Azərbaycan iqtisadiyyatı 2010-cu ildə regionda liderlik
tempini qoruyub
"2010-cu ilin sonuna biz deyə bilərik ki, son yeddi il
ərzində Azərbaycanda əmək haqqı və pensiya
orta hesabla 5-6 dəfə artıb, yoxsulluq 4 dəfə
azalıb, 900 minə yaxın yeni iş yeri açılıb
ki, bunun da 600 mini daimidir"
- 2010-cu ili siyasi və iqtisadi
baxımdan Azərbaycan üçün uğurlu saymaq
olarmı?
- Tamamilə. Bu
halda ölkənin inkişafının bir neçə
aspektini qeyd etmək lazımdır. Birincisi, 2010-cu il yaddaşda dördüncü parlament
seçkiləri ilə qalacaq. Seçkilər
bütün maraqlı siyasi qüvvələrin
iştirakı ilə açıq və şəffaf
şəraitdə keçdi. Bu,
ölkədə demokratik təsisatların və
ənənələrin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində daha bir addımdır. İkincisi,
cari ildə Azərbaycanın iqtisadi göstəriciləri
regionda yenidən liderlik tempini saxlamaqdadır. Əhəmiyyətlisi budur ki, bütün
bunların hamısı azalmağa doğru gedən, lakin
hələ də mövcud olan qlobal maliyyə böhranı
işığında baş verir. Belə ki, 2010-cu ilin
sonuna biz deyə bilərik ki, son yeddi il ərzində
Azərbaycanda əmək haqqı və pensiya orta hesabla 5-6
dəfə artıb, yoxsulluq 4 dəfə azalıb, 900
minə yaxın yeni iş yeri açılıb ki, bunun da 600
mini daimidir. Büdcə xərcləri 12,
hərbi xərclər təxminən 20, valyuta ehtiyatları
isə 18 dəfə artıb. 2010-cu ilin
sonuna Azərbaycanın valyuta ehtiyatları 24 milyard dollardan
çoxdur. 1995-ci ildən etibarən
ölkə iqtisadiyyatına 82 milyard dollar investisiya
yatırılıb. 2010-cu ilin 11 ayı ərzində
ÜDM artımı 4,5 faiz təşkil
edir. Bu, yeri gəlmişkən, Avropanın bir
sıra ölkələrində və ABŞ-da olduğundan
çoxdur. Qeyri-neft sektorunda ÜDM artımı 5,9 faiz, neft sektorunda isə 2,6 faiz artıb. Bu onun bariz sübutudur ki, Azərbaycan iqtisadiyyatı
şaxələndirilmiş iqtisadiyyatdır.
Bununla
yanaşı, 2010-cu ildə ölkənin xarici iqtisadi
fəaliyyəti Xəzər dənizindən
karbohidrogenlərin nəqlinin diversifikasiyasına da
yönəlib.
Belə ki, cari ilin iyununda Azərbaycan
Respublikası Dövlət Neft Şirkəti (ARDNŞ) və
Türkiyənin BOTAŞ şirkəti arasında təbii
qazın satışı və nəqli üzrə anlaşma
memorandumu imzalanıb. Türkiyə mövzusunu
inkişaf etdirərək, 2010-cu ildə ölkələr
arasında prezidentlər səviyyəsində
"Azərbaycan Respublikası və Türkiyə
Respublikası arasında strateji tərəfdaşlıq
və qarşlıqlı yardım haqqında
müqavilə"ni qeyd etməmək
olmur.
2010-cu ildə
Prezident İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi, xüsusi
əhəmiyyət kəsb edən əlamətdar hadisə
baş verib. Belə ki, bu, Azərbaycanın böyük qaz
ölkəsinə çevrildiyinə sübutdur. "Ümid" qaz yatağı kəşf edildi.
Burada 200 milyard kubmetr qaz və 30-40 milyon ton kondensat
var. Hələlik bir quyudan alınan məlumata əsasən,
ümumi ehtiyatlar 250 milyard kubmetr təşkil edir. Belə bir nailiyyətin müstəqil
Azərbaycanın payına düşməsi - real siyasət
və real iqtisadiyyatdır.
