Virtual məkanda uşaq
hüquqlarının etibarlı müdafiəsi
reallığın diktə etdiyi zərurətdir
Cəmiyyətin həssas və kövrək zümrəsi kimi həmişə yüksək qayğı və nəvazişlə əhatə olunan uşaqların sosial ehtiyaclarının hərtərəfli təmini, onların yüksək mənəvi-əxlaqi mühitdə, milli dəyərlər əsasında kamil tərbiyə alaraq layiqli şəxsiyyət kimi yetkinləşməsi zərurəti müasir dövrdə hər bir dövlətin üzərinə uşaq hüquqlarının müdafiəsi ilə bağlı yeni vəzifələr qoyur.
İnsan hüquqlarını demokratik inkişafın ayrılmaz hissəsi, bəşəriyyətin ədalətli cəmiyyətə qovuşmaq idealının ali təzahürü, vətəndaş cəmiyyətinin yetkinliyinin əsas meyarı kimi qəbul edən hər bir dövlət sağlam gələcəyi naminə körpələrin yüksək sosial-mənəvi mühitdə böyüməsinə çalışır. Dövlətin hüquq sisteminin əsasını təşkil edən Konstitusiya və qanunlarla uşaq hüquqlarına etibarlı təminat mexanizmlərinin yaradılması isə, ilk növbədə, onların layiqli, firəvan yaşayış səviyyəsinin, təlim-tərbiyəsinin, təhsilinin, sosial müdafiəsinin, sağlamlığının yüksək səviyyədə təşkilini nəzərdə tutur.
Problemlərə
beynəlxalq səviyyədə baxış
Uşaqların qayğılarına, problemlərinə beynəlxalq səviyyədə də xüsusi diqqət yetirilir. 1950-ci ildən başlayaraq hər ilin 1 iyun tarixi beynəlxalq səviyyədə uşaqların müdafiəsi günü kimi qeyd olunur. Bu əlamətdar gündə, ilk növbədə, uşaqların söz, dini etiqad azadlığı, təhsil, sağlamlıq, istirahət və əyləncə, fiziki və psixoloji zorakılıqdan, istismardan qorunmaq kimi hüquqları böyüklərin diqqətinə çatdırılır. Uşaqların müdafiəsi günündə bütün dünyanın diqqətini cəmiyyətin bu kövrək təbəqəsinə cəlb etmək üçün müxtəlif tədbirlər keçirilir.
2006-cı ildən başlayaraq hər il may ayının 17-si Ümumdünya Telekommunikasiya və İnformasiya Cəmiyyəti Günü kimi qeyd olunur. Hər il bu əlamətdar gün informasiya cəmiyyətinin aktual məsələlərindən birinə həsr edilir. Ümumdünya Telekommunikasiya və İnformasiya Cəmiyyəti Günü virtual məkanda uşaqların təhlükəsizliyi mövzusuna aid tədbirlərin keçirilməsi zərurətdən doğan amillərdir. Burada məqsəd beynəlxalq ictimaiyyətin diqqətini uşaqların İnternetdən təhlükəsiz istifadəsinin təmin olunmasına yönəltməkdədir.
Sosial-mənəvi
mühitin uşaq
hüquqlarında formalaşması
Uşaq hüquqlarının müdafiəsi, onların normal sosial-mənəvi mühitin hökm sürdüyü cəmiyyətə layiqli insan kimi yetişməsi, zəruri ehtiyaclarının dolğun şəkildə ödənməsi, azyaşlı körpə və yeniyetmələrin zəngin daxili potensialının, dünyagörüşünün formalaşmasına imkan verən yaradıcı atmosferin formalaşdırılması son illərdə Azərbaycan Respublikasında həyata keçirilən dövlət siyasətinin prioritet istiqamətlərindən birinə çevrilməklə, özündə yüksək humanist dəyərləri ehtiva etmişdir. Ümummilli Lider Heydər Əliyevin müstəqil respublikamıza rəhbərliyi dövründə uşaqlara özünün saf mənəvi dünyasından qaynaqlanan yüksək məhəbbətlə yanaşması, onlarla sıx təmasda olması, cəmiyyətin bu kövrək hissəsinin ahəngdar inkişafının təməl funksiyalarından idi. 1993-cü ildən bu sahənin fəaliyyətini tənzimləyən milli qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi məqsədilə ardıcıl islahatlar həyata keçirilmiş, respublikamız uşaq hüquqlarının təminatı ilə bağlı bir sıra beyn+əlxalq sazişlərə, o cümlədən, 1994-cü ildə BMT-nin “Uşaq hüquqları haqqında” Konvensiyasına qoşulmuş, Ulu Öndərin qanunvericilik təşəbbüsü əsasında Milli Məclisdə “Uşaq hüquqları haqqında” (1998), habelə, “Valideynlərini itirmiş və valideyn himayəsindən məhrum olmuş uşaqların sosial müdafiəsi haqqında” (1999) Azərbaycan Respublikasının qanunları qəbul edilmişdir. “Uşaq hüquqları haqqında” qanuna əsasən, respublikamızda uşaq hüquqları sahəsində dövlət siyasətinin əsas istiqamətləri uşaq hüquqlarının etibarlı təmin edilməsindən, uşaqların sağlam mühitdə tərbiyə olunması və yaşayışı üçün normal şəraitin yaradılmasından, valideyn himayəsindən məhrum olan körpələrin 18 yaşınadək dövlət himayəsinə götürülməsindən və s. ibarətdir.
