MİLLİ
İQTİSADİ İNKİŞAFDAN POSTSƏNAYE ERASINA
DOĞRU
Müasir dövlətlərin milli inkişaf
strategiyasının mühüm istiqamətlərindən biri
də ümummilli tərəqqinin konseptual əsaslarının
hazırlanıb, həyata keçirilməsi təşkil
edir. Bu istiqamətdə isə milli dəyərlərə və
maraqlara müvafiq surətdə təsbit edilmiş
konsepsiyanın müəyyən və icra olunması strateji zərurət
qismində çıxış edir.
Əlbəttə ki, hər bir dövlətin milli
inkişaf konsepsiyası özündə ümumi və
xüsusi məqsədləri ehtiva edir. Daha da dəqiqləşdirsək,
milli inkişaf konsepsiyasında milli maraqlardan irəli gələn
təməl strateji vəzifələr və məsələlər
öz əksini tapır. Təbii ki, başlıca strateji məsələlər
qismində siyasi, iqtisadi, sosial, mədəni, hüquqi sahələrdə
müəyyənləşdirilmiş prioritetlərə
müvafiq surətdə təsbit edilən missiya və vəzifələr
çıxış edir. Başqa sözlə, milli
inkişaf konsepsiyası konkret zaman müddəti
üçün nəzərdə tutulmuş milli məqsəd
və vəzifələri özündə ehtiva edən əsas
rolunu oynayır. Məhz buna görə də, cəmiyyətin
müxtəlif yarımsistemlərində (sosial, siyasi,
hüquqi, iqtisadi, mədəni və s.) ayrı-ayrı vəzifələr
təsbit edilir və onların yerinə yetirilməsi istiqamətində
institusional resurslardan istifadə olunur.
Dünya
praktikasında milli inkişafın
müxtəlif modelləri mövcuddur. Milli inkişaf strategiyasının
təcrübi nümunələri qismində daha
çox ABŞ, Yaponiya
və Böyük Britaniya
inkişaf modelləri xüsusilə fərqləndirilir.
Təbii ki, adıçəkilən
ölkələrin təcrübəsindən fərqli olaraq, bəzi hallarda
modernləşmə strategiyasının fonunda
konservativ xəttə də istinad edilir. Ona görə
də, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyev Milli
İnkişaf Konsepsiyasının müəyyənləşdirərkən,
rasional düşünərək strateji cəhətdən ən əhəmiyyətli
kursu seçmişdir.
Ümumiyyətlə, ölkəmizdə konservativ
xətt həmişə üstünlük
təşkil edib. Amma
bu bir həqiqətdir
ki, mövcud konservatizmin fonunda liberal dəyərlər də təşəkkül
tapmalıdır. Məhz buna görə də,
bu gün ölkəmizdə
həyata keçirilən modernləşmə kursunun fonunda konservatizmlə
liberalizmin çulğalaşması
müşahidə olunur. Bu
isə özünəməxsus neokonservatizmi
şərtləndirməklə olduqca təqdirəlayiqdir.
Prezident
İlham Əliyevin Sərəncamı əsasında
hazırlanan “Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf
Konsepsiyasında nəzərdə tutulan əsas
istiqamətlərdən biri siyasi sahədə demokratiya
institutlarının daha da
inkişaf etdirilməsi, dövlətin
funksiyalarının yerinə yetirilməsinin və vətəndaş
cəmiyyəti
təsisatlarının rolunun gücləndirilməsi,
qanunun aliliyini tam təmin edən mexanizmlərin təkmilləşdirilməsidir.
Qeyd olunan sahələr
üzrə müstəqilliyin 20 ili ərzində
təməl prinsiplər sosial-siyasi
institutların yaradılması və fəaliyyəti ilə
reallıqda öz əksini tapıb. Sözsüz ki, bu işdə ən çətin dövr müstəqilliyin ilk
illəri olub. Kommunist rejimə söykənən
köhnə sosial-siyasi sistemdən yeni sistemə keçid
prosesində müəyyən kataklizmlərin müşahidə
olunması təbii hal hesab
edilsə də, 1993-cü ildə xalqın tələbi ilə
ölkə rəhbərliyinə qayıdan Ümummilli
lider Heydər Əliyev dərin zəka və
siyasi iradə nümayiş
etdirərək ölkənin yeni
sistemə mümkün qədər rahat və sürətli keçidini
təmin etdi. Belə ki, Ulu öndər təxirəsalınmaz
addımlarla ölkədə ictimai-siyasi sabitliyin, qanunçuluğun
bərpasına nail oldu,
buna paralel olaraq demokratik
institutların formalaşdırılması istiqamətində
əməli addımlar atdı. Respublikada
1993-cü ilin oktyabrında keçirilən
prezident seçkisi və
onun nəticələri siyasi
hakimiyyətin xalqın iradəsi əsasında
formalaşması kimi səciyyələnir.