Ölkə
tədricən regionun informasiya-kommunikasiya mərkəzinə
çevrilir və bu, müasir inkişafın mühüm
tərkib hissəsidir. Azərbaycan artıq regional mərkəz
kimi, Qərb və Şərqin birləşdirici halqasına
çevrilib və biz artıq adi tranzitçi rolunu oynayan
körpü deyilik. Biz regional mərkəz
kimi, fəal iştirak etdiyimiz bu və ya digər
layihələrin perspektivini və effektivliyini
özümüz müəyyənləşdiririk.
Üçüncüsü,
xarici iqtisadi sahədə fəallıqdır. 2010-cu ilin cari
dövrü ərzində Azərbaycan Prezidenti 17 xarici
səfər edib. Bunların hamısı
milli xarici siyasətin həyata keçirilməsinin
intensivliyindən xəbər verir. Biz daima
hərəkətdəyik, inkişaf edirik və dünyada
Azərbaycanın mövqeyinin
yaxşılaşdırılmasına səy
göstəririk. Bununla yanaşı,
sözsüz ki, Prezidentin gündəliyində
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi prioritet məsələ olaraq qalır.
2010-cu ildə Azərbaycan
Xəzəryanı ölkələrin dövlət
başçılarının sammitinə ev
sahibliyi edib. Beş ildir ki
keçirilməyən sammit bu dəfə Bakıda baş
tutub və gələcəkdə Xəzərin hüquqi
statusunun müəyyənləşdirilməsinə imkan
verəcək bir sıra razılaşmaların əsası
olub. Sosial-mədəni və intellektual
sahələrdə Azərbaycan artıq cazibə
mərkəzinə çevrilib. Yayda
keçirilən II Qəbələ Beynəlxalq musiqi
festivalı, Mstislav Rostropoviç festivalı, Bakıda illik
caz festivalları bunun bariz sübutudur. Digər
tərəfdən, 2010-cu ilin ikinci yarısından biz
Azərbaycanın regionun intellektual mərkəzinə
transformasiyasının əsasını qoymağa
başlamışıq. Bizim
vəzifəmiz beynəlxalq münasibətlər
sahəsindəki regional diskussiyaların məhz burada
keçirilməsidir. Və Bakıda 27
ölkədən 60 ekspertin iştirak etdiyi beynəlxalq
münasibətlər sahəsində
tədqiqatçıların I illik simpoziumunun
keçirilməsi bunun bariz nümunəsidir. Yeri gəlmişkən, II Beynəlxalq simpozium 2011-ci
ilin sentyabrında Azərbaycanda keçiriləcək. Düzdür, bunun Bakıda və ya regionlarda
keçiriləcəyi hələ ki
müəyyənləşməyib.
Bununla
yanaşı, Azərbaycan mədəniyyət və
dinlərin dialoq məkanıdır və 2010-cu ildə
keçirilən dünyanın dini liderlərinin Bakı
sammiti bunun daha bir təsdiqidir. Məlum olduğu kimi, Azərbaycan Prezidentinin
təşəbbüsü ilə 2010-cu il
"Ekologiya ili" elan edilib. Buna görə
ekologiya haqqında fikirləşəndə, əksər vacib
problemlər həll olan zaman, təkmilləşdirmə
barədə düşünmək imkanı olanda, bu, vətəndaşın
rifah səviyyəsinin
yaxşılaşdırılmasının mühüm
aspektidir. Azərbaycanın iqtisadi
potensialı bu gün ölkə
vətəndaşının həyat fəaliyyətini, rifah
səviyyəsini təkmilləşdirməyə imkan verir.
Belə ki, təkcə 2010-cu ildə
Azərbaycan Prezidenti regionlara 20-dən çox səfər
edib və arasında müəssisə və digər infrastruktur
obyektlərinin olduğu 90-dan çox açılışda
iştirak edib.
Beləliklə, başa
çatmaqda olan 2010-cu ilin əsas işlərinin az qisminin göstərilməsi çox
şeydən xəbər verir. Təbii ki,
iş həm daxili siyasi, həm də ümumilikdə regional
məsələlərdə daha çoxdur. Lakin qısa
təhlil sözsüz ki, deməyə imkan verir ki, Prezidentin
çox fəal və geniş qrafiki bu ili
Azərbaycan üçün kifayət qədər uğurlu
edib.
- Bir çox ekspertlər hesab edir ki, ATƏT və
- Məsələ ondadır
ki, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həlli təkcə
- Azərbaycan gənclərinin dünyada intellektual
rəqabət qabiliyyətlilik səviyyəsini necə
qiymətləndirirsiniz?
