Yeni Azərbaycan Partiyası xalqın istək
və arzularının nəticəsi olaraq yaranmış
siyasi partiyadır
Hər
bir xalqın əsrlər boyu formalaşan dövlətçilik
ənənələrinin konkret dövlət modelində
gerçəkləşməsi üçün əlverişli
siyasi mühit və milli iradə ilə yanaşı,
güclü liderin, həmçinin, bu liderin rəhbərliyi
ilə yaradılan güclü siyasi təşkilatın
olması da mühüm şərtlərdəndir.
Çünki daxilən güclü, xarizmatik, fövqəladə
situasiyalarda çevik qərarlar qəbul etmək imkanına
malik, vətənpərvər və mətin lideri olmayan xalqın
real şansdan düzgün yararlanması, milli iradəsini
ortaya qoyaraq həqiqi müstəqillik istəyinə
qovuşması mümkün deyil.
Yəni,
bu bir həqiqətdir ki, hansısa mərhələdə məsuliyyəti
öz çiyinlərinə götürən belə fenomen
şəxsiyyətlər xalqlarının daim arzusunda
olduğu azadlıq, müstəqillik və milli dövlətçilik
kimi ali məqsədlərinin gerçəkləşməsində
müstəsna rol oynayır, bununla da əbədiyaşarlıq
ucalığına qovuşurlar. Eyni zamanda, tarixi təcrübə
sübut edir ki, həlledici məqamlarda ictimai təşkilatlanmaya,
xalqın maraqlarını təmsil edən qüvvələrin
vahid qurumda bir araya gəlməsinə, ölkənin problemlərinin
həlli naminə ortaya çıxan bir siyasi təşkilatın
yaranmasına nail olmadan qarşıda duran ümummilli problemləri
həll etmək çətin olur. Azərbaycan xalqının
XX əsrdə yetişdirdiyi ən böyük şəxsiyyət
Ulu Öndərimiz Heydər Əliyevin qurucusu olduğu Yeni Azərbaycan
Partiyasının (YAP) yaranması da məhz belə bir tarixi zərurətdən
irəli gəlirdi.
Ötən
əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində
xalqımız tamamilə yeni situasiya ilə baş-başa
qaldı. Daha doğrusu, keçmiş SSRİ-nin süqut etməsi
nəticəsində müttəfiq respublikalar kimi Azərbaycan
da, özünün dövlət müstəqilliyinə
qovuşdu və beləliklə, xalqımız müstəqilliyini
bərpa etmək imkanı qazandı. Amma 1990-cı illərin
məlum hadisələri, həmçinin, ortaya çıxan
situasiyanın yetərincə dəyərləndirilməməsi
nəticəsində Azərbaycanın müstəqil dövlətçilik
ənənəsinin bərpa edilməsi və möhkəmləndirilməsi
istiqamətində addımların atılması
mümkün olmadı.
Daha
dəqiq desək, bəhs edilən dövrdə
keçmiş imperiyanın süqutu nəticəsində yeni
siyasi münasibətlər ortaya çıxdı. Belə ki,
sovetlərin mövcud olduğu illərdə
formalaşmış təkpartiyalı sistem tədricən
öz yerini Qərbdə demokratiyanın əsas amillərindən
sayılan çoxpartiyalı sistemə verməyə
başladı. Lakin həmin vaxt siyasi səhnənin hər iki
qütbünü təmsil edən qüvvələr yeni
dövrün tələblərinə cavab vermək
iqtidarında olmadı. Məsələn, o dövrün
iqtidarı yeni dəyişikliklər küləyinin Azərbaycana
da gətirdiyi "Qərb demokratiyası", "Avropa dəyərləri",
"demokratik azadlıqlar" kimi ifadələri eşidəndə
diksinir, imkan daxilində təkpartiyalı, təkhakimiyyətli
idarəçilik formasını qoruyub-saxlamağa
çalışırdı.
AXC-Müsavat
cütlüyünün siyasi səriştəsizliyi Azərbaycanı
fövqəladə dərəcədə təhlükəli
situasiya ilə baş-başa qoymuşdu
İqtidarın
bu yanaşması nə qədər uğursuz idisə, həmin
dövrdə müxalifəti təmsil edənlərin sərgilədikləri
mövqe də bir o qədər yanlış və qeyri-səlis
idi. Belə ki, müxalifətçilər yeni siyasi sistemin
formalaşmasını səs-küylü bəyanatlar vermək,
yeri gəldi-gəlmədi etiraz aksiyaları keçirmək və
sanki o zaman üçün xarakterik olan "istefa"
şüarları səsləndirməkdə
görürdülər. "Köhnə sistemdən nə
qalıbsa hamısını dağıtmaq
lazımdır" formasında yanlış yanaşma tərzi
sərgiləyən müxalifətçilər hakimiyyəti
ələ keçirdikdən sonra sərgilədikləri
davranış tərzi ilə yeni dövr üçün hər
hansı bir təklif, yaxud da ideyanı ortaya qoymaq imkanına
malik olmadıqlarını sübut etdilər.
Onu
da xüsusi olaraq qeyd etmək yerinə düşər ki,
Sovet imperiyasının dağılması və Azərbaycanın
müstəqillik əldə etməsi təkcə siyasi arenada
dəyişikliklərə səbəb olmadı. Bu, eyni
zamanda, sosial münasibətlər sistemində də
köklü dəyişikliklərin baş verməsinə gətirib
çıxardı. Bütün bunlar isə itkisiz
ötüşmədi və nəticədə respublikamız
bir sıra faciələrə tuş gəldi.
