Mübariz Qurbanlı: “Həmsədrlər
Ermənistana təzyiqlərini davam etdirməlidirlər”
Yeni
Azərbaycan Partiyasının (YAP) icra katibinin müavini, millət
vəkili Mübariz Qurbanlının SƏS TV-yə müsahibəsi:
-
Mübariz müəllim, bu il Azərbaycanda prezident seçkiləri
keçiriləcək. YAP seçkilərə necə
hazırlaşır?
- Azərbaycanda
seçki öncəsi mühit olduqca normaldır. Bu gün Azərbaycan
demokratik bir ölkə kimi azad, ədalətli, şəffaf
seçkilərin keçirilməsi üçün hər
bir şərait yaradıb. Azərbaycanda müxtəlif siyasi
partiyaların nümayəndələri bölgələrə
gedirlər, görüşlər keçirirlər və mətbuatlarında
müəyyən seçki ilə əlaqədar təbliğatlarını
aparırlar. Bu təbii ki, bu seçki öncəsi
hazırlığa hesablanıb. YAP-ın bununla bağlı
proqramı vardır. Biz seçikilərə həmişə
hazır partiyayıq. Eləcə də bu hazırlıqla
bağlı bizim müəyyən etdiyimiz strategiya
mövcuddur. Biz bu strategiyaya uyğun fəaliyyət göstəririk.
YAP təşkilati o cümlədən səfərbəredici
xarakterli və s. işlər həyata keçirməkdədir.
YAP-ın rəhbərliyi, icra katibliyi müxtəlif istiqamətli
fəaliyyət göstərir, yerlərdə hakim
partiyanın fəalları ilə görüşlər
keçirilir və bu görüşlərdə davamlı
olaraq davam edəcəkdir. Bu görüşlərdə də
əsas məqsəd yerli təşkilatların seçkilərə
hazırlıqla əlaqədar vəzifələrini komkretləşdirməkdir.
Biz Novruz bayramından öncə YAP rayon-şəhər təşkilatı
sədrlərinin ümumrespublika müşavirəsi
keçirilib. Bu müşavirədə də konkret
tapşırıqlar seçki qrafiki ilə bağlı
qarşıda duran vəzifələr onlara bir daha
çatdırılıb. Bizim yerlərdə təşkilatlarımız
kifayət qədər güclüdür. Təşkilat sədrləri
seçki təcrübəsinə malik şəxslərdir.
Biz seçkilərin yüksək səviyyədə təşkili
və keçirilməsi üçün əlimizdən gələni
edəcəyik.
- ATƏT-in
Minsk qrupunun həmsədrləri aprelin ilk həftəsində
regiona növbəti səfərini reallaşdıracaqlar. Bu səfərdən
gözləntilər nə olacaq? Yoxsa, bu səfər də
digərləri kimi turistik xarakteri daşıyacaq?
- ATƏT-in
Minsk qrupunun həmsədrlərinin regiona səfər etməsi
və görüşlər keçirməsi mübət hal
kimi dəyərləndirilməlidir. Amma buna baxmayaraq ATƏT-in
bütövlükdə isə həmsdərlərin fəaliyyətindən
Azərbaycan razı deyil və bununla bağlı ölkə
rəsmilərinin açıqlamaları vardır. Azərbaycan
tərəfinin əsas istəyi odur ki, ATƏT-in Minsk qrupunun
həmsədrləri bölgədə sülhə nail olmaq
üçün Ermənistana təzyiq etsin və konkret olaraq
lazımi addımlar atsın. Ancaq çox təəssüflər
oslun ki, həmsədrlər vasitəçi olaraq bu məsələdə
ləngimələrə yol verirlər. Buna baxmayaraq
danışıqlar prosesi davam edir. Ermənistan tərəfi
nə qədər fitnəkar addımlar atsa da,
danışıqları pozmağa cəhdlər etsə də
Azərbaycan səbrlə bu danışıqları davam
etdirir. Hesab edirəm ki, indiki şəraitdə həmsədrlərin
gəlişi də lazımi məsələdir.
Çünki son illərdə danışıqlarda müəyyən
durğunluq müşahidə olunur. Xocalı aeroportu ilə
bağlı onu deyə bilərəm ki, Ermənistan tərəfinə
bu hava limanı lazım deyil. Çünki bu hava reysi
açılmış olarsa, nə İrəvandan kütləvi
sürətdə insanların bura gəlişi gözlənilmir,
nə də ki, Xankəndi və Dağlıq Qarabağdan əks
tərəfə bu uçuşlarım müsbət səmərə
verəcəyi planlaşdırılmır. Sadəcə, bu
hava xəttinin açılması ilə bağlı
iddianın ortaya qoyulması növbəti erməni fitnəkarlığından
xəbər verir. Yəni onlar bu məsələni gündəmə
gətirməklə digər problemlərdən diqqəti
yayındırmağa çalışırlar. Yəni
işğalçı tərəf belə bir problemi ortaya
qoymaqla həm beynəlxalq, həm də bizim dplomatların
enerjisini bu məsələyə yönəltməyə
çalışır. İşğalçı ölkə
bu məsələni gündəmə gətirməklə Azərbaycanı
daha çox qıcıqlandırmağa
çalışır. Bu bir erməni hiyləgərliyidir.
