Ulu Öndərin hakimiyyətə
gəlişi ilə ölkəmizdə milli inkişaf mərhələsinin
əsası qoyuldu
Ümummilli Lider
Heydər Əliyevin
14 iyul 1969-cu ildə hakimiyyətə gəldiyi
ilk günlərdən
o zaman SSRİ-nin tərkibində müttəfiq
respublikalardan biri olan Azərbaycanın həyatında baş verən dəyişikliklərə,
iqtisadiyyatdan mədəniyyətə,
enerji sektorundan hərbi sahəyə qədər görülən
bütün işlərə
bu günün azad insanının baxış bucağından
nəzər salsaq, hər şeyin xalqımızın azad və müstəqil yaşamasına xidmət etdiyini görə bilərik.
Əlli dörd
il əvvəl Ulu Öndərin ilk dəfə Azərbaycana rəhbər
seçilməsi ilə
SSRİ-nin mərkəzi
hakimiyyət orqanlarının
yaratdığı bütün
çətinliklərə baxmayaraq, Azərbaycan özünün milli inkişaf mərhələsinə
qədəm qoydu. Ölkənin gələcəkdə
müstəqil yaşamasının
təməli atıldı,
Azərbaycanın istiqlalının
ideoloji eskizləri cızıldı, dövlət
idarəçiliyinin dövrün
tələblərinə uyğun
mexanizmləri yaradıldı.
Heydər Əliyevin
siyasi hakimiyyətə
gəlişindən sonra,
qeyri-rəsmi olaraq
SSRİ-nin "ucqar əyalət-respublikası" statusunun daşıyıcısı
olan, ittifaq daxilindəki siyasi və mədəni proseslərdən kənarda
saxlanılmış Azərbaycanı
tərəqqi və inkişaf yoluna çıxardı. Azərbaycan
Heydər Əliyevin iti zəkası, çevikliyi və prinsipiallığı nəticəsində
SSRİ-nin iqtisadi-siyasi
və mədəni mərkəzlərindən birinə
çevrildi.
Ümummilli lider
Heydər Əliyevin
1969-cu ilin iyulun 14-dən
başlayaraq atdığı
bütün addımları,
qəbul etdiyi bütün qərarları
sıralasaq, onların
bir-biri ilə bağlı olduğunu və vahid bir
strategiyaya söykəndiyini
müəyyənləşdirə bilərik. İlk növbədə, Azərbaycanın
əsasən aqrar respublikadan sənaye ölkəsinə çevrilməsi
istiqamətində addımlar
atıldı. Azərbaycan
üçün ənənəvi
olan neft sektoru daha da
gücləndirildi, təkcə
paytaxt Bakıda deyil, Sumqayıt, Gəncə kimi şəhərlərdə iri
sənaye müəssisələri
açıldı. Regionlarda
da sənaye və emal müəssisələrinin
yaradılması istiqamətində
ciddi işlər aparıldı, böyük
infrastruktur layihələri
reallaşdırıldı. Bütövlükdə Azərbaycanın
milli iqtisadiyyatının
sovet təsərrüfat
sistemi çərçivəsində
olsa belə, əsası qoyuldu.
Dövlətin gələcəkdə
müstəqil yaşaması,
inkişafı üçün
vacib olan amillərdən biri də kadr potensialı
ilə bağlı idi. Ümummilli Lider bu istiqamətdə
də strateji qərarlar qəbul etdi və uğurlu
nəticələrə nail
olundu. Əgər
1969-cu ilədək hər
il respublikamızdan kənarda təhsil almağa göndərilən
gənclərin sayı
cəmi 47 nəfər
idisə, Ulu Öndərin səyləri
nəticəsində bu
rəqəm 1000-1400 nəfərə
çatdırıldı. Ümummilli
Lider Heydər Əliyevin şəxsi təşəbbüsü ilə
1970-1980-ci illərdə keçmiş
SSRİ-nin 50-dən artıq
böyük şəhərinin
170-dən çox nüfuzlu
ali məktəbində
respublikamızın xalq
təsərrüfatı, elm,
təhsil və mədəniyyətinin 80-dən çox sahəsini əhatə edən və zəruri ehtiyac duyulan 250-dən çox ixtisas üzrə 15 mindən artıq azərbaycanlı
gənc təhsil aldı. Bugünkü müstəqil Azərbaycanın
qurulmasında da məhz həmin gənclər aparıcı
mövqelərdə dayanıblar.
Dövlətin çox
vacib atributlarından biri də onun
silahlı qüvvələridir.
