Onlarla televiziya tamaşasında
yaddaqalan obrazlar yaradan aktyor
Respublikanın xalq artisti Şahmar
Ələkbərov 23 avqust
1943-cü ildə Gəncədə
anadan olub. Şahmarın 9 yaşı olanda ailə Gəncədən
Bakıya köçüb.
O, Teatr İnstitutunun aktyorluq fakültəsində
Rza Təhmasibin kursunda təhsil alıb. Hələ III kursda ikən
Azərbaycan Dövlət
Akademik Milli Dram Teatrına işə götürülüb. Teatrda ilk dəfə
Şekspirin tamaşalarından
birində rol alıb. “Ustalar”
tamaşasında qazandığı
uğurdan sonra böyük tamaşaçı
auditoriyasının rəğbətini
qazanıb.
Bundan sonra məşhur sənətkar
Adil İsgəndərov
onu kinostudiyanın nəzdində özünün
yaratdığı “Kino aktyorluğu”
studiyasına dəvət
edib. “Azərbaycanfilm” kinostudiyasında aktyor və rejissor kimi fəaliyyət göstərib. Təhsilini başa
vurduqdan sonra müəllim-assistent kimi institutda saxlanılıb.
Şahmar Ələkbərov teleradio sahəsində də fəal iştirak edib. O, ilk dəfə olaraq, radioda “Ulduz” proqramının aparıcısı
kimi çıxış
edib. Bundan başqa, onlarca
televiziya tamaşasında
yaddaqalan obrazlar yaradıb. “Molla Nəsrəddin” radio verilişinin
aparıcısı olub.
Bir çox filmlərin dublyajında iştirak edib.
Onun ilk aktyor
karyerası “Dağlarda
döyüş”dən başlayıb. İncəsənət İnstitutunu təzəcə
bitirsə də, kinoya hədsiz həvəsi onu studiyaya gətirmişdi.
Şahmar bu institutda Rza Təhmasibin kursunda təhsil almışdı. Bu, o demək idi ki, Şahmar artıq püxtələşmiş
bir aktyor idi və elə
“Dağlarda döyüş”dəki
debütündə də
bu, aydın görünürdü. 1967-ci
ildə bu filmə kinorejissor Kamil Rüstəmbəyov quruluş vermişdi.
Mərhum yazıçı-jurnalist Əhmədağa Qurbanov özünün “Tikanlı
məftillər” povesti
əsasında ssenarini
yazmışdı. Şahmar Ələkbərovun
da qəhrəmanı
sərhəd qoşunlarında
xidmət edən sıravi əsgərdir.
Filmin maraqlı macəra süjeti var. Sərhədi keçən
bir nəfərin izinə düşən Fərrux böyük çətinliklərdən sonra
onu yaxalayır və məlum olur ki, bu,
onun bir
vaxtlar müharibə dövründə Vətəndən
qaçaq düşmüş
öz atasıdır.
İlk rol, ilk çətinlik,
ilk sınaq. Bunlar hamısı
Şahmarın taleyində
uğurlu alınmışdı
və onun qəhrəmanı Fərruxun
bütün xarakterik cizgiləri məhz aktyor məharətinin nəticəsi olaraq rəssam dəqiqliyi ilə yaradılmışdı.
Sərhədçi obrazı ilə
onun yaradıcılıq
məkanının sərhədi
başladı. Və bu
sərhəd onun rejissor kimi tamamladığı
“Qəzəlxan” filminə
qədər uzun və keşməkeşli
bir yol keçdi.
Şahmar Ələkbərovun yaradıcılıq
bioqrafiyasında elə
filmlər var ki, onlar milli-mənəvi
dəyərlərimizin ən
qiymətli nümunələri
sırasındadır. Bunun səbəbi
isə bu filmlərin milli-mənəvi
dəyərlərimizə söykənərək
tariximizin müəyyən
dövrünün real ab-havasını
canlı əks etdirməsidir. Şahmarın yaradıcılığında Məzahirin özünəməxsus
yeri var. “Mən ki gözəl deyildim” filminin qəhrəmanı sadə,
səmimi gənc Məzahirin obrazı sanki Şahmar Ələkbərovun xarakterinə
biçilmişdi. Aktyor heç
bir impovizəyə yol vermədən bu sadə sürücünün
bütün daxili dünyasını, ətrafdakılara
münasibətini çox
canlı ştrixlərlə
tamaşaçılara çatdırır.
Müharibənin ağır günlərində
uzaq dağ kəndlərindən birində
baş verən hadisələri əks etdirən bu lirik-dramatik filmin qəhrəmanları arasında
nikbin xarakteri ilə seçilən Məzahirin öz yeri var. Məzahir kinomuzda yeni bir obraz idi.
Filmi rejissor Tofiq Tağızadə çəkib.
