Azərbaycan dünyanın
göz dikdiyi iqtisadi mərkəzə çevrilir
Vüqar Bayramov:"Azərbaycanda yoxsul ailə
qalmamalıdır" şüarı, həqiqətən
də, həyata keçirilməkdədir"
- Vüqar
müəllim, "Sahibkarlıq
sahəsində yoxlamaların
nizama salınması və istehlakçıların
hüquqlarının qoyrunmasının
təmin edilməsinə
dair bəzi tədbirlər haqqında"
Azərbaycan Prezidentinin
fərmanı istehlakçıların
hüquqlarının qorunması
baxımından nə
dərəcədə əhəmiyyətli olduğu təsdiqlənir?
- Əvvəlla, qeyd edim ki, ölkə
Prezidenti İlham Əliyev cənablarının
bu fərmanı sizin verdiyiniz sualda da hansı
yüksək effektə
malik olduğunu göstərdi. Bu Sərəncam sahibkarlıq
mühitinin qorunub saxlanması və gücləndirilməsi baxımından
böyük əhəmiyyətə
malikdir. Nəzərə alsaq ki, Prezident bu
sərəncamı imzalamamışdan
əvvəl, sahibkarlara
yersiz müdaxilənin
aradan qaldırılması,
eləcə də, nəticələri ilə
bağlı ciddi göstərişlər vermişdir.
Bu Sərəncam istehlakçıların hüquqlarının
qorunması, eləcə
də, sahibkarlığın
fəaliyyətinin yaxşılaşdırılmasında öz əksini tapmışdır. Məhz bu Sərəncamdan sonra süni qiymət artımına qarşı ciddi mübarizə aparılıb.
Belə ki, iqtisadi inkişaf nazirliyi süni şəkildə qiymətlərin
artırılmasına qarşı
ciddi mübarizə apararaq, müəyyən tədbirlər həyata keçirir. Həmçinin,
ötən həftədən
lisenziyaların alınması
ilə bağlı prosesdə ərizələr
elektron formada qəbul edilir. Eləcə də, sosial sferada, o cümlədən,
Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiə Fondu pensiyaların elektron formada hesablanması prosesini aparıb. Bütün bunlar, onu deməyə əsas verir ki, Sərəncam bütünlüklə, sahibkarlığın
inkişafının yüksək
səviyyədə qurulmasına
öz təsirini göstərəcəkdir.
- Yoxsulluğun
aradan qaldırılması,
eləcə də, ümumdaxili məhsulun artırılmasında
Sərəncamın əhəmiyyətini
necə qeyd etmək olar?
- Sözsüz ki, bu Sərəncam təkcə sahibkarlığın
inkişafına deyil,
eyni zamanda, investisiya mühitinin yaxşılaşmasına, ölkədə
yoxsulluğun aradan qaldırılmasına təsir
edəcək sənəddir.
Azərbaycanda yoxsulluğun
səviyyəsi 49 faizdən
11 faizə qədər
azalıb. "Azərbaycanda
yoxsul ailə qalmamalıdır" şüarı,
həqiqətən də,
həyata keçirilməkdədir.
Bü cür təbii ehityatlarla zəngin olan bir ölkədə vətəndaşların həyat
səviyyəsini yaxşılaşdırmaq
üçün görülən
işləri daha da sürətləndirmək
lazımdır. Bir neft ölkəsi olaraq əhalinin neftdən gələn gəlirlərdən yararlanmasına
çalışmalıyıq. Həmçinin, neft sektorundan
gələn gəlirlərin
köməyilə qeyri-neft
sektorunu inkşaf etdirərək, balanslaşdırılmış
bir iqtisadi siyasət həyata keçirməliyik. Çünki
iqtisadi tərəqqinin
sürətlənməsi xalqın
həyat səviyyəsinin
yüksəlməsi, sosial
müdafiə sisteminin
qabaqcıl dünya ənənələri
əsasında təkmilləşdirilərək
yenidən qurulması
üçün möhkəm
bünövrə formalaşdırıb.
