Yeni Azərbaycan
Partiyası bütün səviyyələrdə
qaçqın və məcburi köçkünlərin
problemlərinin aradan qaldırılmasında ciddi fəaliyyət
sərgiləyir
Müsahibimiz Azərbaycan
Respublikası Məcburi Köçkünlərin Sosial
İnkişaf Fondunun direktoru, Milli Məclisin deputatı Ayaz
Orucovdur
-
Ayaz müəllim, məlum olduğu kimi, bu il YAP-ın
yaranmasının 20-ci ildönümü tamam olur. Ötən
müddət ərzində YAP ölkəmizin həyatında
mühüm rol oynayıb və əhəmiyyətli işlər
görüb. Bu konteksdə partiyamızın fəaliyyətini
necə qiymətləndirirsiniz?
-
Doğru qeyd edirsiniz ki, YAP Azərbaycanın ictimai-siyasi və
sosial-iqtisadi həyatında vacib rol oynayıb, əhəmiyyətli
uğurların əldə olunmasına səbəb olub. Əlbəttə,
YAP-ın inkişaf tarixinə nəzər saldıqda, bir daha
görürük ki, partiyamız heç də hamar yol
keçməyib, əksinə, keşməkeşli təşəkkül
prosesi keçib, Azərbaycan xalqının partiyası kimi
dövlətçiliyin və müstəqilliyin
qorunmasında, inkişaf etdirilməsində təqdirəlayiq
rol oynayıb. YAP-ın xalqın partiyası kimi
yaranmasını sübut edən fakt ondan ibarətdir ki, o,
formalaşmasından cəmi 6 ay sonra hakimiyyətə gəldi.
Məhz, bu cür keyfiyyət onu digər partiyalardan fərqləndirir.
YAP-ın yaranmış başqa siyasi partiyalardan fərqləndirən
daha bir cəhət onunla bağlıdır ki, o, Azərbaycan
dövlətinin inkişafı naminə cəmiyyətin
enerjisini səfərbər etdi, onu
dağıdıcılığa deyil, quruculuğa yönəltdi.
Bu səbəbdəndir ki, YAP-ın sıraları
günü-gündən genişlənir, xalqın daha
böyük əksəriyyətinin dəstəyini qazanır.
Ümumiyyətlə,
YAP ölkəmizin müasir tarixinin elə bir dövründə
yaranıb ki, həmin zamanı təhlil etmədən,
YAP-ın bu günkü işlərinin lazımi qiymətini
vermək olmur. Yəni, müstəqilliyin əldə
olunmasına baxmayaraq, siyasi hakimiyyətin səriştəsiz
insanlar tərəfindən mənimsənilməsi,
ayrı-ayrı qrupların maraqları naminə istifadə edilməsi
Azərbaycanı xaosa sürükləmişdi.
Ölkənin
ciddi şəkildə dərinləşən hərtərəfli
böhrana düşməsi, torpaqlarımızın Ermənistan
tərəfindən işğal edilməsi, həmçinin,
siyasi hakimiyyətin ölkəni etnik və dini faktorlara əsasən,
bölməsi, insanları vahid ideologiya ətrafında birləşdirməməsi
və s. Azərbaycanı daha da çətin duruma
salırdı. Artıq vəziyyət o həddə
çatmışdı ki, ölkədə vətəndaş
müharibəsinin başlanması təhlükəsi də
yaranmışdı. Bu cür vəziyyət isə xalqı
tamamilə ümidsizləşdirmişdi. İnsanlar yalnız
Ümummilli lider Heydər Əliyevə inanırdı və
Onun hakimiyyətə gəlməsini tələb edirdi. Bu mənada
Ulu öndər Heydər Əliyevin ətrafında birləşmiş
insanlar siyasi partiyanın yaranmasını istəyirdilər
ki, hətta, bununla əlaqəli olaraq, Ümummilli lider Heydər
Əliyevə müraciət də edilmişdi. Nəhayət,
1992-ci ilin noyabr ayının 21-də YAP-ın təsis
qurultayı keçirilmişdi. Məhz, YAP o gündən bu
günə qədər xalqın partiyası kimi fəaliyyət
göstərib və yalnız xalqın maraqlarından
çıxış edib.