Ölkədə qanunun aliliyinin
təmin olunması məqsədilə 1994-cü ilin avqustunda imzalanan “Cinayətkarlığa qarşı mübarizənin
gücləndirilməsi, qanunçuluğun
və hüquq qaydalarının möhkəmləndirilməsi
tədbirləri haqqında” Fərman vətəndaşların
hüquq və azadlıqlarının
qorunması baxımından çox böyük əhəmiyyətə malik idi. Məhz Ulu öndərin ölkədə qanunçuluğu bərpa etməsi, özbaşınalıqlara
son qoyması, ictimai asayişi təmin etməsi nəticəsində
1994-cü ilin oktyabr və
1995-ci ilin mart
aylarında dövlət çevrilişi
cəhdlərinin qarşısı alındı.
Demokratik
dövlət quruculuğu prosesində
qabaqcıl dünya təcrübəsindən
yararlanan Azərbaycan Ümummilli
liderin müəyyənləşdirdiyi inkişaf xətti əsasında Avropa Şurası, BMT, ATƏT, AŞPA kimi beynəlxalq təşkilatlarla uğurlu əməkdaşlıq qurub. Ölkənin insan
haqlarının müdafiəsinin möhkəmləndirilməsi
istiqamətində inamla irəliləməsinin
və Avratlantik qurumlarla
konstruktiv əməkdaşlığın
göstəricisi olaraq 1998-ci ildə
respublikamızda ölüm hökmü və KİV üzərindəki senzura ləğv olundu.
Sonrakı illərdə bələdiyyələrin, milli ombudsman
aparatının yaradılması, həyata keçirilən məhkəmə
islahatları ölkədə sosial, siyasi institutlaşmanın, hüquq
sisteminin təkmilləşməsinin
davamı kimi səciyyələnir.
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin
prezident seçildiyi
2003-cü ildən etibarən isə Azərbaycan demokratiya institutlarının, vətəndaş
cəmiyyətinin formalaşmasının yeni
mərhələsinə daxil olub. Bu dövrdən etibarən Azərbaycanın Qərb
dövlətləri və Avratlantik qurumlarla əməkdaşlığı
çərçivəsində demokratiya
dəyərlərinin və prinsiplərinin ölkənin sosial-iqtisadi reallıqlarına müvafiq
surətdə daha geniş
tətbiqi vüsət alıb. Seçki
Məcəlləsinə və Konstitusiyaya
edilən mütərəqqi dəyişikliklər, həmçinin,
bu kimi digər
addımlar hüquqi dövlət quruculuğunun yüksək səviyyədə
həyata keçirilməsini təsdiq edir.
Dövlət başçısının respublikada hüququn aliliyini möhkəmləndirmək, demokratik islahatları dərinləşdirmək
məqsədilə imzaladığı çoxsaylı sərəncamlar
içərisində 16 iyul 2010-cu il tarixli “Azərbaycan
Respublikasının Seçki Məcəlləsində
dəyişikliklər edilməsi haqqında” Sərəncamı,
həmçinin, 2011-ci ilin
dekabrında imzalanan “Bələdiyyə qulluğu haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanununda dəyişikliklər
edilməsi barədə” Sərəncamı qeyd
etmək olar.
Azərbaycanın demokratik siyasi sistemin formalaşmasında əldə etdiyi nailiyyətlər beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən də yüksək qiymətləndirilir.
Azərbaycan dəfələrlə müxtəlif reytinq göstəricilərində mütərəqqi
islahatların ən çox həyata keçirildiyi ölkələrin
sırasında yer alıb. Bütün bunlar onu deməyə əsas verir
ki, ölkəmizdə formalaşan
bugünkü hüquqi-demokratik
sosial-siyasi sistem vətəndaşların
hüquq və azadlıqlarını, vətəndaş
cəmiyyətinin aktiv fəaliyyətini təmin
edir. Bu səbəbdən,
Azərbaycan sözügedən sahədə qarşıya daha böyük məqsədlər
qoymaq və nail olmaq iqtidarındadır. “Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyasında nəzərdə tutulan məsələlər
isə respublikanın hazırkı inkişaf
səviyyəsi ilə uzlaşma şəraitində
ölkəni daha böyük
zirvələrə doğru aparmaq məqsədinə xidmət edir.
