Dinin siyasətə alət edilməsi
yolverilməzdir
Azərbaycan özünün tolerantlıq modeli ilə
dünyada örnək ölkələrdən biridir
Azərbaycanda dini tolerantlıq hökm sürür və
hansısa inancı seçdiyinə görə, heç kimə
problem yaradılmır. Əlbəttə, ölkədə dini
dözümlülük və tolerantlıq ab-havasının
saxlanılmasının təmin olunması olduqca vacib məsələdir.
Bu amil dövlətçiliyimizin qorunmasında və
inkişafında önəmli rol oynayır. Ancaq hansısa təriqətə
bağlılıq, dövlət maraqlarından üstün
tutulmamalıdır.
“Ölkəmiz özünün dövlət-din
münasibətləri modeli ilə dünyanın ən
yaxşıları sırasındadır”
Hazırda Azərbaycanda dini
sabitlik kifayət qədər yüksəkdir. Dövlətimiz
vətəndaşların vicdan azadlığının
qorunması üçün üzərinə düşən
bütün vəzifələri qətiyyətlə həyata
keçirir. Bunun məntiqi nəticəsi olaraq ölkəmizdə
dövlət-din münasibətləri müasir qanunvericilik səviyyəsində
tənzimlənir, dini etiqad azadlığı tam qorunur,
tolerantlıq daha da möhkəmlənir. Heç kim dininə
və əqidəsinə görə təzyiqlərə məruz
qalmır, dini mənsubiyyətə görə
ayrı-seçkilik aparılmır. Azərbaycanda dövlət-din
münasibətləri möhkəm qanunçuluq bazası
üzərində qurulub.
Dövlətimizin müəyyənləşdirdiyi
dövlət-din münasibətlərini tənzimləmə
üsulu, nəinki Azərbaycan cəmiyyətində, həmçinin,
ölkəmizi yaxından öyrənən xarici ekspertlər,
din siyasəti ilə məşğul olan elmi
araşdırıcılar, dövlət rəsmiləri,
politoloqlar, qafqazşünaslar tərəfindən də rəğbətlə
qarşılanır. Təsadüfi deyil ki, artıq ölkəmiz
özünün dövlət-din münasibətləri modeli
ilə təkcə yerləşdiyi coğrafi regionun deyil,
dünyanın ən yaxşıları
sırasındadır.
Qeyd edək ki, “Dini etiqad
azadlığı haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanununa edilmiş sonuncu əlavə və
dəyişikliklərdən sonra dini icmaların yenidən
qeydiyyatına başlanıb. Hazırda bu proses davam edir. Dini
Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsinin sədri
Hidayət Orucov YAP-ın saytına müsahibəsində
bildirib ki, əvvəllər qeydiyyatdan keçmiş dini
icmalar 2010-cu ilin yanvar ayının 1-dək Dövlət Komitəsinə
müraciət etməli idilər: “Həmin dini icmaların
böyük əksəriyyəti müraciət ediblər. Müraciətlərə
baxılıb və icmaların çoxu qeydiyyata
alınıb. Sənədlərində nöqsan və
uyğunsuzluq olanların isə qeydiyyata alınmasından
imtina edilib. Konkret rəqəmlərlə desək,
bugünədək 510 dini icma Dini Qurumlarla İş üzrə
Dövlət Komitəsində qeydiyyatdan keçib. 30
icmanın yenidən qeydiyyata alınmasından isə imtina
olunub”.
“Dövlətimiz kifayət qədər güclü, cəmiyyətimiz isə kifayət qədər
yüksək intellektual cəmiyyətdir”
Azərbaycanda bəzi dini qruplaşmalarda ekstremizmə meyillilik müşahidə olunduğunu deyən komitə sədri qeyd edib ki, ötən əsrin 90-cı illərinin axırları və bizim əsrin əvvəlləri ilə müqayisədə, onların dairəsi xeyli daralıb, fəaliyyətləri zəifləyib və getdikcə zəifləməkdədir: “Əminliklə demək olar ki, qanunazidd əməllərlə məşğul olan belə qrupların dinlə heç bir əlaqələri yoxdur. Onlar xarici radikalların buradakı ruporu olmağın müqabilində maliyyə vəsaiti ilə təmin olunur və təlimatlandırılırlar. Azərbaycan cəmiyyəti bu kimi məsələlərə qarşı həmişə prinsipial mövqedə dayanıb. Çünki Azərbaycan bu gün ötən əsrin 90-cı illərinin əvvəllərindəki dövlət deyil. İndi dövlətimiz kifayət qədər güclü, cəmiyyətimiz isə kifayət qədər yüksək inkişaf etmiş, intellektual cəmiyyətdir”.
