Azərbaycan hüquqi dövlət
quruculuğu yolunda inamla irəliləyir
1 oktyabr Prokurorluq
İşçilərinin Peşə Bayramı
Günüdür
Bu
gün prokurorluq orqanları qanunların icra və tətbiq
olunmasına prokuror nəzarətini və ibtidai
araşdırmaya prosessual rəhbərliyi həyata
keçirilməklə, istintaq və dövlət
ittihamının müdafiəsi sahəsindəki fəaliyyəti
ilə dövlətin və cəmiyyətin qanunla qorunan mənafelərinin
müdafiə edilməsində əhəmiyyətli rol
oynayır.
İlham
ƏLİYEV,
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti.
Bu il mayın 1-də möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyev Baş prokuror Kamran Əliyevi
videoformatda qəbul edərkən ölkədə aparılan
islahatlardan, həyata keçirilən tədbirlərdən
söhbət açdı və prokurorluq orqanlarında da
islahatların vacibliyini bildirdi. K.Əliyevin bu
sahədə uzun müddət
çalışdığını xatırladan dövlətimizin
başçısı əldə olunmuş təcrübənin
prokurorluq orqanlarının işinin təkmilləşdirilməsi
və islahatların dərinləşməsi istiqamətində
nəticələr əldə edilməsinə imkan verəcəyini
bildirdi. Cənab Prezidentin tövsiyə və
tapşırıqları gələcək işimizdə hər
birimizə bir örnək idi.
Dövlət başçımız prokurorluq
orqanları qarşısına çox ciddi və məsul vəzifə
qoyub. Bu vəzifənin öhdəsindən gəlmək
üçün hər birimiz var qüvvəmizlə
çalışmalı, qanunun aliliyinin təmin olunması
istiqamətində bilik və bacarığımızı əsirgəməməliyik.
Ölkə rəhbərinin prokurorluq orqanlarında işin təkmilləşdirilməsi
və islahatların dərinləşdirilməsinə dair
verdiyi göstəriş və tövsiyələrin icrası
ilə bağlı 2020-ci il mayın 12- də
Baş Prokurorluq üzrə geniş Fəaliyyət Planı təsdiq
olundu və nəzərdə tutulan işlərin icrası
istiqamətində səmərəli tədbirlər
görülməkdədir. Fəaliyyət
planında dövlət başçısının proqram
xarakterli nitqindən irəli gələrək prokurorluq
orqanlarının üzərinə düşən hər bir
vəzifənin yerinə yetirilməsi üçün konkret
tədbirlər nəzərdə tutulub. Həmin
vəzifələrin icrası ilə bağlı prokurorluq
orqanlarında işin səmərəliliyinin
artırılması üzrə ciddi islahatlara
başlanılmış, qısa zaman ərzində
genişmiqyaslı struktur və kadr islahatları həyata
keçirilmişdir.
Azərbaycan
cəmiyyətinin, bütövlükdə dövlətimizin və
xalqımızın həyatında mühüm rol oynayan
strukturlardan, hüquq-mühafizə orqanlarından birinin -
Respublika Prokurorluğunun yaranmasının 102-ci ili tam olur. Hazırda müstəqil
Azərbaycan dövlətinin inamla irəliləməsində,
dünyaya inteqrasiyasında və sivil, demokratik, hüquqi
dövlət quruculuğu yolunda prokurorluq orqanlarının fəaliyyəti
yüksək dəyərə layiqdir.
Hər il oktyabrın 1-də Azərbaycan
Respublikası Prokurorluğunun əməkdaşları öz
peşə bayramlarını təntənə ilə qeyd
edirlər. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin Nazirlər
Şurasının 1918-ci il 1 oktyabr tarixli
qərarı ilə Bakı Dairə Məhkəməsinin tərkibində
prokurorluq orqanlarının fəaliyyətə
başlamasını əsas tutan ulu öndər Heydər
Əliyevin 1998-ci il 17 iyul tarixli Sərəncamı ilə hər
il oktyabrın 1- i Azərbaycan Respublikası Prokurorluğu
işçilərinin peşə bayramı günü kimi
qeyd edilir. Bu sərəncam tarixi ədalətin
bərpa olunması ilə yanaşı, hakimiyyət
orqanları sırasında xüsusi yeri olan prokurorluğa
dövlət qayğısının ifadəsi, ölkəmizdə
prokurorluğun roluna rəsmi münasibətin dövlət səviyyəsində
təzahürü idi.
