Dünyaşöhrətli
xanəndənin sənət tərcümeyi-halının yeni
bir səhifəsi açılır
Alim Qasımov: "Bu günə qədər
aldığım mükafatların zirvəsində duran
məhz bu Dövlət Mükafatıdır"
Azərbaycan milli
mədəniyyəti, sənəti hər zaman dövlətin
diqqətindədir və qayğı ilə əhatə
olunur. Bu sahədə çalışan simalara mükafatların və fəxri
adların verilməsi bunun bariz nümunəsidir. Bu
gunlərdə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin Sərəncamı
ilə elm, mədəniyyət və ədəbiyyat
üzrə Dövlət
Mükafatları təqdim olunub. Bu isimlər sırasında
dünyaşöhrətli xanəndə, xalq artisti Alim
Qasımovun da adı var. Sənətkarın
təəssüratlarını və sənət
meyarlarını öyrənmək məqsədi ilə onunla
əlaqə yaratdıq.
-
Mənə elə gəlir ki, bütün yaradıcı
insanlara belə mükafatın təqdimi şərəfli,
qürurlandırıcıdır. Bu sədanı,
xəbəri eşitmək, ölkə prezidentinin səni
təltifi düşünürəm ki, sənətkar
üçün bundan gözəl heç nə yoxdur.
Sənin sənətinə fərdi bir şəkildə
yanaşıb, onun bu şəkildə təqdim edilməsi
şərəfdir. Həqiqətən də, bu günə qədər
aldığım mükafatların zirvəsində duran
məhz bu Dövlət Mükafatıdır. Təbii ki, bu,
bir ifaçı kimi mənim də daha böyük
məsuliyyətlə sənət fəaliyyətimi davam
etdirməyə stimul verir. Gələcəkdə belə bir
mükafat digər sənətkarlara təqdim olunacaqdır.
Mən də bundan sonra bütün potensialımı da
üzə çıxarıb var qüvvəmlə
Azərbaycan milli musiqisinin inkişafına bir xanəndə
olaraq xidmət edəcəyəm.
- Alim müəllim, etiraf edək
ki, sizin sənətiniz bu günə qədər hər zaman
dövlət tərəfindən diqqətdə olub və
yüksək səviyyəli ifaçılığınız
müşayiət edilib. Sonuncu mükafat da bu diqqətin
davamı olaraq, sizə ünvanlanıb. Maraqlıdır ki,
belə bir yüksək yaradıcılıq
nailiyyətlərinin qazanılmasının yolu haradan
başlanıb?
- Deyim ki, xarici dövlətə
səfər etdiyimiz zaman maddi tərəfi heç zaman
düşünməmişik. Hər zaman mənim
üçün sənətin təqdimi,
ifaçılığımın lazımi bir
səviyyədə dinləyicilərə
çatdırılması əsas olub. Gözümü
yumaraq, Tanrıdan güc alıb ilhamla bu nümunəni
təqdim etmişəm. Səmimi deyim ki, mənim yerimə
başqa bir ifaçı olsaydı, ilk olaraq, həmin
səfərdə əldə ediləcək maddi tərəfi
əsas götürərdi. Azərbaycandan dünyada
keçirilən konsertlərimdən əldə etdiyim
məbləği daha çox əldə etmək imkanım
var. Amma heç nə düşünmədən
sənətin arxasınca gedib, Azərbaycan milli musiqisinin
təbliğinə layiqli bir şəkildə
çalışmışam. Bu sənətin maddiyyatı az
olmuş olsa da, mənəvi tərəfi böyük bir
şərəfdir. Bu gün Azərbaycan musiqi sənətinə
dövlət tərəfindən, demək olar ki,
hərtərəfli qayğı mövcuddur. Mən
xanəndə kimi Prezidentin Sərəncamı əsasında
Prezident Təqaüdünə, eləcə də, Heydər
Əliyev Fondunun Prezidenti, YUNESKO və İSESKO-nun
xoşməramlı səfiri, millət vəkili Mehriban
xanım Əliyevanın təşəbbüsü ilə
xüsusi mükafatla təmin olunuram. Bütün bunlar,
bir çox sənətkarlar kimi, mənim də maddi
rifahımın yüksəlməsinə səbəbdir.