-
YAP-ın yarandığı ərəfədə ölkədə
ağır ictimai-siyasi durum hökm sürməkdə idi.
Lakin Azərbaycan xalqı qəti qərar qəbul edərək
Ulu öndəri hakimiyyətə gətirdi və ölkə
qarşılaşa biləcəyi daha dəhşətli hadisələrdən
yan keçdi. Bu barədə sizin fikirləri bilmək
maraqlı olardı…
- Bir
məqamı xüsusi olaraq, vurğulamaq istəyirəm ki, həmin
AXC-Müsavat hakimiyyəti dönəmində Azərbaycanın
parçalanması ssenarisi də artıq hazır idi. Elə
torpaqlarımızın işğalı da bu ssenari üzrə
həyata keçirilirdi. Lakin Ümummilli lider Heydər Əliyevin
hakimiyyətə gəlməsilə sözügedən
parçalanma ssenarisi pozuldu və Azərbaycan inkişaf yoluna
qədəm qoydu. Bu mənada demək olar ki, Azərbaycanın
yeni tarixinin bütöv bir mərhələsi bilavasitə
dünya səviyyəli siyasətçi, zəmanəmizin
fenomenal qabiliyyətə malik bənzərsiz şəxsiyyəti
Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır.
Ümummilli
liderimizin adı özünü azərbaycanlı sayan hər
bir kəsin qəlbində sadəliyi, səmimiyyəti, alicənablığı,
vətənpərvərliyi və bütün digər
yüksək insani keyfiyyətləri ilə unudulmaz izlər
buraxıb. Bu dahi insanın adı Azərbaycan xalqının
simvoluna, əməlləri isə şəxsi hünər rəmzinə
çevrilib, həyat və fəaliyyəti doğma
xalqına və torpağa məhəbbət və sədaqət
meyarı olub. Heydər Əliyevin sarsılmaz polad iradəsi və
qətiyyəti, xalqın tərəqqisi yolunda yorulmaq bilmədən
çalışması, fədakar əməyi sayəsində
müasir Azərbaycanın bünövrəsi
ucaldılıb.
Ulu
öndər Heydər Əliyev müstəqil Azərbaycanın
sosial-iqtisadi və siyasi əsaslarının möhkəmləndirilməsində,
dünyanın aparıcı dövlətlərinin etibarlı
tərəfdaşına çevrilməsində, sözün
həqiqi mənasında, böyük işlər
görüb. Ulu öndərimizin həm keçmiş sovet
dönəmində, həm də müstəqil Azərbaycanda
həyata keçirdiyi layihələri,
reallaşdırdığı bütün işləri
sadalamaqla qurtaran deyildir. Bu böyük və bənzərsiz
şəxsiyyət millətini bütün bəlalardan hifz
edib qoruyub, respublikada ictimai-siyasi sabitliyi təmin edib, vətəndaş
qarşıdurmasını aradan qaldırıb, ölkənin
parçalanmasının qarşısını almaqla milli
qurtuluşu təmin edib.
Heydər
Əliyevin adı bu gün, sözün həqiqi mənasında,
Azərbaycan dövlətinin rəmzi kimi səslənir.
Bugünkü güclü, qüdrətli Azərbaycanı O,
öz əlləri ilə yaradıb, inkişaf etdirib,
bütün dünyaya tanıdıb. Ümummilli liderimiz
ölkəmizin siyasi, sosial-iqtisadi inkişaf
konsepsiyalarını işləyib hazırlayıb, dönmədən
həyata keçirilməsini təmin edib. Xalqımız Heydər
Əliyev kimi Ümummilli liderimizlə fəxr edir, qürur
duyur, əməlləri ilə Onun ideyalarını həyata
keçirməyə çalışır.
