Heydər Əliyev və dəmir yolunun inkişaf mərhələləri
Bir əsrdə
ikinci dəfə müstəqilliyinə qovuşan Azərbaycan
indi yeni inkişaf dönəmini yaşayır. Bütün
sahələrdə olduğu kimi, nəqliyyat sektorunda da irihəcmli
layihələr reallaşdırılır, beynəlxalq aləmə
inteqrasiya sürətləndirilir. Ölkə nəqliyyat
sisteminin əsas qollarından olan Azərbaycan polad
magistralı özünün sürətli inkişaf mərhələsindədir.
Bu nəhəng işlər, şübhəsiz ki,
böyük siyasi xadim, anadan olmasının 90 illik yubileyini təntənə
ilə qeyd etdiyimiz ümummilli lider Heydər Əliyevin şəxsi
köməyi, dəmir yoluna daim qayğısı sayəsində
həyata vəsiqə almışdır. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev yanvarın 21-də
xalqımızın ümummilli lideri Heydər Əliyevin 90
illik yubileyi haqqında Sərəncam imzalamışdır. Bu
günlərdə təkcə Azərbaycanda yox, Azərbaycanın
səsinin eşidildiyi hər yerdə bu dahi siyasətçinin
yubileyi ilə bağlı təntənəli tədbirlər
keçirilir.
Xalqımızın
ümummilli lideri Heydər Əliyevin 90 illik yubileyi ərəfəsində
tarixə qısa ekskurs etmək zərurəti yaranır.
Ümummilli
lider Heydər Əliyev ölkəyə rəhbərlik etdiyi
bütün zamanlarda onun rəhbərliyi altında həyata
keçirilən məqsədyönlü iqtisadi islahatlar,
uğurlu daxili və xarici siyasət, demokratikləşmə
Azərbaycanın sosial-iqtisadi inkişafının sürətlənməsini
reallaşdırdı. Ulu öndərin Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi 1969-2003-cü illəri Azərbaycan dəmir yolunun texniki
tərəqqi və hərtərəfli inkişaf
dövrü adlandırmaq olar. 1969-cu ildə ilk dəfə
respublika rəhbərliyinə gələn Heydər Əliyevin
gərgin fəaliyyəti sayəsində bütün respublika
iqtisadiyyatında olduğu kimi, dəmir yolu nəqliyyatında
da əsaslı dəyişikliklərə və köklü
inkişafa təkan verildi.
Təkcə
bir faktı demək lazımdır ki, Azərbaycan dəmir
yolunda istifadəyə verilən mühüm obyektlərin
böyük əksəriyyəti məhz onun təşəbbüsü
və ciddi nəzarəti sayəsində istismara
verilmişdir. Böyük öndərin qayğısı ilə
dəmir yolunda həyata vəsiqə alan yenilikləri
sadalamaqla qurtarmaq olmaz. Məhz bu illərdə istehsalatda əsas
fəaliyyətlə yanaşı, 14300 texniki yeniləşmə
metodları tətbiq edilmiş və bunlar dəmir yolunun
bütün sahələrini əhatə etmişdir. O, istər
bilavasitə Respublikaya rəhbərlik etdiyi 1969-1982-ci illər,
istərsə də keçmiş SSRİ hökuməti rəhbərliyində
fəaliyyətində olduğu 1983-1987-ci illər ərzində,
dəmir yolu müasir xarici texniki maşın-mexanizmlərlə
və avadanlıqlarla təchiz edilmişdir. Bütün sahələrdə
olduğu kimi, dəmir yolunda da rəhbər vəzifələrdə
çalışan mütəxəssislərin böyük əksəriyyəti
məhz böyük siyasət adamı Heydər Əliyevin
qayğısı ilə 1970-1987-ci illərdə ölkədən
xaricdə təhsil almışlar.
Bunlar
sadəcə qısa xronologiya deyil, böyük bir sistemin
inkişaf strategiyasını müəyyən edən şərtlərdir.