Yaradıcı şəxs üçün bu, həm
mənəvi, həm də maddi baxımdan böyük bir
köməklikdir.
- Alim müəllim, səmimi
deyək ki, Azərbaycan muğam sənətinin XIX
əsrdə yeni bir mərhələsini yaşaması
məhz Mehriban xanım Əliyevanın qayğısı və
layihələri əsasında gerçəkləşdi.
Belə bir sənət nümunəsinin muğam
janrının dünyanın ən nadir əsərləri
sırasına daxil edilməsi və xarici
dövlətlərdə muğam konsertlərinin təqdimi
Onun fəaliyyətinin nəticəsidir.
- Deyim ki,
musiqiçilərin, xanəndələrin xarici
səfərlərdəki ifaları dinləyiciyə,
tamaşaçıya şamil olunur. Heydər Əliyev Fondunun
gördüyü işlərin isə miqyası daha
genişdir. Belə ki, bəlkə də heç bir zaman
musiqiyə, muğama qulaq asmayan iş adamları,
vəzifə sahibləri məhz Onun həyata keçirdiyi
dəyərli layihələr əsasında buna cəm oluna
bilirlər. Bu, təkcə Azərbaycanla
məhdudlaşmır, eləcə də, xarici
dövlətlərdə də buna təsadüf olunur.
Musiqimizin yaşaması, təqdimatı, gələcək
nəsillərə ötürülməsi yeni bir formada
klassik ifaçılarımızın səsləri
yazılmış qramafonların hazırlanması və s. Onun köməyi ilə yüksək bir
səviyyədə öz həlini tapdı. Təbii ki,
Mehriban xanım Əliyevanın gördüyü
işləri bir neçə ilə cümlə ilə
məhdudlaşdırmaq mümkün deyil, amma
bütövlükdə, deyə bilərəm ki, Azərbaycan
musiqi sənətinin, xüsusilə də, muğam
sənətinin inkişafında Mehriban xanım yeni bir
mərhələnin təməlini qoydu.
- Səhv etmirəmsə,
Azərbaycan musiqi sənəti tarixində bu günə
qədər təsadüf etmədiyiniz bir cütlük ata
ilə qızın duet ifası ilk dəfə olaraq, sizin
təqdiminizdə baş tutdu. Bu günə qədər iki
bacının, oğul ilə atanın səhnəni
bölüşməsinə təsadüf edilmişdi.
İdeyanın müəllifi kimi bunun kökü nə
ilə əlaqədardır?
- Belə bir
səhnə ortağı olmaq yəqin ki, bizim sənət
taleyimizə, alnımıza yazılmış bir
yazıdır. Bu, hansısa bir elmlə və yaxud da ki,
təfəkkürün inkişafı ilə bağlı olan
yenilik deyil, sadəcə olaraq, Fərqanə xanımla bir
ailədə yaşamağımızdan irəli gəldi. Fərqanənin göz önündə damla-damla
böyüməsi və sonda tərbiyə aldığı
mühitdə onun musiqiçi kimi yetişməsi ilə
nəticələndi. İkimizin bir səhnəni
bölüşməyimiz Tanrının buyuruğu kimi
həyatımıza daxil oldu.
- Səhnədə onun ifası
üçün narahatlıq hissi keçirirsinizmi?
- İfaya
başlamayana qədər bu hal mənə hakim olur.
Səhnədə ilk misralar ifa olunmağa başlayanda,
demək olar ki, ata-övlad münasibətləri arxa plana
keçir. Yalnız sənət nümayiş etdirmək
özünü büruzə verir və bu zaman etiraf edim ki,
səhnədə tərəf-müqabil kimi bir-birimizə
qarşı insafsızlıq yaranır.
- Alim müəllim, belə bir
məqamda həyat ilə harmoniya yaranırmı? Ruhi
dünyanızda hansı dəyişkənliklər
özünü büruzə verir?