Şahmar Ələkbərovun rollarına hopmuş xüsusi bir şirinlik var idi. Onun çəkildiyi Qəzənfər
(“Yeddi oğul istərəm”), Oğul (“İntizar”), İman (“Axırıncı aşırım”),
Arif (“Həyat bizi sınayır”), Rizvan (“Qızıl qaz”), oğlanlardan biri (“Bizim küçənin
oğlanları”), Azad (“Bakıda
küləklər əsir”),
Qatır Məmməd
(“Gəncəbasarlı qisasçı”),
Feyzi (“Firəngiz”), Gündüz Kərimli (“Arxadan vurulan zərbə”), Cavidan (“Babək”), Nuru (“Qəribə adam”), Tahir (“Gözlə məni”), Xaliq (“Qocalar, qocalar...”), Cümşüd (“Avqust gələndə”), İbrahim
(“Atları yəhərləyin”)
kimi obrazlar bir-birindən fərqli, xarakter və dünyagörüşcə müxtəlif
insanlardır. Ancaq onları
birləşdirən Şahmar
Ələkbərovun aktyor
istedadı, gözəl
ifa tərzi və bir də
sənətinə olan
hədsiz məhəbbətidir.
Bu rolların hər birini ayrıca xarakterizə etməyə, heç bir ehtiyac yoxdur.
Şahmar Ələkbərovu sərbəst
film çəkmək arzusu
rahat buraxmırdı. Səhhətində baş verən problemlər ona aktyor kimi işləmək
imkanı vermirdi.
Beləliklə, o, rejissor kimi
işləməyə qərar
verib və ilk dəfə Gülbəniz
Əzimzadə ilə
birgə “İmtahan” filmini çəkib.
Bu ictimai motivli
filmdə Şahmar Ələkbərov çox
böyük həvəslə
işləmişdi. Hər
şey ona tanış idi. Kamera da, operator işi
də, dekorasiyaların
qurulması da, aktyor oyunları da ki, öz
peşəsi idi.
Amma narahatçılığı var idi. Ssenarini Anar özünün “Şəhərin yay günləri” povesti əsasında yazmışdı.
Tamaşaçılar da filmdən
razı qalmışdılar.
Şahmar Ələkbərova da bu lazım
idi.
Sonra isə Elçin özünün “Toyuğun
diri qalması” povesti əsasında ssenarisini yazdığı
“Sahilsiz gecə”ni çəkib. Bu isə 1989-cu il
idi. O vaxt Şahmar müəllimə
dəhşətli xəstəlik
əzab versə də, işləyirdi. O filmi çox az müddətə
çəkib.
Şahmar müəllim ürəyincə
sevinə bilmədi. Xəstə idi.
Çənə sümüyündə cərrahiyyə əməliyyatı
aparılmalı idi.
“Sahilsiz gecə”nin xoş təəssüratları onun
ağrılı cisminə
bir yüngüllük
gətirsə də, bunlar da ötəri
oldu. Cərrahiyyə əməliyyatı üçün Almaniyaya getməli oldu. O, çoxdan qəlbində gəzdirdiyi bir arzunu reallaşdırmaq istəyirdi. Bu məşhur
qəzəlxan Vahidin ekran obrazını yaratmaqdan ibarət idi. Şahmar Ələkbərov öz ssenarisi əsasında “Qəzəlxan”ı
çəkməyə başladı.
1990-cı il idi. O, xəstəhal vəziyyətdə işləyirdi.
Yenə də elə bil harasa tələsirdi.
Baş rola gənc aktyor Loğman Kərimovu dəvət etmişdi. Çəkilişlər dayanmadan gedir,
hər şey öz qaydasında idi. Film qurtaranda
məlum oldu ki, material çoxdur.
Şahmar müəllim filmi
iki hissədə çəkməyi qərara
aldı. 1991-ci ildə isə film ekranlara çıxdı.
“Qəzəlxan” Azərbaycanın görkəmli
şairi Vahidin həyat və yaradıcılığının müxtəlif anlarını
canlandırır. Burada Bakı
kəndlərinin adət-ənənələri,
XX əsr ədəbi
mühiti çox real
əks olunmuşdu.
Amansız ölüm 1992-ci ildə Şahmar Ələkbərovun ömrünü
əbədiyyətə qovuşdurdu.
İllər keçəcək, nəsillər
dəyişəcək. Bu qəhrəmanlar, bu filmlər gözəl bir sənətçinin, istedadlı bir insanın xatirəsini nəsillərdən-nəsillərə ötürəcək. Bu gün onun özü
olmasa da yaratdığı qəhrəmanlar
və çəkdiyi
filmlər bizimlədir.
Əbədi xatirəyə çevrilmiş
Şahmar Ələkbərov
sənəti daima xatırlanacaq.
Səs.- 2011.- 23 avqust.- S. 12.