli Məclisdə keçirilən iclaslar ölkənin hansı vəziyyətə salındığını, AXC-Müsavat hakimiyyətinin mahiyyətini bütün qabarıqlığı ilə göstərdi. Qarşılıqlı ittihamlar, söyüş, hədə-qorxu, şantaj - bu iqtidarın hansı vasitələrdən istifadə edərək hakimiyyətə gəldiyini ortaya qoydu.
Həmin vaxt ölkədə digər bir siyasi qüvvə isə Azərbaycan Milli İstiqlal Partiyası (AMİP) sədri Etibar Məmmədov və onun tərəfdarları idi. Hadisələrin qızğın çağında AMİP də AXC-Müsavat hakimiyyətini müdafiə etmədi. AMİP sədri Etibar Məmmədov belə demişdi: “... İsa bəy, sizin əliniz qana batıb! Ona görə də bu qanı boynunuzdan atmaq istəyirsiniz”. İ.Qəmbər isə ona belə cavab vermişdi: “Etibar bəy, 709-cu briqadanın müdafiə nazirinə tabe olmamasında sizin də əliniz var. Qardaş qırğınına səbəb olan şəxslərdən, görünür, biri də sizsiniz və qardaş qırğınını vətəndaş müharibəsinə çevirmək cəhdi də sizin çıxışlarınızdan açıq-aydın görünür”.
E.Məmmədov bir daha onun fikrinə belə reaksiya vermişdi: “İsa bəy, həyasızcasına yenə bu işi davam etdirirsiniz, bəsdir də! Nə qədər olar bu milləti dolamaq!”
O vaxtkı iqtidar onlara qarşı müxalifətdə olan digər şəxslərə, o cümlədən də Rəhim Qazıyev, Nemət Pənahlı və başqalarına da kömək barədə müraciət etmişdi. Lakin onların düşdükləri bu çətin vəziyyətdən çıxmaq üçün uzatdığı əlləri havada qaldı və öz keçmiş hərəkat yoldaşları tərəfindən heç bir kömək olunmadı.
Bu deyilənlər parlamentdə nələrin baş verdiyini açıq-aydın göstərirdi. Ölkədə faktiki ikinci şəxs hesab olunan parlamentin sədri İ.Qəmbərin baş verənlərin ictimaiyyətin diqqətinə çatdırılmasını əngəlləmək istəməsi isə AXC-Müsavat iqtidarının öz hakimiyyətini qoruyub-saxlamaq cəhdi idi. Spiker nəinki MM-in sessiyasını televiziya vasitəsilə yayımlanmasını əngəlləyirdi, hətta Gəncədən qayıtmış ağsaqqallardan ibarət komissiyanın MM-ə gəlib açıqlama verməsinin qarşısını alırdı.
Dövlət müşaviri Arif Hacıyev belə bəhanə gətirirdi ki, guya “Komissiya üzvləri bildiriblər ki, həmin adamlar (MM qarşısında piket keçirənlər - Q.Ə.) oradan getsinlər, sonra biz gəlib iştirak edək”.
Gəncə kimi qarşıdurma olan yerə getməkdən qorxmayan şəxslər indi MM-in qarşısındakı piketdən qorxurdular. Məsələyə aydınlıq gətirən komissiya üzvü, vaxtilə Azərbaycan Respublikasının rəhbəri olmuş İmam Mustafayev deyirdi: “Prezident 5 saat bizi öz otağında saxladı. Beş saatda bizim xəbərimiz yox idi ki, Milli Məclis bizi gözləyir. Burada da xəbər yayıblar ki, guya biz qorxuruq bura gəlməyə”.
Parlamentin sessiyasındakı maraqlı məqamlar bununla
yekunlaşmır. Artıq iyunun 8-də MM bəzi qərarları
qəbul etməyə müvəffəq olur. Lakin iyunun 9-da AXC İK-nın sədri F.Quliyev
söz alaraq çox maraqlı bəyanat verir. Gəncədəki qeyri-qanuni silahlı dəstələrin
tərk-silah olunmasını və S.Hüseynovun
saxladığı girovların buraxılmasını tələb
kimi parlamentin qarşısına qoyan F.Quliyev deputatların
girov götürüləcəyini və onların binadan
çıxmasına imkan verilməyəcəyini bəyan
edir. Beləliklə, AXC-Müsavat hakimiyyəti
sınaqdan keçmiş metoda əl ataraq 15 may 1992-ci ildə
Ayaz Mütəllibovun devrilməsi zamanı baş verən
hadisələri təkrarlamaq istəyirdi. Ancaq
zaman o zaman deyildi.
AXC-Müsavat iqtidarının hakimiyyəti tam itirdiyi
göz qabağında idi. İş o yerə
çatmışdı ki, hətta prezident Əbülfəz
Elçibəyin Gəncəyə göndərdiyi dövlət
komissiyasının üzvləri Fərəməz Maqsudov və
Sabir Rüstəmxanlı da xüsusi azğınlıqla təhqir
olunmuşdular və gecəyarı zalı tərk edərkən
fiziki təzyiqə məruz qalaraq
döyülmüşdülər.
