Azərbaycan kinosunun ən
nadir filmlərinin rejissoru
Bu gün xalq artisti Tofiq Tağızadənin
xatirə günüdür
Bu gün
Azərbaycan kino sənətinin görkəmli
nümayəndələrindən olan Tofiq Tağızadənin
xatirə günüdür.
Onun yaradıcılıq
yolunun sənət ştrixləri kinorejissorun
tərcümeyi-halının əsasını təşkil
edir.
Azərbaycan kinematoqrafiyasına
kino rejissoru olaraq ismini həkk
edən Tofiq Tağızadə 1953-cü ildə
Moskvada Ümumittifaq Dövlət Kinomatoqrafiya İnstitutunun kinorejissorluq
fakültəsini bitirdikdən
sonra Cəfər Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm" kinostudiyasında
fəaliyyətə başlayır.
Bir çox filmlərin quruluşçu
rejissorudur. Yaratdığı
filmlərlə kino aləmində istedadını
nümayiş etdirdi və çəkdiyi hər bir film Azərbaycan kinosunun qızıl fonduna daxil edildi. Demək
olar ki, onun çəkdiyi filmlər Azərbaycan kinosunun ən nadir filmləri olaraq qəbul olunur. Bu filmlərin əksəriyyətinin
tarixi yarım əsrdən artıq bir dövrü əhatə etsə də, bu gün
lentə alınmış
kinofilm olaraq tamaşaçılar tərəfindən
qəbul olunur. Belə ki, Tofiq
Tağızadənin çəkdiyi
"Görüş", "Uzaq sahillərdə",
"Əsil dost", "Mateo Falkone", "Mən rəqs edəcəyəm",
"Arşın mal alan",
"Mən ki, gözəl deyildim",
"Yeddi oğul istərəm", "Flaminqo
- qızıl qazdır",
"Dədə-Qorqud", "Narlıq", "Babamın
babasının babası",
"Bağ mövsümü"
və s. kinofilmləri
onun sənət biblioqrafiyasında əsas
yeri tutur.
Zahirən sakit insan təsiri bağışlasa da daxilindəki emosionallıq,
daimi narahatlıq onun belə filmləri ərsəyə
gətirməsinə səbəb
olmuşdur. Tofiq Tağızadə üçün
sənət meydanında
hər şey arxa plana keçir,
böyük sənət
yaratmaq amalı hisslərini qabardırdı.
Həddindən artıq
işgüzar olan Tofiq Tağızadə qaynar iş günündə elə yaradıcı kollektivi də öz axarına salmaq iqtidarına malik idi. O, diqqəti, qətiyyəti, tələbkarlığı,
sənət meyarı
baxımından obrazı
düzgün seçməsi
və onların hər birinin yaratdığı rolun təsirinə düşərək
yaşamatmaq bacarığına
malik olduğundan belə bir sənət
əsərlərinin ərsəy
gəlməsinə nail olmuşdur.
Tofiq Tağızadə
sənəti hər şeydən üstün tutduğundan tez bir zamanda yaradıcılıq
uğurları əks-sədaya
səbəb oldu.
Vaxtının az olmasına baxmayaraq daim axtarır, yeni bir nəfəslə
kino aləmini işıqlandırmağa çalışırdı.
Olduqca həssas, işgüzar olan Tofiq Tağızadənin daxili dünyası onun filmlərində əksini tapır. Hər bir filmində
böyük bir insan kimi dəyərləri
görünür. Onların
sayı o qədər
çox deyil. Cəmi 13 filmdir. 14-cü filmi isə yarımçıq qalmışdı.
Kinomütəxəssislərini fikrincə, o, ötən əsrin 50-ci illərdə çəkdiyi
üç filmlə milli kinomuza yeni üslub gətirdi. "Görüş",
"Uzaq sahillərdə",
"Əsil dost" filmləri
milli kinomuza yeni nəfəs gəldiyindən xəbər
verirdi.
Tofiq Tağızadə
"Görüş" filmi
ilə sənət aləminə gəlmişdir.