Tarix göstərdi ki, ümummilli liderin zamanında
atdığı hər bir addım gələcəyə
hesablanmış strategiyanın reallaşmasını şərtləndirən
əsas amillərdir.
İyirminci
əsrin 90-cı illərində ümümmilli liderimiz Heydər
Əliyev iqtisadiyyatın əsas qollarından biri olan polad
magistralda yaranmış gərgin vəziyyəti çox
düzgün qiymətləndirdi. 18-19 iyul 1996-cı ildə
Heydər Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər Kabinetinin
yığıncağı keçirildi və dəmir
yolundakı neqativ hallar ölkə başçısı tərəfindən
kəskin tənqid olunaraq prinsipial qiymət verildi.
Yaranmış gərgin vəziyyətin aradan
qaldırılması üçün ciddi tədbirlər
görüldü. Ümummilli liderimiz öz səriştəli
kadr seçmək bacarığından istifadə edərək
peşəkar dəmiryolçu Ziya Ərzuman oğlu Məmmədovu
dəmir yoluna rəis təyin etdi. Bu dəmir yolunun tarixinə
dönüş ili kimi daxil oldu.
Heydər
Əliyev hər sahəni mükəmməl bilən, yüksək
intellektual səviyyəyə malik bir şəxsiyyət idi.
Heydər Əliyev hələ imperiya dövründə Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi zamanlarda milli dəyərlərə
böyük önəm verərək milli kadrların
hazırlanması işini yüksək səviyyədə həll
etmişdir. Məhz bu böyük insanın qayğısı
və təşəbbüsü ilə azərbaycanlı gənclər
keçmiş SSRİ-nin müxtəlif ali məktəblərində
oxumağa göndərilmişdir. Təsadüfi deyil ki, həmin
gənclərin bir çoxu məhz dəmir yolu mühəndisi
ixtisasına yiyələnmişdilər və onların əksəriyyəti
bu gün nəqliyyatın müxtəlif sahələrində
mühüm vəzifələri ləyaqətlə icra edirlər.
Bütün bunlar gələcəyə hesablanmış mətin
addımlar idi. Azərbaycanın indi dünyanın
bütün hegemon dövlətləri ilə bir sırada
dayanması, beynəlxalq qurumlara tam hüquqlu üzv
olması, haqq səsimizin beynəlxalq kürsülərdən
eşidilməsi də bu dahi siyasət adamının
mübarizəsinin nəticəsidir. Sevindiricidir ki, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev ulu
öndərin siyasi kursunu uğurla davam etdirir. Böyük
öndərin qayğısı ilə dəmir yolunda həyata
vəsiqə alan yenilikləri sadalamaqla qurtarmaq olmaz.
4
yanvar 1998-ci ildə Dübəndi terminalının və
stansiyasının açılış mərasimi
keçirilmişdir. Həmin mərasimdə ümummilli lider
Heydər Əliyev iştirak etmiş, burada görülən
işləri, dəmir yolunun fəaliyyətini yüksək
qiymətləndirmişdir. Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti Heydər Əliyev tədbirdə
çıxış edərkən demişdir:"Mən bu
gün burada verilən məlumatları çox məmnuniyyəit
hissi ilə qəbul edirəm ki, Azərbaycan Dövlət Dəmir
Yolu İdarəsi buraxılmış səhvləpri artıq
aradan qaldırır və öz işinin keyfiyyətini
yaxşılaşdırır, yaxşı iqtisadi nəticələr
əldə edir. Bu, çox vacib məsələdir.
Çünki dəmir yolu Azərbaycan iqtisadiyyatının
böyük bir hissəsidir. Azərbaycan dəmir yolunu on illərlə
yaratmışıq, onun maddi texniki bazasını qurmuşuq.
Təəssüflər olsun ki,1990-cı ildən başlayaraq
Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolunda da çox şeylər
dağılıbdır, itirilibdir. Yaxşı ki, indi
bunların qarşısı alınır. Mən indi Azərbaycan
Dövlət Dəmir Yolunda inkişafı hiss edirəm".
