Teatrın
meyarı aktyor gücü,
potensialıdır
Müasir
dövrümüzdə Azərbaycan mədəniyyət və
incəsənətinə ayrılan diqqət bu
sahələrdə bir sıra nailiyyətlərlə
müşahidə olunmaqdadır. dövlət
başçısı İlham Əliyev
tərəfindən imzalanan sərəncamlar,
dövlət proqramlarları bu sahələrin
inkişafında
xüsusi olaraq dönüş yaratmışdır.
Ölkəni bütün
sahələrini əhatə edən inkişafın məntiqi
nəticələri insanların həyat tərzinin, sosial rifahının, mədəni istirahətinini
yüksəlməsində özünü
büruzə verir. Bütün bunlarla
yanaşı, paytaxtımızda, eləcə də, Azərbaycanın
bir çox rayon və kəndlərində aparılan
abadlıq, quruculuq işləri, mədəniyyət
ocaqlarının müasir üslubda
inşası, təmir və bərpası milli
mədəniyyətimizin inkişafına, onun
dünya miqyasında təbliğinə
yollar açıb. Cənab İlham Əliyevin Sərəncamı ilə
təmir olunan, müasir
avadanlıqlarla təchiz edilən Azərbaycan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrı bu istiqamədə
görülən işlərin davamıdır. Teatrın binasının təmiri, bu
məbəddə çalışan yaradıcı
insanların dövlət qayğısı ilə əhatə
olunmasının nəticəsi olaraq
ötən il - yola
saldığımız 2011-ci il Gənc
Tamaşaçılar Teatrının həyatına bir sıra yadda qalan hadisələri yazdı.
Müsahibim
Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar
Teatrının aktyoru, Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin
aktyorluq sənəti kafedrasının
müəllimi, Beynəlxalq Teatr
Festivalları laureatı Nofəl Vəliyev söhbəti elə
nailiyyət və uğurların gətirdiyi sevinc,
qürur hissləri üzərində
köklədi:
- Hər bir
aktyor üçün
çalışdığı teatrın maraqları əsas
götürülən amildir. Təbii ki, yaradıcı insanın çalışdığı
teatr onun bir ailəsi tək qəbul olunur.
Bu baxımdan istənilən aktyor yaradıcı potensialını məhz
çalışdığı məkanın
uğurlarının yaşamasına sərf edir.
Yola saldığımız 2011-ci il Gənc Tamaşaçılar
Teatrının tarixinə izlər saldı. İlk
olaraq deyim ki, Gənc Tamaşaçılar Teatrı Beynəlxalq
Teatr Festivalına ev sahibliyi etdi. Teatrın əsas
uğuru onun
repertuarına daxil etdiyi
yeni əsərlər və
primyeralardır. Belə ki, 2011-ci ildə
teatrın repertuarı Azərbaycan və dünya
klassikasının böyük
dramaturqlarının əsərləri əsasında zənginləşdi.
Xalq artisti, rejissor Vaqif Əsədovun quruluşunda
xalq yazıçısı İlyas Əfəndiyevin “Məhv olmuş gündəliklər” pyesi
səhnələşdirilərək, yeni
bir səhnə həyatını
yaşadı. Teatrın baş rejissoru,
respublikanın xalq artisti
Cənnət Səlimovanın quruluşunda
səhnə həllini tapan dramaturq Əli Əmirlinin
“Mən səni sevirəm” eyniadlı əsəri əsasında
“MSS” tamaşası tamaşaçı axınına səbəb
oldu. Ötən ilin son zamanında dünya
şöhrətli dramaturq Vilyam
Şekspirin “Romeo və
Cülyetta” əsəri əsasında
hazırlanmış tamaşa da uğurlu hesab olunan nümunələrdəndir.
Teatrın gənc aktyor və
aktrisalarının yaradıcılıq məhsulu olan bu tamaşa
böyük anşlaqla
keçdi. Tamaşada
rejissor gəncliyin ruhunu
duyaraq, onun nəbzini sanki tutmuşdu.
Tamaşanın musiqi həllində,
aktyorların geyimində belə rejissor
meyarlarını ortaya qoydu.
Vaxtilə yaşanılan cütlüyün
- Romeo və Cülyettanın problemlərini
müasir gənclərin rast
olduğu müəyyən məqamlarla
uyğunlaşdırıb, bu günün prizmasından onun
səhnə həllinin ortaya
çıxmasına nail olunmuşdu.
Tamaşanın ideyası, konsepsiyası bütövlükdə
teatrın uğurlu alınmasına səbəb
olan şərtlərdəndir. Tamaşada qarşıya qoyulan
məqsəd bəşəriyyəti insanlığa sövq etmək, fərdlərin bir-birinə
münasibətində ali dəyərləri
ön plana çəkməkdir.
Tamaşa boyu davam edən bu ideya sona qədər rejissor yozumunda uğurlu həllini tapır.
Bu gün mən mübaliğəsiz deyərdim ki, Gənc Tamaşaçılar Teatrı
reklamsız şəraitdə yalnız afişaların
köməyi ilə hər şənbə və bazar günləri böyük
anşlaqla tamaşaları təqdim edir. Zəngin repertuara
malik olan teatr V.Şeksprin “Otello”, “Romeo və Cülyetto” kimi möhtəşəm
əsərləri ilə yanaşı, Çexovun,
Cəlil Məmmədquluzadənin, Mirzə Fətəli Axundovun, Əbdürrəhim bəy Haqverdiyevin və onlarla belə
klassik dramaturqların əsərlərini
səhnələşdirilib. Teatrın repertuarına nəzarət
ciddi olduğundan klassik əsərlərin səhnə həyatı
yaşamasına diqqət ayrılır. Dramaturq,
rejissor və aktyor
komponentlərinin birgə sənət məhsulu olan tamaşaların məna
çalarının zənginliyinin tamaşaçılara
çatdırılmasına önəm yetirilir.
