Sənət
məktəbini yaradan aktrisa
Bu gün Azərbaycan teatrının belə bir səviyyəyə yüksəlməsində
peşəkar aktyorların da rolu istisnasızdır. Azərbaycan teatrı
dedikdə, ilk növbədə, bu ağır yükü
çiynində daşıyan aktyorların siması göz önündə canlanır. Bu qisimdə olan sənətkarlardan
biri də Nəsibə Zeynalovadır. Azərbaycan teatrsevənləri arasında “Qaynana” kimi sevilən, Milli Musiqili Komediya Teatrının inkişafında
müstəsna rol oynayan,
qırx ildən çox işlədiyi sənət
ocağının repertuar
ağırlığını ləyaqətlə çiyinlərində
daşıyan Nəsibə xanım Azərbaycan realist aktyor məktəbinin
ən layiqli nümayəndələrindən
biri kimi
formalaşıb və şöhrətlənmişdir.
Yaradıcılığının
mayası gülüş və musiqi ilə yoğrulmuş
Nəsibə xanım orta məktəbdən
rəqqasəlik etmiş, milli
oyun havalarının mürəkkəb və
lirik incəliklərinə yiyələnmişdi.
Gənc aktrisa yenicə yaranan
Azərbaycan Dövlət Musiqili Komediya Teatrının truppasına birinci dərəcəli aktrisa
kimi fəaliyyətə
başlamışdır. Həmin il
Bakı Teatr Məktəbinə daxil olaraq aktyorluq
təhsili alıb. Aleksandr Tuqanovdan,
Məhərrəm Haşımovdan, Ağasadıq Gəraybəylidən
dərs alan tələbə Nəsibə
Zeynalova texnikumda
oxuyarkən Katarina, Elvira,
Yelizaveta kimi
rollarını oynayıb.
Ömrünü Musiqili Komediya Teatrı ilə
bağlayan aktrisa sənət
ocağının müəyyən fasilələrlə truppa, filarmoniyanın nəzdində dəstə-ansambl
şəklində fəaliyyət göstərdiyi illərdə
də kollektivdən ayrılmayıb. Aktrisa
milli klassik
operettalarımızın tamaşalarında Gülpəri, Cahan xala, Sənəm, Mələk
xanım və Kələk xanım kimi xarakterik səhnə obrazlarında
çıxış edib.
Aktrisanın zəngin rollar qalereyasında tərcümə əsərlərində
ifa etdiyi Kabato və Barbale, Ziraldina, Zivər xanım, Alma,
Qesiya rollarının xüsusi
yeri var. Nəsibə
Zeynalovanın yaradıcılığının ən parlaq dövrü isə çağdaş bəstəkarların müasir mövzusu musiqili komediya əsərlərinin
tamaşalarındakı bir-birindən fərqlənən komik personajların ifası ilə
bağlıdır. Bu baxımdan aktrisanın Xanpəri, Nargilə, Şərəf
və Nisə, Məsmə, Məhərrəm Əlizadə və
Ağası Məşədibəyov), Züleyxa,
Tükəz, Tərlan, Zemfira, Şölə
xanım, Xeyransa, Matan,
Güləndam, Qəmər və başqa
rollarının əvəzsiz ifaçısı
sayılır. Xüsusilə, Cənnət xala, Nargilə, Züleyxa
rolları zəngin ifadə vasitələri, yumorun
milliliyi, təbii reallığı ilə
səhnəmizin nadir inciləri
sırasında durur.
Azərbaycan Televiziyasında onlarla yumoristik səhnəciklərdə,
teletamaşalarda, intermediyalarda
çıxış etmiş Nəsibə
Zeynalova, həmçinin, “Azərbaycanfilm”in
çoxlu ekran əsərlərinə
çəkilib. Kino obrazları içərisində
Fatmanisə, Telli, Züleyxa,
Cənnət xala, Gülsüm,
Əsli xala rolları daha
canlı və daha şöhrətlidir.
Musiqili
teatrımızın inkişafında böyük
xidmətlərinə görə Nəsibə xanım xalq artisti fəxri
adına layiq görülüb.
“Hicran” musiqili
komediyasındakı Qızbacı roluna
görə Azərbaycan Dövlət Mükafatı
Laureatıdır. 1974-cü ildə Rauf
Kazımovski onun
yaradıcılığı barədə “Aktrisanın təbəssümü”
televiziya filmini çəkib.
Nəsibə Zeynalovanın
obrazları həyatiliyi və real bədii
təsvirləri ilə həmişə orijinal
görünüb. Aktrisa
gözlənilməz, ancaq mənalı və
ifadəli, dadlı və şirəli ifadə vasitələrilə
cilvələnən improvizənin mahir
ustası idi.
Rəqs, mahnı və hərəkətlərdən
eyni epizodda, hətta eyni məqamda yüksək peşəkarlıqla
istifadə edib. Xalq yumorunun, “Qaravəlli” oyun
tamaşalarının, lətifə söyləmələrinin
estetik oyungöstərmə prinsiplərindən
həssaslıqla bəhrələnib. Tipajlığın bədii
dəyərlərinə tam yiyələnməklə
tipik xarakter yaratmağa üstünlük
verib və bu istiqamətdə
obrazın məzmun-forma vəhdətini vacib
şərt kimi dəyərləndirib.
Obrazın xarakterini hərəkətdə
(yeriş, duruş, oturuş və sairə) koloritli
tərzdə verməkdə Musiqili Komediya Teatrında Nəsibə xanıma tay aktrisa olmayıb.
Nəsibə xanım klassik operettalarda
obrazın sözlərinə qarşı çox
həssas idi və təhrifə, yaxud əlavəyə qətiyyən yol verməzdi. Ancaq librettosu zəif musiqili
komediyalarda ifa etdiyi rolun sözlərini
dəyişər, dialoqların məntiqini gücləndirər,
vəziyyətə uyğun deyimlər,
cümlələr qurardı. Bu
axtarış tamaşadan-tamaşaya davam edər, bəzi əlavələr olar, müəyyən ixtisarlar
aparılar, tapıntılar cilalanardı.
Aktrisa məişət
yumorunu incə ştrixlərlə ictimai-sosial mahiyyətə yönəldərdi.
Satirik boyaları müəyyən rollarda qrotesk səviyyəsinə
qaldırır, boyalardan gen-bol
istifadə edir, ancaq heç vaxt janrın estetik prinsip və
meyarlarını pozmurdu. Elə buna görə də, Azərbaycan teatr səhnəsində möhürünü
vurdu. Nəsillərə örnək ola biləcək sənət məktəbini
yaratdı.
Zümrüd
Səs.- 2012.- 10 mart.- S.12.