2003-2013: Sosial
firavanlığa doğru yeni və sürətli inkişaf
dövrü
Müsahibimiz Azərbaycan Respublikasının Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi naziri Fizuli Ələkbərovdur
- Cənab nazir, son 10 ili Azərbaycanın inkişafı baxımından necə xarakterizə edərdiniz?
- Bu gün Azərbaycan dövlət müstəqilliyinin bərpasının artıq 22-ci ilini yaşayır. Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin «Azərbaycan xalqının ən böyük tarixi nailiyyəti» kimi qiymətləndirdiyi bu nailiyyət 2003-cü ildən etibarən yüksək səviyyədə qorunub saxlanmaqla, dövlət müstəqilliyimiz daha da güclənmişdir. Son on ildə inkişaf tempinə görə dünyanın lider ölkəsinə, Cənubi Qafqazın güc mərkəzinə çevrilən, rifahlı cəmiyyət, müasir dövlət quruculuğunun geniş vüsət aldığı, həmçinin tolerantlığın təkrarsız nümunəsi kimi dünyada böyük nüfuz qazanan Azərbaycan artıq mühüm əhəmiyyət kəsb edən qlobal proseslərdə söz sahibi olan aparıcı ölkələr sırasına daxil olmuşdur.
Hər hansı bir ölkənin uzun onilliklər böyu əldə edə biləcəyi bu tarixi nailiyyətlər Ümummilli lider Heydər Əliyevin vətənimizin firavan gələcəyinin qurulmasına xidmət edən müdrik strategiyası əsasında möhtərəm Prezidentimiz cənab İlham Əliyev tərəfindən həyata keçirilən və ölkəni böyük perspektivlərə doğru aparan uğurlu siyasətin, beynəlxalq aləmdə gedən proseslər fonunda Azərbaycanın maraq və mənafelərini daha dolğun şəkildə təmin etmək üçün atılan qətiyyətli və məqsədyönlü addımların yüksək nəticələridir.
Milli iqtisadiyyatın son 10 ildə 3 dəfədən çox artdığı respublikada regional inkişaf siyasəti və qeyri-neft sektorunun dinamik şəkildə artaraq ümumdaxili məhsulda 52,7 faizə çatması eyni zamanda bu müddətdə 1 milyon 200 mindən çox yeni iş yerinin yaradılmasına səbəb olmuşdur. İcra olunan mühüm dövlət proqramları nəticəsində işsizliyin 5,2 faizədək, yoxsulluğun isə 6 faizədək azaldığı Azərbaycan hələ 2009-cu ildə, yəni dünya iqtisadiyyatı kəskin böhran keçirdiyi vaxtda 9,3 faizlik iqtisadi artım əldə edərək, iqtisadi keçid dövrünü uğurla başa vurmuş və modern islahatlar mərhələsinə daxil olmuşdur.
Cənubi Qafqaz iqtisadiyyatında
80 faizdən çox paya malik olan və özəl sektorun
çəkisinin 83 faizə çatdığı
respublikamızda investisiya siyasətini stimulllaşdıran
şəffaf və əlverişli biznes mühitinin
yaradılmasının müsbət nəticəsi kimi,
ölkə iqtisadiyyatına 2010-cu ildə 17,6 milyard, 2011-ci ildə
20 milyard, 2012-ci ildə 22,1 milyard dollar, yəni təkcə
son üç ildə 60 milyard dollara yaxın investisiya
qoyulmuşdur. Ümumiyyətlə,
son on ildə Azərbaycan iqtisadiyyatına yatırılan
investisiyalar 130 milyard dolları ötmüşdür.
Mühüm uğurlardan biri kimi, Davos Dünya
İqtisadi Forumu artıq dördüncü ildir ki, Azərbaycan
iqtisadiyyatını MDB məkanında ən rəqabət
qabiliyyətli iqtisadiyyat kimi qeyd etmişdir. Regionda qlobal əhəmiyyətli
iri iqtisadi layihələrin əsas təşəbbüskarı
və icraçısı kimi çıxış edən
ölkəmiz Ümumdünya İqtisadi Forumunun tərtib
etdiyi 2012-2013-cü illərdə rəqabətə
davamlılıq reytinqində 9 pillə irəliləyərək
144 dövlət arasında artıq 46-cı yerdə qərar
tutmuşdur.
Son 10 ilin
mühüm tarixi nailiyyətlərindən biri kimi, Azərbaycan
155 dövlətin səsini qazanaraq dünyanın yüksək
nüfuza malik ən ali qurumu olan BMT Təhlükəsizlik
Şurasına üzv seçilmişdir. Əlbəttə,
bu hadisə, həmçinin keçən ilin mayında Azərbaycanın
həmin mötəbər quruma - BMT Təhlükəsizlik
Şurasına sədrlik etməsi Azərbaycan dövlətçiliyinin
parlaq qələbəsi olmaqla, hər bir azərbaycanlıda
sonsuz iftixar hissi doğurmuşdur.
Qürur
hissi doğuran əlamətdar tarixi hadisələrindən
biri də Azərbaycanın ilk peyki olan «Azerspace-1»
telekommunikasiya peykinin 7 fevral 2013-cü il
tarixində orbitə buraxılması olmuşdur. Bununla da Azərbaycan artıq kosmik ölkələr
sırasına daxil olmuş, ölkədə ən innovativ və
dünya üzrə ən gəlirli sənaye sahələrindən
biri olan peyk sənayesinin inkişafının əsası
qoyulmuşdur.
Bununla yanaşı, artıq Azərbaycan xarici ölkələrin
iqtisadiyyatına sərmayə yatıran, Avropanın enerji təhlükəsizliyində
mühüm rol oynayan, sivilizasiyalararası dialoqun, qlobal siyasi,
iqtisadi, mədəni problemlərin müzakirə olunduğu məkan
kimi beynəlxalq aləmdə mövqeyini gücləndirir. Ölkəmiz Dünya
İqtisadi, Krans Montana, Cənubi Qafqaz, Humanitar, Mədəniyyətlərarası
Dialoq forumlarına, «Eurovision» musiqi yarışmasına, Dini
Liderlərin Ümumdünya Sammitinə və digər
nüfuzlu tədbirlərə yüksək səviyyədə
ev sahibliyi etmişdir. Eyni zamanda, Azərbaycan
artıq idman ölkəsi kimi dünyada böyük nüfuza
malikdir. Avropa Olimpiya Komitəsinin 2015-ci ildə
birinci Avropa Oyunlarının məhz Bakıda keçirilməsi
haqqında qərar qəbul etməsi Azərbaycanda idmanın
inkişafı ilə bağlı aparılan uğurlu siyasətin
beynəlxalq aləmdə yüksək dəyərləndirilməsinin
real təsdiqidir.
Biz
ölkəmizin inkişafı proseslərindən söz
açarkən, bu proseslərdə Heydər Əliyev Fondunun,
Fondun prezidenti, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, YUNESKO və
İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, millət vəkili
Mehriban xanım Əliyevanın mühüm xidmətlərini
xüsusi qeyd edə bilərik. Azərbaycanda milli və
dünyəvi dəyərlər sisteminin inkişaf etdirilməsi,
respublikamızda mütərəqqi ideyaların gerçəkləşməsi
naminə Heydər Əliyev Fondunun gördüyü işlər,
«Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb», «Uşaq
evləri və internat məktəblərinin inkişafı»,
«Təhsilə dəstək», «Diabetli uşaqlara ən yüksək
qayğı», «Talassemiyasız həyat naminə» proqram və
layihələr çərçivəsində həyata
keçirilən silsilə tədbirlər Azərbaycanın hərtərəfli
tərəqqisi naminə aparılan siyasətin icrasına dəyərli
töhfələr verməkdədir.
