BMT strukturlarında ciddi
islahatlara ehtiyac var
Azərbaycan artıq
uzun müddətdir
ki, iştirak etdiyi ən müxtəlif beynəlxalq layihələrdə
özünü etibarlı
tərəfdaş kimi
tanıtmış, üzvü
olduğu qlobal təşkilatlarda digər
üzv ölkələrin
yüksək etibar və etimadını qazana bilmişdir. O cümlədən BMT-dən
sonra dünyanın ikinci ən böyük təsisatı
olan Qoşulmama Hərəkatında ölkəmizin
mövqeyi və nüfuzu Azərbaycanın
xarici siyasətinin ən böyük uğurlarından biri kimi qeyd edilə
bilər.
Təşkilata sədrliyin
2019-cu ildə bütün
üzvlərin yekdil qərarı ilə Azərbaycana verilməsi, həmçinin 2022-ci ildə
bu səlahiyyətlərin
yenidən 120 ölkənin
yekdil qərarı ilə daha bir
il müddətinə uzadılması
ölkəmizin Qoşulmama
Hərəkatının sədri
kimi təşkilatın
güclənməsi, nüfuzunun
artması, üzv dövlətlərin maraq və mənafelərinin qorunması istiqamətində
atdığı addımların
yüksək qiymətləndirildiyindən
xəbər verir. Həqiqətən də Azərbaycan bu təşkilata sədrlik etdiyi müddət ərzində Prezident
İlham Əliyev tərəfindən
son dərəcə mühüm
təşəbbüslər irəli sürülmüş
və onların həyata keçirilməsi
təmin olunmuşdur.
Xüsusilə 2019-cu ildə
bütün dünya ölkələrini faktiki
olaraq iflic vəziyyətinə gətirmiş
COVID-19 pandemiyası dövründə
Qoşulmama Hərəkatı
məhz Azərbaycanın
irəli sürdüyü
təşəbbüslər və atdığı konkret addımlar sayəsində demək olar ki, bu qlobal
təhlükə ilə
mübarizənin qərargah-mənzilinə
çevrildi. Cari ilin
mart ayında Bakıda
Qoşulmama Hərəkatının
pandemiyadan sonrakı bərpaya həsr olunmuş növbəti sammiti uğurla təşkil edildi. Bütün pandemiya dövründə ehtiyacı
olan ölkələrə
yardım göstərməyi
sədrliyinin əsas prioritetlərindən birinə
çevirmiş Azərbaycan
Afrika və inkişaf
etməkdə olan kiçik ada dövlətlərinə postpandemiya
dövründə bərpanı
dəstəkləmək üçün
iki qlobal çağırış elan etdi
və ilk donor kimi hər iki çağırış
üçün bir milyon ABŞ dolları ayırdı. Bütün
bunlar Azərbaycanın
beynəlxalq ictimaiyyətin
məsuliyyətli və
fəal üzvü olduğunu bir daha təsdiq edir.
Həqiqətən də bu gün Birləşmiş
Millətlər Təşkilatı
dünyada bir vaxtlar sahib olduğu lider mövqeyini və nüfuzunu sürətlə itirir. Planetin bir çox
nöqtələrində yaşanan
hərbi münaqişələr
fonunda dünyada sülhün və ədalətin qorunması
funksiyalarını həyata
keçirməli olan
BMT Təhlükəsizlik Şurasının
fəaliyyətsizliyi bu
ali orqana olan inam və
etimadı kəskin şəkildə aşağı
salır.
