Arazbarı
Mənim dərdlərimə
qoşulub yenə,
Dünyanın minlərlə
durna qatarı.
Hər bir fərdin baxış
tərzinin müxtəlifliyi, yaradıcılıq təxəyyülünün
şaxəliliyi, eləcə də, onun qələminin
kağız üzərinə köçürdüyü
fikirlər bu və ya digər reallıqların orijinal bir
şəkildə təqdiminə səbəb olur. Yaradıcılıq qüvvəsinin
potensialını sırf bir istiqamətə - sevgi ilə
yoğrulmuş fikir dünyasına sərf edən sənətkarlar
həyat hadisələrinin ümumi rəngində, ahəngində
özünəməxsus nümunələrin müəllifinə
çevrilirlər. Poeziya aləmində müxtəlif
səpkidə və məzmunda yazıb-yaradan yaradıcı
şəxslər bir amal, məqsəd yolunda daim
çalışır və həyatın ümumi
axarında idealcasına qəbul etdikləri lövhələrin
bədiiləşmiş obrazında təqdim edirlər.
Çağdaş poeziyamızda özünəməxsus
üslubda yaradıcılıq yolunda olan,
sözdən ehtiyatla istifadə edib və öz məqsədlərini
nəzmə çəkdiyi misralara həkk edən, sevilən
və seçilən şairlərdən olan filologiya elmlər
namizədi, jurnalist-alim Sona Vəliyeva ovqatlı şeirləri
ilə oxucuların qəlb evinə körpü sala
bilmişdir. Onun poeziyası çoxlarının diqqətində
olan nümunədir. Bu poeziyada fikrin ifadə tərzinin yeni bir
formasına təsadüf edirik. Vətən, Azərbaycan,
torpaq, ana, sevgi, övlad məhəbbəti və insani hisslərin
müxtəlif formada təzahürü ana xətt olaraq onun
poeziyasında davam edir. Qeyd olunan məhfumlar Azərbaycan
klassik və çağdaş poeziyası üçün ənənəvi
olan mövzulardır. Bu baxımdan Sona xanımın fikirlərinin
ifadəsindəki novatorluq onun poeziyasını oxunaqlı və
cəlbedici etmişdir. Artıq imzasını Azərbaycan
poeziyasına həkk edən Sona xanım “Çəhrayi rəngli
dünyam” şeirlər kitabı ilə özünəməxsusluğunu
təsdiqləmiş söz sahibidir. Eyni zamanda, o, azərbaycançılıq
ideologiyası sahəsində bir neçə kitabın və
çoxsaylı məqalələrin müəllifidir. Onun “Azərbaycançılıq, milli ideologiya və
ədəbi estetik təlim kimi”, “Milli dövlətçilik hərəkatının
yüksəlişi və xalq cümhuriyyəti dövründə
Azərbaycançılıq ideyası” elmi-publisist əsərləri
işıq üzü görmüşdür.
Şair ədəbi tənqid və
digər bədii yaradıcılıq sahəsində, mütəmadi
olaraq, məqalələrini oxucuların ixtiyarına verir. Bu günlərdə isə şairənin
“Arazbarı” kitabı “Qanun” nəşriyyatında çapdan
çıxmışdır. Bu nəşr şairənin
yaradıcılıq duyğularını nəzm şəklində
bölüşdüyü sayca ikinci nümunədir. Kitabda
Sona xanımın vətənə olan sevgisi, vətəndaşlıq
mövqeyi, Azərbaycançılıq meyilləri qabarıq
bir şəkildə öz ifadəsini tapıb. Kitaba ön söz yazan xalq şairi Sabir Rüstəmxanlı
“Ana ruhunun işığında” məqaləsində Sona
xanımın şeirlərini səciyyələndirərək,
onu müxtəlif aspektdən işıqlandırıb ifadə
etdiyi misralardakı məna və dərinliklərinə
varır. Bu axtarışda şeirlərinin ifadə
etdiyi dəyərləri üzə çıxarıb: “Bu
kitabda analarımızda, bacılarımızda
gördüyümüz bir Azərbaycan qadınının, Azərbaycan
anasının parlaq obrazı var”. Bu obraz çox qapalı məqamları
bizlərə təqdim edir. Sabir Rüstəmxanlı qeyd edir
ki, “Şuşaya bayraq taxan” qardaş axtaran müəllif
şəhid balalarını görəndə içi
göynəyir. Bu göynərti ilə yaşasa da mübarizə
aparmaq, düşmənə qalibiyyətini elan etmək onun
daxili dünyasının tələbatıdır.