Əksər
siyasi müşahidəçilərin də qeyd etdikləri
kimi, 1990-cı illərin əvvəlində Azərbaycanın
faciələrinin başlamasının kökündə
dayanan səbəblərdən biri məhz o zaman hakimiyyətdə
bu məsuliyyəti dərk etməyən insanların
olması idi. Xüsusilə, başının üzərini
real təhlükələrin aldığı bir ölkədə
ciddi islahatların keçirilməsinə ehtiyac duyulduğu
bir zamanda, dövlətçilik və siyasi təcrübəsi,
siyasi iradəsi, bütün bunlarla yanaşı, yetərli
digər siyasi keyfiyyətləri olmayan insanların və
onların birləşdiyi qrupların hakimiyyətə gəlməsi
təhlükələrin meydana çıxmasını
qaçılmaz edirdi. Daha dəqiq desək, ötən əsrin
90-cı illərinin əvvəllərində ölkəmizdə
çox önəmli və böyük təcrübə, məsuliyyət
tələb edən vəzifələrin reallaşması
üçün bu vəzifələrin həyata keçirilməsini
mümkün edə biləcək keyfiyyətlərə malik
olan insanlar yox, tamamilə səriştəsiz, naşı, təcrübəsi
olmayan və eyni zamanda, milli maraqları özlərinin
maraqları kimi qəbul etməyə adət etmiş insanlar
hakimiyyət başında oldular. Nəticədə də Azərbaycan
böyük uğursuzluqlara düçar oldu.
Bir
sözlə, 1991-ci ildə Azərbaycan müstəqilliyini
elan etsə də, o dövrdə hakimiyyətdə olan siyasilərin
səriştəsizliyi ucbatından bu müstəqilliyi həqiqi
mənada möhkəmləndirmək, dövlətin
dayaqlarını gücləndirmək mümkün olmadı.
Həmçinin, Ermənistanın Dağlıq Qarabağda
apardığı işğal siyasəti, ölkə daxilindəki
çəkişmələr cəmi bir il əvvəl
qazanılmış müstəqilliyi təhlükə
altında qoydu. Yuxarıda da qeyd etdiyimiz kimi, 90-cı illərin
əvvəllərində hakimiyyətdə olanların sovetlər
eşqi ilə yaşaması, hegemoniyanın bərqərar
olmasına çalışması fonunda, sonra da hakimiyyəti
ələ keçirən AXC-Müsavat
cütlüyünün siyasi səriştəsizliyi, idarəçilik
qabiliyyətinin olmaması Azərbaycanı gərgin, fövqəladə
dərəcədə təhlükəli bir situasiya ilə
baş-başa qoymuşdu.
Məhz
belə bir şəraitdə Azərbaycanın yalnız
fövqəladə qabiliyyəti, böyük idarəçilik
təcrübəsi olan, regionda və dünyada baş verən
hadisələri dəqiq analiz etmək qabiliyyətinə
malik, insanları öz arxasınca apara bilən xarizmatik liderə
ehtiyac vardı. O lider isə Ulu Öndər Heydər Əliyev
idi.
Daha
dəqiq desək, Azərbaycan xalqı tezliklə
yaşadığı məhrumiyyətlərin və üzləşdiyi
faciələrin səbəblərini dərk edərək
gördü ki, artıq o zaman üçün böyük səhvə
yol verilib və hakimiyyət naşı insanlar tərəfindən
mənimsənilib. Ölkəni fəlakətdən xilas etməyin
yeganə yolu isə bu səhvi düzəltməkdən
keçirdi. Və xalq bu səhvi düzəltdi.
Azərbaycan xalqı Ulu Öndər
Heydər Əliyevi hakimiyyətə dəvət edərkən,
ilk növbədə, dövlətimizin xilasını nəzərdə
tuturdu
Yeri
gəlmişkən, həmin dövrlə bağlı fikirlərini
bölüşən əksər siyasi müşahidəçilərin
də qənaətinə görə, Ulu Öndər Heydər
Əliyevin Azərbaycanın başının
üstünü almış təhlükələrin
qarşısını silahlı qüvvələri, hakimiyyət
rıçaqları tam olmadığı halda, ala bilməsinin
bir səbəbi yalnız Ümummilli Liderə məxsus siyasətçi
və insani keyfiyyətlərlə bağlı idi. Buraya Ulu
Öndər Heydər Əliyevin zəngin dövlətçilik
təcrübəsi, siyasi müdrikliyi və qətiyyəti, həmçinin,
insanların Heydər Əliyevə inamı daxildir. Eyni
zamanda, insanlar ölkəni parçalanmadan xilas edəcək
gücün hakimiyyətə gəlməsini və real proseslərə
rəhbərlik etməsini, Azərbaycanın parçalanmadan
xilas olmasını arzulayırdılar. Bu arzunun
reallaşması isə yalnız Ulu Öndər Heydər Əliyevin
hakimiyyətə gəlməsi ilə mümkünləşə
bilərdi.
