Müstəqil
dövlətçilik və Azərbaycan cəmiyyətinin tərəqqisi
Yalnız yetkin dövlət öz vətəndaşlarının
hüquqlarının gerçəkləşməsinə,
insanların rifah halının yüksəlməsinə,
hüquq və azadlıqlarının qorunmasına təminat
verə bilər. Azərbaycanın müstəqillik əldə
etməsi və demokratik dövlət quruculuğu yoluna qədəm
qoyması bu istiqamətdə əməli addımlar atmaq
üçün geniş perspektivlər açdı. Azərbaycanda
demokratik və hüquqi dövlət quruculuğu prosesi
müstəqilliyin ilk günlərindən müxtəlif
problemlərin və maneələrin aradan
qaldırılması ilə müşayiət olunub.
Respublikamız bu yolda totalitar sovet rejimindən miras
qalmış ictimai-siyasi problemlərin ağır nəticələri,
erməni separatizmi və Ermənistanın Azərbaycana
qarşı hərbi təcavüzünün vurduğu
yaraları, kəskin daxili-siyasi qarşıdurma və vətəndaş
müharibəsi təhlükəsini, dövlət
çevrilişi cəhdlərini və digər ağır
siyasi, sosial-iqtisadi problemləri və onların nəticələrini
aradan qaldırmaq məcburiyyətində qaldı. 1993-cü
ildə Ümummilli Liderimiz Heydər Əliyevin Azərbaycanın
rəhbərliyinə ikinci dəfə hakimiyyətə
qayıdışı ilə başlıca qayəsini müstəqillik,
azərbaycançılıq, dövlətçilik, ədalətlilik,
demokratiya, milli tərəqqi, dünyəvilik kimi ümumbəşəri
dəyərlər təşkil edən yeni ideologiyanın əsası
qoyuldu. Ümummilli Liderin fəaliyyətində iqtisadi
islahatlar, bazar iqtisadiyyatının bərqərar olması, Azərbaycanın
dünya iqtisadiyyatına inteqrasiyası, özəlləşdirmə
proqramının, aqrar islahatların həyata keçirilməsi
ardıcıl prioritet sahələr olmuşdur.
İnsanların ictimai-siyasi və özünüdərkinin
yetkinləşməsi sayəsində cəmiyyətdəki
ictimai-siyasi və sosial-iqtisadi proseslərin tənzimlənməsində
vətəndaşların müxtəlif təbəqələrini
və kateqoriyalarını təmsil edən ictimai
qurumların fəal rol oynaması dövlətin və insanlar
toplumunun daha yüksək inkişaf səviyyəsini təşkil
edən vətəndaş cəmiyyətini səciyyələndirən
əsas amillərdəndir. Cəmiyyətin problemlərinin həlli
sahəsində ictimai qurumların tədricən daha çox
funksiyanı mənimsəməsi ilə dövlət
orqanlarının fəaliyyətində daha çox siyasətin
müəyyənləşdirilməsi və nəzarət
funksiyaları üstün yer tutur.
Vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğunda siyasi plüralizm
Vətəndaş cəmiyyəti quruculuğunda siyasi
plüralizmin, çoxpartiyalı sistemin daha da inkişafı
xüsusi rol oynayır. Azərbaycanın müstəqil
inkişaf tarixi siyasi plüralizmin getdikcə daha geniş təşəkkül
tapması, yeni-yeni siyasi partiyaların tarix səhnəsinə
qədəm qoyması və ölkəmizin ictimai-siyasi həyatında
daha fəal rol oynamağa səy göstərməsi ilə səciyyələnir.
Bu isə Azərbaycan dövlətinin bütün siyasi partiyaların
fəaliyyəti üçün zəruri şərait
yaratması nəticəsində mümkün olmuşdur. Azərbaycan
Respublikasında dövlət qeydiyyatına alınmış
50-dək siyasi partiya fəaliyyət göstərir.
Formalaşmış prosesin ayrılmaz tərkib
hissəsi
Demokratik quruluşun, vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşması prosesinin ayrılmaz tərkib hissələrindən
biri söz və vicdan azadlığının təmin
olunmasından ibarətdir. Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında fikir, söz və vicdan azadlığına
geniş təminat verilmişdir. Demokratiyanın, siyasi
plüralizmin və vətəndaş cəmiyyətinin əsas
atributlarından hesab olunan söz və məlumat
azadlığının başlıca
daşıyıcıları kütləvi informasiya vasitələridir.
