Milli təhsilimizin gələcəyi: əsas hədəflər və  vəzifələr”

 

 

Dünən “Park İnnotelininUlduz” zalında Yeni Azərbaycan Partiyasının təşəbbüsü ilə  dövlət başçısı İlham Əliyevin 29 noyabr 2011-ci il tarixli “Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış”  İnkişaf Konsepsiyasının  hazırlanması barədə Sərəncamına uyğun olaraqMilli  təhsilimizin gələcəyi: əsas hədəflər və vəzifələr” mövzusunda  dəyirmi masa keçirildi.YAP İdarə Heyətinin və Siyasi Şurasının üzvlərinin, Milli Məclisin deputatlarının, ali təhsil müəssisələri rəhbərlərinin, ziyalıların, KİV təmsilçilərinin  iştirakı ilə keçirilən tədbiri giriş sözü ilə açan Yeni Azərbaycan Partiyasının Sədr müavini, İcra katibi, Milli Məclisin deputatı Əli Əhmədov bildirdi ki,  Azərbaycan sürətlə inkişaf edir: Bu inkişafın  çox vacib bir parametri bütövlükdə yüksəlişdə, tərəqqidə ifadə olunursa, digər əhəmiyyətli tərəfi Azərbaycanın iqtisadiyyatından tutmuş həyatımızın bütün sferalarını əhatə edən sürətli yeniləşmə və modernləşmə prosesidir.

 Ölkədə islahatların yeniləşmə, modernləşmə prosesini Azərbaycanın bugünkü inkişafının fundamental əsası kimi qəbul edirik. Bu mənada, dövlət başçısı İlham Əliyevin Azərbaycanın 2020-ci ilə istiqamətlənmiş İnkişaf Konsepsiyasının hazırlanması ilə əlaqədar çox əhəmiyyətli bir Sərəncam imzalanmasını qeyd etmək istərdim. Bu Sərəncamla dövlət başçısı, əslində, inkişafımızın növbəti illər ərzində əsas istiqamətlərini və  inkişaf nəticəsində qarşıya  qoyulan hədəfləri konsepsiya şəklində müəyyənləşdirməyi nəzərdə tutub. Azərbaycanın 2020-ci ilə  hədəflənmiş İnkişaf Konsepsiyasında əhəmiyyətli  yer tutmalı olan sahələrdən biri, təbii ki, milli təhsilimizdir”.

Ə.Əhmədov onu da bildirdi ki, təhsilin  inkişafı, yeniləşməsi,  daha aydın hədəflərin müəyyənləşdirilməsi və onlara nail olmaq  istiqamətində səylər göstərilməsi bütövlükdə  Azərbaycanın inkişafının  ən vacib istiqamətini, daha aydın ifadə etsək, bu inkişafın fundamentini təşkil edir: “Azərbaycanda təhsil  sahəsində son illər çox böyük işlər görülüb. Bu işlərin ən ümumi ifadəsini tapmağa çalışsaq, demək lazımdır ki, təhsilin inkişafı, təhsilə qayğı Azərbaycan dövlətinin  siyasətinin prioritetinə çevrilib. Ölkəmizdə  təhsilin infrastrukturunun yeniləşməsi, təhsil sahəsində  bir çox dövlət proqramlarının qəbul edilməsi  və onların həyata keçirilməsi ilə əlaqədar görülən işlər, təhsilin yeniləşməsi, modernləşməsi sahəsində  aparılan islahatlar,  bütün bunların hamısı Azərbaycanın təhsilinə  böyük qayğıdan xəbər verir. Azərbaycan cəmiyyətinin gözü qarşısında bütün bu işlərin görülməsi bir tərəfdən  təhsil sahəsində çox əhəmiyyətli  irəliləyişləri əldə etməyə imkan verib, digər tərəfdən isə  ölkə ictimaiyyətinin bu sahə ilə bağlı baxışlarına öz müsbət təsirini göstərib. Təhsilə tələbat artıb. Bəzi hallarda bu tələbat təhsilə olan ciddi tənqidi fikirlərlə də ifadə olunur. Beləliklə də,  təhsilimiz böyük bir inkişaf  mərhələsini dəf edərək, yeni mərhələyə qədəm qoymağa hazırlaşır. Əslində, bu gün Azərbaycan təhsili ciddi axtarışlar mərhələsini yaşamaqdadır. Təbii ki, belə olan halda təhsilin hədəflərinin də aydın ifadə olunması, təhsil dəyərlərinin və modifikasiyasının yeniləşməsi, formalarının müasirləşməsi, modernləşməsi kimi çox ciddi vəzifələrin həyata keçirilməsinə böyük ehtiyac duyulur. Sovetlər dövründə  təhsilin  hədəfi  və başlıca məqsədi dedikdə, hərtərəfli inkişaf etmiş şəxsiyyətin formalaşması nəzərdə tutulurdu. Bu gün milli təhsilimizin hədəfi nə olmalıdır? Ümumiyyətlə, hərtərəfli inkişaf etmiş şəxsiyyətmi formalaşdırmalıyıq? Bunun üçün  cəmiyyətdə  ciddi diskussiyaların aparılmasına böyük ehtiyac yaranır. Bugünkü tədbirdə Azərbaycan təhsilinin inkişafında böyük xidmətlər göstərmiş insanların iştirakı məhz  bu maraqdan xəbər verir. Güman edirəm ki, dəyirmi masada aparılacaq müzakirələr zamanı bütün bu məsələlər  ətrafında dəyərli fikirlər səsləndiriləcək.”

