İnsanlara xidmət və qayğı dövlət qulluqçusunun
əsas vəzifəsidir
Dünya təcrübəsində
qəbul edilmiş dövlət idarəetmə sistemlərinə
və yeni çağırışlara uyğun ölkəmizdə
milli dövlət quruculuğu istiqamətində islahatlar
uğurla davam etdirilir.
Aparılan
islahatların əsas
məqsədi çevik
dövlət idarəçilik
sisteminin formalaşdırılması,
elektron hökumətin
qurulması, insan və vətəndaş hüquq və azadlıqlarının yüksək
dövlət təminatına
nail olunması və bütövlükdə
Azərbaycanın beynəlxalq
aləmə inteqrasiyası prosesinin sürətləndirilməsindən
ibarətdir. Bu islahatların ən
bariz nümunəsi dövlət qulluğunda səmərəliliyin artırılması,
eyni zamanda dövlət qulluqçularının
hüquqi statusunun müəyyən olunması
məqsədilə 2000-ci il
21 iyul tarixində “Dövlət qulluğu haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanununun
qəbul edilməsidir. Azərbaycan Respublikasında dövlət
qulluğu sahəsində
qəbul olunmuş ilk qanunun çox
böyük əhəmiyyəti
olmuşdur. Qanunun qəbulu ilə
ölkədə dövlət
qulluğu sahəsində
vahid dövlət siyasətinin formalaşmasının
əsası qoyulmuş,
bu sahədə kadr siyasətinin əsas prinsipləri, dövlət qulluqçularının
cəmiyyətdəki yeri
müəyyənləşdirilmişdir.
Qanunda dövlət qulluğu və dövlət qulluqçusu
anlayışlarına aydınlıq
gətirilmiş, dövlət
qulluğunun prinsipləri,
habelə dövlət
qulluqçularının hüquq
və vəzifələri
öz əksini tapmışdır.
Ölkə iqtisadiyyatının dinamik
inkişafı növbəti
dövrlərdə “Dövlət
qulluğu haqqında”
Azərbaycan Respublikasının
Qanununun daha da təkmilləşdirilməsi
zərurətini yaratmışdır.
Belə ki, 2001-ci ildən başlayaraq müntəzəm
olaraq qanuna bir sıra əlavələr
və dəyişikliklər
edilmiş, dövlət
qulluğu sahəsində
dünya təcrübəsi
nəzərə alınaraq
bir çox normativ-hüquqi aktlar qəbul olunmuş və geniş hüquqi baza yaradılmışdır. Bu sənədlər Azərbaycanda dövlət
qulluğunun əsas istiqamətlərini əhatə
edərək dövlət
qulluqçularının fəaliyyəti
üçün lazımi
hüquqi zəmin, müvafiq icra və nəzarət mexanizmi formalaşdırmışdır.
Xüsusi qeyd etmək lazımdır ki, bu sənədlərin
hər birində dövlət qulluqçularının
vətəndaşlara münasibəti,
dövlət və cəmiyyət qarşısında
məsuliyyətinin artırılması
əsas yer tutur. Beləliklə, “Dövlət qulluğu
haqqında” Azərbaycan
Respublikası Qanununun
qəbulundan ötən
20 il ərzində dövlət qulluğu sahəsində geniş qanunvericilik bazası yaradılmış, həyata
keçirilmiş islahatlar
nəticəsində ölkədə
dövlət qulluqçularının
peşəkarlığının və sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi məqsədilə
zəruri addımlar atılmışdır.
Bütün
bunlar cəmiyyətdə
sosial ədaləti və vətəndaşların
layiqli həyat tərzini təmin etmək, demokratik təsisatları inkişaf
etdirmək, elmin, mədəniyyətin və
təhsilin səviyyəsini
yüksəltmək üçün
dövlət qulluqçuları
qarşısında geniş
imkanlar açmışdır. Həmçinin dövlət qulluğuna
qəbul üçün
müsabiqənin keçirilməsi,
dövlət qulluqçularının
icbari sığortası,
qulluq stajına, ixtisas dərəcələrinə
görə vəzifə
maaşına əlavə
haqqın verilməsi kimi məsələlər
nizama salınmış,
İnzibati və yardımçı vəzifələrin Təsnifat
Toplusu təsdiq edilmişdir.
