Regional idarəetmə
təkmilləşdirilməlidir
Hadi Rəcəbli: "Regional idarəetmədən
daha səmərəli şəkildə istifadə etmək
olar"
- Son vaxtlar Azərbaycanın vilayətlərə bölünməsi
barədə təkliflər
ara-sıra mətbuatda
gündəmə gətirilib.
Bu məsələnin
reallaşması nə
dərəcədə arzuolunandır?
- Gürcüstanda
və ya Rusiyada olduğu kimi, Azərbaycanda da
idarəetmənin yaxşılaşdırılması,
təkmilləşdirilməsi istiqamətində bir addım
olaraq ölkənin vilayətlərə bölünməsi
yönündə səslənən fikirlərə
münasibət bildirərkən, bu yerdə dövlət
başçısının Azərbaycan üçün
modernləşmiş dövlət quruculuğu
addımlarını vurğulamaq mütləq gərəkdir.
Azərbaycanda demokratik
cəmiyyət quruculuğu
prosesi gedir, həm iqtisadiyyatda, həm də cəmiyyətin özündə
İlham Əliyev dövlət quruculuğu modelinin mühüm modernləşmə elementləri
var. Bu modernləşmənin
bir qolu regional iqtisadi idarəetmədir. İkincisi,
proqramlarla sahələrdə
idarəetmədir. Üçüncüsü,
hadisələri qabaqlamaqdır,
səbəblə mübarizə
aparmaqdır, nəticəylə
yox! Məsələn,
biz sutəmizləyici
qurğular qururuq. Bildiyiniz kimi, bizdə gemodializin bir əməliyyatının
dəyəri ən ucuz halda 50 dollardır.
Görün, bu gün Azərbaycanda 12 bölgədə həmin
gemodializ qurğuları
qurulub və əməliyyat mərhəmət
xarakteri daşıyır.
Bu əməliyyat insanı sağaltmır, insan son nəticədə
ölür. Buna qoyulan milyonlarla vəsaitin əvəzinə
min manatlara ölçüləcək vəsaiti
yönəldirik sutəmizləyici
qurğuların qurulmasına.
Nəticədə suyun
tərkibi təmizlənir və bununla da insanın
böyrəyində bir sıra xəstəliklər də
aradan qalxır. Bütün bunlar əhalinin sosial müdafiəsini təmin edir, rifah halını gücləndirir. Bax, budur ölkə Prezidenti İlham Əliyevin dövlət quruculuğu modeli, siyasəti. Bu gün mərkəzi-kliniki
xəstəxanalar tikilir
ki, profilaktik tədbirlər həyata keçirilsin. Uşaq - idman məktəbləri, kompleksləri tikilir ki, uşaqlar və böyüklər sağlam olsun. Məktəblərdə kompüterləşmə
gedir ki, savadlı nəsil yetişsin, insanlar müasir ruhda böyüsün. Gənc
ailələrin sosial müdafiəsinə fikir verilir ki, cəmiyyətdə
ailə sağlam olanda, bütövlükdə,
cəmiyyət özü
də sağlam olur və sair.
Yəni demək istəyirəm ki, bu proseslərin özünün içərisində
də regional idarəetmənin elementləri
var. Vaxtilə Azərbaycanda vergi inspeksiyaları demək olar, hər rayonda var idi. Rayonun rəhbəri
vergiyə müdaxilə
edirdi. İndi həmin vergi
inspeksiyaları, idarələri
zona, regional vergi idarələrinə çevrilib.
Artıq onlar zona, regional idarələr
olduğu üçün
heç kim
də onların işinə müdaxilə
edə bilmir.
Onlar konkret nazirliyə tabedirlər, öz işlərini görürlər. Ekologiya ilə
bağlı bu gün regional idarələr
mövcuddur, kənd təsərrüfatı ilə
bağlı regional idarələr
var. Yəni, idarəetmədə
regional elementlər indi
həmin qurumları yerli, primitiv məmur təzyiqindən xilas edib. Belə olanda, işlərimiz bir az da yaxşı gedir. Bu baxımdan, ola
bilər ki, gələcəkdə təhsil
şöbələri də
regional şöbələrə çevirilsin. Maliyyə şöbələri, səhiyyə şöbələri
də həmçinin.
Bunun nəyi pisdir ki? Təsəvvür edin, hər
rayonda prokurorluq da, digər hüquq-mühafizə orqanları
da mövcuddur. Hər rayonun bir prokuroru,
bir polis rəisi, bir məhkəmə sədri və sair var. O gedir bundan şikayət edir, bu gedir
ondan şikayət edir. Ona görə də, gələcəkdə ola bilər ki, bu istiqamətdə
də regionallaşma,
zonallaşma getsin. Son illər uğurla
həyata keçirilən
regionların sosial-iqtisadi
inkişaf proqramı da bunun ilk addımı,
başlanğıcıdır. Deməkdə məqsədim
odur, yəni, mümkündürmü ki,
gələcəkdə bu
məsələ bir az da inkişaf etsin, bir az da
püxtələşsin? Nə qədər
məmur azdır, o qədər rüşvət
azdır, nə qədər məmur azdır, o qədər bürokratiya yoxdur, nə qədər məmur azdır, bir o qədər get-gəl yoxdur, olmayacaq. Məmurları azaltmaq üçün
regional idarəetmədən daha səmərəli şəkildə istifadə
etmək olar.
RƏFİQƏ KAMALQIZI
Səs.- 2011.- 16 fevral.- S. 6.