-
Sevindirici haldır ki, Ulu öndərin siyasi kursunu Prezident
İlham Əliyev uğurla davam etdirir. Ötən 10 il ərzində
görülmüş işlər bir daha insanların
seçimlərində yanılmadığını
nümayiş etdirdi...
- Biz
sevinirik ki, Ulu öndərimizin ölməz ideyaları
möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyev tərəfindən
uğurla davam etdirilir və ötən müddət ərzində
dövlətimizin başçısının yorulmaz fəaliyyəti
nəticəsində Azərbaycan dünyanın ən dinamik
inkişaf edən ölkələrindən birinə
çevrilib. Zaman Heydər Əliyev siyasətinin
alternativsizliyini və xalqın İlham Əliyevi dəstəkləməklə
ən doğru addım atdığını göstərir.
Bütün beynəlxalq təşkilatlar birmənalı
şəkildə etiraf edirlər ki, cənab İlham Əliyev
dövlət sükanı arxasına keçdikdən sonra Azərbaycanın
inkişafı sürətlənib, ümumi daxili məhsul
istehsalının artım tempinə görə
dünyanın lider dövlətlərindən birinə
çevrilib. Xalq İlham Əliyevə səs verməklə,
əslində, Heydər Əliyev kursunun davamına, Azərbaycanın
dünya birliyində özünə layiqli yer tutaraq söz
sahibinə çevrilməsinə, Xəzər neftinin
çoxvariantlı marşrutla dünya bazarına
çıxarılmasına, tikinti, quruculuq və abadlıq
işlərinin daha da genişləndirilməsinə, enerji və
nəqliyyat təhlükəsizliyinin
davamlılığına, ölkənin ərzaq təhlükəsizliyinin
təmin olunmasına, Azərbaycanın Cənubi Qafqazdakı
lider rolunun daha da möhkəmlənməsinə,
sahibkarlığın inkişafına və yeni iş yerlərinin
açılmasına, güclü və müasir ordu quruculuğuna,
bütövlükdə Azərbaycanın sürətli və
davamlı inkişafının yeni mərhələyə
qaldırılmasına, ölkə vətəndaşlarının
xoşbəxt və firavan yaşayışının
etibarlı şəkildə təmin edilməsinə dəstək
verdi. Ona görə də, Prezident İlham Əliyev fəaliyyətinin
ilk günlərindən xalqın sonsuz məhəbbətini
qazandı – müdrik siyasəti, Heydər Əliyev
ideyalarına sədaqəti, təmkin və uzaqgörənliyi,
xalqına olan qədərsiz sevgisi ilə! Bir Lider və şəxsiyyət
kimi İlham Əliyev xarakterinin ən bariz xüsusiyyətlərindən
biri – sözünün sahibi olmasıdır. Azərbaycan
xalqı qəti əmindir: onun Prezidenti vəd veribsə,
sözsüz yerinə yetirəcək. "Azərbaycan
xalqı xoşbəxt, firavan yaşamağa layiqdir və
bundan ötrü əlimizdən gələni əsirgəməyəcəyik"
– vədini də Prezident İlham Əliyev şərəflə
yerinə yetirməkdədir.
-
Ümummilli lider Heydər Əliyevin, istərsə də,
Prezident İlham Əliyevin Sədrliyi zamanında Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsilə bağlı
qəti mövqe ortaya qoyulub, qaçqın və məcburi
köçkünlərə xüsusi diqqət
ayrılıb.