"Görüş"lə də əbədi olaraq bu sənətə
bağlandı. Ömrünün
40 ilə yaxın bir dövrünü kinoda keçirdi. Kino tariximizdə Tofiq Tağızadənin məxsusi
yeri var. O, çəkdiyi
filmlərdə professional kimi
özünü təsdiq
etdi. Bu filmlərdə
Azərbaycanın tarixi
də, mədəniyyəti
də, məişəti
də çox sənətkarcasına öz
həllini tapıb. Və bu gün
bu filmlər əsl məktəbdir, onlardan çox şey öyrənmək,
əxz etmək mümkündür.
Tofiq Tağızadə
yaradıcılığına diqqət etsək görərik ki, rejissor zamanın problemlərini ekrana gətirir və insanları bu problemlər ətrafında
düşünməyə sövq edirdi. O, tamaşaçı ilə
açıq mükaliməyə
girir, onun daxili "mən"ini özü ilə üzbəüz qoyur. Rejissor vətənini, xalqını sevən sənətkar idi. Filmlərindəki ən kiçik detallarda belə milli-mənəvi dəyərlərimizin görüntüləri
öz əksini tapıb. Hətta sovet imperiyasının ən kəskin bir dövründə belə milli- mənəvi dəyərlərimizi
ön plana gətirməkdə cəsarətli
idi. Tofiq Tağızadə o sənətkarlardandır
ki, onun yaradıcılığı xalqımızın
taleyi ilə sıx surətdə bağlıdır. O, "Dədə
Qorqud" dastanının
motivlərini kinoya gətirən ilk kinorejissordur.
Bu filmin yarandığı
vaxtdan onilliklər ötməsinə baxmayaraq,
yenə də ona tamaşaçı marağı səngiməmişdir.
"Dədə Qorqud"
vətən, millət,
bəşəri dəyərlər
haqqında filmdir. Tofiq Tağızadə bir rejissor olaraq
bu hissləri, bu bəşəri duyğuları ekranda canlandırmağa müvəffəq
olub.
"Mən ki gözəl
deyildim" filmi isə müharibə haqqında
düşüncələrdir. Bu düşüncələrin
real obrazları var. Gənclikləri müharibənin
amansız qanunları məngənəsində boğulan Səidələrin,
Məzahirlərin canlı surətləri var burada. Əslində,
film insan taleləri haqqındadır. Hansı məqamda
olur-olsun, insan yaşamağa can atır. Bu filmdə zamanın
obrazını yaradıb. Bu motivlər filmdə elə vəhdətdə
birləşib ki, çox canlı bir harmoniya yaradıb.
Tofiq Tağızadə
Moskvada, ÜİDKİ-də təhsil alıb. Rus kino məktəbinin
mütərəqqi ənənələrindən bəhrələnib.
Filmlərində bu ənənələr aydın hiss olunsa
da, rejissor onlara milli ovqat qoşub və ona görə də hər
bir əsərində bizim xalqın ruhu duyulur. Onlar bizim
tariximizdir, bizim mənəvi varlığımızdır.
"Yeddi oğul istərəm" filmində ziddiyyətli məqamlar
olsa da, rejissor filmi siyasiləşməkdən
uzaqlaşdırıb, hadisələrə başqa yön
verib. Gəray bəyin, Bəxtiyarın obrazlarını
çuğlaşdıran münaqişələr fonunda
rejissor ictimai münasibətləri açıqlayır.
İnsanları üz-üzə qoyan ictimai bəlaların
köklərini axtarır. "Bağ mövsümü"
isə kino-dramdır. Bu film adi, gündəlik həyatımızın
problemləri haqqındadır və film bizi ətrafımızda
baş verən və biganə qaldığımız hadisələr
haqqında düşünməyə məcbur edir.
Daim sənət uğrunda
mübarizə aparan Tofiq Tağızadə ömrünün
son illərində xüsusi studiya yaratmışdı. Təəssüflər
olsun ki, ömrün vəfasızlığı onu bu
düşüncələrinə qovuşdura bilmədi.
Qürurla deyək ki, o, istedadının parlaq nümunələrini
yaratdığı filmlərlə kino aləminə gətirdi
və adının qarşısına çox fəxri ad və
mükafatları yazdıra bildi.
Zümrüd
Səs.- 2010.- 27 avqust.- S. 12.