Eduardo de Filippo ilk dəfə Akademik Milli Dram
Teatrının səhnəsində
Eduardo de Filippo italyan
neorealizminin banisidir. Onun məşhurlaşması 1950-ci illərə
təsadüf edir və bu gün də onun adı xüsusi
ehtiramla çəkilir. Dünyanın 150-dən çox
teatrları onun pyeslərinə mütəmadi müraciət
edirlər. İtaliyada isə sənətçilər hər
bir teatr mövsümü onun pyeslərini
hazırlamağı özlərinə borc bilirlər.
Eduardo de Filipponun pyeslərinin
mövzusu həyatdan götürülüb. Bu pyeslərdə
uydurma heç nə yoxdur. İtalyan emosionallığı, həyəcan,
qrotesk, məhəbbət və istehza, küçə şənliyi.
Pyeslərdə hər bir aktyor üçün geniş
improvizə materialı var.
Eduardo de Filippo 55 pyesin müəllifidir.
Azərbaycan teatralları onun daha çox “Silindr» pyesini
tanıyırlar. Müxtəlif illərdə bu əsər
teatrlarda tamaşaya qoyulub. Bu gün Milli Dram Teatrının
tamaşaya hazırladığı “Vinçenso de Pretore»
pyesi isə Eduardo de Filippo yaradıcılığına daha
dərindən nüfuz etmək istəyidir. Pyesin başqa bir
adı “Oğru cənnətdə», digər adı isəa
“Heç kəs» adlanır.
Azərbaycan Dövlət
Akademik Milli Dram Teatrında İtaliya dramaturq, Eduardo de
Filipponun “Oğru cənnətdə və yaxud Vinçenso de
Pretore» tamaşası üzrə məşqlər
gedir.Tamaşanın quruluşçu rejissoru Azərbaycan Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin diplomçusu Xatirə
Şirəliyeva, bədii rəhbəri əməkdar incəsənət
xadimi Bəhram Osmanovdur.
Tamaşada əməkdar
artistlər Cəfər Namiq Kamal, Kazım Abdullayev, Telman Əliyev,
Əsgər Məmmədoğlu, Kazım Həsənquliyev,
aktyorlar Vəfa Rzayeva, Anar Heybətov, İradə Həsənova,
Məzahir Cəlilov, Rəşad Bəxtiyarov, Elnur Qədirov
aiştirak edirlər.
Pyes Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə hazırlanır. Prezidentin Azərbaycan
teatrı 2009-2019-cu illərdə» Dövlət Proqramına
aid layihədir.
Tamaşanın məzmununda dolanışığını oğurluqla çıxaran Vinçenso adlı bir küçə uşağından bəhs olunur. Hər dəqiqə həbs olunmaq qorxusu, hər dəqiqə aclıq. Onu əhatə edən ancaq bu hisslərdir. Lakin hər bir şəxsə məxsus optimizm ondan da yan keçməyib. Vinçenso inanır, inanır ki, bir gün gələcək o da arzusuna çatacaq, varlanacaq, sevdiyi Ninuçça ilə evlənəcək, çoxlu uşaqları olacaq. O, inanır ki, müqəddəslər onu bu çətinlikdən qurtaracaqlar. Hər bir insan kimi, onun da yaxşı yaşamaq hüququ var. O, müqəddəs İosifə pənah gətirir.
Ona şam yandırır, dualar oxuyur və müqəddəsİosif də ona yardım» edir. Vinçenso yaxşı dolanır, artıq kasıbçılığın daşını atıb. Və ən böyük arzusu daha çox pul qazanıb oğurluğun daşını atmaqdır. Növbəti əməliyyat vaxtıa onu güllələyirlər. Vinçenso ölüm-dirim mübarizəsində “cənnətə» düşür. “Cənnət»də baş verənlər onu heyrətləndirir. Deməli, insanların cənnətə düşmək arzusunda da ədalətsizlik var. Ədalətsizlik hər yerdə hökm sürür. Çünki insan bu ədalətsizlikdən yaxa qurtara bilmir.
Bütün bu sosial bəlalar ekssentrik bir oyunla
müşayiət olunur. Çünki insan bir məxluq kimi həmişə
keçmişlə yox, gələcəklə yaşayır.
Zümrüd
Səs.- 2010. – 5 iyun.- S. 12.