- Belə bir məqamda, yalnız
səhnədə Fərqanə ilə mənəvi
dünyamızın dərin qatlarını üzə
çıxarmaq və bir-birimizə müdaxilə
edərək, yüksək bir səviyyədə sənət
nümayiş etdirməyə çalışırıq. Bu
zaman xəyalən iki göyərçinin pərvazlanıb
feyziyab olmalarını görürük. Bu ağır
fəlsəfi musiqinin lazımi bir səviyyədə
dinləyiciyə çatdırılması üçün
məsuliyyəti hiss edirik. Nə qədər ruhi
dünyamızdan ayrılsaq da, tamaşaçı
qarşısında olduğumuzu unutmuruq. Sənətkar
həm gözəlliyi görməli, həm də
tamaşaçının mənəvi dünyasına
sirayət etməlidir.
-
Fərqanə xanım deyil, qeyri bir şəxslə
səhnəni bölüşərdinizmi? Yenə də
belə bir səhnənin yaranması mövcudluğu
özünü göstərərdi?
- Mən
düşünürəm ki, bu, bir qədər
çətin olardı. Çünki insanın daxilində
bir qürur, mənəmlik hissi var. Ola bilər ki, digər bir
şəxs olsa, həmin bu hisslər arxa plana keçər
və idealında olduğun musiqini təqdim etmək
reallaşa bilməz. Biz bir-birimizə daha yüksək
məharətə malik olduğumuzu göstərmir, sırf
sənətin gözəlliyinə
çalışırıq. Səhnə yükünün
məsuliyyətini kimin nə qədər
daşıması
ifaçı kimi bizə yad olan anlayışlardır.
Bu baxımdan, başqa ifaçı ilə səhnəni
bölüşmək mənim aləmimdə
çətindir. Mən deyərdim ki, səhnə
başdan-ayağa böyük bir yükdür. Hər adam bu
səhnəyə çıxa bilməz.
-
Həm də deyim ki, səhnə bir divanəlik, məcnunluq
tələb edən məkandır.
- Əgər bu divanəliyi
səhnədə göstərə bilməsən,
məcnunluq hissini yaşaya bilməsən, o
tamaşaçıya da, həmin günə də,
ifaçıya da heyiflər olsun. Çünki
səhnədə bu ab-havanın yaranması mütləqdir.
Bunu hansısa bir yolla satın almaq mümkün deyildir. Bu
xanəndənin daxili tələbatının
hökmündən ortaya çıxmalıdır.
- Maraqlıdır, divanəliyin
kökü haradan qaynaqlanır?
- Bunu
sözlə ifadə etmək düzü mənimçün
çətinlik törədir. Bilirsiniz, bu, divanəlik ola
bilər ki, belə xanəndə ifa zamanı yaransın. Yaxud
da elə səhnəyə çıxmazdan öncə,
səni əhatə edib, mənəvi dünyanda bir üsyan,
hayqırtı qopara bilsin. Təəssüf ki, bu mövcud
olmayanda ifaçı səhnədə özünə ölüm
arzulaya bilər.
- Muğamsız
dünyanızı təsəvvür edə bilirsinizmi?
- Bu
sənət məni bu rütbəyə,
şöhrətə gətirib çıxarıb. Mən artıq
özümü sənətsiz təsəvvür belə
edə bilmirəm. Bu halda, yaşadığım duyğunu,
hissləri tamaşaçıya necə çatdıra
bilərdim? Düzü, bu çox ağır bir an ola
bilərdi.
-
Bəs sizi Alim Qasımov kimi şöhrətləndirən,
dünyada tanıtdıran hansı dəyər oldu? Bir
xanəndə kimi bu sualın cavabını sizin dilinizdən
eşitmək maraqlı olardı.
- Mənim daxili keyfiyyətlərimi
şəxsi düşüncəmdən öncə, Tanrı
nizamlamışdır. Nə olubsa, mənim niyyətimdə,
bəsirətimdə olub. Onunla mən məşğul
olmamışam. Həyatımda olduğum bu nizamı kimsə
tənzimləməyib. Məni elə bil ki, su
üzərində gedən bir gəmi kimi axara salan qüvvə olub. Təbii
ki, bu yolda çox çətinliklər olub. Bunlar hamısı,
bir daha deyirəm ki, Tanrı qismətidir. Bundan sonra da
yaşayacağım anlar Allahın buyruğu ilə
reallaşacaq.