Belə
bir zamanda hakimiyyətə gəldiyi ilk dövrlərdə
ölkədəki digər siyasi qüvvələrə
qarşı qərəzli mövqe tutan, onlarla güc dili ilə
danışan AXC-Müsavat cütlüyü vəziyyətin
idarəolunmaz dərəcəyə gəlib
çıxdığını görərək müxalifətə
üz tutmağa, nüfuzlu şəxslərdən kömək
ummağa başladı və əsasən iki qüvvəyə
- Yeni Azərbaycan Partiyasının (YAP) sədri və
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin sədri
Heydər Əliyevə və AMİP sədri Etibar Məmmədova
müraciət etdi. Lakin E.Məmmədovun kifayət
qədər o vaxtkı hakimiyyətə qarşı daha
radikal və barışmaz olduğunu anlayan hakimiyyət
nümayəndələri Heydər Əliyevlə əməkdaşlıq
etmək qərarını verdilər. Ancaq
bu yerdə də Xalq Cəbhəsi-Müsavat hakimiyyəti
öz maraqlarına uyğun siyasət yürütməyə
başladı. Sonrakı günlərdə də -
1993-cü il iyunun 8-9-da Milli Məclisdə
keçirilən iclaslarda ölkənin hansı vəziyyətə
salındığı, AXC-Müsavat hakimiyyətinin ölkəni
idarə etmək iqtidarında olmadığı bütün
qabarıqlığı ilə görsənirdi. Bu
iclasların ana xəttini qarşılıqlı ittihamlar,
söyüş, hədə-qorxu, şantaj və s. təşkil
edirdi. Bütün bunlar həm də o vaxtkı
iqtidarın hansı vasitələrdən istifadə edərək
hakimiyyətdə qalmaq istədiyini ortaya qoyurdu. Artıq
1993-cü il iyunun 8-də Milli Məclis bəzi
qərarları qəbul etməyə müvəffəq olsa
da, Gəncədəki qeyri-qanuni silahlı dəstələrin
tərk-silah olunmasına və S.Hüseynovun
saxladığı girovların buraxılmasına nail ola bilmədi.
Yalnız və yalnız bir şəxsiyyət,
Naxçıvan Ali Məclisinin sədri vəzifəsində
işləyən Heydər Əliyev heç bir şəxsi
ambisiya güdmədən ölkəni düşdüyü
bu ağır vəziyyətdən xilas etmək
üçün o vaxtkı prezident Əbülfəz
Elçibəyin çağırışına müsbət
cavab verdi.
Ümumiyyətlə,
Heydər Əliyev Moskvadan Bakıya qayıtdıqdan və Azərbaycan
Ali Sovetinin deputatı və Naxçıvan Ali Məclisinin sədri
seçildikdən, Yeni Azərbaycan Partiyasını
yaratdıqdan sonra etdiyi bütün
çıxışlarında o, həmişə iqtidarla
konstruktiv əməkdaşlığa hazır olduğunu bəyan
etmişdi. 1992-ci il oktyabrın 24-də “Səs” qəzetində
çap olunmuş “91-lərin müraciətinə verdiyi
cavabda” da Heydər Əliyev bütün sağlam qüvvələri
vahid dövlətçilik və azərbaycançılıq
ideologiyası ətrafında birləşərək gənc,
müstəqil və yeni Azərbaycan dövlətinin
quruculuğuna töhfə verməyə
çağırmışdı. Həmin
dövrdə də Heydər Əliyev kimi dahi şəxsiyyət
Azərbaycanın fəlakətinə biganə qala bilməzdi.
Məhz bu amil onun 1993-cü ilin iyunun 9-da qəti
qərar qəbul edərək Bakıya gəlməsini şərtləndirdi.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin əsas məqsədi
Azərbaycanı bu və buna bənzər saysız-hesabsız
fəlakətlərdən qurtarmaq idi. Beləliklə, Azərbaycanın
qurtuluşuna səbəb olan bir möhtəşəm
addım atıldı.
Lakin dahi siyasətçi kimi Heydər Əliyev
AXC-Müsavat cütlüyünün bu cür
“yumşalmasının” arxasında nəyin
dayandığını da yaxşı başa
düşürdü. O bilirdi ki, AXC-Müsavat hakimiyyətinin əsas məqsədi
heç də ölkəni çətin vəziyyətdən
çıxarmaq yox, hakimiyyət kürsüsünü qoruyub
saxlamaqdır. Ona görə də həmin dövrdə
hakimiyyət nümayəndələri və hakimiyyətə
can atan digər qüvvələr tərəfindən ona
qarşı hansısa yeni-yeni sürprizlər hazırlana biləcəyini
də unutmurdu. Beləliklə, bir tərəfdən
Dağlıq Qarabağ problemi ilə əlaqədar
torpaqları işğal olunmaqda olan, Yanvar, Xocalı
yaraları sağalmamış, digər tərəfdən də
vətəndaş müharibəsi ərəfəsində
olan Azərbaycan Heydər Əliyevin yolunu gözləyirdi.