Bir
sözlə, ötən əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində
yaranmış tarixi şəraitdə milli dövlət
quruculuğunun üzləşdiyi spesifik xüsusiyyətlər
və tarixi şərtlər ortaya bir sıra nüansları
çıxarmışdı. Yəni, Azərbaycanın milli
və dövlət müstəqilliyinin başının
üstünü almış təhlükədən xilas etmək,
Azərbaycanda milli dövlət quruculuğu istiqamətində
səmərəli və sistemli şəkildə addımlar
atmaq, layihələr həyata keçirmək, bu yöndə
müvafiq siyasət reallaşdırmaq, ölkəmizin
iqtisadiyyatını və həyatın digər sahələrini
möhkəmləndirmək zəminində dövlətçilik
ənənələrini formalaşdırıb inkişaf
etdirmək üçün güclü liderə və həmin
liderin rəhbərlik etdiyi güclü siyasi təşkilata
ehtiyac vardı. Ulu Öndər Heydər Əliyevin yenidən
Azərbaycanda siyasi hakimiyyətə dəvət edilməsi də
məhz bu məntiqə və gözləntilərə istinad
edirdi. Azərbaycan xalqı Heydər Əliyevi hakimiyyətə
dəvət edərkən, ilk növbədə, dövlətimizin
xilasını nəzərdə tuturdu. Çünki bu vəzifələrin
yerinə yetirilmədiyi halda, Azərbaycanda müstəqillik,
dövlətçilik ideyasının həyata keçirilməsi,
sadəcə, mümkün deyildi. Yəni, bu ideyaların həyata
keçirilməsindən öncə Azərbaycanı məhv
olmaqdan xilas etmək kimi həmin dövr üçün həddindən
artıq həm aktual, həm də çətin vəzifələri
yerinə yetirmək lazım idi. Ona görə də, insanlar
Ulu Öndər Heydər Əliyevin Azərbaycanda hakimiyyətə
gəlməsini həm arzulayarkən, həm də bu
çağırışları Ümummilli Liderə
ünvanlayarkən, ilk növbədə, Azərbaycanın
xilasını nəzərdə tuturdular.
Həmin
dövrdə ölkədə baş alıb gedən hərtərəfli
xaosun qarşısını ala biləcək şəxsiyyətə-Ulu
Öndər Heydər Əliyevə olan inam 91 ziyalının
müraciətində növbəti dəfə
özünün təsdiqini tapdı. Daha doğrusu, Azərbaycan
xalqının iztirablarını, ölkənin iflasa və məhvə
sürüklənməsi təhlükəsini nəzərə
alan bir qrup görkəmli ziyalı bütövlükdə Azərbaycan
xalqınıən ümumi rəyini özünqdə ehtiva
edən fikirlərlə Naxçıvana, Ulu Öndər Heydər
Əliyevə müraciət etdi. Ziyalılar həmin
müraciətlərində xalqın Heydər Əliyevə nə
qədər ehtiyacı olduğunu bildirirdilər: "Dövlət
quruculuğundakı çoxillik təcrübənizə əsaslanaraq,
Siz qısa müddətdə Azərbaycanda geniş xalq
kütlələrini özündə birləşdirə biləcək
böyük, güclü, nüfuzlu və işlək partiya
yarada bilərsiniz. Öz adımızdan və on minlərlə
respublika vətəndaşı adından Sizdən xahiş
edirik ki, təşəkkül tapan Yeni Azərbaycan Partiyasına
rəhbərlik etməyə razılıq verəsiniz. Azərbaycan
Sizin sözünüzü və qəti qərarınızı
gözləyir".
Ölkəmizin
iflasa və məhvə sürüklənməsi təhlükəsini,
xalqın çağırışlarını, həmçinin,
Azərbaycan ziyalılarının ürək
ağrısı və nigarançılığını nəzərə
alan Ümummilli Liderimiz Heydər Əliyev ziyalılara gÖndərdiyi
24 oktyabr 1992-ci il tarixli cavab məktubunda Yeni Azərbaycan
Partiyasının yaradılmasına və ona rəhbərlik
etməyə razılıq verdi. Ziyalıların müraciətinə
cavabında Ulu Öndərimiz vurğulayırdı:
"Güman edirəm ki, müstəqil Azərbaycan dövlətinin
gələcək həyatının və fəaliyyətinin
əsasını təşkil edən demokratiya və siyasi
plüralizm şəraitində Sizin müraciətinizdə
göstərilən Yeni Azərbaycan Partiyasının
yaradılması obyektiv zərurətdən doğur. Belə
partiya Azərbaycanın siyasi-ictimai həyatında fəal
iştirak edərək yeni, müstəqil Azərbaycan
dövlətinin möhkəmləndirilməsində və
inkişafında tarixi rol oynaya bilər".
Yeni Azərbaycan Partiyasının
yaranmasına göstərilən maneələr,
ardıcıl təzyiqlər bu yola qədəm qoyan insanların
əzm və iradəsini qıra bilmədi
Beləliklə,
1992-ci il noyabrın 21-də Naxçıvanda keçirilən
təsis konfransında Yeni Azərbaycan Partiyası təsis
edildi və Ulu Öndərimiz Heydər Əliyev partiyanın
Sədri seçildi. YAP-ın yaranması, Ümummilli Lider
Heydər Əliyevin bu partiyaya Sədr seçilməsi
respublikanın o zamankı gərgin, təhlükəli
ictimai-siyasi vəziyyətindən və getdikcə bu vəziyyətin
daha da ağırlaşmasından irəli gələn zəruri
tarixi hadisə oldu. O zamankı hakimiyyət dairələrinin
Yeni Azərbaycan Partiyasının yaranmasına göstərdikləri
maneələr, ardıcıl təzyiqlər bu yola qədəm
qoyan insanların əzm və iradəsini qıra bilmədi.
Çünki bütün uzaqgörən insanlar Heydər Əliyevin
rəhbəri olduğu bu qurumun xilaskar bir missiya
üçün yarandığını duyur və Yeni Azərbaycan
Partiyasına dəstəklərini əsirgəmirdilər.
Yəni,
YAP-ın təsis edilməsi hər şeydən əvvəl
Azərbaycanın hər yerində Heydər Əliyevi sevənlərin
təşkilatlanmasına şərait yaratdı.
