Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi Azərbaycanın xarici siyasətinin
prioritet məsələsidir
2011-ci ildə
münaqişənin ədalətli həlli ilə
bağlı səylər daha da intensivləşəcək
Rasionallıq
prinsipinə, mümkün alternativlərin səmərəli
şəkildə qiymətləndirilməsinə əsaslanan,
tarazlaşdırılmış, hərtərəfli ölçülüb-biçilmiş
xarici siyasət xətti beynəlxalq münasibətlərin
subyekti kimi Azərbaycan Respublikasının
dövlətlərarası əlaqələrinin məhək
daşı sayılır. Bu gün dünyanın
müxtəlif dövlətləri ilə
tarazlaşdırılmış, bərabərhüqüqlu
əməkdaşlığa önəm verən Azərbaycan
iqtisadi və geostrateji maraqlarının
gerçəkləşdirilməsinə,
vətəndaşların layiqli yaşayışının,
yüksək həyat şəraitinin təmin olunmasına
xüsusi diqqət yetirir.
Bəlli
olduğu kimi, Azərbaycan Respublikasının Xarici
İşlər Nazirliyi (XİN) xarici siyasət
sahəsində 2010-cu ilin yekunları və 2011-ci ilin
mümkün gözləntiləri ilə bağlı hesabat
xarakterli məlumat yayıb. XİN-in mətbuat xidmətinin
yaydığı müvafiq məlumatda göstərilir ki,
2010-cu ildə beynəlxalq münasibətlər
müstəvisində inkişaf edən hadisələr
getdikcə daha artmaqda olan qlobal problemlərin təsirinə
məruz qalıb. Eyni zamanda, beynəlxalq sülh və
təhlükəsizlik, həmçinin, davamlı inkişafa
qarşı yönələn qlobal problemlər, o
cümlədən, kütləvi qırğın
silahlarının yayılmaması, terrorçuluqla
mübarizə, transmilli mütəşəkkil
cinayətkarlıq, narkotik maddələrin dövriyyəsi,
enerji və ərzaq təhlükəsizliyinin təmin
edilməsi, təbii fəlakətlər və iqlim
dəyişiklikləri ilə bağlı kompleks
məsələlərin həllinə əhəmiyyətli
dərəcədə beynəlxalq səylər cəlb edilib.
Bu səylərə fəal şəkildə töhfə
verən Azərbaycan maraqların nisbi balansını təmin
etməklə, ən mühüm ümummilli
məsələmiz olan ölkənin ərazi bütövlüyünün
bərpasında irəliləyişin əldə edilməsi,
habelə, ölkənin mövqeyi və nüfuzunun
güclənməsi, beynəlxalq aləmdəki
etimadının artması və əməkdaşlıq
əlaqələrinin genişlənməsi istiqamətində
apardığı xarici siyasət fəaliyyətini daha da
artırıb. Bu, ümumilikdə, Azərbaycanın haqlı
mövqeyinin getdikcə daha fəal şəkildə
dəstəklənməsi ilə müşayiət edilib.
XİN rəsmiləri müvafiq məlumatın təfərrüatlarını
şərh edərkən, vurğulayırlar ki, Azərbaycan
bu gün bütün sahələrdə beynəlxalq
münasibətlərin fəal aktoru kimi çıxış
edir. Bu baxımdan, xarici siyasətin milli maraqlara uyğun
şəkildə, beynəlxalq hüququn ali
prinsiplərinə istinad olunaraq,
müəyyənləşdirilməsi və həyata
keçirilməsi hər bir dövlət üçün
prioritet xarakter daşıyır.
Bu
baxımdan, 2010-cu il ərzində Ermənistan-Azərbaycan
münaqişəsinin beynəlxalq hüququn norma və
prinsipləri əsasında Azərbaycan Respublikasının
ərazi bütövlüyü
çərçivəsində həlli üzrə
danışıqlar davam etdirilib. XİN-in yaydığı
məlumatda ötən il danışıqların 2009-cu ilin
dekabrında Minsk Qrupu həmsədrləri
tərəfindən təqdim edilmiş yenilənmiş Madrid
prinsipləri əsasında aparıldığı xüsusi
qeyd edilir: "Aparılan danışıqlarda Azərbaycan
ölkənin ərazi bütövlüyü və
suverenliyinin bərpası, işğalçı
qüvvələrin bütün işğal olunmuş
ərazilərdən çıxarılması, yurdundan
didərgin düşmüş məcburi
köçkünlərin öz evlərinə
qayıtması, Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ
bölgəsinin azərbaycanlı və erməni
icmasının sülh şəraitində birgə
yaşayışının təmin edilməsi,
ərazilərin bərpası və kommunikasiyaların
açılması və sonrakı mərhələdə
hər iki icmanın iştirakı ilə Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü
çərçivəsində Dağlıq Qarabağ
bölgəsinin statusunun müəyyənləşməsi
mövqeyindən çıxış etmişdir". Burada
öz əksini tapan faktlardan aydın görünür ki,
ötən il Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli
prosesi nüfuzlu beynəlxalq qurumların və böyük
dövlətlərin diqqət mərkəzində olub.