- Alim müəllim, maraqlıdır ki,
dünyanın müxtəlif ölkələrinin ən
böyük konsert salonlarında, ən gözəl
guşələrində ifa etdiyiniz muğam Azərbaycanın
hansısa bir məkanında təqdim etdiyiniz ifa
qədər alınırmı?
- Bu, təbii ki, insanın
aldığı enerjidən asılıdır. Orada hansısa
bir maneçilik yoxdursa və istədiyin hala düşə
bilirsənsə, hansı konsert salonu, məkanı olması
ifaçı üçün fərqli deyil. Amma xaricdə
çıxış etmək mənim üçün daha
asandır. Azərbaycanda konsert vermək bir ifaçı kimi
mənə çox çətindir. Bu baxımdan ki, repertuarıma
xüsusi diqqət yetirib, yeni ifalar təqdim etməliyəm.
- Bir qədər kobud
səslənsə də, deyək ki, siz Azərbaycan
dinləyicisi üçün xəsis bir
sənətkarsınız. Bu xəsislik nə ilə
bağlıdır?
- Bu, bir
həqiqətdir. Bu barədə özüm üçün
də xəsisəm. Muğam janrını çox
ağır bir musiqi hesab etdiyimə görə, onun
təəssübünü çəkmişəm,
müqəddəsliyini qorumuşam. Mən bunun
təqdimatından ehtiyatlanmışam. Hər zaman
Azərbaycan dinləyicisi üçün ifa etməyə
hazıram. Amma ifa edəcəyim musiqini yaşaya
biləcəksənmi? O divanəliyi zövqlü
tamaşaçıya təqdim edə biləcəksənmi?
Bu baxımdan, hər zaman tamaşaçı ilə
ünsiyyət az yaradıram.
- Alim müəllim,
Azərbaycanın müasir musiqi sənəti ilə
bağlı fikriniz də maraqlıdır.
- Səhnədə gözəl
musiqi təqdim olunmalıdır. Müasir
dövrümüzdə gənc ifaçılar öz
sənətlərini tələbata uyğun şəkildə
kökləyiblər. Bu baxımdan, mən narazıyam ki,
sənətkar tələbatı deyil, sənətin inkişafını,
yüksəkliyini nəzərdə tutmalıdır.
Tələbat ilə sənət tamamilə fərqli
anlayışlardır. Onu da deyim ki, mətbuatdan, televiziyadan
narazıyam ki, alaçiy, bişməmiş
mənəviyyatı geniş bir auditoriyaya təqdim
edirlər. Tamaşaçı tamamilə başqa bir
səpkiyə yönəlmiş olur. Sənət ustadlardan
öyrənilməlidir. Sonda hər bir ifaçı
süzgəcdən keçirilməlidir. Hər bir
sənətkara sənətkar deyilmir, eləcə də,
ustada. Hər bir gənc ifaçı sənətin
qapısını ona göstərə biləcək ustaddan
dərs alıb yetkinləşməlidir. Tanrının
dərgahına qovuşmaq üçün namaz qılıb,
oruc tutmaqla tam dinin qayda-qanunlarına bələd olmaq
mümkün deyil. Bunun üçün də bir
mürid-mürşid lazımdır ki, əlindən tutub o
qapını sənin üçün açsın. Bunu
özbaşına açmaq çox çətin və
müşküldür.
-
Sonda yaradıcılıq planlarınız haqda məlumat
verərdiniz.
- Hazırda xalq artisti
Şəfiqə Axundovanın "Bağışla"
mahnısına mənim ifamda İctimai Televiziyanın təşəbbüsü
ilə klip çəkilir. Yaxın zamanda təqdim
ediləcək. Bu gün, yəni iyunun 4-də İstanbula yola
düşürük. Həmin gün orada beynəlxalq
festivala start veriləcək və mən də Azərbaycan
təmsilçisi kimi həmin festivalda iştirak
edəcəyəm. İyunun 7-də vətənə
dönəcəyik.
Zümrüd
Səs.- 2010.- 4 iyun.- S. 12.