Naxçıvanda keçirilən təsis konfransından
sonra Azərbaycanın digər rayonlarında da YAP-ın rayon
təşkilatları yaradıldı. Yerli təşkilatlar
ictimaiyyət arasında fəal ideoloji iş aparır,
ümumi maraqlar naminə, ölkəmizin gələcəyi
naminə qüvvələr birliyi yaratmağa
çağırır və buna da nail olundu.
Həmin
dövrü Ulu Öndər belə xatırlayırdı:
"Yeni Azərbaycan Partiyası Azərbaycanda gedən
ictimai-siyasi proseslərin içərisindən çıxan
zərurətdir... Yeni Azərbaycan Partiyasının fərqi
ondan ibarətdir ki, bu partiya onu yaratmaq, siyasi fəaliyyətlə
məşğul olmaq istəyən adamların istəkləri
ilə, bir təşkilati mərkəz olmadan... ağır
şəraitdə böyük təqiblər şəraitində
yaranmış bir partiyadır".
Xalqın
Ulu Öndərimiz Heydər Əliyevə olan inamı isə
tez bir zamanda siyasi səhnədə parlayan Yeni Azərbaycan
Partiyasının tarixi məsuliyyəti öz üzərinə
götürməsinə imkan verdi. Ümummilli Liderimizin
nüfuzu, Azərbaycan xalqının Ona göstərdiyi
misilsiz etimad Yeni Azərbaycan Partiyasının qısa müddət
ərzində təşkilatlanmasına, ölkənin
bütün regionlarında özəklərini yaratmasına və
1993-cü ildə hakimiyyətə gəlməsinə şərait
yaratdı. Yeni Azərbaycan Partiyası dünyada analoqu olmayan
bir siyasi təşkilat kimi yarandığı müddətdən
6 ay sonra siyasi hakimiyyətə gəldi.
Onu
da vurğulamaq yerinə düşər ki, Heydər Əliyevin
siyasi hakimiyyətə qayıdışı Yeni Azərbaycan
Partiyasının inkişafı tarixində də yeni bir mərhələnin
əsasını qoydu. Partiya və onun yüz minlərlə
üzvü dövlət əhəmiyyətli məsələlərin
həlli istiqamətində öz gücünü səfərbər
etdi. Yeni Azərbaycan Partiyasının sənədlərində
öz əksini tapmış dövlətçilik
ideologiyası - Azərbaycan dövlətçiliyinin təməl
prinsiplərini özündə əks etdirən yeni azərbaycançılıq
ideologiyasının cəmiyyətə təqdimatı və
Ulu Öndər Heydər Əliyevin müəllifi olduğu bu
ideologiyanın uğurla həyata keçirilməsi də Yeni
Azərbaycan Partiyasının öz tarixi inkişaf yolunda Azərbaycan
xalqına, dövlətinə bəxş etdiyi ən qiymətli
töhfələrdəndir. Ötən müddət ərzində
bu partiyanın da yaxından iştirakı ilə həyata
keçirilən bütün tədbirlər, görülən
bütün işlər Azərbaycanın milli maraqlarına
tam cavab verib, ölkəmizin müstəqilliyinə, milli təhlükəsizliyimizə,
Azərbaycan vətəndaşlarının maddi-rifah
halının gündən-günə daha da
yaxşılaşmasına, respublikamızın tərəqqisinə
xidmət edib. Öz proqramında müstəqil dövlətçilik,
qanunçuluq, azərbaycançılıq, vətənçilik,
varislik, yaradıcı təkamül, konstruktiv əməkdaşlıq,
vətəndaş həmrəyliyi, sosial ədalət prinsiplərini
rəhbər tutan YAP-ın cəmiyyətdə rolu və
nüfuzu durmadan artır, ölkədə baş verən
ictimai-siyasi proseslərə təsir imkanları getdikcə
genişlənir. Bütün bu amillər, şübhəsiz
ki, partiya sıralarına insan axınını da sürətləndirir.
Yeni Azərbaycan Partiyası öz
fəaliyyəti ilə siyasi sistemin dinamikliyinə və onun
elementlərinin təkmilləşməsinə xüsusi təkan
verən elit institutdur
Yuxarıda
sadalanan faktlar və mövcud reallıqlar tərəddüdsüz
deməyə əsas verir ki, YAP sahib olduğu resurslara,
ictimai-siyasi nüfuzuna, özünün fəaliyyət
mexanizminin səmərəlilik səviyyəsinə və
siyasi sistemdəki avanqard yerinə görə Azərbaycan
siyasi palitrasının ən güclü və nüfuzlu
siyasi partiyasıdır. YAP-ın siyasi sistemdəki
mövqeyini və fəaliyyətinin əsaslarını statik
və dinamik detallar əsasında analitik tədqiqatların
obyektinə çevirdikdə məlum olur ki,
sözügüdən siyasi institut təmsil etdiyi qrupların
ali mənafeyini və dövlətçilik maraqlarını
özünün Məramnamə və Nizamnaməsində əks
etdirən, həmçinin, bunları praktik müstəvidə
yüksək səviyyədə reallaşdıran ümummilli
partiyadır. "Ümummilli partiya" ifadəsini YAP-ın
timsalında təsadüfən işlətmədik.
