Azərbaycanda turizm sektoru
dövlətimizin xüsusi diqqət yetirdiyi sahələrdən biridir
Azərbaycan Turizm İnstitutunun
rektoru Cəfər Cəfərovun yap.org.az-a müsahibəsi
- Cəfər
müəllim, 2011-ci ilin
ölkəmizdə "Turizm ili" elan edilməsi
dövlətimizin turizm sahəsinə
göstərdiyi xüsusi diqqətin
nümunəsidir. Azərbaycan Turizm İnstitutu bu sahənin
inkişafında nə dərəcədə rol
oynayır?
- Azərbaycanın turizm potensialı olduqca yüksəkdir. Ölkəmizin həm təbii-coğrafi,
həm də müasir dünyada tutduğu mövqe Azərbaycanı turistlər
üçün maraqlı
bir məkana çevirib. Amma Tanrı
tərəfindən Azərbaycana
bəxş olunan bu gözəllikləri, bu nemətləri turizm məhsuluna çevirmək lazımdır.
Dövlətimiz turizmin inkişafı
istiqamətində vacib
addımlar atmaqdadır.
Bu baxımdan, turizm sektorunun inkişaf etdirilməsi üçün mütəxəssislərin
olması da vacib şərtlərdən
biridir. Hazırda turizm mütəxəssislərinin
yetişdirilməsinə ehtiyac,
tələbat mövcuddur.
Bu ehtiyacı dəyərləndirərək
ölkə rəhbərliyi
müstəqil Azərbaycanda
Turizm İnstitutunun yaradılmasın qərar
verdi. Dövlət rəhbərliyinin qərarı
əsasında 2006-cı ildə
Azərbaycan Turizm İnstitutu açıldı.
Həmin dövrdən də institutun fəaliyyəti başlanıb. Yaranan zaman bir fakültə iki kafedra strukturu ilə işə başladıq. O zaman
ilk olaraq 200 tələbə
3 ixtisas üzrə bu təhsil ocağına qəbul olunmuşdu. Sonrakı dövrlərdə bu say səkkizə, doqquza çatdırıldı
və onların sırasında ilk dəfə
turizm və otelçilik ixtisası üzrə qəbul həyata keçirildi. Hazırda
1300 tələbə 14 ixtisas
üzrə bakalavr təhsili alır. Bu ildən etibarən
biz magistr pilləsi üzrə də qəbul elan etdik. 30-a yaxın
tələbə magistratura
təhsili alır.
Bununla yanaşı, institutumuzda doktorantura təhsili ilə bağlı işlər aparırıq
və payızda doktoranturaya da qəbul elan edəcəyik.
Bildiyiniz
kimi, ötən il Turizm
İnstitutunun ilk buraxılışını
etdik və 74 nəfər məzunumuz oldu. Onlardan 14 nəfəri Azərbaycanda
ilk dəfə ikili diplom aldı. Həmin tələbələr
bizim partnyor universitet- Avstriyanın bir ali məktəbinin də diplomunu aldılar. Hesab edirəm ki, bizim məzunlarımız
peşələrinə uyğun
uğurlu fəaliyyət
göstərə biləcəklər.
- Necə hesab edirsiniz, Azərbaycan Turizm İnstitutu bu sahədə mütəxəssis
boşluğunu doldura
biləcəkmi?
- Turizm sahəsində ayrıca bir ali təhsil
müəssisəsinin yaradılması
bu sahədə mütəxəssis boşluğunu
doldurmaq ehtiyacını
ödəmək məqsədinə
xidmət edir. Bu, yeni və
Azərbaycan üçün
çox önəmli
bir sahədir. Turizm sahəsi qeyri-neft sektorunun ən önəmli sahələrindən
biridir. Nəticə etibarı ilə
bir müddətdən
sonra turizm dövlət büdcəsinin
əhəmiyyətli bir
hissəsini doldurmaq qabiliyyətində olan bir sektordur. Turizmin özü də əhəmiyyətli dərəcədə
insanlarla işləmək
məsələsi olduğu
üçün burada
kadr amili də çox önəmlidir. Çünki
burada xidmət, işin təşkili məsələləri və
s. vacib məqamlar mövcuddur. Biz, ali
məktəb olaraq menecer hazırlayırıq,
amma turizmin birbaşa insanlarla ünsiyyətdə olan əhəmiyyətli hissəsi
xidmət personalıdır
ki, bu da
peşə məktəbləri
səviyyəsində hazırlanmalıdır.