Beynəlxalq Aviasiya Agentliyi, beynəlxalq təşkialtlarda
İrəvan-Xocalı aeroportunun açılmasının əleyhinə
bəyanatlar verib. Hesab edirəm ki, həmsdərlər bu məsələlərə
konkret mövqe nümayiş etdirməlidirlər. Beləcə,
Ermənistan tərəfi də bilməlidir ki, bu fitnəkarlıq
onun özünə qarşı yönələcək.
-
Batumidə Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə XİN
rəhbərləri Elmar Məmmədyarov, Mayya Pancikidze və
Əhməd Davudoğlunun iştirakı ilə ikinci
üçtərəfli görüşü reallaşıb.
Batumidə üç ölkənin nazirləri 2013-2015 illərdə
idarələrarası əməkdaşlıq çərçivəsində
iş planını qəbul ediblər. Bəs, Ermənistanın
bu kimi əməkdaşlıqdan kənarda qalması nə ilə
bağlıdır?
- Bu
cür görüşlər mütəmadi olaraq
keçirilir. Bölgədə bu üç ölkənin
(Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə) ortaq
marağları vardır. Bölgənin strateji əhəmiyyət
kəsb edən iqtisadi və siyasi xarakterli layihələri
vardır ki, bu layihələri yalnız bu üç ölkə
birlikdə həll edə bilər. Məhz buna görə də
bizim xarici işlər nazirləri, dövlət
başçıları səviyyəsində
görüşlərimiz daimi, ardıcıl xarakter
daşıyır. Hesab edirəm ki, Batumi görüşü
və burada aparılan müzakirələr
bütövlükdə Cənubi Qafqaz, o cümlədən
Türkiyə ərazisi ilə bağlı bəzi iqtisadi
xarakterli layihələrin daha intensiv şəkildə həyata
keçirilməsinə müsbət təsir göstərəcək.
Təbii ki, Ermənistan bu cür layihələrdə
iştirak edə bilməz. Məlumdur ki, Ermənistan
işğalçı ölkədir. Bu dövlətin bu kimi
layihələrdə iştirakı o zaman mümkün ola bilər
ki, Ermənistan işğal olunmuş torpaqlardan
çıxsın və sülh sazişi imzalasın. Batumidə
bundan əvvəl keçirilən görüşlərdə
də iqtisadi xarakteri forumlarda da Ermənistan heç dəvət
belə olunmayıb. İşğalçı ölkəyə
bunun ziyanı ilə bağlı məsələyə gəldikdə
isə deyə bilərəm ki, bu məsələ
açıq-aşkar ortalıqdadır. Bunu Ermənistan tərəfi
artıq gizlədə də bilmir. Həmin layihələrdən
kənarda qalmaq işğalçı ölkənin
iqtisadiyyatına ağır zərbə vurub. Bu gün qondarma
dövlətin iqtisadiyyatı faktiki olaraq çökmə həddinə
gəlib çatıb. Hər il bu ölkədən 100 min nəfər
Ermənistan vətəndaşı mühacirət edir. Bu
dövlət işğalçı siyasətinə görə,
çox itkilər verib və verməkdədir də. Gələcəkdə
də Ermənistan bu kimi layihələrdə heç bir zaman
iştirak edə bilməz. Bildiyiniz kimi Azərbaycan istənilən
beynəlxalq sənədi imzaladıqda Ermənistanla əlaqədar
orada "qeyd-şərtsiz" yazır.
-
Martın 22-də İsrailin baş naziri Benyamin Netanyahu
türk həmkarı Rəcəb Təyyib Ərdoğana zəng
vuraraq 3 il əvvəl “Mavi Mərmərə” gəmisində
baş vermiş insident zamanı 9 nəfərin
ölümünə görə üzr istəyib. Sizin qənaətinizcə,
Türkiyə-İsrail münasibətlərinin
yaxşılaşması geosiyasi baxımdan Azərbaycana nə
vəd edir?
- Bu
gün Türkiyə Orta Şərqin ən aparıcı
ölkələrindən biridir. Türkiyə eyni zamanda
dünya siyasətinin aktorlarından birinə çevrilib. Bu
gün böyük 20-lər deyilən dövlətlər
qrupu vardır. Böyük 20-lərin toplantılarında
Türkiyə daimi iştirakçıdır. Bu dövlət
öz iqtisadiyyatına görə dünyada on altıncı
yeri tutmaqdadır. Bu günki hakimiyyət 2023-cü ilə qədər
Türkiyəni dünya dövlətləri içərisində
iqtisadi inkişafının göstəricisinə görə,
onluğa daxil etmək istəyir. Bununla belə adı çəkilən
dövlət eyni zamanda NATO-nun Cənub tərəfində
öz silahlı qüvvələrinə görə, ən
öndə gedən ölkədir. Məhz buna görə də
Türkiyənin mövcud imkanları və potensialı onunla
hesablaşmağı zəruri edir. İsrail-Türkiyə
münasibətlərinə gəldikdə isə deyə bilərəm
ki, İsrail dövləti Orta Şərqdə atom
bombasına malik olan ölkələrdən biridir və onun
nüvə silahı vardır. Bununla belə İsrailin Avropa
İttifaqı, ABŞ-la ikili əlaqələri mövcuddur.