Çünki konkret faktlar deməyə əsas verir ki, Yeni Azərbaycan
Partiyası öz fəaliyyəti ilə siyasi sistemin
dinamikliyinə və onun elementlərinin təkmilləşməsinə
xüsusi təkan verən elit institutdur. Söylədiyimiz
tezisi daha da aydınlaşdırmaq üçün YAP-ın fəaliyyət
substratlarının əsasında aşağıdakı
siyasi ümumiləşdirmələri aparmaq lazımdır:
Yeni
Azərbaycan Partiyası Azərbaycan siyasi palitrasında ən
güclü və fundamental resurslara malik sosial-siyasi təsisatdır:
Partiyanın fundamental resursları sırasına onun öz ətrafında
cəmiyyətin ən nüfuzlu ictimai-siyasi fiqurlarını
birləşdirməsi, üzvlərinin sayının 600 minə
yaxın olması, güclü siyasi idarəçilik təcrübəsinə
malik olması kimi kəmiyyət və keyfiyyət göstəriciləri
daxildir;
Yeni
Azərbaycan Partiyası siyasi sistemdəki yerinə və fəaliyyət
mexanizminə görə rəqabət partiyası (başqa
sözlə, səfərbəredici partiya) kimi səciyyələndirilir.
Belə ki, YAP öz fəaliyyəti ilə rəqiblərini
aktiv siyasi mübarizəyə və rəqabətə cəlb
edən, sosial konsensusu və siyasi sistemin rəqabətlilik
qabiliyyətini təmin edən təsisatdır.
Qısacası, Yeni Azərbaycan Partiyası siyasi plüralizmin
yüksək səviyyədə təmin olunmasına və
sistemin komponentlərinin tərəqqisinə xüsusi təkan
və töhfələr verməkdədir;
Yeni
Azərbaycan Partiyası ideoloji xarakteristikasına görə
islahatçı, praqmatik və mütərəqqi siyasi
institutdur. Partiyanın fundamental ideoloji prinsipləri Azərbaycançılıq,
güclü və müstəqil dövlətçilik,
yüksək rifah, varislik, yaradıcı təkamül,
konstruktiv əməkdaşlıq, milli həmrəylik, sosial ədalət,
sağlam rəqabətə əsaslanan siyasi mübarizə
kimi təməl dəyərləri özündə ehtiva edir.
Bu da nəticə etibarilə sözügedən siyasi
institutun siyasi palitrada mövqeyini möhkəmləndirməyə
və fəaliyyət sahəsini daha da genişləndirməyə
imkan verir;
Yeni
Azərbaycan Partiyası daxili təşkilati strukturuna görə
antreprener (açıq) sistemə malikdir. Belə ki, təşkilati
strukturuna görə YAP mərkəzləşdirilmiş
partiya intizamının yüksək səviyyədə təmin
olunduğu, cəmiyyətin bütün qruplarının, əhalinin
ən müxtəlif təbəqələrinin
maraqlarının ifadə olunduğu siyasi təsnifatdır.
Digər tərəfdən, sözügedən kriteriyaya
görə, partiya müxtəlif sahələrə
yararlı, yüksək səviyyəli kadr potensialı
hazırlayan daxili fəaliyyət mexanizminə malikdir.
Dolayısıyla, bütün bu xüsusiyyətlərin
fonunda Yeni Azərbaycan Partiyası nəzəri-konseptual,
proqram-siyasi və aktual-praktik səviyyədə üzvlərinin-təmsil
etdiyi qrupların ali maraqlarını yüksək səviyyədə
ifadə və təmin etməkdədir;
Yeni
Azərbaycan Partiyası siyasi sistemdəki mövqeyinə
müvafiq olaraq leqal və demokratik ictimai-siyasi təsisatdır.
Belə ki, partiyanın qatıldığı ümummilli və
lokal səciyyəli bütün seçkilərdə rəqibləri
ilə sağlam mübarizə aparması faktı onu sübut
edir ki, sözügedən siyasi təsisat legitim fəaliyyət
mexanizminə və substratlarına malikdir.
Beləliklə,
yuxarıda sadalanan fundamental faktlar və reallıqlar YAP-ın
ictimai-siyasi mövqeyini və nüfuzunu gücləndirməkdədir.
Partiyanın potensialını, gücünü, və
nüfuzunu əsaslandırmaq üçün sadəcə
iki faktı diqqətlərə çatdırmaq kifayət
edir:
Birincisi,
YAP öz ətrafında 600 minə yaxın üzvü birləşdirməkdədir.
Eyni zamanda, hakim partiya öz sıralarında cəmiyyətin
təhsil, səhiyyə, sosial sahələrində təmsil
olunan ən nüfuzlu nümayəndələrini birləşdirib;
İkincisi,
Yeni Azərbaycan Partiyası qatıldığı
bütün seçkilərdə xalqın dəstəyilə
qalib gəlib. Bu isə ona dəlalət edir ki, partiya ölkənin
bütün bölgələrində yüksək sosial-siyasi
reytinqə və dəstəyə malikdir.
Sadalananları
və deyilənləri ümumiləşdirsək, yekun olaraq
qeyd edə bilərik ki, xalqın yüksək inamı,
etimadı və dəstəyi ilə 20 ildir ki, hakimiyyətdə
olan Yeni Azərbaycan Partiyası daşıdığı dəyərlərə
və səmərəli fəaliyyət mexanizminə görə
vətəndaşların siyasi iştirakçılıq və
sosiallaşma səviyyəsini artıran, siyasi subyektlərarası
inteqrasiya prosesinə xüsusi təkan və töhfə verən,
müsbət və sağlam ictimai rəyin
formalaşmasında mühüm rol oynayan aparıcı,
avanqard sosial-siyasi təsisatdır...