Çətin
və keşməkeşli yol
1918-ci il may ayının 28-də Şərqdə ilk
demokratik dövlət kimi yaranmış Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyəti bəşəriyyətin inkişaf salnaməsində
yeni parlaq bir səhifə açdı. Qədim
və zəngin dövlətçilik ənənələrinə
malik Azərbaycan xalqı keçmişinin müəyyən
dövrlərində tarixin hökmü ilə böyük
imperiyalar tərkibinə qatılmaq məcburiyyətində
qalmışdır. Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyəti məhz dünyanın siyasi nizamının
yenidən qurulduğu bir vaxtda, XIX əsrin axırları və
XX əsrin əvvəllərində respublikamızın
yaşadığı parlaq mədəni yüksəliş mərhələsinin
məntiqi yekunu kimi meydana çıxmışdır.
Bir çox dövlətlərdə qədim dövrlərdən
mövcud olan məhkəmə orqanlarından fərqli olaraq,
prokurorluq müstəqil institut kimi xeyli sonralar yaranıb. Dövlət
idarəetmə mexanizminin tərkib hissəsi kimi prokurorluğun
əsası ilk dəfə XIV əsrin əvvəllərində
Fransada Kral IV Filip tərəfindən qoyulub. Onun vaxtında kral mənafelərinin prokurorluq tərəfindən
təmsil edilməsi qanunla təsbit edilib. Həm
Qərb ölkələri, həm də Rusiya
prokurorluqlarına bir örnək kimi böyük təsiri
olan Fransa prokurorluğunun təşkili və fəaliyyəti
haqqında qanun isə 1586-cı ildə qəbul olunub. Həmin vaxtdan başlayaraq, ayrı-ayrı ölkələrdə
müxtəlif vaxtlarda prokurorluq orqanı
yaranmışdır. Bəzi ölkələrdə
Ədliyyə Nazirliyi yarandıqdan sonra Ədliyyə naziri həm
də ölkənin Baş prokuroru hesab edilib. Ölkəmizdə isə qeyd etdiyim kimi, müstəqil
Azərbaycan dövlətində prokurorluq orqanlarının
tarixi AXC-nin yaranması günündən sonra başlayıb.
1918-ci il noyabr ayının 18-də Nazirlər
Şurası tərəfindən “Azərbaycan Məhkəmə
Palatası haqqında Əsasnamə” təsdiq edilib. Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin Nazirlər Şurasının 1 oktyabr
1918-ci il tarixli qərarı ilə Bakı
Dairə Məhkəməsi və onun tabeçiliyində
prokurorluğun fəaliyyəti bərpa edilmiş və bununla
da prokurorluq orqanları yaradılmışdır.
1920-ci il aprelin 28-də XI Qızıl Ordunun köməyi
ilə Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti süquta yetirildikdən
sonra Azərbaycan Sovet Sosialist Respublikası elan edildi. AXC-nin süqutundan sonra dövlət orqanları ilə
yanaşı, prokurorluq və istintaq orqanları da ləğv
edildi. Həmin dövrdə bütün hakimiyyət
orqanlarının fəaliyyətinə nəzarət
funksiyasını həyata keçirməli olan xüsusi
orqanın yaradılması ehtiyacını nəzərə
alaraq, Azərbaycan Mərkəzi İcraiyyə Komitəsinin
11 iyul 1922-ci il tarixli “Azərbaycan SSR-in dövlət
prokurorluğu haqqında” Dekreti ilə Azərbaycan SSR-də
sovet prokurorluğunun əsası qoyuldu. Bakı
kommunası dövründə və ondan sonrakı dövrlərdə
xalq ədliyyə komissarları Ə.Qarayev, S.Çivanov, B.Vəlibəyli,
B.Talıblı, H.Hacıyev, A.Sultanova, Y.Məmmədov, həm
də Azərbaycan SSR-in baş prokurorları olmuşlar.
1936-cı ilin iyul ayında Azərbaycan SSR
Prokurorluğu Xalq Ədliyyə Komissarlığının tərkibindən
çıxarılaraq birbaşa SSRİ Prokurorluğuna tabe
edilməklə müstəqil qurum kimi fəaliyyətə
başlamışdır.
1955-ci il mayın 24-də “SSRİ-də prokuror nəzarəti
haqqında Əsasnamə”nin qəbulu prokurorluğun
inkişafında mühüm mərhələ oldu. 30 noyabr
1979-cu il tarixli “Prokurorluq haqqında”
SSRİ qanunu qəbul edilənədək prokurorluq
orqanları bu əsasnaməyə uyğun fəaliyyət
göstərmişlər.
Göründüyü kimi, həm AXC, həm də sovet
hakimiyyəti illərində prokurorluq orqanları çətin
və keşməkeşli bir yol keçmişdir.