Dünyada güc amilinin getdikcə daha çox önə çıxması,
ölkələrin və
xalqların qarşılaşdıqları
problemləri özlərinin
həll etmək məcburiyyətində qalması
BMT strukturlarında təcili
və əsaslı islahatlara ehtiyac olduğunu deməyə əsas verir. Cari ilin 5 iyul tarixində
Qoşulmama Hərəkatının
Əlaqələndirmə Bürosunun
Bakıda keçirilən
"Qoşulmama Hərəkatı:
meydana çıxan çağırışlarla mübarizədə
birgə və qətiyyətli" mövzusunda
nazirlər görüşündə
iştirak edən Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyev öz
çıxışında bu problemlə bağlı son dərəcə
önəmli fikirlər
səsləndirdi, konkret
təkliflər irəli
sürdü. Xüsusilə
BMT Təhlükəsizlik Şurasının
hazırkı reallıqları
əks etdirmədiyini
vurğulayan dövlətimizin
başçısı bu
orqanda daha çox ölkənin təmsil olunmasının
və coğrafi baxımdan da obyektivliyin və ədalət prinsiplərinin təmin olunması üçün
onun tərkibinin genişləndirilməsinin zəruriliyini
qeyd etdi. Hər zaman Qoşulmama Hərəkatının nüfuzunun
yüksəlməsi üçün
məqsədyönlü addımlar
atan cənab Prezident İlham Əliyev,
həmçinin BMT Təhlükəsizlik
Şurasında Hərəkata
bir daimi yerin verilməsi tələbini də irəli sürdü. Eyni zamanda da dövlət başçısı
Qoşulmama Hərəkatına,
İslam Əməkdaşlıq Təşkilatına və
Afrika İttifaqına sədrlik
edən ölkələrin
BMT Təhlükəsizlik Şurasında
veto hüququ ilə rotasiya əsasında yer almalı olduqlarını vurğuladı.
Son otuz illik tarixə
nəzər saldıqda
ATƏT-in Minsk qrupunun iflasına
və sonradan tamamilə yox olmasına məhz Fransanın ilk növbədə
və daha çox səbəb olduğunu açıq-aydın
görmək olar. Mahiyyət etibarilə keçmiş Qarabağ münaqişəsinin sülh
yolu ilə həllinə nail olmaq üçün yaradılmış
bu qurum çox qısa müddət ərzində
məhz Fransanın səyləri nəticəsində
sırf ermənipərəst
bir təsisata çevrildi. Qurumun atdığı bütün
addımlar yalnız erməni təcavüzkarlarının
maraqlarına xidmət
etməklə Azərbaycana
qarşı idi.
Fransa otuz il ərzində nəinki Azərbaycanın xeyrinə
bircə qərarın
belə təşəbbüskarı
olmadı, əksinə,
bu ölkə heç vasitəçilik
prinsiplərinə uyğun
olaraq özünün
bitərəfliyini də
təmin etmədi. Nəticə göz qabağındadır. Azərbaycan
öz ərazi bütövlüyünü özü
təmin etdi, Minsk qrupu isə tarixə gömüldü.
Bu gün Fransa artıq anti-Azərbaycan fəaliyyətini həm öz parlamenti səviyyəsində davam
etdirir, həm də BMT strukturları, o cümlədən daimi üzvü olduğu Təhlükəsizlik Şurası
vasitəsilə ölkəmizə
müəyyən təsirlər
etmək istəyir. Ümumiyyətlə, Fransanın
digər ölkələrin
daxili işlərinə
qarışmaq, dünyanın
müxtəlif bölgələrində
neokolonialist siyasətini
davam etdirmək kimi mürtecə meyilləri hər zaman olub və tarixin
müxtəlif dövrlərində
bu kimi meyillər
dünya xalqlarına çox baha baş gəlib. Elə təkcə Əlcəzair xalqına qarşı törədilmiş
soyqırımı zamanı
1,5 milyon insanın qətlə yetirilməsi Fransanın necə bir "demokratik" dövlət olduğu barədə aydın təsəvvür yaradır.
Bu ölkədə bu
gün cərəyan edən hadisələr də mahiyyət etibarilə elə də fərqli əsaslara malik deyil. Öz xalqının mənafelərini çoxdan
erməni separatizminə
qurban vermiş prezident Makronun siyasəti başqa nəticələrə gətirib
çıxara da bilməz.
Ölkəni bürümüş
total irqçilik, dini
dözümsüzlük və
islamofobiya dövlətin
bütün əsaslarını
ciddi şəkildə
sarsıdıb.
Bütün bunlar belə deməyə əsas verir ki, Fransanın BMT Təhlükəsizlik
Şurasında üzvlüyü
bu ali orqanın
da Makronun səyləri
ilə erməni terrorizminin əlində bir alətə çevrilməsinə yol
aça bilər. Məhz bu baxımdan
da BMT strukturlarında ciddi
islahatların aparılması
bu günümüzün
ən vacib tələblərindəndir.
Novruzəli ASLANOV,
Milli Məclisin deputatı
Respublika.- 2023.- 9 iyul.-
S.3.