Ən mühüm amil partiyada Ulu
Öndər Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə
aparılan gəncləşdirmə siyasəti oldu
1999-cu
ilin dekabrın 20-də YAP-ın birinci qurultayında
çıxış edən Ulu Öndər Heydər Əliyev
Azərbaycan dövlətinin, hökumətinin 1993-1999-cu illərdə
gördüyü işlərin, əldə etdiyi nailiyyətlərin
hakim partiyanın fəaliyyəti ilə vəhdət təşkil
etdiyini bildirmişdi. Ulu Öndər Heydər Əliyev qeyd
edirdi ki, bu dövr ərzində Yeni Azərbaycan Partiyası
daim inkişaf edib: "Yeni Azərbaycan Partiyası
addım-addım irəliləyib, inkişaf edib, genişlənib
və böyük bir partiyaya çevrilibdir. Ona görə də,
bugünkü qurultay partiyanın nə qədər
güclü, nə qədər əzəmətli və nə
qədər dərin fikirlərə malik olduğunu sübut
edir və Azərbaycanın bütün vətəndaşlarına,
dünya ictimaiyyətinə nümayiş etdirir. Qurultay Yeni Azərbaycan
Partiyası üzvlərinin yüksək əqidəyə
malik, partiyaya sədaqətli olduqlarını nümayiş
etdirir. Qurultay Yeni Azərbaycan Partiyası üzvlərinin
yüksək intellektual səviyyəsini əks etdirir.
Düşünürəm ki, ötən illərdə
partiyanın inkişafı bir çox sahələri əhatə
etmişdisə də, ən böyük sahə partiya
üzvlərinin yetkinləşməsi, mətinləşməsi,
cəsurlaşması və intellektual səviyyəsinin
yüksəlməsi olmuşdur. Qurultay artıq göstərir
ki, Yeni Azərbaycan Partiyası yarandığı dövrdən
indiyə qədər Azərbaycanın ictimai-siyasi həyatında
özünün dəyərli yerini tutubdur və bu yeri
heç kəsə verməyəcəkdir və get-gedə
öz yerini möhkəmlədəcəkdir".
Bəli,
Ulu Öndər Heydər Əliyevin verdiyi bu qiymət, eyni
zamanda, partiya üzvlərinin gələcək fəaliyyət
proqramı da sayıla bilərdi. Bu konsepsiya Yeni Azərbaycan
Partiyasının üzvlərinin daimi inkişafını, təkmilləşməsini
özündə ehtiva edirdi. Bu baxımdan Ümummilli Liderimiz
Heydər Əliyev Yeni Azərbaycan Partiyasını 3-cü
minilliyin partiyası adlandırırdı: "Yeni Azərbaycan
Partiyası Azərbaycanın həyatında ən
güclü, ən böyük intellektual səviyyəyə
malik, ən böyük hörmətə malik olan siyasi
partiyadır. Yeni Azərbaycan Partiyası Azərbaycanın bu
gününün partiyasıdır, Azərbaycanın
sabahının partiyasıdır, XXI əsrin
partiyasıdır, üçüncü minilliyin
partiyasıdır. Yeni Azərbaycan Partiyası
qurultayının bu qədər məzmunlu, mənalı,
mütəşəkkil və nikbin əhval-ruhiyyədə
keçməsi partiyanın cəmiyyətimizdə hörmətini
daha da yüksəklərə qaldırır və
qaldıracaqdır, Yeni Azərbaycan Partiyasının ətrafında
Azərbaycanın daha da çox vətəndaşları
toplaşacaqdır".
Yeri
gəlmişkən, 1999-cu il qurultayı partiyanın
inkişaf tarixində həm də digər keyfiyyətlərinə
görə, mühüm bir məqam kimi xarakterizə
olunmalıdır. O baxımdan ki, artıq fəaliyyət
göstərdiyi 20 il ərzində Yeni Azərbaycan
Partiyası öz sıralarını keyfiyyət etibarilə
genişləndirə bilmişdi. YAP-a fərqli mənafelər,
maraqlar və məqsədlər baxımından üz tutan
bir sıra insanlar partiyadan kənarlaşdırılmışdı.
Bu da Yeni Azərbaycan Partiyasına öz fəaliyyətinin
ikinci mərhələsində yeni keyfiyyət xarakteri bəxş
edirdi. Ulu Öndər Heydər Əliyev bu məsələlərə
toxunaraq demişdi: "Ən təhlükəlisi odur ki, Yeni
Azərbaycan Partiyasına əqidəsi olmayan adamlar
qatılmasın. Ötən dövr bu barədə bir
çox nümunələr verdi. Ancaq bunu da dramatikləşdirmək
lazım deyildir. Bu, təbii prosesdir. Cəmiyyətdə
konyunktur məqsədlər güdən insanlar həmişə
olubdur. Hər bir partiyada, hər bir yerdə olubdur - bundan xilas
olmaq mümkün deyildir. Buna görə də, kim Yeni Azərbaycan
Partiyasına hansısa şəxsi məqsəd, təmənna,
hansısa konyunktur məqsədlər üçün gəlmişdisə,
onlar partiyadan kənarlaşdılar. Əgər bu gün belələri
varsa, mən güman edirəm, dərk etməlidirlər ki,
onların yolu partiyanın yolu ilə düz gəlmir. Partiyada
əqidə adamları olmalıdır. Partiyaya xidmət etmək
Vətənə xidmət etmək,millətə xidmət etmək,
müstəqil Azərbaycan dövlətinə xidmət etmək
deməkdir. Ona görə də, partiyamız məhz bu
cür əqidəli insanlarla böyüməli, inkişaf etməli
və genişlənməlidir".
Qeyd
olunduğu kimi, 1999-cu il Yeni Azərbaycan Partiyasının
inkişafında mühüm bir səhifə açdı.