Müstəqillik
illəri — sivil və demokratik inkişaf yolu
1991-ci ildə SSRİ-nin süqutundan sonra Azərbaycan da
digər müttəfiq respublikalar kimi, öz dövlət
müstəqilliyini bərpa etdi. Bundan sonra
respublikamız yeni dövrə qədəm qoydu. Lakin müstəqilliyimizin ilk illərində ölkəyə
rəhbərlik edənlərin, xüsusilə, AXC-Müsavat
hakimiyyətinin yarıtmaz fəaliyyəti, dövlət idarəçiliyindəki
naşılığı nəticəsində
özbaşınalıq, anarxiya və xaos baş alıb
getmiş, bununla da dövlət quruculuğuna böyük zərbə
vurulmuşdur. Respublikamızın məhv
olma həddinə çatdığını görən
xalq, elə “ölkəyə rəhbərlik edən”
AXC-Müsavat iqtidarı ulu öndər Heydər Əliyevin Azərbaycana
rəhbərliyini israrla xahiş etdi. Ulu
öndərin hakimiyyətə xilasedici
qayıdışından sonra Azərbaycandakı
özbaşınalığa, siyasi hakimiyyətsizliyə birdəfəlik
son qoyuldu.
Ulu öndərin müstəqil Azərbaycana rəhbərliyindən
sonra bütün sahələrdə olduğu kimi, prokurorluq
orqanlarının fəaliyyətində də yeni eranın əsası
qoyuldu. Həmin
illərdə müstəqil dövlətçiliyimizin əleyhinə
olan cinayətlər, görkəmli ictimai və dövlət
xadimlərinə qarşı törədilən terror
aktları, dövlət əmlakının mənimsənilməsi,
bank-maliyyə sistemində baş vermiş ağır cinayət
hadisələri, o cümlədən sadə vətəndaşlarımızın
əmanətlərinin talan edilməsi kimi ağır cinayət
hadisələri məhz prokurorluq orqanlarının əməkdaşları
tərəfindən peşəkarcasına istintaq edilmiş, təqsirkar
şəxslər layiqli cəzalarını almışlar. Bu dövrdə ölkəmizdə 1994-cü ilin
oktyabr və 1995-ci ilin mart aylarında dövlət və hərbi
çevrilişlərinə cəhdlərin qarşısı
alınmışdır. Həmin hadisələrlə
bağlı cinayət işlərinin istintaqının
aparılmasında prokurorluğun bir qrup əməkdaşı
xüsusilə fərqlənmişdir.
Müstəqilliyimizin getdikcə möhkəmləndirilməsində
prokurorluq orqanlarının da töhfəsi olmuşdur. Azərbaycan
Respublikasının Prokurorluğu qanunun aliliyinin, insan
hüquq və azadlıqlarının təmin olunmasına,
cinayətkarlıqla mübarizəyə, qanunçuluğun və
hüquq qaydasının qorunmasına xidmət edən orqana
çevrilməklə sivil və demokratik inkişaf yolu
keçmişdir. Ulu öndər Heydər Əliyevin
ölkəyə rəhbərliyi dövründə bu istiqamətdə
qəbul olunmuş Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyası, o cümlədən qanunlar, çoxsaylı məcəllələr
— “Məhkəmələr və hakimlər haqqında”,
“Konstitusiya məhkəməsi haqqında”, “Prokurorluq
haqqında”, “Prokurorluq orqanlarında qulluq keçmə
haqqında”, “Polis haqqında”, “Əməliyyat-axtarış fəaliyyəti
haqqında”, “Vəkillər və vəkillik fəaliyyəti
haqqında” qanunlar, Cinayət, Cinayət-Prosessual, Cəzaların
icrası, Mülki, Mülki-Prosessual, İnzibati xətalar məcəllələri
və bir sıra mühüm normativ-hüquqi aktlar
bütövlükdə, demokratik cəmiyyətdə
prokurorluğun yeri və rolunu müəyyən etmişdir.
Prokurorluğun
fəaliyyətinin hüquqi əsasını təşkil edən
normativ aktlar, o cümlədən “Prokurorluq haqqında”,
“Prokurorluq orqanlarında qulluq keçmə haqqında”,
“Prokurorluğun rəsmi emblemi haqqında”, “Prokurorluq
işçilərinin xidməti vəsiqəsi haqqında”
qanunlar dövlət başçısının təşəbbüsü
ilə qəbul olunmuş və “Prokurorluğa işə qəbul
olunmaq üçün namizədlərlə müsabiqənin
keçirilməsi qaydaları haqqında” Əsasnamə onun Sərəncamı
ilə təsdiq edilmişdir. “Azərbaycan Respublikası
prokurorluq orqanları işçilərinin maddi və sosial təminatı
haqqında” 2002-ci il 8 oktyabr tarixli Sərəncam
Prezidentin prokurorluğa və prokurorluq işçilərinə
göstərdiyi daimi qayğının parlaq bir təzahürüdür.
1995-ci il Konstitusiyası prokurorluğu ərazi və
ixtisaslaşdırılmış prokurorluqların Azərbaycan
Respublikasının Baş prokuroruna tabeliyinə əsaslanan
vahid mərkəzləşdirilmiş orqan kimi
tanımış, onun statusunu müəyyənləşdirmişdir.