Davamlı iqtisadi inkişaf
həm də yoxsulluqla ardıcıl mübarizəyə geniş
imkan yaradıb. Ölkəmizdə sosial məsələlərin həllinin
daim ölkə rəhbərinin diqqət mərkəzində olması,
sosialyönümlü layihələrin
gerçəkləşdirilməsinin iqtidarın fəaliyyətində
prioritet təşkil etməsi bu sahədə böyük nailiyyətlərə yol açıb. Bir tərəfdən yeni yaradılan iş yerləri işsizliyin aradan qaldırılması
prosesini sürətləndirir,
digər tərəfdən
dövlət büdcəsindən
sosial sahəyə ayrılan xərclərin xüsusi çəkisi ilbəil artır. Bu yolla əmək
qabiliyyətlilər işlə
təmin olunur, obyektiv səbəblərdən
işləyə bilməyənlərə
ünvanlı sosial yardımlar verilir.
Bir sözlə, ölkəmiz artan iqtisadi gücünü məhz yoxsulluqla mübarizəyə yönəldib.
Bu məsələ Prezident İlham Əliyevin də fəaliyyətinin prioritetləri
sırasındadır. Dövlətimizin başçısı 7 il
öncə, bu postda fəaliyyətə başlayarkən, əhalinin
bir qisminin yoxsulluq səviyyəsində
yaşamasının yolverilməz
olduğunu söyləyərək,
bu məsələnin
həlli üçün
bütün müvafiq
tədbirlərin görüləcəyini
söyləmişdi:
"Şübhə etmirəm
ki, biz qısa
müddət ərzində
Azərbaycanda yoxsulluğun
aradan qaldırılmasına
nail olacağıq. Azərbaycanda bir nəfər də yoxsul adam olmamalıdır
və olmayacaqdır".
Beləliklə, "Yoxsulluğun
azaldılması və
iqtisadi inkişaf üzrə Dövlət Proqramı"nın icrası nəticəsində
ölkədə yoxsulluq
səviyyəsi 29 faizə
endi. Sonrakı mərhələdə - həmin proqramın davamı olan "Yoxsulluğun azaldılması
və davamlı inkişaf üzrə Dövlət Proqramının
(2006-2015-ci illər)" icrası
nəticəsində bu
göstərici 16 faizə
düşdü. Hökumət
sonrakı mərhələdə
də yoxsulluqla mübarizə istiqamətində
tədbirləri davam etdirdi. Nəticədə, iqtisadiyyatın inkişafına
təkan verən bütün layihələrə
dəstək verməklə
yanaşı, yoxsul təbəqəyə də
yardımlar ayrıldı.
Büdcədən maksimum
səmərəli istifadə
və iqtisadi gəlirlərin düzgün
istiqamətə yönləndirilməsi
prinisipini əsas
tutaraq, vacib sahələr müəyyənləşdirildi. Əhalinin bir çox təbəqələrinə
tətbiq edilən bir sıra güzəştlər
ləğv edildi. Əvəzində yardımlarda
ünvanlılıq prinsipi
tətbiq edildi. Əhalinin müəyyən
qismi üçün
qazanmaq şəraiti yaradılır, sosial yardımlarla isə əmək qabiliyyəti olmayan ailələrə aylıq sosial yardımlar edilir.
20-dən çox sosial
layihələr hazırlanıb
ki, onların tətbiqi bir çox aztəminatlı ailələrin vəziyyətinin
yaxşılaşdırılmasında mühüm əhəmiyyət
kəsb edəcək.
Sözügedən sənəd
qeyri-neft sektorunun və eləcə də, sahibkarlıq subyektlərini payının
və rolunun artırılmasına, daha
çox və keyfiyyətli məhsul istehsal etməsinə zəmin yaradır. Eyni zamanda, sahibkarların
hüquqlarının qorunmasına,
yoxsulluğun aradan qaldırılması baxımından
da, bu sənədin
əhəmiyyəti böyükdür.
- Vüqar
müəllim, Asiya İnkişaf Bankının
"ASİAN DEVOLOPMENT OUTLOOK
2010" hesabatında 2009-cu ildə Azərbaycanın əldə etdiyi iqtisadi nailiyyətlər yüksək qiymətləndirilmişdir.
2010-cu ildə Azərbaycanda
ÜDM artımı 9,5 faiz,
2011-ci ildə isə
9,7 faiz səviyyəsində
planlaşdırılır. 2010-cu ildə
Azərbaycanda ödəniş balansın
profisiti 14,8 milyard
dollar, 2011-ci ildə isə
16,2 milyard dollar təşkil
edəcək. Sizcə,
bu proqnozlar, onu deməyə əsas verirmi ki, Azərbaycanın düzgün qoyulan iqtisadi inkişafı uğurlu olacaq?