Ümummilli Liderimiz Heydər Əliyevin “Azərbaycan
Respublikasında söz, fikir və məlumat
azadlığının təmin edilməsi sahəsində əlavə
tədbirlər haqqında” 6 avqust 1998-ci il tarixli Fərmanı
kütləvi informasiya vasitələrinin sərbəst
inkişafı, onların cəmiyyətin dinamik şəkildə
demokratikləşməsinə təsir edən qüdrətli
vasitəyə çevrilməsi yolunda dövlət siyasətinin
həyata keçirilməsində mühüm addım oldu. Həmin
Fərmanla Nazirlər Kabineti yanında Mətbuatda və digər
Kütləvi İnformasiya Vasitələində Dövlət
Sirlərini Mühafizə edən Baş İdarə ləğv
edilmiş, hərbi senzura yaradılması haqqında 16 aprel
1992-ci il tarixli Fərman və bütün informasiya
yayımı üzərində nəzarətin tətbiq edilməsi
ilə bağlı 15 aprel 1993-cü il tarixli Sərəncam
qüvvədən düşmüş hesab edilmişdir.
Kütləvi informasiya vasitələri
sahəsində dövlət qayğısı
Kütləvi informasiya vasitələrinin təsis
edilməsi və fəaliyyəti üçün
qanunvericiliyinin təkmilləşdirilməsi, optimal hüquqi
mühitin formalaşdırılması istiqamətində
mühüm addımlar atılmışdır. 1999-cu ilin
sonunda “Kütləvi informasiya vasitələri haqqında” yeni
Qanun qəbul edilmişdir. Bu, müasir Azərbaycan reallıqlarını
daha dolğun əks etdirən, kütləvi informasiya vasitələri
istehsalı və yayımının bütün məsələlərini
demokratik şəkildə tənzimləyən, beynəlxalq
standartlara cavab verən hüquqi sənəddir. 2000-ci il
martın 6-da Ümummilli Liderimiz Heydər Əliyevin Sərəncamı
ilə “2000-2001-ci illərdə kütləvi informasiya vasitələrinin
maddi-texniki şəraitinin
yaxşılaşdırılması üzrə tədbirlər
Proqamı” təsdiq olunmuşdur. Kütləvi informasiya vasitələri
sahəsində dövlət siyasətinin mahiyyəti ondan ibarətdir
ki, bunlar xalqın maariflənməsində ümumbəşəri
ideyaların təbliğində, vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğunda qüdrətli vasitəyə çevrilsin,
demokratiya, aşkarlıq və ədalətin təntənəsinə
xidmət etsin. Kütləvi informasiya vasitələri həm
də təmsil etdiyi dövlətin və xalqın mənafeyini
hər şeydən üstün tutmalı, dövlətçilik
mövqeyini ön plana çəkməlidir.
Ulu Öndər Heydər Əliyevin ölkə rəhbərliyinə
qayıdışından sonra hazırlanan və həyata
keçirilən strateji xətt təhsil müəssisələrini
normal fəaliyyət halına gətirməklə, təhsilin
milli tərəqqimizin həqiqi, güclü amilinə
çevrilməsi üçün bu sahədə geniş
islahatlar proqramının işlənib hazırlanması və
həyata keçirilməsi vəzifəsini irəli
sürdü. Ümummilli Liderimiz Heydər Əliyev 1998-ci ilin
martında “Azərbaycan Resrublikasında təhsil sahəsində
islahatlar üzrə Dövlət Komissiyası
yaradılması haqqında” Sərəncam imzaladı.