Ümummilli liderimizin şəxsi rəhbərliyi
ilə hazırlanmış ilk müstəqil
Konstitusiyamızın ümumxalq səsverməsi ilə qəbul
olunduqdan sonra ölkəmizdə hüquqi islahatların yeni mərhələsi
başlamış, dövrün tələblərinə cavab
verən və keyfiyyətcə diqqət çəkən
qanunvericilik aktları hazırlanaraq qəbul olunmuşdur.
Konstitusiyamız hakimiyyətin və dövlətin,
idarəetmənin əsaslarını formalaşdıraraq,
respublikamızda hüquq sisteminin bünövrəsini
yaratmış, qanunvericilik sisteminin əsasını təşkil
etmişdir. Milli tariximizdə Heydər
Əliyev Konstitusiyası kimi qalan Əsas Qanunumuzda
prokurorluğun fəaliyyətinə xüsusi bir maddə həsr
edilmişdir. Onun yeri məhkəmə
hakimiyyəti sistemində müəyyənləşdirilmiş,
statusu, təşkili, fəaliyyət prinsipləri, səlahiyyətləri
və vəzifələri dəqiqləşdirilmişdir.
Prokurorluğun əvvəlki statusu ölkənin
gələcək inkişafı, yeni sosial-iqtisadi, ictimai-siyasi
münasibətlərlə və beynəlxalq standartlarla
uzlaşmadığından ulu öndər Heydər
Əliyevin hüquqi dövlət quruculuğu konsepsiyasına
uyğun olaraq, prokurorluq orqanlarında köklü islahatlara
başlanılmışdır.
Prokurorluq
orqanlarında yeni inkişaf mərhələsi
Müdrik şəxsiyyət Heydər Əliyevin müəyyən
etdiyi strateji inkişaf konsepsiyasını uğurla
reallaşdıran və keyfiyyətcə yeni müstəviyə
qaldıran Prezident İlham Əliyev bütün sahələrdə
olduğu kimi, hüquq-mühafizə sisteminin də müasir
tələblər səviyyəsində inkişafı
üçün mühüm tədbirlərin həyata
keçirilməsinə nail oldu. Azərbaycanda
hüquqi dövlət və vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğuna, insan hüquqlarının və
azadlıqlarının qorunmasına, demokratik təsisatların
yaradılmasına yönələn siyasət bu istiqamətdə
əsaslı dönüş yaratdı. Dövlətimizin
başçısı prokurorluq orqanlarının fəaliyyəti
ilə bağlı qarşıda duran vəzifələri
müəyyənləşdirərək deyib: “Əsas məqsədimiz
prokurorluğun fəaliyyətinin müasirləşdirilməsi
və dövlətçiliyə sadiq, qanunun aliliyinə
hörmət edən, sağlam mənəviyyata, geniş
dünyagörüşünə, yüksək nəzəri
biliklərə malik yeni nəsil prokurorluq əməkdaşlarının
yetişdirilməsidir. Əminəm ki, Azərbaycan
Respublikası Prokurorluğu bu məqsədə çatmaq
üçün səylərini davam etdirəcək və
qarşısında qoyulan vəzifələri layiqincə
yerinə yetirəcək”.
Cənab
Prezidentin 2008-ci il 27 sentyabr tarixli sərəncamı
ilə “Azərbaycan Respublikası Prokurorluğunun fəaliyyətinin
müasirləşdirilməsinə dair 2009-2011-ci illər
üçün Dövlət Proqramı”nın təsdiq edilməsi
milli prokurorluq orqanlarının hərtərəfli müasirləşməsi
və işinin tam yeni müstəvidə qurulması
baxımından müstəsna əhəmiyyət kəsb
edib. Yeni təkmilləşmə və inkişafın, hərtərəfli
müasirləşdirmə dövrünün əsasını
qoyan bu proqram ölkənin hüquq sistemində
prokurorluğun rolunun artırılması, digər
hüquq-mühafizə orqanları ilə
qarşılıqlı əlaqəli fəaliyyətin təkmilləşdirilməsi,
müasir elmi-texniki nailiyyətlərdən geniş istifadə
olunmaqla mərkəzləşdirilmiş informasiya-kommunikasiya
sisteminin yaradılması, bütün istiqamətlər
üzrə işin səmərəliliyinin və əməkdaşların
peşəkarlığının yüksəldilməsi, yeni
nəsil prokurorluq işçilərinin
formalaşdırılması, onların sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsi və prokurorluğun maddi-texniki təminatının
yaxşılaşdırılması istiqamətində konkret
tədbirlərin həyata keçirilməsi ilə nəticələnib.
