Ölkəni xilas edən
böyük qayıdış
Heydər Əliyev və milli
dirçəlişimiz
Milli
Qurtuluş Günü xalqımızın müstəqillik
illərində qeyd etməyə başladığı ən
əziz bayramlardan biridir. Bu, bizim müstəqil
dövlətimizin xilas bayramıdır, xalqımızın
qanlı uçurum təhlükəsindən qurtuluş
bayramıdır. Bu bayramın adındakı qurtuluş
sözünün siyasi, tarixi və bəşəri
mənaları çoxdur. Bu mənaların məğzi
isə Azərbaycan dövlətçiliyinin tarixin
ağır sınaqlarından uzaqlaşıb əmin-amanlıq
sahilinə yan almasını ifadə edir. Bu tarixi yerişin
sükançısı və qurucusu böyük Heydər
Əliyev idi, Onun xilaskar iradəsi idi.
Ölkədə
1988-ci ildən başlayan proseslər, həm də
sovetlərdən qalma dövlət idarəçiliyi sisteminin
aşınması illəri idi. Bu aşınmanın
çoxlu səbəbləri vardı: amma onlardan ən
mühümü ermənilərin torpaq iddialarına
qarşı mübarizənin dövlət
səviyyəsində aparılmaması, çoxsaylı
ictimai qurumların, AXC-nin ümidinə qalması idi. Halbuki
erməni tərəfindən bu mübarizəyə
təkcə Ermənistan Respublikası deyil, bütün
dünyadakı erməni diasporunun maddi və mənəvi
resursları da cəlb edilmişdi. AXC zorakı
yolla hakimiyyətə gələndən sonra, qəribə
də olsa, vəziyyətin idarəolunmazlığı daha da
dərinləşdi, mərkəzdənqaçma meyilləri
daha da çoxaldı. Bu, həm də cəbhə
liderlərinin başındakı dərnəkçilik
havası ilə bağlı idi. Böhran
xalqımıza baha başa gələ bilərdi: ordudakı
və cəmiyyətdəki parçalanma onların
səhvlərinin nəticəsi
idi və son mərhələyə çatdı,
bütün dövlətçiliyin əsasları
üçün təhlükə yaratdı.
Naxçıvanda yaşayan milli öndər bu təhlükələri görür, onların səbəblərini
araşdırırdı. Ona görə də, Heydər
Əliyev 1993-cü il böhranı zamanı yenidən
rəhbərliyə gələndə, Onun üçün
planlar düşünmək lazım deyildi: hər şey
çoxdan düşünülmüş və götür-qoy
edilmişdi. Xalqı və dövləti güclü
etmək üçün onun sağlam adamları öz
ətrafında birləşdirmək lazım idi. Bu, xalqın
mənəvi gücünün üzə çıxarılması
və təmin edilməsi planı idi. Heydər Əliyev
gözəl bilirdi ki, xalqın belə bir qüvvəsi
vardır. O xalqımızın sağlam və yaradıcı
gücünə inanmaqda bizim hamımıza nümunə idi
və belə olaraq qalır. Onun qələbələrinin,
uğurlarının kökü, ilk növbədə, bu sarsılmaz
inamda idi.
1993-cü ilin baharının aprel-may aylarında
cəbhə hökuməti içərisindən
dağıldı: əslində, buna qədər də
cəbhənin rəhbərliyi müxtəlif klanlar və
səfirliklər tərəfindən, o cümlədən,
xaricdən idarə olunan dəstələrdən ibarət
idi. Cəbhədəki və iqtisadi-inzibati
sahədəki uğursuzluqlar AXC-nin daxilində
diskussiyaları gücləndirdi: cəbhə liderlərini
sağlam hissəsi təkidlə Heydər Əliyevin
hakimiyyətə dəvət olunmasını tələb
etdilər. Lakin bu sağlam çağırışlar
ümumi xaos içərisində eşidilməz oldu, böhran
isə sürətlə dərinləşməkdə davam
etdi.