Həmçinin ABŞ İsarildə, Yaxın Şərqdə,
Orta Şərqdə ən güclü tərəfdaşlardan
biridir. Türkiyə ilə İsrailin
qarşı-qarşıya gəlməsi əslində bölgədə
kimin-kim olması məsələsinə
hesablanmışdı. Məlumdur ki, İsrailin Ərəb
ölkələri ilə problemləri vardır. Türkiyə
isə İslam ölkəsi olduğuna görə, təbii
ki, Ərəb ölkələri və Fələstin məsələsində
daima ərəblərin tərəfindədir. İndiki şəraitdə
Türkiyənin artan nüfuzu İsraili sövq etdi ki,
yaranmış bu situasiyada üzristəmə mərhələsini
işə salsın. Bu cür hadisələr çox nadir
hallarda baş verir. Burada Türkiyənin əsas şərtlərindən
biri odur ki, Qəzza bölgəsi blokadadan
çıxarılsın. Hazırda Türkiyənin baş
naziri Rəcəb Tayyip Ərdoğanın da Qəzzaya səfəri
gözlənilir. Əlbəttə bu cür yaxınlaşma,
ikili əlaqələrin yaranması Türkiyənin
maraqlarına uyğundur. Türkiyə bizim strateji müttəfiqimiz
olduğuna görə və qardaş ölkənin bölgədə
nüfuzunun artması nəticə etibarilə bizim
üçün də əlverişlidir. Biz İsrail dövləti
ilə ikili əlaqələrə malikik. Türkiyə-İsrail
qarşıdurması Azərbaycan-İsrail münasibətlərinə
mənfi təsir göstərməsə də biz strateji
müttəfiqimizlə münasibətlərin yaxşı bir
məcrada davam etməsini istəyirdik. Bu hərəkətlər
bütövlükdə Yaxın şərqdə sülh
prosesinə müsbət təsir göstərməklə eyni
zamanda bölgənin stiuasiyasında yeni bir vəziyyəti
yaratmaqdadır.
-
Mübariz müəllim, aprelin 3-də İrəvan-Van-İrəvan
birbaşa aviareysinin açılacağı məsələsi
gündəmə gəlib. Türkiyə hökumətinin bu cür
addımlara göz yumması iki ölkə arasındakı
münasibətlərə necə təsir edə bilər?
-
Türkiyə ilə Ermənistanın problemləri DQ-dan əvvəldə
mövcud idi. Türkiyə ilə Ermənistan
arasındakı münasibətlərdə Dağlıq
Qarabağ məsələsi üç şərtdən
biridir. Birinci şərt ondan ibarətdir ki, Ermənistan
qondarma "soqırımı" məsələsindən əl
çəkməlidir. İkincisi, işğalçı
ölkə Türkiyəyə qarşı ərazi
iddialarından imtina etməlidir və bunu sübut etmək
üçün özünün kontitusiyasındakı
müddəalara əl gəzdirərək orada Türkiyənin
torpaqlarına aid yazılan maddələr
çıxarmalıdır. Üçüncüsü, Ermənistan
DQ-dan işğalçı qüvvələrini
çıxarmalıdır. İndi bu üç şərtin
yerinə yetirilmədiyi təqdirdə Türkiyənin Ermənistanla
hanısa iqtisadi, siyasi əlaqələr qurması
realdırmı? Hətta Türkiyədəki hansısa siyasi bir
hakimiyyət belə addım atmış olarsa Türkiyə
Böyük Millət Məclisində (TBMM) və ictimai rəyində
təpki ilə qarşılaşacaq. Çünki qardaş
ölkə bu şərtlər çərçivəsində
Ermənistanla münasibətlər qurmağın tərəfdarı
idi. Məlumdur ki, Surix protokollarında Türkiyə bu kimi
şərtlər ortalığa qoyurdu. İrəvan-Van-İrəvan
birbaşa aviareysinin açılacağı ilə
bağlı məsələyə Türkiyə tərəfi
açıqlamalar verib. Bu hanısa bir kommersiya təşkilatının
Vana Ermənistandan turist gətirilməsi ilə əlaqədar
təklifi idi. Bu təklif hələlik reallaşmayıb. Ermənistan
və Türkiyə tərəfindən də yayılan məlumatlarda
belə görünür ki, bu hava xəttinin
açılması real görünmür. Amma
bütövlükdə Azərbaycan ictimai rəyi ona tərəfdardır
ki, nə qədər ki, üç şərt aradan
qalxmayıb, Türkiyənin işğalçı ölkə
ilə əməkdaşlıq etməsi bu ölkənin
maraqlarına uyğun deyil.
Səs.- 2013.- 29 mart.- S.5.