Dövlət başçımızın “Əsas məqsədimiz
- prokurorluğun fəaliyyətinin müasirləşdirilməsi
və dövlətçiliyə sadiq, qanunun aliliyinə
hörmət edən, sağlam mənəviyyata, geniş
dünyagörüşə, yüksək nəzəri biliklərə
malik yeni nəsil prokurorluq əməkdaşlarının
formalaşdırılmasıdır. Əminəm ki, Azərbaycan
Respublikası Prokurorluğu bu məqsədə çatmaq
üçün səylərini davam etdirəcək və
qarşısında qoyulan vəzifələri layiqincə
yerinə yetirəcəkdir” — müdrik fikirləri hər bir
prokurorluq əməkdaşında qürur hissi yaradıb.
Bu, bir daha təsdiqlədi ki, cənab Prezident tərəfindən
prokurorluğun fəaliyyətinin dünya standartları səviyyəsində
təkmilləşdirilərək, ən yüksək beynəlxalq
tələblərə uyğun formalaşdırılması
prosesi həyata keçirilməklə, prokurorluq orqanlarına
hərtərəfli qayğı və diqqət göstərilir.
Möhtərəm Prezidentimiz ölkəyə rəhbərlik
etdiyi ilk vaxtdan korrupsiyaya qarşı mübarizəni prioritet
vəzifə kimi qarşıya qoydu. Dövlət
başçımızın “Korrupsiyaya qarşı
mübarizə haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun tətbiq
edilməsi barədə” 2004-cü il 3 mart
tarixli sərəncamını qeyd etmək istərdim. Korrupsiya cinayətləri üzrə
ixtisaslaşmış dövlət antikorrupsiya
orqanının — Korrupsiyaya Qarşı Mübarizə İdarəsinin
Azərbaycan Respublikasının Baş prokuroru yanında
yaradılması prokurorluğa olan inam və etimadın təzahürü
olmaqla, bu mühüm dövlət təsisatının
hüquqi sistemin formalaşdırılmasında rolunu daha da
möhkəmləndirmişdir. Ölkə
başçısının bu sərəncamı korrupsiyaya
qarşı mübarizənin aparılmasını Azərbaycan
Respublikası Prokurorluğunun fəaliyyətinin ən önəmli
istiqaməti kimi müəyyən edilməsini şərtləndirməklə
bu qəbildən olan cinayətlərə qarşı səmərəli
mübarizənin aparılmasına zəmin
yaratmışdır. Ölkə
başçısının siyasi iradəsinə uyğun
olaraq, korrupsiyaya qarşı mübarizə işinin təşkilində
prokurorluq orqanlarının məsuliyyətinin daha da
artırılması, ixtisaslaşmış cinayət təqibi
orqanı kimi Korrupsiyaya Qarşı Mübarizə İdarəsinin
fəaliyyətinin daha da təkmilləşdirilməsi, bu
istiqamətdə dövlət səviyyəsində mütəmadi
tədbirlərin həyata keçirilməsi yüksək
etimadın təzahürü kimi qiymətləndirilməlidir.
Ötən dövrdə korrupsiyaya qarşı
mübarizə üzrə 2004-2006-cı illəri əhatə
edən Dövlət Proqramı qəbul olunub. 2007-ci ildə
Şəffaflığın artırılması və
korrupsiyaya qarşı mübarizə üzrə Milli Strategiya
və onun həyata keçirilməsi ilə bağlı
2007-2011-ci illər üçün Fəaliyyət Planı təsdiq
edilib. 2008-ci ildə qəbul olunan “Azərbaycan
Respublikasında korrupsiyaya qarşı mübarizənin
gücləndirilməsinə dair tədbirlər haqqında” Fərman
dövlətin bu sahədə strateji kursunu müəyyən
edib. Həmin kursa əsasən Azərbaycan Respublikası
korrupsiyaya qarşı mübarizə ilə bağlı bir
neçə beynəlxalq sənədə, o cümlədən
Avropa Şurasının “Korrupsiya ilə əlaqədar cinayət
məsuliyyəti haqqında”, “Korrupsiya ilə əlaqədar
mülki-hüquqi məsuliyyət haqqında” və Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının “Transmilli mütəşəkkil
cinayətkarlığa qarşı” konvensiyalarına, həmçinin
“Korrupsiyaya qarşı Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
Konvensiyası”na qoşulub. Bununla yanaşı, prokurorluq
orqanlarının maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi,
iş şəraitinin yaxşılaşdırılması
diqqətdə saxlanılıb. 2008-ci ildə təsdiq
edilmiş “Azərbaycan Respublikası Prokurorluğunun fəaliyyətinin
müasirləşdirilməsinə dair” Dövlət
Proqramı çərçivəsində milli memarlıq
üslubunda, müasir standartlar səviyyəsində tikilən
Korrupsiyaya qarşı Mübarizə İdarəsinin yeni
inzibati binası da bu sırada mühüm yer tutur.
Bu il mayın 1-də cənab Prezident Baş
prokuror Kamran Əliyevi videoformatda qəbul edərkən
korrupsiyaya qarşı amansız mübarizə
aparılmasını da tapşırdı. Vəzifəsindən,
tutduğu mövqeyindən asılı olmayaraq hər kəs
qanun qarşısında məsuliyyət daşıyır.