Qeyd edim
ki, Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyinin tabeliyində olan Şaqan 3 saylı və Saray 7
saylı internat evlərində müasir tələblərə
uyğun yaşayış şəraitinin
yaradılmasında, eyni zamanda, əlilliyi olan şəxslərin
cəmiyyətə inteqrasiyası və sağlamlıq
imkanları məhdud uşaqlara qarşı
ayrı-seçkiliyin qarşısının alınması məqsədilə
aparılan ictimai məlumatlandırma, təbliğat-təşviqat
kampaniyalarında da Heydər Əliyev Fondunun böyük və
davamlı dəstəyi olmuşdur.
Möhtərəm Prezidentimiz cənab İlham
Əliyevin bəyan etdiyi kimi, Azərbaycanda aparılan siyasətin
mərkəzində məhz insan amili dayanır. Bunun real təsdiqidir
ki, respublikanın davamlı iqtisadi tərəqqisi
güclü sosial siyasətlə tamamlanır və iqtisadi tərəqqi
insanların gündəlik rifah halında öz təcəssümünü
tapır. Dövlətimizin rəhbəri
«Bizim bütün iqtisadi təşəbbüslərimiz və
ümumiyyətlə, iqtisadi strategiyamız Azərbaycan
xalqının rifah halının
yaxşılaşdırılmasına yönəldilmişdir»
deyə bildirmişdir.
Bildiyiniz
kimi, Prezident İlham Əliyevin 2003-cü il 15 oktyabr
seçkilərindən sonra imzaladığı ilk fərmanlar
sırasında yer alan «Azərbaycan Respublikasında
sosial-iqtisadi inkişafın sürətləndirilməsi tədbirləri
haqqında» və «Azərbaycan Respublikası
regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı»nın (2004-2008-ci illər) təsdiq edilməsi
haqqında» sənədlər ölkə
iqtisadiyyatının daha intensiv inkişaf etməsini ehtiva etməklə
yanaşı, nəticə etibarı ilə sosial rifah
halının getdikcə yüksəlməsinə xidmət
etmişdir.
Sonralar
«Azərbaycan Respublikasının məşğulluq
strategiyası (2006-2015-ci illər)», «Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı»,
«2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında
yoxsulluğun azaldılması və davamlı inkişaf
Dövlət Proqramı», «2008-2015-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında əhalinin ərzaq məhsulları ilə
etibarlı təminatına dair Dövlət
Proqramı»nın, eyni zamanda möhtərəm Prezidentimiz tərəfindən
imzalanan Fərman və Sərəncamların icrası
makroiqtisadi sabitliyin qorunub saxlanması və güclənməsi,
qeyri-neft sektorunun inkişaf etdirilməsi, davamlı iqtisadi
artımın təmin olunması ilə yanaşı, əhalinin
gəlir əldə etmək imkanlarının genişləndirilməsinə,
orta aylıq əmək haqqının cari ilin 1 iyul tarixinə
411 manata çatmasına, nəticə etibarilə əhalinin
həyat səviyyəsinin mütəmadi
yaxşılaşmasına səbəb olmuşdur. Əhalinin gəlirlərində davamlı artım
dinamikası ilə yanaşı, inflyasiyanın birrəqəmli
səviyyədə saxlanılması vətəndaşların
öz gəlirlərindən daha səmərəli istifadəsinə
imkan vermişdir.
Respublikada
aparılan sosial siyasətin daha geniş spektrdə sosial məsələlərin
həllini əhatə etdiyini və bununla cəmiyyətin
rifahında daha önəmli rola malik olduğunu, eyni zamanda
ölkədə sosial ədalətin tam təmin olunduğunu
təsdiq edən tədbirlərin davamı kimi, sovet
vaxtından qalmış əmanətlərə bütün
MDB məkanında ən qısa müddət ərzində və
ən yüksək əmsalla kompensasiya verilməsi prosesini
göstərmək olar. Eyni zamanda, müstəqil
Azərbaycanda səhiyyə, gənclər və idman, təhsil
və digər sahələrdə əldə olunan
mühüm tarixi nailiyyətlər ölkənin daim güclənən
və çevik sosial siyasət kursuna malik olduğunu göstərir.
«Azərbaycanda
heç kim yoxsulluq şəraitində
yaşamamalıdır. Yoxsul insan
olmamalıdır»-deyə bəyan edən dövlət
başçımızın bu məqsəd naminə
apardığı uğurlu siyasətin nəticəsidir ki,
yuxarıda qeyd olunduğu kimi, yoxsulluq səviyyəsi son on ildə
kəskin şəkildə azalaraq 6 faizə enmişdir.
BMT İnkişaf Proqramının 2013-cü ilə dair
«İnsan İnkişafı Hesabatı»na əsasən,
ölkə insan inkişafı indeksinin orta illik artım tempinə
görə MDB məkanında ilk yerə layiq
görülmüşdür. Ümumiyyətlə,
2003-2012-ci illərdə İnsan İnkişafı İndeksinin
artım sürətinə görə Azərbaycan orta
dünya göstəricisini iki dəfə qabaqlayaraq planetin
top-15-liyinə daxil olmuşdur. BMT
yanında İnkişaf və Artım Komissiyasının son
məruzəsinə görə, 1950-ci ildən sonra yalnız
13 ölkədə belə sürətli inkişaf
müşahidə edilmişdir.
Son on ildə
respublikamızın bütün sahələrdə əldə
etdiyi nailiyyətlər, ölkəmizin sürətli tərəqqisi
Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyevin 7 oktyabr
2012-ci il tarixdə Yevlax şəhərində
yerli sakinlərlə görüşü zamanı söylədiyi
«Biz özümüz üçün güclü dövlət
qururuq ki, hər bir kəs Azərbaycan vətəndaşı
olmağı ilə fəxr etsin» sözlərinin reallıqda
öz təsdiqini tapdığını qeyd etməyə əsas
verir. Bu müddətdə Azərbaycan ölkənin
hər bir vətəndaşında fəxr hissi yaradan
güclü bir dövlətə çevrilmişdir.
- 2003-2013-cü
illəri respublikada əmək və əhalinin sosial
müdafiəsi sahəsində hansı prioritetlərin diqqətdə
saxlandığı dövr kimi qiymətləndirmək olar?
- Son 10
ildə bazar iqtisadiyyatı şəraitində sosial ədalət
prinsipinin gücləndirilməsi, mütərəqqi beynəlxalq
təcrübə əsasında əhalinin bütün təbəqələri
üçün bərabər və əlçatan sosial təminat
mexanizminin yaradılması və təkmilləşdirilməsi,
o cümlədən onun ünvanlılığının təmin
edilməsi, aztəminatlı vətəndaşların sosial
müdafiəsinin gücləndirilməsi ilə
yanaşı, bu yöndə sosial reabilitasiya əhəmiyyətli
aktiv tədbirlərin həyata keçirilməsi, sosial xidmət
sisteminin cəmiyyətin ehtiyaclarına uyğun qurulması
mühüm prioritetlər kimi diqqətdə
saxlanılmışdır.