Ulu
öndər Heydər Əliyev 6 dekabr 1998-ci ildə dəmiryolçular
tərəfindən hazırlanmış, çadır şəhərciklərində
məskunlaşmış qaçqınlar və məcburi
köçkünlər üçün konteynerlərdən
hazırlanmış evlərə, səhiyyə, məişət
xidməti obyektlərinə, sinif otaqlarına baxmaq
üçün Keşlə stansiyasına gəlmişdir. O,
dəmiryolçular qarşısında çıxış
edərkən demişdir: "Tərcümeyi-halımdan məlumdur
ki, mənim atam da dəmiryolçu olubdur. Mən dəmiryolçu
ailəsində böyümüşəm. Hələ
uşaq ikən dəmir yollarının üzərində, nə
qədər atamın yanında olmuşam. Hesab edirəm ki, dəmir
yolunu həm bilirəm, həm də sevirəm. Dəmir yolu
sahəsinin Azərbaycanda dərin kökləri və
böyük ənənələri var. Dəmiryolçular həmişə
çox itizamlı olublar. Dəmir yolunun özü çox
intizam tələb edir. Keçmişdə belə bir ənənə
var idi ki, saatları həmişə dəmir yolunun
saatları ilə düzəldirdilər. Çünki dəmir
yolunun saatı həddindən artıq dəqiq işləyən
saat idi".
***
18
iyul 1999-cu ildə Şirvan stansiyasında Heydər Əliyevin
respublikanın siyasi rəhbərliyinə gəlişinin 30
illiyi şərəfinə yeni məktəb binası inşa
edilmişdir.
***
27 oktyabr
1999-cu ildə "Azərdəmiryoltikintiservis"
İstehsalat Birliyində məcburi köçkünlər
üçün irihəcmli konteynerlərdən
hazırlanmış yaşayış evlərinin daha 20 ədədi
Biləsuvar rayonundakı 5 saylı çadır şəhərciyinə
gətirilmiş və burada yerli hakimiyyət nümayəndələrinə
təhvil verilmişdir.
***
Ucar
rayonunun Qazıqumlaq kəndində Prezident Heydər Əliyevin
75 illik yubileyi münasibətilə yeni məktəb
binasının tikintisini başa
çatdırmışdır. 7 may 1998-ci ildə 784
şagirdin təhsil alacağı bu müasir məktəb
binasının təntənəli açılış mərasimi
keçirilmişdir.
***
1999-cu
ildə isə Şirvan stansiyasında 645 yerlik yeni məktəb
binası tikilib istifadəyə verilmişdir.
***
1999-cu
ildə Bakı dəmir yolu xəstəxanasının cərrahiyyə
və terapiya şöbələri əsaslı təmir
olunaraq müasir avadanlıqlarla təchiz edilmişdir. Culfa
stansiyasındakı xəstəxana üçün 60 milyon
manat, Naxçıvan stansiyasındakı xəstəxana
üçün 10 milyon manat vəsait
ayrılmışdır. Mövcud çəçtinliklərə
baxmayaraq, Ağstafa stansiyasında 30 çarpayılıq xəstəxananın
inşası başa çatdırılmışdır. Eyni
zamanda Gəncə, Ağstafa və İmişli dəmir yolu
qovşaqlarındakı xəstəxanalara ikinci ehtiyat elektrik
xətləri çəkimişdir. 3 noyabr 2000-ci ildə
Bakı dəmir yolu xəstəxanasının baş korpusu əsaslı
təmirdən sonra istifadəyə verilmişdir.
***
2001-ci
ilin fevral ayında Ucar rayonunun Quləbənd kəndi ərazisində
yeni dəmir yolu keçidi tikilərək istifadəyə
verilmişdir.