Dünəndən
bu günə, bu
gündən sabaha doğru
atılan qayğılar
Humanizmə, yüksək insani dəyərlərə və milli mənəviyyat prinsipinə əsaslanan bu siyasəti son 8 ildə dövrün tələbləri səviyyəsində davam etdirərək zənginləşdirən Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev uşaqların cəmiyyətin və dövlətin yüksək qayğısı ilə əhatə olunmasına səylə çalışır. Şübhəsiz, yalnız təhsilli, savadlı, intellektual səviyyəli və ictimai həyatda fəal olan uşaqlar sabahın layiqli gəncliyi kimi dövlətə və xalqa xidmət göstərə bilər. Bu reallığı düzgün dəyərləndirən dövlət başçısı yaxın gələcəyin vətənpərvər, yüksək zəkalı, intellektual gəncliyi kimi görmək istədiyi uşaqların firavan həyat səviyyəsinin, təlim-tərbiyəsinin, fiziki-mənəvi sağlamlığının yüksək səviyyədə təmini istiqamətində sistemli və ardıcıl siyasət həyata keçirir. Körpə, uşaq və yeniyetmələrin əsrlərin sınağından çıxmış zəngin milli-mənəvi dəyərlərimiz, adət-ənənələrimiz əsasında, vətənpərvər ruhda tərbiyəsi, qabaqcıl biliklərə, yaradıcı düşüncə tərzinə malik olması, informasiya-kommunikasiya texnologiyalarını dərindən mənimsəməsi, idmanla və bədən tərbiyəsi ilə məşğul olması məsələləri də bu siyasətin başlıca qayəsini təşkil edir. Ölkənin yaxın və uzaq gələcəyini yalnız respublikamızın zəngin təbii sərvətlərinə deyil, eyni zamanda, intellektual insan kapitalına bağlayan dövlət başçısı İlham Əliyev məktəbəqədər təhsil müəssisələrində, sonrakı mərhələdə isə ümumtəhsil məktəblərində uşaqlara lazımi bilik və vərdişlərin aşılanmasını, onların cəmiyyət üçün layiqli vətəndaş və şəxsiyyət kimi yetişdirilməsini vacib sayır.
Uşaq hüquqları sahəsində həyata
keçirilən dövlət siyasəti
Ölkə
Prezidenti İlham Əliyevin 2008-ci il 22 dekabr tarixli Sərəncamı
ilə 2009-cu ilin “Uşaq ili” elan edilməsi respublikamızda
uşaq hüquqları sahəsində həyata keçirilən
dövlət siyasətinin ardıcıl və məqsədyönlü
xarakter daşıdığını, praktik fəaliyyətə
əsaslandığını bir daha təsdiqləmişdir. Sərəncam
uşaqlara dövlət qayğısının gücləndirilməsi,
uşaq problemlərinə vətəndaş cəmiyyəti
qurumlarının diqqətinin artırılması və
ölkənin uşaqlarla bağlı demoqrafik perspektivlərinin
müəyyənləşdirilməsi məqsədi
daşıyır. Qısa müddətdə hazırlanan
proqram Prezident İlham Əliyevin 2009-cu il 18 fevral tarixli “2009-cu
ilin “Uşaq ili” elan edilməsi ilə bağlı Tədbirlər
Planı”nın təsdiq edilməsi haqqında” Sərəncamı
ilə qüvvəyə minərək, müxtəlif səpkili
reallıqlarla öz təsdiqini tapdı. Xatırladaq ki, Tədbirlər
Planında Azərbaycan uşaqları haqqında məlumat
bankının və İnternet saytının, xüsusi
portalın yaradılması, müasir ailə modelinə dair
müvafiq tövsiyələrin hazırlanması, respublika
uşaq yaradıcılıq festivalının, habelə, Beynəlxalq
Bakı Uşaq Rəsm Müsabiqəsinin və “Şərq-Qərb”
Beynəlxalq Uşaq Rəqs Festivalının keçirilməsi,
BMT-nin “Uşaq hüquqlarına dair” Konvensiyası ilə
bağlı maarifləndirmə işinin gücləndirilməsi,
uşaqların intellektual inkişafına, onların vətənpərvərlik,
milli-mənəvi dəyərlərin qorunmasına və
tolerantlıq ruhunda tərbiyə edilməsinə yönəldilmiş
müxtəlif tədbirlərin təşkil edilməsi, xaricdə
yaşayan azərbaycanlı uşaqlara ana dilinin öyrədilməsi
istiqamətində tədbirlərin görülməsi,
“Uşaq ili” ilə bağlı yeni teatr
tamaşalarının hazırlanması, dövlət uşaq
müəssisələrində tamaşaların və konsert
proqramlarının təşkili kimi mühüm məsələlər
nəzərdə tutulmuşdu.