Eyni
zamanda, əhalinin səmərəli məşğulluğunun
təminatı, peşə hazırlığı sisteminin
maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi və onun əmək
bazarının tələblərinə
uyğunlaşdırılması, əmək
potensialının inkişaf etdirilməsi, layiqli əməyin
təminatına yönələn səmərəli dövlət
nəzarətinin formalaşdırılması və s. əsas
fəaliyyət istiqamətləri olmuşdur.
Məsələn, bildiyiniz kimi, 2006-cı ilin
ortalarından etibarən ölkəmizdə ünvanlı
dövlət sosial yardımı sistemi tətbiq olunur. Ötən
dövr ərzində ünvanlı yardım sistemi yüz minlərlə
ailəni əhatə etmişdir. Həmçinin
bu mexanizm daim təkmilləşdirilmiş, onun əhatə
dairəsi genişləndirilmiş, yoxsul ailələrin bu
yardım növündən yararlanmaq imkanları daha da
artırılmışdır. Ünvanlı
yardımın təyin edilməsi üçün müəyyən
edilmiş ehtiyac meyarı isə 2006-cı ildə 30 manat
olduğu halda, növbəti illərdə 3,1
dəfə artırılaraq, 2013-cü ilin əvvəlindən
93 manata çatdırılmışdır. 2013-cü
ilin 6 ayının yekununa olan məlumata əsasən, 120 904
ailənin hər birinə ayda orta hesabla 120 manata qədər
ünvanlı yardım ödənilir. Onu
da bildirim ki, bir çox ölkələrdə donorlar
hesabına ödənilən ünvanlı yardımlar Azərbaycanda
məhz dövlət büdcəsi hesabına yoxsul ailələrə
verilir.
Əlbəttə, ünvanlı yardım proqramı
özlərindən asılı olmayan səbəblərdən
yoxsulluq şəraitində yaşayan ailələrin
yaşayışında mühüm rol oynayır, onları
yoxsulluğun çətinliklərindən xilas edir. Lakin öz
mahiyyəti etibarilə bu, passiv və müvəqqəti
xarakterli yardımdır və uzunmüddətli şəkildə
belə yardımların verilməsi həmin vətəndaşlarda
dövlət yardımlarından daimi asılılıq yarada
bilər.
Möhtərəm dövlət başçımız
ünvanlı yardımın aztəminatlı vətəndaşın
minimum ehtiyaclarını ödəmək üçün
olduğunu, yoxsulluqdan çıxmaq, maddi rifah halını
yaxşılaşdırmağın yalnız səmərəli
məşğulluq vasitəsilə mümkün olduğunu
qeyd etmişdir. Ona görə də biz sosial müdafiə
sistemində yeni addım kimi, aztəminatlı ailənin məşğulluq
potensialının reallaşdırmağa, beləliklə,
onun sosial reabilitasiyasına xidmət edən aktiv tədbirlərə
xüsusi önəm verdik.
Yəni
mütərəqqi dünya təcrübəsinə istinad
edilməklə, aztəminatlı ailələrin potensial
imkanları müqabilində şəxsi təsərrüfatlarını
yaradaraq inkişaf etdirmələri, beləliklə, gəlirlərini
artırmaları üçün onlara aktiv şəkildə
dəstək verilməsi, nəticədə onların dövlətin
sosial yardımından asılılığının aradan
qaldırılması və yoxsulluqdan çıxmalarına
şərait yaradılması üçün Birdəfəlik
ünvanlı sosial yardım – Özünədəstək
proqramı hazırladıq. 2011-ci ilin ilk rübündən bəri
artıq 13 pilot rayon və şəhərdə 271 ailə bu proqrama
cəlb olundu ki, onlardan 111 ailə üzrə proqram artıq
yekunlaşıb. Aparılan monitorinq nəticəsində
həmin ailələrin 96%-nin artıq reabilitasiya olunduğu təsdiqini
tapıb.
Hazırda bu proqramın davamı kimi, ölkəmizdə
ilk dəfə olaraq Sosial Dəstək Fondunun
yaradılması, aztəminatlı ailələrə güzəştli
mikrokreditlərin verilməsi mexanizminin tətbiqi istiqamətində
işlər aparılır. Bu işlər müəyyən
potensiala malik yoxsul ailələrin şəxsi təsərrüfatlarını
inkişaf etdirmək imkanı qazanmasına, aztəminatlı
vətəndaşın tədricən yoxsulluqdan
sahibkarlığa doğru irəliləyişinə
hesablanıb.
Yaxud ölkənin sürətli tərəqqisi,
dünya iqtisadiyyatına geniş vüsətli inteqrasiyası
milli əmək potensialının inkişaf etdirilməsini
vacib vəzifə kimi qarşıya qoyur. Bununla bağlı olaraq, Dünya
Bankı ilə birgə icra olunan «Sosial Müdafiənin
İnkişafı Layihəsi» çərçivəsində
Azərbaycan müəssisələrinin ümumdünya
bazarında rəqabətə davamlılığını
artırmaq, o cümlədən Azərbaycanda insan
resurslarının inkişafını təmin etmək
üçün 200 peşə, 100 təlim və iş yerlərində
200 peşə üzrə qiymətləndirmə
standartının hazırlanmasına başlanmış və
beynəlxalq ekspertərin və yerli iş adamlarının
iştirakı ilə artıq 200 peşə standartı
hazırlanmışdır. Hazırda əmək
ehtiyatlarından daha dolğun istifadə etmək,
işçi qüvvəsinin keyfiyyətini və rəqabət
qabiliyyətini artırmaq məqsədilə Əmək və
Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyi yanında Əmək
Ehtiyatlarının İnkişafı Agentliyinin
yaradılması istiqamətində işlər
aparılır.
-
2003-cü ildən sonra sosial təminat sistemində hansı yeni
istiqamətlər özünü göstərmişdir?
-
Bildiyiniz kimi, ənənəvi sosial müavinətlər
sistemi mövcuddur və hazırda 310 mindən çox insana
aylıq sosial müavinət ödənilir və bu müavinətlərin
məbləği son on ildə 2,5 dəfə
artırılmışdır. Bununla
yanaşı, əhaliyə Prezident qayğısının
daha bir ifadəsi olaraq, bu müddətdə Azərbaycan
Respublikası qarşısında xüsusi xidmətlər
göstərmiş şəxslərin sosial rifah
halının yaxşılaşdırılması məqsədilə
ölkəmizdə ayrı-ayrı kateqoriya şəxslərə
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin təqaüdü
institutu formalaşmışdır. Bu müddətdə
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin müxtəlif Fərman
və Sərəncamlarına əsasən, 35 minə yaxın
insana, o cümlədən Şəhid ailələrinə,
müharibə əlillərinə Prezident təqaüdləri
təyin olunmuşdur.
Eyni
zamanda, 2008-ci ildən etibarən Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin müvafiq fərmanına əsasən, özəlləşdirilən
və idarəetməyə verilən dövlət müəssisələrinin
istehsalat qəzası və yaxud peşə xəstəliyi nəticəsində
sağlamlığı pozulmuş işçisinə, yaxud
bu səbəbdən həlak olmuş işçisinin ailə
üzvlərinə və himayəsində olan digər şəxslərə,
ümumilikdə, 1700-dən artıq insana aylıq və birdəfəlik
müavinətlər təyin olunaraq ödənilmişdir. 2007-ci ildən etibarən sosial müdafiə sistemində
yeni istiqamət kimi penitensiar müəssisələrdə cəza
çəkməkdən azad edilmiş, tibbi və sosial
yardıma ehtiyacı olan 500-dən çox insana orta aylıq əmək
haqqı 215 manat olmaqla zərərə görə ödəncin
əvəzinə aylıq kompensasiyalar verilmişdir.