Xalqın böyük əksəriyyətinin “milli xilas
günü”, “milli qurtuluş günü”, “Böyük
qayıdış” və s. adlandırdığı həmin
tarixi gün belə baş tutdu.
XILASKAR
HEYDƏR ƏLIYEV TARIXI MISSIYASINI YERINƏ YETIRMƏK
ÜÇÜN BAKIYA GƏLDI
1993-cü
il iyunun 9-u saat 15:00-da Heydər Əliyevi
Bakıya gətirən təyyarə Binə Hava Limanında
yerə endi. O, Bakıya gəldiyi ilk saatlardan yaranmış
ağır vəziyyətlə əlaqədar bir an vaxt itirmədən fəal şəkildə
müxtəlif səviyyəli görüşlər
keçirərək real vəziyyəti araşdırdı. Əvvəlcə prezident Ə.Elçibəylə
ilk məsləhətləşmələr apardıqdan sonra
Azərbaycan Elmlər Akademiyası Rəyasət Heyətinin
binasında elm xadimləri, tanınmış ziyalılarla
görüşdü. Həmin
görüşdə Heydər Əliyev bildirdi ki, o, Bakıya
respublika prezidenti Ə.Elçibəyin təkidli xahişi ilə
gəlib və yaranmış vəziyyətdən
ağılla çıxmağın yollarını
arayır. O, ölkənin ağır vəziyyətində
bütün imkanlarından istifadə edəcəyinə və
hamını bir araya gətirəcəyinə söz verdi və qətiyyətlə bildirdi: “...Mən
Azərbaycanın müstəqilliyini Azərbaycan xalqı
üçün böyük nailiyyət hesab etmişəm və
bu müstəqilliyin əldə olunmasına daim xidmət
etmişəm. Bundan sonra ömrümün qalan
hissəsini də Azərbaycanın müstəqilliyinin
möhkəmlənməsinə, inkişaf etməsinə sərf
edəcəyəm. Buna heç kəsin
şübhəsi olmasın. İkincisi, mən
heç vəchlə bir daha Azərbaycanın başqa bir
dövlətin tərkibinə daxil olmasına öz
imkanlarım daxilində yol verməyəcəyəm və
Sovetlər İttifaqı bir daha bərpa oluna bilməz”.
Bu fikri ilə
Heydər Əliyev vaxtilə Sovetlər İttifaqının
başında duran şəxslərdən biri kimi
imperiyanın bərpasına çalışan qüvvələrə
qəti sözünü dedi və Bakıya
qayıdışının məqsəd və məramını
açıqlamış oldu. Heydər Əliyev AEA-da
çıxışı zamanı iyunun 9-da bəzi
deputatların döyülməsinə etirazını bildirdi
və belə hadisələrin nə Milli Məclisə, nə
də hakimiyyətdə olan qüvvələrə hörmət
gətirməyəcəyini qeyd etdi: “Həyatda, cəmiyyətdə
heç bir xidməti olmayan adam böyük iddialarla gəlib
Azərbaycanın müstəqilliyini yalnız onun
qoruduğunu, Azərbaycanın müstəqilliyinin sahibinin
yalnız onun olduğunu, Azərbaycanın müstəqilliyinin
monopoliyasının yalnız onun əlində olduğunu deyərək
alimə hörmətsizlik edirsə, bu dəhşətdir”.
1993-cü
il iyunun 13-də Milli Məclisin növbədənkənar
iclası keçirildi. Bir gün əvvəl isə
televiziya vasitəsilə elan olunmuşdu ki, parlamentdə MM-in
sədri İ.Qəmbərin istefası məsələsi
müzakirə olunacaq. Artıq İsa Qəmbərin
istefası bir zərurət kimi ortaya
çıxmışdı. AXC-Müsavat
iqtidarının ikinci adamının istefasını vətəndaş
müharibəsi təhlükəsindən yan keçmək
istəyən hakimiyyət nümayəndələri də
razılıqla qarşılayırdı. İyunun
13-də keçirilən iclasın əvvəlində vaxt
itirilmədən və geniş müzakirə
açılmadan İsa Qəmbərin istefası qəbul
edildi. Sonra MM-in iclasında Ali Sovetin yeni sədrinin
seçilməsi məsələsi gündəliyə qoyuldu.
Bu vəzifəyə kimin seçiləcəyi
də aydın idi - hamı Heydər Əliyevin seçilməsini
səbirsizliklə gözləyirdi. Bu vəzifəyə
təkcə Heydər Əliyevin namizədliyi qoyulmuşdu.
Heydər
Əliyev isə bu məsələnin hələ müzakirəyə
çıxarılmamasını xahiş edərək Gəncədəki
vəziyyətlə tanış
olmadığını və məsələni birbaşa
yerindəcə aydınlaşdırmaq üçün ora
getmək istədiyini bildirdi. Heydər
Əliyevin bu addımı mövcud iqtidarın
buraxdığı səhvlər nəticəsində
yaranmış vəziyyəti aradan qaldırmaq
üçün mühüm əhəmiyyət kəsb
edirdi. Çünki vəziyyətlə yerindəcə tanış olmadan, S.Hüseynovun məqsədini
aydınlaşdırmadan hər hansısa real addımlar atmaq
olduqca çətin idi. Beləliklə, iyunun
13-də axşam saat 6-da Heydər Əliyev, o cümlədən
müxtəlif xarici və yerli KİV nümayəndələri
Gəncəyə yola düşdülər.