Məqsədyönlü inkişafda əhatə
olunan digər sahələr
Ümumi təhsildəki ən ciddi yeniliklərdən
biri müstəqilliyimizin yaşıdı olan yeni əlifbaya
keçilməsi - latın qrafikalı əlifbanın tətbiqinin
reallığa çevrilməsidir. Ali təhsil sahəsində
yeniliklərdən biri də “Azərbaycan Respublikasında təhsil
sisteminin təkmilləşdirilməsi haqqında” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 13 iyun 2000-ci il tarixli Fərmanı ilə
ölkənin 4 aparıcı ali məktəbinə - Bakı
Dövlət Universiteti, Azərbaycan Dövlət Neft
Akademiyası, Azərbaycan Tibb Universitetivə Azərbaycan Kənd
Təsərrüfatı Akademiyasına maliyyə müstəqilliyi,
bir neçə ali məktəbə isə “universitet” statusu
verildi. Ulu Öndər Heydər Əliyevin 15 may 2001-ci il tarixli
Fərmanı ilə Elmlər Akademiyasına Azərbaycan Milli
Elmlər Akademiyası adı verilmiş və bununla da
akademiyanın elmimizin inkişafında əldə etdiyi nailiyyətlər,
Azərbaycan xalqının mədəni və mənəvi təşəkkülündə
oynadığı rol, respublika ictimaiyyətində olan
nüfuzu və akademik elmin ölkənin inkişafının
əsas təminatçılarından olduğu fikri bir daha təsdiqlənmişdir.
Hər hansı ölkədə onun kifayət qədər
ardıcıl və məqsədyönlü inkişafı
idman ənənəsi, idmanla məşğul olmağa şərait
və imkan, idmançılara münasibət, idman mütəxəssislərinin
yetişdirilməsi, yarışların təşkili və
keçirilməsi, idmançıların beynəlxalq
yarışlarda iştirakının təmini, idmanın təbliği,
kütləviləşdirilməsi kimi amillərdən
çox asılıdır. Belə amillər cərgəsində
dövlətin idmana münasibəti özünəməxsus
yer tutur. Çünki bu münasibət
özü-özlüyündə qeyd olunan məsələlərin
müəyyən qisminin həllinə bilavasitə təsir
göstərir.
Fiziki və mənəvi cəhətdən sağlam nəsil
hazırlanmasında, milli-vətənpərvərlik hisslərinin
gücləndirilməsində, respublikamızın beynəlxalq
miqyasda daha yaxşı tanınmasında və nüfuzunun
yüksəlməsində mühüm rol oynayan bir sahənin
- idmanın, bədən tərbiyəsinin və Olimpiya Hərəkatının
tərəqqisində, möhtəşəm nailiyyətlərlə
zənginləşməsində dövlətimizin xidmətləri
əvəzsizdir. Son illər Azərbaycanda gənclər siyasətinin
və müasir gənclər hərəkatının
inkişafı üçün dövlət səviyyəsində
kifayət qədər işlər görülmüş,
uşaq və gənclərin qeyri-hökumət təşkilatlarının
yaradılması, fəaliyyətinin təşkili, proqram və
layihələrinin həyata keçirilməsi
üçün şərait yaradılmış, bu sahədə
hüquqi baza təkmilləşdirilmişdir. Gənclər və
İdman Nazirliyi bütün uşaq və gənclər təşkilatları
ilə sıx əlaqə qurmuş, onların fəaliyyətinin
məqsədəyönlü istiqamətə yönəldilməsi,
proqram və layihələrin maliyyələşdirilməsi
sahəsində xeyli iş görmüşdür.
Hazırda Azərbaycanda uşaq və gənclərlə
işləyən və onları öz ətrafında birləşdirən
qeyri-hökumət təşkilatlarının sayı 120-dən
artıqdır. Onların yarıdan çoxu konfederativ qurum
olan Gənclər Təşkilatının Milli
Şurasında birləşmişdir. Milli Şura 2000-ci ildə
Avropa qitəsində ən nüfuzlu beynəlxalq
qeyri-hökumət təşkilatı olan Avropa Gənclər
Forumuna, 2002-ci ildə BMT-nin Sosial-İqtisadi Şurasına
üzv qəbul olunmuşdur.
Ümumilikdə, bu gün ölkədə 3 minədək
qeyri-hökumət təşlikatı fəaliyyət göstərir.
Ölkəmizdə müxtəlif yönümlü siyasi
partiyaların, ictimai təşkilatların azad fəaliyyəti,
senzuranın aradan qaldırılması, yüzlərlə mətbuat
orqanının azad nəşr olunması, özəl radio və
televiziya kanallarının yayımlanması siyasi
plüralizmin, vətəndaş cəmiyyətinin
inkişafının əyani təzahürüdür.
RƏFİQƏ KAMALQIZI
Səs.- 2011.- 22 iyul.- S. 10.