- Sosial cəhətdən
həssas əhali qruplarından biri olan əlillərin sosial
müdafiəsi, onların maddi təminatının
artırılması, tibbi-sosial reabilitasiyası istiqamətində
son 10 ildə nə kimi işlər
görülmüşdür?
-
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyev tərəfindən əlilliyi
olan insanlara, həmçinin şəhid ailələrinə
göstərilən diqqət və qayğının
2003-cü ildən etibarən möhtərəm Prezidentimiz cənab
İlham Əliyev tərəfindən yüksək səviyyədə
davam etdirilməsi bu təbəqələrdən olan vətəndaşların
rifah halının yaxşılaşmasına xidmət edən
tədbirlərin ilbəil güclənməsinə şərait
yaratmışdır.
2012-ci
ilin oktyabrında möhtərəm Prezidentimiz cənab
İlham Əliyev Yevlax şəhərində gözdən əlillər
üçün Regional İnformasiya Mərkəzinin istifadəyə
verilməsi zamanı demişdir: «Hər bir vətəndaş
bizim üçün qiymətlidir, dəyərlidir. Fiziki cəhətdən qüsurlu insanlar isə
xüsusi qayğıya layiqdirlər və biz
çalışırıq ki, bunu edək». Dövlət başçısının bu sözləri
əlilliyi olan şəxslərin sosial müdafiəsinin daim
gücləndirilməsində öz əməli təsdiqini
tapır.
Qeyd edim
ki, 2003-2013-cü illərdə ölkəmizdə əhalinin
sağlamlığının qorunması, səhiyyə
sisteminin təkmilləşməsi sahəsində geniş
vüsət alan işlərin, yeni
müalicə-diaqnostika və bərpa müəssisələrinin
yaradılmasının daha bir müsbət nəticəsi
kimi, respublikada əlilliyin artım tempinin qarşısı
alınmış, reabilitasiya göstəricisi 6 faizə qədər
yüksəlmişdir. Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatının
məlumatına əsasən, hazırda dünya üzrə əlillərin
əhali tərkibində faiz göstəricisi 10-15 faiz
olduğu halda, Azərbaycanda bu rəqəm 4,4 faiz təşkil
edir ki, bu da MDB məkanında ən aşağı göstəricilərdəndir.
Son on ildə əlilliyi olan şəxslərlə
bağlı ölkə qanunvericiliyi, o cümlədən
“Əlilliyin və uşaqların sağlamlıq imkanları
məhdudluğunun qarşısının alınması, əlillərin
və sağlamlıq imkanları məhdud uşaqların
reabilitasiyası və sosial müdafiəsi haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanunu xeyli təkmilləşdirilmiş,
ümumilikdə, son illərdə 10-ə qədər yeni
hüquqi normativ akt qəbul edilmişdir. Əlilliyi olan şəxslər,
o cümlədən sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqlar Azərbaycan qanunvericiliyində, BMT Baş Məclisinin
qəbul etdiyi Əlillərin hüquq bəyannaməsində
təsbit olunmuş bütün sosial-iqtisadi, siyasi, şəxsi
hüquq və azadlıqlara malikdirlər. Əlilliyi
olan şəxslərin maddi təminatı da daim gücləndirilir.
Onlara verilən müavinətlərin, həmçinin əmək
pensiyalarının məbləği hər il
artırılır.
Bununla yanaşı, respublikanın regionlarında
yaşayan əlillərin bərpa-müalicəsinə
göstərilən Prezident qayğısının növbəti
ifadəsi olaraq, son on ildə bərpa-müalicə şəbəkəsinin
bölgələr üzrə genişləndirilməsi təmin
olunub. Belə
ki, 2003-2013-cü illərdə Naxçıvan, Şirvan, Lənkəran,
Şəki, Sumqayıt, Naftalan, Xaçmaz, Yevlax şəhərlərində
regional bərpa mərkəzləri, Bakı Protez-Ortopedik Bərpa
Mərkəzinin Naxçıvan və Gəncə şəhərlərində
filialları inşa etdirilərək istifadəyə verilib. Həmçinin sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqların tibbi-sosial reabilitasiyası işinin gücləndirilməsi
məqsədilə Bakı və Naxçıvan şəhərlərində
Uşaq Bərpa Mərkəzləri yaradılıb.
Qeyd olunan müddətdə nazirliyin nəzdindəki bərpa
müəssisələrində 70 min nəfərə
yaxın əlilliyi olan şəxsə bərpa-müalicə
xidməti göstərilib. Hazırda ölkənin bütün
regionları üzrə 14 reabilitasiya mərkəzində hər
il 9 minə yaxın əlil insana bərpa-müalicə
xidməti göstərilir.
Eyni
zamanda, əlillərin xarici ölkələrdə müalicəsinin
təşkili daim diqqətdə saxlanılıb və
2003-2013-cü illərdə hər il 100 nəfərədək
əlilin xarici ölkələlərdə 28 günlük bərpa
müalicəsi, hər il 1000 nəfərdən çox əlilin
istirahət zonalarında mənalı istirahəti təşkil
olunub. 2012-ci ildən etibarən sümük-əzələ
xəstəlikləri olan 100-dən artıq əlilin Naftalan
şəhərindəki müalicə mərkəzində bərpa
müalicəsi həyata keçirilir.
Əlillərin reabilitasiya vasitələri ilə təminatı
işləri uğurla davam etdirilir. 2003-2013-cü illər
ərzində bu sahədə müsbət dinamika
müşahidə edilmişdir. Məsələn,
2003-cü ildə əlilliyi olan şəxslər 419 əlil
arabası, 1455 protez-ortez məmulatı ilə təmin
edilmişdirsə, 2012-ci il üçün bu rəqəmlər
müvafiq olaraq 1358 ədəd və 2394 ədəd
olmuşdur.
Azərbaycanın ərazi bütövlüyü və
Konstitusiya quruluşunun müdafiəsi uğrunda
döyüşlərdə fiziki sağlamlıqlarını
itirərərək əlil olmuş vətəndaşların
və şəhid ailələrinin mənzil-məişət
şəraitinin yaxşılaşdırılması məqsədilə
1997-ci ildən 2012-ci ilin sonunadək Bakı şəhərində
və Respublikanın digər şəhər və
rayonlarında 5 minə yaxın mənzil inşa olunaraq istifadəyə
verilmişdir.
Onu da
bildirim ki, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 14 aprel 2009-cu
il tarixli 80 nömrəli Fərmanı ilə imzalanmış
«Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü
illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı»nın icrası istiqamətində nəzərdə
tutulmuş tədbirlər çərçivəsində əlil
və şəhid ailələrinin mənzillə təmin
olunması işləri sürətlənmişdir. 1997-ci illə müqayisədə əlil və
şəhid ailələri üçün inşa olunan mənzillərin
illik sayı son illərdə 10 dəfəyə yaxın
artaraq orta hesabla 700 mənzil təşkil etmişdir. Belə ki, 1997-2003-cü illərdə ümumilikdə
850-ə yaxın mənzil tikilərək istifadəyə
verilibsə, 2004-2012-ci illərdə 4 mindən çox mənzil
inşa olunaraq əlil və şəhid ailələrinə
təqdim edilmişdir.