Münaqişənin nizamlanması prosesində Rusiyanın
vasitəçi kimi fəallıq göstərməsi,
ümumilikdə, problemin həllində müsbət
təmayüllərdən biri kimi özünü
göstərib. Ötən il ərzində Rusiya prezidenti
Dmitri Medvedevin vasitəçiliyi ilə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev və
Ermənistan prezidenti S.Sarkisyan arasında 25 yanvar tarixində
Soçidə, 17 iyun tarixində Sankt-Peterburqda və 27 oktyabr
tarixində Həştərxanda üç görüş
keçirilib. Son görüşün nəticəsində
tərəflər ATƏT-in Minsk Qrupu və Beynəlxalq
Qırmızı Xaç Cəmiyyətinin
vasitəçiliyi ilə hərbi əsir və girovların,
həmçinin, atəşkəs rejiminin pozulması
nəticəsində həlak olmuş şəxslərin
cəsədlərinin qaytarılmasına dair birgə
bəyanat qəbul ediblər. Bunun nəticəsində
Azərbaycanın Milli Qəhrəmanı Mübariz
İbrahimov və şəhid Fərid Əhmədovun
cəsədlərinin vətənə qaytarmaqla, torpağa
tapşırılması mümkün olub. Bu baxımdan,
Ermənistan-Azərbaycan münaqişəsinin nizama
salınmasının başlıca prinsiplərinin
razılaşdırılması istiqamətində
atılmış ən mühüm addımlardan biri
ATƏT-in Minsk Qrupunun həmsədr dövlətlərin
başçılarının cari ilin 26 iyun tarixində
Kanadanın Muskoka şəhərində verdiyi birgə
bəyanat hesab edilir. Müvafiq bəyanatda dövlət
başçıları tərəfindən
münaqişənin həlli üçün işğal
edilmiş ərazilərin azad edilməsi, məcburi
köçkünlərin öz doğma torpaqlarına
qaytarılması və digər prinsipləri
nəzərdə tutan mərhələli həllinin
zəruriliyinin vurğulanması, mahiyyət etibarı ilə,
Azərbaycanın milli maraqlarını təmin edir.
XİN-in
mətbuat xidmətinin yaydığı məlumatda o da
bildirilir ki, Ermənistanın Azərbaycana qarşı
təcavüzünün beynəlxalq aləmdə ifşa
edilməsi və müvafiq hüquqi-siyasi
qiymətləndirilməsinə nail olmaq istiqamətində
həm ikitərəfli əsasda, həm də ATƏT, BMT,
NATO, Avropa Birliyi, Avropa Şurası və bir sıra digər
nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlar
çərçivəsində iş davam etdirilib: "2010-cu
ilin 19-20 noyabr tarixlərində Lissabonda keçirilmiş
NATO-nun Zirvə görüşünün yekun
Bəyannaməsində regional ölkələrin, o
cümlədən, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü, müstəqilliyi və suverenliyi
dəstəklənmiş və regional
münaqişələrin məhz bu prinsipləri
nəzərə almaqla həllinə
çağırılmışdır". Burada 1-2 dekabr
tarixlərində Qazaxıstanın Astana
şəhərində keçirilmiş ATƏT-in 7-ci Sammiti
çərçivəsində qəbul edilmiş Astana
Bəyannaməsini də ayrıca qeyd etmək gərəkdir.
Astana sammitində Azərbaycan tərəfinin ümidləri
tam doğrulmasa da, bütövlükdə, sammitin
yekunlarını Azərbaycan üçün uğurlu saymaq
mümkündür. Belə ki, müvafiq bəyannamədə
ATƏT məkanında həlli uzanan
münaqişələrin BMT Nizamnaməsi və ATƏT-in
Helsinki Yekun Aktında təsbit olunmuş normalar
əsasında həlli öz əksini tapıb. Eyni zamanda,
sammit çərçivəsində ATƏT Minsk Qrupunun
Həmsədr ölkələrinin nümayəndə
heyətlərinin başçıları və Azərbaycan
və Ermənistan prezidentləri tərəfindən qəbul
olunmuş birgə bəyanatda Ermənistan-Azərbaycan
münaqişəsinin Minsk Qrupu həmsədr dövlət
başçılarının 2009-cu il İtaliya və 2010-cu
il Kanadada keçirilmiş G-8 Zirvə toplantıları
çərçivəsində qəbul edilmiş
prinsiplər əsasında həllinin vacibliyi bir daha
vurğulanıb ki, bu da, ümumilikdə, Azərbaycan
tərəfini qane edir.