Səfər gözlənildiyi kimi, olduqca çətin
şəraitdə həyata keçirildi. Qrup Gəncəyə
gecə saat 12 radələrində çatdı. Ancaq gözlənildiyinin əksinə olaraq şəhərdə
tam sakitliyin olduğu üzə çıxdı və
qadağan saatını həyata keçirən əsgərlər
onların hərəkətinə heç bir maneə törətmədilər.
1993-cü
il iyunun 14-ü səhər saat 8:00-da Heydər
Əliyevlə S.Hüseynov arasında gecədən
başlamış danışıqlar davam etdirildi. Heydər
Əliyev həlak olanlarla əlaqədar gəncəlilərə
başsağlığı verdi və
bildirdi: “İndiyədək olduğu kimi, bundan sonra da Gəncədə
baş vermiş hadisələrin yalnız ədalət
prinsipi ilə araşdırılması, günahkarların
müəyyənləşdirilməsi, qardaş qanı
tökülməsində iştirak edənlərin, onun təşkilatçılarının
qanun qarşısında cavab verməsi üçün
bütün tədbirlər görüləcək”.
1993-cü
il iyunun 15-də Heydər Əliyevin Gəncəyə
səfəri ilə əlaqədar təxirə
salınmış MM-in fövqəladə iclası davam
etdirildi. Yuxarıda qeyd olunduğu kimi,
iclasın gündəliyində yalnız bir məsələ
- istefa vermiş İsa Qəmbərin yerinə Ali Sovetin sədrinin
seçilməsi qoyulmuşdu. Lakin elə
ilk andan Ali Sovet sədrinin müavini Tamerlan Qarayev bu məsələnin
müzakirəyə çıxarılmasını əngəlləməyə
başladı. Onun təklifinə görə, ilk öncə
respublikada yaranmış vəziyyətlə əlaqədar
güc nazirlərinin məlumatlarının dinlənilməsi,
son günlər yaranmış ictimai-siyasi vəziyyət və
ondan çıxış yolları, Heydər Əliyevin Gəncə
səfəri və onun S.Hüseynovla apardığı
danışıqlar, eləcə də digər məsələlər
müzakirə olunmalı idi. Hamıya aydın
idi ki, Tamerlan Qarayev Heydər Əliyevin Ali Sovetin sədri
seçilməsinə mane olmaq istəyir. Heydər
Əliyevin bu məsələyə münasibəti kəskin
oldu. O bildirdi ki, Gəncəyə gedib
topladığı məlumatları söyləyəcəyini
kimsəyə söz verməyib, iyunun 13-dəki iclas isə
onun xahişi ilə təxirə salınıb. Yəni əgər bu xahiş olmasaydı, gündəlikdə
duran əsas məsələ elə iyunun 13-də də
reallaşacaqdı.
Arqumentlərin tutarlılığına baxmayaraq,
T.Qarayev bildirirdi ki, İ.Qəmbərin istefası ölkədəki
ictimai-siyasi vəziyyətlə bağlı olan məsələdir. Buna görə
də əvvəlcə bu məsələlər müzakirə
olunmalı, sonra isə sədrin seçilməsi məsələsi
gündəliyə qoyulmalıdır. Bunun
üçün o bildirdi ki, Heydər Əliyev S.Hüseynovla
apardığı danışıqlar barədə məlumat
verməlidir. Heydər Əliyev isə
haqlı olaraq qeyd etdi ki, gərginlik yarandığı
dövrdən kimsə ora getməyib və bütün bu
dövr ərzində burada oturub məsələni müzakirə
ediblər. Axı Ali Sovetdə oturub
hansı çıxış yollarını müzakirə
etmək olardı?
Heydər Əliyev bu yolların çox olduğunu bildirərək
müzakirə etməyin yox, tədbir görməyin vaxtı
olduğunu bildirdi. Tədbirləri isə səsvermə yolu
ilə görmək olmaz. Bunu yalnız səlahiyyətli
adamlar görə bilər. Yəni əgər
AXC-Müsavat iqtidarı Heydər Əliyevi köməyə
çağırıbsa, lakin bunun üçün ona
heç bir səlahiyyət vermirsə, hansı köməkdən
söhbət gedə bilər və Heydər Əliyev səlahiyyəti
olmadığı halda onlara necə kömək edə bilər?
Arqumentlərin əsaslı olduğunu hamı başa
düşürdü. Heydər Əliyev son dərəcə hiddətlənmiş
halda dedi: “Vaxt qalmayıb, siz Ali Sovetin rəhbərisiniz. Ayın 4-də hadisələr olub. Niyə getməmisiniz ora? Kim sizin
qabağınızı alıbdır?.. Siz indi mənə deyirsiniz ki, siz təklif etdiniz ki,
mənimlə bir başqa qrup da getsin. Hər
bir qrup gedə bilərdi, o cümlədən siz də, Ali
Sovetin sədri də və başqa adamlar da gedə bilərdi.