2011-ci il
noyabrın 17-də Qəbələ rayonunda Qarabağ
müharibəsi əlilləri və şəhid ailələri
üçün tikilmiş 36 mənzilli binanın istifadəyə
verilməsi mərasimində iştirak edən Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev müharibə əlilləri
və şəhid ailələri üçün ölkəmizin
müxtəlif şəhərlərində gözəl
binalar tikildiyini, bu binalardakı mənzillərdə rahat
yaşayış şəraiti
yaradıldığını, binaların xarici
görünüşünün də gözəl, şəhər
arxitekturasına uyğun olduğunu və müasir üslubda
tikildiyini qeyd edərək demişdir: «Qarabağ müharibəsi
əlillərinin problemlərinin həlli üçün də
ardıcıl işlər aparılır. Növbəti
bir neçə il ərzində növbədə dayanan hər
bir ailə gözəl mənzillərlə təmin ediləcək».
Bu istiqamətdə
işlərin uğurlu davamı kimi, hazırda əlil və
şəhid ailələri üçün Bərdə,
Xaçmaz, Qax və Şamaxı rayonlarının hər
birində 1 ədəd 4 mərtəbəli 36 mənzilli,
Goranboy, Tərtər, İmişli, Beyləqan və Ağdam
rayonlarının hər birində 1 ədəd 6 mərtəbəli
54 mənzilli yaşayış binaları inşa olunur və
həmin binaların cari ilin sonunadək istifadəyə verilməsi
nəzərdə tutulur.
İmtiyazlı əlillərin minik avtomobilləri ilə
təminatı işləri də son on ildə xeyli güclənmişdir. Belə ki,
1998-2003-cü illər ərzində müharibə əlillərinə
1230 ədəd minik avtomobil verilmişdisə, 2004-2013-cu illərdə
2300-dən çox minik avtomobili əlillərə təqdim
edilmiş, ümumilikdə indiyədək 3526 nəfər əlilə
dövlət hesabına minik avtomobili verilmişdir. Cari ildə əlillərə təqdim edilmək
üçün daha 280 ədəd minik avtomobili
alınmışdır.
İlk
vaxtlar əlil vətəndaşlara «OKA» markalı minik
avtomobili verilirdisə, sonralar ölkənin inkişaf
dinamikasına uyğun olaraq, bu maşınları keyfiyyəti
və rahatlığı ilə daha üstün olan «Slavuta»
markalı, son illərdə isə NAZ-Lifan markalı avtomobillər
əvəz etmişdir.
Ümumiyyətlə,
hər il təsdiqlənən müvafiq
Dövlət Proqramlarına əsasən, respublikada əlilliyi
olan şəxslərin ölkə daxilində müalicəsi
və bərpası, asudə vaxtının mənalı təşkili,
yaradıcı əlillərin maddi və mənəvi dəstəklənməsi,
onlar üçün respublika səviyyəli
yaradıcılıq müsabiqələrinin təşkili,
paralimpiya hərəkatının genişlənməsi və
s. istiqamətlərdə ardıcıl tədbirlər həyata
keçirilmişdir. Təkcə son beş
ildə keçirilən respublika səviyyəli sərgi və
baxış müsabiqələrinə 4200 nəfərdən
artıq əlil şəxs cəlb edilmişdir.
Həmçinin, istedadlı əlillərin beynəlxalq
səviyyəli tədbirlərdə iştirakı da daim diqqətdə
saxlanılmışdır və xüsusən Heydər
Əliyev Fondu tərəfindən belə tədbirlərə
daim böyük dəstək verilməkdədir. Hələ beş il bundan
öncə, 2008-ci ildə ABŞ-ın Əlillərin
İntellektual İmkan¬larına Dəstək Fondunun rəhbəri
Azər¬baycanda olarkən istedadlı əlillərimizin
ya¬ra¬dıcılıq uğurlarını yüksək qiymətləndirmiş,
Heydər Əliyev Fondunda keçirilən görüşdə
15 nəfər yaradıcı əlilə müxtəlif
mükafatlar təqdim etmişdir.
Onu da bildirim ki, əlillərin yaradıcılıq
imkanlarının təbliği yalnız belə tədbirlərlə
yekunlaşmır. Bu sahədə nazirliyin ixtisaslaşmış vətəndaş
cəmiyyətləri ilə birgə yeni işlərindən
biri kimi, ötən il əlil şəxslərin
müxtəlif növ yaradıcılıq nümunələri
və onlar haqqında üç dildə məlumatlar təqdim
olunan sayt istifadəyə verilmiş, albom-kataloq və şerlər
toplusu çap etdirilmişdir. Ölkədə
paralimpiya hərəkatına dövlət
başçısı tərəfindən davamlı dəstək
göstərilməsi əlil
idmançılarımızın paralimpiya oyunlarında
ölkəmizin idman şərəfini layiqli şəkildə
qoruyaraq 10 medal qazanmaları ilə nəticələnmişdir.
Əlillərin əmək bazarına
çıxışının asanlaşdırılması
daim diqqətdə saxlanılmışdır. Bununla əlaqədar
nazirliyin Dövlət Məşğulluq Xidmətinin xətti
ilə artıq 2007-ci ildən xüsusi olaraq əlillər
üçün peşə hazırlığı
kursları təşkil olunur və ötən müddətdə
300-dən çox əlil həmin kurslara cəlb
olunmuşdur. Eyni zamanda, hazırda Ramana Gənc
Əlillərin Əmək və İstirahət evində əsaslı
təmir və yenidənqurma işlər aparılmaqla
yanaşı, burada yaşayan əlillərin peşə
hazırlığını təmin etmək
üçün müvafiq şərait yaradılır.
- Son on il respublikada sosial müdafiə əhəmiyyətli
yeni obyektlərin yaradılmasına başlanması ilə də
əlamətdar olmuşdur...
- Tamamilə
doğrudur. Qeyd edilən dövrdə müasir
dövlət quruculuğunun geniş vüsət
aldığı Azərbaycan insan hüquqlarının
qabaqcıl beynəlxalq təcrübə əsasında daha
dolğun şəkildə təmin olunmasına yönələn
fəal siyasətə malik bir ölkəyə
çevrilmişdir. Bu siyasət əlillərlə
bağlı görülən işlərdə də öz əksini
tapır. Belə ki, sosial cəhətdən
həssas əhali qruplarının sosial müdafiəsinin
günün tələblərinə uyğun qurulması və
onların daha dolğun şəkildə reabilitasiyası
üçün müasir yanaşma üsullarını
özündə ehtiva edən yeni sosial layihələrin
icrasına artıq başlanmışdır.
Möhtərəm
Prezidentimiz tərəfindən təsdiqlənən «2011-2013-cü
illərdə Bakı şəhərinin və onun qəsəbələrinin
sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət Proqramı» na
uyğun olaraq, 2011-ci ildə Zabrat qəsəbəsində
Gözdən əlillər üçün Tədris Bərpa
Mərkəzinin, Yetkinlik yaşına çatmayanlar
üçün 50 yerlik
İxtisaslaşdırılmış Sosial Reabilitasiya Mərkəzinin
və Sosial Sığınacağın inşasına
başlanmışdır. Həmçinin Bilgəh Müharibə
və əmək əlilləri üçün
pansionatın əsaslı təmiri və pansionat
üçün 5 mərtəbəli 170 yerlik ikinci korpusun
tikintisi, Ramana qəsəbəsində Gənc Əlillərin
Əmək və İstirahət evində təmir-bərpa
işləri, Bakı Protez-Ortopedik Bərpa Mərkəzində
əsaslı təmir işləri aparılır. 2013-cü ildə həmin obyektlərin istifadəyə
verilməsi planlaşdırılır.