Möhtərəm Prezidentimiz korrupsiyaya və rüşvətxorluğa
qarşı mübarizənin vacib vəzifələrdən
biri olduğunu dedi və prokurorluq orqanlarının bu istiqamətdə
daha fəal iş aparmasını tapşırdı. Bu xoşagəlməz hallara qarşı Azərbaycanda
çox ciddi mübarizə aparıldığnı
vurğulayan cənab Prezident bu məsələ ilə
bağlı dəfələrlə öz fikirlərini diqqətə
çatdırdı. Dövlət
başçımızın səsləndirdiyi fikirləri
bir daha xatırladırıq: “Bütün dövlət məmurlarını
xəbərdar etmişdim və hətta demişdim ki, əgər
hansısa dövlət məmuru öz işində düzəlişlər
edə bilmirsə, yaxud da ki, istəmirsə, qoy özü
könüllü şəkildə dövlət işindən
istefa versin”.
Yaxın günlərdə Korrupsiyaya Qarşı
Mübarizə üzrə Komissiyanın tərkibi yeniləndi. Məqsəd
bu sahədə həyata keçirilən mübarizəni daha
da peşəkarlaşdırmaq, səmərəliliyi
artırmaqdır. Sentyabrın 15-də
komissiyanın yeni tərkibdə videoformatda keçirilən
ilk iclasında müzakirə olunan məsələlər, irəli
sürülən təkliflər mühüm əhəmiyyət
kəsb edir. Xüsusi önəm daşıyan məsələlərdən
biri də budur ki, iclasda növbəti illərdə bu sahədə
reallaşdırılması zəruri olan tədbirlərin
vahid strateji çərçivəsini müəyyənləşdirmək,
prioritetləri önə çəkmək və bu tədbirlərin
ölkədə həyata keçirilən islahatlar kursuna
cavab verməsini təmin etmək məqsədilə yeni Milli
Fəaliyyət Planının əsas istiqamətləri
müzakirə olundu və Milli Fəaliyyət Planının
layihəsinin hazırlanması barədə
tapşırıqlar verildi.
Milli Fəaliyyət Planı müxtəlif dövlət
qurumlarında korrupsiya hallarının aradan qaldırılması
istiqamətində qoyulan hədəflərə çatmaq
üçün xüsusi rola malikdir. Bundan başqa, komissiya yanında
işçi qrupların yaradılması, korrupsiyaya
qarşı mübarizə sahəsində beynəlxalq əməkdaşlığın
gücləndirilməsi, müasir informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarından istifadə, innovativ həllərin tətbiqinin
genişləndirilməsi, ictimai nəzarətin təmin edilməsi
məqsədilə mövcud mexanizmlərin tətbiqinin təkmilləşdirilməsi,
vətəndaş cəmiyyəti təsisatları ilə əməkdaşlığın
artırılması, korrupsiyaya qarşı mübarizə sahəsində
ixtisaslaşan qeyri-hökumət təşkilatlarına dəstək
verilməsi və ictimai əhəmiyyətli qərarların
qəbulunda onların rolunun artırılması, maarifləndirmə
tədbirlərinin davam etdirilməsi böyük əhəmiyyətə
malikdir.
Azərbaycanda korrupsiya, rüşvətxorluq, bürokratiya,
süründürməçilik və digər bu kimi mənfi
halların aradan qaldırılması əsas hədəflərdən
biridir. Respublikamızın korrupsiyaya qarşı mübarizə
təcrübəsi sistemli, hərtərəfli və innovativ
xarakter daşıyır.
İslahatlar
yeniləşmə,
tərəqqidir
Son illər
geniş miqyas alan islahatlar artıq
bütün sahələri əhatə edib və bu da ölkəmizin
inkişafında, əhalinin güzəranının daha da
yaxşılaşdırılmasında və idarəetmədə
operativliyin, çevikliyin təmin olunmasında mühüm
rol oynayıb. Artıq Prezident Administrasiyasında, Nazirlər
Kabinetində, Milli Məclisdə və digər qurumlarda
aparılan islahatlar öz bəhrəsini verir. Ölkədə
yaradılmış yeni idarəetmə modeli əhali tərəfindən
razılıqla qarşılanır. Dövlətimizin
başçısı məni videoformat şəklində qəbul
edərkən, bu məsələni də xüsusi vurğuladı
və bütün sahələrdə olduğu kimi, prokurorluq
orqanlarında da genişmiqyaslı islahatlara ehtiyac
yarandığının zəruriliyini qeyd etdi. Dedi ki,
bu gün Azərbaycanın hər sahəsində
islahatların nəticələri vətəndaşlar tərəfindən
yüksək qiymətləndirilir. İslahatlar
yeniləşmə, yeni yanaşma, müasir şəraitə
uyğunlaşma deməkdir. Biz islahatlar
aparmaqla ölkəmizi gücləndiririk və ölkəmizin
gələcək dayanıqlı inkişafını şərtləndiririk.