- Son iki ildə iqtisadiyyat
və siyasətdə çox şey dəyişib. Sözsüz ki, bu, Azərbaycan gənclərinin
müasir təfəkkürünün formalaşmasına
təsir edir. Bir tərəfdən Azərbaycan
gəncliyi getdikcə daha çox Qərb
nümunələrinin tətbiq edildiyi təhsildə yeni
tendensiyaların təsiri altında formalaşır, digər
tərəfdən isə qlobal şəbəkə
davranışının yeni norma və
stereotiplərini formalaşdırır. Çünki
biz hər gün 43000 qiqabaytlıq informasiyanın
yaradıldığı dünyada yaşayırıq.
Bu, on il bundan əvvəl olduğundan on
dəfələrlə çoxdur və ötən əsrin
ikinci yarısında generasiya edilən informasiyanın
sayını yüz dəfələrlə ötür.
2010-cu ildə
gəncliyin nümayəndəsi 1995-ci ildəki belə
gənc insandan tam fərqlənir. Birincisi, o, daha az
siyasiləşib, daha çox şəxsi həyat
maraqlarının həyata keçirilməsinə oriyentir
edib. İkincisi, indi gənclər arasında
qarşılıqlı münasibətlər başqa cür
qurulub. 15 il bundan əvvəl
gənclər təşkilatları "yağışdan
sonra çıxan göbələk" kimi
yaranırdılar. Hər kəs təşkilat
yaratmağı, özünü onun lideri kimi təqdim
etməyi özünə borc bilirdi və təşkilatda
neçə nəfərin üzv olması
əhəmiyyət kəsb etmirdi, əsas o idi ki birinci olasan.
Gənclərin bütün
müzakirələri siyasi formata malik idi. Bu
gün isə çox şey dəyişib. Hər şeyə münasibət daha
düşünülmüş, effektivliyə
yönələn daha mütəşəkkildir. Təşkilatlar artıq ayrı-ayrı
gənclərin merkantilizm maraqlarının həyata
keçirilməsi üçün deyil, konkret sosial və ya
digər layihələrin real işləri üçün
yaradılır. Bu müsbət
irəliləyişdir.
Biz ona
yaxınlaşırıq ki, fəal, praktiki siyasətlə
heç nə veclərinə olanlar deyil, siyasətdə
öz gələcəklərini görən
şəxslər maraqlanırlar. Bu gün gənclik
anlayışı artıq başqa mahiyyət
daşıyır.
Lakin
gənclərin intellektual rəqabət qabiliyyətliliyinin
inkişafı üçün təhsil səviyyəsi
mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Gənclik
dəqiq anlaya bilməlidir ki, həm şəxsi, həm
də ümumilikdə ümumi inkişafın uğuru
məktəbli və tələbə oturacağından
asılıdır. Layiqli təhsil almadan yaxşı
iş təmin edilməyəcək. Məsələn,
bu gün müxtəlif dövlət strukturlarında onlarla
vakant yerlər var. Biz dövlətə və
cəmiyyətə var gücü ilə xidmət edə
biləcək kreativ, intellektual gənc insanların
axtarışındayıq. Bu, insanın
məşğul olduğu işə tam gücünü
sərf etməsi üçün mühüm komponentdir.
Çünki dövlət və cəmiyyətin
inkişafı yeni nəslin intellektual
hazırlığındadır. İntellektual
rəqabət qabiliyyətlilik - bu, ilk növbədə,
işdə özünü effektiv və lazımi halqa kimi
göstərmək bacarığıdır. Əks halda, sadəcə olaraq zəncirdən
düşəcəksən və heç kəslə
rəqabət apara bilməyəcəksən. Bütün bunların hamısı intellektdən,
köhnə məsələlərə innovasiyalı və
yeni yanaşmalardan keçir. Yeni güc
kimi gənclik bu yeni yanaşmanı görməyi və
həyata keçirməyi bacarmalıdır.
- Ermənistanla informasiya müharibəsi kontekstində
gəncliyimiz qarşısında hansı vəzifələr
durur, bu gün ölkə xaricində təhsil alan
gənclər buna hansı ciddi töhfəni verə
bilərlər?