Bununla
yanaşı, Bakı şəhərində 50 yerlik müvəqqəti
Sosial Sığınacağın və İnsan Alveri
Qurbanlarına Yardım Mərkəzinin inzibati
binasının, penitensiar müəssisələrdə cəza
çəkmiş şəxslər üçün Qobustan
rayonunda 50 yerlik Sosial Adaptasiya Mərkəzinin, Gəncə,
Şəki və Masallı şəhərlərində əlillərin
texniki vasitələrinin təmiri üçün xüsusi emalatxanaların,
Mingəçevir şəhərində Çernobıl əlilləri
üçün İxtisaslaşmış Reabilitasiya Mərkəzinin,
Gəncə şəhərində, Ağcabədi, Quba,
Masallı, Şəki, Tovuz, İsmayıllı və Salyan
rayonlarında yetkinlik yaşına çatmayan kimsəsiz
uşaqlar üçün hər biri 30 yerlik İxtisaslaşdırılmış
Reabilitasiya Mərkəzləri və hər biri 25 yerlik Sosial
Sığınacaqların inşası üçün layihə-smeta
sənədləri hazırlanmışdır. Yaxın
vaxtlarda həmin obyektlərin inşası
planlaşdırılır.
Ölkədə
əlillər üçün bərpa-müalicə şəbəkəsinin
daha da genişləndirilməsi üçün
İsmayılı və Quba rayonlarında da Əlillərin Bərpa
Mərkəzlərinin, həmçinin Xəzər rayonunda
Ruhi-Əsəb İnternat Evinin tikintisi, habelə Respublika
Əlillərin Bərpa Mərkəzinin, Şağan Müharibə
Əlilləri üçün Müalicə
Pansionatının, Mərdəkan Müalicə
Pansionatının əsaslı təmiri üçün
layihə-smeta sənədləri hazırlanmışdır.
- Cənab
Nazir, işsiz və işaxtaran vətəndaşların məşğulluğunun
təmin olunması, işçi hüquqlarının
müdafiəsi sahəsində nazirlik tərəfindən son
on il ərzində görülən
işlər barədə məlumat verərdiniz.
- Möhtərəm Prezidentimiz cənab İlham
Əliyevin sosial firavanlığın təmin olunmasına
xidmət edən siyasətində əhalinin səmərəli
məşğulluğunun təminatı xüsusi yer tutur. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin müvafiq Sərəncamları ilə
təsdiqlənən və iki mərhələni- 2007-2010-cu və
2011-2015-ci illəri əhatə edən Məşğulluq
Strategiyalarının həyata keçirilməsi üzrə
Dövlət Proqramları bu sahədə mühüm irəliləyişə
şərait yaratmışdır.
Həmin Proqramlar mahiyyət etibarı ilə dövlət
məşğulluq siyasətinin mərhələli şəkildə
həyata keçirilməsinə istiqamətlənmişdir. İlk mərhələdə
məşğulluq sahəsində beynəlxalq hüquq
normalarına uyğun olaraq milli qanunvericilik bazası təkmilləşdirilmiş,
məşğulluq siyasətinin həyata keçirilməsi
üzrə iqtisadi mühitin və regional əmək
bazarlarının inkişafı, yeni iş yerlərinin
açılması, əhalinin səmərəli məşğulluğunun
təmin edilməsi işləri aparılmışdır.
Növbəti mərhələ isə əmək bazarında
işçi qüvvəsinin keyfiyyətinin və rəqabət
qabiliyyətinin yüksəldilməsi, işaxtaran və
işsiz vətəndaşların sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsi, layiqlı əməyin tətbiqi sahəsinin
genişlənməsi və s. hədəfləri əhatə
etmişdir. Hazırda 2011-2015-ci illəri əhatə
edən proqramın icrası işləri davam etdirilir.
Bu sahədə aparılan məqsədyönlü
dövlət siyasəti ölkənin əmək bazarında
gərginliyin aradan qalxmasına səbəb olmuşdur və
bu gün ölkədə işsizlik heç də kəskin
bir problem kimi diqqəti cəlb etmir. Hətta qlobal böhran şəraitində
inkişaf etmiş ölkələrdə iş yerlərinin
kütləvi ixtisarı, işsizliyin artımı baş
verdiyi halda, Azərbaycanda yeni yaradılan iş yerlərinin
sayı artmaqda davam etmiş, işsizlik səviyyəsi, qeyd
etdiyim kimi, 5,2 faizə enmişdir.
Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyi yanında Dövlət Məşğulluq Xidməti də
ölkədə əhalinin səmərəli məşğulluğunun
təminatına öz töhfəsini verməyə
çalışmışdır. 2003-2013-ci illər ərzində
Dövlət Məşğulluq Xidməti orqanları tərəfindən
270 min nəfərədək işsiz və işaxtaran vətəndaş
münasib işlə təmin edilmiş, 30 mindən çox
insan peşə hazırlığı kurslarına cəlb
olunmuşdur.
2007-ci ildə Bakı şəhərində, 2008-ci ildə
Naxçıvan şəhərində və Göyçay
rayonunda Regional Peşə Tədrisi Mərkəzləri
istifadəyə verilmişdir. Bu mərkəzlər
müasir əmək bazarının tələblərinə
uyğun peşə hazırlığının təşkili
baxımından mühüm maddi-texniki baza rolunu oynayırlar.
2007-ci ildən etibarən Dövlət Məşğulluq Xidməti
orqanları tərəfindən gənclərin işlə təmin
olunması üçün respublikada ilk dəfə olaraq ali təhsil müəssisələrində tələbə
və məzunların əmək bazarına inteqrasiyasına
köməklik göstərilməsi üçün «Karyerada
ilk addım» devizi altında aktiv məşğulluq tədbirləri
keçirilir.
Sosial rifah meyarları insan faktorunun
üstünlüyü kontektində işçi insanın həyat
və sağlamlığının istehsal maraqlarından
yüksək tutulmasını, əmək
hüquqlarının müdafiəsini ön plana
çıxarır. Təbii ki, ədalətli cəmiyyət
quruculuğu maddi nemətlərin istehsalçısı olan
işçi insanın əmək hüquqları, həmçinin
onun həyat və sağlamlığının mühafizəsi
təmin edilmədən həyata keçirilə bilməz.
Ölkəmizdə bu məsələyə möhtərəm
Prezidentimiz cənab İlham Əliyev tərəfindən daim
xüsusi diqqət yetirilməkdədir. Bunun nəticəsidir
ki, milli əmək qanunvericiliyinin təkmilləşdirilməsi,
işçi hüquqlarının etibarlı müdafiəsi
mexanizminin qurulması, layiqli əməyin təminatı
istiqamətində dövlət siyasəti ilbəil gücləndirilir.