Bununla
yanaşı, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həlli
prosesinin Ermənistanın danışıqlarda qeyri-səmimi
və destruktiv mövqe tutması ucbatından uzanması,
Prezident İlham Əliyevin dəfələrlə
vurğuladığı kimi, Azərbaycan tərəfini
qətiyyən razı sala bilməz. Bu baxımdan,
münaqişənin beynəlxalq hüquq normaları
əsasında ədalətli həlli Azərbaycanın xarici siyasətinin
əsas prioritetini təşkil edir.
Regionda
militarizm, təcavüzkarlıq siyasəti həyata
keçirən, özünü faydalı
əməkdaşlıq təşəbbüslərindən,
enerji-kommunikasiya layihələrindən təcrid edən
forpost Ermənistandan fərqli olaraq Azərbaycan bu gün tam
müstəqil daxili və xarici siyasət yeridir.
Müəyyən mərhələdə rəsmi Bakıya
müxtəlif vasitələrə göstərməyə
çalışan dövlətlər də artıq bunun
yersiz olduğunu anlayaraq, respublikamızla
qarşılıqlı faydalı, bərabərhüquqlu
əməkdaşlığa üstünlük verirlər.
Bu gün
Azərbaycan, faktiki olaraq, işğalçı
Ermənistanla müharibə vəziyyətindədir,
torpaqlarımızın 20 faizi işğal altındadır.
Belə şəraitdə müdafiə məsələlərinə
xüsusi diqqət yetirilməsi zərurət kimi meydana
çıxır. Prezident İlham Əliyevin
vurğuladığı kimi, bu siyasət davam
etdiriləcək və ölkənin gəlirləri
çoxaldıqca, iqtisadi qüdrəti artdıqca bunun
miqyası daha da genişlənəcək. Bu mənada,
dövlətimizin başçısının son illər
ərzində apardığı danışıqlar,
nümayiş etdirdiyi qətiyyətli mövqe, verdiyi
bəyanatlar kifayət qədər effektli olub,
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həll edilməsi ilə bağlı
aparılan danışıqlarda rəsmi Bakının
siyasi-psixoloji üstünlüyünü təmin edib.
Ümumilikdə,
qeyd edilməlidir ki, 2010-cu ildə Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin nizamlanması
ilə bağlı danışıqlar beynəlxalq hüquq
və normalar və bu çərçivədə qəbul
edilmiş sənəd və qərarlar əsasında davam
etdirilib. Bu da 2008-ci ildə Moskvada Rusiya, Azərbaycan və
Ermənistan prezidentləri tərəfindən
imzalanmış bəyanatda bilavasitə öz əksini
tapıb. Təqdirəlayiq məqamlardan biri də budur ki,
ötən il Avropa Parlamenti tərəfindən qəbul
edilmiş "Avropa İttifaqının Cənubi Qafqaz
üçün strategiya ehtiyacı" adlı
qətnamədə Dağlıq Qarabağ, eləcə
də, onun ətrafındakı ərazilərin
işğalı altında olması faktı bir daha öz
təsdiqini tapıb. Müvafiq qətnamədə
Ermənistan silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın
bütün işğal edilmiş ərazilərindən
çıxarılması, öz doğma torpaqlarından
didərgin düşmüş qaçqın və
məcburi köçkünlərin tezliklə öz daimi
yaşayış yerlərinə qayıtması hüququnun
təmin edilməsi tələb edilir. Digər
tərəfdən, Azərbaycan tərəfi işğal
edilmiş ərazilərdə təbii sərvətlərin
və mədəni irsin talan edilməsi, qeyri-qanuni
məskunlaşma və mülkiyyət hüquqlarının
pozulması ilə bağlı vəziyyətin araşdırılması
və müvafiq qiymətləndirilməsi məqsədi
ilə işğal olunmuş ərazilərə ATƏT-in
Minsk Qrupunun həmsədrlərinin rəhbərliyi altında
beynəlxalq dəyərləndirmə missiyasının
səfərinin təşkil edilməsinə nail olması
münaqiqəşnin həlli istiqamətində əldə
edilmiş diplomatik müvəffəqiyyətlərdən
sayıla bilər.
Beləliklə,
Azərbaycanın dəqiq hədəflərə
hesablanmış uğurlu xarici siyasəti ölkəmizin
beynəlxalq aləmdəki mövqeyini getdikcə
möhkəmləndirməkdədir. Ölkəmizin
beynəlxalq miqyasda ildən-ilə artan nüfuzu xarici siyasət
prioritetlərinin uğurla
gerçəkləşdirilməsini şərtləndirir,
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ probleminin
ölkəmizin ərazi bütövlüyü
çərçivəsində qısa vaxt ərzində
həll ediləcəyinə inamı artırır.
Naib NİFTƏLİYEV
Səs.- 2011.- 12 yanvar.- S. 11.