- Ermənistan
silahlı qüvvələrinin Azərbaycan torpaqlarına hərbi
təcavüzü nəticəsində doğma yurdlarından
didərgin salınmış bir milyon nəfərədək
soydaşımızın bütün qayğıları,
sosial problemləri, münaqişənin siyasi cəhətdən
həlli Azərbaycan dövlətinin, YAP-ın, Ulu öndərimiz
Heydər Əliyevin gündəlik qayğısına
çevrilmişdi. Ümummilli lider dövlət
başcıları ilə keçirilən çoxsaylı
görüşlərdə, beynəlxalq və yerli
qurumların tədbirlərində mütləq bir hal kimi bu
problemə toxunaraq, onu ölkədə bir nömrəli
problem adlandırırdı. Məhz, əsası Heydər Əliyev
tərəfindən qoyulan neft strategiyası öz bəhrəsini
verməyə başlayan andan ilk vəsait də bu sahəyə
- qaçqın və məcburi köçkünlərin mənzil-məişət
şəraitinin yaxşılaşdırılmasına yönəldildi,
onların sosial müdafiəsi ilə bağlı geniş tədbirlər
həyata keçirilməyə başlanıldı.
Qaçqın
və məcburi köçkünlərin sosial problemlərinin
həlli dövlətimizin, Heydər Əliyev siyasi kursunun
layiqli davamçısı, Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyevin də daim diqqət mərkəzində
olub, prioritet məsələlərdən biri kimi bu istiqamətdə
ardıcıl, məqsədyönlü tədbirlər həyata
keçirilib.
Ulu
öndərin siyasi xəttinin davamı olaraq, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev
2003-cü il oktyabrın 1-də prezident seçkiləri ərəfəsində
ilk görüşünü Biləsuvar rayonu ərazisində
məcburi köçkünlər üçün
salınmış yeni qəsəbələrdə keçirərkən
«Ölkədə bir dənə də olsun çadır
düşərgəsi qalmayacaq» bəyan etmişdi.
Bu mənada
"Qaçqın və məcburi köçkünlərin
yaşayış şəraitinin
yaxşılaşdırılması və məşğulluğunun
artırılması" məqsədi ilə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2004-cü il 1 iyul tarixli 298 nömrəli
Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş "Dövlət
Proqramı" hazırlanıb. Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 2007-ci il 31 oktyabr tarixli 2475 nömrəli və
2011-ci il 21 fevral tarixli 1346 nömrəli sərəncamları
ilə təsdiq edilmiş "Dövlət Proqramı"na əlavələr
üzrə Məcburi köçkünlərin Sosial
İnkişaf Fondu tərəfindən bir çox işlər
görülüb və görülməkdədir.
2001-2011-ci
illər ərzində bu sahəyə Azərbaycan
Respublikasının Dövlət Neft Fondu tərəfindən
ümumilikdə 820 milyon manat vəsait xərclənib.
Ayrılmış ümumi vəsait hesabına Azərbaycanın
müxtəlif bölgələrində enerji, qaz, su təchizatı,
digər zəruri sosial-mədəni və texniki infrastruktur
sistemləri ilə təmin edilən 54 yeni yaşayış
məntəqəsi inşa olunub. O cümlədən, 9830
yerlik 47 orta məktəb, 5 musiqi məktəbi, 1434 yerlik 35
uşaq bağçası, 34 tibb müəssisəsi, 32 rabitə
evi, 37 klub-icma mərkəzi, 43 inzibati bina, 11
yanğınsöndürmə deposu, 109 su anbarı tikilib,
548,266 km. yol, 540,303 km. su, 1007,93 km. elektrik hava, 151,989 km. qaz,
32,21 km. kanalizasiya, 130,75 km. drenaj və 4,522 km. istilik şəbəkəsi
xətləri çəkilib, 24 elektrik yarımstansiyası və
526 ədəd müxtəlif gücə malik elektrik
transformatorları quraşdırılıb.
Ümumiyyətlə,
bu yaşayış məntəqələrinə 17601 ailə,
80 min nəfərə qədər məcburi
köçkün köçürülüb, onların bir
sıra sosial problemləri həll olunub, həmçinin, məşğulluğu
qismən təmin edilib.