Heydər Əliyev Fondu və bənzərsiz
qayğının ürəkaçan göstəriciləri
Respublikamızda
elm və təhsilin davamlı inkişafında, uşaq
hüquqlarının qorunması istiqamətində həyata
keçirilən çoxşaxəli təşəbbüslərin
uğurla reallaşdırılmasında Heydər Əliyev
Fondu da öz sözünü deyir. Fonda rəhbərlik edən
YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, millət
vəkili Mehriban xanım Əliyeva bu istiqamətdə göstərdiyi
fəaliyyəti ilə bütün uşaqlarda bir ana
obrazını canlandırmışdır. Uşaq
hüquqlarının müdafiəsi
sahəsində görülmüş nəhəng işlər,
əsrarəngiz layihələr Mehriban xanımın qəlbindən
gələn qayğıkeş ana sevgisinin sırf göstəricisidir.
Bu sevgi Onun timsalında bütün Azərbaycan analarına
aşılanmış, şaxələnmişdir.
Fondun
təhsil və səhiyyənin bir sıra problemlərinin həlli,
yeni məktəblərin inşası, körpələr evi və
internat məktəblərinin əsaslı təmiri və
yenidən qurulması prosesində yaxından iştirakı Azərbaycanın
gələcəyi olan uşaqlara yüksək qayğı
nümunəsi olmaqla yanaşı, cəmiyyətin ümumi
potensialının bu yöndə səfərbər
olunmasına yönəlmişdir. Fondun “Yeniləşən Azərbaycana
yeni məktəb” layihəsi əsasında respublikanın ən
müxtəlif bölgələrində yüzlərlə
müasir tipli orta məktəb inşa olunaraq istifadəyə
verilmiş, “Uşaq evləri və internat məktəblərinin
inkişafı proqramı” və “Məktəbəqədər
uşaq tərbiyə müəssisələrinin yenidən
qurulması” layihəsi çərçivəsində onlarla
körpələr evi, bağça və internat məktəbi
əsaslı təmir olunmuşdur. Uşaq evləri və
internat yetirmələrinin sosial-psixoloji reabilitasiyasına imkan
yaradacaq resurs mərkəzinin yaradılması, “Kor və zəif
görən uşaqlar üçün informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarına çıxışın təmin edilməsi”,
“Təhsilə dəstək” və “İnklüziv təhsil”
proqramlarının həyata keçirilməsi də fondun
xidmətləri sırasında xüsusi
vurğulanmalıdır.
Cəmiyyətin ən kövrək
təbəqəsinə qarşı hər bir vətəndaş
diqqətli olmalıdır
Azərbaycanın
və inkişaf etmiş dövlətlərin təcrübəsi
göstərir ki, uşaq problemlərinin həllinin hər
hansı bir dövlət qurumu çərçivəsində
məhdudlaşdırılması məsələyə
adekvat yanaşma deyildir. Uşaqların təhsili,
sağlamlığı, sosial müdafiəsi, istirahəti,
yaradıcılıq potensialının aşkarlanması kimi
mühüm istiqamətlər cəmiyyətin bütün təbəqələrinin
üzərinə məsuliyyət qoyur. Dövlət
qurumları ilə yanaşı, vətəndaş cəmiyyəti
təsisatları, QHT-lər, həmkarlar ittifaqları, elmi-tədqiqat
institutları, biznes strukturları, habelə, kütləvi
informasiya vasitələri də respublikada uşaq siyasətinin
daha səmərəli və dolğun həyata keçirilməsinə
yaxından kömək göstərməli, ictimai diqqəti
uşaq hüquqlarına yönəltməyə ürəkdən
çalışmalıdırlar. Cəmiyyətin ən
kövrək, həssas təbəqəsi olan körpələrə
hər bir vətəndaşın diqqət və
qayğısı, sevgisi lazımdır. Hər bir valideyn
uşağına nəvaziş və qayğı göstərməli,
onun cəmiyyət üçün layiqli insan kimi yetişməsi
üçün əlindən gələni əsirgəməməlidir.
Çünki bu günün həmin uşaqları,
sabahın ölkə quruculuğunda iştirak edəcək
potensial vətəndaşlarıdırlar.
RƏFİQƏ HÜSEYNOVA
Səs.- 2011.- 23 avqust.- S. 5.