Dövlət
qulluğu haqqında qəbul edilmiş bu qanun dövlətlə
dövlət qulluqçuları arasında yaranan münasibətləri
və dövlət qulluqçularının hüquqi vəziyyəti
ilə bağlı məsələləri tənzimləyir. Digər
inkişaf etmiş ölkələrdə olduğu
kimi, Azərbaycanda da dövlət qulluğu irqindən, milliyyətindən, dinindən,
dilindən, cinsindən,
sosial mənşəyindən,
ailə, əmlak və qulluq vəziyyətindən, yaşayış
yerindən, əqidəsindən
asılı olmayaraq müvafiq vəzifənin tələblərinə uyğun peşə hazırlığına malik
olan ölkə vətəndaşları hesabına
formalaşır. Dövlət qulluğunun başlıca
funksiyası, onun mahiyyəti - dövlətə
qulluq etmək, dövlət və cəmiyyət, dövlət
və onun vətəndaşları arasında
dayanıqlı əlaqəni
yaratmaq, öz fəaliyyətində əməli
surətdə demokratik
prinsipləri realizə
etmək, vətəndaş
cəmiyyətinin
genişləndirilməsinə şərait yaratmaqdır.
Ölkədə
demokratik, hüquqi və dünyəvi dövlət
qurulması prosesində dövlət qulluğunun rolunu və
BMT-nin Baş Assambleyası tərəfindən iyunun 23-ü
BMT-nin Dövlət Qulluğu Günü elan edildiyini nəzərə
alaraq, ölkə Prezidenti İlham Əliyevin 2006-cı il 25
may tarixli Sərəncamına əsasən, hər il iyunun
23-ü ölkəmizdə Dövlət
qulluqçularının peşə bayramı günü
kimi qeyd olunur.
Ölkənin idarə olunmasında və inkişafının
gücləndirilməsində ciddi rol oynayan
dövlət qulluqçularının
sayı da həmişə diqqəti
cəlb edən məsələlərdən olmuşdur.
Yeni idarəetmə strukturlarının yaradılması
və bəzi qurumların yenidən təşkil olunması ilə əlaqədar dövlət qulluqçularının
sayının artması
müşahidə olunmuşdur.
Belə ki, ötən 15 il ərzində ölkədə
dövlət qulluqçularının
sayı 14,1 faiz artaraq 2020-ci il yanvarın 1-nə 29,4 min nəfər olmuşdur ki, onların da 29,0 faizini qadınlar təşkil etmişdir. Dövlət qulluqçularının 4,7 faizi
dövlət orqanlarında
inzibati vəzifələrin
ali - 3-cü təsnifatları,
75,6 faizi 4-7-ci təsnifatları,
19,7 faizi isə dövlət qulluğunun yardımçı vəzifələri
üzrə işləmişdir.
Bu dövr
ərzində daha təcrübəli işçilərlə
yanaşı, gənc
kadrların da dövlət qulluğuna cəlb olunması prioritet məsələ olmuşdur. Son statistik məlumatlar göstərir ki, 2005-ci illə müqayisədə
30 yaşadək və
30-34 yaşda olan dövlət qulluqçularının
sayı müvafiq olaraq 32,5 faiz və 67,9 faiz artmışdır. Dövlət
qulluqçuları arasında
gənclərin sayının
artması onu göstərir ki, bu sahədə həyata keçirilən
dövlət siyasəti
öz bəhrəsini
verməkdədir.
Ümumilikdə, 2020-ci il yanvarın 1-nə dövlət qulluqçuları
ölkə iqtisadiyyatında
muzdla çalışan
işçilərin 1,8 faizini
təşkil edir. Dövlət qulluqçularının
17,3 faizini 30 yaşadək,
16,3 faizini 30-34 yaşda,
23,8 faizini 35-44 yaşda,
19,9 faizini 45-54 yaşda,
21,3 faizini 55-64 yaşda,
1,4 faizini 65 və yuxarı yaşda olan şəxslər təşkil edir. Dövlət
qulluqçularının 7,2 faizi 1 ilə qədər, 23,5 faizi 1 ildən 5 ilə qədər, 23,8 faizi 5 ildən 10 ilə qədər, 16,6 faizi 10 ildən 15 ilə qədər, 28,9 faizi isə 15 il və daha çox
qulluq stajına malikdir.
