XOCALI SOYQIRIMI
- BƏŞƏRİYYƏTƏ QARŞI YÖNƏLMİŞ
CİNAYƏT
Ermənilər tərəfindən
azərbaycanlılara qarşı etnik təmizləmə əməliyyatı
20-ci əsrin sonlarında Ermənistanda yaşayan azərbaycanlılara
qarşı həyata keçrilərək sonrakı proseslərdə
Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ ərazisində yerli
sakinlərə-azərbaycanlılara qarşı
soyqırımı cinayətləri ilə müşayiət
olunub. Bu soyqırımı cinayətlərinin tərkib hissələrindən
biri də Xocalı faciəsidir ki indiyə qədər bəşəriyyət
əleyhinə olan bu cinayət beynəlxalq səviyyədə
hüquqi qiymətini ala bilməyib. Çünki ermənilərin
Azərbaycan torpaqlarına təcavüzü nəticəsində
ərazimizin 20 faizinin itirilməsi, bir milyondan artıq azərbaycanlının
doğma yurdlarından zorla çıxarılması, minlərlə
insanın öz həyatını itirməsi, uşaq, qoca və
qadınların, ümumiyyətlə, müharibəyə
aidiyyəti olmayan dinc sakinlərin ən müxtəlif
formalarda erməni terroru və zorakılığının
qurbanına çevrilməsi faktını nə ermənilər,
nə də beynəlxalq ictimaiyyət qəbul etmək istəmir.
Ancaq danılmaz faktıdır ki, Dağlıq Qarabağ müharibəsində
ermənilər bütün beynəlxalq hüquq
normalarının, eləcə də, müharibə
qanunlarının ziddinə olaraq insanlığa və bəşəriyyətə
qarşı cinayətlərə əl atıblar.
BEYNƏLXALQ
HÜQUQUN TAPDANMASI
Bəşəriyyət
əleyhinə olan bu cinayətlər həm Azərbaycan qanunvericiliyəndə,
həm də beynəlxalq hüquqda soyqırımı hadisəsi
kimi hüquqi şərhini tapıb. Belə ki, Azərbaycan
Respublikasının Cinayət Məcəlləsində
soyqırım milli, etnik, irqi və ya dini qrupu
bütövlükdə və ya qismən məhv etmək məqsədilə
qrup üzvlərini öldürmə, onların
sağlamlığına, əqli qabiliyyətinə ciddi zərər
vurma, qrupun bütövlüklə və ya qismən fiziki məhvinə
yönəlmiş yaşayış şəraiti yaratma, qrup
daxilində doğumların qarşısını almağa
yönəlmiş tədbirləri həyata keçirmə,
bir qrupa mənsub olan uşaqları zorla başqa qrupa
keçirmə başa düşülür. Beləliklə,
soyqırımın hüquqi aspektdə izahı bu kimi cinayətlərin
ictimai təhlükəliliyi hər hansı milli, etnik, irqi və
dini qrupun bütövlükdə və ya qismən məhv
edilməsi təhlükəsinin yaranması, habelə, həmin
qrupların tarixi, mədəni, mənəvi dəyərlərinin
yer üzündən silinib getməsi ilə xarakterizə
olunur. İstər sülh, istərsə də müharibə
şəraitində mülki əhaliyə qarşı
genişmiqyaslı sistematik hücumların tərkib hissəsi
olaraq qəsdən törədilmiş əməllər
insanlıq, sülh və bəşəriyyət əleyhinə
olan cinayət hesab olunur və bu cinayət “əhalini məhv
etmə” adlanır. Beynəlxalq hüquqa görə,
soyqırımı əməli yalnız milli, etnik, irqi və
dini qruplara qarşı yönəldilir və hər hansı
konkret məkan və coğrafi ərazi ilə əlaqələndirilə
bilməz. Ona görə, ermənilərin əsrlər boyu azərbaycanlılara
qarşı törətdikləri qətliamlar
bütövlükdə azərbaycanlılara qarşı
soyqırımı kimi qiymətləndirilməli, Xocalı da
daxil olmaqla, ayrı-ayrı yaşayış məntəqələrində
baş verən qətliamlar isə onun tərkib hissəsi kimi
göstərilməlidir. Çünki ermənilərin
mülki əhaliyə qarşı yönəlmiş belə
cinayətlərinin niyyəti azərbaycanlıları bir millət
kimi məhv etmək olub. Bu bir faktdır ki, azərbaycanlılara
qarşı törədilmiş soyqırımı Ermənistan
dövləti və hökuməti tərəfindən biləvasitə
dəstəklənib və bu dövlətin müxtəlif
strukturları tərəfindən təşkil edilib. Konkret
olaraq, Qarabağın dağlıq və aran hissəsində
dinc əhalini məhvə məruz qoyan silahlı
qruplaşmaların əksəriyyəti məhz Ermənistan
Respublikasının tabeçiliyində olub.
