Azərbaycanda
hüquqi dövlət və vətəndaş
cəmiyyətinin inkişafında İlham
Əliyev mərhələsi
Bu gün Azərbaycan hüquqi dövlət
ideyasının reallaşdığı, şəxsiyyət,
vətəndaş və cəmiyyət münasibətlərinin
demokratik prinsiplərə əsaslandığı, müxtəlif
millətlərin dilinin, dininin, mədəniyyətlərinin
qovuşması nəticəsində yaranmış intellektual
mühitin formalaşdığı bir məkandır.
Hüquqi dövlətin formalaşması şəraitində
cəmiyyət üzvlərinin öz hüquq və
azadlıqlarının, borc və vəzifələrinin
düzgün dərk edilməsi, sosial və siyasi fəallığın
artmasını tarixi zərurətə çevirir.
Hüquqi dövlət quruculuğu sahəsində Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin fəaliyyəti bu sahədə
yeni mərhələdir. Tarixi varisliyə əsaslanan bu
dövlət quruculuğu aşağıdakıları nəzərdə
tutur: 1) sabitlik və inkişaf; 2) Qarabağın
işğaldan azad edilməsi; 3) işsizliyin ləğvi; 4)
insanlara layiqli həyat; 5) neft gəlirlərinin ümummilli tərəqqi
işinə yönəldilməsi; 6) etibarlı sosial
müdafiə; 7) güclü dövlət.
İlham Əliyevi “yeni dövrün siyasətçisi”
kimi səciyyələndirən R.Mehdiyev hüquqi dövlət
və vətəndaş cəmiyyətinin indiki inkişaf mərhələsində
Azərbaycanın siyasi məkanında transformasiyaların
baş verdiyini göstərir. Azərbaycanda dövlətin və
cəmiyyətin mərhələli, ardıcıl tədrici
demokratikləşməsi baş vermiş, qanunun aliliyinin
qorunması güclənmiş, hakimiyyətin müstəsna
demokratikləşməsinə kütləvi şüurun
demokratikləşməsi cəhd edilmişdir.
R.Mehdiyev çox düzgün olaraq göstərir ki,
İlham Əliyevin dəyərlər sistemində dövlət
birinci yerdədir və bu, şəxsiyyət dəyərlərini
istisna etmir: “Bizim şəraitimizdə bu götür-qoy
edilmiş yoldur. Zəif cəmiyyətə malik güclü,
demokratik dövlət ola bilməz. Dövlət
maşınını ətalətdən, dövlət
aparatını durğunluqdan, şəxsiyyəti isə
hakimiyyətin qanunsuz hərəkətlərindən ancaq cəmiyyətin
mükəmməl həyatı qoruya bilər.
Güclü
dövlət və modernləşmiş dövləti İlham Əliyevin dəyərlər sisteminin iki tərkib hissəsi
hesab edən müəllif bunlara
Prezident Heydər Əliyevin xəttinə
- güclü dövlət, sabit ictimai inkişaf
və yeni təfəkkür tərzinin
formalaşmasına sadiqlik kimi
daha bir mühüm ideyanı da əlavə edir.
Prezident İlham Əliyevin ən ali
və mühüm demokratik
keyfiyyətlərindən biri də, məhz
onun idarəçilikdə daim sosial ədalət, düzgünlük və humanist
prinsiplərə istinad etməsidir. Yüksək daxili demokratizmi, hər kəsə örnək olacaq vətəndaşlıq məsuliyyəti
ilə yeni mərhələdə insani dəyər və azadlıqlara sadiqlik nümayiş etdirən
Prezident İlham Əliyev
Azərbaycanın perspektiv inkişaf
prioritetlərini düzgün müəyyənləşdirərək
Avroatlantik məkana inteqrasiya,
sivil Qərb dəyərlərinin cəmiyyətdə
tam mənimsənilməsi naminə
ardıcıl fəaliyyət göstərir.
Ölkəmizdə
həyata keçirilən səmərəli iqtisadi
islahatlar kursunu uğurla davam etdirərək,
dövrün tələblərinə uyğun yeni çalarlarla zənginləşdirən İlham Əliyevin həyata keçirdiyi
siyasətin məqsədyönlülüyü,
ardıcıllığı, obyektiv
gerçəkliyə adekvatlığı, bu
siyasətin ölkənin milli mənafelərini
əks etdirməsi respublikamızın demokratik
imicini daha da yüksəldib. Dövlət
başçısı Azərbaycanın sosial-iqtisadi
inkişafına paralel gedən demokratikləşmə
proseslərini bir-birindən təcrid olunmuş
şəkildə götürmədən hər iki xətti Azərbaycanın gələcək
yüksəlişinin vahid istinad
nöqtəsi kimi əsaslandırmışdır.