Prezident
İlham Əliyevin “Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf
Konsepsiyasının hazırlanması barədə” Sərəncamının
əhəmiyyətini şərh edən akademik
Ramiz Mehdiyev bildirib ki, bu
sənəd ölkəmizin yeni inkişaf mərhələsinə qədəm
qoyması ilə bağlıdır: “Yeni inkişaf mərhələsinin
əsas xüsusiyyəti qarşımızda duran
məqsədlərin daha yüksək səviyyəli,
çoxşaxəli olması və zamanın
çağırışlarını nəzərə
alınması ilə bağlıdır. Bu
məqsədlərə nail olmaq üçün ciddi elmi əsaslara
söykənən ən müasir idarəetmə
üsullarının tətbiqi tələb edilir,
strateji yanaşmaların daha
uzunmüddətli dövrü əhatə
etməsi zərurəti yaranır”.
Görünən
odur ki, Prezident İlham Əliyevin
Sərəncamı ilə hazırlanan və 2020-ci ilədək
dövrü əhatə edəcək “Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyasının əsas hədəfi Azərbaycanı inkişaf etmiş ölkələr
arasına daxil etməkdir. Daha dəqiq
desək, Azərbaycanın inkişaf etmiş ölkələr sırasına
çıxarılması əsas məqsəd kimi nəzərdə tutulan
sənədin icra olunması nəticəsində
respublikamızda iqtisadi inkişaf,
sosial rihaf, siyasi institutlaşma prosesləri
daha üstün səviyyəyə
çatacaq.
Əlbəttə
ki, Azərbaycanın da
inkişaf etmiş
ölkələr sırasına düşməsi üçün lazım olan
bütün faktorlar və
şərait hazırda ölkəmizdə mövcuddur.
İlk növbədə isə
iqtisadiyyatın daha sürətli inkişaf etdirilməsi üçün
insan potensialı və kapital
var. Azərbaycanın
böyük əksəriyyətinin iş və intellektual
qabiliyyətli olan insan
potensialı kəmiyyət və keyfiyyət baxımından,
nəinki, Cənubi Qafqaz regionunda,
hətta, dünyanın çoxlu sayda dövlətlərindən irəlidə
olması, respublikamızın inkişaf etmiş ölkələr sırasına daxil olmaq
şanslarını daha da
artırır. Elmin və təhsilin inkişaf etdirilməsi ilə elmtutumlu
iş sferalarının, bilik
iqtisadiyyatının formalaşdırılması, müxtəlif
peşə sahələrinin yaradılması, eyni
zamanda, intensiv
istehsalı həyata keçirən sənaye obyektlərinin
işə salınması və s. Azərbaycanın
postsənaye erasına daxil olmasını
labüdləşdirəcək. Gələcək
10 il ərzində isə qeyri-neft
sektorunun inkişafı hesabına daha çox yeni müəssisələrin və iş yerlərinin açılması, maaş və pensiyaların
artırılması, yoxsulluğun və işsizliyin minimal həddə
çatdırılması, yekun olaraq, cəmiyyətin rombvari
inkişafının təmin edilməsilə, orta
təbəqənin sosial-iqtisadi və ictimai-siyasi proseslərdə iştirak
payının daha da
yüksəldilməsi həyata keçiriləcək.
Digər tərəfdən,
siyasi-hüquqi islahatların sistemli şəkildə həyata keçirilməsi
müasir standartlara cavab verən idarəçilik modelinin
formalaşdırılmasını və siyasi
institutlaşmanın modern cəmiyyətlərin
tələblərinə uyğun
aparılmasını şərtləndirəcək.
Bir sözlə,
qısamüddətə hesablanan yeni İnkişaf
Konsepsiyası Azərbaycanın sonrakı 30-50 illik
tərəqqisi üçün möhkəm
bir özül rolunu oynayacaq.
Hikmət BABAOĞLU,
“Yeni Azərbaycan”
qəzetinin Baş redaktoru
Səs.- 2012.-
5 may.- S.4.