Azərbaycanda əhalinin sosial
müdafiəsinin güclənməsi istiqamətində
dövlət siyasəti uğurla davam edir
- Hadi müəllim, Azərbaycan
parlamenti artıq yeni tərkibdə bir neçə
iclasını keçirib. Dördüncü
çağırış Milli Məclisin
qarşısında hansı vəzifələr dayanır?
- Bilirsiniz ki, dördüncü çağırış Milli Məclis ilk iclasını möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin proqram xarakterli çıxışı ilə başlayıb. Prezidentimizin çıxışında Azərbaycan parlamentinin son beş ildə gördüyü işlərə çox yüksək qiymət verildi, qanun yaradıcılığı prosesində olan işlərimiz qiymətləndirildi və cəmiyyətdə parlamentin yeri yaxşı mənada bir daha qeyd olundu. Bu, əlbəttə ki, parlamentarizmin inkişafına bir baxış idi və bu baxış da bizim üçün çox əhəmiyyətlidir. Möhtərəm Prezidentimiz ölkə qarşısında duran vəzifələrdən bizə vizual olaraq sistem halında danışdı, məlumat verdi və bu, bir daha hər birimizin proqram vəzifələrin icrasında yerimizi sanki bizə bir daha göstərdi. Məsələn, mən özüm üçün nə əxz etdim? Prezident İlham Əliyev bildirdi ki, keçən beşillikdə qlobal iqtisadi böhrana baxmayaraq, Milli Məclis büdcəni təsdiq, hökumət isə onu icra edəndə sosial məsələlərin azalmasına getmədi. Sosial məqsədlərə ayrılan vəsaitlər təyinatı üzrə icra olundu. Ötən müddətdə qlobal böhranın fonunda sosial məqsədlərə ayrılan vəsaitlər azaldılmadı. Bu, bir daha göstərdi ki, ölkəmizdə insanların sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi prioritet vəzifədir. Qarşıdakı dövr üçün vəzifələr nədən ibarət oldu? Möhtərəm Prezidentimizin ən böyük devizi bir daha səsləndi ki, bizim fəaliyyətimiz güclü dövlət, sosial rifah istiqamətində müəyyənləşdirilib. İqtisadiyyatda islahatların daha da ciddi aparılması, real istehsalata, real iqtisadiyyata vəsaitin yönəldilməsi, ordu quruculuğunun güclənməsi, təhsilə xüsusi olaraq, diqqətin artırılması və əlbəttə ki, insanların sosial müdafiəsinə, sosial reabilitasiyasına, həm də sosial problemlərin qarşısının alınmasına xüsusi diqqət yetirilməsi bu mənada əsas vəzifələrdir. Mən İlham Əliyev dövlət quruculuğunun bir neçə özəlliklərini daim səsləndirmişəm. Düşünürəm ki, bunların üçünü bu gün xüsusi olaraq, vurğulamaq lazımdır. İlham Əliyev dövlət quruculuğu modernləşən dövlət quruculuğu modelidir. Bu, postsovet ölkələrinin bütün dövlət quruculuğu modellərindən fərqlidir. Çünki burada daha çox səbəbə istiqamət götürmək nəzərdə tutulur. Məsələn, insanı xəstələnəndən sonra onu müalicə etməmək, onu xəstələnməsinə imkan verməmək nəzərdə tutulur. Yəni xəstəliyi yaradan səbəb aradan qaldırılır. İkinci özəllik, ölkədə gedən proseslərin proqramlar vasitəsilə idarə olunmasıdır. Məsələn, regionların sosial-iqtisadi inkişafı proqramları burada əsas istiqamətlərdən biridir. Digər tərəfdən səhiyyə, təhsil və digər sahələrin proqramlarla inkişaf etdirilməsini də qeyd etmək lazımdır. Üçüncü özəllik isə neft kapitalının insan kapitalına çevrilməsi prosesidir. Burada informasiya texnologiyalarının inkişafı, bütün sahələrdə İKT-dən istifadə olunmasıdır, həm də tikinti-quruculuq işlərində modern üsulların seçilməsidir.
Partiyamız gələcəkdə
də inkişaf xəttini daha da möhkəmləndirəcək
və inkişaf etdirəcək
- Yeni Azərbaycan Partiyasının
uğurlu seçki kampaniyası da öz müsbət nəticəsini
verdi. Partiyamız böyük üstünlüklə Milli Məclisdə
təmsil olunur...