YAP İdarə Heyətinin üzvü, təhsil naziri Misir Mərdanov ölkə Prezidenti İlham Əliyevin “Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış” İnkişaf Konsepsiyasının hazırlanması barədə Sərəncamına uyğun olaraq keçirilən tədbirdə təhsil sahəsinin ilk olaraq seçilməsinə görə partiyanın  rəhbərliyinə təşəkkürünü bildirdi. Vurğuladı ki, Azərbaycan müstəqillik əldə etdikdən sonra, hətta 1970-80-ci illərdə Ulu Öndər Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi dövrlərdə də təhsil ölkənin ən  prioritet sahələrindən biri olub. Təhsil  millətin gələcəyi olaraq daim diqqət mərkəzindədir: Bir neçə il bundan əvvəl dünyanın aparıcı iqtisadçı alimləri  sual edirdilər ki, necə olur  dünya çox böyük maliyyə böhranı keçirir, amma Azərbaycan kimi 20 illik müstəqillik tarixinə malik olan ölkə bu böhrandan çıxaraq mühüm uğurlar qazandı. Birmənalı şəkildə ümumi nəticə bundan ibarət oldu ki, Azərbaycanda müxtəlif sahələri əhatə edən proqramlar qəbul olunur və yüksək səviyyədə icra edilirlər. Ölkəmizin son illərdəki uğurlarının əsası  kimi dövlət başçısı İlham Əliyevin təsdiq etdiyi çoxsaylı  proqramlar qeyd edilir.”

Nazir bir məqamı da diqqətə çatdırdı: “Hələ dünyada belə proqramlarla bağlı addımlar atılmazdan əvvəl 2002-ci il sentyabrın 1-də (o zaman dərslər sentyabrın 1-də başlayırdı) Ümummilli Lider Heydər Əliyev Suraxanı rayonunda  yerləşən 275 saylı məktəbdə  olduqdan sonra ciddi tapşırıq verdi ki, Azərbaycanda təhsil infrastrukturunun yaxşılaşdırılması ilə bağlı Dövlət Proqramı hazırlanmalıdır.  Azərbaycanın proqramlarla idarə olunmasının ilk addımı elə o tapşırıqdan başladı. Tezliklə proqramlar hazırlandı və uğurlu icrasına başlanıldı. Bu illər ərzində  bütövlükdə ölkənin ayrı-ayrı sahələrini əhatə edən  60-dan  çox Dövlət Proqramı təsdiq olunub. Bu proqramların hər biri hazırlanarkən  çoxsaylı  ekspert rəyləri öyrənilir və proqramların idarə olunmasına ciddi dövlət nəzarəti var,  bu sənədlərin icrasını həyata keçirən qurumlar ayrı-ayrı dövlət orqanlarına mütəmadi hesabatlar təqdim edirlər.”  M.Mərdanov onu da bildirdi ki, təhsil sahəsində dövlət proqramlarının sayı 10-dan çoxdur. Bunların icrası ölkənin inkişafını sürətləndirir, qarşıya yeni vəzifələr  qoyur.

