Azərbaycan
bəstəkarlıq məktəbinin tanınmış
nümayəndəsi
Bu gün Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin
görkəmli nümayəndəsi, özünəməxsus
məktəbi ilə tanınan və sevilən Emin
Sabitoğlunun doğum günüdür. 1937-ci il 2 noyabr
tarixində dünyaya göz açan Emin Sabitoğlu
saysız musiqi nömrələri ilə ömrün
naxış payını bəstələdiyi musiqilərdə
əks etdirərək, zəngin, bir-birindən fərqlənən
və insan zövqünü melodik təsiri ilə riqqətə
gətirən mətnlərə musiqi bəstələmişdir.
Bu bəstələr müxtəlif yaş dövrünə mənsub
olan insanların ruhi dünyasının ehtiyacını
ödəyə biləcək mahnılardır.
Emin Sabitoğlunun kövrək notları bir əsrdən
o bir əsrə pərvaz edib,
onun Azərbaycan professional estrada musiqisinin tanınan və məharətlə
yazıb yaradan siması olduğundan xəbər verəcək.
Bu notların ömrü uzun olduğundan onun müəllifinin
də həyatı bu musiqi parçaları ilə
yaşayacaqdır. Emin Sabitoğlu düşüncəsindən
axıb gələn notlarda həyatın rənglərini
duymamaq mümkün deyildir. Bir ləpə tək sakit,
mülayim, sərt, səsli-küylü, burulğanlı olan
bu notlarda Emin Sabitoğlu dünyasının meyarı
dayanır. Həyata olan ölçüsü estrada musiqilərində
özünün büruzu verir. Emin Sabitoğlu sənət
yolunda parlayan bir sima olana qədər bu sənəti dərindən
mənimsəmiş, böyük bəstəkarların sənətkarlıq
məktəbindən bəhrələnmişdir. Belə bəstəkar
ilk musiqi təhsilini orta ixtisas musiqi məktəbində
almış, sonra ali təhsilli mütəxəssis olmaq arzusu
onu Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına (indiki Bakı
Musiqi Akademiyası) gətirmişdir. Burada o, Qara Qarayevin
sinfində dərs alır. İstedadlı tələbə
olduğundan, o, iki ildən sonra Çaykovski adına Moskva
Dövlət Konservatoriyasına keçirilir. Burada isə
dünya şöhrəli bəstəkar Yuri Şaporinin bəstəkarlıq
sinfində təhsilin davam etdirir.
Tərcümeyi-halında
göstərilir ki, Emin Sabitoğlu 1961-ci ildə “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasında musiqi redaktoru vəzifəsində
çalışıb. Sonrakı illərdə Dövlət
Filarmoniyasında bədii rəhbər, Ü.Hacıbəyov
adına Dövlət Konservatoriyasında müəllim işləyib.
Musiqinin müxtəlif janrlarında bir çox dəyərli əsərlərin
müəllifi olan Emin Sabitoğlu bir simfoniya, üç
simfonik poema, üç kantata, simli kvartet, skripka və
fortepiano üçün poema yazıb. Lakin bir neçə
musiqi janrı onun yaradıcılığının əsasını,
müəyyənedici hissəsini təşkil edir. O, 600-dən
artıq mahnı, 9 musiqili komediya, 40-a yaxın filmə musiqi bəstələyib.
“Dərələr”, “Bakı, sabahın xeyir”, “Uzaq
yaşıl ada”, “Dağlar”, “İnsaf da yaxşı
şeydir” mahnıları çoxsaylı əsərlərindən
bəziləridir. Tamaşalara yazdığı musiqilərsə
o qədər çoxdur ki, sayı dəqiq deyildi. Paytaxt
teatrları ilə yanaşı Sumqayıt, Gəncə,Lənkəran,
Mingəçevir, Naxçıvan
teatrlarının tamaşalarına musiqi bəstələyib.
Bəstəkarın teatr və kino
yaradıcılığında mahnı, estrada,
simfoniya və digər janrlar
yer alıb. Bu mənada, bəstəkar
yaradıcılığının çoxşaxəliliyi teatr və kinoda
yaratdığı əsərlərinin fərqliliyində özünü göstərib. Ədəbi əsərlərin
səhnə təcəssümündəki hadisələri
müxtəlif çalarlarla dilləndirən məqamlar bəstəkar duyumu, istedadı ətrafında cəmlənib.