Tərəqqi islahatlarsız mümkün deyil.
Ona görə hüquq-mühafizə
orqanlarında da digər sahələrdə olduğu kimi,
islahatlara böyük ehtiyac var. Ümid edirəm ki, Azərbaycan
Respublikasının Prokurorluğu bu islahatların
aparılmasında uğurlar qazanacaq.
Prokurorluq orqanlarında həyata keçirilən
hüquqi islahatlar nəticəsində Azərbaycan Prokurorluğu
milli maraqların və qanunun aliliyinin təmin olunmasına,
insan və vətəndaş hüquq və
azadlıqlarının etibarlı müdafiəsinə xidmət
edən müasir dövlət təsisatına
çevrilmişdir. Dövlət başçısı tərəfindən
həyata keçirilən dərin islahatlar kursu ölkəmizin
sosial, iqtisadi, siyasi, ictimai, mədəni həyatını əhatə
edir, şəffaf və ədalətli idarəçilik
sisteminin daha da gücləndirilməsini, vətəndaş məmnunluğunun
təmin edilməsini başlıca vəzifələrdən
biri kimi qarşıya qoyur. Kadr
islahatları, xüsusilə gənclərə böyük
etimad göstərilməsi əhali tərəfindən
böyük rəğbətlə qarşılanır. Möhtərəm Prezidentimiz də bu məsələni
xüsusi qeyd etdi və yüksək keyfiyyətli təhsil
almış gənc kadrların həm hökumətdə, həm
Prezident Administrasiyasında, parlamentdə və digər
qurumlarda təmsil olunmasının bizim şüurlu
seçimimiz olduğunu vurğuladı. Təbii
ki, təcrübəli kadrlar da öz biliklərini gənc nəsillə
bölüşməlidirlər. Belə
olan halda, hüquq-mühafizə orqanlarında da daha
genişmiqyaslı islahatların aparılması
başlıca şərtdir. Dövlətimizin
başçısı dedi: “İlk növbədə, qanunun
aliliyi tam təmin edilməlidir və ədalətli cəmiyyətin
qurulması üçün qanunun aliliyi başlıca şərtdir.
Əfsuslar olsun ki, biz istədiyimizə hələ də tam
nail olmamışıq, o cümlədən
hüquq-mühafizə orqanları tərəfindən qəbul
edilmiş qərarlar bəzi hallarda qanunlara ziddir, sosial ədaləti
pozur, insanları haqlı olaraq narazı salır və beləliklə,
ümumi işimizə böyük ziyan vurur. Bunun səbəblərindən
biri qeyri-peşəkarlıq ola bilər,
ancaq bəzi hallarda bunun arxasında hansısa maraqlar, şəxsi
təmənna dayanır. Bu gün bütün
hüquq-mühafizə orqanlarının əməkdaşları
və rəhbərləri məni eşidirlər. Mənim sözlərim onlar üçün əsas
göstəriş olmalıdır ki, Azərbaycanda
hüquq-mühafizə sistemində islahatlar dərinləşsin
və qanunun aliliyi təmin edilsin”.
Aparılan
islahatlar çərçivəsində prokurorluq
orqanlarının cəmiyyətdə formalaşan yeni
çağırışlara adekvatlaşdırılması,
işində çevikliyin və səmərəliliyin
artırılması, o cümlədən müasir
dövrün tələblərinə cavab verən peşəkar
dövlət təsisatı kimi yenidən formalaşdırılması
məqsədilə Prezident İlham Əliyevin 2020-ci il 10 iyun tarixli Sərəncamı ilə Azərbaycan
Respublikası Baş Prokurorluğunun yeni strukturu təsdiqlənib.
Qurumun strukturu qabaqcıl beynəlxalq təcrübə
nəzərə alınmaqla mahiyyətcə tamamilə yenidən
formalaşdırılıb, daha çevik, mobil və dinamik
idarəetməyə malik idarələr yaradılaraq struktur
qurumların sayı 15-dən 18-ə
çatdırılıb, habelə idarəetmədə nəzarət
mexanizminin optimallaşdırıması məqsədilə
Baş prokurorun əlavə müavini vəzifəsi təsis
edilib.
Azərbaycan
Respublikasının Baş Prokurorluğunun yeni strukturuna
uyğunlaşmanı təmin etmək məqsədilə Hərbi
Prokurorluğun, Baş Prokuror yanında Korrupsiyaya Qarşı
Mübarizə Baş İdarəsinin, Bakı şəhər
prokurorluğunun və Baş Prokurorluğun Dövlət
ittihamının müdafiəsi üzrə idarəsinin də
müasir çağırışlara cavab verən yeni
strukturları təsdiqlənib. Bəzi idarə
və şöbələr ləğv olunaraq müasir tələblərə
uyğun yeni struktur vahidləri yaradılıb, Respublika Hərbi
prokurorunun əlavə müavini vəzifəsi təsis edilib.