Kim sizin qabağınızı almışdı?.. Gəncə hadisələri... Ondan çıxış yolları burada, bu gün
müzakirə oluna bilməz. Birinci ona
görə ki, deputat-istintaq komissiyası işləyir, bu
işi o aparmalıdır. İkincisi, bu məsələ
geniş müzakirə oluna bilməz. Bu məsələdən
indi çıxış yollarını tapmaq lazımdır,
onu da müəyyən bir qrup səlahiyyətli adam apara bilər. Ona görə
də siz məni bu məsələlərə çəkməyin.
Siz istəyirsiniz, neçə dənə təklifə
səs verə bilərsiniz. Ancaq bilin ki, mən
bu işlərə qarışmayacağam”. Nəhayət, T.Qarayevin oyunbazlığından təngə
gələn prezident Əbülfəz Elçibəy də
dilə gəlib həqiqətən də, Heydər
Əliyevin onun xahişi ilə Bakıya gəldiyini və
köməklik göstərmək üçün ona səlahiyyətlərin
verilməsinin zəruri olduğunu bildirdi. Ə.Elçibəy
yaxşı başa düşürdü ki, Heydər
Əliyevin yüksək səviyyədə bu məsələyə
müdaxiləsi olmasa, Azərbaycanda vətəndaş
qırğınının qarşısını almaq
mümkün olmayacaq. Heydər Əliyevə
səlahiyyət vermədən ondan nə isə istəmək
də mümkün deyildi. Axı heç
bir səlahiyyəti olmayan Heydər Əliyev nə edə bilərdi?
T.Qarayev son addımı atdı - o, bilə-bilə ki,
yeganə namizəd Heydər Əliyevdir, alternativ
variantları da irəli sürməyə imkan yaratdı. Ancaq kim
Heydər Əliyevin alternativi ola bilərdi? Beləliklə,
Heydər Əliyevin namizədliyi irəli sürüldü və
böyük əksəriyyətin səs çoxluğu ilə
(lehinə 34 nəfər, əleyhinə 3 nəfər, bitərəf
1 nəfər, səs vermədi 1 nəfər, iştirak edirdi
39 nəfər) Azərbaycan parlamentinin sədri seçildi. Uğursuzluqdan məyus olan T.Qarayev iclası davam
etdirə bilməyib zaldan çıxmağa məcbur oldu.
HEYDƏR ƏLİYEVİN BÖYÜK QAYIDIŞI
XALQIMIZA NƏ VERDİ?
Ümummilli
liderin belə bir fikrini bir daha yada salmaq istərdim: “Müstəqilliyi
elan etmək hər bir xalq üçün, hər bir ölkə
üçün tarixi hadisədir. Böyük
xoşbəxtlikdir. Amma müstəqilliyi
yaşatmaq və onu dönməz etmək, sarsılmaz etmək
bundan da böyük vəzifədir, bundan da böyük
xoşbəxtlikdir”.
Azərbaycan xalqı bu gün o xoşbəxtliyi
yaşayır.
Lakin bu xoşbəxtlik xalqımıza elə-belə,
asan başa gəlməyib. Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyi xalqımızın azadlıq
uğrunda apardığı qanlı mübarizənin, əzmkarlığının,
döyüşkənliyinin və son anda müdrik seçimi
ilə ümummilli lider Heydər Əliyevi hakimiyyətə dəvət
etməsi sayəsində əldə olunub. 1993-cü ilin
15 iyununda xalqın təkidli tələbi ilə hakimiyyətə
qayıdarkən ulu öndər bəyan etdi: “Mən
ömrümün bundan sonra qalan hissəsini də Azərbaycanın
müstəqil dövlət kimi inkişaf etməsinə həsr
edəcəyəm”.
Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışı nəticəsində qısa zaman kəsiyində
1988-92-ci illərdə ölkəmiz düşdüyü
xaosdan, vətəndaş müharibəsi təhlükəsindən,
parçalanmaqdan xilas oldu. Heydər Əliyevin qətiyyəti
və dövlətçilik əzmi sayəsində 1993-cü
ilin iyununda Gəncədə polkovnik S.Hüseynovun rəhbərliyi
altında başlanmış qiyam cəhdi və etiraz
aksiyaları dinc yolla, qansız-qadasız aradan
qaldırıldı və ölkə vətəndaş
müharibəsi təhlükəsindən xilas oldu. Onun
ardınca, 1993-cü ilin sentyabrında Lənkəranda
Əlikram Hümbətovun rəhbərliyi altında
başlanmış separatçı “Talış-Muğan Respublikası”nın varlığına da ulu öndərin cəsarəti
və qətiyyəti sayəsində son qoyuldu. Şimalda
bədnam “Sadval” separatçı hərəkatı
darmadağın edildi və beləliklə də, ölkəmizin
bir neçə yerə parçalanmasının
qarşısı alındı.