Kitaba daxil olan “Vətən deyib
yola varan”, “Ruhum yollar ayrıcında”, “Ay Qaragiləm”, “Mən
Tanrının yol adamı” başlıqlı bölmələrində
şairənin iç dünyasının rəng və
çalarları məxsusi bir şəkildə nəzmə
çəkilmişdir. Soltan Hacıbəyovun “Karvan” simfonik
lövhəsini dinləyən müəllif “Yol
başlayıb gedən karvan” şeirində çox
böyük həssaslıqla qələmə
aldığı misralarda həyatın, təbiətin bir
lövhəsi ilə oxucunu üz-üzə qoyur. Bu, onun
özünəməxsus sənətkarlıq xüsusiyyətini
səciyyələndirən bir cəhətdir. Həyat fəlsəfəsi,
ölüm və zaman anlayışları bədiləşdirilmiş
bir şəkildə şair qəlbinin diqtəsi tək
kağız üzərinə hopur:
Vətəndə vətənə
varaq,
Yolu yarı, yolda qoyaq.
Haqqa üz tutub danmayaq,
Çıxaq döyüşdən
qəhrəman,
Yol başlayır gedən
karvan.
Sona xanım
vətən sevgisinin ən ali sevgi kimi içində
yaşadıb təzadlı dünyanın təlatümünü,
onun burulğanını həyat hadisələrinin
axarında özünü büruzə verdiyini göstərərək,
real dünyanın insana gətirdiyi yükün çəkisini
zəif çiynində gəzdirir.
Dünya bir pəncərədi, Allah, izin ver mənə,
Görüm nəyim qalıbdı, divarın o
üzündə,
Keçim uzaq yolları gecə-gündüz bilmədən,
Görüm nəyi qalıbdır ömrün
ömür olmağa,
Bir az da möhlət ver, Allah,
dünyanı tanımağa.
Şairənin “Əshabi-Kəhf” dastanı da öz məzmunu
etibarı ilə seçilən bir nümunədir. Daş
tarixə, daş dastana üz tutan şairə yerindəcə
daş olub qaldığını ifadə edir. Sükut əlifbası
ilə daş tarixi yaradanların fikirlərinin elə
sükut içində ifadə etməsini xitab edən Sona
xanım yerin, göyün, elin ağladığı, acı
göz yaşları axıtdığı bir zamanda daş
olmaq əlacdırmı deyərək, dərd ilə yüklənmiş
iç dünyasının simlərinin titrək ifadəsini
şeir dili ilə oxucusuna təqdim edir. Dərdin
dözülməz, çəkilməz olduğunu ifadə edərkən
daş ərənə, daş pirə ona əlac etməyi,
çarə göndərməyə xitab edir.
“Əsir torpaq”, “Ağlama şəhid balası” və s.
şeirlərində Sona xanımın vətən sevgisi,
torpaq həsrəti özünü poetik boyaların vəhdətində
göstərir. Kitaba daxil olan şeirlər sırasında
şairənin iç dünyasının məxsusi hisslərinin
qabarıq şəkildə ifadəsinə də rast gəlirik.
Sona xanım gizli dünyasının giley və
güzarını, arzu və istəklərini, sevgi və məhəbbətinin
timsalında araya gəlmiş tale yükünü müxtəlif
formada ifadəsi tək kağız üzərinə
köçürmüşdür. Belə ki, şairənin
“Adi qayğılardan bezmişəm daha”, “Dünya gözlərimdə
çəhrayı rəngdə”, “Kimsə yoxdur ağı desin
bu kəndə”, “Bu nə yolçuluqdur, ilahi”, “Kəsilən
məktublar”, “Dərd” və s. şeirləri şair hisslərinin
emosional bir şəklinin ifadəsidir. “Bir ana
köçünə çatmamışam mən” şeirində
müəllifin hər misrasında sanki onun
yaşantılarının izinə düşürük:
Yuxuda hər gecə yol başlayıram,
Ana itkisinə inamım olmaz.
Darvaza önündə haray çəkirəm,
Eyhey, bu evin ərköyün uşağı gəlib.
Ana balasını qapıda qoymaz.
Sona xanımın şeir dünyasının çələngində
onun daxili dünyasının cizgiləri ilə tanış
oluruq. Bu cizgilər şair qəlbinin daxili dünyasından
zahiri görkəminin yaranmasına səbəb olub. Bu iz
saldığı çığırlarla istər-istəməz
isti qəlbli, kövrək, qəlbində dünya boyda bir
yük gəzdirən bir şairlə - Sona Vəliyeva ilə
tanış oluruq.
Yeni kitabları ilə poeziyasevərlərinə isti nəfəs,
kövrək notlar gətirən Sona xanıma sənət
yolunda uğurların daimi onu müşayiət etməsini
arzulayırıq.
Zümrüd
Səs.- 2011.- 14
sentyabr.- S. 6.