HƏQİQƏT
ANI GƏLƏNDƏ
Bədnam qonşularımız
sülhdən niyə yayınır?
Biz Ermənistanla
sülh danışıqlarına başlamalıyıq. Hələ
ki, müsbət cavab almamışıq, amma ümid edirəm
ki, alacağıq...
Bir daha demək
istəyirəm, biz istədiyimizə həmişə nail
oluruq. İstədiyimiz də odur ki, bölgədə sülh
olsun, əmin-amanlıq olsun, müharibə olmasın...
İlham ƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti.
Azərbaycan
Prezidenti, Müzəffər Ali Baş Komandan cənab İlham
Əliyevin müdrik rəhbərliyi ilə 44 günlük Vətən
müharibəsində əldə etdiyi tarixi Zəfərdən
sonra dövlətimiz Cənubi Qafqazda diplomatiya müstəvisində
də fəallıq göstərir, böyük uğurlar əldə
edir. Bu Zəfər nəticəsində Azərbaycanın
yaratdığı yeni reallıqlar dünya birliyi tərəfindən
artıq qəbul olunub və ölkəmiz qalib tərəf
kimi baş verən mürəkkəb geosiyasi proseslərdə
mühüm aktor, regionun lideri, diktə edən tərəf
kimi çıxış edir.
Azərbaycan
torpaqlarını təxminən 30 il
işğalda saxlamış Ermənistan İkinci Qarabağ
müharibəsində məğlub olmaqla sosial-siyasi, iqtisadi və
hərbi sahədə böhranla üzləşib. Nəticədə Ermənistanın Qərbdəki dəstəkçiləri
öz əlaltısının mövcudluğunu qorumaq, onu
az-çox ayaqda saxlamaq üçün yeni yollar axtarmağa
başlayıblar.
Bu gün
bölgədə Azərbaycanla Ermənistan arasında 2020-ci il noyabrın 10-da Rusiyanın vasitəçiliyi
ilə imzalanmış bəyannamə tətbiq
olunmaqdadır. Lakin müəyyən müddət
ərzində Ermənistan üzərinə
götürdüyü bəzi öhdəlikləri yerinə
yetirməkdən boyun qaçırırdı. Bu da azmış kimi, Qarabağda və sərhədyanı
bölgələrdə hərbi provokasiyalara belə getməkdən
çəkinmədi. Bütün bunlardan sonra Azərbaycan
ildırım sürəti ilə "Qisas" əməliyyatını
yerinə yetirərək "Dəmir yumruğ"un nə
olduğunu qarşı tərəfə bir daha əyani surətdə
göstərməli oldu.
Lakin ermənilərin
xislətinə yaxşı bələd olmağımıza rəğmən,
bu faktın özü, yəni son müddət ərzində
Azərbaycanla Ermənistanın sərhədində
atışmaların baş verməsi, Paşinyanın
timsalında ermənilərin Cənubi Qafqazda niyə sülh
istəmədiyi sualını yaradır.
Ermənistandakı
iqtisadi-siyasi böhranın postmüharibə dövrünə
mənfi təsirləri, ölkədə hərbi-siyasi vəziyyətə
nəzarətin hələ də tamamilə Paşinyanın əlində
olmadığı ehtimalı (baş nazirin rəqibləri onu
ictimaiyyətə zəif göstərmək üçün
sərhəddə yaşanan təxribatları Ermənistanın
yeni ərazi itkiləri kimi qələmə verir) - mürəkkəb
vəziyyətdə başını itirmiş baş nazirin
bölgədə sözünün və ümumiyyətlə
oynaya biləcək rolunun zəiflədilməsi, ATƏT-in
Minsk qrupunu yenidən prosesə cəlb etmək cəhdləri
ağlagələn ilk təxminlərdir. Digər
tərəfdən, ilk baxışdan belə təsəvvür
yaranır ki, İkinci Qarabağ müharibəsindən sonra
Ermənistanda yaranmış dərin siyasi böhran başa
çatıb. Lakin bu, kifayət qədər
yanlış görüntüdür. Əslində,
əgər Paşinyan nəyi nə zaman etmək lazım
olduğunun fərqində deyilsə, deməli, Ermənistanda
siyasi vəziyyət göründüyündən xeyli mürəkkəbdir.