- Yeni Azərbaycan Partiyası seçkilərə çox yüksək seçki texnologiyası ilə qatıldı. Bu gün Yeni Azərbaycan Partiyası ölkənin ən güclü siyasi təşkilatıdır. YAP-ın say və keyfiyyət tərkibi də önəmlidir. Bu gün cəmiyyətdə belə fikirlər səslənir ki, müxalifət zəifləyir, YAP isə günü-gündən güclənir. Bunun günahı bizdə deyil. Ölkədə müxalifət yaratmaq iqtidar partiyasının vəzifəsi deyil. Əlbəttə ki, bütün hallarda YAP güclü olacaq. Çünki partiyamız xalqın maraqlarını ifadə edir. Fikrimcə, müxalifət hər hansı konstruktiv təklifləri səsləndirən bir düşərgə olmalıdır. YAP bu gün ölkəmizin hər bir regionunda yerləşmiş, strukturlaşmış, sistemləşmiş bir siyasi qurumdur. Məntiqi olaraq da keçirilən seçkilərdə mütləq çoxluq, məhz YAP üzvləri arasından seçildi. Ümumiyyətlə, partiyamız gələcəkdə də inkişaf xəttini daha da möhkəmləndirəcək və inkişaf etdirəcək. YAP son seçkilərə "Güclü dövlət, yüksək rifah" şüarı ilə qatıldı və bu prinsiplər uğrunda da fəaliyyət göstərəcək.
- Milli Məclisin yeni tərkibi ilə
bağlı bəzi dairələr tərəfindən
müxtəlif fikirlər səsləndi. Bunlara münasibətiniz
necədir?
- Mənə
Milli Məclisin yeni tərkibi haqqında tez-tez suallar verirlər.
Partiyalılıq baxımından, bu gün Milli Məclisdə
Yeni Azərbaycan Partiyası 71 nümayəndə ilə
iştirak edir. Eyni
zamanda, 11 partiyadan olan deputatlar var, o cümlədən, 41 bitərəf
deputat seçilib. 20 nəfər qadın parlament üzvü
var, gənclərin, jurnalistlərin təmsilçiliyi
artıb. Bunlar kiçik məsələlər deyil. Digər
tərəfdən, Sosial Siyasət Komitəsinin tərkibində
4 qadın deputat, 7 həkim, 1 akademik, AMEA-nın müxbir
üzvü, 1 elmlər doktoru, 2 elmlər namizədi, YAP-ın
3 rayon təşkilatının sədri təmsil olunur. Komitədə
4 "Şöhrət" ordeni almış deputat var. Bəzən
deyirlər ki, Milli Məclisdə sahibkarlar çoxdur. Mən
bir neçə misal çəkimək istəyirəm.
Parlamentin yeni üzvləri arasında sahibkarlıq fəaliyyəti
ilə məşğul olmuş İqbal Məmmədov, Aslan
Cəfərov kimi iqtisadi elmləri namizədləri var. Biz nə
istəyirik? Ağllı, savadlı, gənc kadrların
parlamentdə təmsil olunması sevindirici haldır.
Onların sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul
olması parlament üzvü seçilməsinə heç
bir təsir göstərmir. Xalq onlara etimad göstərib.
Düşünürəm ki, yeni tərkib parlamentimizi daha da
güclü edir. Parlamentin yeniləşmə faizi 33 faizdir. Bu
əvvəlki illərə nisbətən fərqlidir.
Ümumiyyətlə, dünyada peşəkar parlamentin dəyişmə
əmsalı 25-30 faizdir. Çünki burada təcrübə
əsas rol oynayır. Bir sözlə, yeni seçilmiş 37
millət vəkilinin hər biri bizim parlamentin tələblərinə
cavab verən simalardır.
Əsas məqsədimiz
sosial sifarişlərə uyğun olaraq fəaliyyət
göstərməkdir
- Bəs parlamentin Sosial Siyasət Komitəsi gələcək
beş ildə hansı yeniliklərə imza atmağı
planlaşdırır?
- Hazırda qanun
yaradıcılığı prosesində qanunların təkmilləşdirilməsinə
daha çox ehtiyac var, nəinki yeni qanunların qəbuluna. Məsələn,
bu məqsədlə biz, hər zaman olduğu kimi, yenə də
əmək və ailə məcəllələrinə
müraciət edəcəyik. Düşünürük ki, gələcəkdə
sağlamlığın qorunması üçün Səhiyyə
Məcəlləsi hazırlayaq. Digər bir addım isə,
yeni qanunların qəbulu istiqamətində atılacaq. Məsələn,
ölkəmizdə özəl səhiyyə strukturu
mövcuddur, amma pasiyentin hüquqlarının müdafiəsi
ilə bağlı qanun yoxdur. Bu gün ölkəmizdə
işəgötürənlərin sayı
günü-gündən artır, amma işəgötürənlər
birliyi ilə bağlı qanun mövcud deyil. Bundan başqa, mərasimlərlə
bağlı qanunlara ehtiyac var. Biz qanun yaradıcılığı
məsələsində daha çox sosial sifarişi,
xalqın istəyini nəzərə almalıyıq, nəinki
dəb üçün qanun qəbul edək. Yəni, əsas
məqsədimiz sosial sifarişlərə uyğun olaraq fəaliyyət
göstərməkdir.
- Hadi müəllim, artıq 2010-cu il başa çatmaq
üzrədir. Maraqlıdır, bu il sosial sahədə nə
kimi yeniliklərlə yadda qaldı?