Təəssüf ki, belə təcrübə ölkəmizdə
yox səviyyəsindədir.
Amma məsələ ilə bağlı Turizm İnstitutunun nəzdində
peşə məktəblərinin
yaradılması nəzərdə
tutulub və artıq bu istiqamətdə
işlərə başlanılıb.
Fəaliyyətə başlayandan sonra
həmin məktəblərin
regionlarda da şəbəkələrin yaradılması
və beləliklə
də, xidmət personalının peşəkar
hazırlığına kömək
etməyi düşünürük.
Amma bu, bir-iki ilin içində
baş verə biləcək bir proses deyil. Bu,
böyük və artmaqda olan sənaye
sahəsidir və müəyyən qədər
vaxtdan sonra ciddi nəticələrini
verməyə başlayacaq.
Burada ənənəvi üsullarla
yanaşı, modern fəaliyyət
də ortaya qoyulmalıdır. Bu sahədə çalışan
sahibkarların özləri
də bu işdə maraqlı olmalıdırlar, kadrların
hazırlanması məsələsi
dəstəklənməlidir. Buna görə də,
bu istiqamətdə dövlət-özəl sektor
əməkdaşlığı güclənməlidir. Biz həmin peşə məktəblərində bu
əməkdaşlıqdan da
istifadə etməyi planlaşdırırıq.
- Ümumiyyətlə,
turizm şirkətləri
ilə institut arasında əlaqələr
necədir? Şirkətlər
bu ali
məktəbin imkanlarından
səmərəli istifadə
edə bilirmi?
- İldə iki
dəfə institutda böyük əmək yarmarkası keçirilir. Məşğulluq mərkəzləri və
ayrı-ayrı şirkətlər
bu yarmarkalarda iştirak edirlər.
Bundan başqa, fərdi surətdə böyük
turizm qurumları öz təqdimatlarını
edirlər, bizim tələbələrimiz həmin
şirkətlərə təcrübə
keçməyə gedirlər.
Bizim bu şirkətlərin hamısı
ilə əlaqələrimiz
var. Digər tərəfdən,
bu əlaqələr işəgötürənlərlə iş axtaranlar arasında körpülər
yaradır. Əvvəllər
bu məsələdə
şirkətlər tərəfindən
bir az
biganə yanaşma halları var idi. Bu da şirkətlərin azlığı
ucbatından idi.
Turistlər üçün, istirahət etmək istəyən insanlar üçün seçim
imkanı o qədər
də çox deyildi. Tədricən artıq turizm
şirkətlərinin, istirahət
mərkəzlərinin sayı
çoxalır. Bu, isə ciddi rəqabətə əsas
yaradır. Demək, artıq
bazarda nə iləsə fərqlənməlisən.
Bunu isə keyfiyyətli xidmətin təşkili ilə həyata keçirmək olar.
Ona görə də, turizm şirkətlərinin
rəhbərliyi bu məqama ciddi diqqət yetirməkdədirlər.
- Bəs bu sahədə beynəlxalq təcrübənin
öyrənilməsi işi
hansı səviyyədədir?
Başqa ölkələrin müvafiq ali
məktəbləri ilə əlaqələr qurulurmu?