Ölkə
Prezidenti İlham Əliyevin 2004-cü il 1 iyul tarixli 298
nömrəli Sərəncamı ilə Təsdiq edilmiş
"Qaçqın və məcburi köçkünlərin
yaşayış şəraitinin
yaxşılaşdırılması və məşğulluğunun
artırılması üzrə Dövlət
Proqramı"nı həyata keçirmək
üçün Dövlət Neft Fondundan ayrılan 93,46 mln.
manat vəsait hesabına Ağdam və Ağcabədi
rayonları ərazisində 3860 yaşayış evindən
ibarət bütün sosial-texniki infrastruktura malik 13 qəsəbə
salınaraq məcburi köçkün ailələrinə təhvil
verilib və nəticədə 4 çadır düşərgəsi
(Bərdə rayonunda 3 və Abcabədi rayonunda 1) ləğv
olunub.
Dövlət
Proqramının 1.2-ci bəndinə əsasən, Saatlı və
Sabirabad rayonlarındakı 3 çadır düşərgəsində
müvəqqəti məskunlaşmış məcburi
köçkünlər üçün Biləsuvar rayonu ərazisində
1858 evdən ibarət 5 qəsəbə tikilərək 2007-ci
ildə istismara təhvil veriliğ. Beləliklə, məcburi
köçkünlərin ağır şəraitdə
yaşadıqları çadır düşərgələri
tamamilə ləğv olunub.
Həmçinin,
Saatlı və Sabirabad rayonlarındakı çadır
düşərgələrində müvəqqəti məskunlaşmış
məcburi köçkünlər üçün Füzuli
rayonu ərazisində 2104 evdən ibarət 5 qəsəbə
tikilərək, məcburi köçkünlərin istifadəsinə
verilib. Ağdam rayonunda Quzanlı Olimpiya İdman kompleksi tikilərək
2008-ci ildə təhvil verilib.
İstismar müddəti başa çatmış 16 fin tipli qəsəbədən 7-si (Yevlax şəhəri, Goranboy, Ağcabədi, Ağdam və Şabran rayonlarında yerləşən fin tipli qəsəbələr) ləğv edilib və orada müvəqqəti məskunlaşmış 2562 məcburi köçkün ailəsi yeni salınmış qəsəbə və məhəllələrə köçürülüblər.
Yevlax şəhəri ərazisində 612 məcburi köçkün ailəsi üçün 10 ha. ərazidə sosial texniki infrastrukturla birlikdə 10 ədəd 5 mərtəbəli (binalardan 9-u 60 mənzilli, biri isə 75 mənzillidir) yaşayış binalarından ibarət yeni yaşayış məhəlləsi salınıb.
Bakı şəhəri, Binəqədi rayonu 2 saylı Ev Tikmə Kombinatı (ETK-2) ərazisində (3 ha.) bütün sosial texniki infrastrukturla birlikdə 6 ədəd 9 mərtəbəli yaşayış binasından ibarət 369 məcburi köçkün ailəsi üçün yeni yaşayış məhəlləsi salınıb.
Ağcabədi rayonunun "Taxta körpü" adlanan ərazisində Laçın rayonundan olan 552 məcburi köçkün ailəsi üçün bütün zəruri sosial texniki infrastrukturu olan yeni qəsəbə salınıb. Şəki şəhəri ərazisində (84 ha.) 423 məcburi köçkün ailəsi üçün salınan yeni yaşayış qəsəbəsində müasir tipli 360 yerlik 15 sinif otağından ibarət orta məktəb (isitmə sistemi üçün qazanxana ilə birlikdə), 50 yerlik uşaq bağçası, həmçinin, inzibati bina, poçt, klub-icma mərkəzi tikilib, ümumi uzunluğu 27,025 km. qaz xətti, 15,026 km. uzunluğunda yüksək gərginlikli elektrik xətti, 10.000 KVA-lıq 2 ədəd transformator və 110/10 KVA elektrik yarımstansiyası, 13,21 km. yol şəbəkəsi və ümumi uzunluğu 23,791 km. olan su xətti çəkilib. Xüsusilə qeyd etmək istəyirəm ki, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev 2012-ci il sentyabr ayının 9-da yeni salınmış qəsəbənin açılışında iştirak edib.