- Bu gün
Azərbaycanın iqtisadi
inkişafının düzgün
istiqamətdə fəaliyyəti
son 5-6 ildə əldə
olunan nailiyyətlər
də təsdiqlənir.
Belə ki, Azərbaycan 2009-cu ildə
MDB ölkələri içərisində ən yüksək göstəricilər
əldə etməsi və ümumdaxili məhsulun 9,5 faiz artmasıdır. Bütün bunlar isə,
sözsüz ki, Azərbaycanda keçirilən
iqtisadi inkişafın
düzgün istiqamətdə
fəaliyyət göstərməsi
nəticəsində əldə
olunubdur. Hökumət nə 2009-cu ildə, nə də 2010-cu ildə, dövlət büdcəsini real proqnozlaşdırmayıb.
Yəni
2009-cu ildə dövlət
büdcəsində neftin
bir barreli 70 dollar nəzərdə tutuldu.
Lakin il
ərzində neftin dünya bazar qiyməti 56 dollar təşkil
etdi. Eyni zamanda, 2010-cu ilin
büdcəsində neftin
qiyməti 45 dollardan götürülüb. Halbuki bu
ilin birinci rübündə neftin bazar qiyməti orta hesabla 75 dollar oldu. Bu isə
neftin dövlət büdcəsində proqnozlaşdırılan
qiymətindən 30 dollar çoxdur.
Büdcəyə nə üçün
əlavə və dəyişikliklərin edilməyəcəyi
ilə bağlı rəsmi açıqlama, eləcə də, iqtisadi izahat verilmir. Amma reallıq odur
ki, dövlət büdcəsinə əlavə
və dəyişikliklərin
olunmamasının bir
neçə mənfi
təsirləri var. Əvvəla,
bu neft sektorundan
büdcəyə ödənilən
vergilərin düzgün
proqnozlaşdırılmasına imkan vermir. Kifayət qədər ciddi boşluqlar yaradır.
Digər
məqam əlavə və dəyişikliklər
edilməyincə, büdcənin
neft sektorundan asılılığı davam
edir. Nəzərə alsaq ki,
2010-cu ildə büdcəsinin
65 faizi fonddan transfertlər hesabına formalaşacaq, büdcəyə
dəyişikliklər etməklə,
neft sektorundan transfertlərin həcmini azaltmaq mümkündür.
Neftin dünya bazar qiymətinin artması nəticəsində
neft sektorundan daxilolmaların hesabına
Neft Fondundan büdcəyə transfertlərin
həcmini 4,9 milyarddan 2008-ci ildə olduğu 2,7 milyard manata qədər azaltmaq olar. Cari ilin büdcəsinə dəyişikliklər edilməməsi,
ondan xəbər verir ki, 2010-cu ildə Neft Fondundan transfertlərin həcmi olduğu kimi saxlanılacaq. Büdcə neft sektorunun çiynində olacaq.
Bunun digər iqtisadi tərəfi ondan ibarətdir ki, dövriyyəyə daha çox vəsaitin daxil olmasına imkan yaradacaq. 2009-cu ildə təxirə
salınan bir sıra investisiya layihələrini bərpa
etmək mümkündür.
İnvestisiya layihələrinə ayrılan vəsaitlərin
artırılması iqtisadiyyatda,
xüsusilə, bir sıra sektorlarda müşahidə edilən
durğunluğun aradan
qaldırılmasına gətirib
çıxara bilər.
Eyni zamanda, sosial sferaya daha çox
vəsaitin ayrılması
üçün maliyyə
bazası yarada bilər. Çünki qlobal maliyyə
böhranı ilə əlaqədar 2005-2008-ci illərdə
sosial sferaya ayırmalarda müşahidə
edilən artımı
2009-cu ildə tam olaraq
saxlamaq mümkün olmayıb. Büdcəyə əlavə və
dəyişikliklərin edilməsi
hökumətə sosial
sferaya ayırdığı
vəsaitlərin həcmini
artırmağa imkan verəcəkdi.
RƏFİQƏ KAMALQIZI
Səs.- 2010.- 26 may.- S. 9.