Azərbaycan Prezidentinin bu barədə irəli sürdüyü
fikirlər təkcə Azərbaycanın yox,
ümumilikdə, demokratiya yoluna
yenicə qədəm qoymuş bütün müstəqil ölkələrin
gələcək inkişafının təməl prinsipi kimi tətbiq edilə
bilər.
Müasir Azərbaycan
inkişafının elə mərhələsindədir ki, qazanılmış makroiqtisadi
nailiyyətlər demokratiya sahəsində
də inamla irəliləməyə imkan yaradır. “Hakimiyyət xalqdan ötrü mövcuddur, xalq ona görə mövcud deyil ki, hakimiyyətə qulluq etsin” postulatına əsaslanaraq,
Ümummilli Lider Heydər
Əliyevin ideallarına sadiqlik nümayiş etdirən Prezident
İlham Əliyevin yürütdüyü
siyasətin uğurları demokratik idarəetmənin
bu fundamental şərtini
Azərbaycanda da xoş
həyat gerçəkliyinə çevirmiş, dövlət öz
vətəndaşının hüquq və
mənafelərinin keşiyində möhkəm
dayanmışdır. Dövlət
başçısının hüquqi, siyasi və sosial-iqtisadi
sahədə həyata keçirdiyi tədbirlər
respublikamızda qanunçuluğun, hüquq qaydalarının daha
möhkəmlənməsinə, habelə, Azərbaycanın
beynəlxalq arenadakı demokratik imicinin yüksəlməsinə xidmət edir.
R.Mehdiyev
Azərbaycanın “dinamik inkişaf
modelinin” beynəlxalq nüfuz
qazanmasında, ölkənin qlobal dünya kontekstinə fəal aktor
kimi daxil olmasında İlham Əliyevin “həssas dövlətçilik
fəhminin, müasir siyasi
rəhbər təcrübəsinin” mühüm
rol oynadığını göstərir. Hüquqi dövlət quruculuğunun
yeni mərhələsi və inkişaf, dinamikasından bəhs edən
müəllif yazır: “Azərbaycan dövlətçiliyi
tarixində milli, mənəvi və mədəni
ənənələrin varisliyi mövcud olmuşdur. Bundan fərqli olaraq, siyasi dövlətçilik və iqtisadi uğurların sabit
davamlılığı yalnız son illərin
hadisəsi və tarixi nailiyyətimizdir”.
Azərbaycanda
hüquqi, demokratik
dövlətin əbədiyaşarlığı üçün liderlik ənənəsinin
siyasi uzunömürlülüyünün
fasiləsizliyi təmin olunmuş, qlobal rəqabətə davamlı iqtisadiyyat yaradılmış, siyasi
güc, milli birlik möhkəmlənmiş, xalqın
rifahı yaxşılaşdırılmış, ənənəvi
iqtisadi amillər siyasi mahiyyət kəsb etmişdir.
İlham Əliyevin iqtisadi, sosial siyasəti hüquqi dövlət quruculuğu
vəhdət təşkil edir. Milli iqtisadiyyatının liberallaşması,
özəl sektorun inkişafı sürətlənmiş,
investisiya qoyuluşunun
həcmi artmış, orta təbəqə
formalaşmış, yoxsulluq minimuma endirilmiş, həyat
səviyyəsi yüksəldilmiş, qlobal
enerji strategiyası sahəsində uğurlar qazanılmışdır.
Azərbaycan son
illər sosial dövlətçilik
istiqamətində addımlar atmış, sosial
yönümlü islahatlar
aparılmış, sosial mərkəz və
region inkişafı önə çəkilmişdir.
Bütün sahələrdə, o cümlədən, dövlət quruculuğu sahəsində də yeni mərhələ başlmışdır.
İndiki qloballaşma
dövründə xalqın və rəhbərin, liderin nailiyyətləri üst-üstə düşür. Beynəlxalq, siyasi,
iqtisadi, hərbi, mədəni, mənəvi
sahələrdə rəqabətə davamlılıq
yaranır. “Bu gün lider nə inzibati, nə də
sırf siyasi kateqoriyadır. Qloballaşma dövründə bu, ilk növbədə, həmişəkindən
daha çox mənəvi,
milli və ideal simvoldur. Liderin malik olduğu
ən böyük kapital xalqın etimadıdır, milli konsolidasiyadır”.
Müasir, dünyəvi və hüquqi dövlətin əsas inkişaf xətti demokratiyadır. Azərbaycan dövləti milli
mentaliletə, milli özünəməxsusluğa və özünüdərkə
əsaslanan milli demokratik model əsasında
inkişaf edir.