Soyqırımı əməllərinə bəraət
qazandıranlar isə Ermənistan hökumətində təmsil
olunan dövlət başçıları və parlamentdir.
Deməli, ermənilər tərəfindən azərbaycanlıların
soyqırımına yönəlmiş cinayət əməllərinin
bilavasitə təşkilatçısı, təhrikçisi
və iştirakçısı Ermənistanın dövlət
strukturları olub.
BAŞ VERƏN
CİNAYƏTLƏR AZƏRBAYCANLI MİLLİ QRUPA QARŞI
YÖNƏLİB
Qeyd edək
ki, ermənilərin əlində konkret hüquqi faktlar
olmadığından və iddia etdikləri “erməni
soyqırımı” BMT Baş Məclisinin 9 dekabr 1948-ci il
tarixli 260 saylı qətnaməsi ilə qəbul edilmiş
Soyqırımı Cinayətlərinin
Qarşısının Alınması və Cəzalandırılması
Haqqında Konvensiyaya uyğun gəlmədiyindən, onlar
soyqırım cinayətləri ilə bağlı Beynəlxalq
Məhkəməyə müraciət etmək fikrindən vaz
keçiblər. Ona görə də bütün güclərini
yalançı “erməni soyqırımı”nın
ayrı-ayrı dövlətlərin parlamentlərində
tanınmasına yönəldiblər. Lakin parlamentlərdə
soyqırımı faktının tanınması heç bir
hüquqi nəticəyə malik deyil. Soyqırımın beynəlxalq
cinayət kimi tanınması üçün xüsusi niyyətin
olması zəruri faktor sayılır. Məhz
soyqırımı cinayəti bu obyektiv cəhətinə
görə, oxşar beynəlxalq cinayətlərdən fərqlənir.
Soyqırımı cinayətini təşkil edən əməllərdən
biri öz xarakterinə görə şüurlu, bilərəkdən
və diktə edilən əməllərdir. Bu əməllər
heç bir halda təsadüfən və ehtiyatsızlıq nəticəsində
törədilə bilməz. Bu məsələdə cinayətkarın
fikrinin xüsusi istiqaməti və ya əməlin neqativ nəticələri
ilə bağlı əvvəlcədən mövcud olan
konkret niyyətin olması sübut olunmalıdır. Qabaqcadan
xüsusi olaraq düzəldilmiş pusqulardan qaçıb
canını qurtarmaq istəyən azərbaycanlı mülki əhalinin
odlu silahlarla gülləbaran edilməsi məhz
soyqırımı niyyətini sübut edir. Digər bir məqam
ondan ibarətdir ki, soyqırımı cinayəti azərbaycanlı
milli qrupuna qarşı yönəlməsidir ki, bunun üçün
də tutarlı hüquq əsaslar mövcuddur. Belə ki,
sözügedən Konvensiaya uyğun olaraq demək
mümkündür ki, baş verən cinayətlər azərbaycanlı
milli qrupa qarşı yönəlib, bu qrupun tamamilə və
ya qismən məhv edilməsi niyyəti olub. Onu da qeyd edək
ki, Xocalı soyqırımının beynəlxalq cinayət
kimi tanınması üçün kifayət qədər
beynəlxalq hüquqi sənəd mövcuddur. Bunlar BMT Baş
Məclisinin 9 dekabr 1948-ci il tarixli 260 saylı qətnaməsi
ilə qəbul edilmiş Soyqırımı Cinayətlərinin
Qarşısının Alınması və Cəzalandırılması
Haqqında Konvensiya, Nürnberq Hərbi Tribunalının
Nizamnaməsi, Yuqoslaviya Beynəlxalq Cinayət
Tribunalının Nizamnaməsi, Ruanda Beynəlxalq Cinayət
Tribunalının Nizamnaməsi və Beynəlxalq Cinayət Məhkəməsinin
Statutundan ibarətdir. Məhz bu sənədlərin müddəalarına
əsasən ermənilər tərəfindən Xocalı əhalisi
olan azərbaycanlılara qarşı törədilmiş
bütün əməllər soyqırımı kimi qiymətləndirilə,
beynəlxalq hüquq prinsiplərinə əsasən bəşəriyyətə
qarşı cinayət hesab oluna bilər.
R.HÜSEYNOVA
Səs.- 2012.-
15 fevral.- S. 7.