Ermənistan ictimaiyyəti Nikol Paşinyanı İkinci
Qarabağ müharibəsindəki məğlubiyyətin əsas
səbəbkarı saysa da, 2021-ci ilin fevralında hərbi
çevriliş cəhdi ilə üzləşdiyini iddia edərək
növbədənkənar seçkiyə gedən baş nazir
gözlənilməz dərəcədə çox səs
qazanaraq yenidən hökumət başçısı
seçilib. Bu nəticə Azərbaycanda Paşinyanın da
imzaladığı 10 noyabr Bəyannaməsi əsasında
bölgədə sülhün bərqərar
olunacağına ümidləri daha da artırmışdı.
Lakin təəssüf ki, bu yaxınlarda yaşananlar, sərhəddə
atəşkəsin pozulması, rəşadətli ordumuzun məcburiyyət
qarşısında "Qisas" əməliyyatını həyata
keçirərək düşməni yerinə oturtması
iki ölkə arasında sülh haqqında, Ermənistandakı
əhalinin və hökumət başçısının
praqmatik ideyalar ortaya qoymaqla buna gedəcəyinə
düşünməyin tez olduğunu göstərir.
Bir
neçə ay bundan əvvəl Xarici İşlər və
Müdafiə nazirlikləri kimi strateji əhəmiyyətli
qurumlarda Paşinyana qarşı olan şəxslərin
kütləvi istefası, baş nazirin əsasən
özü kimi qərbpərəst görünən
kadrları vəzifəyə gətirməsi Ermənistanda
müharibəsonrası həm sosial-iqtisadi, həm də
siyasi böhranın bitmədiyini, hələ də davam
etdiyini göstərir. Artıq bu böhranın
dünyanın müxtəlif güc mərkəzləri
arasında rəqabətin bir hissəsinə çevrildiyini
görmək də çətin deyil.
Cənubi Qafqazda maraqları olan bütün regional və
beynəlxalq güclər sülh və sabitlik istədiklərini
bildirsələr də, Ermənistan və onun müdafiəçilərinin
Azərbaycanla münasibətləri, sərhəddə
baş verən təxribatların mahiyyətini görməzdən
gəlmələri bölgədə hələlik
dayanıqlı sülh və əmin-amanlığın təmin
olunmadığını göstərir.
Cənubi Qafqazda Türkiyə ilə Azərbaycanın
güclənməsini əngəlləməyin əsas
yollarından biri həmin qüvvələrin Ermənistandan
öz maraqları naminə istifadə etməsidir. Onlar istəklərinə
çatmaq üçün təxribatlar yaratmaqla Azərbaycanı
özünü qorumaq üçün hərbi vasitələrə
əl atmağa məcbur etmək niyyətindədirlər.
Belə olan halda Bakıya yeni beynəlxalq təzyiqlər
başlamaq üçün zəmin yaratmaq istəyi də
görünür.
Ermənistanın son həftələrdə
atdığı addımlar onun 2020-ci ilin 10 noyabr və 2021-ci
ilin 11 yanvar tarixlərində üzərinə
götürdüyü məsuliyyətdən yayınmağa
çalışdığını göstərir. Bəs bu halda
son müharibədə hərbi gücünün 60%-ni
itirmiş Ermənistan ordusunun ən müasir texnologiyalara
malik Azərbaycan Silahlı Qüvvələri ilə yeni
savaşa hazır olmadığını anlamasına rəğmən,
niyə sülhü əngəlləməyə, sanki yeni
münaqişəni yaratmağa çalışsın?
30 il ərzində
Ermənistanın Qarabağ torpaqlarını işğal etməsinə
göz yummuş, Azərbaycana kompromisə getməsi
üçün təzyiqlər göstərmiş, lakin istəyinə
nail olmamış beynəlxalq təşkilatlar və bəzi
Qərb ölkələrinin yenidən Ermənistanın
yanında yer alması, Prezident cənab İlham Əliyevin
"Dağlıq Qarabağa heç bir status verilməyəcək"
bəyanatına rəğmən, "status" və öz
funksionallığını tamamilə itirmiş Minsk qrupu məsələsini
yenidən gündəmə gətirməsi Paşinyanı bu
münaqişəni davam etdirməyə cəsarətləndirirdi.