1993-cü
ilin yazında Azərbaycan vətəndaş müharibəsi
astanasına gəlib çatanda nə AXC, nə də Ali
Sovet böhranlı vəziyyətdə xalqımızı
və müstəqilliyimizi müdafiə üçün
siyasi iradə nümayiş etdirə bilmədi. AXC
üzvləri ədəbi dərnəklərin, Ali Sovet
üzvlərinin əksəriyyəti isə hakimiyyət
aparatının əməkdaşları idilər. Hər iki
qüvvəni həqiqi siyasi iradə boşluğu
birləşdirirdi. Ona görə də, 1988-1992-ci
illərdəki böhranlı vəziyyətdə partiya
məmurları və AXC erməni fitnəkarlığının
qarşısını almaq və ölkəni böhrandan
çıxarmaq üçün heç bir addım ata
bilmədilər. Gəncədə qanlı qardaş
qırğını baş verdiyi bir vaxtda, 1993-cü ilin 15
iyununda xalqın fəal təzyiqi ilə Heydər Əliyev
Ali Sovetin Sədri seçildi. Bu, xalqımızın milli
taleyində misilsiz bir gün oldu. Qısa vaxtda onun
fəaliyyəti sayəsində aydın oldu ki,
həqiqətən ölkədə bütün
düşmənlərimizin qorxduğu milli siyasi qüvvə var
imiş: bu, Naxçıvanda yaşayaraq siyasi komanda və
YAP-ı yaratmış Heydər Əliyev idi. Onun
ətratında birləşən vətənpərvər
insanlar, yetişdirdiyi xalqa sadiq kadrlar idi. Onlar milli
fəlakətlə mübarizə edən rəhbərə
köməkçi oldular. Siyasi qədirbilənliklə Onun özünü
göz bəbəyi kimi qorudular.
Tarix elə
gətirmişdi ki, Azərbaycanın müstəqilliyi iki
problemə çevrilmişdi: bunlardan biri Ermənistanla
müharibəni sabitləşdirmək, ikinci isə
müstəqil dövləti möhkəmlətmək idi.
Sərhəddə müharibə siyasi reallıq idi və Heydər
Əliyev kimi ağıllı siyasətçi bu
müharibəni nəzərə almadan heç bir addım
ata bilməzdi. Azərbaycanın xilas yolu bir idi: sərhəd
müharibəsi bitənə qədər bütün
sağlam qüvvələr, düşünən beyinlər
birləşməli idilər. Partiya fərqləri bir kənara
atılmalı idi. Amma buna nail olmaq çox çətin idi,
çünki Azərbaycanın siyasi qüvvələri
arasındakı intriqalar xaricdən də qızışdırılırdı.
Elçibəyin Bakıdan qaçışından
sonra öndər qəti qərarlar verməyə, ciddi kadr
dəyişmələri ilə iflic olmuş dövlət
aparatını yenidən qurmağa başladı. Heydər
Əliyevin siyasi qüdrətinə inanan Milli Məclis
üzvləri onun xəttini himayə etməyə
başladılar. Böhrandan çıxmaqda geniş
xalq kütlələrinin, ziyalı hərəkatının,
öndərin özünün yetişdirib tərbiyə
etdiyi vətənpərvər məmurların mühüm
rolu oldu. Murtuz Ələsgərov, Afiyəddin Cəlilov,
İsmayıl Şıxlı kimi sağlam ziyalılar
rəhbərin xəttini fəal surətdə dəstəklədilər.
Hakimiyyət orqanlarına vətənpərvər
ziyalılar, elm və mədəniyyət adamları,
öndərin vaxtilə sınaqdan çıxarmış
olduğu və ona sadiq kadrlar gətirildi. Milli Məclisin
taleyüklü qərarlarını qəbul edən
iclasların təşkili ardıcıl təxribat və
maneçiliklər, siyasi şantaj şəraitində baş
tuturdu.
Ağır siyasi vəziyyətə baxmayaraq,
Heydər Əliyev 1993-cü ilin böhranlı payız
aylarında xalqın qüvvələrinin cəbhəyə
səfərbər edilməsi üçün
təşkilatçılıq işləri gördü,
ordumuzun əks-hücum planlarını hazırladı.
Öndərin istiqamətləndirdiyi hərbi yenidənqurma
tez bir zamanda öz nəticələrini verdi,
peşəkar hərbi kadrların orduda üstün mövqeyi
təmin edildi, ermənilər geri oturduldu.