***
1996-cı
ildən etibarən elektrik təchizatı sahəsində bir
sıra uğurlu islahatlar aparıldı Ötən dövr ərzində
Puta stansiyasında kontakt şəbəkəsi tamamilə
yenidən qurulmuş, transformatorlar quraşdırmaq
hesabına 123 işarəvermə nöqtəsi, Znoynı
(indiki Xıdırlı) stansiyasında yarımstansiya bərpa
edilmişdir. Horadiz stansiyasında 2, 5 km uzunluğunda hava
enerji təchizatı xətti bərpa edilmiş və 250
KVA-lıq transformatorlar quraşdırılmışdır.
Enerji təchizatı qurğularının etibarlı işləməsi
üçün Keşlə stansiyasında ikinci qida mənbəyi
400 KVA-lıq transformator quraşdırılmış, Gəncə
vaqon deposu üçün yeni 10 KV gücündə enerji təchizatı
xətti çəkilmişdir. Azərbaycan Dövlət Dəmir
Yolunda istismar olunan yolların 62 faizi, yəni 12278 km-i elektrikləşdirilmişdir.
Əsas iş sahələri olan Bakı-Böyük Kəsik,
Bakı-Yalama, Bakı-Osmanlı xətləri tam elektrikləşdirilmişdir.
****
1996-cı
ildən etibarən Azərbaycan dəmir yolu tranzit yol kimi bir
neçə beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərində
iştirak etməyə başladı. Lakin əsas
daşıma dəhlizi TRASEKA dəhlizi hesab edilir. Bu sahə
Böyük İpək Yolunun Bakıdan Böyük-Kəsik
stansiyasına (Gürcüstanın dövlət sərhədlərinə)
qədər məsafəni və daha sonra
üçüncü dövlətlərə
çıxışı əhatə edir. Sonralar bu nəqliyyat
dəhlizi Qədim İpək Yolundan TRASEKA-yadək yol
keçdi (əslinə qalsa, nəqliyyat dəhlizlərinin fəaliyyətinin
bərpa olunması işi 1994-cü ildə "Əsrin
kontraktı"nın imzalanması ilə başlanmışdır).
1998-ci
il sentyabrın 7-9-də Böyük İpək Yolunun
dirçəldilməsinə həsr olunmuş beynəlxalq
konfrans ümummilli lider Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə Bakı şəhərində keçirilmişdi. Bu
mötəbər tədbirdə 13 dövlətin və 32 beynəlxalq
təşkilatın nümayəndələri iştirak
etmişdir. İki gün davam edən konfransda Bakı bəyannaməsi
qəbul edildi. Qəbul edilən sənədlər
sırasında beynəlxalq tranzit daşınmaları
haqqında Əsas Çoxtərəfli Razılıq, həmçinin
beş texniki Əsasnamə, o cümlədən, dəmir yolu
daşımaları sahəsində əməkdaşlıq
barədə müqavilə də vardır.
***
Böyük
öndərin qayğısı ilə bu dövr ərzində
fədakarlıq göstərən dəmiryolçuların əməyinin
qiymətləndirilməsi istiqamətində də bir sıra
işlər görülmüşdür. Belə ki, 1970-ci ildən
1988-ci ilədək üç nəfər dəmiryolçu-maşinist
- Qəzənfər Əliyev, qazançı Qənbər
Balayev və qatar tərtibatçısı Danil Bondaryov
Sosialist Əməyi Qəhrəmanı kimi yüksək ada
layiq görülmüş, 21 nəfər Lenin ordeni, 241 nəfər
"Qırmızı Əmək Bayrağı", 302 nəfər
"Şərəf Nişanı", 27 nəfər
"Xalqlar Dostluğu", 24 nəfər "Oktyabr
İnqilabı" ordeni ilə təltif olunmuşdur. Cəmi
843 dəmiryolçu ordenlərlə, 380 nəfər isə
medallarla təltif olunmuşdu. Respublikanın polad
magistralının yüzlərlə işçisi SSRİ
Yollar Nazirliyinin ən ali mükafatı olan "Fəxri dəmiryolçu"
döş nişanı ilə
mükafatlandırılmışdır.