H.Orucov vurğulayıb ki, Azərbaycanı sevməyən bəzi qüvvələrin ruporu olan və dini sferada təmsil olunan bu qrupların maliyyə vəsaitləri ilə təmin edilməsi istisna deyil. Çünki belə işlərlə məşğul olmaq üçün də maliyyə lazımdır. Bu qrupların əksəriyyətinin satın aldıqları, yaxud kirayələdikləri ofisləri, kağız və elektron mətbuat orqanları və başqa təbliğat vasitələri var. Bütün bunları idarə etmək üçün kifayət qədər böyük maliyyə vəsaiti lazımdır. Müşahidələr göstərir ki, bu qruplara daxil olan insanların konkret gəlir mənbəyi də yoxdur. Ölkəmizdə təxribatçılara maliyyə ilə kömək edəcək insanların olması da inandırıcı deyil. Bu amillər onların kənardan maliyyələşdirilməsinə inanmağa əsas verir.
5-10 nəfər radikal dindarın tələbi ilə cəmiyyət şəriət qanunları ilə yaşamağa məcbur deyil
Son vaxtlar ölkədə dindarların həssaslığından yararlanmağa çalışan qüvvələr tərəfindən ortaya bəzi məsələlər atılıb. Bunlardan biri də şagirdlərin orta məktəbə çadra ilə gəlməsinə icazə verilməsidir. Bir qrup adam tərəfindən bununla bağlı aksiya da keçirildi.
Təhsil naziri isə bəyan etdi ki, Azərbaycan sivili, dünyəvi dövlət quruluşuna malikdir və sivil, demokratik qanunlarla idarə olunur. O üzdən də şagirdlər məktəbə vahid məktəbli geyimində gəlməyə borcludurlar. Bu mövqeni ölkənin ziyalı ictimaiyyəti də dəstəklədi.
Lakin xaricdən idarə olunduğu şübhə doğurmayan bəzi radikal dini qruplar özlərinin inanclarını bütün cəmiyyətin yaşam sisteminə daxil edilməsini tələb edirlər. Beləliklə, dövlətin dünyəvi sistemini, cəmiyyətin ənənəvi yaşam tərzini zorla dəyişdirməyə cəhd edilir.
Hər kəsin geyim azadlığı var, lakin hər yerin də özünün qayda-qanunları var. Əgər şagird məktəbə təhsil almağa gəlirsə, buranın daxili qayda-qanunlarına riayət etməyə borcludur, müqəddəs elm ocağında çadraya bürünməyə, ya da açıq-saçıq geyimə ehtiyac yoxdur.
Bu tələblərdə nə hüquqi, nə mənəvi, nə də sosial əsaslar yoxdur. Dünyanın bütün normal ölkələrində təhsilin müəyyənləşdirilmiş tələbləri var. Bunlardan biri də məktəbli geyimidir. Hansısa dini təriqətin tələblərinə görə, qatı dindar ailələrdə böyüyən uşaqların zorla çadraya (yeni terminlə hicaba) bürüdülərək dərsə göndərilməsi heç bir kriteriyaya sığmır.
Konstitusiyamıza görə, Azərbaycanın rəsmi dini yoxdur və ölkəmiz dünyəvi sistemlə idarə olunur. Cəmiyyətdə müxtəlif inanclara tapınan vətəndaşlar yaşayır. Fərz edək ki, bir sinifdə 5-6 fərqli dinə inanan valideynlərin uşaqları təhsil alır. Hərə də fərqli dini paltarda məktəbə gəlsə, o zaman bu sinif nəyə bənzəyəcək? Bu otaq məktəb sinfindən daha çox dini konfessiyaların dialoq konfransına bənzəməyəcəkmi?
Bu kimi hallar uşaqların psixologiyasına mənfi təsir edir. Sovetlər dövründə çox gözəl bir qayda və ənənə var idi, bütün məktəblilər dərsə eyni formada- məktəbli geyimində gəlirdilər. Bununla da, şagirdlərin mənsub olduqları sosial zümrə nəzərə çarpmırdı və hər kəs bərabər imkanlara malik olduğunu anlayırdı.
Sonradan, təəssüf ki, bu ənənədən imtina edildi və məktəb bir növ müxtəlif modaların nümayiş etdirildiyi podiuma döndü. İndi hökumətimiz bu gözəl ənənəni bərpa edir və bu da cəmiyyətin sağlam üzvləri tərəfindən alqışlanır. İndi 5-10 nəfər radikal dindarın tələbi ilə cəmiyyət şəriət qanunları ilə yaşamağa məcburdur?