Çünki heç bir təbliğat və
müqavimət rəhbərin iradəsini qıra bilməzdi,
onun geriyə çəkilməsi mümkün deyildi:
riskə qoyulan Azərbaycanın taleyi idi. Öndər
üçün xalqın təəssübündən, onu
xilas etməkdən yüksək heç nə yox idi. Ona görə də 1993-cü ilin yayında və
payızında qurulan bütün fitnələr, hətta
terrora əl atmaq kimi sərsəm planlar darmadağın oldu.
Çox məqamda sadə adamlar, təəssübkeş
insanlar rəhbəri yalın əllə müdafiə
etdilər. Sadə insanlarda sağlam
düşüncə, vətənin və torpağın
mənafeyini yüksək tutmaq əzmi cəbhə
liderlərindən üstün oldu. Sonrakı
tarixi hadisələr, cəbhə rejimi zamanı
cinayətlərinə görə çıxarılan
məhkəmə hökmləri bu liderlərin siyasi
cılızlığını sona qədər üzə
çıxardı, onlar taledən və xalqdan, məhkəmədən
və qanundan ədalətli cəza aldılar.
1993-cü
ilin böhranlı iyun günləri Vətənimizin
beynəlxalq mövqeyinin də ən zəif vaxtı idi. Lakin
Heydər Əliyevin dühası burada da ciddi işlər
gördü. İyun-sentyabr ayları öndərin, həm
də diplomatik fəaliyyətinin parlaq dövrü oldu. Onun
dünya siyasətçiləri sırasındakı misilsiz
nüfuzu milli dövlətimizin etiraf edilməsinə
xidmət edirdi. Dünyanın ən böyük
dövlətlərinin başçıları ulu
öndərlə - nisbətən balaca bir dövlətin
başçısı ilə, tam bərabərlik
şəraitində danışıqlar aparırdılar. Bu,
nüfuzun siyasi qüvvəyə çevrilməsi idi,
Azərbaycan Respublikasının əsil beynəlxalq
etirafı idi. Dünya siyasətində ikili
standartların çoxdan hökm sürdüyünü
bilən rəhbər böhran dövründə Ana
Vətənin mövqeyini sona qədər müdafiə edir,
torpaqların taleyinin ikili standartlardan asılı
olmamasını təmin etməyə
çalışırdı. Gileydənsə real
işlərə, ölkənin suverenliyini
gündən-günə möhkəmlətməyə səy
edirdi. Bunun nəticəsində böyük
dövlətlər də ölkədə gedən siyasi
proseslərin, hakimiyyət dəyişikliyinin legitimliyini qəbul
etdilər.
Azərbaycanın ərazi bütövlüyü
heç bir danışığın və müqavilənin
predmeti ola bilməz - bu rəhbərin Dağlıq Qarabağ
konflikti ilə bağlı bizə qoyduğu siyasi
vəsiyyətidir. Öndər konfliktin sülh yolu ilə
həllinə üstünlük verdi və bununla iki
mühüm niyyət güdürdü. Bunların
birincisi, diplomatik və təbliğat müharibəsini udmaq
zərurəti ilə bağlı idi. Dünyada
Azərbaycanın ərazi bütüövlüyü
diplomatik baxımdan himayə olunmayınca, hərbi
əməliyyatların səmərəsi olmaya da bilərdi.
İkinci niyyət isə ikili standartlar siyasətindəndan
asılı olmamaq üçün əlverişli siyasi
vəziyyətin yetişməsini gözləmək
zərurətidir. Bu gözləmə, həm də qalib
bir ordunun yaranması üçün zəruri idi.
Qurtuluş
günü, həm də gənc nəslin,
balalarımızın bayramıdır. Dövlətimiz,
Prezidentimiz İlham Əliyev Vətəni, onun
iqtisadiyyatını və ordusunu gücləndirməklə
sabahımıza xidmət edir. Bu, Heydər Əliyevin
vəsiyyətlərinin layiqli davamıdır. Dünyadakı
çətin maliyyə durumuna baxmayaraq, Azərbaycanın
iqtisadiyyatı sabit və davamlıdır. Ölkədə
sosialyönümlü siyasət davam edir və
gələcəkdə də belə olacaqdır. Biz analar
sülh istəyirik və belə sülhün dayağı
olmağı bacarmalıyıq.
