Etibarlı nəqliyyat qovşağı

 

Azərbaycanın nüfuzu gündən-günə artır. Region ətraf ölkələrlə, təşkilatlarla qurulan əlaqələr, imzalanan müqavilələr bunun əyani nümunəsidir. Ölkəmizin təbii sərvətlərlə zənginliyi, keyfiyyətli neft-qaz resurslarına sahib olması onun dəyərini daha da artırır. Hazırda bir çox ölkələrlə, Mərkəzi Asiya, Avropa, Cənubi Qafqaz Türk dövlətlərilə əməkdaşlıq davam edir.

Ölkəmizin böyük tranzit imkanlarına malik olması onun bu sahədə rolunun artmasına birbaşa imkan verir. Şərqdən Qərbə Şimaldan Cənuba gedən yollar məhz Azərbaycandan keçir. Buna görə ölkəmiz Şərq ilə Qərb, Şimal ilə Cənub arasında ticarət yollarının çoxunun birləşdiyi əlverişli logistik mərkəzə çevrilir. Əlbəttə, ölkəmizin mərkəz olmağının bir çox səbəbləri var. Azərbaycanın əlverişli coğrafi mövqeyi, burada zəruri nəqliyyat infrastrukturlarının mövcud olması, o cümlədən Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı, yeni Ələt Azad İqtisadi Zonası da mühüm rol oynayır. Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı kompleksinin, müasir aeroportların, beynəlxalq əhəmiyyətli avtomobil yollarının tikintisi, Şərq-Qərb Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizləri istiqamətində dəmiryol xətlərinin yenilənməsi ölkəmizin xarici iqtisadi əlaqələrini daha da genişləndirib. Bakı-Tbilisi-Qars dəmiryol xətti Avropa Asiya ölkələri arasında yük daşınmasında tranzit ölkə kimi Azərbaycanın əhəmiyyətini daha da artırır. Marşrut Asiya Avropa ölkələrini birləşdirəcək ən qısa yoldur. Ələt İqtisadi Zonasının yaradılması isə bir sıra məsələlərə, ticarət dövriyyəsinin artmasına, investisiya sərmayələrin yatırılmasının sürətlənməsinə, regionlarda məşğulluğun güclənməsinə, yeni yerlərinin açılmasına, milli iqtisadiyyatın dünya iqtisadiyyatı sisteminə inteqrasiyasının daha da sürətlənməsinə təkan verəcək.

Həmçinin Tarixi İpək Yolunun mövcudluğu da ölkəmizin nüfuzunu artırır. İpək yolunun bir sıra əsas məqsədləri var. Bölgədə yerləşən ölkələrin ticarət-iqtisadi, nəqliyyat əlaqələrinin inkişaf etdirilməsi, yük sərnişinlərin beynəlxalq daşınmasının həyata keçirilməsi, tranzit daşımaları üçün əlverişli şəraitin yaradılması kimi mühüm strateji üstünlükləri mövcuddur.

Bununla yanaşı, Orta Dəhliz marşrutunda da ölkəmiz ən mühüm aktor rolunu oynayır. Bu mövqedə Azərbaycan Avropa ilə Asiyanı birləşdirən açar ölkələrdən biri hesab olunur. İlk vaxtlar Azərbaycan, Qazaxıstan Gürcüstanın müvafiq strukturlarının iştirakı ilə yaradılan marşrut daha sonra Ukrayna, Rumıniya Polşa kimi dövlətlərin hesabına genişlənib. Həmçinin qeyd edək ki, Çin-Qazaxıstan sərhədindən başlayan Orta Dəhliz Mərkəzi Asiya ölkələri Xəzər dənizi üzərindən, bundan sonra isə Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə ərazisindən keçərək Avropaya qədər uzanır. Bu da Avropa ilə Asiyanı birləşdirən ən qısa rahat marşrutdur. Əgər Çindən Avropaya gedən yük qatarları Orta Dəhlizdən gələrsə, 12 gün ərzində 10 min kilometr deyil, 7 min kilometr məsafə qət edərlər.

Hazırda mövcud olan transboru kəmərləri genişləndirilir, yeni layihələr yaradılır. Bu barədə iyulun 21-də "4-cü Sənaye İnqilabı dövründə Yeni Media" mövzusunda Şuşa Qlobal Media Forumunun açılış mərasimində Prezident İlham Əliyev bildirib: "Biz tərəfimizdən mövcud infrastrukturumuzu təklif edə bilərik yaxud müəyyən ərazi təklif edə bilərik ki, yeni infrastruktur inşa edilsin. Lakin eyni zamanda, onu unutmamalıyıq ki, bu gün Azərbaycan üç il əvvəl inşa edilən boru kəmərinin genişləndirilməsi ilə məşğuldur. Nəyə görə? Çünki tələbat artır. TAP boru kəməri 10 milyard kubmetrə hesablanmışdısa, 20 milyard kubmetrə qaldırılmalıdır. TANAP 16-dan 32-yə qaldırılmalıdır. Bu, əvvəllər bizdən gözlənilmirdi. Lakin indi gözlənilir vəziyyət dəyişib. Odur ki, biz genişlənmə haqqında niyə danışırıq? Azərbaycan daha çox qaz istehsal edəcək hər yeni il əvvəlki ildən daha çox istehsal edir. Məsələn, 2021-ci ildə biz 19 milyard kubmetr ixrac edirdik, keçən il artıq 22-yə qalxmışdır cari ildə 24 olacaq. Sizinlə görüşmədiyimiz bu aylarda biz ən azı 300 milyard kubmetr ehtiyatı olan "Abşeron" qaz yatağının kəşfini elan etmişik artıq ilk quru "Şahdəniz"dəki bütün quyulardan daha məhsuldardır. Odur ki, bizim boru kəmərləri sisteminin genişlənməsi öz resurslarımızın artması ilə bağlıdır. Xəzər dənizinin Şərq sahillərindən əlavə qaz ehtiyatlarına gəldikdə, bunun üçün trans-Xəzər sualtı qaz boru kəməri inşa edilməlidir ikincisi, Bakıdan Avropa istiqamətində Cənub Qaz Dəhlizi kimi yeni infrastruktur lazımdır".

Azərbaycanda logistik nəqliyyat mərkəzinin yaradılması məqsədilə bərələr, tankerlər, quru yük gəmiləri, təyyarələr alınıb. Ticarət təyinatlı nəqliyyat marşrutlarının Azərbaycandan keçməsi ölkəmizə həm siyasi, həm iqtisadi dividendlər gətirir. Şübhəsiz ki, gələcəkdə isə bu amil bütün Avrasiya regionunun firavanlığına xidmət edəcək.

 

Töhfə SƏMƏDOVA

 

Respublika.- 2023.- 23 iyul.- S.1; 6.