1994-cü
ilin oktyabrında yenə o vaxtkı baş nazir Surət
Hüseynovun rəhbərliyi altında planlaşdırılan
dövlət çevrilişi cəhdinin, 1995-ci il 13-17 mart
tarixlərində Rövşən və Mahir Cavadov
qardaşlarının dövlətçilik əleyhinə
başladıqları qiyam cəhdlərinin qarşısı
məhz onun cəsarəti, qətiyyəti və müdrik idarəetmə
təcrübəsi sayəsində məharətlə
alındı. Bununla da Azərbaycanı müxtəlif
hissələrə parçalamaq, müstəqilliyinə son
qoymaq, ölkəmizdə ictimai-siyasi sabitliyi pozmaq, hakimiyyəti
ələ keçirmək istəyən daxili və xarici
qüvvələrin bədnam niyyətləri puç oldu.
Ulu
öndər xalqın vətənpərvər, qeyrətli
nümayəndələrinə: sadə insanlara, gənclərə,
ziyalılara arxalanaraq müstəqilliyimizi xilas etdi. O
demişdir: “Mənim həyat amalım bütün
varlığım qədər sevdiyim Azərbaycan xalqına,
dövlətçiliyimizə, ölkəmizin iqtisadi, siyasi mənəvi
inkişafına xidmət olub. Bu yolda
bütün gücümü və iradəmi yalnız
müdrik və qədirbilən xalqımdan almışam.
Ən çətin anlarda, ən mürəkkəb
vəziyyətlərdə yalnız və yalnız xalqıma
arxalanmışam. Bu da mənə
dözüm, iradə verib və bütün uğurlarımı
təmin edib”.
Heydər Əliyev öz çıxışlarında
vurğulayırdı ki, “Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyi əbədidir, dönməzdir və
sarsılmazdır”. Azərbaycan dövlətçiliyi
qanunçuluğun möhkəmləndirilməsi və
hüquqi demokratik islahatların həyata keçirilməsi
yolu ilə möhkəmlənməli və tədrici demokratik
islahatlar yolu ilə inkişaf etməlidir.
Ulu
öndərin söylədiyi “Yaxşı hökumət o
deyil ki, xalqını xoşbəxt görmək istəyir,
yaxşı hökumət o hökumətdir ki, bunu hansı
vasitələrlə etməyi bacarır”- fikri hakimiyyətin fəaliyyətində
əsas tezis, şüar kimi götürülməlidir.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin müəyyən
etdiyi siyasi kurs və Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyev tərəfindən həmin siyasi
kursun uğurla həyata keçirilməsi nəticəsində
bu gün tam müstəqil, azad və demokratik Azərbaycan
Respublikası qurulmuşdur.
Ulu öndərin müdrik siyasəti və onun ölməz
ideyaları nəticəsində Azərbaycan Respublikası
dinamik inkişaf yoluna qədəm qoydu. “Əsrin müqaviləsi”,
“Bakı-Tbilisi-Ceyhan”, “Bakı-Tbilisi-Ərzurum”, “Bakı-Tbilisi-Qars”
və s. kimi layihələr həyata keçirildi və əldə
olunan nailiyyətləri ilə ölkəmiz bütün
dünyanı heyran etdi. Azərbaycan qazının Avropa
bazarlarına çıxarılacağı günə az qalır. “Cənub Qaz Dəhlizi”nin sonuncu seqmenti olan TAP layihəsi üzrə
görülən işlərin icra göstəricisi artıq
92 faizə çatıb. Yeddi ölkənin - Azərbaycan,
Gürcüstan, Türkiyə, Albaniya, Yunanıstan,
Bolqarıstan və İtaliyanın iştirak etdiyi və
Avropa İttifaqının dəstək verdiyi “Cənub Qaz Dəhlizi”nin tam gücü ilə işə
salınmasından sonra respublikamızın Avropanın enerji təhlükəsizliyinin
təmin olunmasındakı mövqeləri daha da güclənəcək
və ölkəmizin maliyyə-iqtisadi qüdrəti daha da
artacaq.
Son 17 ildə, 2003-2018-ci illərdə Azərbaycanın
regionlarının inkişafı ilə əlaqədar olaraq
üç Dövlət Proqramı icra olunub və
dördüncü proqramın icrasına başlanılıb. Nəticədə ölkəmizdə
Ümumi Daxili Məhsul 3,3 dəfə, o cümlədən
qeyri-neft sektoru 2,8 dəfə, qeyri-neft sənayesi 2,6 dəfə,
sənaye istehsalı 2,7 dəfə, kənd təsərrüfatı
2 dəfə, xarici ticarət dövriyyəsi 6,4 dəfə,
ixrac 7,6 dəfə, o cümlədən qeyri-neft ixracı 5,2
dəfə artmışdır. Azərbaycanın
iqtisadi uğurlarını Dünya Bankı, Davos
Ümumdünya İqtisadi Forumu, öz hesabatlarında qeyd
edirlər. 2019-cu ildə Dünya Bankının verdiyi
qiymətə görə, “biznes mühitinin səviyyəsinə
görə Azərbaycan 25-ci yerə, “ Doing
Business-2020” reytinqində 34-cü yerə layiq
görülüb. Azərbaycan iqtisadiyyatı rəqabətqabiliyyətliliyinə
görə dünyada 35-ci yerdədir.