Təhsil naziri qeyd etdi ki, bu gün Dünya Bankı və Avropa Birliyi də artıq 2020-ci ilin hədəfləri barədə ayrı-ayrı proqramlar haqqında müəyyən məlumatlar yayırlar: “Avropa Birliyinin ayrı-ayrı ölkələr üçün təsdiq etdiyi strategiyada beş əsas məqsəddən üçü təhsillə bağlıdır. Yəni dünya özünün gələcəyini təhsildə və elmdə görür.  Avropa Birliyinin hədəfləri bunlardır: ümumi daxili məhsulda tədqiqatlara və innovasiyalara ayırmaların 3 faizə çatdırılması; ümumi təhsil müddətini başa çatdırmadan məktəbi  tərketmə göstəricisinin 10 faizdən çox olmaması. Bu, Azərbaycan üçün problem deyil.  Avropa bu göstəriciyə çatmağa çalışır. Amma Azərbaycanda bu, çoxdan həllini tapmış məsələdir.  Sonuncu hədəf müəllimlərin ali təhsilə cəlb olunma səviyyəsidir. Avropa Birliyi çalışır ki,  orta məktəb məzunu olanların 40 faizi  ali  məktəblərə  qəbul olunsun. Hazırda Azərbaycanda bu göstərici 30 faizdir. Avropa 2020-ci ildə bu göstəriciyə nail olmağa çalışırsa, ölkəmizin əldə etdiyi bu nəticə müsbət hal kimi dəyərləndirilməlidir.”

M.Mərdanov təhsilin cəmiyyətdə rolundan geniş bəhs etdi. Bildirdi ki, təhsil cəmiyyətdə tərəqqinin hərəkətverici qüvvəsidir. İnsan kapitalının, intellektual potensialın formalaşması  birbaşa  təhsilin inkişafı ilə bağlıdır. Yoxsulluğun azaldılmasında və əhalinin rifah halının yüksəlməsində də bu amilin rolu inkaredilməzdir. Bu sadalananların ümumi ifadəsi olaraq Ulu Öndər Heydər Əliyevin “Təhsil millətin gələcəyidir” tezisini xatırlatmaq   kifayətdir.”

Tədbirdə,  eyni zamanda,  2004-cü ildən 2011-ci ilə qədər dövlətin təhsilə ayırdığı büdcə vəsaiti barədə də  məlumat verildi. Bildirildi ki, bu müddət ərzində artım  beş dəfədən çoxdur. Təhsilə ayrılan investisiyaların həcminə gəldikcə isə 2011-ci ildə  bu rəqəm  273,2 milyon manat olub. Təhsil naziri hər proqram üzrə görülən işlər və nəticələr barədə ətraflı məlumat verildi. Vurğuladı ki, hər proqram və sahə üzrə hədəflər  müəyyənləşdirilir. Nazir söylədi ki,  təhsil  sahələri arasında ən ciddi problem olan  məktəbəqədər tərbiyədir: “Diqqət yetirsək, görərik ki, bu gün Azərbaycanda  uşaqların  məktəbəqədər təhsilə cəlbi  cəmi 16,7 faiz təşkil edir. 5 yaşlıların  məktəbə hazırlığı 26 faizdir. Amma qanunda bütün uşaqların cəlbinin zəruriliyi qeyd edilir. Bu sahədə mövcud problemlər aradan qaldırılmalıdır.”