Ulu Öndər Heydər Əliyev YAP üzvlərinin yeni mərhələdə
əsas vəzifələrini və istiqamətini müəyyənləşdirdi.
Ən mühüm amil isə partiyada Ulu Öndər Heydər
Əliyevin rəhbərliyi ilə aparılan gəncləşdirmə
siyasəti oldu. Partiyanın rəhbərliyində Azərbaycan
gənclərinin lideri olaraq İlham Əliyevin təmsilçiliyi
bu mənada, xüsusilə, qeyd olunmalıdır. Məhz
1999-cu ildə keçirilən qurultayda o zaman ARDNŞ-in
birinci vitse-prezidenti və Milli Olimpiya Komitəsinin prezidenti
olan İlham Əliyev partiyanın rəhbər strukturuna
seçildi. Əgər nəzərə alsaq ki, cənab
İlham Əliyev həmin dövrdə həm də Avropa
Şurası Parlament Assambleyasında
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin nümayəndə
heyətinin rəhbəri idi, bu partiyanın yeni mərhələdə
qazanacağı uğurların başlanğıc nöqtəsi
də sayıla bilərdi. Ulu Öndər Heydər Əliyevin
siyasi varisi olaraq Prezident İlham Əliyev Yeni Azərbaycan
Partiyasının gələcək fəaliyyətinin daha
geniş beynəlxalq müstəvilərə daşımaq məqsədini
uğurla həyata keçirdi.
İlham Əliyev - yeni
dövrün yeni Lideri
1999-cu
ildən sonra Yeni Azərbaycan Partiyası dünyanın bir
sıra ölkələrinin siyasi təşkilatları ilə
ikitərəfli əlaqələr qurdu, beynəlxalq təşkilatlarda
təmsilçilik hüququ qazandı. Buna isə yeni
dövrün yeni Lideri olan Prezident İlham Əliyevin
xüsusi xidmətləri sayəsində nail olundu. Bu amil həm
də Yeni Azərbaycan Partiyasına gənclərin
marağına və axınına səbəb olmuşdu. Məhz
gənc kadrlara verilən yüksək qiymət, yeni mərhələdə
gənclərə etimad məsələsi
Yeni Azərbaycan Partiyasının üzvlərinin arasında
gənclərin sırasını daha da genişləndirdi. Bu
isə yenicə müstəqillik əldə etmiş, gənc
Azərbaycan Respublikasının gələcək
inkişafında mühüm bir addım sayıla bilərdi.
YAP-ın
tarixindən söhbət açarkən, partiyanın 2005-ci
ilin mart ayında keçirilən 3-cü qurultayına da
geniş şəkildə toxunmaq lazımdır. Məlum
olduğu kimi, həmin qurultayda təşkilati məsələlərə
baxıldı və Azərbaycan Prezidenti, YAP Sədrinin birinci
müavini cənab İlham Əliyev partiyanın Sədri
seçildi. Cənab İlham Əliyevin YAP-ın Sədri
seçilməsi ilə partiyanın həyatında yeni mərhələ
başladı.
Bu
dönəmdən başlayaraq Azərbaycanın müstəqilliyinin
dönməzliyinin təmin edilməsi, ölkənin tərəqqisi,
iqtisadiyyatın yüksəlişi, xalqın rifahının
yaxşılaşması, uğurlu neft strategiyasının həyata
keçirilməsi, milli-mənəvi dəyərlərimizin
qorunması, ölkənin təhlükəsizliyini təmin
etmək iqtidarında olan ordunun yaradılması, Azərbaycanın
beynəlxalq aləmdə nüfuzunun yüksəlməsi naminə
ardıcıl siyasət həyata keçirildi. Heç kəsə
sirr deyil ki, bütün bu prosesdə YAP daim ön sıralarda
dayanıb.
Onu
da vurğulayaq ki, cənab İlham Əliyevin YAP-ın Sədri
seçilməsindən sonra partiyada kəmiyyət və
keyfiyyət baxımından əhəmiyyətli dərəcədə
dəyişikliklər müşahidə olunur. Faktlara diqqət
yetirdikdə, ötən müddət ərzində Heydər Əliyev
ideyalarına söykənən partiyamızın ilbəil
gücləndiyinin bir daha şahidi olarıq.
Belə
ki, əgər YAP-ın 2001-ci ildə keçirilmiş 2-ci
qurultayı zamanı partiya üzvlərinin sayı 230 min nəfər
idisə, 3-cü qurultaya qədər bu göstərici 360 min
nəfərə yüksəlmişdi. Özündə
yüksək intellektual potensialı birləşdirən
YAP-ın sıralarında gənclər də böyük
üstünlük təşkil edir və partiya
sıralarına yeni qoşulanların mütləq əksəriyyəti
də gənclərdən ibarətdir.
Qələbələr və zəfərlər
partiyası
Yeri
gəlmişkən, 3-cü qurultayda
çıxışı zamanı cənab İlham Əliyev
gənclərin YAP sıralarına qoşulmasını
xüsusi olaraq vurğulayıb: "Gənclərlə bizim əlaqələrimiz
həmişə yüksək səviyyədə olubdur, mən
özüm şəxsən daim gənclərlə ünsiyyətdə
olmuşam, indi də əlaqə saxlayıram. Çox
şadam ki, ikinci qurultaydan sonra partiyamıza müşahidə
olunan güclü axının böyük əksəriyyəti
gənclərin hesabına baş veribdir. Bu da təbiidir.