- Turizmin inkişafına nail olmaq üçün beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsi olduqca vacibdir. Bu sahə qapalı bir sahə deyil və hansısa bir coğrafi çərçivə ilə əhatə oluna bilməz. Bu sənaye sahəsində dünya standartları özünü daha açıq şəkildə göstərir. Daxili turistlərlə yanaşı, xaricdən gələn turistələrin də cəlb olunması üçün bu standartları yaratmaq lazımdır. Başqa bir məsələ isə xüsusi maraq turizmi deyilən bir məsələ var ki, məsələn, turistlər hansısa bir kənddə olan yaşam tərzinə baxmağa gəlirlər. Hətta o halda da ekoturizm dediyimiz bu anlayışla tanış olmaq üçün də müəyyən infrastrukturlar yaxşı olmalıdır-yollar rahat olmalıdır, xidmətlər normal olmalıdır və s. Fikrimcə, yekun olaraq bu işlərin kökündə həm əhalinin maariflənməsi, həm də peşəkar kadrların olması vacibdir. Biz bu işə başlayanda tədris standartlarımız da yox idi. Bir sıra vasitələrlə biz Avropa təhsil standartlarını öyrəndik və hazırda tətbiq edirik. Bu baza əsasında yeni turizm və otelçilik ixtisasının proqramını hazırladıq. Digər tərəfdən də, ali məktəbimizdə dərs deyəcək müəllimlərin çatışmazlığı problemi var idi. Hazırda xaricdən müəllimlər dəvət edirik, ikili təhsil proqramı həyata keçirilən qruplarda tələbələr təhsillərini ingilis dilində keçirlər. Həmin dərsləri tədris edən müəllimlərin bəziləri qardaş Türkiyədən gəlir, eləcə də, institumuza xarici mütəxəsisləri dəvət edirik. Hazırda dünyanın 16 universiteti ilə əlaqələrimiz var və həmin ali məktəblərdə də təcrübələr keçirik. Yay dövründə tələbələrimiz ölkə daxilində və xaricində təcrübələr keçirlər. Biz yerli özəllikləri saxlamaqla beynəlxalq təcrübələri öyrənməyə üstünlük veririk.
- Cəfər
müəllim, institutda "Turizm ili" ilə
əlaqədar hansı tədbirlər həyata
keçiriləcək?
- İnstitutumuz tərəfindən
"Turizm ili"
çərçivəsində bir çox işlərin görülməsi
nəzərdə tutulur. Prezident
İlham Əliyev 2011-ci ili
ölkəmizdə "Turizm ili" elan etdikdən sonra institutda işçi qrupu
şəklində toplandıq və biz
görəcəyimiz işlərlə bağlı
tədbirlər planı hazırladıq. Bu
barədə hazırladığımız təklifləri
Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinə təqdim etdik. Nazirliyin nəzdində yaradılmış işçi qrupu bu təklifləri nəzərdən keçirdi və yekun olaraq Nazirlər Kabinetinə təqdim
olunası bir əhəmiyyətli
sənəd hazırlandı. Ümumiyyətlə, bu istiqamətdə görəcəyimiz
işlər çoxdur. Biz
bu məsələ ilə bağlı institumuzda bir sıra
tədbirləri də həyata keçirməyi
nəzərdə tuturuq. 2011-ci ilin "Turizm ili" elan olunması
məsuliyyətimizin artırılması ilə
yanaşı, bizim işimizə də bir dəstək deməkdir. Hazırda bütün ölkə öz
diqqətini bu məsələyə
fokuslaşdırır. Yeri
gəlmişkən, biz turizm
sahəsində çoxsaylı layihələr həyata keçiririk. Bu
layihələrdən biri
Gədəbəy rayonunun digital
xəritəsinin yaradılması ilə bağlıdır. Bundan başqa, həmin rayonda vaxtilə mövcud olan Simenslərin mis
mədənlərinin bərpası və həmin
ərazilərin turistik məqsədlə
istifadəsi nəzərdə tutulur. Biz bu
məsələyə "Simens"
şirkətini də cəlb etmək fikrindəyik. Bu yaxınlarda Almaniyadan böyük bir
nümayəndə heyəti də paytaxtımıza
gələcək. Onlarla bəzi
məsələlər müzakirə ediləcək. Bu da həmin
müzakirə olunan
məsələlərdən biri olacaq. Bundan başqa, "Turizm ili" çərçivəsində regionlara da diqqət daha da artacaq.
Onu da qeyd
etmək istəyirəm ki, "Turizm ili" bizə
həm tədris planlarımızın təkmilləşdirilməsi,
həm də turizmin inkişafı ilə
bağlı planların həyata keçirilməsinə
kömək edəcək.
Səs.- 2011.- 13 aprel.- S. 9.