M.Mərdanov təhsilin inkişafında məktəblərin rolunu önə çəkərək, bu istiqamətdə görülən işlərdən danışdı. Bildirdi ki, son illərdə  dövlət başçısı İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə təhsildə ən yüksək nəticə  məktəb infrastrukturunun yeniləşməsi sahəsində əldə olunub. “Bu sahədə bir neçə Dövlət Proqramı qəbul olunub. Proqramların əsas məqsədi ümumtəhsil müəssisələrinin maddi-texniki və tədris bazasını gücləndirmək və müasirləşdirməkdir: “Proqramların uğurlu icrasının və Heydər Əliyev Fondunun bu sahəyə diqqət və qayğısının nəticəsi olaraq son illərdə 550 min şagird yerli 2200 yeni  məktəb binası tikilmiş  ya əsaslı təmir olunmuşdur. 708 məktəb müasir avadanlıqlarla, 400 məktəb tədris laboratoriyaları ilə təchiz edilmiş, 700 məktəbin istilik sistemi yenidən qurulmuşdur. Aparılan işlərin nəticəsində iki növbəli məktəblər  73 faizdən 44 faizə, ikinci növbədə təhsil alan şagirdlər  34,5 faizdən 21 faizə enmişbununla da  bir milyondan artıq şagirdin təlim şəraiti yaxşılaşdırılmışdır. Əsas hədəf ondan ibarətdir ki, bu proses davam etməli, nəticədə, bütün ümumtəhsil müəssisələrinin beşgünlük həftəsinə və birnövbəli rejiminə keçməsi   təmin edilsin. Dövlət başçısı İlham Əliyev bu vəzifəni  qarşıya qoyub.” M.Mərdanov məktəblərin kompyuterləşdirilməsindən də bəhs etdi. Bildirdi ki, 2004-cü ildə  1063 uşağa bir kompyuter düşürdüsə, bu gün 20 şagirdə bir kompyuter düşür: “Bu məsələnin kompleks şəkildə həlli  üçün bu günə qədər 75 min nəfər müəllim və texniki işçi İKT üzrə təlim kurslarını keçibmüvafiq sertifikat alıb. Azərbaycanda sayı 4500-dən çox olan məktəbdən 1200-nün internetə qoşulması təmin edilib.”   

Tədbirdə müəllim seçimindən, dərsliklərin hazırlanmasından, əlavə dərs vəsaiti problemlərinin həllindən, şagirdlərin biliyinin qiymətləndirilməsi, ali məktəbə qəbul mexanizmlərinin təkmilləşdirilməsindən, gənclərin xarici ölkələrdə təhsilindən, xüsusi istedada malik olan uşaqların yaradıcılıq potensialının inkişaf etdirilməsindən, dövlət uşaq müəssisələrindən uşaqların ailələrə verilməsi və alternativ qayğı Dövlət Proqramından da bəhs olundu. Ümumi qənaət bundan ibarət oldu ki, atılan bu addımların əsasında təhsilin inkişafını sürətləndirmək, qarşıya qoyulan hədəflərə çatmaq dayanır.

Tədbirdə  Bakı Dövlət Universitetinin rektoru, Milli Məclisin deputatı Abel Məhərrəmov, Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin rektoru Yusif Məmmədov,  Azərbaycan Memarlıq və  İnşaat  Universitetinin rektoru, Milli Məclisin deputatı Gülçöhrə Məmmədova, Milli Məclisin deputatı Asəf Hacıyev, professor Səlahəddin Xəlilov, Zərifə Əliyeva adına Məktəbin direktoru Məhəbbət Vəliyeva çıxış edərək, təhsilin və elmin bugünkü inkişafında və perspektivlərdən bəhs etdilər. Qeyd olundu ki, XXI əsr elm və təhsil əsridir.  YAP İdarə Heyətinin üzvü, Milli Məclisin Sədr müavini Bahar Muradova bildirdi ki, bütün sahələr Azərbaycanın inkişaf modelinin  tərkib hissələridir. Ümumi inkişaf modelini hazırlayarkən və gələcək hədəfləri müəyyənləşdirirkən öncə bu sahələrin hər birinə ayrılıqda nəzər salmaqsonra bunu bir tamın hissələri kimi  ümumiləşdirmək,  bütöv bir inkişafın hədəflərini müəyyənləşdirmək lazımdır. Bu vəzifəni də dövlət başçısı İlham Əliyevin Sərəncamında qeyd olunan müvafiq qurum  həyata keçirəcək. B.Muradova çıxışında bir daha qeyd etdi ki,   bu gün də, gələcəkdə də  prioritet sahə təhsil olacaq. Təhsil inkişafın  ümumi əsaslarını yaradır, şəxsiyyəti formalaşdırır.

Ümumiyyətlə, çıxışlarda ümumi fikir bu oldu ki, uğurların təməlində ideya, fikir, innovasiya, elmi-texniki tərəqqi dayanır. Azərbaycan dövləti müxtəlif istiqamətlərdə islahatlar apararkən, müasirləşməyə, yeniləşməyə  üstünlük veririk. Müasir dövlətin qurulması isə  təhsilin və elmin inkişafı olmadan mümkün deyil.

 

RƏFİQƏ KAMALQIZI

Səs.- 2012.- 17 fevral.- S.8-9.