- Sözsüz
ki, bu nailiyyətlərin
yaşanılmasında dövlət tərəfindən teatrlara, mədəniyyət və incəsənət
işçilərinə ayrılan diqqətin təzahürüdür.
Bununla yanaşı, eləcə də,
paytaxtımızda fəaliyyətdə olan
üç teatrın bir
ad altında fəaliyyəti səbəbdir.
Bir aktyor olaraq birgə fəaliyyət sizi
qane edirmi?
- Bu
reallıqların hər birinin
arxasında dövlət tərəfindən göstərilən
qayğı özünü büruzə
verir. Həqiqətən də, belədir.
Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyev tərəfindən mədəniyyət ocaqlarına
və bu sahədə
çalışanlara böyük diqqət
ayrılıb. Həm onların iş
şəraitinin yaxşılaşdırılması, həm
də maddi imkanlarının təminatına
qayğı göstərilir. Prezident təqaüdlərinin
verilməsi, fəxri adlarla təltiflər
yaradıcı insanların fəaliyyətinə stimul verir. Bütün
bunların təzahürü olaraq
yaradıcı insanlar öz
əməklərini məhz çalışdıqları teatrlara sərf edərək, uğurlu
sənət əsərlərinin yaranmasına nail
olurlar. Qeyd etdiyimiz kimi, Dövlət
Gənclər Teatrının, Kamera
Teatrının və Gənc Tamaşaçılar
Teatrının bir ad
altında fəaliyyəti, əlbəttə ki,
uğurlu əsərlərin meydana gəlməsi ilə nəticələnib.
Teatra baş rejissor təyin edilən
C.Səlimova gənc aktyorların potensialının üzə
çıxarılması və repertuar
seçimində peşəkarlığını ortaya qoyur. Üç
teatrın çatışmayan cəhətləri ilə
yanaşı, nailiyyətləri də bu
sırada cəmləşdi. Üç
teatrın yaradıcı potensialı bir araya gəlmiş oldu. Əgər
bir tamaşada 5-6
istedadlı və yaradıcı aktyor
çıxış edirsə, artıq bu
uğura qarant vermiş olur. Teatrın baş rejissorunun 50 ilə
yaxın olan teatr təcrübəsi,
intellektual səviyyəsi, tələbkarlığı
və s. bu işlərin
uğurla nəticələnməsinə
səbəb olan amillərdir. Mənəvi
dəyərləri əxz edən əsərlərə üstünlük verilərək teatrın
repertuarına daxil edilir.
H.Cavid hələ Kamera
Teatrında çalışdığımız zamandan 2005-ci ildən ardıcıl olaraq teatrsevərlərə təqdim edilir. M.F.Axundovun bir sıra dramları on illiyin tamaşaları sırasındadır. Cəfər
Cabbarlının “Aydın” tamaşasına yeni
versiyada yanaşılaraq
tamaşaçıların ixtiyarına verildi.
Azərbaycan klassikasına, mənviyyatına böyük
sədaqəti var.
- Bəzi hallarda
sual olunur ki, tamaşaçı nəyə görə
teatra gəlmir?
- Mən bir
aktyor kimi deyərdim ki, tamaşaçının teatra
cəlb edilməsində səviyyəli tamaşaları diqqətdə
saxlanılmalıdır. Dramaturq, rejissor, aktyor və gözəl
teatr binasının mövcud
olması tamaşaçı axınına səbəb olan amildir. Teatr
binasının gözəl olması çox
əhəmiyyətli məsələdir. Bu
gün Gənc Tamaşaçılar
Teatrında qeyd etdiyim
əsas amillərin hər biri yüksək
bir səviyyədə mövcuddur.
Dövlət tərəfindən istifadəyə verilmiş teatr
binasının möhtəşəmliyi tamaşaçı
axını üçün zəruri olan şərtlərdəndir. Dövlətin
qayğısı ilə yaradılan teatr
binasında gözəl tamaşaların oynanılması bizim üçün böyük bir məsuliyyətdir.
Hazırda teatrda yeni
nağıl tamaşası balacaların ixtiyarına verilib. Rejissor C.Səlimovanın
quruluşunda Elçin
Əfəndiyevin “Dolça” və “Toyuğun diri qalması” əsərləri
əsasında “Buzovna kəndinin macəraları”
tamaşası üzərində məşqlər
aparılır. Bu ilin
ilk ayında - yanvar
ayının sonunda tamaşanın təqdimatı
keçiriləcək.
- Repertuar seçiminin
əsas mahiyyəti bizə aydın oldu. Bəs aktyor seçimində
necə, hansı amillər əsas götürülür?
- Aktyor seçiminə
gəlincə, rejissor
bütün truppanın
tamaşalarda məşğul
olmasına çalışır.
Yazıçı, rejissorlar fərqli
olduğu kimi, aktyorlar da fərqlidir.
Aktyor hər zaman teatrda öz gücünü və yerini bilməyi bacarmalıdır. Öz potensialının,
gücünün çəkisinə
bələd olmalıdır.
Təbii ki, hər kəsin bacarıq və gücü meyar olaraq götürülür.
Zümrüd
Səs.- 2012.- 10 yanvar.- S. 12.