Bununla yanaşı, istismar müddəti başa çatmış 16 fin tipli qəsəbədən qalan 9 fin tipli qəsəbələrində və ayrı-ayrı şəhər və rayonlardakı məktəb binalarında müvəqqəti məskunlaşmış məcburi köçkünlər üçün həmin qəsəbələrin yerləşdiyi ərazilərin yaxınlığında elektrik enerjisi, su təchizatı, təhsil, mədəniyyət, səhiyyə və digər zəruri sosial-texniki infrastrukturu olan qəsəbələrin salınması və çoxmərtəbəli binaların tikilməsi üzrə işlər davam etdirilir.
Hazırda Bərdə rayonunda 195 məcburi köçkün ailəsi üçün bütün zəruri sosial-texniki infrastrukturu olan qəsəbənin, Mingəçevir şəhərində 502 məcburi köçkün ailəsi üçün yeni hündürmərtəbəli yaşayış binalarından ibarət məhəllənin, İmişli rayonu ərazisində 325 məcburi köçkün ailəsi üçün bütün zəruri sosial-texniki infrastrukturu olan qəsəbənin, Azərbaycan Respublikası Müdafiə Nazirliyinin hərbi hissələrinə məxsus binalarda müvəqqəti məskunlaşmış 1410 məcburi köçkün ailəsi üçün Qaradağ rayonu, Müşfiqabad qəsəbəsinin yaxınlığında hündürmərtəbəli yaşayış binalarından ibarət yeni məhəllənin, Bakı Dövlət Universitetinin 7 yataqxanasında müvəqqəti məskunlaşmış 758 məcburi köçkün ailəsi üçün Masazır bələdiyyəsinin ərazisində bütün zəruri sosial-texniki infrastrukturu olan yeni məhəllənin tikintisi yekunlaşmaq üzrədir.
2013-2015-ci illərdə isə Gəncə şəhəri ərazisində 1500 məcburi köçkün ailəsi üçün yeni hündürmərtəbəli yaşayış binalarından ibarət məhəllənin, Bərdə rayonu ərazisində 866 məcburi köçkün ailəsi üçün yeni hündürmərtəbəli yaşayış binalarından ibarət məhəllənin, Beyləqan rayonu ərazisində 320 məcburi köçkün ailəsi üçün yeni yaşayış qəsəbəsinin, Saatlı rayonu ərazisində 230 məcburi köçkün ailəsi üçün yeni yaşayış qəsəbəsinin, Balakən rayonu ərazisində 43 məcburi köçkün ailəsi üçün 5 mərtəbəli yaşayış binasının tikintisi nəzərdə tutulub.
- Ayaz müəllim, bəllidir ki, qaçqın və məcburi köçkünlərin problemlərinin həllində Azərbaycan Respublikasının Məcburi Köçkünlərin Sosial İnkişaf Fondunun da böyük rolu var. Ümumiyyətlə, Fondun bu işdə hansı tədbirləri reallaşdırır?
- Məcburi köçkünlərin Sosial İnkişaf Fondu Ulu öndər Heydər Əliyevin 6 dekabr 1999-cu il tarixli Fərmanı ilə yaradılıb. MKSİF öz fəaliyyətində Azərbaycan Respublikasının qanunlarını, ölkə başçısının Fərman və sərəncamlarını, Nazirlər Kabinetinin qərar və Sərəncamlarını, Nizamnaməni və Əməliyyat üzrə Rəhbərliyi əsas tutur. Fondun başlıca məqsəd və vəzifələri mərkəzi və yerli icra hakimiyyəti orqanlarına, beynəlxalq və yerli qeyri-hökumət təşkilatlarına, əhaliyə Fondun fəaliyyəti haqqında məlumat vermək, məcburi köçkünlər arasında sorğu keçirmək, tədqiqat aparmaq, təkliflər hazırlamaq, mikrolayihələrin hazırlanmasına kömək etmək, Fonda təqdim edilmiş mikrolayihələrin təkmilləşdirilməsini, qiymətləndirilməsini və qəbul edilməsini təşkil etmək, infrastrukturun bərpası məqsədilə hazırlanmış mikrolayihələrin icrası üçün ayrılmış vəsaitdən şəffaf şəkildə, məcburi köçkün icmalarının təklif və ehtiyaclarını nəzərə almaqla, səmərəli istifadə olunmasını təmin etmək, məcburi köçkün ailələrinin mənzil-məişət şəraitini yaxşılaşdırmaq, yeni iş yerlərinin açılmasına nail olmaq, əhalinin məşğulluğunun artmasını təmin edən tədbirləri həyata keçirmək və gəlirgətirən fəaliyyət sahələrini inkişaf etdirməkdən ibarətdir.