Əmək siyasəti və əməyin ödənilməsi
sahəsində ölkədə
həyata keçirilən
uğurlu islahatlar nəticəsində orta aylıq əməkhaqqının
ilbəil artması əhalinin həyat səviyyəsinin yüksəldilməsini
təmin etmişdir. Belə ki, 2005-2019-cu illər ərzində ölkə iqtisadiyyatında
muzdla çalışan
işçilərin orta
aylıq nominal əməkhaqqı 6 dəfə
artaraq 634,8 manata, minimum aylıq əməkhaqqı isə
10 dəfə artaraq
250 manata çatmışdır.
Eyni zamanda, cari ilin dörd
ayı ərzində ölkə üzrə orta aylıq nominal əməkhaqqının
artımı müşahidə
olunmuş və 736,2 manat təşkil etmişdir.
Ötən 15 il ərzində ölkədə orta aylıq nominal əməkhaqqının müntəzəm
artımı dövlət
qulluqçularının əməkhaqqına
birbaşa öz təsirini göstərmişdir.
Belə ki, 2019-cu ildə dövlət qulluqçularının orta
aylıq nominal əməkhaqqı 1022,2 manat
təşkil etmişdir
ki, bu da
əvvəlki illə
müqayisədə 28,3 faiz,
2005-ci illə müqayisədə
isə 5,6 dəfə
çoxdur. Göründüyü
kimi, dövlət qulluqçularının əməkhaqqı
ölkə üzrə
orta aylıq əməkhaqqını 61 faiz
bəndi üstələmişdir.
Dövlət qulluqçularının
orta aylıq nominal əməkhaqqı digər iqtisadi rayonlarla müqayisədə
Bakı şəhərində
(1484,0 manat) və Naxçıvan MR-də
(750,9 manat) üstünlük
təşkil etmişdir.
Dövlət qulluqçularının hazırlıq
səviyyəsinin və
iş keyfiyyətlərinin
yüksək olması
çox vacibdir. Yalnız yüksək peşəkarlıqla,
dərin biliklə, kreativ düşüncə
tərzi ilə, ən başlıcası vətənə, xalqa, dövlətə sədaqət
hissi ilə bu çətin və məsuliyyətli işin öhdəsindən
gəlmək mümkündür.
Dövlət qulluqçularının
müsbət imici xalqın dövlətə
münasibətinin formalaşmasında
mühüm rol oynayır. Onun müsbət imici isə gördüyü işin nəticəsindən,
peşəkarlığından, öz vəzifə borcuna münasibətindən
asılıdır.
Dövlət
qulluqçularının fəaliyyətinin
səmərəsi onların
ölkənin iqtisadi inkişafına və vətəndaşların hüquq
və azadlıqlarının
qorunmasına, dövlət
və vətəndaş
münasibətlərinin yaxşılaşmasına
göstərdikləri töhfə
ilə ölçülür.
Azərbaycanda dövlət qulluqçularının
nə dərəcədə
səmərəli fəaliyyət
göstərməsi özünü
məhz məmur-vətəndaş
münasibətlərində büruzə verir. Bu məsələ ilə bağlı fikrini bildirən ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyev demişdir: “Dövlət qulluğunda çalışmaq o deməkdir
ki, həmin vətəndaşa müstəqil,
demokratik dövlət
və vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğunun
ön sıralarında
olmaq imkanı etibar edilmişdir. Hər bir şəxs
bilməlidir ki, dövlət qulluğunda olmaq imtiyaz deyil,
məsuliyyətdir, insanlara
xidmət imkanıdır.
Tutduğu vəzifənin
səviyyəsindən və
əhəmiyyətindən asılı olmayaraq, dövlət qulluqçusu
həmişə xatırlamalıdır
ki, o, xalqın xidmətçisidir, insanlara
xidmət, onların qayğıları ilə
yaşamaq onun əsas vəzifəsidir”.
Nemət XUDUZADƏ,
Azərbaycan Respublikasının
Dövlət Statistika
Komitəsi Əmək
Statistikası Şöbəsinin
müdiri.
Respublika. - 2020.- 23 iyun.- S.5.