- Aktual məsələdir. Xaricdə olan, yaşayan, işləyən və
təhsil alanlar qarşısında bir neçə
vəzifə durur. Bu, milli ideya
anlayışından irəli gələn missiyadır. Hər bir azərbaycanlı təkcə öz
maraqlarının deyil, həm də milli maraqların
təmsil olunmasında rolunu dəqiq dərk etməlidir.
Bu gün başlıca prioritet maraq - dünya
ictimaiyyətinə Qarabağ problemini, Azərbaycanın
ədalətli mövqeyini, məsələnin tarixi
mahiyyətini çatdırmaqdır. Bu
barədə hamıya, hər yerdə və həmişə
danışmaq lazımdır. Bu, Prezident İlham
Əliyevin dəfələrlə dediyi "public diplomacy"nin də bir hissəsidir.
Xaricdə təhsil alan tələbələr hər bir
müəllimin, onların ali məktəbinin, yataqxanasının
hər bir tələbəsinin, qonşularının, dost
və həmkarlarının Qarabağ problemi haqqında daha
çox məlumatlı olmalarına görə konfrans və
"dəyirmi masa"lar, müxtəlif təqdimatlar
keçirmək üçün öz potensiallarından
fəal surətdə istifadə etməlidirlər. Biz bu barədə
iki həftə bundan əvvəl Fransa və Böyük
Britaniyada təhsil alan azərbaycanlı
tələbələrlə görüş zamanı
danışmışıq. Yeri
gəlmişkən, diskussiyalar çox fəal keçib.
Bu gün xaricdə tələbələrimizin dostları
gələcək diplomatlar, siyasətçilər,
dövlət xadimləri, iş adamları və ictimai
xadimlərdir. Bizim üçün vacibdir ki,
problemimiz bizə əhatə edən hər kəs
üçün daha başa düşülən olsun. Biz addım-addım,
mərhələ-mərhələ hücum xarakterli xarici
siyasəti həyata keçirməliyik. Xaricdəki
hər bir tələbə və hər bir şəxs bizim
informasiya silahımızdır, düşmənimizin
dayandırmağa hazırlaşmadığı, bizim
informasiya qarşıdurmamızın mühüm elementidir.
Buna görə də Ermənistan başa
düşməlidir ki, o, yaxın gələcəkdə
dünya ictimaiyyətində erməni işğalının
reallıqları ilə, yalan və hiylənin dəf
edilməsinə yönələn daha böyük
təzyiqlə, daha böyük enerji ilə rastlaşacaq.
- 2011-ci ildə Azərbaycanın daxili və xarici
siyasətinin prioritetləri hansılardır?
- Demokratikləşmə və son on ildə
həyata keçirilən çoxvektorlu xarici siyasətin
davam etdirilməsi, Azərbaycan
vətəndaşlarının rifah səviyyəsinin
yaxşılaşdırılması, regional inkişaf
proqramının həyata keçirilməsinin davam etdirilməsi,
ekoloji vəziyyətin stabilləşdirilməsi və
təkmilləşdirilməsi. Tam aydındır ki,
növbəti illər ərzində Azərbaycan
iqtisadiyyatı daha sürətlə inkişaf edəcək,
çünki bazis artıq formalaşıb. Gələn il
cəmiyyət Prezident İlham Əliyevin göstərdiyi
hücum xarakterli xarici siyasətin gücləndirilməsi
haqqında fikirləşməlidir. Burada əhəmiyyətli
rol artıq cəmiyyətə, vətəndaş sektoruna
məxsusdur, çünki Prezidentin hücum xarakterli xarici
siyasət haqqında bəyan etdiyi tezislər təkcə
dövlətin vəzifəsi deyil. Bundan sonra hər bir
vətəndaş qarşısında duran missiyanı
anlamalı və vəzifələrini həyata
keçirməlidir. Gələn ilin digər mühüm
komponent Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin sülh yolu ilə həlli
işində beynəlxalq təşkilatların
vasitəçilik missiyalarının fəallaşdırılmasıdır.
Bunu daha da uzatmaq çətin olacaq, həm Azərbaycanda,
həm də Ermənistanda yeni, böyüməkdə olan
nəsil münaqişəyə başqa cür baxacaq.
Belə olan vəziyyətdə həll etmək daha
çətin olacaq. Bu gün Qafqaz torpağında
sülhü bərqərar etmək üçün bu
potensialdan istifadə etməyə hələ ki imkan var.
Səs.- 2010.- 21 dekabr.- S. 5.