Azərbaycanın
keçmişi çətin və əzablı oldu. Lakin
nə qədər çətin olsa da, biz
torpağımızı və onun üzərində
yaşamaq hüququmuzu qoruya, milli varlığımızı
yaşada bilmişik. Bunu çox zaman vahid və güclü
dövlət olmadan, ağır mübarizələr
nəticəsində edə bilmişik.
Milli
qurtuluş bayramının əsas məramı xalqın
və dövlətin sarsılmaz birliyidir. Bizi tarixin
sınağından çıxaran bu birlik və
həmrəylik hissi olubdur. Sayıram ki,
gələcəkdə də yeni nəsillərin
vətənpərvərlik tərbiyəsinə diqqət
yetirmək, təhsil prosesində bu problemləri diqqət
mərkəzində saxlamaq vacibdir. Dünyada qeyri-sabit bir
siyasi vəziyyət mövcuddur, hadisələr
sürətlə inkişaf edir. Biz həm iqtisadi, həm siyasi
və hərbi çağırışlara layiqli cavab
verməyə hazır olmalıyıq. Vətəni sevmək
azdır, onu göz bəbəyi kimi qorumaq, qüdrətini
və milli birliyini gücləndirmək, həm də
anaların borcudur.
Sovetlərin
dağılma ərəfəsində Heydər Əliyev xalq
hərəkatındakı gənc və sağlam milli
qüvvələrə rəhbərlik etdi, sonra isə
müstəqil dövlətin başçısı və
yaradıcısı oldu. O, xalqımızı
gələcəyə aparacaq siyasi təşkilatı - Yeni
Azərbaycan Partiyasını yaratdı. Bu, həm
rəhbərin qızğın tərəfdarlarının,
həm də böyük ziyalı qüvvələrinin
partiyası idi. Rəhbər partiyanın
quruculuğuna şəxsən rəhbərlik etdi, onun
aparatının sağlam, uzaqgörən, konstruktiv və
perspektivli kadrlarla möhkəmlənməsini təmin etdi.
İndi bu partiya ölkənin ən böyük siyasi
qüvvəsi olmaqla xalqın siyasi, iqtisadi və sosial mənafeləri
uğrunda Azərbaycanın bütün
bölgələrində mübarizə aparır. Yeni Azərbaycan Partiyası öz monolitliyi,
rəhbərin ideyalarına və vəsiyyətlərinə
sədaqəti ilə ölkəmizdə gedən
işlərə istiqamət verir, parlament və prezident
seçkilərində əhalinin tam əksəriyyətinin
səsini və etimadını qazanır. İnanıram ki,
qarşıdakı parlament seçkilərində də
belə olacaqdır.
Heydər
Əliyevin vəsiyyətləri milli quruculuq
strategiyasıdır, bu irsin aktual mənası dövləti
qorumaq və müasirləşdirməkdir. Ona görə
istər siyasi təbliğatda, istər tədris və
təhsildə, istərsə də elmi sahədə əsas
diqqət bu cəhətlərə yönəlməlidir.
Rəhbərin şəxsiyyətindən yeni nəsil əsas
bir şeyi - milli quruculuq konsepsiyasını
öyrənməlidir. Öz həyatını xalq,
cəmiyyət, milli ideallara xidmət yolu kimi
yaşamağı öyrənməlidir. Sayıram ki,
Heydər Əliyev
azərbaycançılığının ən aktual
tərəfi budur: xalqın sabahını qurmaq, onun daha
firavan yaşayışı üçün konkret
işlər görmək.
Müstəqil
Azərbaycan dünya siyasətinin reallığıdır,
onun regionda mövqeləri getdikcə möhkəmlənir.
Bayrağımız bayraqlar sırasında, millətlər
evi üzərində dalğalanır. Bu, Heydər Əliyevin,
- müdrik rəhbərin doğma xalqına yarım
əsirlik xidmətinin ən yüksək bəhrəsidir.
Xalqımızın ən böyük qoruyucu və irəli
aparıcı dəyəridir. Heydər Əliyevin adı
və onun banisi olduğu müstəqil dövlətimiz
ayrılmazdır. Onlar yaşıyır və
yaşayacaqdır.
Nurlana Əliyeva
Səs.- 2010.- 13 iyun.- S. 6.