İslahatlar bundan sonra da mütəmadi olaraq
davam etdiriləcək.
Möhtərəm Prezidentimiz də bu məsələyə
xüsusi önəm verərək, yeni peşəkar, bilikli,
gənc müasir kadrların önə çəkilməsini
tövsiyə edib və bunun zamanın tələbi
olduğunu bildirib. Çünki bu gün müasir
dünyada siyasi, iqtisadi sahələrdə, beynəlxalq
müstəvidə müasir yanaşmalar olmalıdır.
Bu tövsiyələr əsas tutularaq prokurorluq orqanlarında
gənclər və gender siyasətinə xüsusi önəm
verilir. Prokurorluqda kadr korpusunun yenidən komplektləşdirilməsi
istiqamətində işlərə də start verilərkən
bu məsələyə xüsusi önəm verilmişdir. Ümumiyyətlə, Azərbaycan dövləti gənclər
siyasəti çərçivəsində gender bərabərliyi
məsələsini də daim diqqət mərkəzində
saxlayır. Ölkəmizdə gənclərlə
bağlı bu günə qədər qəbul olunan Dövlət
proqramlarında gender bərabərliyi ilə bağlı
müvafiq bəndlər əksini tapıb.
Prezident
İlham Əliyev və Birinci vitse-prezident Mehriban
Əliyevanın gənclər və gender bərabərliyi
siyasətini daim diqqət mərkəzində saxlayırlar. Təhsil
və səhiyyə sahələrində, kadrların seçilib
yerləşdirilməsində, eləcə də siyasi və
iqtisadi qərarların qəbulu proseslərində gender bərabərliyinin
təmin olunması iqtisadiyyatın davamlılığına
kömək edir, idarəçilikdə operativlik və
çeviklik yaradır, ümumilikdə, cəmiyyətə və
bəşəriyyətə əvəzolunmaz fayda verir.
Dövlətimiz
tərəfindən həyata keçirilən gender bərabərliyi
siyasətinin uğurlu davamı kimi prokurorluq
orqanlarının kadr korpusunun 7 faizini təşkil edən
qadın əməkdaşların 8 nəfəri qısa
müddət ərzində rəhbər vəzifələrə
— Baş Prokurorluğun idarə və şöbə rəisi,
rayon prokuroru və rayon prokurorunun müavini vəzifələrinə
təyin edilmişlər.
2020-ci il may ayının 1-dən indiyədək
struktur dəyişikliyi və təyinatlar, həmçinin
sair məsələlərlə bağlı 703 əmr
imzalanmış, 114 nəfər prokurorluq işçisi rəhbər
vəzifələrə təyin olunmuşdur. Onların
arasında gənclər də yer tutur.
Son 3 ay ərzində
aparılan islahatların nəticəsi olaraq 45 prokurorluq
işçisi rayon (şəhər) və ərazi hərbi
prokuroru vəzifəsinə təyin olunmuş, onlardan 27-si
orta yaş hədləri 40 olmaqla ilk dəfə, 16-sı təkrar,
2-i isə ikinci səlahiyyət müddətinə prokuror vəzifəsinə
təyin olunmuşdur. Eləcə də, Baş
Prokurorluğun 18 idarə və şöbəsindən 15-nin
rəisləri dəyişilmiş, onlardan 7 prokurorluq
işçisi ilk dəfə olaraq idarə və şöbə
rəisi vəzifəsinə təyin olunmuşdur. Bununla
yanaşı, Baş Prokurorluğun idarə və şöbələrinin
rəis müavinləri vəzifələrində də dəyişikliklər
aparılaraq orta yaş həddi 36 olmaqla 11 prokurorluq
işçisi idarə və şöbə rəisinin
müavini vəzifəsinə təyin olunmuşdur.
Sabah
peşə bayramını qeyd edən prokurorluq orqanları həmişə
ölkəmizdə həyata keçirilən yeni məzmunlu
mütərəqqi islahatların reallaşdırılması
istiqamətində xidmət göstərəcək, digər
dövlət təsisatları ilə əlaqəli şəkildə
ictimai-siyasi sabitliyin, dövlətçiliyimizin
maraqlarının cinayətkar qəsdlərdən
qorunması, cinayətkarlığa qarşı mübarizə
və vətəndaşların hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsi işində
yaxından iştirak edəcək.
Günay
SƏLİMZADƏ,
Azərbaycan
Respublikası
Baş
Prokurorluğunun Mətbuat Xidmətinin rəhbəri,
kiçik ədliyyə müşaviri.
Respublika.- 2020.- 30 sentyabr.- S.8.