Göstərilən məqsəd və vəzifələrə çatmaq üçün Fondun müxtəlif lahiyələr reallaşdırması isə bir sıra maliyyə mənbələri, kredit sazişləri hesabına baş tutur. Belə ki, Azərbaycan Hökuməti və Beynəlxalq Yenidənqurma və İnkişaf Bankı (Dünya Bankı) arasında 9 noyabr 1999-cu il tarixində bağlanmış Kredit Sazişinə əsasən, "Məcburi Köçkünlərin İqtisadi İnkişafına Yardım Layihəsi" 2001-2005-ci illərdə Azərbaycan Respublikası Məcburi Köçkünlərin Sosial İnkişaf Fondu (MKSİF) tərəfindən həyata keçirilib. "Məcburi Köçkünlərin İqtisadi İnkişafına Yardım Layihəsi" üzrə Dünya Bankı tərəfindən birinci tranşla Azərbaycan Hökumətinə 10 mln. ABŞ dolları, Azərbaycan Hökuməti isə MKSİF-in fəaliyyəti üçün bu Kredit Sazişində öz payı kimi dövlət büdcəsindən 0,7 mln. ABŞ dolları vəsait ayrılıb.
"Məcburi Köçkünlərin İqtisadi İnkişafına Yardım Layihəsi" uğurla başa çatdırılıb, ölkənin 26 rayonu və 4 şəhərini əhatə etməklə, 192 müxtəlif növ icma mikrolayihəsi həyata keçirilib, 1670 hüquqi və 10687 fiziki şəxsə kredit verilib. Həyata keçirilmiş mikrolayihələrdən 170 min nəfər faydalanan olub ki, bunların 93 faizini məcburi köçkünlər təşkil edib.
2005-ci il noyabr ayında Dünya Bankı və Azərbaycan Hökuməti arasında "Məcburi Köçkünlərin İqtisadi İnkişafına Yardım Layihəsi"nin həyata keçirilməsi məqsədilə yeni Kredit Sazişi imzalanıb. Bu layihə 2006-2008-ci illərdə MKSİF tərəfindən həyata keçirilib. Layihənin ümumi həcmi 12,6 mln. ABŞ dolları təşkil edib. Bu məbləğin 11,5 mln. ABŞ dolları Dünya Bankı tərəfindən, 1,1 mln. ABŞ dolları isə Azərbaycan Hökuməti tərəfindən maliyyələşdirilib. Dünya Bankı və Azərbaycan hökumətinin birgə layihələşdirdiyi bu layihə iki əsas komponentdən (icma mikrolayihələri və mikrokredit proqramı) ibarət olub. Kredit Sazişi çərçivəsində 168 müxtəlif növ icma mikrolayihəsi həyata keçirilib və bu mikrolayihələrdən 110 minə yaxın adam faydalanıb (faydalananların 80 faizi məcburi köçkünlər olub).
Həmçinin, bu Kredit Sazişi çərçivəsində Bakı, Sumqayıt şəhərləri Abşeron rayonu ərazisində qeydiyyata düşmüş 4235 nəfər məcburi köçkünə mikrokreditlər verilib. Mikrokredit proqramından 17 minə yaxın faydalanan olub.