Son 20 il müddətində Azərbaycan
iqtisadiyyatına 200 milyard dollardan artıq investisiya
qoyulmuş, böyük infrastruktur layihələri həyata
keçirilmişdir. Yeni-yeni yollar, körpülər,
binalar, yaşayış massivləri, aeroportlar, limanlar
tikilmiş, müasir Azərbaycanın siması tamamilə dəyişmişdir.
Azərbaycanın valyuta ehtiyatları son 17 ildə 27 dəfə
artmışdır. 2003-cü ildə valyuta ehtiyatlarımız 1,8 milyard
dollar, 2010-cu ildə 28 milyard, 2017-ci ildə 40 milyard, 2019-cu
ilin yekunlarına görə 51, 2020-ci ilin mart ayına isə
52 milyard dollara çatmışdır.
AZƏRBAYCANDA
İSLAHATLARIN YENİ MƏRHƏLƏSİ VƏ
PANDEMİYA DÖVRÜ:
Azərbaycan
xalqı əldə edilən bütün bu nailiyyətlərə
görə Heydər Əliyev ideyalarının və siyasi
kursunun davam etdirilməsinin zəruriliyini vacib hesab edərək
2018-ci il aprelin 11-də keçirilən
növbədənkənar prezident seçkilərində bir
daha ulu öndərə olan sonsuz hörmət və məhəbbətini
nümayiş etdirmiş, öz səsini YAP sədri İlham
Heydər oğlu Əliyevə vermişdir. Bildiyiniz
kimi, 2018-ci ilin prezident seçkilərindən sonra ölkəmizdə
islahatların yeni mərhələsi
başlamışdır. Bu islahatları yeni mərhələsinin
başlandığını Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyev Milli Məclisdə andiçmə mərasimində
bəyan etmişdir. Keçən müddət ərzində
Azərbaycan prezidentinin rəhbərliyi altında yeni təşkil olunmuş
hökumət tərəfindən həmin islahatlar
ardıcıl olaraq icra edilir.
2020-ci ilin yanvar ayının 7-də Ümumdünya Səhiyyə
Təşkilatı dünya üzrə yeni qorxunc virusun
yayıldığını bildirərək koronavirusu pandemiya
elan etdi. Həmin dövrdən etibarən COVİD-19 virusunun
dünya üzrə sürətlə yayılması səbəbindən
ölkələr arasında sərhədlər
bağlandı, gəliş-gediş kəsildi, sanki yeni bir
dövr, era başlandı. Eyni zamanda dünya
bazarlarında neftin qiymətində
kəskin eniş başladı, əvvəl bir barelə
görə 40 ABŞ dollarına, daha sonra 20 ABŞ
dollarına, hətta 2020-ci ilin aprelin 20-də isə xam neftin
qiyməti sıfırın altına
düşdü.Dünyanın bütün dövlətlərini
bürüyən böhran Azərbaycandan da yan keçmədi.
Lakin ümummilli lider Heydər Əliyevin parlaq zəkası və
ölməz ideyaları əsasında formalaşmış
siyasi kursun layiqli
davamşısı olan hazırkı Prezident cənab İlham
Əliyevin rəhbərliyi ilə hökumətin yeritdiyi
ardıcıl, düzgün və
çevik siyasət nəticəsində möhkəm və dayanıqlı
iqtisadi bazaya malik olan Azərbaycan dövləti bu əsl
müharibəyə bərabər olan vəziyyətdən
çıxmaq imkanına qadir olduğunu sübut etdi. Son 3 ay ərzində
dövlətimizin həyata keçirdiyi tədbirlər nəticəsində
ölkəmiz pandemiyanın mənfi təsirinin aradan
qaldırılması istiqamətində nümunəvi ölkələrdən biri
olmuşdur. Pandemiya dövründə Azərbaycan hakimiyyəti
üçün prioritet məsələ
insanların sağlamlığı və onların sosial
müdafiəsinin təmin edilməsi təşkil etmişdir.
Bu istiqamətdə atılan addımlara toxunan
dövlət başçısı İlham Əliyev qeyd
etmişdir ki, Azərbaycanda iqtisadi sabitliyi təmin etmək, məşğulluqla
bağlı problemləri həll etmək və makroiqtisadi və
maliyyə sabitliyini təmin etmək üçün 3.5
milyard manatdan artıq və ya 2 milyard dollardan çox
sosial-iqtisadi dəstək paketi qəbul olunmuşdur.