***
Bir əsrdə
ikinci dəfə müstəqilliyinə qovuşan Azərbaycan
indi yeni inkişaf dönəmini yaşayır. Bütün
sahələrdə olduğu kimi, nəqliyyat sektorunda da irihəcmli
layihələr reallaşdırılır, beynəlxalq aləmə
inteqrasiya sürətləndirilir. Ölkə nəqliyyat
sisteminin əsas qollarından olan Azərbaycan polad
magistralı özünün sürətli inkişaf mərhələsindədir.
Ulu
Öndərimiz Heydər Əliyev tərəfindən təməli
qoyulan və möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyev tərəfindən
uğurla davam etdirilən müasir dövrün iqtisadi
islahatları respublikamıza böyük uğurlar gətirmiş,
ölkə iqtisadiyyatının sürətli
inkişafına səbəb olmuşdur. Ümummilli Liderin rəhbərliyi
ilə yaradılmış nəqliyyat infrastrukturunun
inkişaf etdirilməsi və modernləşdirilməsi prosesi
Prezident İlham Əliyev tərəfindən daha intensiv şəkildə
aparılır, ölkəmiz «Bakı-Tbilisi-Qars» və
«Şimal-Cənub» beynəlxalq və regional nəqliyyat dəhlizlərinin
reallaşması prosesində aktiv iştirak edir.
Ölkə
nəqliyyat sektorunun tərkib hissəsi olan Azərbaycan Dəmir
Yolu bir çox beynəlxalq təşkilatların həqiqi
üzvünə çevrildi. Belə ki, 1992-ci ildən MDB və
Baltikyanı dövlətlərin Dəmir Yolları Nəqliyyatı
Şurasının, 1993-cü ildən Dəmir Yolları Əməkdaşlığı
Təşkilatının, 1995-ci ildən Beynəlxalq Dəmir
Yolları İttifaqının üzvü olmaqla bu
qurumların işində aktiv iştirak etməyə
başladı. 1997-ci ildən başlayaraq Bakıda dəmiryolçuların
bir çox beynəlxalq forumları: MDB və Baltikyanı
Dövlətlərin Dəmir Yolu Nəqliyyatı
Şurasının yığıncağı, Tarif
Konfransı, DYƏT-nin Nazirlər Müşavirəsinin
Sessiyası, İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatının
üzvü olan ölkələrin dəmir yolu rəhbərlərinin
müşavirəsi və başqa tədbirlər
keçirilmişdir.
6
iyul 2010-cu ildə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyev "Azərbaycan Respublikasında dəmir
yolu nəqliyyat sisteminin 2010-2014-cü illərdə
inkişafına dair Dövlət Proqramı"nın təsdiq
edilməsi haqqında sərəncam imzaladı. Proqramda Azərbaycan
polad magitstralının sürətli inkişafını təmin
edən bütün məqamlar nəzərə alınıb.
Vaqon və lokomotv parkının yeniləşdirilməsi, yol,
elektrik təchizatı, işarəvermə və rabitə və
s. təsərrüfatların əsaslı təmiri, sabit cərəyandan
dəyişən cərəyana keçid, texniki vasitələrin
modernləşdirilməsi və digər mühüm vəzifələr
Dövlət Proqramının icrası üçün Tədbirlər
Planında öz əksini tapıb. Hazırda dövlət
Proqramı sürətlə icra olunur.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin alternativi olmayan siyasəti bu
gün də davam etdirilir. Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyev məhz Heydər Əliyev siyasi
kursunu uğurla davam etdirməklə, ölkəmizin demokratik
imicinin möhkəmlənməsini təmin edir.
Arif Əsgərov,
«Azərbaycan Dəmir Yolları»
Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin
sədri
yap.org.az
Səs.- 2013.- 12 aprel.- S.8-9.