Kimsəyə sirr deyil ki, 1969-cu ilədək azərbaycanlıların
ali hərbi məktəblərdə oxumasına
böyük qısqanclıqla
yanaşır, xalqımızın
nümayəndələrinin hərbi bilik və vərdişlərə
yiyələnməsinə süni
maneələr yaradırdılar.
Heydər Əliyev bu sahədə də bütün maneələri dəf etdi. Azərbaycanda Cəmşid Naxçıvanski
adına Hərbi Məktəb, Azərbaycan
Pedaqoji İnstitutunda ibtidai hərbi hazırlıq və fiziki təlim fakültəsi yaradıldı.
Yüzlərlə azərbaycanlı
gənc SSRİ-nin ən nüfuzlu ali hərbi məktəblərinə göndərildi.
Təkcə 1982-ci ildə
550 azərbaycanlı gəncin
SSRİ-nin müxtəlif
ali hərbi məktəblərinə göndərildiyini
nəzərə alsaq,
bu sahədə əldə olunan nəticələrin miqyasını
müəyyənləşdirmək olar.
SSRİ-nin siyasi-ideoloji
sisteminin nə qədər əzici və qəddar olduğunu bilən və həmin dövrün kataklizmlərindən
keçən insanlar,
70-ci illərdə Azərbaycan
xalqının öz tarixi köklərinə qayıtmasına xidmət
edən siyasət yürüdülməsinin nə
qədər çətin
olduğunu yaxşı
anlayırlar. Heydər
Əliyevin SSRİ-dəki
xalqların çoxmədəniyyətliliyi,
bütövlükdə mədəniyyət
çətiri altında
həyata keçirdiyi
milli inkişaf siyasətinin nə qədər dəqiq düşünülmüş bir strategiya olduğunu da həmçinin yaxşı
başa düşürlər.
Əgər bir
xalqın milli şüuru oyanmayıbsa,
dövlətçilik yaddaşı
bərpa olunmayıbsa,
onun içərisindən
nə qədər hərbçi, mütəxəssis,
alim, mədəniyyət
və ədəbiyyat
adamı çıxmasına
baxmayaraq, son nəticədə, başqalarının
mənafeyinə xidmət
edəcəkdi. Ulu Öndər geniş dünyagörüşünə, iti və çevik
zəkaya, möhkəm
iradəyə malik bir dövlət xadimi kimi bunu
yaxşı bilirdi və bu səbəbdən
də milli şüurun oyanması, dövlətçilik ənənələrinin
bərpa olunması üçün olduqca incə bir siyasət
həyata keçirirdi.
Azərbaycan ərazisində
mövcud olan dövlətlərin, o cümlədən
Azərbaycan Səfəvi
dövlətinin tarixi
ciddi şəkildə
araşdırılırdı. Azərbaycan xalqının
qədim dövlətçilik
ənənələrinin yer
aldığı filmlər
çəkilir, əsərlər
yazılırdı. Azərbaycanı,
azərbaycançılığı, paytaxt Bakını və qədim şəhərlərimizi, milli
qəhrəmanlarımızı vəsf edən mahnılar bəstələnir
və onların təbliği üçün
böyük işlər
görülürdü. Azərbaycan
xalqının özünəinam
hissi özünə qaytarılırdı. 1978-ci ildə
qəbul edilən Konstitusiyada Azərbaycan dilinin dövlət dili kimi qeyd
olunması isə Azərbaycan xalqının
milli kimliyinin, identikliyinin hüquqi müstəvidə təsdiqi
idi.
Əslində Heydər
Əliyevin Azərbaycan
dövlətçiliyinin bərpasına
1967-ci ildən, Milli Təhlükəsizlik Komitəsinin
sədri olarkən başlayıb. O, ilk növbədə təhlükəsizlik
orqanını milliləşmənin
qarşısında dayanacaq,
maneə yaradacaq xəyanətkarlardan və
mərkəzi hakimiyyətin
casus şəbəkəsindən
təmizləmişdi. 1969-cu ildən etibarən isə o, Azərbaycan dövlətçiliyi strategiyasını
addım-addım həyata
keçirməyə başladı.
Qeyd olunanlara Azərbaycan dilinin inkişafı, tariximizin öyrənilməsi, hərb
sahəsi olmaqla bütün sahələr
üzrə milli kadrların hazırlanması
istiqamətində atılan
ardıcıl addımları
da əlavə etsək, Heydər Əliyevin işıqlı
zəkasının illərin
arxasından necə əzəmətlə göründüyünü
deyə bilərik.
Azər KƏRİMLİ,
Milli Məclisin
deputatı
Respublika.- 2023.- 15 iyul.- S. 4.