Pandemiya dövründə işsiz və işaxtaran kimi
qeydə alınmış 200 min insan üçün nəzərdə
tutulan proqramın əhatə dairəsi dövlət
başçısının humanist siyasəti nəticəsində
3 dəfə genişlənərək 600 minə
çatdırıldı. Artıq 600 min şəxsə
2020-ci ilin aprel-may ayları üzrə birdəfəlik ödəmə
verilməsi üçün 228 milyon manat ayrılıb ki,
onun da 114 milyon manatı aprel ayı üzrə həmin vətəndaşlara
ödəniş edilib. Birdəfəlik ödəmə
proqramı pandemiya dövründə birbaşa o şəxslərə
yönəlib ki, o insanlar işsiz və heç bir qazanca, gəlirə
malik deyillər, dövlətdən hər hansı sosial
ödəniş almırdılar. Məqsəd
ondan ibarət idi ki, ilk növbədə məhz həmin
köməksiz, dəstəksiz qalmış insanlar müdafiə
olunsunlar, onlara dövlət öz köməkliyini etsin.
Daha sonra ünvanlı sosial yardım alan
ailələrin sayı 90 minə qədər, ictimai işə
cəlb olunan ailələrin də sayı isə 70 minə qədər
artırılıb.
Pandemiya ilə mübarizədə dövlətimizin həyata
keçirdiyi tədbirlər tək ölkə daxilini əhatə
etmir. Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatının
Baş direktoru tərəfindən 2020-ci ilin martın 23-də
Azərbaycan Prezidentinə ünvanlanmış məktubda Azərbaycanda
görülmüş işlərə yüksək qiymət
verilmiş, Azərbaycan pandemiyaya qarşı
görülmüş tədbirlərə görə
nümunəvi ölkə kimi dəyərləndirilmişdir.
AZƏRBAYCAN
İQTİDARI MÜXALİFƏTƏ YENƏ DİALOQ
TƏKLİF EDİR:
1993-cü
ildə indiki radikal müxalifət, o vaxtkı AXC-Müsavat iqtidarı Heydər
Əliyev dühasına və ideyalarına məğlub oldu.
Həmin məğlubiyyətin üstündən 27 il keçməsinə baxmayaraq, hələ də
onlar öz məğlubiyyətləri ilə
barışmır, gecə-gündüz bu iqtidara qarşı
şər-böhtan atmaqla onu xalqın və beynəlxalq aləmin
gözündən salmağa cəhd edirlər. Bir sözlə,
bu radikal müxalifət nümayəndələri heç bir
vaxt real siyasətlə məşğul olmayıblar, real
proqramlar və ümummilli problemlər barəsində digər
milli qüvvələrlə bir masa arxasında oturaraq məsələ
müzakirə etməyiblər və dövlət
quruculuğu prosesinə qatılmayıblar.
Eyni zamanda, ölkəmizdə dərin islahatlar prosesinə start verilmiş, rüşvətxorluğa və korrupsiyaya qarşı amansız cəbhə açılmışdır. Prezident Administrasiyasında, Nazirlər Kabinetində, Milli Məclisin Aparatında, Baş Prokurorluqda, Ali Məhkəmədə, digər mərkəzi və yerli hakimiyyət orqanlarında struktur və kadr islahatları aparılmış və bu proses davam etdirilməkdədir. Prezident Administrasiyasının yeni yaradılmış siyasi partiyalar və qanunvericilik hakimiyyəti orqanları ilə iş şöbəsinin vasitəsilə son vaxtlar, demək olar ki, bütün siyasi qüvvələrin rəhbərləri ilə görüşlər keçirilmiş, prezidentə bu görüşlər haqqında müntəzəm olaraq məruzə edilmişdir. Bütövlükdə, cəmiyyət radikalizmdən və qarşıdurmadan bezib. Xalqın yeni siyasət barədə ilkin rəyi müsbətdir. Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyev belə hesab edir və əmindir ki, indiki genişmiqyaslı islahatlar dövründə siyasi islahatlar da mütləq aparılmalıdır. Prezidentin fikrincə, siyasi islahatlar partiyalararası geniş dialoq aparılmadan həyata keçirilə bilməz, bir partiya - hakim partiya təkbaşına siyasi dialoq apara bilməz. Çünki dialoq üçün tərəf-müqabillər lazımdır və ilkin təəssürat müsbətdir. Bu təşəbbüs heç bir şərt qoyulmadan həyata keçirilir.
Çox təəssüflə qeyd etmək lazımdır ki, 1993-cü ildə hakimiyyətini itirən AXC-Müsavat nümayəndələri bu gün yenə də islahatlar prosesindən kənarda qalaraq bu görüşlərdən və dialoqdan imtina etdi. Bununla da onlar bir daha özlərini tarixi proseslərdən və yeni mərhələdə siyasi, iqtisadi, dövlət quruculuğu proseslərindən kənarda qoymuş oldular.
Lakin Azərbaycan dövləti və xalqı müstəqillik yolu ilə, iqtisadi inkişaf, tərəqqi və sabitlik yolu ilə qətiyyətlə irəliləyir. Bütün bu uğurların və qələbələrin təməlində, şübhəsiz ki, ümummilli lider Heydər Əliyevin ölməz dövlətçilik və müstəqillik ideyaları dayanır. Müstəqillik bizim üçün ən böyük sərvətdir, biz bu suverenliyi qoruyuruq və daim göz bəbəyi kimi qoruyacağıq.
Qafar ƏLİYEV,
YAP Siyasi Şurasının üzvü.
Respublika.- 2020.- 13 iyun.- S.3.