15 may 2008-ci il tarixində isə Dünya Bankı və Azərbaycan Hökuməti arasında "Məcburi Köçkünlərin İqtisadi İnkişafına Yardım Layihəsi üçün Əlavə Maliyyələşdirmə Layihəsi"ni həyata keçirilməsi məqsədilə növbəti Kredit Sazişi imzalanıb. Layihə 2009-2011-ci illərdə həyata keçirilib.
Dünya Bankı və Azərbaycan Hökumətinin birgə maliyyələşdirdiyi bu layihənin ümumi dəyəri 24,19 milyon ABŞ dolları təşkil edib. Bu Kredit Sazişi çərçivəsində isə 243 müxtəlif növ icma mikrolayihəsi həyata keçirilib. Bu mikrolayihələrdən 135 mindən çox adam faydalanıb (faydalananların 72 faizi məcburi köçkünlərdir).
Layihədə Məcburi Köçkünlərin Sosial İnkişaf Fondu vasitəsilə məcburi köçkünlərin sıx müvəqqəti məskunlaşma yerlərində mövcud olan sosial problemlərin həlli, infrastrukturun yaxşılaşdırılması (məcburi köçkünlərin məskunlaşdığı ictimai binaların yataqxanaların təmiri, içməli su və elektrik enerjisi təchizatı, daxili yolların bərpası və yaxud tikintisi və s.) ilə bağlı müvafiq tədbirlər həyata keçirilib. Bu layihə çərçivəsində 34 yataqxana, 30 məktəb, 2 uşaq bağçasında, 1 səhiyyə obyektində, 9 icma mərkəzində təmir bərpa işləri aparılıb, su təchizatı şəbəkələri üzrə 19, yollar üzrə 74, elektrik xətləri üzrə 10 mikrolayihə həyata keçirilib, 52 icma yığma mağarlarla təchiz olunub, kanalizasiya xətti çəkilib, drenaj sistemi quraşdırılıb.
Azərbaycan Hökuməti və Beynəlxalq Yenidənqurma və İnkişaf Bankı (Dünya Bankı) arasında 16 noyabr 2011-ci iltarixində bağlanmış Kredit Sazişi çərçivəsində 2012-2015-ci illəri əhatə edən "Məcburi köçkünlərin yaşayış şəraiti və gəlir imkanlarının dəstəklənməsi layihəsi" həyata keçirilməkdədir. Bu kreditin həcmi isə 78.42 mln. ABŞ dolları təşkil edir. Bu layihənin reallaşdırılmasında əsas məqsəd isə kiçik həcmli sosial və iqtisadi infrastrukturların bərpası üçün tələb olunan maliyyələşdirməni təmin etməklə məcburi köçkünlərin həyat şəraitinin yaxşılaşdırmaq, müxtəlif icma mikrolayihələrini və mikro-kredit proqramlarını maliyyələşdirməklə iş yerlərinin yaradılmasını, əhalinin məşğulluğunun və gəlir gətirən işlərdə iştirak etmə səviyyəsinin artırılmasını təmin etməkdən ibarətdir.
Layihənin həyata keçirilməsi isə icma mikrolayihələrinin, gəlir gətirən fəaliyyətlərin və gənclərin dəstəklənməsi üzrə proqramların və mikromaliyyə proqramlarının reallaşdırılması, həmçinin, ictimai yaşayış binalarının bərpası istiqamətində həyata keçiriləcək.
Qeyd edim ki, Yaponiya Sosial
İnkişaf Fondunun, İslam İnkişaf Bankının, Azərbaycan
Respublikasının Dövlət Neft Fondu və Azərbaycan
Respublikası Dövlət Neft Şirkətinin vəsaitləri
hesabına da müxtəlif layihələr
reallaşdırılıb.
yap.org.az
Səs.- 2012.- 7
noyabr.- S.10-11