Müasir hüquqi dövlətdə demokratik
təsisatlar, çoxpartiyalılıq
cəmiyyətimizin bütün
sosial təbəqələrində
tədricən özünəməxsus
yer tutacaqdır. Bundan sonra da təkamül yolu ilə demokratik dövlətin səmərəsi
daim artacaq, sosial və siyasi funksiyalar vətəndaşlara və
onların birgə təşkilatlarına daha
çox həvalə
olunacaq, onlar özünüidarəyə fəal
surətdə cəlb
ediləcəkdir. Bu, praqmatik düşüncə
tərzinin təzahürü,
ölkəmizin konsolidasiyaya
doğru atacağı
mühüm addımların
bariz nümunəsi olacaqdır.
Siyasi yaradıcılıq novatorluq fəhmi ilə fərqlənən
İlham Əliyevin amalı “Azərbaycanı
inkişaf etmiş, rəqabətədavamlı, vətəndaş
cəmiyyətinin bərqərar
olduğu, demokratik təsisatların azad fəaliyyət göstərdiyi
müasir məkana çevirməkdir”.
İlham Əliyevin milli, demokratik
və dünyəvi hüquqi dövlət quruculuğu Ulu Öndərin müəyyənləşdirdiyi
üç əsas prinsipə söykənir:
Azərbaycançılıq, millilik, demokratizm. “Prezident İlham
Əliyev idarəçiliyin
elə demokratik və optimal yolunu seçmişdir ki, hər bir zəkalı
ölkə vətəndaşının
dövlətçiliyin inkişafında
yeri vardır. Və dövlət quruculuğunda
bu yer hər
kəsin, məhz vətənpərvərliyinə, biliyinə, sağlam düşüncəsinə, qabiliyyətinə
görə müəyyənləşir”.
İlham Əliyevin dövlət
başçısı kimi,
Prezident kimi siyasi fəaliyyətini şərtləndirən aşağıdakı
cəhətlər göstərilir:
“İşə ciddi münasibət, proseslərin,
ətraf və iç hadisələrin tənasüblərini ciddi,
aydın şəkildə
görmək; ciddilikdən
irəli gələn analitizm. Bu baxımdan,
dövlətçilik, siyasi
proseslərin gedişi,
cəmiyyəti nizamlamaq
yönümündə zəngin
təfəkkürə, intellektual
təsəvvürə malikdir”.
Onun dövlətçilik və
siyasi fəaliyyətində
liberalizm, islahatçılıq
hökm sürür.
F.Ağamalı İlham Əliyev
fenomenini səciyyələndirərkən,
onun şəxsi və siyasi idarəçilik keyfiyyətlərinin
vəhdətini qeyd edir: 1. Siyasi prinsiplərə sadiqlik.
2. Heydər Əliyev siyasi kursuna bağlılıq və sədaqət. 3. İntellektual
imkanlar və siyasi istedad. 4. Cəmiyyət üçün
açıq siyasətçi
olması və fəaliyyətindəki şəffaflıq.
5. Tolerantlıq. 6. Müsbət
şəxsi və siyasi keyfiyyətlər.
Prezident İlham Əliyev
hakimiyyətə gəldiyi
ilk gündən haqlı
olaraq belə bir postulata əsaslanır
və onu daim cəmiyyətə təlqin edir ki, “yalnız iqtisadi cəhətdən güclü ölkədə
demokratiya tam mənada
bərqərar ola bilər”. Yoxsulluğun
azaldılması, işsizliyin
aradan qaldırılması
demokratik ölkəyə
çevrilmək üçün
çox önəmli
şərtdir. Müasir
dünyada gedən prosesləri diqqətlə
izləyən İlham
Əliyev yeni tarixi şəraitdə ölkənin qarşısında
prinsipcə hansı yeni vəzifələrin durduğunu dəqiqliklə
bilir və göstərir ki, inkişafın ilk illərində
Azərbaycanın müstəqil
dövlət kimi yaşaması, sabitliyin qorunması, müstəqilliyin
möhkəmlənməsi və
ölkənin böhrandan
çıxarılması əsas
məsələlər idisə,
bu gün qarşımızda yeni tələblər durur: bunlar ölkəmizi texnoloji cəhətdən
inkişaf etdirmək,
dünya birliyinə inteqrasiya etmək və demokratiyanı möhkəmləndirməkdən ibarətdir.
Yeni dövrün - XXI əsrin lideri, müasir texnologiyalar dövrünün siyasətçisi
Avropa təfəkkürünü
və Şərq metalitetini özündə
birləşdirir. Ölkə Prezidenti İlham
Əliyev hüquqi dövlət quruculuğunda
yeni mərhələyə
başçılıq edərək
güclü hakimiyyət,
möhkəm nizam-intizam
qanunçuluğa riayət
olunmasını tələb
edən iradəli, güclü liderə çevrilmişdir.
Vahid Ömərov,
fəlsəfə üzrə fəlsəfə doktoru
Səs.-
2011.- 12 oktyabr.- S. 7.