Məsələnin ikinci bir tərəfi də var. Heç bir valideyn azyaşlı övladının başını bağlayıb məktəbə göndərə bilməz. Bu, heç də dini azadlığı məhdudlaşdırmaq deyil, bu, əslində, həmin uşağın azadlığını əlindən almaqdır. Qoy həmin uşaq böyüsün, həyata özünün baxışları formalaşsın, ondan sonra özü müəyyən etsin ki, hicabdan istifadə etsin, ya yox. Yoxsa, dinin mahiyyətini anlamayan azyaşlı uşaqlara psixoloji təzyiq edərək, onları sərt qayda-qanunlarla yaşamağa məcbur etmək nə dərəcədə etikdir? Ya da nə dərəcədə hüquqidir?
Ümumiyyətlə, insanın din seçimi azaddır, bəlkə həmin uşaq yetkinlik yaşına çatdıqda, şüurlu şəkildə araşdıracaq və başqa dini seçəcək və ya ateist olacaq? Bu, onun öz təbii və konstitusion hüququdur. Heç bir qüvvənin bu hüquq onun əlindən almaq haqqı yoxdur.
Digər tərəfdən, çadra və ya hicab sırf ərəb milli geyimidir. Bunun türklərə, ya başqa millətlər nə dəxli var? Hər xalqın öz mədəniyyəti, ənənəsi, yaşam tərzi, geyim forması var. Dinin missiyası yalnız və yalnız insanları Tanrını sevməyə səsləmək, bütün canlılara hörmət və sevgi bəslənməsini məsləhət görməkdir. Qalan hər şey siyasətdir, həm də çirkin siyasət.
Gilavar özü ilə təkcə
isti küləklər gətirmir, həm də soyuq
qonşuluq havası gətirir
Bu proseslərin, konkret olaraq, İrandan qaynaqlandığına heç kimin şübhəsi yoxdur. Düzdür, bu məsələdə (ölkədə radikal dindarlığın və mövhumatın güclənməsində) bəzi qonşu ölkələrin və Qərb dairələrinin də böyük rolu var, amma ən böyük payın Tehrana aid olduğu şübhəsizdir.
Bu
yaxınlarda hicab məsələsi ilə bağlı bəzi
dindarların etiraz aksiyaları xarici dairələr tərəfindən
təşkil olunmuş, maliyyələşdirilib və dəstəklənib.
Nardaranda səsləndirilmiş şüarlar məsələnin
mahiyyətini aydın dərk etməyə yardım edir. Məlum olur ki, kobud desək,
dava “din davası deyil, dən davasıdır”.
Yadınızdadırsa, hicab
məsələsi ilə bağlı iranlı ayətullah
Nasir Məkarim Şirazi də eyni mövqedən
çıxış etmişdi. O da Azərbaycanda orta məktəblərdə
hicaba qoyulan qadağaya qarşı çıxaraq, əhalini
bu qərara qarşı müqavimət göstərməyə
çağırmışdı.
Deyəsən, Azərbaycanın
sürətlə hərbi, iqtsadi cəhətdən möhkəmlənməsi,
siyasi nüfuzunu artırması, regionda söz sahibinə
çevrilməsi Tehranı yaman narahat edir. Radikal
dindarların əsas məqsədi Azərbaycanı sivil,
demokratik inkişaf yolundan döndərmək, şəriət
qanunlarını tətbiq etmək, bəzi digər ölkələr
kimi Azərbaycanda dindar, teokratik cəmiyyət qurmaq, ölkəmizi
qeyri-stabillik nümunəsinə çevirməkdir.
Onlar dini ekstremizm fəaliyyətindən
çəkinmir, açıq radikal çıxışlar
edir, özlərinə tərəfdar toplamağa
çalışır, dindar, mömin pərdəsi
altında dünyagörüşü hələ tam
formalaşmamış gənclərdən, sıravi vətəndaşlardan
sui-istifadə edir, onları dövlətə qarşı yönəltmək
istəyirlər.
Təəssüf ki,
qloballaşma əsrində, elm və texnikanın inkişaf
etdiyi müasir dövrdə bəzi yerli və xarici qüvvələr
hələ də müxtəlif vasitələrdən, o
cümlədən, din amilindən istifadə etməklə,
ölkəmizi dini cəhalətə sürükləməyə
çalışırlar.
Azərbaycan monolit dövlət,
vahid xalq, tolerant cəmiyyət modelini seçib və bu yoldan
dönməyəcəyini ortaya qoyub. Azərbaycanda xalq və
dövlət arasında qırılmaz bağlar var ki, bunu
heç bir daxili və xarici qüvvə qoparmaq iqtidarında
deyil.
Azərbaycan hüquqi,
demokratik inkişaf yolu ilə sürətlə irəliləyin
ölkədir və hər hansı dini qrupların, onların
xarici havadarlarının sabitliyi pozmaq, əhali arasında
çaxnaşma yaratmaq, din adından istifadə edib öz bəd
niyyətlərini həyata keçirmək cəhdləri
heç bir səmərə verməyəcək.
Elçin Bayramlı
Səs.- 2011.- 27 yanvar.- S. 11.