Görünən odur ki, qərbpərəst kimi tanınan
Paşinyan gözlənilən sülh müqaviləsini imzalamaqdansa,
Minsk qrupunun iki həmsədri - Fransa və ABŞ-ın
status-kvonu Yerevanın xeyrinə dəyişmək cəhdlərinə
hələ də arxalanmaqdadır. Xatırladaq
ki, Fransa ilə ABŞ İkinci Qarabağ müharibəsinin
gedişində Azərbaycan əleyhinə bəyanatlar verməklə
kifayətlənib, problemin həlli üçün hər
hansı fəallıq göstərməyiblər. Bu gün isə onlar proseslərdən kənar
qaldıqlarını görür, Cənubi Qafqazda
sülhün Rusiya ilə Türkiyənin nəzarətində
təmin edilməsindən narahatlıq duyurlar. Hər halda, onlar bunu istər sözdə, istərsə
də əməldə göstərirlər.
Lakin
Paşinyan unutmamalıdır ki, o, Azərbaycanla sülh
razılaşması imzalamamaqla, 10 noyabr Bəyannaməsinə
uyğun olaraq Zəngəzur dəhlizi də daxil olmaqla
kommunikasiyaları açmamaqla, görməli olduğu işlərdən
boyun qaçırmaqla Ermənistanı daha da ciddi
iqtisadi-siyasi xaosa sürükləyir. Ermənistan
artıq Minsk qrupunun hər hansı effektinin
qalmadığını, "Dağlıq Qarabağın
statusu" adlı problemin olmadığını qəbul etməli,
beynəlxalq hüquqa əsaslanaraq, Azərbaycanla sərhədlərini
müəyyənləşdirməlidir. Bu
gün Azərbaycan postmüharibə dövrünün nə
qədər ağrılı keçdiyini anlayır, Ermənistan
ictimaiyyətinin böhrandan çıxması
üçün təxtibatları soyuqqanlılıqla
qarşılayır. Amma səbrin də
bir həddi, qırmızı xətti var. "Qisas" əməliyyatı
bunu əyani surətdə nümayiş etdirdi.
Daha bir mühüm məqama diqqət yetirməyi
lazım bilirik. Məsələ burasındadır ki, Azərbaycanın
qərbində yerləşən əzəli və tarixi
torpaqlarımızda özlərinə dövlət
"qurmuş" Ermənistan heç vaxt müstəqil
olmayıb. Burada söhbət təkcə
bu ölkənin siyasi forpost, iqtisadiyyatının isə digər
dövlətə məxsus olmasından getmir. Ermənilərin "səyləri" nəticəsində
bu təbiətcə heyrətamiz, füsunkar torpaqlar
ümumiyyətlə adi ermənilər üçün
yaşanılası mümkün olmayan bir məkana
çevrilib. Nə qədər qəribə
səslənsə də, ermənilərin əsl dövləti
dünyanın bir çox ölkələrinə səpələnmiş
və diaspor kimi tanınan bir şəbəkədən ibarətdir.
Həmin diaspor müxtəlif ölkələrdə
dilənçi libasına girərək xeyriyyə
marafonları keçirir, "zavallı, yazıq" ermənilər
üçün maliyyə yardımı toplayır. Necə deyərlər, pul kimdədirsə musiqini də
sifariş verən məhz odur. Tam aydındır ki, Azərbaycanla
sülh müqaviləsinin imzalanması ortaya adi məntiqə
söykənən bir sual gətirəcək: bəs indi erməniləri
"əzən" kimdir? O zaman faktiki transmilli mafioz qurumuna
çevrilmiş erməni diasporu pulları hansı bəhanə
ilə toplayacaq?
Ancaq necə olursa-olsun, Ermənistanın Azərbaycanla
sülh müqaviləsi imzalamaqdan başqa bir yolu yoxdur. İstənilən
halda Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyevin dediyi
kimi, bir gün Azərbaycan əlindən yüz illər əvvəl
alınmış torpaqlarına mütləq qayıdacaq.
Deməli, gec, ya tez həm sıravi erməni vətəndaşları,
həm də onların qondarma dövlətləri
üçün həqiqət anı gələcək.
Bu, xoşluqla baş versə, ermənilər
üçün daha münasibdir. Odur ki,
özlərində güc tapıb sülhə gəlməlidirlər.
Emin QASIMOV
Respublika.- 2022.- 18 avqust.- S.9.