Qürbətdə yazılan kitab
Dünya Azərbaycanlıları
Əlaqələndirmə Şurasının üzvü,
Avropa Azərbaycanlılarının I vitse-prezidenti, "Ana Vətən"
Avropa Azərbaycanlı Qadınlar Birliyinin sədri, Azərbaycan
və Niderland Krallığı Yazıçılar Birliklərinin
üzvü, həmyerlimiz Gülşən Lətifxan 15 ildir
ki, qürbətdə - Hollandiyada yaşayır. O, bu ölkədə
milli diasporumuzun təşəkkül tapmasında, Azərbaycan
həqiqətlərinin dünya xalqlarına
çatdırılmasında ikiqat səylə
çalışır. Həmçinin bir jurnalist kimi iti qələm
sahibidir, yaradıcılığı, fitri istedadı ilə
geniş nüfuz qazanmışdır.
Gülşən
xanımın ayrı-ayrı dövrlərdə
"Ulduz", "Azərbaycan" jurnallarında, habelə
müxtəlif qəzetlərdə povest, hekayə və digər
janrlardan olan oxunaqlı yazıları dərc olunmuşdur.
Bu gün Gülşən
Lətifxanı Avropada intellektual biliyə, dərin zəkaya
malik olan bir yazıçı kimi tanıyırlar. Onun "Mənim
nəslimin qızları" adlı ilk romanı 2006-cı
ildə Bakıda işıq üzü görmüş və
bu əsər oxucuların stolüstü kitabına
çevrilmişdir.
"Azər və
Aida" - "Əli və Nino" romanının
çağdaş variantıdır. Əgər Qurban Səid
müsəlman oğlu ilə xristian qızının azərbaycanlı
Əli və gürcü Ninonun məhəbbətindən
söz açıbsa, Gülşən Lətifxan azərbaycanlı
Azərlə, qarışıq nigahdan doğulmuş
Aidanın sevgisindən danışılır. Əgər
"Əli və Nino" əsərinin fonunda Birinci Dünya
müharibəsinin mənzərələri dekorasiya kimi istifadə
olunubsa, nəfis tərtibatda nəşr edilmiş "Azər
və Aida" romanındakı hadisələrdə
Qarabağ müharibəsi ərəfəsi və bu
müharibə başlanandan sonra baş verən hadisələr
dolğun və bədii priyomlarla qələmə
alınıb.
Qürbətdə rus
dilində qələmə alınan əsər M.F.Axundov, Rəsul
Rza, İsi Məlikzadə ədəbi mükafatları
laureatı Məmməd Oruc tərəfindən Azərbaycan
dilinə tərcümə olunmuşdur.
"Azər və
Aida" romanı anlaşıqlı, aydın dildə
yazılıb, holland, eləcə də Qərb və rus nəşrindən
seçilən ədəbi ənənələrlə
cilalanıb. Süjet xəttindəki gərginlik,
münaqişələrdəki dramatizm obrazların xarakterindəki
düyünlərin açılmasına xidmət edir.
"Azər və
Aida" ona görə nadir əsərdir ki, Avropa oxucusunu nəinki
uzaq bir şərq xalqının rəngarəng mədəniyyəti
ilə tanış edir, eyni zamanda onun qarşısında bəşəri
sosial faciələrin mənzərələrini açır.
Romanın əsas məziyyəti ondadır ki, beş-on fərdin
taleyi qələmə alınsa da, məlum tarixi şəraitin
qurbanı olan minlərin, milyonların faciəsini əks
etdirir. Roman imkan verir ki, böyük ictimai-siyasi təbəddülatlar
zamanı zəhərləyici rol oynayan etnik faktora-bunun nəticəsində
meydana gələn faciələrə böyük, bəşəri
məhrumiyyətlər kimi nəzər salasan. Hadisələr
müəllifin Vətənində, Azərbaycanda cərəyan
edir.
Gülşən Lətifxan
romanda Qarabağ mövzusunu tək Azərbaycan xalqının
deyil, eyni zamanda həm də erməni xalqının faciəsi
kimi dilə gətirir. Bu əsər Qarabağ probleminə
yeni baxış deməkdir.
Romanda erməni lobbisinin
zaman-zaman "böyük Ermənistan" yaratmaq
xülyasından, onların xalqımıza qarşı
düşmənçilik mövqeyində durmasından
geniş söhbət açılır. Həmçinin
göstərilir ki, Qarabağ müharibəsinin
başlanması və onun törətdiyi faciələrin əsas
baiskarı Mixail Qorbaçov olmuşdur. Tarix onun bu xəyanətini
heç vaxt bağışlamayacaqdır.
"Azər və
Aida" romanının Azərbaycan Yazıçılar
Birliyində keçirilən təqdimat mərasimində xalq
yazıçıları Anar, Çingiz Abdullayev, şair Əhməd
Qəşəmoğlu, Azərbaycan Respublikası Ailə,
Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət
Komitəsinin sədri Hicran Hüseynova, xalq şairi Fikrət
Qoca, tənqidçi Əsəd Cahangir, "Azərbaycan"
jurnalının, baş redaktor müavini Vaqif Yusifli, professor Rəna
Mirzəzadə, xalq artisti Rasim Balayev və başqaları
çıxış edərək XXI əsrdə qürbət
ölkədə bədii təfəkkürlə qələmə
alınmış kitabı yüksək dəyərləndirdilər.
Belə bir fikir səsləndirildi ki, "Azər və
Aida" romanı ilə bağlı film hazırlansın.
Təqdimatın sonunda
çıxış üçün söz "Azər və
Aida" romanının müəllifi, bir çox qiymətli
diplom və mükafatlara layiq görülmüş, qürbət
ölkədə qəlbi Vətən, Azərbaycan eşqi ilə
döyünən yazıçı Gülşən Lətifxana
verildi. O, gələcək yaradıcılıq planlarından
söhbət açdı və qələmə
aldığı kitabın doğma diyarda təqdimatının
keçirilməsindən məmnun qaldığını
vurğuladı.
Qədir ASLAN,
Respublika.- 2009.- 14 yanvar.- S. 6.