Qeyd edim ki, işçi hüquqları ilə
bağlı Azərbaycan mötəbər beynəlxalq təşkilatlarla,
o cümlədən BMT və BƏT-lə fəal əməkdaşlıq
edir. Yenidən
Baxılmış Avropa Sosial Xartiyasının 18 maddəsinə
qoşulan Azərbaycan Layiqli əməyin təminatı sahəsində
Beynəlxalq Əmək Təşkilatının (BƏT) 56
Konvensiyasını, o cümlədən BƏT-in əmək
hüquqları sahəsində 8 fundamental Konvensiyasını
ratifikasiya etmişdir. Bu beynəlxalq sənədlərdən
irəli gələn prinsiplər milli qanunvericilikdə öz əksini
tapmışdır. Yəni bu gün Azərbaycanın
əmək qanunvericiliyi dünyanın mütərəqqi əmək
normalarına cavab verə biləcək bir səviyyədədir.
2011-ci ildə
isə Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyi yanında Dövlət Əmək Müfəttişliyi
Xidməti yaradılmışdır ki, bununla da əmək
qanunvericiliyinə əməl olunmasına dövlət nəzarəti
həyata keçirən orqanın statusu
artırılmışdır. Xidmətin əmək
müfəttişliyi sahəsində beynəlxalq əlaqələri
də daim genişlənir.
Son illərdə ölkəmiz əməyin mühafizəsi
sahəsində dünyəvi təşəbbüslərə
qoşulmuş, Əmək Müfəttişliklərinin Beynəlxalq
Assosiasiyasına və Əmək Müfəttişliklərinin
Regional Alyansına üzv olmuş, bu Alyansa sədrlik
etmişdir. Bunlar nəticə etibarilə ölkədə əməyin
mühafizəsinin gücləndirilməsi işlərinə
müsbət təsirini göstərmişdir.
Xüsusən də möhtərəm Prezidentimiz cənab
İlham Əliyevin ölkənin əmək bazarına daha
güclü nəzarət olunması, qeyri-leqal məşğulluq
hallarının aradan qaldırılması barədə
tapşırığına uyğun olaraq, aidiyyatı
dövlət qurumları və sosial tərəfdaşlarla
birgə qeyri-leqal məşğulluğun aradan
qaldırılması istiqamətdə ciddi tədbirlər
görülmüşdür. Ümumilikdə son on il ərzində
Dövlət Əmək Müfəttişliyi Xidməti tərəfindən
görülən tədbirlər əmək müqaviləsi
bağlanmadan işlərin (xidmətlərin) yerinə yetirilməsinə
cəlb olunmuş 106 min nəfərdən çox vətəndaşla
əmək müqaviləsinin bağlanmasına, işəgötürənlər
tərəfindən gecikdirilmiş 17 milyon manata qədər vəsaitin
ödətdirilməsinə səbəb olmuşdur.
Bununla
yanaşı, əmək hüquqlarının müdafiəsi
sahəsində sosial tərəfdaşların birgə səylərinin
artırılması üçün Azərbaycan
Respublikası Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyinin, Azərbaycan Həmkarlar İttifaqları
Konfederasiyasının və Azərbaycan Respublikası
Sahibkarlar (işəgötürənlər) Təşkilatlarının
Milli Konfederasiyasının 27 yanvar 2012-ci il tarixli birgə qərarı
ilə «Azərbaycan Respublikası Əmək və
Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyi yanında Təhlükəsiz
və Sağlam Əmək Şəraiti üzrə Milli
Üçtərəfli (Tripartiat) Sosial Şura»
yaradılmış, stasionar və səyyar laboratoriyalar
müasir, mobil ölçü cihazları ilə təchiz
edilmişdir.
- Xarici
işçi qüvvəsinin cəlb olunmasına dövlət
nəzarətinin gücləndirilməsi, ümumən
miqrasiya siyasətinin təkmilləşdirilməsi sahəsində
hansı addımlar atılmışdır?
- Təbii
ki, davamlı iqtisadi tərəqqi dövrünü yaşayan
bir ölkə kimi Azərbaycan xarici işçi miqrant
axınlarının əsas ünvanlarından birinə
çevrilməkdədir. Ona görə ölkəmiz
özünün miqrasiya siyasətinin təkmilləşməsində
maraqlıdır. Bu məqsədlə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 25 iyul 2006-cı il tarixli 1575 nömrəli
Sərəncamı ilə «Azərbaycan Respublikasının
Dövlət Miqrasiya Proqramı (2006-2008-ci illər)» təsdiq edilmişdir.
Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2009-cu il 4 iyun tarixli 86
nömrəli Qərarı ilə təsdiq edilmiş «Əcnəbilərin
və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin
Azərbaycan Respublikası ərazisində haqqı ödənilən
əmək fəaliyyətinə cəlb olunmasına əmək
miqrasiyası kvotasının müəyyən olunması
Qaydaları» xarici işçi qüvvəsinin cəlb
olunmasına dövlət nəzarətinin gücləndirilməsində,
yerli kadr potensialından səmərəli istifadə edilməsinin
təmin olunmasında mühüm rol oynamışdır.
Bununla da 2009-cu ildən başlayaraq növbəti il üçün əmək miqrasiyası
kvotası təsdiq edilir və əcnəbilərə fərdi
icazələrin verilməsi təsdiq edilmiş kvotaya uyğun
həyata keçirilir.
- Son
vaxtlarda nazirliyin fəaliyyətində ixtisaslaşmış
vətəndaş cəmiyyətləri ilə əməkdaşlığın
gücləndirilməsi xüsusi yer tutur. Bu sahədə
görülən işlər, əldə olunan nəticələr
barədə nə deyərdiniz?
- Əhaliyə göstərilən xidmətlər
sferasında şəffaflığın artırılması
möhtərəm Prezidentimizin dövlət orqanları
qarşısında müəyyən etdiyi əsas vəzifələrdən
biridir. Əmək
və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyi bu vəzifənin
icrası istiqamətində fəaliyyətini daha da gücləndirmək,
həmçinin əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi
ilə bağlı görülən işlərin cəmiyyətin
real sifarişlərinə uyğun qurulması, sosial
qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi istiqamətində
ixtisaslaşmış vətəndaş cəmiyyəti
institutları ilə əməkdaşlığın həyata
keçirilməsi məqsədilə 2011-ci ilin ortalarında
Nazirlik yanında ixtisaslaşmış vətəndaş cəmiyyətlərinin
nümayəndələrinin təmsil olunduğu İctimai
Şuranın yaradılmasını təmin etmişdir.
Ötən
müddətdə sosial sahə ilə əlaqədar yeni qanun
layihələrinin, normativ hüquqi aktların işlənib
hazırlanması, sosial müdafiə tədbirləri ilə
bağlı monitorinqlərin həyata keçirilməsi, aktiv
sosial müdafiə tədbirlərinə, həmçinin
Özünədəstək-Birdəfəlik ünvanlı
yardım proqramına cəlb olunan ailələrin seçilməsi
və digər istiqamətlərdə İctimai Şurada təmsil
olunan vətəndaş cəmiyyəti institutları ilə
birgə mühüm işlər
görülmüşdür.
İctimai təşkilatlarla birgə işlərin
görülməsi artıq ənənəvi xarakter
almışdır. Məsələn, nazirlikdə əlil və şəhid
ailələri üçün mənzillərin
bölgüsünü həyata keçirən müvafiq
komissiyanın tərkibində də nazirliyin məsul
işçiləri və rayon (şəhər) İH-lərin
başçılarının müavinləri ilə
yanaşı, Azərbaycan Respublikasının İnsan
Hüquqları üzrə müvəkkili (Ombudsman)
Aparatının, Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında
Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına Dövlət Dəstəyi
Şurasının nümayəndələri, əlil təşkilatlarının
rəhbərləri də təmsil olunur. Yeni
sosial layihələrin icrası işlərində da
ixtisaslaşmış vətəndaş cəmiyyətləri
ilə sıx əməkdaşlıq həyata keçirilir.
- Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin «Sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqlara və sosial təhlükəli vəziyyətdə
olan yetkinlik yaşına çatmayanlara sosial xidmət
göstərilməsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında» 9 yanvar 2013-cü il tarixli Sərəncamının
icrası ilə bağlı nazirlik tərəfindən
hansı işlər aparılır?
- İlk
növbədə bildirim ki, Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin «Sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlara və
sosial təhlükəli vəziyyətdə olan yetkinlik
yaşına çatmayanlara sosial xidmət göstərilməsi
sahəsində əlavə tədbirlər haqqında» 9 yanvar
2013-cü il tarixli Sərəncamı uşaqların
müdafiəsinə, onların sağlamlığının
və firavan gələcəyinin təminatına ölkə
rəhbəri tərəfindən göstərilən
qayğının növbəti təzahürü olmaqla, eyni
zamanda sosial xidmətlər sahəsində vətəndaş
cəmiyyətləri ilə əməkdaşlığın
daha sistemli və dolğun şəkildə qurulması
üçün mühüm bir stimul olmuşdur.
Məlum
olduğu kimi, istər milli qanunvericilikdə, istərsə də
ölkəmizin uşaqların hüquqları ilə
bağlı qoşulduğu müvafiq beynəlxalq sənədlərdə
- BMT-nin «Uşaq hüquqları haqqında», «Əlillərin
hüquqları haqqında» Konvensiyalarında, Avropa
Şurasının «Əlillik üzrə 2006-2015-ci illər
üzrə Fəaliyyət Planı»nda, Dəyişdirilmiş
Avropa Sosial Xartiyasında və s. risk qrupunda olan
uşaqların müstəqil həyat bacarıqlarının
inkişaf etdirilməsi üçün müasir sosial
reabilitasiya metodları ilə əhatə olunması, fərdi
ehtiyaclara əsaslanan sosial xidmətlərin təmin edilməsi
və bu istiqamətdə vətəndaş cəmiyyətləri
ilə səmərəli əməkdaşlığın həyata
keçirilməsi mühüm bir vəzifə kimi
qarşıya qoyulur.
Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyi hələ 2008-ci ildən bu istiqamətdə
müvafiq işlərə başlamışdır və
ölkədə ixtisaslaşmış vətəndaş cəmiyyətlərinin
iştirakı ilə əqli geriliyi olan uşaqlar
üçün səyyar və icma əsaslı reabilitasiya
xidmətləri üzrə layihələrə
başlanmış və həmin layihələrin müsbət
nəticələri olmuşdur.
Məsələn, «Sosial Xidmətlər Təşəbbüsü»
Təşkilatı ilə səmərəli əməkdaşlığın
nəticəsi kimi, Quba və İsmayıllı
rayonlarında ölkədə ilk dəfə olaraq 120-dən
çox ailədə olan sağlamlıq imkanları məhdud
3-12 yaşlı uşaqlara səyyar reabilitasiya xidmətləri
göstərilmişdir. Üç il ərzində həmin
uşaqların əksər hissəsinin gündəlik həyatda
üzləşdikləri əqli və fiziki problemlərin
aradan qaldırılması üçün onlarda zəruri
bacarıq və vərdişlər yaradılmış və
bununla artıq həmin uşaqların cəmiyyətə
inteqrasiyası üçün heç bir maneə, problem
qalmamışdır. Hətta həmin
uşaqlardan 21 nəfərinin sosial xidmət müəsissəsinə
verilmək riski, yəni internat evlərinə yerləşdirilməsi
zərurəti aradan qalxmışdır.
Yaxud
Nazirliyin sifarişi ilə Xaçmaz rayonunda yaradılan
İcma Əsaslı Reabilitasiya Xidmətləri Mərkəzi
təkcə ötən il bu bölgədə
yaşayan 350-dən çox sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqların inkişaf pozuntularının aradan
qaldırılması, onların öz həmyaşıdları
ilə bərabər cəmiyyətə inteqrasiya etmələri
və sosial bacarıqlarının inkişaf etdirilməsi
üçün xidmətlər göstərmişdir.
Dövlət sifarişləri əsasında sosial xidmətlərin
müxtəlif sahələri üzrə digər pilot layihələr
də icra edilmişdir.
Möhtərəm dövlət
başçısının «Sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqlara və sosial təhlükəli vəziyyətdə
olan yetkinlik yaşına çatmayanlara sosial xidmət
göstərilməsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında» Sərəncamı bu istiqamətdə aparılan
işlərin xeyli gücləndirilməsinə imkan
vermişdir.
Sərəncamın yüksək səviyyədə icrası və ən başlıcası Azərbaycan Respublikası Prezidentinin ehtiyat fondundan ayrılan vəsaitin sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlara və sosial təhlükəli vəziyyətdə olan yetkinlik yaşına çatmayanlara göstərilən sosial xidmətlərdə nəzərə çarpan keyfiyyət yüksəlişinə səbəb olmaqla səmərəli xərclənməsi nazirlik üçün prioritet vəzifəyə çevrilmişdir. Bu sahədə ixtisaslaşmış qeyri-hökumət qurumlarının daha geniş şəkildə iştirakına şərait yaradılmaqla onların müsbət xidmət təcrübəsindən maksimum istifadə olunması diqqətdə saxlanılır.
Bununla bağlı olaraq, Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyinin paytaxtda və regionlarda sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlara və sosial təhlükəli vəziyyətdə olan yetkinlik yaşına çatmayanlara sosial xidmətlərin göstərilməsi məqsədilə KİV-lər vasitəsilə elan etdiyi müsabiqələrə ixtisaslaşmış QHT-lər tərəfindən 50-dək layihə təqdim olunub. QHT-lərin fəal iştirakı ilə şəffaflıq şəraitində keçirilən müsabiqələrdə qalib gəlmiş 17 QHT tərəfindən hazırda 14 sosial xidmət sahəsi üzrə xidmətlərin göstərilməsi təmin edilir.
Qeyd olunan işlər çərçivəsində 3 rayonda sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar üçün icma əsaslı sosial reabilitasiya mərkəzləri, 8 rayonda sözügedən şəxslərin sosial xidmətlərə çıxışının təmin olunması üçün günərzi qayğı mərkəzləri, 1 şəhərdə isə məişət zorakılığına məruz qalmış uşaqların reabilitasiyası üçün mərkəz yaradılıb. Həmçinin 10 rayonda belə uşaqlar üçün səyyar reabilitasiya xidmətlərinə, 4 rayonda 7 yaşadək uşaqlar arasında əlilliyin qarşısının alınması və sağlamlıq imkanları məhdud uşaqların Portec metodikası üzrə sosial reabilitasiyası işlərinə başlanmışdır.
Bununla yanaşı, yetkinlik yaşına çatmayanların baxımsızlığının profilaktikası, baxımsız və hüquq pozuntusu törədən uşaqların, həmçinin sosial təhlükəli vəziyyətdə olan kimsəsiz uşaqların sosial reabilitasiyası, penitensiar və xüsusi müəssisələrdən azad olunmuş uşaqların sosial adaptasiyası məqsədilə də müvafiq layihələr icra olunur. Göstərilən xidmətlər 30-dək rayon üzrə ümumilikdə 1500 nəfər uşağı və onların ailələrini əhatə edir.
Səs.- 2013.- 28
avqust.- S.7.-8.