Çünki Azərbaycan gəncləri ölkəmizdə
gedən prosesləri çox gözəl bilirlər və
ümumiyyətlə, dünyada gedən prosesləri çox
gözəl bilirlər. Dünyada gedən proseslərin
hansı istiqamətdə inkişaf etməsi haqqında
onların çox yaxşı təsəvvürü
vardır. Görürlər ki, bugünkü iqtidar, Azərbaycanın
rəhbərliyi öz siyasətini dünyada gedən proseslərlə
paralel şəkildə aparır. Çünki bu, bizim milli
maraqlarımıza uyğundur. Bizim milli maraqlarımıza
uyğundur ki, Azərbaycanda demokratik, sivilizasiyalı,
müasir dövlət yaransın".
Hazırda
gənclər partiyada xüsusi çəkiyə malikdir və
YAP üzvlərinin 40 faizi gənclərdən ibarətdir.
Eyni fikirləri YAP sıralarında birləşən
qadınlar haqqında da demək mümkündür. Siyasi
mübarizə, seçkilərdə iştirak hər bir
siyasi partiyanın başlıca fəaliyyət istiqamətidir.
YAP-ın
yarandığı vaxtdan Azərbaycanda keçirilən
seçkilərdə qələbə qazanması hər kəsə
bəllidir. Burada diqqət çəkən məqam ondan ibarətdir
ki, hər seçkidən-seçkiyə partiyamızın
uğurlarının miqyası genişlənir və bu da
seçkilərin nəticələrində də
özünü aydın şəkildə ifadə edir.
2003-cü il prezident seçkilərində Yeni Azərbaycan
Partiyasının namizədi cənab İlham Əliyevin
uğurlu qələbəsi Heydər Əliyev ideyalarına
xalqın böyük etimadını, Heydər Əliyev yoluna
inamını nümayiş etdirdi. Növbəti prezident
seçkiləri isə 2008-ci
ilin oktyabrın 15-də keçirildi. Həmin il avqustun 2-də
4-cü qurultayını keçirən Yeni Azərbaycan
Partiyası 450 minlik üzvləri adından yekdilliklə bu
seçkilərdə cənab İlham Əliyevin namizədliyini
irəli sürdü və YAP Sədri cənab İlham Əliyev
möhtəşəm qələbə qazandı. Bu fakt Azərbaycanda
Heydər Əliyev siyasətinin alternativsiz olduğunu bir daha təsdiq
etdi.
Qeyd
etmək yerinə düşər ki, ötən dövr ərzində
partiyamız sosial sifarişə əsaslanaraq bir sıra ciddi
təşəbbüslərlə də çıxış
edib. Belə ki, 2008-ci ilin dekabr ayında YAP Azərbaycan
Konstitusiyasında dəyişikliklər təşəbbüsü
ilə çıxış edərək bununla bağlı
ümumxalq səsverməsinin (referendumun) keçirilməsini
təklif etdi. Konstitusiya Məhkəməsi bu təkliflərə
müsbət rəy verdikdən sonra Milli Məclis 2009-cu il
martın 18-də Konstitusiya dəyişikliklərinin edilməsi
ilə bağlı ölkədə referendum keçirilməsi
haqqında qərar qəbul olundu. Referendumun nəticələri
isə xalqın YAP-a olan inamını bir daha təsdiqlədi.
YAP
bu uğurları və qələbələri 2004-cü və
2009-cu illərdə keçirilmiş bələdiyyə
seçkilərində də təkrarlayıb. Əlbəttə
ki, partiyamızın uğurları bununla bitməyib.
YAP-ın əzəmətli qələbələri parlament
seçkilərində də özünü göstərməkdədir.
2005-ci ildə 3-cü çağırış Milli Məclisə
seçkilərdə 64 deputat mandatı qazanmaqla partiyamız
öz rəqiblərini xeyli geridə qoydu. Məlumdur ki,
2010-cu il noyabrın 7-də Azərbaycanda 4-cü
çağırış Milli Məclisə seçkilər
keçirildi. Mütəşəkkil qaydada iştirak edən,
güclü seçki kampaniyası aparan YAP bu seçkilərdə
də əhəmiyyətli qələbə qazanıb. Hələ
Konstitusiya Məhkəməsi seçkilərin nəticələrini
təsdiq etməsə də, Mərkəzi Seçki
Komissiyasının açıqladığı ilkin nəticələrə
görə, YAP yeni parlamentdə 71 deputat mandatı qazanıb.
Beləliklə,
YAP-ın 20 illik fəaliyyətinə nəzər saldıqda,
bu partiyanın qələbələr partiyası olduğunu əminliklə
söyləmək olar. Cənab İlham Əliyev
partiyamıza rəhbərlik etdiyi dövrdən isə bu qələbələr
daha da geniş miqyas alıb. Partiyamızın Sədri,
Prezident İlham Əliyevin vurğuladığı kimi, Yeni
Azərbaycan Partiyası nəinki Azərbaycanda, bütövlükdə
Cənubi Qafqaz regionunda ən böyük siyasi qüvvədir. Bu gün YAP dünyanın ən
nüfuzlu siyasi partiyaları ilə fəal şəkildə əməkdaşlıq
edir. Eyni zamanda, partiya güclü yerli strukturlara da malikdir. Bu
gün özündə 600 minə yaxın insanı birləşdirən
partiyamızın cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə gələcəkdə daha böyük qələbələr
qazanacağı şübhəsizdir. Partiyamız Prezident
İlham Əliyevin irəli sürdüyü "müasir,
qüdrətli və zəngin Azərbaycan naminə"
çağırışı ilə Azərbaycanın daha
da inkişaf edəcəyinə inanır və bu yolda
özünün töhfələrini verəcəkdir.
"Səs" Analitik Qrupu
Səs.- 2012.- 21
noyabr.- S.12-13-14.