Emin Sabitoğlunun kino musiqiləri də bədii komponentlərin
dəyərli vasitəsi kimi həmişə
milli kinomuza zənginlik
gətirib. O, müxtəlif kinorejissorlarla
A.Babayev, F.Əliyev, R.Ocaqov,
H.Seyidbəyli və başqaları ilə
yaradıcılıq yolunda olub.
Emin Sabitoğlunun peşəkar
yaradıcılığı 40-a yaxın filmə uzunömürlü ekran həyatı
bəxş edib. Bu
sırada olan filmlərdən “Gün keçdi”, “Dədə
Qorqud”, “Dantenin yubileyi” və s.
adlarını çəkmək olar. Onun müxtəlif səpkili musiqiləri filmlərin
mövzusu ilə paralel
olaraq sosial problemləri
təhlil edir, həyat hadisələrinin
fəlsəfi dərinliklərini açıqlayır,
kadraltı mənalara aydınlıq gətirirdi. Həmin
musiqiləri bu gün
də geniş tamaşaçı
auditoriyası rəğbətlə dinləyir. Bu, o deməkdir ki, hər evdə, hər məkanda Emin Sabitoğlunun nəfəsi
duyulur və duyulacaq.
1979-cu ildən etibarən görkəmli
kinorejissor Rasim Ocaqovla Emin Sabitoğlunun
mütəmadi yaradıcılıq prosesi
bəstəkar ideyalarının bədii təfəkkürlə,
rejissor improvizələri ilə vəhdətinin
önəmini bir daha
təsdiqlədi. Rasim Ocaqov
çəkdiyi filmlərin bir çoxunun musiqi taleyini Emin Sabitoğlu
yaradıcılığına etibar etmişdi. Bunlardan
“Bağlı qapı”, “Həm ziyarət, həm ticarət”, “Ad günü”, “İstintaq”, “Ölsəm... bağışla”
və s. filmləri onların müştərək
filmləri olduğundan Azərbaycan
kinofilmləri sırasında uzunömrlülük
qazanıb. Bu filmlərin musiqiləri,
mahnıları nəinki müğənnilərin fərdi
repertuarlarında, həmçinin, televiziya
və teatr tamaşalarında uğurla istifadə edilib.
Filmlərdəki bütünlükdə psixoloji cəhətləri kadrlarla
həmahəng səsləndirmək məharətində olan Emin Sabitoğlu
hər bir personajın düşdüyü
vəziyyəti belə məharətlə musiqi
vasitəsi təqdim etmək bacarığında idi. Psixoloji dram janrında olan “Ölsəm...
bağışla” filmində nakam məhəbbəti
olan iki gəncin taleyini, puç olmuş arzularını musiqinin
bədii səviyyəsi etibarı, məntiqi mənası ilə
bəstəkar təsirləndirinci, emosional
bir şəkildə təqdim edir. Musiqinin təsiri
altında nəzərə çarpan
kadrların səciyyəvi cəhətləri filmlərin psixoloji nüanslarını
aydınlaşdırır. Bu mənada, bəstəkar
yaradıcılığının rejissor
ideyaları ilə vəhdəti ekran əsərinin
müasir səslənməsinə imkan yaradır, əsərin ictimai
mənası adi əhvalat xarakteri
daşımaqdan da artıq əhəmiyyət
kəsb edir.
Emin Sabitoğlunun bütün kino musiqiləri
dramaturq mədəniyyətini, intellektini, zəngin dünyagörüşünü,
romantik dünyasını,
bütünlükdə, bədii əsərlərin səviyyəsini
yüksək formada təqdim edir.
Bu və ya digər məqamlar
Emin Sabitoğlunun kino yaradıcılığını
özündə ehtiva edən cəhətlərdir.
Onun yaradıcılıq yoluna
nəzər saldıqda, bəstəkarın keçdiyi
zəngin və təkrarsız yol
istedadlı bəstəkar olaraq fəaliyyətini
göstərir. Bu gün
Emin Sabitoğlunun doğum günündə onun
sənət ştrixlərini diqqət çəkib, sənəkarlıqla
bağlı keçdiyi yola
nəzər saldıqda, bəstəkarın şaxəli fəaliyyətini
görürük. Sənətkar keçdiyi bu yolla Azərbaycan kino, teatr, esrtada sənətinə
özünün əbədi möhürünü vurmuşdur.
Zümrüd
Səs.- 2011.- 2 noyabr.- S. 12.