- Mən bu sahədəki vəziyyəti
təkcə bir il çərçivəsinə salmaq istəməzdim.
Bütövlükdə, son illər ərzində çox
ciddi sosial tədbirlər həyata keçirilib. Azərbaycanda
sosial müdafiə sistemi yenilənib, çoxlu yeni islahatlar
aparılıb. Sosial sığortanın həmrəylik
prinsipindən fərdi uçot prinsipinə keçilib, sosial
müdafiədə ünvanlılığa
üstünlük verdik. Həmçinin, sosial müdafiə
sistemində demanitizasiyaya keçdik. Bu, adlı olan sosial
müdafiənin pulla əvəz olunmasıdır. Bundan
başqa, bəzi struktur yenilikləri, idarəetmədə
yeniliklər oldu. Sosial müdafiəyə ayrılan dövlət
büdcəsinin həcmi artırıldı. Beləliklə,
Azərbaycanda insanların sosial müdafiəsi hiss olunan dərəcədə
gücləndi. Sual oluna bilər ki, bu gün yenə də bəzi
insanlar təqaüdlərin, maaşın azlığından
gileylənir. Bu, nədən irəli gəlir? Bu, ondan irəli
gəlir ki, insanların rifahı yaxşılaşdıqca,
onlar daha da yaxşı yaşamaq istəyir. Buna tələbatla
təminatda olan düz mütənasiblik deyirlər. İnsan təmin
oluna-oluna onun tələbatı artır, daha yaxşı
yaşamaq istəyir. Bu qanunauyğunluqdur və mən burada
qeyri-adi məsələ görmürəm.
- Qeyd etdiniz ki, gələn ilin büdcəsində sosial
məsələlərə ayrılan vəsaitin həcmi
artırılıb. Bu həcm nə qədərdir?
- Sosial xərc yenə də
büdcənin 32 faizini təşkil edir, amma bu sahəyə
yönələn vəsaitin həcmi müəyyən qədər
artıb. Qeyd edim ki, məktəb tikintisi, yolların təmiri
də sosial müdafiə sayılır. Bu gün uşaq
bağçalarının, peşə təhsilinin
inkişafına diqqət yetirilir, uşaqpulu artır. Bunlar
dolayısı ilə sosial müdafiədir.
Sosial müdafiə sisteminin
təsnifatlandırılması vacib məsələdir
- Sosial müdafiə sisteminin təsnifatlandırılması
istiqamətində hansı addımlar atılır?
- Biz Azərbaycanda
sosial işçi haqqında qanun üzərində işləyirik.
Bəziləri heç bilmir sosial müdafiə sistemi nədir.
Ona görə də, bu gün bizim komitə sosial müdafiə
sisteminin təsnifatlandırılması ilə məşğuldur.
İstəyirik ki, qanunlarımızda təsnifatlar sistemləşsin.
Sosial müdafiədə 3 əsas istiqamət var. Əlilliliyin
qarşısının alınması, əlillərin sosial
reabilitasiyası və əlillərin sosial müdafiəsi. Bu
istiqamətlərin hər birində görüləsi iş
çoxdur. Amma mən düşünürəm ki, burada ən
çox səmərə verəni sosial əlilliyin
qarşısının alınmasıdır. Sosial problemləri
yaradan məsələlərin qarşısının
alınması vacib şərtdir. Bundan başqa, ölkəmizdə
pensiya sığorta sistemi böyük bir institutudur. Fərdi
uçot məsələsinə gəlincə, burada
üçmərhələlilik mövcuddur. Məsələn,
qaçqın və məcburi köçkünlər
problemi mövcuddur. Qaçqın və köçkün
rayonlarından olan müəllimlərin o zaman aldıqları
maaşı indiki pulun dəyərinin hesablanması ilə
onlara verilir. Həmçinin, ünvanlı yardım sistemi
yaradılıb. Təəssüf ki, bəzi insanlar bundan
istifadə edərək işləmək istəmir, yalnız
dövlətin bu vəsaitlərindən yararlanmağa
çalışırlar. Buna sadə dildə ələbaxımlılıq
deyirlər. Biz belə haların qarşısını
almalıyıq. Məsələn, Çində müavinət
alası adama müavinəti pul şəklində vermirlər.
Onlara satmaq üçün bir sıra istehsal məhsulları
verirlər ki, satıb dolansın. Bu yollarla insanları ələbaxımlılığa
öyrətmirlər. Ölkələr var ki, orada ehtiyacı
olan insanlara kvotalı iş yeri yaradırlar ki, özlərini
dolandıra bilsinlər. Bu, çox faydalıdır. Bu səbəbdən
də, bu gün Azərbaycanda sosial müdafiə sisteminin təsnifatlanmasına,
proqramlaşmasına ehtiyac var.
Səs.- 2010.- 16 dekabr.- S. 8.