Səhnəmizin
əvəzsiz Bəxtiyarı, Abasquluağası, Oqtayı...
Azərbaycan kino
sənətinin əvəzolunmaz aktyoru, səsi,
zahiri görkəmi, təmkini, mimika və jestləri ilə yaddaşlarda
iz salan Həsən Məmmədov.
Neçə-neçə ömrü bir ömürdə birləşdirən sənətkar.
Səhnəmizin əvəzsiz Bəxtiyarı, Şadlinskisi,
Qaraşı və onlarla belə təkrarsız
obrazları sənət qalereyasında toplayan
Həsən Məmmədov.
Bu
ismi sevməyən, ona
məhəbbət bəsləməyən kəsə təsadüf
olunmaz. Çünki o, böyük ürəyini
yaratdığı obrazlara verərək, hər birini sevib yaratmışdır. İsti
münasibət, qəhrəmanın yaşantıları ilə
baş-başa qalıb onun
lirik, psixoloji, dramatik məqamlarını süzgəcindən
keçirib sevilə biləcək tərzdə
təqdim etmək məharəti Həsən Məmmədov ətrafında
saysız pərəstişkar toplaya bildi. Onun ömrünün
hər bir çağını kino filmlərdə görürük.
Gənclik, orta yaş
və nəhayət, ömrünün kamil, müdrik illəri. Hər
zaman tamaşaçıya nümunə ola biləcək ömrü
sənətdə yaşaya bildi.
Tamaşaçının aktyor kimi
tanıdığı Həsən Məmmədovun keçdiyi yolun
başlanğıcı hər kəs kimi
adi, öz axarında keçmişdir. Balaca Həsən Məmmədov
sənətdə yaşamaq və yaratmaq üçün arzuya doğru
addımladı. 1938-ci il noyabr
ayının 20-də dünyaya gələn
Həsən Məmmədov orta məktəbi
bitirdikdən sonra Azərbaycan Dövlət
Universitetinin (indiki
Bakı Dövlət Universiteti) fizika-riyaziyyat fakültəsinə daxil olub. Lakin
sənət sevgisi onu
rahat buraxmadığından Həsən
Məmmədov burada təhsilini sona qədər davam etdirə
bilmir. Belə ki, Həsən
Məmmədov ikinci kursda
universitetdən çıxır və bir
müddət müxtəlif teatrların yardım heyətində
aktyorluq edir. Təbii ki, aktyor özünün
daxili potensialını və onu narahat edən hissləri
özündə gördüyündən belə bir addımı atır. Bu,
onun ölkədə qısa bir zamanda,
tanınmasına olan əsas
cığır idi. Qəti qərar verən
Həsən Məmmədov 1958-ci ildə Mirzağa
Əliyev adına Azərbaycan Dövlət Teatr
İnstitutunun dram və
kino aktyorluğu
fakültəsinə daxil olur.
Tələbəlik illərində müəyyən fasilələrlə
dövlət radiosunda diktor
işləyir. Məşhur səhnə xadimi
Mehdi Məmmədovun kursunu
1962-cı ildə bitirib və təyinatla
Akademik Milli Dram Teatrına göndərilir. Bu qədim sənət ocağının aktyor truppasına üzv olur. Həmin zamandan başlayaraq, on il ərzində kino
çəkilişləri ilə əlaqədar olaraq müxtəlif müddətlərə dəfələrlə
teatrdan işdən çıxıb və
yenə kollektivə qayıdır.
İldən-ilə kino aktyoru kimi
məşhurlaşan Həsən Məmmədov 1972-ci ildə
köçürmə yolu ilə Akademik Teatrdan
çıxaraq “Azərbaycanfilm” kinostudiyasına işə qəbul
edilsə də, teatrdan ömrünün
sonuna qədər uzaq
düşmür. Daim
axtarışda olan sənətkar qəhrmanlarının
dili ilə danışaraq, roldan-rola düşür.
Belə ki, aktyor
1989-cu ildə dəvətlə Cəmil Əlibəyovun “Gülüstanda qətl” (quruluşçu
rejissor Ağakişi
Kazımovdur) dramının tamaşasında İlyas
İbrahimov rolunu
oynayır. O, Akademik Teatrın direktoru və bədii rəhbəri Həsən
Turabovun dəvətilə 1992-ci ildən başlayaraq ömrünün
sonunadək doğma kollektivin
aktyor truppasında
çalışır.
Aktyorun rollar siyahısında milli
və Avropa klassiklərinin, çağdaş Azərbaycan və əcnəbi
dramaturqlarının əsərlərinin
tamaşalarındakı səhnə obrazları var.
Kino sənəti
isə onun ömrünün
başqa bir səhifəsi
idi. Bu kinofilmlər Həsən
Məmmədovu daim yaşatdı, ona ikinci bir
həyatı bəxş etdi. Kinoda çəkildiyi çoxsaylı rollar Həsən Məmmədovun
yaradıcılığında xüsusi yer tutur. O,
“Azərbaycanfilm”də istehsal olunmuş “Böyük dayaq” (Qaraş),
“Arşın mal alan”
(Əsgər), “Gün keçdi”
(Oqtay), “Arxadan vurulan zərbə” (Qəmərlinski), “Bizi bağışlayın” (Nəriman), “Birisi gün gecə
yarısı” (Baba Əliyev), “İstintaq” (Murad), “Dədə Qorqud”
(Dədə Qorqud), “Axırıncı
aşırım” (Abasqulu ağa
Şadlinski), “Sevil” (Balaş),
“Yeddi oğul istərəm”
(Bəxtiyar), “Bir cənub şəhərində”
(Murad), “Qızıl qaz”
(Fərman), “Bakıda küləklər əsir” (General), “Alma almaya bənzər” (Qurban),
“Səmt küləyi” (Əlibala), “İstintaq
davam edir” (Əzimov),
“Şahid qız” (Polkovnik),
“Qəm pəncərəsi” (Məmmədhəsən əmi),
“Papaq” (Mirzə Səfər), “Həm ziyarət,
həm ticarət” (Əlimurad), “Zirvə” (Kamil)
filmlərində əsas
rolları yaradaraq sevilən aktyor oldu. Bu filmlərdə
yaratdığı obrazlara etinasız
yanaşılmadı. O, bir-birinin
ardınca fəxri ad və mükafatlara layiq görüldü. Həsən Məmmədov teatr və kino sənətində
göstərdiyi xidmətlərə görə 1971-ci ildə
Azərbaycan Respublikasının əməkdar artisti,
1982-ci ildə isə xalq artisti
fəxri adlarına layiq
görüldü. “İstintaq”
bədii filmindəki Murad roluna
görə SSRİ Dövlət, “Birisi gün gecə yarısı” kino
lentindəki Baba Əliyev obrazı üçün isə Azərbaycan
Respublikasının dövlət mükafatları ilə təltif
edildi. 1970-ci ildə respublika
Lenin komsomolu
mükafatı laureatı adını aldı.
Həsən
Məmmdov Azərbaycan kino sənətində çox nadir təsadüf olunan
xoşbəxt aktyorlardandır ki, kinofilmlərdə
o sayda baş,
özü də müsbət qəhrəman
obrazını yaratmış olub. Səkkiz
il bundan əvvəl
dünyasını dəyişən sənətkar böyük obrazlar
qalereyası ilə əbədiyaşarlıq qazanıb.
Zümrüd
Səs.- 2011.- 19 noyabr.- S. 12.